Toyota RAV4 (1999)
20.7.2014Zhruba od mých 18-ti let se bavím čtením testů ojetin v ČR. Bavilo mě zkoumat výhody a nevýhody jednotlivých modelů a číst si recenze jejich majitelů.…
Toyota RAV4 (BIOdiesel)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
_Teddy_ 21.07.2014 15:01
Pekna...
Jo prve RAV-ky, to boli este SUV-cka ktore sa nebali terenu! Tusim od druhej generacie uz Toyota zacala davat miesto medzinapravoveho diferencialu len lamelovu spojku, a to uz nie je ono. Staly pohon 4x4 je predsa len nieco ine. BTW co korozia? Niekde som cital ze prve RAV-ky s tym mali trosku problem...-
BIOdiesel 21.07.2014 16:25
« Re: Pekna...
Ano s tím pohonem u 2. generace máš pravdu. Celkově to byla taková "nejdrsnější" generace RAVky. Bylo to prý z důvodu, že segment malých SUV teprve začínal a v Japonsku měli strach z reakcí lidí zvyklých spíš na skutečné offroady, ne kombinace osobáku a SUV. A právě aby první RAV vydržela zacházení majitelů, kteří byli zvyklí na skutečné tereňáky, má například poměrně robustní podvozek, nejvyšší světlou výšku ze všech generací, stálý pohon kol a bohaté oplastování.
S korozí jsem na tom velmi dobře, předchozí majitel už ale vyvařoval lemy zadních kol a ošetřil podvozek. V podstatě jedinou zrezlou částí je v současnosti střední část výfuku. Jinak super!
-
-
Bodo12 05.08.2014 11:44
Re: Pekna...
Ravka 2 generácie (okrem 1.8) ma tiež stály pohon 4x4 len medzinápravový diferenciál sa uzaviera viskóznou spojkou bez možnosti uzamknutia tlačítkom, proste plná automatika :-) po utlačenom snehu do poriadneho kopca a ešte k tomu do zákruty úplne bez problémov( kvôli tomu som ju kupoval).
Ravka 1. generácie mala byť konkurencia pre ladu nivu, určená do lesa, ale ľudia na to kašlali a kupovali si ju do mesta :-) a tak toyota začala prispôsobovať auto zákazníkom. Segment malých SUV resp SAV neexistoval a Ravka ho zalozila.
RAV4 stands for Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive