Mini 3 door (2014)
23.9.2014Mini Cooper S, 2 litrový turbo-benzín s automatickou sportovou prevodovkou (padla pod volantom). Prave teraz vo vyrobe:) Tento profil auta som…
Mini Cooper S (Andyno)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100 23.09.2014 22:49 mr.hofik
-
mr.hofik 23.09.2014 22:49
Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
Ahoj pises ze budes striedat rozne typy benzinu - to je vsak chyba! Musis tankovat zasadne to co je napisane v TP inac sa zblbne riadiaca jednotka, signaly z cidla klepania budu ine... proste cele zle, auto strati zatah. Ja mam Mazdu 6 a tankujem zasadne N95. Auto ide krasne...-
poterienko 23.09.2014 22:52
« Re: Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
A není to trochu přehnané? Mám informace o tom, že pokud je auto stavěné na N95, tak lepší benzín nijak nevyužije. Naopak je to u rychlejších koncernových aut, kde je doporučen N98 pro max výkon, ale můžeš jezdit na N95. -
Barrichello 24.09.2014 08:30
« Re: Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
Tam kde je doporučen N98, je psáno, že to může klidně jezdit i na N95, akorát že podle výrobce to nejvyššívvýkon a nejlepší spotřebu dosáhne s N98. A v případě nouze, můžeš jet i na N91, to je ve většině návodů kde je předepsán N98.
Pokud se na 100 oktanový jezdí od začátku, tak to určitý přínos, má, pokud jezdíš rok na N95 a pak tam natankuješ 100ku, efekt to nemá prakticky žádný, teda krom toho že stojí o 5-6 kč na litr více >:D
Já osobně sem 100ku ntaakonoval 2x, jednou omylem místo 95ky u shellu a jednou u OMV protože sem na to měl slevový kupon. -
Bully_ 24.09.2014 18:47
« Re: Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
mr.hofik:
RJ vozidla behem nekolika km adaptuje rezim motoru na oktanove cislo benzinu, zadne zblbnuti nehrozi. Pokud je v manualu k autu napsane, ze ma mit pro max. vykon 98-icku a minimalne ze ma byt 95-ka, pak pojede lip s 98-ickou, ale v pohode zkousne i 95-ku. BTW spousta pump s nizkou vytocnosti ma casem znehodnocene PH, coz plati zvlast u min tankovanych PH s vyssim oktanovym cislem. Pak sice v dobre vire tankujete drahy benzin, ale kvalitativne muze byt klidne na urovni 95-ky (+ nejake stopove mnozstvi aditiv navic).-
Covenant 25.09.2014 21:47
« Re: Re: Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
Přesně jak píše Bully, pokud natankujete do auta (které má doporučenou 98) benzín 95 elektronika skoro okamžitě a během pár kilometrů sníží a upraví výkon, aby kvůli klepání nedošlo k poškození motoru......
....naopak pokud pak člověk znovu natankuje 98 oktanů výkon se vrací pozvolna a může to trvat i jednu, dvě nádrže 98, než pojede motor na plný výkon a elektronika se přizpůsobí znovu benzínu s vyšším oktanovým číslem. ;-)-
concorde 10.12.2014 23:33
« Re: Re: Re: Striedanie paliva N 95 vs N 98 vs N 100
100 oktanový benzín má pro motory jeden velmi důležitý aspekt - není v něm biosložka a tudíž vám nebude zasírat motor - sedla ventilů, spalovací prostor i výfukový. A taky olej vám poděkuje, protože čistý benzín je prostě čistý benzín.
do všech svých aut jsem vždy tankoval jen 100 oktanů - a kdo ví, tak je mu jasné, že ne kvůli výkonu, toho bylo vždy dost :-)
naopak u Mini mám nyní trochu potíž, protože je tu možnost, že 100 oktanů (1,6 135 kW Cooper S, 2013) vadí a budu muset přejít na 95-98 a nevím, jestli seženu bez biolihu :-( . Motor má totiž tendence trochu cukat a je to vyzkoušeno i na jiném autě se stejným motorem - doplněno - po přechodu na 95 okt cukání přestalo....
cukání se projevovalo jako celkem pravidelné změny výkonu motoru při plném plynu. Jinak jede auto normálně.
-
-
-