Daewoo Leganza (2002)
19.6.2008Na úvod by se asi slušelo začít obecným představením tohoto vozu: Model Leganza náležející do vyšší střední třídy se vyráběl v letech 1997-2002 ve dvou…
Daewoo Leganza (DaewooMaster)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
závodník 06.06.18 18:39
« Krásná Leganza
Musím pochválit. Sám jsem uvažoval, že bych si jednu koupil, ale nakonec jsem si koupil Mazdu. Líbí se mi myšlenka udržování auta v původním stavu, taky se snažím jít stejným směrem, i když mě ještě čeká spousta práce. Taky bych chtěl, aby jednou mé auto vypadalo takto krásně :yes: -
Alexis 14.03.17 22:51
« Leganza 2,0 CDX
Těší mne, že i někdo jiný ještě jezdí v této "old Lady" . Ta moje je z roku 1998 ... vlastně už "plnoletá" a mám ji stále v oblibě. Dokonce jsem nechala opravit před 1,5 rokem i automat. Je to velmi ... opravdu velmi pohodlné autíčko. A i přes různé potíže, které se vyskytly, vždycky mne vpořádku dovezla domů. No, do přeměny na "veterána mi zbývá ještě pár let ... nevím jestli to zvládne při svých t.č. 248 tis. najetých km ... ale bylo by to krásné. :yes: -
augustin 28.01.13 17:23
« Re: Re: Moc pěkný
Tak ja som si tvoju recenziu precital az dnes a musim povedat, SKVELE napisane! Citatelne, vystizne, i s detailmi. Som rad, ze si s autom spokojny a verim, ze bude sluzit nadalej. Kedysi pred rokmy bolo toto auto mojim snom, ako si napisal, vyborny pomer medzi cenou a kvalitou. Ani som nevedel, ze tento model ponukal tlmice tohto typu, ako si pisal. Prajem dalsie stastne kilometre. -
DaewooMaster 29.06.11 23:38
« Re: Zdravím
Také Tobě se omlouvám za pozdní reakci! :-( Do Leganzy se v prvopočátcích výroby dával ještě jeden motor - 1,8/2,0L SOHC původem zřejmě z Espera, ale vzhledem k tomu, že se ani jeden kus nedostal mimo Jižní Koreu, jsem to v recenzi nezmínil. Leganzu zařazuji do vyšší střední třídy podle soudobých pramenů, dneska samozřejmě díky obecnému zvětšování rozměrů aut by to byla čistá střední třída. Co se týče ceny, tak např. v roce 2000 byla základní cena Leganzy 2,0 CDX 649 900 Kč (Leganza 2,2 CDX stála ještě o 40 000 Kč víc) a i tehdejší recenzenti psali, cituji: "Poměr užitné hodnoty k ceně je v tomto případě skutečně bezkonkurenční." A třeba taková firma DAPAS z Kroměříže nabízela v témže roce Leganzu od 584 910 Kč...
Pro někoho tuctovka, no mě si získala hned na první pohled. Tak to prostě je, 100 lidí = 100 chutí. Kdyby ne, nebylo by tolik různých značek a modelů aut... :-) -
DaewooMaster 29.06.11 23:06
« Re: Hodnotenie
Ještě jednou se omlouvám za pozdní reakci (důvod viz poslední kapitola a taky méně času, než bývalo dříve). :*) A děkuji Ti za rozbor mé recenze! Fotek jsem myslel, že jsem přidal dost, ale jak je libo, přidal jsem dnes další, teď je jich už rovných 60. Fotek mám samozřejmě spoustu, ale nechtěl jsem zatěžovat a nudit, tak jsem vybral jen (podle mě) ty nejzajímavější... :-)
Ještě jsem si uvědomil, že v článku zmiňuji předešlý a následující model, takže pro úplnost - fotky těchto aut jsou např. tady:
[odkaz]
[odkaz] -
Dundee_cz 22.01.11 23:36
« Zdravím
Na začátek se přiznám že fanda Daewoo nejsem. To ovšem neznamená že se automaticky na ně budu dívat škaredě. ;-) Auta se snažím hodnotit férově. Na Leganze se mi líbí jak píšeš poměr cena/výbava a prostornost. S leganzou jsem jel, takže musím říci, že je opravdu pohodlná a i motor je svižný. O tom že se do ní dělala i 2.2 jsem se dozvěděl až tady, dosud jsem myslel že tam byl pouze benzínový dvoulitr. Jinak Leganza nepatří do vyšší střední třídy, jak píšeš, ale do střední třídy (někde se opravdu uvadí vyšší, ale při srovnání s ostatními je to jasně střední). Nyní je to Daewoo za velice dobré peníze, ale nové tak propastný rozdíl v ceně oproti konkurenci nemělo (neberu nasazené němce). Chybí mi na ní hezké detaily, co dělají auto lepším. Jako celek poslouží stejně dobře jako třeba moje 406, ovšem není ničím výjmečná proti ostatním autům, což je škoda a asi jen málo lidí ji bude mít víc, než jen dopravní prostředek. -
El_Scorpio 21.09.10 16:28
« Hodnotenie
Ahoj,
takže mám za sebou recenziu na najlepšie hodnotené Deawoo na MACZ. Aby si vedel za čo sú tie čísla:
1. Auto - výborné :yes: Vždy sa mi tie Deawoo páčili, keď som si ako chlapec vyberal prvé auto, tak Lanos či Nubira boli veľkým lákadlom, odhovorili ma však kuvičie hlasy. Ešte aj dnes keď idem po ulicy a uvidím nejaké pekné umyté Deawoo rád sa pokochám peknými tvarmi. V tvojej recenzii som sa dozvedel novú vec - designoval ich Giugiaro. Nešlo mi do hlavy ako je možné, že ostatné kórejské autá sú také škaredé a Deawoo mezdi nimi tak veľmi vyniká. Inak kvitujem aj tú bohatú výbavu.
2. Fotky - je ich málo ;-\ Píšeš, že dosť cestuješ. Skús ho pofotiť na nejakých zaujímavých miestach a prihodiť tie fotky sem. Potom hodnotenie rád zvýšim (ak by som zabudol, napíš SS)
3. Recenzie - veľmi "čtivá", zaujímavá a obsahovo bohatá :yes: Páči mi tvoj prístup k údržbe, absencia akéhoľvek tuzingu (aj keď ten "poťah" volantu je stašný, ale beriem že bolo treba ustúpiť praktičnosti). Celkovo som z nej mal pocit, že si písal ako ti prišlo na jazyk (na prsty) a je taká úprimne ladená.
Na záver ti želám v Leganze veľa bezpečných, pohodlných a štastných chvíľ po zaujímavých cestách. A troška sa mierni s tým "počiatočným fanatizmom" k Deawoo/Chevrolet, triezvy pohľad je vždy ten najlepší ;-) -
pumpkin 22.06.08 10:13
« Re: Re: Kvalita
Vidím že sa dobre vyznáš :yes: Viem že Matiz bol navrhnutý pre Fiat ale ten ho odmietol, tak to zobralo Daewoo..
Na Nexii dosť vidno že je to preoblečený Racer (alebo Kadett) 8-s
Škoda že Esperá už dosť hnijú..Pamätám si keď to bola novinka a ujo si to kúpil v zelenej metalíze..vtedy to auto bolo luxus :-) -
DaewooMaster 21.06.08 15:46
« Re: Kvalita
Však i Espero je dílem ItalDesignu! :-! Vlastně ve všem, co se prodávalo a prodává v Evropě, má až na výjimky (např. Nubira III - Pininfarina, Tico - licenční Suzuki Alto a Tacuma, kde exteriér je dílem Pininfariny a jenom interiér dělal ItalDesign) prsty Giorgetto Giugiaro! Není to náhoda, Itálie je hlavním evropským trhem pro Daewoo/Chevrolet, z tohoto důvodu je taky vlastně název LEGANZA spojením 2 italských slov (eLEGANte forZA "elegantní síla").
O Esperu jsem ve své době taky vážně uvažoval, škoda že trpělo přítěží, kdy už v době svého vzniku bylo postavené na zastaralém základě (Opel Ascona), podobně jako Nexia měla základ v Opelu Kadett E. ;-\ -
pumpkin 21.06.08 14:42
« Kvalita
Veľmi dobre napísané..ani som nevedel že aj v tomto mal prsty ItalDesign..V Daewoo nemám dôveru (vpodstate bezdôvodne..) ale tvoja recenzia trocha zmenila môj pohľad na túto značku..Ale aj tak pre mňa najkrajšie Daewoo ostáva Espero (páčia sa mi ostré línie). Tak čo dodať? recnzia kvalitná, fotky tiež, jasná 10 :-)
Možná jsem (trochu) blázen, ale auto stále mám a stále se ho snažím udržovat v perfektním a původním stavu. Jelikož Leganza stále spolehlivě slouží, není důvod ke změně.