Recenze

Balík (muž 41 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Toyota RAV4 2.0 Valvematic AWD Multidrive S

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota RAV4, foto 1 Toyota RAV4, foto 2 Toyota RAV4, foto 3 Toyota RAV4, foto 4 Toyota RAV4, foto 5 Toyota RAV4, foto 6 Toyota RAV4, foto 7 Toyota RAV4, foto 8
Toyota RAV4, foto 9 Toyota RAV4, foto 10 Toyota RAV4, foto 11 Toyota RAV4, foto 12 Toyota RAV4, foto 13 Toyota RAV4, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Ravka Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1987 výkon [kW]: 112 kroutící moment [Nm]: 196 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 185 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 547 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Ahoj, rád se podělím o pár fotek a zkušeností s Ravkou z roku 2016. Hledal jsem tehdy prostorné rodinné auto, na které jsem měl specifické požadavky. Chtěl jsem větší benzínové auto s automatem, pohonem všech kol a s atmosférickým motorem. Taková auta nabízí snad už jen japonská produkce, pokud nepočítám americké koráby. Do konečného výběru se dostala krásná CX-5, Forester a Ravka která byla těsně po faceliftu a nakonec to vyhrála, i díky dobrému dealerovi v místě mého bydliště. Přijde mi že někteří dealeři jako by ani nechtěli prodávat, dealer Toyoty byl docela rozumný. V rámci faceliftu dostalo auto pár vylepšeních a také ledkové světlomety, které jsem chtěl. Možná že spousta xenonů svítí lépe, ale já měl před tím vždycky jen halogeny a tak mi přijdou Bi-LED na Ravce super. Auto se objednávalo do výroby a dodání z Japonska trvalo necelé tři měsíce, tomu jsem nevěřil. Většina Ravek se teď prodává v hybridu, ten jsem moc nechtěl, resp. nenajezdím tolik kilometrů aby se mi ta investice vyplatila. Auto přiznávám docela baští, taky je to čtyřkolka v automatu a s aerodynamikou cihly, ale vážně toho moc nenajedu a tak mě spotřeba netrápí, nekrvácím. Jezdím za 8 až 11 litrů, v zimě je to těch 11. Na spotřebu se mi nechce jezdit, občas tomu dám pokouřit, vyženu pavouky jak se říká. Design (nejen této Toyoty) vás za srdce asi nechytne, není to Mazda nebo Alfa Romeo, vybíral jsem spíš rozumem než citem. Auto je opravdu prostorné a ergonomicky v pořádku, v interiéru je sice dost tvrdých plastů, je znát že je auto dělané pro méně náročné trhy než je Evropa, jinak je interiér robustní, zpracování nekulhá a ani po třech letech nic nevrže, nic neupadlo ani se nic nepoškrábalo. Přední sedadla jsou pohodlná a vzadu je spousta místa. Prahy jsou kryté a tak si při vystupování neumažete kalhoty. Škoda že z Ravek zmizelo rezervní kolo umístěné na pátých do boku otevíraných dveří, působilo to tak trochu offroadově. Výbava je z dnešního pohledu standardní: Bi-LED světlomety které dobře svítí, čalounění kůže/alcantara, zadní parkovací kamera, 7x airbag, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová aut. klimatizace, el. otevírání pátých dveří(docela pomalé), bezklíčové odemykání a startování.

Ještě pro jistotu bezpečnostní balíček TOYOTA SAFETY SENSE:
• Upozornění na možnost kolize (FCW)
• Předkolizní brzdový asistent (PBA)
• Autonomní nouzové brzdění (AEB)
• Detekce chodců (PD)
• Automatická dálková světla (AHB)
• Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW)
• Rozpoznání dopravních značek (RSA)
• Adaptivní tempomat (ACC) s ovládáním na volantu
• Sledování slepého úhlu (BSM)
• Upozornění na dopravu za vozem (RCTA)
• Parkovací senzory vpředu a vzadu

LDW jsem po pár měsících vypnul, zasahuje pozdě, až když jedu po čáře a zásah do řízení je slabý, je to spíš otravná funkce která
vám život nezachrání. Většina výrobců už dnes nabízí vyladěnější systémy. Upozornění na možnost kolize mě už párkrát probralo, to je šikovný pomocník, nedělá falešné poplachy. Detekci chodců jsem ještě neotestoval, ale věřím že funguje, nerad bych někoho přejel. Já jsem tak trochu stará konzerva a jsem rád za klasickou ruční parkovací brzdu a za alespoň dojezdové rezervní kolo. Kola jsou pěkná, 235/55 R18, ale ubírají na komfortu, bouchání a drncání na kanálech a kostkách nejde přeslechnout. Spokojil bych se klidně se šestnáctkami. I podvozek je tužší, v zatáčkách se auto naklání jen minimálně. Světlá výška je jen 163 mm. Bezestupňová převodovka CVT mi přijde geniální, zrychlování je opravdu plynulé/sametové a necuká. Na projev CVT si nemůžu stěžovat, byla to dobrá volba. Převodovka má i virtuální stupně s možností řazení pádly pod volantem, moc často do práce převodovky nezasahuji, maximálně když jedu z kopce a chci brzdit motorem, tak si pádly podřadím, fungují i v automatickém režimu. Zrychlení samozřejmě není omračující, je to přeci jen dvoulitrová atmosféra, ale já jsem klidný řidič a nespěchám. Na semaforu z místa sprintuje slušně, zrychlení třeba z 90 na 120 je už vlažnější. Na Ravku jsem přešel z Oktávky II 1.6MPI, tak že si na dynamiku nestěžuji. Ravka je těžší, tak že to vyjde výkonově nastejno. Nejede to zle, pro mě to byl posun vpřed, asi o pár světelných let. Nejsem ale namlsaný ničím výkonnějším nebo prémiovějším. Taky jsem chtěl zkusit jiný koncern a jinou filozofii. Ne že by byla Škodovka špatná, ale zkusit se má i ostatní, aby si člověk rozšířil obzory. Taky ještě věřím že Japonci dělají kvalitní auta.

Auto není dokonalé, je ale dobré, věrně slouží a cena servisu je přijatelná. Prostě Toyota :-)

Silné stránky

- převodovka
- jednoduchý atmosférický motor
- adaptivní tempomat (v kolonách k nezaplacení)
- prostorný a příjemný interiér
- nezájem zlodějů (snad)

Slabé stránky

- světlá výška
- tvrdší podvozek
- vyšší cena

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Běžný servis je po roce nebo po 15 000 km. Najedu ročně max. 10 000, tak jezdím do servisu jednou ročně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Toyota Louwman, velký a seriózní dealer, rád se tam vracím.

 


Další vozy Toyota RAV4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

Víno k snídani a rozcvička v uličce: Let Londýn-Sydney trval téměř 20 hodin

Víno k snídani a rozcvička v uličce: Let…

Australská letecká společnost Qantas uskutečnila 19 hodin a 19 minut trvající let z Londýna do Sydney bez…

 

iSport.cz

Naštvaný Ondrášek: Za 80 minut jedna polostřela. Takhle to nejde!

Naštvaný Ondrášek: Za 80 minut jedna polostřela.…

PŘÍMO ZE SOFIE |Česká prohra 0:1 v Bulharsku ho evidentně štvala, během dovolené mu bude šrotovat v hlavě ještě…

Bulharsko - Česko 1:0. Porážka na závěr, rozhodl gól na hraně ofsajdu

Bulharsko - Česko 1:0. Porážka na závěr, rozhodl gól…

Čeští fotbalisté v závěrečném osmém utkání kvalifikace mistrovství Evropy prohráli v Bulharsku 0:1. V 56. minutě…

 

Reflex.cz

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez křidélek. Křídla nám dala až svoboda, říka Ester Geislerová

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez…

Minutový film režiséra Ester Geislerové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…