Renault Mégane (2010)
13.11.2010Výběr nového vozu a koupě: Každý kdo kupuje nový vůz si obvykle stanoví minimální požadavky na vůz a maximální limit, přes který by se cena neměla…
Renault Megane III Grandtour (Brázdin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Megane 14.11.2010 10:33 Nicco
- motor 14.11.2010 10:59 Frantizsekk
- Le grand 14.11.2010 17:16 Mirasr
- pěkná recenze 15.11.2010 11:07 gagarin_cccp
- Podběhy 15.11.2010 16:22 DanV
- kryt 15.11.2010 20:59 Mirasr
- sice objektivní,ale... 22.11.2010 11:38
- Fajn recenzia 22.11.2010 23:07 mvdr
- Kouří 25.11.2010 11:14 Stejsn
- Motor 25.11.2010 18:31 matii
- Dobrá recenze, tady je pár mých postřehů 04.12.2010 10:00
- stierace 08.12.2010 08:38 Brandon Walsh
- parkovací asistent 19.12.2010 07:56
- kvalita nafty 07.01.2011 22:07 Džošua Kejleb
- střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř 08.01.2011 15:16
- Kouření 03.03.2011 08:41 The Stig Driver
- Folie a kola 21.07.2011 16:38 DanV
- Loupání 13.08.2011 19:23 Ronault.
- plasty... 15.08.2011 12:28 Chuck Norris
- Renault 23.08.2011 06:00 matii
-
Voňavý stromeček 23.08.2011 12:38
-
Re: Voňavý stromeček 30.08.2011 12:41
Brázdin
-
Re: Voňavý stromeček 05.10.2011 15:36
palix
- Re: Re: Voňavý stromeček 05.10.2011 17:07 DanV
- Re: Re: Voňavý stromeček 06.10.2011 20:57 Brázdin
-
Re: Voňavý stromeček 05.10.2011 15:36
palix
-
Re: Voňavý stromeček 30.08.2011 12:41
Brázdin
- Závady 19.02.2012 10:36 Kajuška
- zasa renault 10.07.2012 01:13 Lucaslegend
- testovací jízda 25.12.2013 20:07 rmt
- . 16.01.2014 21:10 mario79sk
- Kvality vyroby 04.04.2014 11:53 snake18
- dakujem 20.04.2014 13:14 argejev
-
Nicco 14.11.2010 10:33
Megane
Tie ostrekovace celneho skla skus nadvyhnut ihlou. Malo by to byt v navode. Ten motor si vela ludi pochvaluje, ako velmi usporny. Kedysi s nim boli problemy - vstrekovace a cerpadlo (myslim) od Delphi, hlavne v Cliu. Spotreba by mala este klesnut, zatial si o 1L nizsie nez 1.6 benzin, ale ja jazdim vela po meste. Ked das spodny kryt motora, tak by to malo trochu podrzat teplotu, ale neviem, ci motor nie je hlinikovy. To potom rychlo chladne, ale zase sa aj rychlo ohrieva. To je problem kazdeho dieselu, ze na kratkych trasach ma vyssiu spotrebu. Diesel je na dlhe streky, inak sa ti ani nevrati ten vstupny poplatok oproti benzinu, ktory je teraz v zaklade za nejakych 250.000!-
Brázdin 14.11.2010 20:30
« Re: Megane
Na seřízení ostřikovačů se ještě podívám, mám to v plánu, ale obávám se že to moc nepomůže. Když stojím na místě, stříkají ostřikovače celkem správně, ale za jízdy nestačí. Jako by to čerpadlo dávalo malý tlak.
Pokud jde o spotřebu, také čekám že po zajetí klesne, ale zatím nepozoruji její pokles. U mého bývalého naftového Avensise D-4D spořeba klesla během prvních 1000km a pak už byla celých 180.000km pod 6 litry/100. Zhruba stejnou spotřebu mám zatím s o dost lehčím a méně výkonným Meganem. Tak snad si Megan sedne později.-
DanV 15.11.2010 16:14
« Re: Re: Megane
Zkus si ty ostřikovače poštelovat. Já je až teď konečně seřídil tak, aby stříkali, jak potřebuju. Trvalo mi to se špendlíkem snad půl hodiny :-)
Nicméně při rychlosti vyšší než 100 km/h nemá cenu ostřikovače používat, protože na horní část skla nedostříknou ;-\
-
-
-
Frantizsekk 14.11.2010 10:59
motor
Pockej si este tak dva tri tisice kilometru, mel by se zlepsit i odspoda a zklidnit projev. Grandtour vypada sikovne, hlavne zezadu :yes:
Preju hodne km bez nehod -
Mirasr 14.11.2010 17:16
Le grand
Pěkné auto, taky se mi líbí, jen škoda ty motory benzíňáci žraví a hlučný a nafty se mi nevyplatí. Ještě by to chtěo nějaký pěkný kola a bude to super !! :yes:-
-
Mirasr 14.11.2010 20:18
« Re: Re: Le grand
Taky mám do roka v plánu koupit nový auto do 400 000Kč. Nejsem extra náročnej ale mělo by to určitě mít ESP, 6xairbag, manual klima mlhovky a ještě pár kravinek. Kufr nepotřebuju extra velkej. Už jsem zkoušel spoustu aut tak uvidíme. Zatim mam 2 roky starou thalii se kterou jsem nanejvýš spokojen, až na to že nemá klima kterou bych už rád měl a nějakou tu vyšší bezpečnostní výbavu. Jinak renaulty mam rád a vůbec francouze, nic jinýho jsem neměl a problémy žádný
-
-
-
gagarin_cccp 15.11.2010 11:07
pěkná recenze
tak nějak to má vypadat, přeji spoustu šťastných km! :yes: -
DanV 15.11.2010 16:22
Podběhy
Ještě bych ti doporučil zkontrolovat podběhy. Jsou tam takové umělohmotné matky, který drží plastovou výplň (nevím pořádně, jak to popsat).
Vzadu jsou určite a vepředu si nejsem jistej. Každopádně se rády povolujou. Já už 2 ztratil.
Sice to nemá na funkci vliv, ale mam takový tušení, že když mi ty matky upadly, tak se zezadu začalo ozývat bouchání při přejezdu nerovností, jak ten plast mlátí o podběhy. Ale možná to není tím. -
Mirasr 15.11.2010 20:59
kryt
Jo a ten kryt motoru a celýho podvozku už tam byl? Nemusí se připlácet? -
"-- skrytý --" 22.11.2010 11:38
sice objektivní,ale...
nemůžu se zbavit dojmu, že 400tis kč se dá utratit hodnotněji. Sice je fér, že majitel uvádí vše i s negativy, ale když to čtu, je mi jasný, kde se bere pověst Renaultu... záruka by mě ani v nejmenším nezajímala, pokud je předpoklad, že budu několikrát ročně volat a jezdit do servisu, proč se nervovat? Přitom ve výběru byla auta, kde mohl být klid celou dobu 4-5let. Mám japonce (Accorda) absolutně je na něj spolehnutí, měl jsi Avensise, asi víš o čem píšu.-
Brázdin 22.11.2010 21:46
« Re: sice objektivní,ale...
Víš když jsem si před 12 lety kupoval Toyotu Carinu za 440.000Kč (po 160.000Kč slevě), uvažoval jsem stějně, pak jsem si kupoval Tyotu Avensis 890.000Kč a opět jsem uvažoval stejně. Teď mám ale 2 děti, 2 auta, novostavbu, která stále ještě polyká peníze a mám tudíž jiné nutnosti do kterých musím investovat. navíc jsem potřeboval auto kousek kratší než byl Avensis, tedy kombík nižší střední třídy či MPV a poraď mi nějaké MPV či kombík nižší střední třídy s dokonalou bezpečností s ESP a vyrobený v Japonsku v ceně kolem 400.000Kč. Víš o nějakém takovém autě? Já tedy ne. Stejně bych musel koupit němce či korejce a po mých dřívějších zkušenostech, bych si tím moc nepomohl. Tomu korejci bych dnes věřil skoro víc jak němci a má alespoň také dlouhou záruku, ale zase má horší bezpečnost a jízdní vlastnosti. A tak mám Megana. Nejsem z něj nikterak odvázaný a rozdíl kvality oproti Toyotě jsem viděl po prvních 100km, ale když to tak vezmu. Už jsem z masírek asi vyrostl a teď potřebuji bezpečný dopravní prostředek pro mou rodinu. Vážím si ale tvé argumentace a japonce rozhodně nezavrhuji. Naopak, vzhlížím k nim s velikým respektem a uznáním.-
mvdr 22.11.2010 23:22
« Re: Re: sice objektivní,ale...
Perfekne vysvetlene! Aj pre mna je dolezity pomer cena/uzitocna hodnota/moja potreba a €, ktore do auta chcem vrazit, bohuzial, Renaulty maju spatnu povest, ale ludia, ktorych poznam a maju tuto znacku vratane mna, si zatial nestazovali. Mozno preto, ze si auto kupovali vzdy ako nove, vraj odkedy sa Renualt spojil s Nissanom, su spolahlivejsi.
Mam nove auto, zaruku 4 roky, takze to neriesim.
Pokazi sa aj Mercedes, ci VW a tieto znacky su naviac brutalne predrazene, takze v konecnom dosledku zaplatite za auto viacej € a je to takisto nove auto ako novy Renault, ma rovnaku sancu pokazit sa...
Rozdiely su potom uz iba vo vkuse majitelov, ktori si auto vyberaju podla svojich predstav, niekto ma pred barakom VW Golf, slipy so znackou VW, piercing VW a o VW sa mu aj sniva... Pekny vecer zelam ;-)
-
-
-
mvdr 22.11.2010 23:07
Fajn recenzia
Ahoj, mas super rodinne auto za dobru cenu, aj recenzia je OK. Velmi by ma zaujimalo, ako si dopadol v servise, aku zistili zavadu.
Daj vediet a zelam vela spokojnych kilometrov bez zavad!-
Brázdin 23.11.2010 22:51
« Re: Fajn recenzia
díky za pochvalu, moc dobře jsem nedopadnul. Jsem bez auta a zítra bych si pro něj měl jít, tak hlavně doufám že když už mi auto na 2 dny zabavili, tak alespoň najdou důvod proč to kouří. Pokud na mně půjdou cestou že se jim závada neprojevila, tak si je podám. Původně mi auto měli předat dnes odpoledne, ale údajně musí déle diagnostikovat závadu. -
Brázdin 24.11.2010 23:09
« Re: Fajn recenzia
Tak už mám auto zpátky ze servisu. Mrkni se na kartu zkušenosti se servisem. Byl jsem pobaven hláškou technika, že auto kouří, protože je to živý motor. Zajímalo mně co tím myslel. Prý to myslel tak, že Renault motory neustále vyvílí a občas vymyslí něco nového, což je ale horší jak to staré, takže pak přijde připis a vše se opravuje a dává do stavu, jak se to dělalo dříve. V mém případě jsem měl prý štěstí na sérii, kde začali dávat vstřiky pootočené o 90 stupňu jinak, ale pak se zjistilo, že tyto auta za studena kouří, mají hlučný chod, nepravidelný běh a perou do válců po startu moc nafty. Kruci proč tohle zkouší tvůrce vozů na nás klientech? To mají zkoušet na testovacích vozech někde na svém polygonu a né na prodávaných vozech. Také nevím proč experimentují s motorem 78kW Euro4, když o 14 dní později byl v nabídce už pouze motor 81kW FAP Euro5. Že by si technik vymýšlel. Bože vždyť to auto nemám ještě ani měsíc a už ho musím neplánovaně odkládat do servisu !!! :'-(-
-
mvdr 25.11.2010 12:39
« Je to vôbec možné? Re:Re:Re: fajn recenzia
Tak toto sa mi hádam sníva. Živý motor, z ktorého za chvíľu bude mŕtvy... Veľa ľudí mi vravelo (preto som aj vo svojej recenzii spomenul, že mám na RENAULT zlé referencie), že tí servisáci nevedia nič. Že iba auto "pozorujú" a nakoniec ho vrátia s konštatovaním, že nič nezistili a zahrajú to do out-u...
Povedz im, že si si kúpil za nie málo peňazí auto, ktoré má ísť ako nové, žiadne klepanie a dymenia ako starý 20-ročný diesel po 300.000km, ja by som išiel na nich tvdro.
Veď aj keď sú aj drahšie autá, ale nestálo to 5 korún, nie?
Som znechutený... -
Ronault. 25.11.2010 13:04
« Re: Re: Fajn recenzia
Brázdin: To zní jako naprostá kravina, doporučuji změnit servis, auto je v záruce, můžeš servisvoat kdekoliv. Renault (a není to jen u něj) má často dost zvláštní servisy. Někde tady pod Meganem kolovalo, kde nejlépe v Praze do servisu.
Jinak známý má stejné auto jako služebák a pomalu tam bude mít odhadem tak 50 000 km a prý je z něj naprosto nadšený, tak snad to u tebe vyřeší a bude klid.-
DanV 25.11.2010 14:54
« Re: Re: Re: Fajn recenzia
Pokud můžu, tak mám zatím skvělý zkušenosti s A.M.O.S. Otava na Chodově. Jsou tam docela milí týpci a dá se s nima i normálně povídat.
Na rozdíl od Autovant (Ďáblice) a DS Auto Zeman na Poděbradský... Tam jsem si chtěl koupit stěrače a připadal jsem si, jak kdybych najel autem primo do salonu a udělal hromadku uprostřed :-)
-
-
-
-
matii 25.11.2010 18:31
Motor
Sem z toho jelen. Máš teda benzín jak máš v detailním popisu nebo naftu? ;-) -
"-- skrytý --" 04.12.2010 10:00
Dobrá recenze, tady je pár mých postřehů
Musím uznat, že recenze je poměrně trefná a i když jsem fanoušek firmy Renault, je potřeba si pár věcí přiznat.
Vlastním celkem tři vozy renault, Kangoo, megane II a III. Vše 1,5 dci, až na tu spolehlivost asi jeden z nejlepších malých nafťáků na trhu vůbec, i když dnes je situace na trhu trochu jiná. Na druhou stranu já neměl nikdy sebemenší problém !
Na meganu II, 1,5 dci 63kW, mám 150tis. r.v. 2005, naprosto bez problémů, koupenu v auto Freiberg - mimochodem už nikdy více ! Když mi při výměně žárovky nechal technik v prostoru motoru šroubovák a takto mi auto předal a já s ním najezdil po Praze několik km, řekl jsem si už nikdy více a Vám změnu doporučuji také.
Kangoo jsem kupoval v Autoavant, servis celkem OK, ale hlídat a hlídat, co jak a kam !
Megane III, 1,5 dci Dynamique, jsem po snad zralé úvaze kupoval v Auto Zeman na Praze 9, auto mám od září, zatím tedy nemohu soudit, ale čekal jsem na něj cca 4 měsíce. Vzhledem k tomu, že to není zdaleka moje první nové auto a mazání medu od prodejců už dobře znám, trval jsem na skvělé ceně a samozřejmě záruce 5 let !
Mimo tohoto auta jsem uvažoval o VW Golfu a Škoda Yeti, Ford Focus jsem vyřadil díky tomu, že se jedná už o starý model a OPEL Astra ještě nebyl v kombi a to je karoserie, kerou potřebuji.
Kiu CEED mám také 1,4 benzin v kombi, se vší úctou ke kii, na megane co se týče jízdních vlastností prostě nemá, neřeším motor, ale celkově si při dálniční jízdě připadáte v meganu jako v autě o třídu jinde, asi ta výbava ?? Hyundai I30, v kombi fakt né.
Golf, byl sice o něco dražší, ale v době kdy jsem to řešil neměl 6ti kvalt a myslím, ža tam byl problém i s motorem 1,6 TDI, samozřejmě vyšší cenou i tak je to jenom auto. O přístupu prodejců VW a Škody tady někdo myslím už velice trefně psal, prostě laksní a jakmile chcete něco navíc jste prostě lůza. Yetti nebyl špatný ale já chtěl naftu a to maloobjemovou a ta tam prostě není, co se týče nových motorů 1,2 a 1,4 TSI, té spotřebě v ostrém provozu dámy a pánové já prostě nevěřím ! Měl jsem fabii 1,2 HTP, ano jiný motor, ale já byl na spotřebě 1,6 !
Octavii jsem vyloučil, design mě moc nebere a je to příliš mainstream, i když ten kufr
>:D
Ale teď k věci, megane III mi začal také takto kouřit celkem nedávno, vždy při startování se vyhrne modrý dým, rozhodně musím říci, že to auto to před tím nedělalo, budu to řešit. Mimochodem mám najeto cca 9tis.
Co se týče chodu motoru, tak doufám, že ten se časem ještě upraví, protože tento podivný ocelový zvuk u dci neznám, ale třeba se pletu.
Ostřikovače OK, nicméně tovární stěrače velká bída !
Rádio mám s bluetooth, spárované s telefonem, dle mého názoru nejlepší řešení, tedy zatím, všech dob. Mimochodem to rádio hraje velice dobře
Spotřeba, jezdím jen po městě, ale i tak 6,1 l ? Zatím to neřeším, ale asi budu
Zpracování interiéru určitě na úrovni německých aut, exteriér OK, jen ty spáry, tam jsou rozdíly.
Jízda myslím OK, podvozek je dle mého gusta a myslím, že i ono necitlivé řízení je celkem v pořádku, některé recenze mi přijdou hodně přehnané. Delší jízda např. po dálnici je dle mého názoru radost, i když ten hluk jsem čekal asi menší, dokonce mi přijde hlučnější než megane II, ale rozhodně KIA je ještě hlučnější hlavně od kol, asi obutí ? Zkrátka při 150 km/h, samozřejmě v Německu, si megan jen vrní.
Co mě však nemile překvapilo je v této době přimrzání dvěří a to uř při -2, tohle je problém, který neznám snad u žádného auta, přimrznou spolehlivě všechny a to pořádně, bude to zřejmě konstrukční vada těsnění.
Jinak za ty peníze jsem zatím spokojen, nicméně čas ukáže..
PS:nešetřete na naftě, dci bumbají jen tu nejlepší, fakt se to vyplatí !
Nejlepší servis je prý v Brandýse....
-
Brandon Walsh 08.12.2010 08:38
stierace
moje stierace leon to nema tiez domyslene stierace su [odkaz] pri a stlpikoch alebo ake pismeno to ma, ked vonku snezi tak ich krasne zasnezi, dole sa drzi sneh a lad podobne ako si to opisal ty cize ostrekovace samozrejme nejdu ked pustim stierace najskor mi rozotrie ten sneh po celom okne a kym sa vratia spat tak uz sa na okne tvori lad :no: ak aj ostrekovace idu tak stierace okno umyju ibaze oni sa po chvili spustia automaticky este raz to uz okno je suche takze rozotru celu spinu opat som z nich zufaly >:D-
DanV 08.12.2010 08:57
« Re: stierace
já to tuhle při těch strašným mrazech vyřešil. Jel jsem manželku o půlnoci vyzvednout z vanočního večírku a už jsem skoro neviděl na cestu, protože mi zamrzly ostřikovače. tak jsem zastavil a polil si okno vodou na pití, kterou vozím v autě, v domnění, že jsem udělal dobře. jenže než jsem stihl sednout do auta a pustit stěrače, tak mi ta voda na okně zmrzla >:D-
binaro 20.01.2011 17:44
« Re: Re: stierace
Zdar, jem jedna POZITIVNÍ vsuvka ke stěračům: velmi oceňuji možnost "svislé" polohy stěračů po zaparkování nyní, kdy je každé ráno ledovka nebo sníh. Prostě po vypnutí motoru pouze "zapnu" stěrač a ten se aretuje v sevisní (krajní) poloze. Tohle Toyota neměla a myslím, že se to hodí. Hawk. :-)-
Brázdin 21.01.2011 23:53
« Re: stierace
aha, díky za radu, zítra to vyzkouším. Každopádně u Toyoty jsem to nikdy ani nepotřeboval. Stěrač šel naprosto v pohodě odklopit i v základní poloze a navíc se tam nezachytával tolik sníh, jako u Megana, tudíž jsem to ani moc nevyužíval. U Megana je ale odklopení stěrače při sněhu skoro nutností, jen jsem dosud nikde nenašel jak to udělat. -
Brázdin 23.01.2011 10:49
« Re: stierace
Tak jsem zkoušel po vypnutí motoru ty stěrače, ale nic. Zkoušel jsem i různé kombinace chípnout motor pak otevřít dveře a pod. ale nic nezabralo. Jakmile vypnu motor, páčka stěračů funguje stále stejně jako před vypnutím motoru. Stěrače setřou a vrátí se zpět pod kapotu. Předpokládám že máš tedy jiného Megana. Kéž by můj měl něco takového. To jsou ale Frantíci. 2 věci vylepší a další 2 věci zkurví. Nebo že by jen zkurvili novej firmware, který vzhledem k datu výroby mého vozu patrně mám?
-
-
-
-
Brázdin 08.12.2010 23:58
« Re: stierace
To: Ronault - něco pravdy na tom je, ale popravdě, měl jsem 2 Favority a už bych se k nim nechtěl vrátit ani náhodou. Byly to strašná auta. Výbava žádná, jízdní vlastnosti záludné, bezpečnost zoufalá, motor vydechlý..... Nedavno jsem byl s jedním nucen jet po dálnici a bál jsem se překročit 100km/hod. Ale neber si to osobně. Já začínal se Škodou 100 a když jsem z ní tenkrát přesedl do Favorita, připadal jsem si že sedím v luxusním voze. Ať ti to dobře drandí.-
Ronault. 09.12.2010 00:18
« Re: Re: stierace
Já si to nijak osobně neberu a byl to jen vtip.
Dnes jsem jel asi poslední svou nejobvyklejší trasu svým Favoritem Brno-Český Těšín... a popravdě ano, je to hrozné auto, dnes už ano... a i když mi, přiznám se, trochu bylo ouzko, když jsem klesal po dálnici k Těšínu a viděl noční panorama, které vidím z Favorita asi naposled, protože od zítřejška mi říká pane jiné auto, tak jsem rád. Má to nostalgii, srdce, ve své době to bylo dobré auto a i dnes na krátké cesty, pracovní auto, nebo jen o weekendu na výlet, je dostačující, ale pro každodenní zátěže a 30 000 km ročně už to prostě není, jsme o kus dál.
A ten povzdech nad automatem u stěračů mám vlastně oprávněný. Někdy je to super, jak to auto udělá tolik věcí automaticky, ale někdy jsou nastaveny tak, že by jeden vraždil.-
Brázdin 09.12.2010 22:03
« Re: Re: Re: stierace
já automatické stěrače miluju. Naštěstí jak u mého bývalého Avensisu i u Megana fungují dobře. V Meganu jsem si je připlatil s automatickou klimou, ale připlatil bych si je i bez klimy. To pohodlí stojí za to. Mimochodem co si pořizuješ nového? 30tis. měsíčně už zavání dieslem.-
Psychobolos 19.12.2010 11:24
« Re: Re: Re: Re: stierace
Na fáčko tedy nedám dopustit a zrovna stěrače má kromě automatiky (ta de facto v pravém slova smyslu chybí) lépe vyřešené než moje nové auto. Když je fáčko v dobrém stavu a dobře obuté, tak má naopak vlastnosti velice dobře čitelné, prostě klasická škodárna. Také skvělý výhled, nešpinící se zadní sklo a permanentní vjemové spojení s vozovkou. Mám tři vozy, každý úplně jiný, ale nejraději řídím právě favorit. V zimě ale raději vsázím na tuhost karoserie, automatické pomocníčky a pohodlí nového auta, ačkoli mě občas zamrzí, že mi chybí některé kombinace vlastností, kterých je možné dosáhnout je manuálním režimem.
ALE PROČ HLAVNĚ PÍŠU: Stěrače samozřejmě zvednout jdou - při vypnutém motoru stačí dát páčku ovládání stěračů dolů na maximální režim. Stěrače se zvednou do svislé polohy a jdou pak pohodlně odklopit, dokonce stačí stát jen na jedné straně. Po dalším spuštění motoru se nehnou, dokud jim k tomu nedáte impuls jakýmkoli pohnutím páčky.-
matii 19.12.2010 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: stierace
Ono je to dané tím, že současný člověk chce skočit do auta a jet. Znám to z vlastní zkušenosti. Stačí jít o 10 minut dříve, nastartovat, dát rozmrazovat (ohřívat čelní sklo), krásně si ho oškrábat (nastříkat rozmrazovačem) a nemám problém se stíráním :-)
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 19.12.2010 07:56
parkovací asistent
Dobrý den, mám také Grandtour III a chci také dodělat parkovací senzory. Zajímá mě co se muší všechno rozdělat in+out.? Jakou značku jste zvolil a máte display nebo ne? A mimochodem mám uplně stejné auto, pouze 1,6. V únoru mám první servis a mám také pár věcí k řešení. Je to moje 11té auto a 3tí Megane, ale mám takový dojem že kvalita výroby se nějak nelepší.
Mám pocit že celkově nová auta jsou dělaná horkou jehnou. Jsem fanda Renaultů a megane zvlášť a spíše některé věci zamrzí a to patří i k přístupu v servise. Služební mám Kia Ceed a je pravda že interier a vůbec jízda je pořád někde pozadu , ale přístup v servisu je opravdu na 101% (jezdím do Zlína). Tady by se mohly jiné značky přijet učit.
Děkuji za odpověď-
Brázdin 22.12.2010 20:38
« Re: parkovací asistent
Koupil jsem tyto senzory - [odkaz]
Jelikož je tupej autoelektrikář z firmy Auto Freiberg blbě vyvrtal a navíc i blbě zapojil, jedu teď v pondělí na opravu. Vymění mi zadní nárazník a už to snad vyvrtají a zapojí správně. Větší pako v servisu jsem ještě nikdy nezažil. Ten člověk by tam měl tak maximálně vytírat podlahu. Jinak montáž stála 2600Kč. To by mi přišlo ještě akceptovatelné, kdyby byly senzory namontovány tak jak mají a fungovaly.
-
-
Džošua Kejleb 07.01.2011 22:07
kvalita nafty
Na kvalitu nafty by som si dal bacha hlavne pri motoroch s common railom, obzvlášť pri dCi!!!, totižto sú dosť háklivé na kvalitu nafty... Mám osobnú skúsenosť s tankovaním lacnej nafty... už to nikdy neurobím! Radšej idem k dôveryhodnej čerpacej stanici a natankujem o čosi drahšiu naftu, akoby som mal potom riešiť výmenu drahých vstrekov alebo iných dosť nákladných vecí. Pri každom tankovaní pridám ešte nejaké aditíva. Odkedy som vymenil palivový filter, ktorý bol fakt dosť zahnusený a nechodím k tej lacnej pumpe, nemám problém! ;-) Ten dym pri štartovaní, môže mať aj súvis s tankovaním nekvalitnej nafty... :-) -
"-- skrytý --" 08.01.2011 15:16
střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
Prosimtě to o turbu z tý recenze vymaž, to je naprostá blbost. Turbo ti běží stále, akorát někdy můžeš bejt pod optimálníma otáčkama motoru a turbo pak nedokáže vyvinout dostatečný plnicí tlak, takže motor působí zdechle. V tomhle režimu sice nikoho nepředjedeš, ale funguje úplně normálně. No a v tý přechodový oblasti blízko začátku optima by se to v žádnym případě nemělo chovat jako když mu dochází nafta. Můžeš cejtit silnější nárůst tahu, ale všechno musí bejt plynulý a bez oscilací. V opačnym případě to signalizuje nějakej problém. Stejnětak je divnej ten oblak kouře při startování - je modrej, což znamená spalování oleje. Otočení vstřiků tohle nevyřeší, protože to neni přebytek nafty. Buď ti tam ten olej fouká netěsné turbo, nebo se tam dostává jinudy (např. přes pístní kroužky či odvětráním klikové skříně).-
Mirec38 11.01.2011 22:00
« Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
mne to turbo zabera od cca 1200ot. Najlepsie motor reaguje na plyn po predoslom ubrati. Z ustalenej jazdy mu to trva kym zareaguje na stlacenie akceleratora. Tiez som par krat postrehol, ako v okoli max. krutaku akoby osciloval asi 2x nakopnutia.
Spotreba nijak neklesne.tieto motory v MIII zeru aj travu u cesty. O kratkych trasach ani nehovorim ( 10km v lete 4,5-5l, vzime 6-7,5l. Inak sa ti potvrdil PP optimista o tych cca 10% ? pri 5l si nameral 5,6l a ked ukazoval 5,5l kolko bolo real ?
Problem s teplom treba riesit zakrytovanim masky . Treba to na zimu utesnit uplne a motor je daleko teplejsi a pri teplotach pod +10 sa nezapoti ani pri dialnicnom tempe 150km/h. Vela hlinika robi svoje a fuga medzi prednou maskou a kapotou tiez.
Hlucnost ,vibracie .... . Mam to iste. Tiez kovovy, tvrdy chod. Dymit mi to asi tak nedymi, iba desne smrdi.-
"-- skrytý --" 12.01.2011 09:45
« Re: Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
To je úplně normální, že nejlíp reaguje na přidání plynu po předchozím ubrání, páč turbo mezitim nestihne spadnout z votáček.
Že diesel na krátkých trasách žere taky neni žádný překvapení. Nestihne se vohřát...
Smrad... Nemělo by to smrdět po sazích nebo spálenym voleji. Takovej kovovej smrad (nevim, jak jinak bych to popsal) je normální, to jsou oxidy dusíku. -
Brázdin 13.01.2011 21:42
« Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
No mně to už ani tak nekouří, ale smrdí to stále dost. Když to porovnám s předchozím 8 let starým naftovým Avensisem 2.0 D-4D 85kW, co měl najeto bezmála 200tis. tak ten Renault prostě děsně smrdí. Avensis byl cítit minimálně. Co se týká zakrytování předních otvorů na zimu, také jsem o tom uvažoval, ale nenapadl mně způsob, jak to udělat esteticky. Za totáče se třeba na Volhu 24 prodávala taková kůže přes přední masku, ale tohle není volha :-)-
"-- skrytý --" 13.01.2011 23:23
« Re: Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
Čoveče koukám, že tam máš eště celkem prd najeto (4500 km). Buď si ten motor eště sedne a přestane brát volej, nebo nevim. Takovej oblak modrýho kouře je totiž dost extrém, to fakt neni normální. To je jako bys tam při startu přilil panáka motorovýho oleje.
-
-
-
-
vrkuboy 14.01.2011 00:00
« Re: Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
Ahoj podle počtu najetých km by to nemělo být turbem ani vada motoru (i to se ale může stát, vadný kus) ale podle mě máš téměř zanesený palivový filtr. Prostě si natankoval špatnou naftu. Rozhodně s tím zajeď do servisu. Olej by to snad žrát nemlo přijde mě ten kouř spíš bílej než do modra.-
"-- skrytý --" 14.01.2011 10:07
« Re: Re: Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
čoveče to je modrá, to je volej.
Navíc - cituji:
"4, Motor při prvním ranním startu děsně kouří a smrdí jakoby spáleným olejem."
Menší kouřivost při gay startech lze vysvětlit tím, že se součástky teplem roztáhnou a zmenší se vůle.-
-
"-- skrytý --" 14.01.2011 10:48
« Re: Re: Re: Re: Re: střídavě se zapíná a vypíná turbo + kouř
Turba používaná v osobních autech mají až na výjimky hydrodynamická ložiska (protože turba s kuličkovými ložisky jsou pekelně drahá). Tahle ložiska fungují tak, že se natlakují motorovým olejem. Má to tu výhodu, že prakticky odpadá tření, protože hřídel vůbec není v kontaktu se stěnami ložisek. Bohužel těsnění těchto ložisek je složité (labyrintové) a skrze to těsnění se může olej dostávat i do sání (ten lepší případ, pokud to není extrémní průsak) nebo rovnou do výfuku (ten horší případ, prakticky okamžitě zničí katalyzátor).
S tim je taky spojená nutnost turbo po velký zátěži dochladit na volnoběh (i kdyby bylo chlazený vodou) - když to odstavíš ještě rozžhavený, tak při odstavení v motoru přestane cirkulovat olej v těch ložiscích. Potom samozřejmě rozpálená hřídel ten olej spálí a vzniklý karbon ucpe mazací kanály. Turbo se pak zadře.
-
-
-
-
-
-
The Stig Driver 03.03.2011 08:41
Kouření
Čau, pokud auto kouří jen při startech. Tipnul bych to na špatné žhaviče. Taky jsem měl stejný problém, akorát černý dým. Jednoho rána jsem nenastartoval, tak jsem je vyměnil s taťkou. Byla to otázka 1200 za origo Bosch. Bez známostí je seženeš tak +- 1600. A mám po problému....
Za zkoušku se žhavičema nic nedáš ;-) Měj se-
-
The Stig Driver 03.03.2011 13:33
« Re: Re: Kouření
Čau Jetty, no tak, když si napsal čím vším prošel a nic nenašli :-| Tak jsem mu chtěl trošku poradit, jinak známý měnil žhaviče dokonce po 4 tisícíh, taky nemohl nastartovat opakovaně a je to oka.....-
-
Brázdin 05.03.2011 10:08
« Re: Re: Kouření
Všem díky za radu, ale myslím že žhavičema to opravdu nebude. Vzhledem k tomu že to dělá všem co mají 1.5 dCi 78kW tak je jasné že to bude hromadná výrobní vada a bude to pravděpodobně v softwaru řídící jednotky, která tam po ránu foukne víc nafty než by měla.-
Jetty 05.03.2011 19:19
« Re: Kouření
Jedno mi není jasné, když ti chytrolíni v Renaultu vědí, že je to softem, tak proč neudělají optimalizaci a neprovedou svolávací akci + přehrání ECU (v dnešní době jednoduchá věc ne)??? Nebo to neprovedou alespoň těm, co přijedou na reklamaci, jako to dělala např Kia??? :-|
-
-
-
-
-
-
DanV 21.07.2011 16:38
Folie a kola
Pěkný kola, docela připomínají originál Renault Sari. Co je to přesně zač? a na kolik cca vyšly ty folie? Koukám, že je máš i na předních oknech... předem dík-
Brázdin 22.07.2011 23:07
« Re: Folie a kola
Ahoj, kola se mi zase až tak moc nelíbí, ale kvůli pražským dírám jsem chtěl 15". Bohužel to není ale moc hezké na autě. Kola mají označení PROLINE PL 6,5x15 5x114,3 ET45 a stály 7758,-Kč včetně DPH (samozřejmě všechny 4ks), což byla docela příjemná cena. Folie mi lepil kamarád za 3000Kč. Měl jsem je vždy v tomto odstínu ne celém autě a nikdy jsem na STK neměl jediný problém, tak jsem je dal zase jak jsem byl zvyklý. Folie - www.tufol.cz
Zatím zdar, Honza
-
-
Ronault. 13.08.2011 19:23
Loupání
Člověče, myslíš si, že tohle je problém Renaultu? Tohle dělá i nový Golf VI, naše nová 207 na klikách už pomalu taky atd. Taťkovi se kdysi rozlila taková ta voňavka, co se dává do výdechu a rozleptala celý zasunovací kryt rádia. Jelikož je teď auto moje a nemohl jsem se na to dívat, tak jsem navštívil vrakoviště a koupil nové. Když jsem se ptal chlapa, co mi to z toho azta na vrakovišti vymontovával, jestli to je běžné, tak říkal, že naprosto. Že tyhle voňavky toho rozleptají hodně a s kdejakým autem tady lidi často pro nějaký nový plast příjdou.
Takže bod nejen pro Renault, ale i pro VW, PSA, Opel.... .... ... a pro lidi, co věší stromečky do auta 8-s
Jestli chceš voňavý interiér, tak ho občas ošetři prostředkem k tomu určenému, mají různé vůně, třeba já teď používám vanilku. Krásně to provoní interiér, obnoví povrch plastů a nic nerozleptá.-
Brázdin 22.08.2011 23:49
« Re: Loupání
nevím jak jiná auta, ani v jednom z aut co jsem v posledních letech měl stromeček nic nerozleptal a plasty byly plasty a né plasty s nástřikem. Zlatá Toyota Avensis, tam jsem vozil celý pakl stromečků. Jediné co mi kdy vůně v autě až do teď zničila, byla termotransferová účtenka za nákup pohonných hmot. Totálně z ní zmizely údaje, protože jsem ji dal do kastlíku a na ni hodil starý, již vyvoněný stromeček.-
Ronault. 23.08.2011 01:52
« Re: Re: Loupání
No tak to jsi asi nezkoušel svinstva jako ambipur. Já nic takového jak jsem psal v autě nemám, stromečky vypadají hrozně v každém autě... je to jako dát si do nového obýváku porcelánového jelena, ambipury ještě hůře. Samozřejmě, že právě v těch Toyotách ty stromečky, při vší úctě, zapadnou. -
-
-
-
Chuck Norris 15.08.2011 12:28
plasty...
Takové vady a šetření na materiálech je docela běžné... bohužel... ale na druhou stranu musím říct že některé měkké plasty jsou jaksi náchylnější na chemické poškození a co se voňavek ať už ve stromečku či hůře v lahvičkách týče jsou mnohdy velmi agresivní a rozpouští a poškozují plasty i v leuxusních autech s cenovkami s šesti nulami... proto se uvádí aby se lahvičky neotáčely dolů atp... nicméně jak říkáte.. někdy mi příjde že auto před deseti lety mělo kvalitnější na pohled hezčí ale hlavně trvanlivější plasty... šetří se a bpohužel jak tu někdo říkal tak si renault musí lízat rány z minulých chyb a dělá to stylem že chybuje znovu a to že šetří na zákaznících kteří by ale naopak měli být hýčkáni aby si renault našel nové a více... nicméně pokud jste někdy jel VW v době před plus mínus pět let zpět víte že ani modla v kvalitě není dokonalá když se vám po letmém dotyku na půlku plastů v autě drolí jakási guma nastříkaná na plastu...-
-
Ronault. 23.08.2011 01:49
« Re: Re: plasty...
No.. že by zrovna Toyota byla interierový ideál, když i v jeho prémiovce Lexusu jsem se cítil tak, že se na platech ovladačů šetřilo a takové Infiniti dává lepší pocit Luxusu...
A proč ty jezdíš Renaultem a ne Toyotou? To mi není jasné. K Renaultu jdeš s odporem, i když Auris dneska stojí o dost méně než stál, byl bys s ním, i kdyby nebyl dobrý, spokojen... Je to jen o psychice ;-)
-
-
Ronault. 23.08.2011 01:53
« Re: plasty...
Nemyslím si, že by kvalita šla za 10 let níže, spíše lidi chtějí mekčený plasty a ty prostě zákonitě méně vydrží, i když zrovna ten měkčený plast na palubce Meganu či Scénicu vypadá hodně bytelně, ale jinak souhlas. :yes:
PS: Máš radost, když s tebou souhlasím? >:-[] >:D ;-)-
matii 23.08.2011 05:42
« Re: Re: plasty...
Tak to je asi tak, měkčené plasty učitě nevydrží tolik, například mě hned při předání vozu důrazně upozorňovali, že pokud chci vůni, tak maximálně stromeček (po tvých zkušenostech raději ani ten ne), žádné tekutiny, jenže to je daň za pohodlí.
Jen si vpomeňte na všechny ty Felicie apod. (teď jsem nechtěl napsat Favority, abych někoho neurazil >:D ). Sice to vydrželo víc, ale každé silnější škrtnutí klíčem, prstýnkem atd tam bylo vidět a hlavně to nešlo už opravit, nehledě na to, že si člověk připadal jak v nepovedené čínské hračce.
Taky záleží, jak se k tomu člověk chová. Mám auto už skoro dva roky a aniž bych se chtěl chlubit, vevnitř byste řekli, že sjelo z výrobního pásu včera a to je samý měkký plast. Samozřejmě stříkaná guma je ohavnost.
-
-
-
matii 23.08.2011 06:00
Renault
Teda když tak po čase pročítám tvé zkušenosti s tímto vozem, jsem rád, že jsem do něj nakonec nešel (krátká verze), přestože jsme měli od manželky z práce možnost 20% slevy. Už jsme ho chtěli tenkrát skoro objednat. Jinak se mi moc líbila předchozí verze Meganu (sedan) ... měli tenkrát doprodej, ale v požadované výbavě už nebyl. Netuším, jestli byl taky tak "kvalitní".-
bicak77 23.08.2011 15:37
« Re: Renault
Taky jsem dnes zhltal všechny dosavadní postřehy a musím říct, že je mi Brázdina upřímně líto. Člověk vyvalí obrovské kroupy za nové auto a prakticky od prvních dnů z něj nemá radost.
Do toho klika na "skvělý" servis a je vymalovaný.
Příště přeji šťastnější ruku....
;-)-
Brázdin 30.08.2011 12:23
« Re: Re: Renault
jojo, tak to holt je. Kdykoliv jedu kolem nějaké Toyoty, tak si klepu na čelo, proč jsem si nekoupil zase Toyotu, byť třeba ojetou. Ale na druhou stranu, mohlo by být i hůře. Kamarád co si koupil oktávku měsíc po té co já Megana, se mi vysmíval že mám sociální vozidlo a už má novou převodovku i motor 1,2TSI + musel řešit tucet další drobností. Oproti němu jsem na tom ještě dobře.
-
-
-
"-- skrytý --" 23.08.2011 12:38
Voňavý stromeček
A tebe to překvapuje, že se ti to loupe, když se voňavý stromeček dotýká plastů? Tahle věc mi do auta nesmí. a) smrdí a b) je chemicky agresivní. Měl jsem to v Peugeotu 205 po předchozím majiteli, a byl do plastu úplně zažranej (vůbec nešel odstranit).-
Brázdin 30.08.2011 12:41
« Re: Voňavý stromeček
To že smrdí, to je subjektivní a že je chemicky agresivní, to je pravda, ale Toyotám to nikdy nevadilo. Když dostanu od dodavatele jako bonus pakl voňavých stromečků a vůně která se mi líbí, nevím proč bych si ji do auta nedal. Osobně nesnáším různé vůně typu Ambi Pur, které se strkají do mřížky ventilace. To raději stomeček! Ale ať si dá každý co chce a co mu vyhovuje.-
palix 05.10.2011 15:36
« Re: Voňavý stromeček
Stromček treba hodiť niekde na podlahu, alebo na miesto, kde sa nedotýka plastu. Ináč ja mám Astru G Classic - r.v. 2007 a takéto problémy nemá. V podstate je to bezporuchové auto - klop, klop na drevo - pre istotu ;).
Ináč Renault Megane sa mi tiež páčil - až do prečítania tejto recenzie :(. Už by som ho nechcel.
Na budúce, aj keď Opel ma zatiaľ nesklamam si kúpim asi Toyotu, alebo iného "japonca" :-)
Prajem, nech je už autíčko poslušné...-
Brázdin 06.10.2011 20:57
« Re: Re: Voňavý stromeček
Já měl ped pár lety jako druhé auto Opel Astra Cabrio a moc spokojený jsem také nebyl. Občasné závady byly na běžném pořádku a servis byl dost drahý. Auto se kroutilo v zatáčkách až hrůza. Myslím že Renault a Opel se kvalitou zas tak moc neliší, ale i tak ten Opel asi bude o chlup kvalitnější. Na druhou stranu si myslím že Oplácké turbodiesely na ty Renaulťácké nemají. Ty co má Opel od Isusu jsou líné a ty od Opelu jsou poruchové a žerou daleko víc než co udává TP. No nic, když nejsou prachy na lepší káru, člověk vezme za vděk i Renaultem a Opelem. Přeji všem ať vám to jezdí.-
Ronault. 06.10.2011 21:21
« Re: Re: Re: Voňavý stromeček
Pořád platí to, co jsem psal nahoře. Prvně nechápu, že si jej kupuješ, když jej nechceš, to pak nemůžeš být šťastný. Navíc Auris dnes není tak drahý jako byl.
Isuzu už nějakou dobu co vím motory pro Opel nedodává, že se kroutí karoserie kabrioletu je dost normální věc, nemá střechu-
Brázdin 06.10.2011 21:50
« Re: Re: Re: Re: Voňavý stromeček
To vím taky že už Auris dost zlevnil a v době kdy jsem kupoval Megana, stál s motorem 1,33 kolem 300tis, ale já potřeboval kombíka a Avensis i Verso už byly za o dost vyší cenu. Jinak Opely už motory Isuzu sice nepoužívají, ale zmiňované Astry G ano. Nyní tam dávají tuším stejné motory jako mají Fiaty a co jsem četl recenze, tak se s Astru skoro nedá dostat pod 7 litrů při běžné jízdě. Papírové spotřeby Astry jsou prý hodně optimistické. Já jezdím s Meganem pod 5 litrů.-
-
-
-
Brázdin 06.10.2011 22:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voňavý stromeček
Kouření jsem holt musel zkousnout, ale spotřeba je slušná. Než se auto zajelo, žralo dost a navíc byly velké mrazy, ale teď je to super. Jsem zvědav na letošní zimu, jak se podepíše na nárůstu spotřeby. Zjistil jsem že fakt hodně udělá, když při mrazech parkuji v garáži. Auto pak za studena tak nežere.-
Ronault. 06.10.2011 23:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voňavý stromeček
Tak to je jasné, než se motor zahřeje, tak toho více spálí.
My máme 207 SW Outdoor 1,6 HDI 68 kW a dlouhodobá spotřeba je na 5,6 l/100 km, dá se jezdit i za méně, ale přecejen má auto spíše kratší trasy do 20 km a občas i s přívěsem, takže ta spotřeba i dává smysl. Každopádně u o něco většího Megana jsem čekal tak o půllitr až litr více.
Možná k tomu kouření příjde nějaká svolávačka, jinak samozřejmě není od věci mít připlacenou záruku na max. dobu, to při dnešních autech je asi velmi rozumná volba.-
Brázdin 07.10.2011 13:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Voňavý stromeček
Pokud taháš často přívěs, tak se tvé spotřebě nedivím. Já nemám ani kouli, ale určitě to spotřebou dost zamává. Stačí když mám plně naložené auto a rakev s kolem na střeše. To mám taky spotřebu minimálně o litr až dva vyšší. Jinak už ale jezdím dost klidně. Za mlada jsem jezdil brzda plyn, takže jsem s Favoritem 1,3 jezdil i za 14 litrů >:D Dnes mám rodinu, děti a hodně jsem se zklidnil.
-
-
-
-
-
-
-
-
pogo26 20.10.2011 12:32
« Re: Voňavý stromeček
S tebou to bude asi těžký. renault nenáš rád, tak na něj nadáváš. Je to v podstatě tvůj problém. Jinak dle toho, co tady čtu, tak problém jsi měl jen s nějakým nelícujícím plastem a s drnčením u volantu. Tyto závady určitě nepotěší, ale není to nějaký extrém, který by se nenašel u jakékoliv jiné značky. Pak jsou tady další závady, které jsou zcela mimo moje chápání. Poleptáš si plasty a nadáváš na Renault. Objednášíš si výbavu bez zadních kapes a nadáváš na Renault. Na senzory si vzpomeneš, až když máš auto doma a nadáváš na Renault. Koupíš si Renault a zjistíš, že se za něj stydíš. Co víc dodat...-
Brázdin 20.10.2011 16:07
« Re: Voňavý stromeček
Jsi úplně mimo mísu. Parkovací senzory jsem si vědomě nepřiplatil, protože stály 10tis a za cca 2500Kč mi slíbili montáž mých vlastních, které stály necelých asi 850Kč. Ať počítám jak počítám, je to víc jak 6.000Kč doma. Kdyby to nebyli dementi a nezkurvili instalci, mohlo to proběhnout zcela hladce. To že mi auto za studena hulí jak fabrika, netěsní plast u okna, musel jsem si dotahovat matky na podbězích a td. to mě sere. V létě jsem ještě řešil příšerně vrzající okno řidiče při stahování a vytahování. Bylo mi sděleno, co chci, že je to Renault a že až to auto bude trochu starší, teprve uslyším zvuky. Nakonec po hrozných dohadech to vyřešili a teď se mi začal rozpadat sedák řidiče. Prý moc často nasedám a vysedám. Toyotu Avesis jsem měl 8 let /190.000Km, Toyotu Carinu asi 5,5 roku a 170.000km, Toyota Corolla Verso co má žena mám 7 let a najeto 190.000 a sedáky jako nové, jenže Meganu starému necelý rok se rozpadá sedák po 25.000km. Už ti docvaklo co mě na tom autě štve. Měl jsem za svou řidičskou éru hodně aut (cca 20) a vím co je zhruba v normálu a co už není. Jo a poleptané plasty, sorry, ale žádnému mému předchozímu autu stromeček plasty nenaleptal, jenže to byly auta a ne sráče s přebarvenou palubkou.
-
-
-
-
-
Kajuška 19.02.2012 10:36
Závady
Když to tak čtu tak já bych se už dávno šla utopit do rybníka. to auto neni až tak levný, aby člověk trávil celý dny v servise. Myslíš že je to standard nebo máš jen páteční kus kdy se dělníkum nechtělo makat??-
Brázdin 14.03.2012 22:14
« Re: Závady
No já už měl minulosti a Scenika a když jsem se ho tenkrát zbavil, tak jsem se zařekl že Renaulta už nikdy. A stejně jsem tu kravinu udělal podruhé. U scenika se brutálně srala elektronika a loupaly se plasty. Tady se zatím elektronika nesere, ale je to rok a půl staré auto, takže uvidíme. V Renaultu mi do hlavy pumpovali 5 let záruky a obrovské zlepšení v kvalitě. Prdlačku starý babičky. Holt ta cena je na tom autě znát víc než dost a stejně tak obrovský propad hodnoty vozu při dalším prodeji. Kdybych tenkrát koupil Aurise, ušetřil bych 70 tisíc a auto by dodnes ztratilo cca 40tisíc na hodnotě. Můj Renault bych teď musel nabízet za o 110tisíc levněji abych ho prodal. -
Brázdin 15.07.2012 14:36
« Re: Závady
Kdo ví jestli je to tak normální, ale já bych řekl že u Renaulta ano. Alespoň když přijedu do servisu, tak se tomu nijak nediví a tvrdí, že je to normální. Mají ale takový oblíbený trik, že tvrdí, že u osotaních značek je to ještě horší. Nevím jak je tomu třeba u koncernu VW, kde se lidem poslední dobou kazí taky skoro všechno, ale u mých bývalých Toyot jsem nemusel takové kraviny vůbec řešit.
-
-
Lucaslegend 10.07.2012 01:13
zasa renault
ludia su nepoucitelny :-) a zase renault....ale renault vie ako na ludi >:D , maju pekny dizajn a lakavu cenu... moje prve auto bolo renault laguna II kombi 1.9 dci ....pekne, prakticke,bezpecne a velmi pohodlne auticko a pouzite aj lacne....ale bohuzial troska viac kazove....este ho mam doma , momentalne nepojazdne :-( .......este poznamka k servisom renault...bol som iba v jednom a aj to nie koli oprave a ich pristup k zakaznikovy nic moc.... (Trencin) ale od znamych viem ze trencin zly servis....
momentalne vlastnim fiat (to je len take docasne druhe auto lebo to tiez nie je najspolahlivesie auto co sa tyka elektriky) ale mam aj hondu a maximalna spokojnost...bol som snou jeden krat v servise koli drobnej chybe a pristup k zakaznikovy nadhera a cena mi prisla fajn (Honda Trencin)
asi si mal ist radsej aj do dakeho jazdeneho spolahlivejsieho japonca...-
-
-
hp21 01.09.2012 14:52
« Re: Re: Re: zasa renault
určitě to neni dobrá reklama na Renault, ale znám i např. recenzi na passata (od Tomoga) a na tom je jasně vidět, že záleží na kusu ;-)
Zůstatková hodnota je taky fakt, ale majitel nevypadá na nějakého důchodce co dal za tohle auto poslední peníz, tím nechci říct, že peníze tiskne........ ;-) -
Ronault. 01.09.2012 20:38
« Re: Re: Re: zasa renault
Kolega Brázdi je typ věčného nespojojence sebemrskače. Prostě nechce Renault, pokaždé jej nechce, protože chce nějakou rejži, ale prostě si jej koupí, aby si měl na co stěžovat.
Už jen jeho recenze na Scénica, kde si stěžuje na to, že neumí číst návod a raději ani na to nereaguje.-
Brázdin 19.09.2012 20:12
« Re: Re: Re: Re: zasa renault
Tak nevím jestli jsem sebemrskač já, nebo ty Ronaulte. Pro tvou potěchu mám kupu dalších závad. Teče mi do kufru voda, neumí to vyřešit, klima mi nahoře chladí a dole topí tak na +50 stupňů a začal mi jít nepravidelně motor na volnoběh za studena, byť pravidelně každých 20tis servisuji v Renaultu a doporučený interval je 30tis. Co mám ještě víc udělat, abych furt nemusel jezdit do servisu. To že jsem se podruhé uchýlil k Renaultu měl na svědomí hodně přesvědčivý prodejce s argumentem 5-ti leté záruky a kamarád, který právě nastupoval do Renaultu jako servisní technik. Bohužel teď už vím že Renault je fakt laciný dopravní prostředek, ale není to auto a už vůbec né spolehlivé auto. Oproti manželčinému Hyundai ix20 je to neskutečněj sráč. Tentokrát je to už skutečně naposledy co jsem šlápl do louže zvané Renault. Nevím na 100% jestli příští auto bude zase Toyota, ale určitě vím že to nebude Renault. S nějvětší pravděpodobností to bude asiat a to dost možná i Hyundai, protože je to auto za téměř stejný pakatel jako Renault, ale nic se tam nesere a člověk cítí že řídí auto a né hračku jako v případě Renaultu. A teď si Ronaulte klidně otevři stránku www.renault.cz a můžeš si dál mrskat >:D-
Ronault. 20.09.2012 16:32
« Re: Re: Re: Re: Re: zasa renault
Vím, že je to vyšší level, ale když některý pojem neznáš, tak bys měl otevřít nějaký slovník, použít google nebo se alespoň zeptat, rozhodně budeš za menšího hlupáka, než když se to pokusíš pojmout po svém¨, to platí jak pro ovládání auta (viz neschopnost si přečíst návod k obsluze), tak pro chápání pojmu sebemrskání.
Koupil si jej proto, že Toyota není schopná nabídnout kompaktní kombík, neb na evropské trhy z vysoka kašle.
Je zajímavé, že na Meganu se ti rozesere vše, nač jen šáhneš, ale na ix20 nic, ačkoliv Hyundai forum je prošpikované problémy, dokonce ti beztak ani žalostně vyladěný podvozek neposkakuje.
Inu je to zvláštní, že je tady drtivá většina spokojených majitelů Meganů, ale pak se najdou tací, kteří mají pomalu halucinace a vyloženě hledají chyby, jen aby si měli na co stěžovat a být nešťastní. To pak člověk čte na renault foru příspěvek, že jeho Megane vydává podezřelý zvuk za jízdy, ale jde slyšet jen se všemi staženými okénky při jízdě v zástavbě s vytočeným motorem... tomu se říká paranoia typu "už předem vím, že jsem koupil špatně"-
Brázdin 28.09.2012 08:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: zasa renault
Tak sorry, ale pojem sebemrskání je z duchovního světa a jelikož se diskuzema žiješ, tak to ve mně navozuje pocit že ti to způsobuje určitý druh slasti. Proto jsem si to nějak zasocioval k tomu jinému mrskání. Každopádně tady nejsme v kostele, ale na diskuzi o autech, tak používej patřičné výrazy, které jsou technického charakteru.
To že Toyota v tu dobu neměla menší kombík než Avensis je pravda, ale mohl jsem raději sáhnout po Kia Ceed, i30 a nebo v tom nejlepším možném případě si Avensise nechat a dojezdit ho.Bez tak by se sral míň než megan i když měl 200tis a 8let za sebou. Ale to už je jedno.
Co se týká Hyundai fora, tak tam také lidi řeší problémy, ale na druhou stranu bych řekl že jsou to banální problémy oproti renault foru a navíc podívej se na prodeje Hyundaiů a Renaultů. Logicky čím víc jezdí aut jedné značky, tím plnější by měly být fóra. A Hyundaiů je dnes na silnici požehnaně.
-
-
-
-
-
Brázdin 19.09.2012 20:19
« Re: Re: zasa renault
kdybys viděl jak rád bych auto okamžitě prodal, ale když jsem zjistil jak obrovský propad ceny Renault má, tak jsem se rozhodl že dokud neskončí záruka, tak si auto spíš nechám. Na drouhou stranu se nedivím že je propad ceny tak velký, protože pověst Renaultů je děsná. Tuhle recenzi jsem nepsal pro pošpinění značky, ale psal jsem jí proto, aby si lidi jako já dali pozor a nenechali se uchlácholit tvrzeními, jak se Renault Megane III drasticky zlepšil s kvalitou, oproti tragickému Meganu II. Jestli to tak je, tak je mi fakt líto majitelů Renaultu Megane II.-
hp21 19.09.2012 22:05
« Re: Re: Re: zasa renault
Dali pozor? To je se přiznám na můj vkus trochu drsná věta. Tolik Meganů potkáš na silnici a myslím, že pokud by to byly takové šunky lidé by si je přeci tolik nekupovali, ano vím argument cena, ale ty Mégani bývají většinou vybaveny vyššími stupni výbavy a tam už je cena velice podobná konkurenci, jak jsem již říkal, záleží na kusu a hodnota nehodnota poslal bych ho dál! Nevím kde pracuješ, ale pokud máš možnost trochu vidět do oprav vozového parku tak zjistíš, že jeden člověk měl za sebou dva naprosto totožné modely vozů a jeden jezdil bez poruch a ten druhý se neustále rozbíjel ;-) -
Ronault. 20.09.2012 16:35
« Re: Re: Re: zasa renault
Ty se nám snažíš tvrdit, že před koupí Meganu sis nezjistil pokles ceny? Opravdu? Ani když jsi předtím měl jiného Renaulta a věděl jsi o kolik auta padají na ceně? Tohle už začíná zavánět fakem.
Ve třetí větě si odporuješ.
Možná máš vadný kus, možná jsi zaměstnanec konkurence, možná jen chronicky nespokojený člověk, i takoví nešťastníci jsou.-
Brázdin 28.09.2012 08:28
« Re: Re: Re: Re: zasa renault
Už si připadám že kvůli tobě musím omílat to samé dokola, ale ještě jednou tedy pro upřesnění. Megana jsem koupil kvůli tomu, že mi prodejce bulíkoval bludy jak se Megane III oproti Meganu II drasticky zlepšil s kvalitou, že se na Meganu II vychytaly všechny mouchy a Megane III je vlastně Megane II s vychytanými mouchami v hezčí karoserii. No dnes si říkám že jsem pitomec že jsem mu to žral, ale podpořili to mí 2 přtelé, kteří měli Megany II a oba si je moc chválili. Navíc ten jeden akorát nastupoval do Renault Freiberg jako technik a nabízel mi možnost levného servisu v případě potřeby. Promítl jsem si vidinu, že koupím auto s 5 letou zárukou za 400 tis a po 5 letech budu mít u kamaráda levný servis, ale opak byl pravdou. Kamarád po pár dnech u Freiberga skončil a na servis lítám nonstop. Navíc jeden z těch dvou kamarádů už Megana nemá, nebo spíš má ale nepojízdného, protože mu tetos cestou do Chorvatska vyplivnulo nejdříve čerpadlo nafty a krátce po návratu do ČR šel do kytek motor (ve 120.000km). Teď se snaží sehnat někoho kdo by mu levně udělal generálku motoru. To že má Megan veliký propad ceny jsem věděl, ale myslel jsem že bych si ho mohl nechat tak 6-8 let a pak už bych při jeho pořizovací ceně neřešil že půjde rovnou do železného šrotu. Nečekal jsem že budu o jeho prodeji uvažovat již po roce provozu.
Jo a zaměstnanec konkurence fakt nejsem a nikdy jsem v žádné automobilce či autoservisu nepracoval. Jen jsem za svůj život vystřídal už cca 25 aut a tak si umím udělat představu co je to poruchové auto a co je spolehlivé auto. Megana tedy s přehledem mohu zařadit do kategorie nespolehlivé.
Jo a dál už bych tě snad jen poprosil abys přestal přispívat do mé diskuze, poněvadž nemám tolik volného času jako ty tady stále rozporovat tvá tvrzení a podezření. Nevím zda-li jsi důchodce či jiný nezaměstnaný člověk, ale já mám práce víc než dost. Myslím že to je diskuze pro lidi co se chtějí zeptat na nějakou skutečnost o mém autě a příspěvky tvého typu se spíš hodí na stránky Renault klubu.
Díky za pochopení-
hp21 28.09.2012 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: zasa renault
Podle tvého projevu se mi nezdá, že bys dělal někde u pásu, a proto mě udivuje, že tobě prodejce řekne že to skvělé a ty to bereš? No dovol, ale tohle je hloupá výmluva, na předváděcích akcích babičkám taky tvrdí, že ten či ten přístroj je skvělý a přitom........ :no: Prostě sis koupil vůz, který možná není až tak povedený a nebo prostě, si opravdu hledáš chybičky kde se dá, to těžko soudit........ ;-\ Jinak nezlob se na mě, ale někomu říkat aby sem už něco nepsal, to není úplně v té pravomoci, že? ;-) To je taková český zvyk si přisvojit rozhodovací moc na svou stranu ;-) :no: Co dodat nakonec, snad jen jedno, pokud si nespokojen prodej a kup si to s čím budeš spokojen :yes: ;-) A přeji ti aby se ti nový vůz zamlouval co nejvíce to půjde :yes: :yes:-
Brázdin 30.09.2012 16:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: zasa renault
Máš pravdu u pásu jsem nikdy nepracoval a na kecy obchodníků jsem již docela imunní, ale tentokrát jsem prostě podlehl. Ono když ti prodejce mává před očima nějakým novým testem TÜV s aktuálním datumem a Megane je tam mezi nejlepšími a do toho ti kolem huby maže omáčku jak je Megan kvalitní a poukazuje na 5 letou záruku...no prostě výplach mozku a já jsem jim na to skočil. Ten test už jsem několikrát hledal na netu a myslím že to byl slušný fake upravený pro jejich potřeby, jelikož jsem na TÜV neobjevil jediný test, ve kterém by Megane exceloval, ba právě naopak.
Píšeš ať auto prodám když nejsem spokojený, ale nemám momentálně prachy na rozhazování a vyhodit každé 2 roky 200tis. (což je propad ceny Meganu za 2 roky, tedy 50%) za jedno auto, na to momentálně nemám. Vzhledem k tomu že musím mít trvale minimálně 2 auta v rodině, tak si výdaj 400K za rok do vozového parku asi většina běžných lidí dovolit nemůže. Teď mi asi nezbyde než pravidelně do konce záruky navštěvovat Renault servis a sypat si popel na hlavu. Pak podle vážnosti situace auto buď dojezdit, nebo za pakatel prodat.
Měl jsem teď několik let Toyoty a když jsem si v roce 1998 kupoval Toyotu Carinu, tak jsem od různých lidí co Toyotu nikdy neměli slýchal, jak se Toyota zkazila, protože se už nevyrábí v Japonsku, pak jsem kupoval Avensise v roce 2003 a 2009 Corollu Verso a opět jsem slyšel to samé, ale byly to kecy. Ty auta šlapaly jako hodinky. Je hezké tvrdit že jsem narazil na špatný kus Megana, ale byl to druhý Renault a druhý poruchový kus. To už je docela na zamyšení, ne? Člověk holt nesmí dát na rady jiných a musí jít cestou toho, co se osvědčilo a funguje.
Jo a ještě pro zajímavost. Jeden z kamarádů co mi hrozně chválil Megana a letos mu definitivně kleknul cestou z Chorvatska si včera přivezl Hyundai SantaFe a říkal že Renaulta už nikdy. Docela těm klukům šikmookejm ten úspěch přeju. Je na čase aby si evropské automobilky uvědomily, že marketing není všechno a že když budou s lidimi moc dlouho vyjebávat jako třeba Renault, nebo chtít za málo muziky hodně peněz jako koncern VW, tak je brzo někdo předhoní. :-)
-
-
-
-
-
Ronault. 01.09.2012 20:41
« Re: zasa renault
Do ČR a SK se natahalo tisíce ojetých Lagun II v dieselech. Ano, to auto mělo své mouchy, hlavně první dva roky výroby, ale většina problémů je dána tím, že všichni jdou do bazaru po levné auto a vidí střední třídu s dieselovým motorem a najeto má po 5 letech 80t, po 7 letech 130t. Reálně tahle auta ročně jezdí min. 50t km a reálně tak 80t km... a upravit dnes servisní knížku není problém.
-
-
rmt 25.12.2013 20:07
testovací jízda
Většina popisovaných "problémů" jako neskladna karta mrtvý motor pod 2000ot (já ho mám a tak hrozny to není) a spoustu dalších se dalo zjistit testovací jízdou nebo si půjčit auto třeba na víkend. Dost lidi to tak dělá a pak nejsou překvapený z veci ,které pak pisou do slabých stránek. -
mario79sk 16.01.2014 21:10
.
Auto je zvonka velmi pekne, pekny kombik, ale ked tak citam peripetie s nim, tak strach a hroza, nechcel by som nieco take zazivat, moj auris bude mat o mesiac 3 roky, o 2 mesiace mladsie ako tvoje a este som na nom nemenil ani vypalenu ziarovku, do servisu chodim len na servisne prehliadky, len prajem viac stastia pri vybere nastupcu meganu. -
snake18 04.04.2014 11:53
Kvality vyroby
Ahoj. Lutujem ta. Mam Modus a presne viem o com hovoris. Auto ma 20 000 km a bolo uz vela krat v servise. Kvalita vyroby je u Renaultu uplne neznama vec.-
woody-alien 04.04.2014 12:58
« Re: Kvality vyroby
To je tak, když někdo celou produkci hodnotí na základě jediného kusu, toho svého. Uznávám, je to nepříjemné, a na důvěru ve značku to má devastující účinek, ale řeknu ti to asi takhle: Na 19 z 20 aut, které vyjmenuješ, lhostejno jaké značky, ti během chvilky najdu pravdivý srdcervoucí příběh zklamaného majitele. Z tohoto úhlu pohledu je tedy kvalita výroby neznámá věc pro drtivou většinu výrobců. ;-) Hezký den.-
Bud 04.04.2014 16:25
« Re: Re: Kvality vyroby
Co se Renaultů týká, vždy se mi nejprve vzpomenou dvě fakta. A to na jedné straně kvalitní a prověřené motory ( a přítomnost značky u F1 a jiných závodech již od mého dětství) a na straně druhé problémy s elektronikou a jinými blbůstkami u civilních aut. Holt člověk musí před koupí zvážit, co chce a za kolik a pokud to ani tak nevyjde, je třeba si uvědomit, že to před námi už nevyšlo tisícům.. ;-) A to, že si člověk postěžuje, je mnohdy jen k dobru, potřebuje si ulevit, někdo víc, někdo míň, někdo vůbec... >:D
No a ty nájezdy u ojetin, jak píše Ron, to je kapitola sama o sobě, sám s tím má zkušenost.
-
-
-
argejev 20.04.2014 13:14
dakujem
Mily Brazdin,
toto je snad moj prvy prispevok po mnohych rokoch na auto.cz...ale nedalo mi to. Tvoje recenzia je super...aj tvoje prispevky pod nou ma pobavili...
zelam vela KM, aj ked sa doba zmenila, MEGANE III je stale na trhu a laka cenou...aj tvoja recenzia ma nasmerovala inam.