Hyundai i30 (2012)
10.8.2012Mé předchozí auto byl Ford Escort 1.6 16V 66 kW s klimatizací r.v. 1998. Když jsem ho dával na ekologickou likvidaci (jaro 2012), měl najeto cca 260 000…
Hyundai i30 (D@we)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
escorpion 11.08.2012 15:21
« Re: Hezká recenze
Skúsenosti po 3 rokoch a 73 tisíc km.
1) kvalita laku mizerná
2) svietia katastrofálne, slabo a nízko, navyše žiarovky treba meniť každých 6 mesiacov a prístup k nim zlý, práca pre servis.
3) Stierače sú aero, menil som raz za cca 40 eur
4) 1.garančka 159,48 eur, 2. 241,75, 3. 239,12.
Pre i30 u mňa rozhodla cena. Služobne som jazdil alebo jazdím opel corsa, astra, skúšal som kolegov golf plus a všetko neporovnateľne lepšie. i30 si kúpi väčšinou majiteľ 10-ročnej felície alebo thálie. Málokto presedlá z golfu, octávie, focusu či niečoho iného, v ktorom sa dá na rozdiel od i30 aj jazdiť.
Nebudem sa zmieňovať o katastrofálnej a poddimenzovanej spojke, o tvrdom podvozku, ani o korózii. Spomínal som to x-krát na diskusii.
Tiež som bol zo začiatku nadšený a spokojný, ale postupom času a denným užívaním auta som vytriezvel a priznal chyby, ktoré som predtým nevidel, resp. nechcel vidieť.
Každopádne, majiteľovi prajem veľa šťastných km bez nehody a spokojnosť s autom.-
Pavko111 11.08.2012 21:07
« Re: Re: Hezká recenze
Zajímavé že když čtu někde negativní zkušenosti s i30 tak je to zpravidla escorpion.
1) Kvalita laku je stejná jako u konkurence, možná je v tenčí vrstvě, nemám na to měřák
2) Světla svítí výrazně líp než ve Favoritu a Octavii I i Golfu 4, podle mě svítí znatelně líp pouze Xenony , žárovky mi vydrží cca 20 tis km, 1 rok
3) stěrače super, tichounké a původní gumy 2 roky pořád OK
4)U garančky je třeba si donést svůj olej, svůj mají za 500 Kč litr, ceny garanček jde vysledovat zde: [odkaz]
Možná mají jiné značky trochu levnější servis o pár procent, neporovnával jsem to.
Mám druhý Hyundai, v práci jezdím Octávky, Fábie a Yetinu. Pro domácí použití bych u škodovky uvažoval o Octávce kdyby stála o 100 tis míň. Ale po 8 spokojených letech s dvěma Hyundai zatím nemám důvod uvažovat o změně značky.
-
-
Pavko111 12.08.2012 09:25
« Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
Favorit samozřejmě není konkurent i30, uvedl jsem ho jen proto že jsem ho vlastnil. Pak jsem měl 6 let H accent který svítil lehce líp než Favorit, asi díky lepší konstrukci světlometů, protože žárovky se do něj dávaly stejné jak do favorita. i 30 má tzv.projektorové světlomety s jiným typem žárovek, místo H4 tak H7. Taky je rozdíl v tom, že tlumené a dálkové světla mají vlastní žárovky a když zapnu dálkové tak je líp osvětlený prostor před autem- svítí obě žárovky, než když se přepnou vlákna v H4. Když porovnám Octávku 2 a Yetinu tak mi nepřipadne že by svítily líp než i 30, proto nechápu že údajně bývalý majitel napíše že svítí i30 špatně, ledaže by měl u nového auta xenony.
-
-
escorpion 17.08.2012 18:50
« Re: Re: Re: Hezká recenze
Prečo píšem negatívum na i30 ? Lebo ma jednoducho sklamal. Ako vodiča absolútne. Spojka, brzdy, podvozok. Čo ešte mám viac napísať, v mojej recenzii je všetko.
Akože bonus je, že svetlá svietia líp ako vo favorite z roku 1989 ? Máme 21. storočie, presnejšie rok 2012 pre menej chápavých a svetlá svietia katastrofálne. Veľmi nízko a jazda v noci je risk. Zobuď sa pavko, i30 minulej generácie je podpriemer a nový sa ibá chystá na vyrovnanie štandardu (najlepších v triede). Hluk od kolies neodstránili, smrad od spojky tiež nie, cena je neadekvátne navýšená oproti predchodcovi a v súboji s konkurenciou stále výrazne stráca.
Netreba čítať iba nezmyselené príspevky toppera, ktorý kóreu nikdy nemal, ani fanatika - predajcu icescenta.
Hovorím ako majiteľ, ktorý tento model 3 roky jazdil a najazdil 73 tisíc km. Zo začiatku som bol spokojný, kto by s novým autom nebol, ale postupom času zlé, veľmi zlé. Ako píšem v recenzii, nie spoľahlivosť, ale auto ako celok, jazdné vlastnosti. Jazdiť s ním je za trest. Kto si to dobrovoľne kúpi je masochista.
-
-
-
D@we 12.08.2012 01:21
« Re: Hezká recenze
Diky za kladne hodnoceni.
1) opravdu zatim nemohu hodnotit
2) sviti lepe nez escort, takze jsem spokojen
3) sterace jsou aero, stiraji dobre a jsou velmi tiche
4) pred koupi jsem se na to ptal - cca 4-6 tisic + asi 300 Kc za kontrolu tesnosti LPG
Pred koupi jsem se byl projet v Opelu Astra Classic 1.6 a v novem Citroenu C4 1.4. Ale i30 se mi nakonec libila ze vsech nejvic.
K Escortu: Sedmileteho Escorta jsem koupil v bazaru, mel mit najeto udajne 66 tisic, ve skutecnosti mel 166 (zjisteno pozdeji ve Fordu). Naletel jsem, protoze majitel bazaru byl "dobry" znamy meho otce ... Podvozek byl pry nedavno nastrikan, takze jsem nastrik delal az za dalsi 3 roky ... Asi to chtelo driv.
Musim rict, ze i kdyz jsem auto zlikvidoval, nebylo jeste v tak hroznem stavu. Na pohled bylo velmi pekne (modra metaliza). Ale podvozek uz by potreboval pred technickou vyvarit, zadni brzdy by potrebovaly kompletni vymenu, originalni katalyzator uz urcite neplnil svou funkci, tekl posilovac ... atd.
Spousta lidi by se takove auto jeste snazilo prodat, ale vzhledem k cenam podobnych escortu na internetu jsem si rekl, ze mi to nestoji za ty starosti. Za eko. likvidaci jsem jeste dostal 2000 Kc, takze jsem byl spokojen. -
Kuski 13.08.2012 18:01
« Re: Hezká recenze
Ahoj.
Pokusím se odpovědět na tvé body ze zkušeností mě a mého bratra ze stříbrného Hjondé i30CW s motorem 1,6CRDi
1. Stříbrná metalíza i po 2 letech brázdění služebních kilometrů po ČR a mytí prakticky jen v myčce, je pořád v dobré kondici. Jen mě zaráží, že po otovření zadních bočnich dveří je na jejich horní hraně vidět počínající koroze!!! To samé na zadním nárazníku rezne chromová lištička(v rozích jsou rezavé fleky)
2. Světla svítí a blikají jako v každém jiném autě, co jsem řídil(vyzkoušeno, když jsem se s bratrem střídal při cestě do Chorvatska a přesedal jsem ze své nové C4). Jen v CHR praskla H7 na straně řidiče. Zkoušeli jsme sami opravit, ale nakonec jsme to nechali na český autorizák.
3. Nevím, jestli tam jsou či nejsou aera, ale brácha má ještě původní stěrače a pořád v pohodě.
4. Na toto neumím odpovědět, ale prý je to porovnatelné s konkurenci, tzn. cca 4000-5000,-
Ptal jsem se bráchy, jestli by si ho koupil, kdyby ho nevyfasoval a odpověděl, že na autě je spousta polovičatých řešení a radši by šel do Focuse(měl ho před tím). Já doplním, že je to úplně normální auto pro úplně normální lidi, co si nic nepotřebují dokazovat (ale stejně jsem ho nechtěl :-D)
-
-
Bully_ 17.08.2012 10:10
i30
Sestra ma i30 s 1,6 benzin zhruba rok a uz ted premysli o tom ze si koupi podle jejich slov normalni auto. Ne ze by se spletla ve vyberu, jenom proste uz zase neplati ta kratka faze Hyundai ze to bylo kvalitni auto za rozumne penize, coz se zacina potvrzovat nejenom u ni.
Na zacatku byly enormni problemy s elektrikou, projevovaly se nejcasteji uplne nefunkcni audiosoustavou a klimatizaci. Po neustalych navstevach servisu to skoncilo vymenou cele instalace v palubni desce. Dalsi problem je klimatizace samotna, kdy uz po tehle par mesicich zacaly uniky chladici kapaliny. Nebyla uznana zaruka a po nekolika stech € a dalsich cca 5 navstevach autorizovaneho servisu a to i behem dovolenych uprostred leta ve stredomori klima porad jeste nejede a ceka se jeste na nejaky schazejici dil.
Praskle zarovky jsou neustale se opakujici klasika co mozna nekomu az tak nevadi, samotne zene s detmi co si kupuje nove auto aby na nej nemusela dlouho sahnout to uz vadi vic. Celkove si auto koupila kvuli 5-i lete zaruce, na garancnich prohlidkach je to ale docela draha katastrofa kde jde o inkasovani penez za provedenou prohlidku a ne o odstranovani porad dalsich vznikajicich zavad.
Mozna ma stejne jako dalsich par znamych jenom "spatny kus", kdo vi.-
escorpion 17.08.2012 19:02
« Re: i30
Nie je to problém iba Tvojej sestry, viac ľudí sa nechálo nálakať na reklamu, záruku a cenu. Poznám veľa ľudí, ktorí sa zbavili i30 po 1-2 rokoch. Kvalita sa nekoná. Kórejské verzie sú na tom lepšie, ale z Nošovíc nič moc. Tých "špatných kusov" je záhadne veľmi veľa.-
Marblik 20.08.2012 17:42
« i30
Mám tohle auto bez měsíce jeden rok a na tachometru mi svítí 16 000 km. Zatím jsem až na vyložené drobnosti spokojený. Ano, jde vidět, že na některých věcech se trochu šetřilo, ale přece nemůžu chtít za takové peníze BMW. Podvozek je trochu tvrdší řízení nekomunikativní, ale jako celek na mě auto působí solidním dojmem. Když ho srovnám s předchozí Lagunou je rozdíl v kvalitě docela výrazný. Výše zmiňovaný Focus II mám možnost docela často řídit v práci a že by ten rozdíl byl tak markantní. Focus má lepší podvozek, to je bez debat. Spracováním interiéru, použitými plasty, dotažením detailů, zvukem a projevem motoru pro mě vyhrává čechokorejec. Vsegmentu nižší-střední třídy určitě existují lepší auta než je i30, ale ruku na srdce i30 si jistě nekupuje nikdo, kdo chce mít nejlepší auto ve třídě.
-
-
-
tomta 06.03.2013 15:20
LPG
Ahoj. V roku 2011 sme si zakúpili Hyundai i30CW 1,6, 93 kw a rád by som ho dal prerobiť na plyn. Budem rád ak mi peskitnete nejaké Vaše skúsenosti s prevádzkou vozidla na LPG.
Aké máte v aute zariadenie.Mne núkajú BRC SQ24, alebo BRC plug and drive.
Motor má tendenciu zdochýňať za studena, alebo nie?
proste všetko čo by mi mohlo pomôcť pri rozhodovaní.
Ďakujem a prajem veľa úspešných kilometrou. >:D
-
D@we 04.08.2013 09:54
« Re: LPG
Ahoj, omlouvám se za hodně opožděnou odpověď, možná ale pomůže i někomu jinému.
Zkušenosti s LPG mám po najetí 26 000 km velmi dobré. Systém mám BRC (asi SQ24) s přimazáváním ventilů VAP-SAVER. S tím souvisí potřeba cca jednou za 10 000 km koupit náplň VAP-SAVER za cca 500 Kč (tj. cena na kilometr asi 0,05 Kč). Na docházející náplň mne upozorní červená LED dioda namontovaná pod přepínačem LPG (viz galerie).
Motor rozhodně za studena "nechcípá", protože jede na benzín. Na LPG se to přepíná automaticky po dosažení určité teploty (podle mých informací 40 stupňů). V létě to není problém, teplota je dosažena po pár stovkách metrů, ale v zimě jedu na benzín i třeba 4 km (když je venku -10). Chtěl jsem nechat nastavit nižší teplotu pro přepnutí na LPG, ale v servise mi tvrdili, že to nejde.
Když LPG dojde (při bežném ježdění je to po 500 - 550 km), automaticky dojde k přepnutí na benzín. To je signalizováno nekonečným pípáním, dokud nestisknu tlačítko na LPG přepínači (asi jako potvrzení). Tohle je dost otravné.
Při ježdění čistě po dálnicích (např. na dovolenou) mi to přepíná na benzín již třeba po 400 km ze dvou důvodů: 1. vyšší spotřeba, 2. potřeba vyššího tlaku. Takže přestože mám plyn na ujetí ještě např. 50 km po běžných cestách, na dálnici už neujedu ani kilometr (myslím rychlostí 130 km/h). Byl jsem kvůli tomu jednou nechat seřídit tlak, což znatelně pomohlo.
Při současných cenách 37 Kč za litr benzínů a 15,50 Kč za litr LPG mohu přestavbu vřele doporučit a já sám bych do toho šel znovu. I když ideální by bylo mít LPG v autě už z továrny (s podporou v palubním počítači, bez nutnosti přimazávání ...)
-
Měl bych pár dotazů:
1) kvalita laku (až časem)
2) svítivost předních světlometů
3) stěrače - nejsou aero...
4) cena pravidelných garanček
Pokud autor neměl čas a chuť projet víc vozů, tak sice nebude názor objektivní (po přesednutí z Escortu tím víc), ale o to tu až tak nejde.
Jinak ještě k Escortu - to jej nešlo udržet v neshnilém stavu? já myslím, že když se nechají pravidelně vystříkat dutiny a ošetřit spodek vozu, tak nemusí nutně dojít vše až k ekologické likvidaci. jak už je ale jednou pozdě, tak není cesty zpět.