Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4x4 103 kW CR DSG

9.28 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Scout Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:136000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Hledal jsem praktické (kombi), nenáročné, komfortní (automatická převodovka) auto, které mi bude sloužit, a nic moc za to chtít na oplátku.

Před koupí jsem drtil inzertní servery (filtry: automat, benzín/nafta, výkon 100kW+, čtyřkolka) se zaměřením na Superb II potažmo Passat B7/B8. Rozpočet jsem měl kolem 300 tisíc Kč.

Scout jsem původně ani nezvažoval, nicméně se mi v nabídce také objevoval a v bílé barvě se mi
i líbil. Tedy, bych bral i Scout. Z portfolia Octavie 2 po FL mi přišel nejvíc koukatelný.
A nakonec jsem Scout opravdu koupil.

V pátek 6. března 2020 se 136 000 km na tachometru jsem Scouta pořídil.

A o jaké auto že se tedy přesně jedná?
Škoda Octavia Scout generace 1Z s dvoulitrovým vznětovým motorem common-rail o výkonu 103 kW (140 koní), šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol.

Model Scout, byť vychází z klasické Octavie, je přeci jen trochu jiný, především výrazným oplastováním a zvýšenou světlou výškou, která z něj dělá auto na pomezí klasického kombíku ve čtyřkolce a SUV. Osobně jsou mi tyhle „oplastované kombíky“ velmi sympatické, protože podle mého spojují to nejlepší z obou světů.

Můj konkrétní Scout je vyroben v roce 2011 (jako MY 2012) a uveden byl do provozu 17. listopadu 2011, obligátně, doktorem z Reichu…

Řídil jí, jel v ní. Řídil jí, jel v ní. Řídil jí, jel v ní. Akorát támhle vzadu, to je snad jediná výjimka, jsou dva, co jí řídili, vedle sebe. Tím chci jen ilustrovat, že snad není v našich končinách člověka, kdo by s „dvojkovou Octavií“ neměl byť kratší zkušenost. Octavia jezdí jako rodinná auta, slouží ve firmách, sveze vás z pařby jako Uber/Bolt, v horším případě jako PČR…
Bez nějaké pejorativy, naprosto chápu, proč je tak populární a rozšířená. A přesně pro ty vlastnosti jsem Scouta taky koupil.
I v dnešním vozovém parku jich lze pořád potkat spousty, často v původních registracích (RZ začínající na 1AZ apod.), současně taky poslední dobou vídávám vícero ojetin nově registrovaných (RZ začínající na 5SH apod.). To mi dává tušení, že auto bude bytelné a může vydržet v provozu dlouho, a těší mě to.

Co má můj konkrétní Scout z výbavy: automatická dvouzónová klimatizace, vyhřívaná přední látková sedadla, multifunkční tříramenný volant s pádly pro řazení, autorádio Amundsen+ s navigací a BT spojením k telefonu, tempomat, tažné zařízení, zadní parkovací senzory, dvojitá podlaha kufru, senzor světel (xenony). A madlo spolujezdce Scout!

Auta ze skupiny VW jsou trochu jako stavebnice. Kdybych zatoužil po kožených sedadlech, Columbusu, jiném volantu, stačí najít inzerát. Jen to střešní okno už nedodělám…

Scout měl při koupi zimní obutí na originálních discích, hned v dubnu jsem pořídil druhou sadu stejných ALU kol s letním obutím.
Od října 2022 nově obouvám zimní pneu NOKIAN WR Snowproof 225/50 R17 98H XL. Do budoucna s ohledem na nájezd možná zvážím celoroční pneu. Máte s nimi zkušenost? Napište mi do diskuze. Díky!

Předchozí majitel evidentně užíval nosič kol přidělávaný k 5. dveřím. Jak jsem to poznal? Bohužel jsou na víku kufru jasné a trvalé stopy poškrábání. Takové zvěrstvo mu už dělat nebudu, koupil jsem nosič kol na tažné. Taky plaketka na masivním voliči DSG nese známky použití, vyměním jí.

Auto vystihuje praktičnost do puntíku. Nejen tím velkým kufrem, což každý ví, ale i "simply clever" Škoda detaily, jako je 12V zásuvka v kufru, úchytová oka pro gumycuky, či schránkou pod roletkou (vozíme tam deštník).

Ještě bych podtrhl nenáročnost provozování. Kdybych dostal za každé otevření kapoty 10 Kč, měl bych letos 20 Kč.
Autu stačí měnit olej/filtry, dolívat kapalinu do ostřikovačů a tankovat, a jezdí. Nevedu si TCO v Excelu, myslím však, že by skutečné náklady na 1 km vyšly velmi příznivě.

I za to ho mám rád.

Za dobu co jej mám už si zažil mnohé - při stěhování jsme opakovaně využili jeho nekonečný zavazadlový prostor, dovezl nás na svatbu a taky jsem si v něm odvezl z porodnice manželku se synem. Projeli jsme spoustu míst po Čechách a taky Německo Rakousko Itálii Švýcarsko.

Až teď při psaní recenze jsem si uvědomil, jak málo jsem Scouta při všem, co s námi podnikl, fotil, a kaju se za to. Při nejbližší příležitosti pořídím a následně doplním (=zmenším na požadovanou velikost, překonvertuji na jediný možný formát, chápu je rok 1999 a internet je ještě v plenkách) lepší a detailnější fotky sem k recenzi.
Díky za shovívavost!

Se Scoutem teď jezdíme spíše sporadicky, máme ještě jedno auto, a tak teď spíš odpočívá v garáži
a používáme ho na delší přesuny s více zavazadly (kdo má rodinu mi rozumí). Jeho koupi bych doporučil.

Moje potenciální příští auto? Asi taky Scout (nebo nějaká obdoba - Alltrack, kdybych si jó vyhodil z kopýtka tak MB All-terrain), určitě ale navíc s panoramatickou střechou a bezklíčovým odemykáním. To chci!

Silné stránky

Nenáročné auto na provoz.
Neprovokuje a nevyčnívá z davu. Kór v ČR kde je Octavia na každém rohu.
Spolehlivě nás všude dovezlo a nic moc za to nechtělo.
Příznivá spotřeba (dlouhodobá 5,9l/100 km).
Vyhovuje mi výkon motoru a automatická převodovka.
Pohodlné prvky - automatická světla, BT handsfree s "hlasovým ovládáním", vyhřívaná sedadla.
Auto má odnímatelné tažné zařízení, už se těším až začneme využívat nosič kol.
ISOFIX.
Subjektivně - líbí se mi (já vím, není nic horšího než si chválit vlastní garáž).

Slabé stránky

Po přesednutí z benzínů "hluk a dunění". Zpětně hodnoceno, beru spíš jako vlastnost než slabou stránku.
Navigace má svou hlavu - už několikrát se mi stalo, že nás vedla ne právě logickou (rozumějte, já bych jel jinudy) byť nějakým způsobem optimální trasou.
Moje žena by poznamenala, že jí chybí přední parkovací senzory.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jezdím ke zkušenému garážníkovi, jednou ročně/jednou za 10 tisíc km (vychází to tak).

06.03.2020, 136 200 km - olej a filtry (po koupi)
22.11.2020, 145 528 km - olej, filtr
15.11.2021, 155 347 km - olej, filtr, nová autobaterie
09.07.2022, 160 580 km - rozvody s vodní pumpou
11.11.2022, 164 388 km - olej, filtry, řemen alternátoru, zadní brzdy

Na jaře 2021 jsem "pořídil" asi 1 mm prasklinu do čelního skla. Zatím jsem neřešil, nerozrůstá se a nebrání výhledu.

Léto 2021 "zkontrolujte poziční světlo". Nechal jsem vyměnit obě žárovky, v servisu se divili, že tam byly laděné do modra (pochybuji, že nějakým záměrem).

V červnu 2022 jsem na dovolené nakládal kočárek tak nešťastně, až jsem "lupnul" pavouka na pravé zadní světlo.
Ještě z dovolené jsem objednal dvě nová zadní světla a ty pak po návratu vyměnil.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

https://proverenaauta.cz/, pan Filgas.
Kontakt v neděli, rezervace a složení zálohy, následující pátek jsem přijel do Otrokovic vlakem, kde mě pan Filgas čekal, odvezl na provozovnu, umožnil důkladnou prohlídku a projížďku auta (celkem přes 2 hodiny), vše na co jsem se ptal mi zodpověděl.
Velmi profesionální a ochotný - i když jsem se chtěl podívat "na spodek", poskytnul mi vanu ze Sharana abych se nezadělal - zapomněl jsem se nahlásit, že chci vidět spodek=po domluvě s dílnou naproti auto zvednou).
Určitě doporučuji.

Auto jsem přivezl na "zelené papírové převozní" značce, trvalo mi pak více než 3 týdny než jsem ho dostal na bílé značky (COVID opatření).

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikde nás nenechal.

praktičnost
10

V našem standardním setupu 2 dospělí + 1 dítě v sedačce + pes v cestovním pelíšku bez výhrad.

prostornost
10

4 dospělí mohou cestovat komfortně, se všemi jejich zavazadly. Nekonečný zavazadelník, dvojité dno, sklopná sedadla, průvlak na lyže.

jízdní vlastnosti
8

V současném provozu nijak nezaostává. Vyšší těžiště než klasický kombík ale ne zase tak "na chůdách" jako v SUV.

jízdní komfort
9

Jezdí se v něm dobře a pohodlně. Mně líp než v SUV.

provozní náklady
10

Je to 11 let stará Octavia s 2.0 TDI, vážně je potřeba nějaký komentář?

náhradní díly
10

Můj garážník má všechny díly buď rovnou "skladem", nebo ještě ten den k dispozici. Ceny servisu vysoce příznivé.

výkon motoru
8

Pro mé potřeby absolutně vyhovující. Ale ano, kdo se kdy svezl s výkonnějšími auty, nikdy nebude mít dost :).

spotřeba
10

Kolem 900 km na nádrž bez problému. Nejvyšší v centru Prahy tak kolem 10l/100 km, moje nejčastější tempo tak 5,2l/100 km. Jezdím spíš defenzivně.

hlučnost motoru
7

Diesel. Beru jako vlastnost.

kvalita sedadel
9

Látková vyhřívaná, dají se nastavit, ani po delší cestě nejsem rozlámaný.

brzdy
10

Brzdí.

zavazadlový prostor
10

Bezkonkurenční. Ještě se nestalo, že bychom se nevešli. Oceňuji dvojité dno a boční schránky. Síťový program jsem ještě nevyužil. Úchytná oka už několikrát.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…