Renault Clio (2012)
2.1.2014Dobrý den milí čtenáři. Nejdříve Vás chci u mé recenze přivítat. Není to recenze na žádný žádný vůz, který by Vás mohl donutit k pokleknutí na kolena.…
Renault Clio (Clier)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
DaewooMaster 03.01.22 12:24
« Mezigenerační srovnání
Už jsem chtěl napsat, že mám stejné auto (včetně barvy), jen o 2 roky starší, ale já tam mám manuální ovládání zpětných zrcátek (což je docela opruz, nedá se to ani pořádně nastavit, pro mě jsou moc nízko v maximální možné poloze nastavení). Já měl výběr auta hodně zjednodušen, chtěl jsem Clio aspoň ročník 2010 s tímhle motorem, protože jsem měl předtím Clio II také s tímto motorem. Nebyla to "velká láska", ale spíš pohodlnost, aby se to ovládalo, chovalo a kazilo podobně jako předchozí auto a manželka si rychleji zvykla. Takže mohu přímo srovnávat mezi generacemi (resp. ob facelift generaci, měli jsme dvojku ještě tu "kulatou" vepředu). Nás jako první zklamalo, jak je to auto obrovské proti dvojce, navíc nám to ještě vyšlo na kombíka, který má za zadními koly ještě tuším 11 cm navíc. Dvojka se vešla všude, neměla prakticky žádné převisy, a přitom dovnitř se toho vešlo (i můj trekový bicykl). Trojka je už dospělé auto, i když na kombi mi přijde, že se dozadu moc věcí nevejde a ten prostor pod podlahou není pro zavazadla zrovna praktický (a to ve dvojce byla v kufru i plnohodnotná rezerva, tady je pod autem jako u staré škodovky). Motor mi přijde v kombíkové trojce o dost línější, ale nejsem závodník a spotřeba je (alespoň podle počítače) lepší. Přední sedačky mi přijdou méně pohodlné, protože jsou "moderně" tvrdé (narozdíl od dvojky). Auto je sice velké jako parník, ale uvnitř mi značně překáží středová konzole pro pravé koleno (narozdíl od dvojky). Nastavení sklonu opěradla točítkem je také opruz oproti pohodlné páčce, co byla ve dvojce. Auto nelze zamknout, pokud je otevřený kufr (narozdíl od dvojky), automatické zamčení po odemčení a neotevření dveří trvá nepoužitelně dlouho (narozdíl od dvojky), vyjma dopředu je z toho hůř vidět (narozdíl od dvojky), blbě tam padá zpátečka (to přizvednutí "prstýnku" ve dvojce a ostatních autech má zjevně něco do sebe), motor je až kus od čumáku, takže je tam narvaný, že tam ani nemůžu nikde postavit nabíječku a zavřít kapotu (narozdíl od dvojky)! Také se děsím, až budu muset měnit ve světlometech žárovku, protože ve dvojce jsem měnil hlavní žárovky sice často, ale velmi snadno jednou rukou během minuty a nebolelo mě pak celé tělo z křeče apod. Auto nemám ještě ani měsíc, ale párkrát mě už napadla hříšná myšlenka, že jsem radši nepořídil stejně starou (ale i stejně drahou) Storia verzi dvojky… ;-\ -
-
honzamo 06.01.14 21:51
« Re: Re: Re: Re: mytí wapkou...
Když jsem měl v roce 2008 koupenou Dacii Sandero, jako novou, tak jsem to ruční mytí taky prožíval. Používal jsem produkty Turtlewax - [odkaz] a byl jsem s nimi spokojený.
Časem mě to ale přešlo a s Cliem už jezdím normálně do myčky, jako předchozí majitel... -
honzamo 06.01.14 19:01
« Re: Re: Re: Má diskuze
Jo, to jsem psal o příspěvek výše :-).
Já už jsem to ošetřování volantu moc neřešil, tomu mému už pomůže jen přečalounění nebo výměna, ale na forum.renaultclub.cz na to bylo založené téma (myslím, že v sekci fluence ale možná i jinde) a tam si právě doporučovali nějaké přípravky... -
Clier 06.01.14 16:00
« Re: mytí wapkou...
Já si auto myji zásadně doma sám a ručně, ale takhle v zimních období se mi nechce to dělat ručně, proto i tvůj postup je pro mě příliš náchylný k nějakému nastydnutí >:D a v práci si marodit jen tak dovolit nemohu ;-\
Nevěděl by si o nějakém šamponu s voskem kde by vosk dobře držel? ;-) -
robert78 06.01.14 14:33
« mytí wapkou...
K tvému dotazu k mytí wapkou. Od nového auta meju auto pouze ručně u pump, které mají samoobslužný box s wapkou. Nicméně nepoužívám jejich kartáč s pěnou ani jejich chemii, to bych si oproti normalní myčce moc nepomohl. Auto opláchnu wapkou, v uzavřeném kýbli si přivezu svou vodu s kvalitním šamponem (Meguiars, AUTOGLYM) a umeju kvalitní mycí rukavicí (ne houbou!) a následně znovu opláchnu a outo mimo box osuším. Auto je kvalitně, šetrně a i levně umyté... -
Ronault. 06.01.14 09:49
« Re: Re: Re: clio
No jde vidět, že jsi amatér ve spritmonitoru:
1. zadal jsi jen 96 kw od, ne do, takže teoreticky by ti to hodilo klidně RS
2. zadal modelname 1.4 a model name 1.4 je značně omezující, ne každý to do popisu modelu píše
takže ti vyšlo díky tehle filtraci jen 6 aut, mě vyšlo 50 aut a všechny 1,4 TCe, takže můj vzorek je podstatně větší a signifikantnější ;-)
Plachtu na auto nemám, přemýšlel jsem o ní, jen si nejsem jistý, jak to třeba taková plachta odvádí vlhkost, aby se v tom autě nekumulovala... Taky jsem se musel k voskování dlouho přemáhat, nakonec jsem to dělal až nějak 25.12. večer v garáži jako dáreček pro auto >:D -
honzamo 06.01.14 08:54
« Re: Má diskuze
Asi jedna z nejdiskutovanějších recenzí, třeba za to bude nějaká cena :-D.
To je tak, když se sejde pár nadšenců do aut. Myslím, že pak dál už jsme byli spíše off topic, ale za pročtení to stojí. Dozvíš se tipy na nákup nového auta, pokud bys chtěl něco většího a plno informací o spotřebě různých motorů. -
Clier 06.01.14 06:12
« Má diskuze
Přes 100 příspěvků v diskuzi za pár dní, to je výkon hodný diskuze pod sportovním vozem :-) >:D
Ale abych pravdu řekl, tak jsem se v té diskuzi trochu ztratil, pár hodin jsem tu nebyl a přibylo tolik příspěvků že se nejsem schopen orientovat. Pokud jste tedy někdo na mě měl nějakou otázku na kterou jsem neodpověděl tak se omlouvám, a prosím o vznesení dotazu ještě jednou :-) ;-) -
lamal 06.01.14 00:38
« Re: Re: clio
ja som do sprintu dal megane 2008 + a verziu 1.4 vykon 96kw a viac...a vyslo 8,35 [odkaz]
ci veris alebo nie, presne som vedel, ze vytiahnes ten nissan zaklad na tej 1,4 >:D
a vlastne ja mam tiez Conti TS 850, je to guma rok vyroby 2013 v Púchove, TS 830 je ten starsi predosly model... dnes mi tie cisla dako nejdu >:D
hahah ale to o prevadzke budes pisat po dlhej dobe, lebo 1,6 dci len tak rychlo nepustis ... je to dobry motor silny a usporny
ja som si kupil taky navlek na auto plachtu v Lidl to mali za nejakych 20euro celkom solidne vyzera... problem je, ze sa mi to nechce voskovat, tiez som mal plan, ze ho navoskujem a v pripade kalamity zakryjem... byvam totizto pri poli a tak vetry tiahnuce sa z pola donesu obcas silnu poladovicu, zaveje pripadne vela prachu -
Ronault. 06.01.14 00:25
« Re: clio
Mě teda ve spritmonitoru vyšlo 8,04 [odkaz]
On ten motor 1,4 TCe byl žravý... každý víme proč... jeho základem byl žravý motor od Nissanu... 8-s >:-[] >:D >:D
Tady dnes jen pršelo, moje nové TS 850 jsem taky na sněhu neodzkoušel... 8-s ale zase z druhé strany, auto jsem navoskoval a pořád je na zimní provoz naprosto čisťounké... asi pak jednou napíšu, že v zimních podmínkách nebylo provozováno >:D -
lamal 06.01.14 00:12
« Re: Re: clio
No jasne to sme, celu nedelu som takmer nepozrel von z okna... vlastne som bol trocha hodit aport Sarah, ale moc dlho to nebolo... to pocasie je desne, ani na Morave nesnezi ??? ja som uz z toho zufaly, ani mraz ani sneh... zbytocne som si kupoval nove Conti TS830 na primeru, som sa tesil, ze ich odtestujem ked su uz vraj take... podla Adacu podplatene NAJ... zatial musim uznat, ze na mokrej ceste si vedu pekne
tak ja to ukoncim zmierovacim odkazom ... proste peacemaker
spotreba teda downsizing ala renault megane 1,4 tce je 8,35l/100 km
www.spritmonitor.de/en/overview/41-Ren… />
takze 1,4 tce 96kw u renaultu megy usetril oproti starej primere 2,0 110kw 0,1 deci na priemernej >:D 8,35 vs 8,36 -
Ronault. 06.01.14 00:02
« Re: clio
Hele, stěžovat si nebude, oba jsme mu vydatně auto pochválili, pár věci objasnili a ještě mu poradili, že si má koupi hliníková kola a dvě sady bezpečnostních šroubů... i rozměr gum jsme mu řekli... takže může být jen rád :-! >:D >:-[]
Nemáš zač Cliere! A my si můžeme říct, že jsme v podstatě dobří borci, ne? >:-[] >:D -
lamal 05.01.14 23:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: clio
s tym seatom je to tak, mal som to nakonfigurovane predtym na Fabiu tam to sedelo na 1,4 TSI... som neratal, ze mi tam skoci aj 1,8 u seatu...
-- Takže jsem to odfiltroval na 90-103 kW (správně by tam mělo být jen 90 kW, protože 103 je už 18 kW navíc proti tvému dvoulitru, ale ať nežeru ---- to nie je 18KW viac, moja primera ma 110kw ... 2.0 16v GT ma 110kw a tak som aj filtroval nissany :-) takze keby som ja nezral tiez by som mohol argumentovat, ze mam o 20kw viac ako 90kw tsi >:D
no nic je cas nechat vstupne data, lebo chybicky s vludia pomaly ale isto...