Wartburg 311 (1963)
16.4.2007Zakoupen po delším hledání náhradníka za dříve prodaný původní rodinný vůz Wartburg 311 de Luxe z roku 1961. Stal se jeho důstojným a co do technického…
Wartburg 311 (Bouvard)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- perla 16.04.2007 14:54 pepavasa
- hodnocení 16.04.2007 15:05 Stephen
- hodnocení 16.04.2007 15:29
- Krása 16.04.2007 15:46
- jedním slovem 16.04.2007 17:39
- ee 16.04.2007 18:27 Parda71 (BMWfans)
- Krasavec 16.04.2007 19:54
- Jsem mile překvapen 16.04.2007 20:03
- Hodnocení 17.04.2007 06:58 Bouvard
- DDR 17.04.2007 08:29 Dylan McKay
- 9b 17.04.2007 10:56 classi-c
- wartburgy nebyly špatný auta 17.04.2007 22:18
- Wartburg 314 tourist 17.04.2007 22:54
- Dá se hodnotit spolehlivost? 19.04.2007 07:49
- Parádní kára 19.04.2007 19:58
- 9b 24.04.2007 20:43
- Pěkné auto, ale měl bych jeden dotaz 29.04.2007 10:03
- paráda 28.06.2007 15:15 WNC1988
- Rada 05.09.2007 11:00
- 10b, krásné auto... 10.10.2007 13:03
- nadhera!!!!!!!! 12.10.2007 17:08 Prase
- Kola 16.10.2007 22:59
- 10 19.10.2007 22:09 RRAAFF
- Škoda, že máš jen jednu fotku palubní desky, 31.10.2007 00:59 Poustnik
- To snad ne! 01.11.2007 18:23
- krása 07.11.2007 16:51
- Nach DDR, nach leiben! 23.12.2007 18:45 multinka
- 311 ano, ale 353... 24.12.2007 15:31
- :) 05.01.2008 22:44 FISHkaa
- Super 13.01.2008 20:59 mirastr
- Díky za potěšení oka 14.01.2008 11:35
- wartburg 02.02.2008 13:08
- RRAAFFovi 02.02.2008 13:41
- Wartburg 311 02.03.2008 20:13
- zrychlení 04.03.2008 19:08
- Krása na kolech 15.03.2008 08:45
- JOJ!!! 16.03.2008 14:44
- wartburg 18.03.2008 13:18
- Re. No, prostě nádhera !!!! 04.04.2008 11:55
- Tohle 17.04.2008 14:01
- Díky za fotky palubní desky, v jednoduchosti je síla!!! 24.04.2008 01:36 Poustnik
- Veteran 09.07.2008 22:33
- krása 30.07.2008 19:13 chetoos
- tak 03.04.2009 09:49 Brandon Walsh
- Sraz Wartburgů 311/312 07.04.2009 08:30 Bouvard
- první láska 11.05.2009 22:30
- Nádhera 24.06.2009 10:31 Petr408
- velmi dobre! 12.10.2009 07:46 TESLA
- moc pěkný 06.05.2010 18:49
- slavina 06.05.2010 18:55
- Krasavec 11.05.2010 08:36 Martin_Happy
- Ještě sem si všiml 11.05.2010 08:38 Martin_Happy
- Naše prvé rodinné auto 09.07.2010 21:23
- Paráda 16.09.2010 20:54 Mimas
- Fešák 14.09.2011 14:31 beny.vize
-
-
"-- skrytý --" 16.04.2007 15:29
hodnocení
auto: 10b; popis a zkušenosti: 8b; fotky: 4b --- celkem: 8b -
neregistrovaný: "venturi" [89.102.30.XXX] 16.04.2007 15:46
Krása
Před pár lety jsem v něm jel a můžu říct, že je to zážitek na cely život. interie byl na místech obložen dřevem, připomíná mi starou britskou klasiku. fantastické auto...-
neregistrovaný: "Faust" [89.102.195.XXX] 17.04.2007 22:24
« Re: Krása
myslím, že nejen vnitřní obložení, ale i dveře má Wartburg 311-ka dřevěné. To není nic divného, po válce byl v Německu prostě nedostatek železa, kvůli tomuto nedostatku surovin byl mj. vyvinut bakelit a Trabant. ;-)-
Bouvard 24.04.2007 09:04
« Re: Re: Krása
Musím to uvést trochu na pravou míru. 311-ka nemá žádné díly karosérie ze dřeva. vše jsou kovové profily a plechy (pořádné tloušťky, myslím "1" plech). U některých zvláštních druhů karosérie se mohly vyskytovat ještě prvky výdřevy - např. kombi, Camping nebo limuzíny s posuvnou střechou, ale jinak je kastle celokovová, včetně dveří. Obložení interiéru dřevem se dodávalo do Limuzíny de Luxe a do kombíku typu Camping.
-
-
-
Parda71 (BMWfans) 16.04.2007 18:27
ee
Já dvoutakty ze Západního Německa zrovna nemusím,ale veterán je to pěkný-7b -
Dylan McKay 17.04.2007 08:29
DDR
Nikdy neurážím staré ženy a stará auta, ale rozplývat se tady nad tím mi přijde jako perverze. Vzpomínám, když těch dvoutaktů jezdilo po Československu až až, a já kvůli nim nechtěl jezdit s našima na výlety, protože mi z těch trábošů a varťasů bylo špatně. Na obrázku mi nevadí, ale jet za ním do kopce na zákazu předjíždění bych nechtěl. Nenapíšu jako někdo "víc takových aut" ale "míň takových aut". ;-)-
Bouvard 17.04.2007 08:44
« Re: DDR
Je to otázka názoru i přístupu majitele k tomu, na co jezdí. Osobně mám čistém svědomí, protože jezdím na Natural 91 a přidávám kvalitní oleje např. od Valvoline. Myslím, že jet za mnou by bylo přijatelnější než jet za kdekterou starou Škodovkou nebo starým dieselem. Jenže jezdím jen výjimečně, takže se to asi nestane.-
Dylan McKay 17.04.2007 08:48
« Re: Re: DDR
Máš pravdu, starý 120ci jsou příšerný. Ber to jako názor člověka "slabého na prsa"... >:D-
neregistrovaný: "Jyrki" [62.84.144.XXX] 16.10.2007 22:11
« Re: Re: Re: DDR
Priserny bylo spis jak dlouho tovarna skoda musela zadokolky produkovat byt nechtela! A pak prisel maly zazrak jmenem Favorit. Coz myslim naprosto bez urazky, protoze v tehdejsi dobe postavit nove moderni a slusne vozidlo byl opravdu zazrak. I proto mela Skoda nejlepsi vychozi pozici ze vsech vychodnich automobilek.
Co je strasne, to jsou majitele vsech tech prisernych 120cek apod., kteri dojizdeji motor na samou hranici, zere jim to vic oleje nez benzinu. Je fakt trest za takovym jet (a je to horsi nez za Wartasem). Wartburg 311 je dnes uz klasika, skoda ze to neni nepomerne vzacnejsi kupe, to se totiz Wartburgu neuveritelne povedlo (po strance designu).
-
-
neregistrovaný: "Odborník" [195.39.14.XXX] 18.04.2007 16:24
« Re: DDR
Doufám, že nejsi stará žena, ale jseš divnej.
-
-
classi-c 17.04.2007 10:56
9b
davam 9 bodov...lebo to je sice stare pekne auto, ale podla mojho nazoru musi byt veteran aspon trosku sportovy...inak je to iba seriovka...ale inak skvele auto...na tu dobu -
neregistrovaný: "Petrpesek@email.cz" [86.49.119.XXX] 17.04.2007 22:54
Wartburg 314 tourist
Asi teď zešedivíte vztekem nebo šokem. Vlastnili jsme tmavě modrého 3dv. kombíka tohoto warťáska, v cca roce 1995 jsme ho bez TP v celkem dobrém stavu koupili za 300 Kč, ano za celý tři stovky korunek českých. Vozidlo dobrý a to velmi. Po uřezání zadního dílu střechy sloužil na svoz dřeva z lesa a plně naložený (asi metr nad střechu řidiče) se nezalekl ani velmi hrubě zoraného pole. Když rodinná rada rozhodla Warťas pryč! tak rozebírání bylo hororem. Celkem nás překvapila kostra z tvrdého dřeva a podlaha z překližky, ale co nás opravdu dostalo byly VELMI KVALITNÍ SVÁRY u pantů na dveřích a některých částech karoserie. Odsekávání mi protáhlo ruce tak, že ještě dnes bych mohl konkurovat opici. Když jsem zhlédl klip a zjistil kolik že může Brabeneček stát, tak bych se teď nejradši v pr.... viděl!!!:-((-
Bouvard 19.04.2007 10:26
« Re: Wartburg 314 tourist
Jak jsem říkal už v tom videu, Wartburgy byly odolné držáky a tak je lidi využívali na maximum. To je i váš případ. Ale nic ve zlém, každé auto slouží k něčemu jinému. Jedno jako "leštěnka" na nedělní výlety a druhé tahá dříví z lesa. Kombíku je ale každopádně velká škoda. Je jich málo a tak cena je ještě tak o polovinu vyšší, než u limuzíny. ;-) Můj první Wartburg 311 pro změnu skončil jako závodní auto ve Volném poháru ČR. ([odkaz]
-
-
neregistrovaný: "andre" [195.113.221.XXX] 19.04.2007 07:49
Dá se hodnotit spolehlivost?
Jak se dá hodnotit spolehlivost, když to nemá nic najeto? >:D-
Bouvard 19.04.2007 10:31
« Re: Dá se hodnotit spolehlivost?
Spolehlivost se podle mne dá hodnotit. Už je to moje 2. auto tohoto typu a celkově jsem s nimi najezdil kolem 35 tis. km a nedojel jsem jen 1x. Naproti tomu Wartburg už několikrát musel zaskakovat za první auto v rodině, kterým je Citroen C3. Ten byl ještě v průběhu záruky 3x opravován (palivové čerpadlo, elektronika zapalování, vstřikování). Takže ve spolehlivosti u mne Wartburg 311 vítězí na body.-
neregistrovaný: "Jyrki" [62.84.144.XXX] 16.10.2007 22:16
« Re: Re: Dá se hodnotit spolehlivost?
:-) Ja si pred lety (kdyz jsem na to nebyl financne nejlip) koupil Favorita. At si kazdy co chce rika, najel jsem s nim dost a nikdy me nenechal ve stychu. Kdyz jsem se pak rozhodl koupit neco jineho, Favorita jsem si nechal (i protoze to nebyla seriovka - motor 1500, sedaky Momo .....). Nakonec zaskakoval vzdy kdyz muj vuz cislo 1 byl nepojizdny, za necele dva roky co jsem mel Citroen C4 se Favorit najezdil dost a dost.
-
-
"anonym" [212.158.158.XXX] 19.04.2007 13:54
« Re: Dá se hodnotit spolehlivost?
Měl jsem ho taky (r1962) a nikdy mne nenechal na holičkách. A nebyla to leštěnka ale dříč. Potom ještě asi dva nebo 3 kusy W353, stáří tak od 9 - 12 let. Provozováno na technický benzin. Údržba nulová. Takový auta už se nevyrábějí.
-
-
neregistrovaný: "Thor" [213.250.239.XXX] 29.04.2007 10:03
Pěkné auto, ale měl bych jeden dotaz
Moc pěkné auto, v pěkném stavu (a jistě bude ozdobou veteránských srazů) ale zeptal bych se:" Tak kde udělali soudruzi v NDR chybu?" :-) -
WNC1988 28.06.2007 15:15
paráda
Moc hezoučkej-fakt obdivuju vás co dokožáte dát takhle parádně do kupy takhle starý auta!a je to moc dobře, že ste mezi náma a díky vám můžou tyhle krasavci pořád ještě jezdit a ukazovat se v plnej kráse na veřejnosti :yes: přeju ať to vyjde s tou veterásnkou licencí a hlavně ať dědeček dobře slouží! :yes: -
neregistrovaný: "achayo" [80.95.107.XXX] 05.09.2007 11:00
Rada
Zdravím! Tohle auto se mi desen libi a nyni se rozhoduju mezi wartasem a MB 116. Chci to jako druho auto,ale nejsem si jist, jestli se da wartas opravdu bezne pouzit na nejaky vylet.Motor je mozne serit, aby nekouril?-
Bouvard 05.09.2007 15:39
« Re: Rada
Nevím, jestli se dá podle něčeho porovnat MB 116 a Wartburg 311. Každý z nich je úplně o něčem jiným. Každopádně, pokud je Wartburg uveden do dobrého technického stavu, dá se s ním jezdit na výlety úplně běžně. Ani není třeba mít obavy z cestovní rychlosti. Předpisových 90 jezdí s přehledem, na dálničních 130 už sílu nemá, ale těch 110 vydrží jet poměrně dlouho a nemusí se ani nijak šetřit.
Jinak motor se dá nechat dobře seřídit, že kouří minimálně. Hodně se dá taky ovlivnit použitým olejem v benzínu. Čím kvalitnější, tím méně modrého kouře.-
neregistrovaný: "Jester" [213.211.37.XXX] 24.12.2007 19:45
« Re: Rada
Měl jsem W 353 tourist. Při použití oleje viskozní třídy API TC v poměru 1:55-60 prakticky nekouřil, díky těžšímu převodu na čtyřce jel v pohodě i těch 130km/h. Obrovský kufr, spolehlivost absolutní : vždycky nás dostal domů !!! Zemřel na diagnózu koroze rámu. Moc se mi po něm stýská ...-
multinka 25.12.2007 17:30
« Re: Re: Rada
Co se týká zhodnocení peněz, tak rozhodně Wartburga!
Dederóni se jich houfně zbavovali, až jich zůstalo žalostně málo.
Za 18 let trochu zbohatli a 311 je pro ně jako pro nás Tatraplán.
Mercedesů je po Evropě stále dost. To je skvost zase pro ,,nás,, , ale mi zase nemáme takouvou kupní sílu.
Mrkni na můj FIAT 128. Tam je to podobné, ale v bývalé západní Evropě. Do NSR bylo dodáno cca 200 000 Fiatů 128. Západní němci ho měli za sice rychlý, ale lidový vůz, tak se jich po letech zbavili a teď jich jezdí asi jen 350ks. Leč, pro jízdní vlastnosti sběrateli velmi žádaný. Mám nabídky i za 3000 EUR.
-
-
-
-
Poustnik 31.10.2007 00:59
Škoda, že máš jen jednu fotku palubní desky,
to je parádní pohled! Všechno vzdušné, nic nepřekáží.....Ať jezdí! Hoj! :-) :-) :-) -
"-- skrytý --" 01.11.2007 18:23
To snad ne!
Jednou byl na prodej takovy Wartburg. Ale za 80 000!!!Da se zehnat lacineji. Samozrejme ne nejaka hrdzava popelnice! :-O-
Bouvard 02.11.2007 07:41
« Re: To snad ne!
Tenhle 80.000 rozhodně nestál, ale myslím, že až dostane nový lak a vychytám poslední nedostatky, nebyl by už levnější. Obecně se s každým rokem cena takto slušně vypadajícího auta zvyšuje. Ale o prodeji neuvažuju. To se o hodně dřív zbavím druhého auta, kterým je Citroën C3.
-
-
neregistrovaný: "Martin__" [147.228.181.XXX] 07.11.2007 16:51
krása
Ahoj, nádherné auto, můj veteránský favorit, jenom bych asi radší kupé, ale těch je o hodně míň, i tak super! Podobného jsem vídával v Blatné a i ta značka STI....že je to on :-) -
neregistrovaný: "gorilltom@seznam.cz" [88.102.165.XXX] 02.02.2008 13:41
RRAAFFovi
Hele ono to s těma bodama je dost sporný, třeba není takovej FANDA veteránů ale je rybář. No a já bych ulovenýmu 150kg sumci dal taky jen 2 body, páč mi to nic neříká. Jinak jsem zapoměl bodovat, takže samo 10 >:D >:D :yes: :yes: -
neregistrovaný: "Jirka N" [88.83.173.XXX] 02.03.2008 20:13
Wartburg 311
Supr stroj.Jednoduchej, účelnej a kráásnej >:D . Mám doma 311ku de luxe, v kombinaci černá a bílá. Mazkím se s ním 3 roky, musím jet na stk a ve středu se mi rozlitla volnoběžka :-(. Blbé že ? :-)Jinak tvůj kousek je SUPER davám 10 >:D -
"-- skrytý --" 04.03.2008 19:08
zrychlení
Nějak se mi nechce věřit to zrychlení. Tohle neuměl ani žigul s 1,6 motorem a to mělo úplně jiný koně. To by muselo vážit 500kg. Jinak krasavec :yes:-
Bouvard 05.03.2008 07:08
« Re: zrychlení
Ten údaj je převzatý z technických údajů. Je možný, že je nějakým způsobem zkreslený, ale na druhou stranu, dvoutaktní motor s tímhle autem dokáže opravdu docela "cloumat" díky odlišným charakteristikám, oproti čtyřtaktům. Každopádně se svým autem už tenhle údaj prakticky ověřovat nebudu, rád bych, aby mi vydržel co nejdéle v celku.
-
-
"-- skrytý --" 15.03.2008 08:45
Krása na kolech
Táta měl tohle vozítko v bleděmodré barvě,to jsem byl fakt malej capart,teď když ho tu vidím,tak se mi po tom stejská.Byla to báječná doba,tedy pro mě jako dítě,táta nás naložil a jelo se na výlet,žádné starosti,obavy nic,jen čirá radost,že jsme spolu a je nám fajn.Zkusím si ho sehnat,jestli to bude fungovat i teď,ale mám obavy.........Moc hezké vozítko -
"anonym" [212.20.111.XXX] 18.03.2008 13:18
wartburg
K tomu zrychlení údaj je zkreslený sám jsem měl Warburga jako první auto byl vyroben v roce 1956 a měl motor o obsahu 900ccm,koupil jsem jej oddřívějších majitelů i s instrukční knížkou s údaji o voze a vté době se u osobních aut zrychlení do 100 km/h vůbec neměřilo udávalo se do rychlostí 60 a 80 km/h proto ten zkreslený údaj.Wartburg z roku 1963 má sice motor 1000ccm ale zrychlení z 0 na 100 za 15 sekund nemá.Jinak dnes je to pěkný veterán každé auto má pro motoristu něco do sebe a rád si každý zavzpomíná na starší časy,při pohledu na starrá auta je vidět za tvarem karoserie člověka jako takového,dnes se samozřejmě vyrábí pěkná auta,ale vidíme skrze jejich karoserie spíš práci počítače.Jinak k těm parametrům maximální rychlost s tím motorem 900ccm byla 120km/h s motory 1000ccm chodily asi o 10km/h rychleji to zrychlení bylo slabé i oproti škodovkám 100-ám,ale řekněmi si že staré octavie které v té době také jezdily ho neměli lepší a protože jsem ho dost honil tak mně pořádně žral v zimě jsem měl spotřebu i 12 l na 100km,nejnižší spotřebu jsem měl na štrece do Bulhaska to bylo asi 8,5 l/100 -
Poustnik 24.04.2008 01:36
Díky za fotky palubní desky, v jednoduchosti je síla!!!
A i tvar volantu je dizajnérský skvost, k tomu by se mohla teď nějaká automobilka vrátit a byla by sakra originální!!! :-)-
Bouvard 24.04.2008 06:46
« Re: Díky za fotky palubní desky, v jednoduchosti je síla!!!
Díky za pochvalu.
Některý věci soudruzi z NDR vyřešili líp, některý hůř. Palubka i ovladače jsou dobře přehledný a hlavně, vpředu ani vzadu není žádný středový tunel, takže žádný mačkání a otloukání se. Časem ještě dodám fotky prostoru vzadu a zavazadlového prostoru.
-
-
"-- skrytý --" 09.07.2008 22:33
Veteran
Zdar kolega Veteránista,
My máme tiež tento wartburg ale de-luxe r.v. 63 a je to úplne geniálne auto.a to môžem porovnávať pretože máma ďalších pár kusov z východného bloku ako octávia, volga, moskvič a podobne... ale je krásne ako sa dá porovnať že táto limuzína strednej triedy v NDR v tej dobe bola špička a porovnáme to s mercedesom 190D čo bola tiež v tej dobe stredná trieda ale v NSR a aký je to neporovnateľný rozdiel. Ale všetká česť tomuto auto napríklad takä oktávku strčí do vrecka hocikedy. ak si chcete pozriet niektoré kusy tak je to na tejto stránke www.cassovia-retro.sk -
-
"-- skrytý --" 11.05.2009 22:30
první láska
Tohle auto vlastnil můj strejda a jako klukovi mi velmi učaroval a tak první auto byla jasná volba W311! K tomu zrychlení, nikdy jsem ho neměřil, ale díky dvoutaktu jsem při rozjezdech na křižovatkách natrhával kachle všem tehdy běžně dostupným autům, tedy i žigulíkům. Desingově to byla velmi neotřelé auto a prostoru vevnitř bylo taky habaděj. Nejhezčí byla varianta coupé, ale ta se k nám nevozila a ani nebyla k sehnání jako jetá a že jsem se ji nasháněl. Na první lásku a ani auto se nezapomíná... Majitelovi přeji hodně šťastných kilometrů :-) -
Petr408 24.06.2009 10:31
Nádhera
Moc pěkný stroj, táta je opravoval a dodnes jednoho opravujem (353). Někdy bych se rád svez. Jel jsem akorát v 353 W. Když už slyším o té jízdě-táta vytáh z 353 bez problémů 150 km/h. Samozřejmě se pěkně točil. Když je perfektně seřízen, tak na každé křižovatce mohou řvát gumy a výfuková kolena rozpálená do červena. V 70.-80. letech někteří lidé dávali do 311 motor z 353. Je prvda, že 353 je rychlejší a hbitější než v té době Moskvič 408 a VAZ 2101/2102. -
"-- skrytý --" 06.05.2010 18:49
moc pěkný
Dobrý den,
probírám knihovnu a našla jsem tyto zajímavé knížky :
Údržba a opravy vozů Wartburg 900-1000-312-353, autor JIndřich Dršata (knižnice morotisty)
KATALOG náhradních součástí osobního automobilu WARTBURG 9-99-306 podrobný popis včetně fotografií všech součástí vozidla
Napadlo mne, že by se mohly hodit někomu, kdo se těmito vozy zabývá.
Také mám náhradní skla do dveří. na typ a asi 311 r. výroby 1957.
Plno věcí jsme sice již vyházeli, ale pokud by se někomu toto hodilo, tak se ozvěte.
B. Janoušková
Kutná Hora
PS. otec měl také 311. Byl to skvělý vůz. Projezdili jsme republiku křížem krážem. Vždy nás spolehlivě dovezl domů a pak teprve "onemocněl". Měla jsem ho moc ráda Říkala jsem mu "Burýšek" -
Martin_Happy 11.05.2010 08:36
Krasavec
Fotky mě potěšily, auto je nádherné, ale v recenzi bych uvítal nějaké rozšíření. Určitě by ses mohl trošku rozepsat o autě a o zážitcích s ním. Tak ať slouží -
Martin_Happy 11.05.2010 08:38
Ještě sem si všiml
že máš ohodnocení nejlepší recenze, nic proti, ale není trochu krátká? -
"-- skrytý --" 09.07.2010 21:23
Naše prvé rodinné auto
v roku 1961, môj otec dostal poradovník k zakúpeniu osobného automobilu, pôvodne chcel r
Renault 4CV, alebo Fiat 600/stáli 22.000Kčs, alen nakoniec sa rozhodol pre Wartburg 900 hráškovozelený, ktorý sme vlastnili do r. 1968.Auto bolo vynikajúce, predný pohon umožňoval osterjšiu jazdu zátačkami. Vtedy mnohí poukazovali s ironiou "veď má iba predný náhon",prax však ukázala nesporné výhody predného pohonu. Keď motor doslúžil, dali sme doň nový motor 1OOOccm kúpený v Bratislave za púhych 3740 Kčs. Neskôr som naň namontoval hlavu valcov z "deväťstovky, a to už bolo malé lietadielko, pohodlne dosahoval rýchlosť 140 km/hod.