Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift Swift Sport C33s

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Swiftka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1373 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 265 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

Ještě tady na serveru není recenze aktuální verze Swift Sport, tak pojďme na to. Spíše než představení bych se rád zaměřil na porovnání s předchozí verzí c32s 1.6 100 kw, kterou jsme měli po nějakých 60 tis. km.

Nejdříve asi proč zase Swift sport - je to auto mé ženy, chce "rezervu výkonu při předjíždění", dobrou manévrovatelnost ve městě a plnou výbavu.

Ano, taková Fabia 1.0 81 kW by to také splnila, ale ruku na srdce, já bych se nudil kdybych Fabku vzal do ruky a navíc cena by byla stejná jako u SSS. Mimochodem současná verze SSS je v ceníkové ceně za 479 tis. , což od předchozí verze (369 tis) je více - všechna auta zdražila a jelikož se
tento typ vyrábí nově v Japonsku a nikoli Maďarsku, je důvod jasný. Sice od letošního roku platí nově odbourání cel mezi EU a Japonskem, ale pro automobily (průměrně 10% clo) toto bude platit až po sedmi letech:-(

Co by připadalo v úvahu jako alternativa - Polo GTI, Fiesta ST. Když ale dorovnáte výbavu, jste přes 600 tis jako nic. Ano sice více výkonu, větší hmotnost - bude ale i větší zábava?

Jdeme ale rovnou na porovnání s předchozí verzí:

1. Podvozek, řízení, brzdy
Jestliže předchozí verzi bylo přičítáno, že je poměrrně tvrdý, tak se nyní nic nezměnilo. Ano, tlumení je tvrdší než u běžného auta do města, na druhou stranu když pošlete auto do zatáčky, tak všechny běžné hatchbacky zůstávají vzadu. Mám jednu krásnou širokou odbočku za městem s perfektním asfaltem, kde s předchozí verzí jsem si mohl (když moje děti při jízdě ráno do školky/školky svolili pro trochu akce) buď jet smykem přes ručku a nebo pod plným plynem co dovolil grip. Dříve mě pod plynem auto tahalo svojí nedotáčivostí ven ze zatáčky, stávající verze jde ze zatáčky ven lineárně celá, tj. není nedotáčivost, přetáčivost. Stejná nájezdová rychlost, skoro stejná hmotnost, jiné pneumatiky.

Řízení není co vytknout, přesné, s nějakou zpětnou vazbou, pěkná motokára.

Brzdy - velké zlepšení. Tipoval bych min. 30% nahoru a pochvala konstruktérům. Necelá tuna hmotnosti, to je radost si s brzdama hrát na okresce před zatáčkami.

Ruční brzda - luxus, nájezd do pravoúhlé zatáčky, lehký zadek, není problém i na suchu odhodit zadek. Na vodě povinnost zatáhnout za ručku. Vypínatelná stabilizace jako v předchozí verzi, ale zasahuje pakliže jste zrovna na nožní brzdě.

2. Motor, převodovka, spotřeba
Asi nejcitelnější změna oproti původní atmosférické 1.6 100 kW. Dobu člověk nezastaví, takže pod kapotou vrní 1.4 dopovaná turbem s 103 kW. Výkonově minimální rozdíl, ale přítomnost turba s 50% více točivého momentu je silně znát. Zvýšila se maximálka i zrychlení,ale co nejvíce oceníte je náběh výkonu - ve starším Swiftu jste z křižovatky vytočili jedničku a dvojka se do 2,5 tisíc trápila, od 3 a hlavně 4tisíc nahoru ukazoval motor svoji sílu. Nyní se to všechno posouvá níže, takže výjezdy jsou doprovázeny protáčením kol, hlavně v zatáčkách. Ano i na suchu jak Rasťo Chvála zmiňuje ve své recenzi, by pomohl samosvor, ale ruku na srdce, v kolika situacích za měsíc byste to ocenili.
Ještě k motoru - šíře otáček samozřejmě není kde byla minule - u krátké jedničky se k 6 tisícům nedostanete, ale hlavně u dvojky, která je poměrně dlouhá u necelých 6 tisíc nastává něco, co předchozí majitelé neznají - efekt, jako byste zaškrtili přívod paliva-výkon se utne a klesá. Omezovač by výkon zarazil, zde navíc na 6 tisících začne klesat. Chce si to proto hlídat otáčkoměr hlavně u dvojky a trojky, každopádně nad 5500 už to nemá cenu točit, ale přeřadit.

U minulé verze si mnozí stěžovali nad tím, že při vyřazení padá ručička při neutrálu k volnoběžným otáčkám příliš pomalu - tak tady je to již v pohodě.

Šestistuňová převodovka - stejně přesná jako v předchozí verzi, kde byla trochu více mechanická, snad jste i slyšeli ty zuby jak do sebe cvaknou.
Zde trošku více gumovější, má ale navíc kratší dráhy - každopádně převodovce nelze nic vytknout.

Spotřeba - se starší verzí moje žena jezdila průměrně za 5,5-6,4 celoročně, většinou vyzvedávat děti. Když se mě dostal "volant do ruky", jel jsem za 7-8 litrů. U současné verze se při běžné užívání dostanete i k 5 litrům, ale zrovna včera jsem to vzal a jel trochu "kudlu", pak jsem se dostal po 30 km jízdy na 10 l/100 km. Čili - při extrému je rozežranější, možná je to ale tím, že prostě jede více, řidič ho více ždímá.

3. Interiér - prostě současné Suzuki. Všemu vévodí panel infotainmentu s doplňujícím displejem mezi budíky. Ano, úroveň zpracování nedosahuje Pola GTI, o tom žádná. Stále se objevuje u přístrojové desky "kolík" pro posouvání se parametry a jejich nulování, naštěstí má ekvivalent v tlačítku "info" na volantu. Osobně mě japonský interiér nepohoršuje, spíš ocením zcela vypínatelnou stabilizaci, o které si majitelé třeba takového Pola GTI mohou jen zdát.
Vezmu to odzadu - větší kufr, více místa na zadních sedadlech, vepředu stejné. Sedačky velice dobré vedení,ale v úrovni sedáku poměrně úzké. Prostě na japonský zadek.
Zastavme se u pracoviště řidiče - k dispozici multimediální panel, kde pracujete s telefonem, rádiem, navigací, zpětnou kamerou. Daleko zajímavější je displej mezi budíky před řidičem, který dosud ukazoval jen km, spotřebu a radil jaký stupeň řadit. Já nejvíce používám budík s teplotou oleje/plněním turba, perla je při vypnutí motoru zobrazení šachovnice přetížení za celou jízdu. Jak říkal prodejce, "nemáte-li splněno, rychle na nejbližší kruháč splnit úkol". Více popisů ve fotogalerii.

4. Asistenti
Tady bude asi nejvíce změn oproti předchozímu Swišti. U levého kolena stále zůstává naštěstí tlačítko na vypínání stabilizace, ale bohužel i nově start-stop systém (pobavte se kolik ušetřil ml benzínu ve fotogalerii), vypínání vedení v jízdních pruzích či vypínání upozornění na překážku.
Asistent anoncuje srážku v předchozím vozidlem (např. dojezd ke křižovatce) poměrně aktivně. Jinak už jen na pohodu - sledování únavy řidiče, udržování jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel nebo adaptivní tempomat - to je slušná výbava navíc, kterou předchozí SSS neměl.

Jen na ty nouzové blinkry při nárazovém brždění, třeba zatáčkou když jedu "kudlu", jsem si musel zvykat.

5. Exteriér
Tady to bude vždycky souboj komu se co líbí, ale vzpomínám si když vyšla předchozí verze, tak moc chvály nepobrala. Nyní bych řekl, že designéři měli více času, takže zepředu obrovská tlama nárazníku doplněná plastovým lízátkem v dekoru karbonu, vypadá opravdu efektně. Nástavce prahů
nejsou v barvě karoserie, ale také v dekoru karbonu jako zadní difuzor. Swift je nyní nižší a širší a to mu prospělo. Kliky zadních dveří jsou zakomponovány do dveří, i dítě předškolák si dokáže otevřít. Dvojitý výfuk efektní na pohled, zvuk ale bohužel na úrovni předchozího modelu, uvnitř nic neslyšíte i když motor má dobře syrový zvuk.Full led světlomety zcela bez výhrad.

Závěrem
To klíčové na čem se všechny recenze shodnou je naštěstí jedno - zůstala zábava za volantem z předchozího modelu? Určitě ano, výkon je sice dávkován jiným způsobem, ale úsměv na tváři rozhodně vykouzlí, protože je současná verze navíc rychlejší.

Silné stránky

- design
- spotřeba, výkon
- plná výbava v základu

Slabé stránky

- užší vedení sedačky (spodní část)
- moc aktivní asistent náhlé překážky
- nulový zvuk z výfuku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné, kupované jako nové.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Suzuki Louwman Příbram, zcela profesionální, bez chyby, POV+HAV pojištění za cenu internetových nabídek.

 


Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift Swift Sport C33s

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

jestli bude jezdit jako předchozí model, tj. 90 tis. km jen s výměnou předních destiček, pak spokojenost.

praktičnost
10

vůči svému účelu jako 2. auto v rodině zcela praktický

prostornost
9

jen pro řidičovo pozadí mi to přijde stísněné. Moje žena si ale neztěžuje.

jízdní vlastnosti
10

zcela bez chyby

jízdní komfort
8

není to dálniční manažerská limuzína, ale Sportka, takže něco člověk musí obětovat.

provozní náklady
9

při maximální zátěži bere víc než předchozí verze.

náhradní díly
6

zatím nemohu srovnávat

výkon motoru
10

zcela OK

spotřeba
9

při maximální zátěži bere víc než předchozí verze.

hlučnost motoru
10

Neoběžující, odlučněno akorát.

kvalita sedadel
9

není co vytknout, až na tu řidičovu sedačku.

brzdy
10

není co vytknout

zavazadlový prostor
10

není co vytknout






Blesk.cz

VIDEO: Drsný útok v metru! Zastal se ženy a dostal nakládačku, napadeného hledá policie

VIDEO: Drsný útok v metru! Zastal se ženy a dostal…

Zachoval se jako hrdina - v metru na Vysočanské se muž loni v polovině srpna zastal ženy, které jiný muž sprostě…

Nešťastná Pomeje se svěřila: Dělám h*vno! Nezvládám, nemám na to buňky

Nešťastná Pomeje se svěřila: Dělám h*vno! Nezvládám,…

Myslíte, že práce DJky a moderátorky je živobytí snů? Andrea Pomeje (31) na to má v jistém smyslu trochu jiný…

 

iSport.cz

Další oběť Dakaru! Motocyklistovi (†48) nahodili srdce, po převozu zemřel

Další oběť Dakaru! Motocyklistovi (†48) nahodili…

Nizozemský motocyklista Edwin Straver podlehl zraněním, která utrpěl v 11. etapě Rallye Dakar. Osmačtyřicetiletý…

ŽEBŘÍČEK platů v extralize: NEJ boháči. Vítěz Wolski, co Plekanec?

ŽEBŘÍČEK platů v extralize: NEJ boháči. Vítěz…

POŘADÍ NA 1. - 10. MÍSTĚ | Dlouho střežené tajemství je definitivně venku. Deník Sport zveřejňuje poslední díl…

 

Reflex.cz

Za poklesem počtu jeptišek stojí sexuální zneužívání, tvrdí dámský vatikánský časopis

Za poklesem počtu jeptišek stojí sexuální…

Vatikánský dámský časopis připsal dramatický pokles počtu řádových sester na světě velmi náročným pracovním…

České děti nenávidí školu, známky je ničí, říká učitel, který to málem vzdal a jel prodávat brokát do Konga

České děti nenávidí školu, známky je ničí, říká…

Co všechno brzdí české děti ve vzdělávání? Ředitel Střední Scioškoly Filip Dobrovolný učil mnoho let na…