Recenze

Balík (muž 43 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Dacia Logan Logan MCV Tce 66 kW 90 k S&S Techroad

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8
Dacia Logan, foto 9 Dacia Logan, foto 10 Dacia Logan, foto 11 Dacia Logan, foto 12 Dacia Logan, foto 13 Dacia Logan, foto 14 Dacia Logan, foto 15 Dacia Logan, foto 16 Dacia Logan, foto 17 Dacia Logan, foto 18 Dacia Logan, foto 19 Dacia Logan, foto 20 Dacia Logan, foto 21 Dacia Logan, foto 22 Dacia Logan, foto 23 Dacia Logan, foto 24 Dacia Logan, foto 25 Dacia Logan, foto 26 Dacia Logan, foto 27 Dacia Logan, foto 28 Dacia Logan, foto 29 Dacia Logan, foto 30 Dacia Logan, foto 31 Dacia Logan, foto 32 Dacia Logan, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Logan Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:4500 palivo: benzin počet válců: 3 objem [cm3]: 898 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 573 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Ahoj lidi. Koukám, koukám, jsou tady samé Audiny, VW, Toyoty a BMW. Tak dnes to bude něco lidovějšího, trocha té vodičky na mlýnské kolo pro místní hejtry, kteří by si o Dacii neopřeli ani kolo. Přesněji to bude o Loganu MCV druhé generace po faceliftu. I po letech docela pohledné a ekonomické přibližovadlo a volba mnoha nízkopříjmových rodin. Pro značku Dacia mám přiznám se slabost, měl jsem kdysi Dustera a byl jsem s ním moc spokojený. Určitě nejsem sám komu je dnes tato značka sympatická. Je to kvalitní značka ještě za rozumnou cenu a doufám že jí tak i nadále zůstane. Vyrábět drahá auta dnes umí kdekdo a proto je v tomto ohledu Dacia v Evropě výjimečná. Snad to tak zůstane co nejdéle. Bohužel dnes zdražují všechny automobilky a nevyhne se to ani Dacii, doufám ale, že bude pořád s odstupem levnější a dostupnější pro prostý lid, než mainstream.

Poohlížel jsem se po dalším autě do rodiny, po něčem levnějším, s manuální převodovkou. Tak trochu nějaký otloukánek do města a občas i mimo něj. Nejlépe kombík a dříč který si nechá něco líbit a něco odveze. Nebojím se, že by to dvojkový Logan nezvládl. V době pořízení emcévéčka se už proslýchalo, že model skončí bez náhrady. Toto auto je naprosto ideální třeba pro ty kteří hledají náhradu za dosluhující Felicii. Je veliká škoda, že se už nevyrábí, je to nepochopitelné, zájem o něj byl slušný, ne jen u nás. Abych řekl pravdu, jsem rád, že jsem ho ještě stihnul. To bylo v březnu 2020. Na netu jsem našel pěkný skladový kousek v nezvyklé černé barvě a ve výbavě Techroad která vycházela ze Stepwaye, padnul mi do oka a nešel vyndat, byla to láska na první pohled :-). Mě se oplastované a přizvednuté kombíky líbí. Dobrá volba pro ty kteří nemají na Octavii Scout. Zamluvil jsem si Logana a za 10 dní jsem si ho od dealera odvezl domů. Krasavce. Nepochybuji, že to byla skladovka kterou nikdo nechtěl, ale jak se říká, každá věc má svého kupce :-)

Přeplňovaný 0,9 TCe 66 kW/90 k je mezi tříválci docela povedený a spolehlivý motor. Má nepřímé vstřikování a tak je vhodný i na kratší jízdy, což se mi často hodí, mám to do Tesca kousek a také jezdím různé kratší trasy po městě a to se mi s turbodieslem nechce moc jezdit. Samozřejmě s autem občas vyrazím i na dálnici kdy ho pořádně protáhnu a vyženu pavouky. Jeho zvukový projev při zátěži je typický drnčivý, vůbec mě neobtěžuje, motor se hezky vytáčí. Rád poslouchám všechny spalovací motory. Nepařím k těm kdo se z tříválců a jejich zvuku mohou po..at. Auto váží 1146 kg a tak ho motor o skromném objemu snadno rozpohybuje. Zrychlení na stovku je za 11,1 což není žádná tragédie. Maximálka je 175 km/h, vyzkoušeno po záběhu. Dá se jezdit svižně, nejsem brzdou provozu. Řadí se mi moc příjemně, páka má přesný chod a pět rychlostí. Spojka jde zlehka. Kdykoliv rád přesednu z auta s automatem a je pro mě radost si pohrát s manuální převodovkou, aspoň nezapomínám řadit. Světlá výška vozu je 174 mm. Objem palivové nádrže je 50 l, spotřebu mám po roce užívání zhruba 6,5 l, tak že nájezd od plné po rezervu je 650, s lehkou nohou 700 km. V dobré víře přidávám do benzínu aditivum VIF, rád bych si autíčko ponechal déle a chci alespoň něco málo udělat pro motor. Relativně lehké auto není problém ubrzdit, vzadu jsou proto jen bubny. Abych nezapomněl, auto je dost citlivé na boční vítr, je to cítit hlavě při vyšších rychlostech na dálnici. Jinak podvozek, který zřejmě ladili Rumuni na svých cestách funguje skvěle, i na těch našich cestách. Není to žádný kostitřas, nevytřese to ze mě duši.

V interiéru na měkčené plasty nenarazíte, ale kdo by je v Dacii čekal, na měkké materiály auto nejezdí. Žádný zápach který je prý cítit v interiéru nových rumunských(v tomto případě přesněji marockých) vozech cítit nebyl. Ano, tento Logan byl vyroben v marockém Tangeru v moderní továrně patřící Renaultu, tak že je kvalita výroby zaručena, i když ruku do ohně bych za to nedal. I po roce ale všechno funguje jak má a nikde nic nevrže. Ergonomie ovládání je klasická Dacio-Renaultí. Přístroje jsou dobře čitelné. Palubní počítač s hrozným červeným podsvícením je jednoduchý ale funkční. Palubka nevypadá úplně špatně, na Dacii dobrá, ale každý se mnou nemusí souhlasit, každý má jiné estetické cítění. Cítím se uvnitř dobře, vzhledem k cenovce. Sedačky jsou takové laciné francouzské, měkčí, je to přeci jen lowend a tak zapomeňte na AGR sedadla. Posez je jako u většiny Dacií kompromisní. Na krátké vzdálenosti se to dá. Do Chorvatska s tím nepojedu, i když by se to dalo, ovšem s přestávkami na protažení.

Klimatizace je automatická s hezkým panelem nastavení pocházejícím od Renaultu. Elektrická okna mám jen v předu. Multimediálním a navigačním systémem MEDIA NAV Evolution má dotykový displej 7" s USB portem, bluetooth a hands-free. Mám couvací kameru a zadní parkovací senzory. Multimediální systém je snad většině dobře známý, je jednoduchý, funkční, prostě odladěný. Jsem vděčný za mechanické tlačítko pro vypínání stop-start systému, i když je schované mezi sedadly u ruční brzdy. Na autě jsou 16" kola Flexwheel, jsou to plecháče s poklicemi vypadající jako litá kola, vypadají minimálně zajímavě. Tohle je moje první černé auto, nevěděl jsem před tím jaká je to makačka mít takovou barvu, musí se to často mýt, aby to vypadalo dobře. Tak že nejen bílé auto je náročné na údržbu :-)

Tak že shrnutí. Je to šikovné a jednoduché auto, které mě ničím zásadním neštve. Motůrek nádherně šlape a statečně táhne. I dizajnově se mi MCV trefilo do vkusu. Jsem jen prostý člověk a nestydím se za to. Je opravdu škoda, že tento model nedostal přímého nástupce.

Silné stránky

- cena
- i po letech líbivý dizajn
- spolehlivost a nízké provozní náklady
- motůrek

Slabé stránky

- zpracování a materiály odpovídající ceně, ale jinak je to bytelné a funkční auto
- kompromisní posez za volantem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Cena první servisní prohlídky po roce provozu byla příjemných 1519 korun.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Slušná a férová paní prodejkyně. K autu jsem dostal zimní Nokiany a dálniční známku. Na Dacii myslím dobrý a štědrý čin, když uvážíme jakou má prodejce na takovém autě marži.

 


Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal vyhledávání. Sklidil za to hromadu vtípků

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal…

Když se řekne Google, asi si představíte vyhledávač. Obě dvě slova už jsou tak trochu synonyma. Proto je trochu…

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.: Okázalá prestiž poněkud vyčpěla!

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.:…

Nejprestižnější filmové ceny se letos sice konaly ve značně komornějším počtu celebrit, ani tentokrát však…

 

iSport.cz

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i odstřižení, Ital ho moc nevyužil

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i…

Srdjan Plavšič je ve Spartě ani ne čtyři roky, ale zažil už sedm různých trenérů. Někteří na něm stavěli, jiní u…

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících. Struktura smluv je složitá

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících.…

Zlaté časy jsou pryč, koronavirus i další okolnosti nutí české kluby najíždět na úsporný režim. I v divné době…

 

Reflex.cz

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí chůzi o 42 procent

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí…

V kultovním sci-fi filmu Vetřelci Jamese Camerona astronautka Ellen Ripleyová na vzdálené planetě bojuje proti…

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na výlety. V Africe mi nebylo dobře, radši mám Chorvatsko

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na…

Herec a autor projektů Listovaní nebo Gastromapa Lukáš Hejlík připravil další knihu, která má lidem poradit, kam…