Opel Grandland X (2020)
5.2.2021Chci Vám představit nové auto, které jsem si vybral po dlouhém hledání, aby rovněž splnilo výbavou mé představy a požadavky. Mé srdce si získal Opel…
Opel Grandland X (BruceWayne)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
BruceWayne 20.02.21 19:20
« Re: Re: Grandland
Kola 18" fungují velice dobře a zima je velice krátká cca 4 týdny na sněhu s celoročními. S Koleosem jsem jezdil jen na celoročních skoro 8 let např. Klínovec. Musel jsem se smát, když mě naivní řidič předjel na rovině před stoupáním na Klínovec a pak mu došel dech a já "jouda" na celoročních jsem ho snadno předjel ve stoupání na sněhu. Chápu i určitou možnou averzi vůči mé recenzi na Granland, kde jsem zmínil určité značky aut, které opravdu nechci hodnotit. A tak to je Charged a díky ;-) -
Charged 16.02.21 14:10
« Re: Re: Grandland
BruceWayne tie 18 kolesa su v poriadku,sam mam zimnu sadu velkosti 18 palcov a na letne obdobie original 19 ako prišlo z vyroby obute na letných pneu ale u mna auto kupovane cez leto tak to bolo v poriadku :-) Na 18 tkach je podvozok predsa len o kusok mäkší oproti 19 tkam ale i na nich je to pohodova jazda. -
Charged 16.02.21 06:44
« Grandland
Tak pridám aj ja trošku,Opel Grandland vlastním takmer 2 roky je to verzia 1,6 Puretech 8AT180 HP biela perleť.Vybava Ultimate je rovnaka ako tvoja.Iba v tych časoch ked som ju kupoval ja boli v zaklade verzie Ultimate19 hlinikače,športove pedale a vyhrev zadných sedačiek so zasuvkou 230.Ale podme ku Grandu samotnemu.Po dvoch rokoch užívania môžem potvrdiť tvoje postrehy že auto je velmi pohodlne a tiche,sedačky skvele.Motor 1,6 ide nadherne jemne,sily ma dostatok,prevodovka radi jemne ale trocha predsa len podtača motor ale to je u všetkých aut s AT momentalne normalne.Zaujimave je že motor pri tom vôbec neprotestuje a rychle sa zoberie z nizkych otačok bez rezonancii.Možem to porovnať so Suzuki Vitara 1,4 boosterjet S ktory som mal pred tým tiež kupene nove a po troch rokoch šlo z domu.Nechcem nikoho uraziť ale suzuki je o niekolko levelov nižšie chabe vnutorne odhlučnenie,tvrdy podvozok čo neustale natriasa posadku a dojem že auto je z bakelitu.Vnutorne plasty katastrofa neustale vrzganie to u Grandu neexistuje.Na Granda nemôžem povedať nič tak nech nam služia dalej bez problemov:-) -
BruceWayne 13.02.21 10:03
« Re: Dotaz
Odpovím rád. Automat řadí opravdu velice dobře a otáčky motoru nespadnou pod 1 700, ale párkrát jsem měl pocit, že by podřazení nebylo od věci. Jenže to je případ všech současných aut, je to hra na nejlepší emise. Doporučuji si auto vyzkoušet. Docela jste mě zaskočil s velikostí zavazadelníku. Opel uvádí zavazadlový prostor s objemem od 514 l do 1652 l. Pod platem je dost místa i když tam je rezerva. Mám tak trojúhelník, startovací kabely, nutné nářadí a lékarničku i když je stará ;-) a stále se tam ještě dost vejde. Zřejmě jsem údaj špatně opsal. Ještě se pokusím více zjistit. -
Siroko 12.02.21 11:58
« Dotaz
Tento Grandland je v mém užším výběru. Chtěl bych se majitele zeptat, jestli automat náhodou motor moc nepodtáčí, což se bohužel u řady dnešních aut v duchu honění emisních limitů často děje. Někdy mi je těch motorů až líto.
Druhý dotaz je k údaji objemu zavazadelníku. Ten objem 472 litrů, který máte uvedený, je oficiální údaj při vybavení auta volitelným rezervním kolem? -
marguc 08.02.21 22:55
« Re: Re: Re: Re: Opel vs. Peugeot
Mne celorocne pneu davaju zmysel pri malom aute do mesta alebo pre ludi byvajucich na juhu, ktori vela nenacestuju v zime popripade chodia len dialnice, ktore su aspon u nas presolene. Osobne mam dve sady gum a menim si ich na jar sam s tym, ze raz za rok ich dam obe prevazit. S prezutim a s prevazenim oboch sad ma to vyjde na 20 eury co je 500 Kc. Letne mi vydrzia tak 3 sezony a zimne no uvidime po tejto zime kolko este dezenu ostane. Ale ja jazdim do kopcov na zasnezene cesty a cez horske priechody a to na celorockach by som si netrufol. -
Verny_2013 08.02.21 19:02
« Re: Opel vs. Peugeot
Opel je taky volba pro ty kdo nechtějí i-kokpit. Vnější design je řekněme hodně konzervativní na rozdíl od Pegueotu, technika skoro stejná ale je levnější. Navíc nabízí bonus výborných AGR sedadel. Pro mě je třeba ten i-kokpit naprosto neskousnutelná záležitost. -
Tom24 08.02.21 17:56
« Re: Re: Opel vs. Peugeot
To zásadní jste ovšem zapomněli zmínit :-) :-). I kdyby se mi líbil Peugeot 3008 100000x více, než Grandland, tak rozdíl v ceně srovnatelné výbavy ultimate (Opel) a GT plus (3008) se stejnou motorizací 1.5 Hdi + 8 st. at, byl v 10/20 neuvěřitelných 140 000 Kč, což je za technicky totožné auto zcela neakceptovatelné!!! Kupříkladu Ateca 2.0 TDI evo + DSG, FR, byla o 40 000 Kč. levnější, než 3008 s 1.5 Hdi. Peugeot se s cenami utrhl z řetězu, na základě čehož pro mě vypadl z výběru hned po nahlédnutí do jejich ceníku a spadnutí brady o 15. pater pod úroveň podzemního parkoviště. Jinak s těmi celoročkami také souhlasím. V našich podmínkách se pomalu stává zimní obutí zbytečností. Navíc jsem v nedávné době přečetl několik testů, kdy prémiové celoroční pláště, zaostávali za specializovanými pneu pouze kosmeticky. -
BruceWayne 08.02.21 14:25
« Re: Re: Re: Opel vs. Peugeot
V Praze nebydlím, ale opravdu a bohužel jedna výměna gum stojí 1 000 Kč a více podle průměru ráfku. Když si žena předloni v září koupila nový auto, tak mě neposlechla a koupila si i zimní. Letos se rozhodla, že zimní sjede přes léto a koupí rovněž celoroční. Letní prodá. Je to fakt, dvě auta v rodině a čtyři litry jsou pryč. Koupit plecháče stojí taky peníze na výměnu léto - zima. Dvě zimy celoročky zvládnou bez problémů a pak už musím koupit nový. Samozřejmě vše věc názoru a pohledu. Jednou jsem chtěl ušetřit na celoročních a místo Michelin jsem koupil Wredestein. Velká chyba. -
Duke_Nukem 08.02.21 12:20
« Re: Re: Opel vs. Peugeot
ok, už to chápu s těmi pneu, promiň :-) Interiér je asi věc vkusu, volant je věc, na kterou se velmi rychle zvyká, ale chápu, že né každý si vůbec chce zvykat.
Kde prostě nevím jsou ty pneu - já bych 2000 litry za přezutí taky neplatil, já se vždy vešel do 800, poslední dobou se to zvedlo ale pod litr se vejdu (mimochodem - v "drahé" Praze) Ale asi mám ceny ze známostí, tak možná neznám realitu... Každopádně, jak ti drží celoročky na "druhou" zimu? Já prostě neměl potřebný vzorek. Jinak mám pneu vždy na tři sezony, Letní i zimní, některé suché a teplé zimy mi zimáky vydržely i jen dvě zimy, ale reálně, na těch dvou sadách najedu cca 90 tisíc, a zimáky prodávám v pneuservisu za dvojku, oni to tam pak šmelí někomu na léto na dojetí. Podle mě je pak celková fin. bilance lepší než u těch celoroček... -
BruceWayne 08.02.21 11:55
« Re: Opel vs. Peugeot
Díky, byl jsem u Peugeotu a fakt mě interiér neuchvátil a pak ten malý "hranatý" volant. Celoročky jsem si zaplatil, ale výměnu ne. U předešlého Koleose jsem jezdil stále na celoročních Michelin a proto jsem je opět zvolil. Na celoročkách ujedu +- 40 000 Km. Ještě musíš 2 krát ročně na přezutí a to za 2 000 až 2 400 Kč. Ten stírač u Octavie by měl být standardem. U staré Ascony jsem ho měl a taky měla splývavou záď. Peugeot a Opel jsou totožná auta, ale Opel má lepší podvozek. -
Duke_Nukem 08.02.21 10:21
« Re: Re: Opel vs. Peugeot
to je pravda, za příplatek si je můžeš zvolit, ale objednat si auto (které je vždy na letňákách) a vydupat si celoročky, a letňáky si nechat, to chce kumšt a asi dost vysírání na salonu... (no offense :-! ) Každopádně, já dlouhodobě jezdím, jak letní tak zimní, převážně Michellin, GoodYear a vyjímečně Continental. Celoročky jsem měl jednou, myslím že to byly Hankook, a za mě teda strašný + byly obouvaný na léto, a na druhou zimu už neměli dostatečný vzorek >:D >:D takže jsme kupoval zimáky, a celoročky dojížděl ještě jedno léto... po této zkušenosti nikdy více