Recenze

Balík (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Talisman TCe 225 EDC GPF

9.72 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Talisman, foto 1 Renault Talisman, foto 2 Renault Talisman, foto 3 Renault Talisman, foto 4 Renault Talisman, foto 5 Renault Talisman, foto 6 Renault Talisman, foto 7 Renault Talisman, foto 8
Renault Talisman, foto 9 Renault Talisman, foto 10 Renault Talisman, foto 11 Renault Talisman, foto 12 Renault Talisman, foto 13 Renault Talisman, foto 14 Renault Talisman, foto 15 Renault Talisman, foto 16 Renault Talisman, foto 17 Renault Talisman, foto 18 Renault Talisman, foto 19 Renault Talisman, foto 20 Renault Talisman, foto 21 Renault Talisman, foto 22 Renault Talisman, foto 23 Renault Talisman, foto 24 Renault Talisman, foto 25 Renault Talisman, foto 27 Renault Talisman, foto 28 Renault Talisman, foto 31 Renault Talisman, foto 35 Renault Talisman, foto 36 Renault Talisman, foto 37 Renault Talisman, foto 38 Renault Talisman, foto 39 Renault Talisman, foto 40 Renault Talisman, foto 41 Renault Talisman, foto 42 Renault Talisman, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Talisman Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:1000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 165 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 608 pohon kol: přední

Popis vozu

Ahoj lidičky, pokusím se srozumitelně napsat něco málo na téma Renault Talisman. Přijměte omluvu za kvalitu fotek, je to na mobil a já nemám cit pro focení, ještě k tomu to rozrušení z nové hračky:-). Na moje auto.cz jsou mraky aut, ale ještě žádný Talisman. No tak je pravda že Talisman nebývá zrovna vysoko v prodejích statistikách, což je trochu škoda. A proč proboha zrovna Renault??? Protože je mi tato značka sympatická a mám showroom u baráku, tyto důvody mi stačili. Dizajnový styl posledních let u Renaultů se mi moc líbí. Poohlížel jsem se po novém větším autě, požadavky byly tyto: kombík střední třídy s potentním benzínovým motorem a automatickou převodovkou, s rozumnou cenovkou, ne hybrid, ale hlavně auto s důstojným motorem, dokud nám je EU nezakáže, což je jen otázka času. Ještě jsem uvažoval nad Superbem, ale jezdí jich mraky a mě se nechce jít s davem, tím neříkám že je Sup špatný, nebo dokonce ošklivý, naopak. Jsem rád že Renault nabízí něco v této třídě, je to myslím si osvěžení nabídky. Tento model se prodává už několik let, vypadá ale pořád moderně a svěže, jsem zvědavý co přinese blížící se facelift modelu. Našel jsem si na netu skladový vůz v pěkné barvě a dobré výbavě, nechtělo se mi čekat na auto z výroby. Na vůz byla sleva téměř 200 000 kč, tak že jsem se dlouho nerozmýšlel. Stihl jsem ho pořídit těsně před uzavřením showroomů kvůli koronaviru. Vůz je v nejvyšší výbavě Initiale Paris, interiér s koženými sedadly je hezky zpracovaný, palubka pěkná, nedostatky ve zpracování se hledají těžko. Kůže na volantu je velmi příjemná, krásně se drží. Přední opěrky hlavy výborné. Jsem rád že měl skladový vůz bílo-šedo-černý interiér, líbí se mi. Od masážních sedaček jsem si sliboval víc, ale ani jediný ze tří programů mi není příjemný, tak nějak to divně tlačí do zad. Možná se to "šťouchání" do zad bude hodit až pojedu po noční domů, aspoň neusnu. Auto je nizoučké a tak se sedí hodně nízko, jsem ale ještě mladší ročník a kyčle mám jako nové. Musím se víc sehnout, ale nemám s nastupováním nejmenší problém.

Motor TCe225(1,8 litru) má při vyšší zátěži příjemný jadrný zvuk, jinak je ale motor dobře odhlučněný. Krásně táhne i v kopcích. Rozjíždění z místa je ovšem tragické, jakože nejdřív nic a potom motor zabere jako o život, jinak sedmistupňová dvojspojková převodovka(Getrag) řadí velice jemně. Nezlobil bych se kdyby měla převodovka osmý stupeň pro dálniční provoz. Pádla řazení pod volantem nejsou, ale to mi nevadí, nekoupil jsem si automat abych manuálně řadil. Na přístrojovém panelu je uprostřed digitální displej a po stranách analogové ukazatele teploty chladící kapaliny a stavu paliva. Taky se na tomto displeji zobrazuje rostlinka s lístečky a čím víc jedete ekologicky tím více vám rostlinka roste. Já takové blbosti neřeším a využívám naplno potenciálu motoru, tedy s rozumem v záběhu. Spotřebu fakt neřeším. Jízdní vlastnosti mě mile překvapili, auto je nizoučké a tak i těžiště je nízko, auto se vůbec nenaklání a tak se dají na okreskách řezat zatáčky. Poslední dobou řídím většinou těžkopádná SUV do kterých se možná dobře nastupuje ale takový zážitek z jízdy u nich v drtivé většině nezažijete. Systém 4Control natáčející zadní kola docela pomáhá, nejen při parkování. Z jízdních režimů Comfort, Sport, Eco, Perso a Neutral jsem si nakonec vybral(akceptoval) posledně jmenovaný který se stejně znovu nastaví po každém nastartování. Kufr je pro mé potřeby dostatečně veliký, krycí roletka je dobře vymyšlená. Nakládací hrana je nízko. Páté dveře se otvírají elektricky, stačí máchnout nohou pod zadním nárazníkem, ne vždy je to ale na první pokus. Pod podlahou se ukrývá dojezdová rezerva za což jsem rád. Bohužel palivová nádrž má kvůli 4Control objem jen 47 litrů, tak že dojezd na plnou nádrž je s mojí těžší nohou stěží 450 km, ekojezdec může dát 550 km.

Přední "hokejky" denního svícení mi přijdou elegantní, plusem je že při zapnutém denním svícení svítí i zadní světla, ta jsou taky pěkná. Za tmy svítí hlavní LED světla dobře, takový lepší průměr. Nerad jezdím za tmy, ale lepší světla jsem ještě neměl. Vůbec led osvětlení v předu i vzadu vypadá po setmění fantasticky. Audio systém Bose hraje dobře, taky lepší průměr. Štve mě že se klimatizace, směrování ofuku a otáčky větráku ovládají jen dotykově na displeji, to je zvěrstvo. Další hřebík do rakve bezpečnosti provozu. Alespoň že zůstali kulaté knoflíky pro nastavování teploty. Taky oceňuji mechanické tlačítko pro vypnutí otravného systému stop/start, vlastně auto bez tohoto mechanického tlačítka bych nemohl mít, nechtěl bych ho. Adaptivní tempomat udržuje vzdálenost dobře, jen se bohužel vypíná když rychlost klesne pod 40, tak že to chce být ve střehu a začít brzdit aby jste nedrcli do auta před vámi. Taky mohl dát Renault do svého vrcholného modelu tempomat s funkcí stop and go, ale před pěti lety to zřejmě ještě nebyla běžná funkce.

Do tajů a možností systému R-link2 jsem ještě úplně neproniknul, mám najeto ještě málo kilometrů, tak že se s ním ještě pořád seznamuji a učím se. Asi stárnu a nové technologie jsou pro mě méně a méně pochopitelné, hlavně detailní nastavení a personalizace mnoha funkcí, ta základní nastavení samozřejmě zvládnu. Návody k použití čtu tuze nerad, tak že si s tím budu muset víc hrát. Head-Up displej promítaný na výsuvné sklíčko působí v dnešní době trochu
zastarale. No spíš dost zastarale, ani ho nepoužívám, deaktivoval jsem ho. Jinak nemám k technologickým vychytávkám moc výhrad, pravda, za pět let na trhu auto už trochu zestárlo.

Shrnutí. Auto má skvělé jízdní vlastnosti, dá se jezdit hodně, hodně rychle, skvěle zatáčí, není těžkopádné, ale je hbité. Takový pocit z řízení u dnešních esůvéček nezažijete. Uvnitř je ticho i při dálničním limitu. Má pohodlné sedačky, to je příjemné posezení, úplný relax. Pneu 245/40R19, dobře sedí na silnici a ani na devatenáctkách není auto nepohodlné. Je to nejvýkonnější auto jaké jsem kdy měl a je radost ho řídit. Disky a vůbec celé auto vypadá skvěle. Spotřeba u syrového motoru zatím 12 litrů(hlavně město a dálnice), na spotřebu nejezdím, prostě se s tím nemažu :-) . A na závěr ke zvěstem o nespolehlivosti Francouzů, myslím, že si s německým koncernem spolu nemají co vyčítat. Tedy chtěl jsem říci, že ani VW není etalonem spolehlivosti.

Otáčky: 50km/h -1500 , 90km/h - 1900, 130km/h - 2700

Silné stránky

-pružný motor
-komfortní výbava a příjemný interiér
-podvozek a 4Control, parádně zatáčí a sedí jako přibité
-kvalitní zpracování interiéru i exteriéru
-vnitřní prostor
-jízdní vlastnosti

Slabé stránky

-malá palivová nádrž
-na spotřebu si stěžovat nebudu, mám co jsem chtěl :-)
-chybí mi autohold

 


Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Halina Pawlowská sundala roušku a odhalila tvář: Fanoušci nestačili zírat!

Halina Pawlowská sundala roušku a odhalila tvář:…

Spisovatelka a moderátorka Halina Pawlowská (65) vypadá celé roky stále stejně a zub času jí, až na některé…

Odhalené tajemství i řádění vichru: Takhle se opravoval Negrelliho viadukt! Vrací se na něj vlaky

Odhalené tajemství i řádění vichru: Takhle se…

Historicky první pražský železniční most přes Vltavu se v pondělí po třech letech oprav opět rozdrnčí pod koly…

 

iSport.cz

Karvinský Lingr po Spartě: Odvolání gólu? Vést 2:0, bylo by po zápase

Karvinský Lingr po Spartě: Odvolání gólu? Vést 2:0,…

Jednu branku karvinský útočník Ondřej Lingr Spartě vstřelil, další připravil hned po 35 vteřinách hry pro…

SESTŘIH: Karviná – Sparta 1:4. Letenský obrat, parádní trefy i VAR v akci

SESTŘIH: Karviná – Sparta 1:4. Letenský obrat,…

Fotbalisté Sparty vyhráli v 26. ligovém kole v Karviné po obratu 4:1. Slezany poslal v 32. minutě do vedení…

 

Reflex.cz

Okřídlený agent: Indové zadrželi pákistánského holuba kvůli podezření ze špionáže

Okřídlený agent: Indové zadrželi pákistánského…

Indická policie obdržela neobvyklé hlášení. Z malé vesnice Manyari ležící na indické straně rozdělené oblasti…

Archeologické toulky po starověkých památkách Střední Ameriky: Tajemná civilizace starých Mayů

Archeologické toulky po starověkých památkách…

Žádný jiný lid předkolumbovské Ameriky nedosáhl tak vysoké úrovně jako Mayové. Svědčí o ní kamenná obřadní…