Recenze
Technické info
Přezdívka auta Volík Rok výroby 2008 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 165 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
Přišel čas, prodat Forda a jakožto že jsem měl už tři, koupil jsem si dalšího.
Proč Ford? Podvozek C30 je platforma z Focusu. Motor je taky 1,8 od Forda. Takže vlastně Ford
Mondeo se začalo hodně rozpadat a tak nastal čas koukat po něčem jiném. V hledáčku byla Toyota Corolla (nesmyslné ceny), Honda Civic (vše na horní hranici rozpočtu), případně Mazda 3 (hezky vybavené, ale vše vylítaný zrezlý bouračky).
Věděl jsem, že chci něco menšího, rozhodně benzín a určitě nic pod 1,4 obsah. Ale malá auta mají dvě zásadní nevýhody. Malé motory a interiér ve stylu vydržet se to dá, ale žádný zážitek to není.
No a jak jsem se vlastně propracoval až k švédské nákupní tašce? Prohlížel nabídky a ono na mě vyskočilo. Asi 14 dní předtím jsem se o tom bavil, že Volvo by vlastně nebylo zlé, ale C30 mě vůbec nenapadla, přitom jsem po ní pokukoval, když jsem ji náhodou zahlédl někde stát.
PRVNÍ SETKÁNÍ:
Volík je kromě Američana a Švéda také Ital. Což je na něm znát. Doškrábanej ze všech stran, zrcátka dle mě obě urvaný v průběhu času. Světla vysvícený. Nicméně s tím vším se počítalo. Plán se změnil z koupim auto do 170tis, na koupim levnější a co zbyde, do něj nasypu. Avšak má to i výhodu. Podvozek neni vysolená hrůza.
Jinak interiér celkem zachovalý, sedačky nevysezený, volant a řadička nevyhmatané. Plus mínus tak jak by auto s těmito kilometry a aspoň trochu přiměřenym chovánim mělo vypadat.
Motor nastartoval a zněl jako motor, žádné lítání volnoběhu, reakce na plyn pěkná. Od podvozku žádné podezřelé zvuky. Prostě víceméně pohoda.
O AUTĚ:
Co se týče sezení, já jsem spokojen, sedačky pohodlný s dostačujícím bočnim vedenim a nastavenim od sezení na volantu a mlácení do hlavy o strop až po sezení na zadní nápravě a škrtáním zadku o silnici. Nastavení sedaček podélně, výškově, sklon a opora bederní páteře.
Auto je 4 místné. Na zadních sedačkách, když si sednu, se svými cca 190cm, za řidičovu sedačku, nastavenou pro sebe tak před koleny mam ještě tak 5 cm rezervu. Nad hlavou je to akorát, ale dá se tam sedět rovně, asi na nějakou přiměřeně dlouhou popojížďku neni problém.
Je potřeba počítat s tim, že je to dvoudveřák s pořádnýma dveřma, takže nastupování a vystupování při kolmém parkování vyžaduje jisté akrobatické schopnosti.
Co se týká palubky, říká se, že němci jsou strozí. Švédi to dotáhli k dokonalosti. Nicméně vše celkem logické a po ruce. Na autorádiu se nastavuje vozidlo samotné (Sklopení zrcátek při zamykání, Potvrzení zamknutí světly, Doprovodné osvětlení při příchodu atd. dle výbavy), plus zobrazuje klimatizaci, což bohužel znemožňuje jeho výměnu.
Dvouzonová automatická klimatizace potěší.
Řazení přijatelné, přiměřeně krátké dráhy i když ten ford se v tom nezapře.
Motor točí kolem 2500tis.ot. na trojku v 50, na 5ku v 90.
Jak plynový, tak brzdový, má postupné zvyšování odporu, takže je dobře cítit, co děláte. Brzdy mají postupný nástup.
Řízení měkčí, ale zvykl jsem si. Pokud auto ztratí adhezi, je to ve volantu cítit, takže dobrý.
125 koníků není nejpočetnější stádo, ale i přes vyšší váhu auta rozhodně nebudete brzda provozu.
Hrana kufru je dost vysoko což mi vyhovuje na odkládání věcí(dřív jsem vše házel na zadní sedačky, tady do kufru). Když se sklopí zadní sedačky, vznikne docela velká a rovná plocha. Kola na přezutí se tam vejdou. Nicméně jakožto, že víko zavazadlového prostoru je okno a je asi 20 cm od podlahy, je potřeba přemýšlet co tam dáváte a jak.
Rezerva plnohodnotná. a kolem ní dost odkládacích prostor.
JÍZDA:
Motor to zvládá. Rejd je fajn.
Na sněhu, na hraně adheze se auto hrne do víceméně do boku. Bez sněhu nevim, jsem srab :-D, auto sedí a nemam vyloženě zapotřebí mermomocí ho dostávat na hranu.
VÝBAVA:
Co se týče výbavy, existuje takové rčení, co tam není, to se nepokazí. Fordy mě naučily modifikované verzi, co tam není, to si nebude žít vlastním životem.
Dle všeho se ta moje jmenuje Kinetic a na autokatalogu k tomu píšou
´Ve vnitřní výbavě lze od základu nalézt manuální klimatizaci, šest airbagů, pylový filtr, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, el. ovládaní předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, ESP, ASR, předepínače bezpečnostních pásů vpředu i vzadu, čtyři opěrky hlavy, lékárničku, výstražný trojúhelník, venkovní teploměr, kůží potažené madlo ruční brzdy, funkci zpožděného zhasnutí světlometů, digitální hodiny, rádio na CD, šest reproduktorů, AUX-IN, přední loketní opěrku, čtecí lampičky vpředu i vzadu, el. přehřev vzduchu pro naftové motory, držáky mincí, kreditní karty a péra. Volvo C30 s vyšší výbavou Kinectic obsahuje navíc duální automatickou klimatizaci, AQS (air quality systém), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce s bederní opěrkou a možností sklopení, volant a hlavici řadící páky v kůži, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách a zadní loketní opěrku.´
Plus tedy asi jako bonus mám ovládání rádia na volantu.
Silné stránky
Dvouzonová klima
Švéd, takže topení v mrazech funguje už asi po 2 kilometrech.
Světla pokud vypnete auto, tak zhasnou, takže je mam permanentně v poloze zapnuto a nemusim na ně myslet, případně řešit denní svícení.
Slabé stránky
Přímo u mého auta, se dálkovému zamykání opravdu nedá říci dálkové. Baterkou to není.
Zrcátko spolujezdce. Ale jo, já jsem naučen couvat na zrcátka, pro lidi co používají krk asi v pohodě.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno v jednom ze dvou největších autobazarů zde. Takže standard. Vše pozitivní vám nahlásí, negativní jen co je vidět na první dobrou. V nádrži jen výpary. A nechají vás u sebe půl dne posedět, než si předají papíry všema kancelářema, protože asi stejně nemáte nic lepšího na práci.
Chyba. Zaplatil jsem dva tisíce za to, že mi auto přepíšou. Což znamenalo: dojel jsem si na poštu pro ověření plné moci, zaplatil si za to. Pak jsem čekal týden, než došel techničák z Prahy. Pak jsem si dojel na evidenčku, zaplatil za ni. Pak vše odeslal do Prahy, za což jsem zaplatil. Pak jsem čekal zase přes týden, než došel techničák z Prahy.
Sečteno a podtrženo, dvojka v řiti, spousta lítání, místo hodiny sezení na úřadě. Špatné rozhodnutí.
Novinky v recenzi
Startovní stav: 137 120km
Přidat názorDiskuse: Volvo C30
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Volvo
-
Volvo C30 (2008) Majitel: g3.
Přidáno: 13.1.2016 49 Majitel 9.03 Uživatelé
-
Volvo C30 (2007) Majitel: fabicz
Přidáno: 28.2.2009 108 Majitel 8.42 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: -SaS-
Přidáno: 14.6.2010 359 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2010) Majitel: Vjace
Přidáno: 18.7.2010 699 Majitel 9.91 Uživatelé