Škoda Fabia (2013)
30.6.2017Klasika 1.2TSI 63kw 160nm. Všichni mě odrazovali, jo počkej 50 000km a budeš to moct prodat. To nevydrží atd. Jenže kilometry jdou dál a auto stále…
Škoda Fabia (Bat1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Bat1 30.06.2017 12:15
« Re: Dobrý kus :-)
Děkuju za kladný komentář:) Dveře jsou ok, co jsem zapoměl je, že se mi v záruce odlepila vyplň středového sloupku u řidiče. Mírné vrzání na sedadle řidiče znám ale ve škodě to vyřešili. Spíš mi vadí ten volanat. V ročníku 2013 už je ten nový co se dává do nových Octávií apod.. a tím že nemam multi. volant mám na místech pro tlačítka plastové výplně. Ty začínají vrzat:/ Co se týče rychlosti, vratké mi to nepřipadá. Nevím jestli na to má nějaký vliv ten RS spoiler ale auto sedí hezky. Něco jiného je klasická rozvlněná okresovka, kde má auto tendenci poskakovat/pohupovat..ale tam jezdím dle předpisů,tak mi to zas až tak nevadí. Největší komfort je v plně naloženém autě, to je z toho pomalu hned mercedes jak to hezky plave:) Kola používám klasické origo 15ky na fotce od škody(zima) a na léto mám 14CMS černé. Mám rád malé kola, asi jsem divnej ale líbí se mi male kolo a guma balon:) Nějaké 17 a pod není pro mě,nelíbí se mi když jsou podběhy plny kola. Hlavně co jsem tak pročítal fora,kdyz jsem měl ještě Golfa tak velká kola jsou spíš tak na pokoukání. Psal tam člověk co dal 18 na Golfa a každou chvíli mu něco odešlo. Už z toho důvodu malá:) Asi je to kus od kusu. My zase máme hlučnější převodovku(dle technika ve škodě). Prý to není nic na škodu, někdo to má a někdo ne. Spíš mi řekl že máme asi z výroby horší ložiska diferenciálu,abych sledoval hluk ale to už bude pár tisíc km zpět:) Taky doufám že bude sloužit i když už se blížíme k hranici kdy se něco bude muset vyměnit. Například teď jsem přijel z benešova kde mě naboural,na zadek, jeden klučina. Takže můžu s hrdostí prohlásit, nárazník bude první nepůvodní věc:)
-
-
Bat1 30.06.2017 12:33
Důvod recenze
Jediný důvod proč to tu recenzuji je ten, že jsem jeden z mála lidí který vlastní tento motor aniž by patřil firmě která by jej servisovala a pod. s tímto nájezdem v soukromých rukách. Roční nájezd mám 55000km. Řídím jej sám, jen 2x přítelkyně. 98procent cest je ve dvou.
Chci jen ukázat, že i obyčejný člověk který bude ctít pravidla typu. Včasná výměna oleje, za studena nedrtit ale počkat(né na teplotu kapaliny, ale nacvakat si teplotu oleje a řídit se podle ní) a dalé i podle stylu jízdy se dá z nepříliš věrohodného motoru se špatnou pověstí udělat motor, se kterým člověk nemusí mít strach jezdit,nastartovat.
Je to jen o lidech a údržbě.-
Verny_2013 30.06.2017 20:47
« Re: Důvod recenze
Samozřejmě že kvalitní údržba a rozumný šofér se selským rozumem je stav auta rozhodující. Moje octa 1 má už přes 330 000 km a stále ve výborné kondici. V práci máme stejně starou něco přes 200 tis a tam jí desítky různých řidičů daly pořádně zabrat. U těch prvních TSi to bohužel nebylo jen o údržbě, ale taky o konstrukční vadě. Nová řada EA211 už je v pohodě. Zkus ještě dohodit pár fotek ať můžu rozumně ohodnotit.
-
-
michalpneu 02.07.2017 00:52
dobré auto a recenzce
Tyhle fabie z posledních let výroby byly nejlepší volbou. Jinak moc pěkné auto a výborná recenze.
Jinak já mám úplně stejný motor v roomsteru, mám ho také od nova a motor šlape jako hodinky. Co mi měnily za těch 5 let byla vodní pumpa, špatné ložisko a alternator špatné ložisko. Jinak mám necelých 100 tis vše je tam v motoru původní.
Motor je to dobrý. Obzvlášť ty verze s modifikovanými rozvody z fabriky, což ta tvoje je.
Jinak já můžu podepsat vše, co jsi napsal k chování k autu. Tomuto motoru škodí podtáčení a pak to, že se k němu chová člověk jako dobytek za studena a pak interval 30 tis. km na výměnu oleje. To je prostě špatně.
Tenhle motor potřebuje svižný chod, prostě aby pořád jezdil nad 2000 ot. Zajímavé je, že sice všude člověk čte, že si nechá klidně řadit v 1900 otáčkách, ale mě ukazatel doporučeného řazení ukazuje šipku nahoru, až při 3000 ot. což je dle mého názoru ideál.
Já co můžu říct, tak základ pro bezchybné fungování TSička je 1. výměna oleje po max 15 tis. km, nepodtáčení motoru, nevytáčení, dokud se nezahřeje olej a pak tankování kvalitního paliva. Já tam od nova lil Shell V-Power Nitro+ 95 a teď poslední dobou Benzina Verva 100 a je to v pohodě.
Co se mechanických věcí týče, tak já se po peripetiích s 16" koly vrátil k 15" kolům a je to ideál a bez problémů. Na 16" jsem dělal geometrii každého půl roku. Na 15" jsem šel až za rok a nebylo co seřizovat a čepy vše je původní.-
white label 02.07.2017 01:05
« Re: dobré auto a recenzce
Nic ve zlém, ale s tím "moc pěkné auto", nevím nevím, samozřejmě myslím Fabii II. g. obecně. ;-)-
Bat1 02.07.2017 22:23
« Re: Re: dobré auto a recenzce
Ono ve výsledku nejde o vzhled ale funknost. Mě se třeba nelíbí 3ková fabia, vypadá jako Fiat Stylo ročník 2002 tuším. Zadek,boky jen ten předek je jiný. Například spolupracovník. Zamilovanej do BMW. Koupil si ojete BMW M3 po prvním majiteli. Auto krásné, ale po půl roce už do něj začal sypat peníze. Proč budu jezdit v krásnym autě který nebude dělat službu mě ale jen já jemu? Ať si auto vypadá jak chce, ať se třeba Fábia nelíbí vůbec nikomu. Důležité je, že už první řada byla skvělá,druháv tom pokračovala a smíškové,kterých bylo a bude, dopadli vždycky tak že auto kupovali jiné a jiné a fabia stále jezdila. Mě osobně se Fábia taky moc nelibila, ale když jsem v "obchodě" vyděl tuhle s černýma světlama a výbavou tak jsem měl jasno hned. Mohl jsem mít Rapida, který se mi moc nelíbí nebo Octavii 3 v holotě a nebo Fabii v nějaké lepší výbavě s nějakou dobrou pověstí. Přece si člověk nekoupí Holou Octavii jenom proto že to je větší a vypadá to líp?
-
Bat1 02.07.2017 22:37
« Re: dobré auto a recenzce
Naprostý souhlas a pokud ti mohu poradit. Kupuj si VIF Benzin aditiv a používej ho. Ty kola s tím souhlasím. Ono pokud člověk má nájezd já nevím, 8000km ročně, ten tam dá 17-18 a bude říkat jak má auto v pohodě. To je jasný a od takového člověka, obecně od lidí co najedou prd nemá smysl si nechat radit. Jak jsem psal, na forech a všude máš, velká kola+velký nájezd=velký problém. Já mám na zimu 15ky, na léto 14ky a jezdím takhle už 3 roky a geometrie pokaždé v pořádku. Že to nevypadá cool, je mi jedno. Já aspoň nemám problémy. Kamarád si koupil na BMW original Mkové litáky 18nebo 19,teď nevím. Jedno kolo vážilo snad 20kilo, po 2měsících měnil ramena.
S tou Vervou, poznal jsi rozdíl? Mě osobně přišlo že ten motor pracoval hůře a baštil více.
Ja tankuji obyč. Natural 95,ted efecta 95 a dávám VIF na přilepšení. Ono tu Vervu nakonec budu muset stejně tankovat až tu bude ten N10:-/
Co se rádce řazení týče, máme to nastejno. Ono i záleží jak na to šlapeš ale u těch 3tis. je to nejlepší.
Mě fascinuje jak spousta lidí podtáčí a pyšní se že jim to krásně vezme. Ano, dá se dát pětka při 50 a pozvolna to jede,nekucká to ale. Jak dlouho to vydrží,když takhle budu jezdit denně,tak zachvíli budu jak drtivá většina lidí kteří mi tento motor rozmlouvali.
-
Měl jsem Fábi II HTP 2010 a docela zlobily věci jako kable do předních dveří se nalomily, vrzání sedadla řidiče, po pěti letech mi odešly oba výf. tlumiče, po 100tis.km mi odešly čepy v přední nápravě. Přitom jsem jezdil hezké cesty a dálnice.
Vypadá to, že je to kus od kusu :-)
Máš u mě obdiv, že si zkusil s tímto autem jet 200 km/h a více. Mě to nad 160km/h připadalo vratké a docela neříditelné :-), ale měl jsem jen klasické R15 Škoda litá kola, nic speciálního. Ať auto slouží dobře dál!