Diskuse

Škoda Octavia (1998)

24.7.2007

Vše v elektrice, klimatizace. Ve své době maximální výbava. ABS, EDS, 2x airbag.

 

Škoda Octavia (Snaikey)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [89.111.73.XXX] 26.09.07  12:38

    « Re: Re: dotazy

    1,8T alias 20v turbo, má celkem těžké převody ale na 5ku jede i 45km/h bez škubání, pravda z těch 1200 otáček se těžko sbírá. Ale na druhá straně ve 160 po stlačení pedálu na podlahu mě zatlačí do sedadla a zrychluje jak blbý. Jistě takhle se nejezdí ale tenhle motor miluji hlavně při předjíždění lépe řečeno při přeskakování ale nad 3000 ot/min. TDI zabere a zdechne ale zase ta spotřeba hahaha prý za 3 litry no tak to určitě.Já jezdím dle nálady ale spíš jak prase za 7,5l na 100km, protože ten motor chce moc lehkou nohu a pevné nervy, jelikož to zrychlení je jako droga.Když jedu podle předpisu tak 5,6. Motor je tak tichý, že je slyšet přes hluk vzduchu a odvalujících pneumatik až při 2700 otáčkách jako jemný brukot. O olej se nestarám protože ubývá přesně mezi servisními intervaly = 15000 km 0,7l takže se nemusí dolévat. Poruchy? Jo otevírám kapotu, když mi nejdou ostřikovače a je třeba doplnit nádržku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "jm" [84.244.83.XXX] 27.07.07  17:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy

    tak dik :) Bych si teda dovolil nesouhlasit stou pruznosti motoru, 1.8T ji ma srovnatelnou s tdi a atmosfera se urcite necapa.. vtom je spis jeho vyhoda (toho tvyho motoru). Ten atmosfera taky neni spatnej, ma nizsi kroutak ale jeste vic se toci, takze je to srovnatelny. Ale asi bude lepsi 1.8T :) Jestli sto neni pod 2000 tak mrtvy a clovek citi ze to plynuleji zrychluje, tak to nejspis nevadi. Uz i ta sazba povinnyho ruceni je natom zajimava :) Dik za pomoc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "jm" [84.244.83.XXX] 27.07.07  17:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotazy

  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Snaikey" [62.40.68.XXX] 27.07.07  13:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: dotazy

    Ještě bych přemýšlel nad sazbou povinného ručení 1,8 je o dost níž než 2,0!
    Jo a 2,0 8v táhne odspoda a dřív končí, 2,0 16v je na tom dole trochu hůř ale táhne do omezovače ochotněji než 2,0 8v.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Snaikey" [62.40.68.XXX] 27.07.07  13:27

    « Re: Re: Re: Re: dotazy

    Pokud si chceš s někým zazávodit, tak je to o točáku, řazení a otáčkách kam můžeš jít (takže 1,8T na tom bude trochu líp než 2,0 atmosféra). Takže stačí řadit tak, aby to nešlo pod 2500-3000 ot a jede to jak pila (hlavně proto, že to má max. točák ve velkém rozsahu otáček, atmosféra bude mít nějakou špičku točáku 8 ventil kolem 3000 ot. a 16 ventil kolem 4000 ot a navíc bude ten točák nižší cca o 10 - 20% a to je sakra znát). Výkon motoru určuje maximálku a na tu se moc nehraje ;-)
    To benzínový turbo má ten zátah plynulejší než TDi a prostě cítíš, jak ta síla narůstá a navíc turbo se u benzínu roztáčí dříve rychleji než u TDi.
    Na ten menší zátah pod 2000 je třeba si zvyknout nebo šikovně řadit.
    Atmosféra je pro tatíky - pružnost a pohoda.
    Turbo je pro janky - prostě to hezky jede podle nálady.
    TDi se mi charakterem nelíbí, jediná výhoda je nižší spotřeba, ale při kolika km se vyplatí, při tak náročné údržbě a nedejbůh, aby špatná nafta něco pomrvila. Navíc díky malému rozsahu člověk řadí jak blbej, pokud má ještě navíc 6 kvalt.
    Prostě mám radši turbobenzín, dá se s tím jet pohoda za málo, nebo rychle za příplatek :-) :-)
    Ale turbo potřebuje, aby se k němu člověk dobře choval - než začnu blbnout hezky prohřát tak 20 - 30 km motor a na závěr před cílem piánko, nebo pár minutek volnoběh, aby se turbo dochladilo před vypnutím motoru !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "jmenik" [84.244.83.XXX] 26.07.07  23:35

    « Re: Re: Re: dotazy

    Diky moc! Vazim si takovy precizni odpovedi :) Ja totiz vaham, jestli si koupit atmosfericky benzinak (ale za vyssi cenu), nebo ten s turbem... vim ze oproti TDI se muze vic tocit, a kroutak narozdil od tdi neklesa (mezi 2000-4500), ale zas treba ta turbodira je mi desne neprijemna (u tdi do 1500 mrtvola, pak skubne). TDi sem ridil takze vim.. benzinovy turbo sem neridil a tak nevim.. co teda myslis. Podle toho co pises stim pomalym roztacenim mi to moc na jistote nepridalo :). Ono jde taky oto, ze 1.8T ma preci jen mensi kroutak nez srovnatelny TDI, a tak tam treba to skubnuti neni tak vyrazny.. ne? A asi se nato da zvyknout, ale ja sem zvykly na atmosfericky a TDI me stim desne stve, precijen clovek tam trochu citi i tu prodlevu i nad 2000ot, neni to tak sirovy. A plynuly rozjizdeni s postupnym zvedanim otacek kdy to zabere az od 2000 semi zda byt priserny :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Beny9700

    neregistrovaný: "Snaikey" [62.40.68.XXX] 26.07.07  21:33

    « Re: Re: dotazy

    Jo ještě při přidání plného plynu u 1,8T záleží na otáčkách. Kolem cca 2000 ot opravdu se chvíli nic neděje a motor moc netáhne, "pomalu" se roztáčí ( atmosféra 2,0 8v vystřelí hned).

    Jiná je situace kolem 3000 ot, kdy už je pořádně roztočený turbo - vystřelí to jako z praku ( 2,0 8v a 1,9 TDi nestíhaj). 2,0 je ale o něco lepší než 1,9 TDi a ještě se dá víc vytočit bez řazení - výhoda oproti 1,9TDi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Snaikey" [62.40.68.XXX] 26.07.07  21:21

    « Re: spotřeba?

    oprava:
    pokud pojedu pohodu, budu dodržovat limity tak pojedu i za míň než 7 l

    Předchozí příspěvek jsem omylem nepodepsal, Snaikey
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [62.40.68.XXX] 26.07.07  21:18

    « Re: spotřeba?

    7 - 7,5 l při svižné jízdě bez problémů (okresky a vyjímečně mě předjede někdo s kým nechci závodit), opravdu potvrzeno palubním PC a odpovídá to dotankovanému benzínu do nádrže.

    pokud pojedu pohodu, budu dodržovat limity tak pojedu i za míň než 6 l

    ve městě je průměr při běžném popojíždění 11 l

    největší průměr jsem měl na okreskách cca 9 l, to byla hodně rychlá jízda, dost na hraně, ale ještě ne na doraz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Snaikey" [62.40.68.XXX] 26.07.07  21:11

    « Re: dotazy

    Mohu porovnat:
    1. Škoda 1,8T 110 kW/150k 210Nm(moje), 2. Calibra 2,0 8 ventil 85kW/116k 173Nm(tátovo :-) )a 3. Pegueot 1,9 TDi 66kW/90k asi 210Nm(se kterým občas jezdím).

    1. volnoběh až 2000 ot/min se sbírá (nehrábnou kola), ale táhne, nad 2000 ot. chytěj saze a živě jde do cca 5500, pak trošku ztrácí výkon ale jde ochotně asi do 6500 ot (omezovač).

    2. volnoběh až 2000 ot/min okamžitě pořádněj záběr (snadno zahrabou kola), nad 2000 ot. táhne velice ochotně živě jde do cca 5500 (ale méně ochotně než 1,8T), pak trošku ztrácí výkon a méně jde ochotně asi do 6400 ot (omezovač).

    3. volnoběh až 1500 ot/min se sbírá velmi pomalu (je to mrtvola), ale táhne, nad 1500 ot. trochu kopanec a ochotně jde cca do 4000 ot., pak bída (do omezovače jsem to neměl srdce zkoušet).

    Takže 1. a 3. jsou si podobný charakterem průběhu výkonu a točáku, ale 3. brzo končí.
    2. výborný a rovnoměrný tah do 5500, ale pak odumírá.

    Takže pořadí podle které bych volil odpovídá očíslování motorů na začátku.

    Moderní 2,0 TDi už jsou srovnatelný, ale na pružnost lepší než 2,0 8v benzín, ale 1,8T je hbitější (nutno ovšem dobře řadit a držet motor v otáčkách, na pružnost horší než TDi a 2,0 8v atmosféra).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [84.244.83.XXX] 26.07.07  13:54

    « dotazy

    Ahoj, chci se zeptat, jaky je ten motor 1.8T? Da se to svou povahou srovnat spis s TDI nebo atmosferickym benzinakem? (tim ze to ma to turbo.. nejaka turbo dira atak.. vespod netahne, pak vystreli?.. prodlevy na seslapnuti plynu sou znacny?.. zvuk nemyslim:) ). A pak jeste kolik ti zere kdyz nato poradne slapnes? Nejvic tech 11, nebo to je spotreba ve meste pri normalni jizde. Dik ahoj
  • 00 Reagovat !

    foto Sleeper

    Sleeper 26.07.07  13:39

    « Konečně...

    ... upravené auto, ale decentně, s vkusem. Bravo, i když to byla práce původního majitele :o)
  • 00 Reagovat !

    foto Aischylos

    Aischylos 26.07.07  12:29

    « 9b

    Úpravy prospěly nepochybně...vypadá dravě a opět potvrzeju, že stříbrná je na octavky nejlepší... >:D trošku rozšiř recenzi a bude to z a 10bodíků...mrkni na moje přibližovadlo...ať ti to jede bez pokut... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "elvis" [85.132.176.XXX] 26.07.07  11:38

    « Re: Re: bodovani

    tak uz ma moje dusicka pokoj :-) popravde sem ani necekal tak rychlou opravu (ja sem ji teda necekal vubec) >:D
  • 00 Reagovat !

    foto M-U-

    M.U. 26.07.07  10:19

    « spoiler

    Moc se mi líbí, pěkné, svižně jezdící auto...10b :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.07  09:18

    « spotřeba?

    10b,ale 7 litru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Snaikey" [62.40.68.XXX] 25.07.07  22:22

    « Re: bodovani

    Pravda - chybička, už je to opraveno, žádná zlatá Octávka. Má svý mouchy ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "elvis" [85.132.176.XXX] 25.07.07  17:27

    « bodovani

    nechapu k cemu je to bodovani, tady napriklad autor napise u prostornosti ze je vzadu malo mista a vepredu to celkem jde, ale da stejne 10 bodu...no jo zlata ochcavka ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Beny9700

    Beny9700 25.07.07  15:54

    « auto

    Hezký decentní úpravy. Dobrá recenze.
  • 00 Reagovat !

    foto OS

    OS 25.07.07  08:34

    « recenze

    az dopnis recenzi tak dam vic bodu
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…