Škoda Octavia (2011)
17.1.2015Vůz je v nejvyšším stupni výbavy Laurin & Klement. Jedná se o motorizaci 1.8 TSI s manuální, šestistupňovou převodovkou. Požadavky při koupi vozu byly…
Škoda Octavia (AdyS)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Ozzman 19.01.2015 11:43
zvuk motoru
Nemůže se jednat spíše o hluk od špatného napínáku řetězu? Děj se tak delší dobu, nebo jen při startování a chvíli po (pár desítek sekund)?
Tento problém znám z 1.2TSI a je to právě způsobeno napínákem a řetězem :-( Snad to není to stejné... k nám se Škodovka obrátila zády. :-)
Jinak hezká recenze, která snad jako jedna z mála na Oktavii nepěje samou chválu a jsou popsány i nedostatky :-) Škoda fotek, nebudu kazit hodnocení......-
AdyS 19.01.2015 12:30
« Re: zvuk motoru
Děkuji :-) přiznám se, že nejsem moc dobrý fotograf, a vždycky když mně napadne auto nějak fotit, tak to bývá ve špatnou dobu kdy mám u sebe jen mobil :). Recenzi bych zvládl skoro i delší, měřil jsem pružnost na více převodech, rád píšu, bohužel teď není tolik času - tak jí třeba někdy doplním.
Jinak motor má po výměně modernizovaný napínák, a 1.8 TSI na to netrpí tak intenzivně jako 1.2 TSI. Škoda měnila celý shortmotor včetně rozvodové sady. Ten zvuk jde po hledání fonendoskopem v podobě šroubováku od vysokotlaké benzinové pumpy po pravé straně vedle větve pro vstřikovače. Tlak v něm vytváří hranatá vačka, která když se pootočí, tak klepne do pístku a tam vzniká ten zvuk.
Není to nic tak hrozného, v tom autě je opravdu takové ticho že se lidi ptají, jestli tam není Start/Stop systém. Člověk musí vypnout veškeré zdroje hluku včetně klimatizace, a být na tichém místě aby vůbec registroval někde v pozadí jemné cvakání - protože i zvuk projíždějícího auta vedle ho přeruší.-
Ozzman 19.01.2015 13:38
« Re: Re: zvuk motoru
Ano, TSI je velmi kultivované, na druhou stranu na volnoběh to uměly i starší motory VW jako třeba 1.6MPI, asi záleží, z jakého vozu si přesedl.... to však neplatí o koncernových naftách, kdy i nejnovější 2.0Tdi uslyšíš >:D
Modernizovaný napínák...... Jo, to my už tuto "opravu" také prodělali, již v 35 tisc. km.... po delší době se problém dostavil znovu a ten modernizovaný napínák je jen ten stejný, ale nový... proto nové TSI motory přešly zpět na řemen....
Držím palce, aby ti to vydrželo :-)-
topten 19.01.2015 18:37
« Re: Re: Re: zvuk motoru
jakej mas typ toho "nového" napinaku?
me to preskocilo v 70tis, na novym mam natoceno skoro uz 50tis, tak si nekdy rikam, jestli mam zacit uvazovat o preventivni vymene, navíc když auto ted jezdi vic couraček nez driv...
me k preskoceni nejspis pomohla manželka, protože tyden parkovala v kopci bez zatazene brzdy a napinak se asi dostal k dorazu a při startu to preskocilo. pak mi po mesici rekla ze tam uz mesic sviti nejaka kontrolka, po natoceni mi bylo jasne o co jde. v servisu mi rekli at s tim prijedu (50km primo do nejznackovatejsiho z nejznacovatejsich servisu) a to jsem jim zduraznoval ze je nejspis preskoceny retez. to se pote co to napichli potvrdilo..
o kulanci jsem si musel rict a po 2 dnech mi s velkou slavou volali ze to schvalili. nakonec to byla jen cca tisícovka za část materialu, prsci cca 3tis jsem si platil. no, to si teda mohli strcit nekam ...-
AdyS 20.01.2015 17:04
« Re: Re: Re: Re: zvuk motoru
Já doufám že vydrží. Snažím se ke každému auto i když mi nepatří chovat maximálně obezřetně, po nahození ho nechat pár sekund srovnat tlak, dochlazuju turbo, v nerovnostech parkuju ručku+kvalt, tak doufám že mně nezklame. Když pominu variantu že se motor může kdykoliv náhodně potkat a žral olej, což se už neprojevilo a úbytek je doslova zanedbatelný - zřejmně jsem ho těch 5000km pěkně zaběhal, tak jinak to není špatné.
Jsou lepší motory, Japonci co mají variabilní i výfukovou vačku, a kolikrát obdobné výkony umí i atmosfericky, ale zase pak narážím na cenu servisu, nezajímavou výbavu nebo nezajímavé zpracování..
Oproti 20V Turbo se kterým jsem jezdil stejně - převážně město, nějaké okresky a občas dálnice - jsem si polepšil minimálně se spotřebou z 10.7L na 8.5L, ale dost možná to bylo i hydroautomatem v předchozím případě.
-
-
-
-
-
topten 19.01.2015 18:32
idealni motor pro oct
mam to same, bohužel pouze v eleganci, L&K mi o chvilku utekla. ja mel podminku tenhle motor, xenony a cernou barvu, nakonec mam sedou.
kupoval jsem to jako rocni na 20tis km se slevou 200tis kc. ted mam o 100tis vic a mel jsem 2 vazne zavady - odesla spojka - servis neuznal reklamaci, ze s tim neumíme jezdit, přitom se s tim jezdilo velmi slusne a město minimalne, a preskoceny retez o zub - reseno kulanci pouze vymenou nového typu napinaku.
pro me maximalni spokojenost, když se to nehoni, je auto velmi usporne a jak pises motor není slyset. největší ramus je od kol. pocatecni nadseni z toho jak je auto zive pomalu upadlo, prijde mo ze by o par desitek koni pohlo byt silnejsi, ale nejspis jsem se prizpusobil motoru protože tahne odspodu, tak se většinou pohybuju v rozmezi 1500-3tis otáček, ke 4tis se dostanu jen vyjimecne -
cptObvious 20.01.2015 09:24
re-upload auta?
Nejaky dovod na zmazanie povodnej recenzie?
Mas ten vykon odbrzdeny a dynamicke parametre zmerane seriozne, ci len stopky vs budiky, ktore ti 100 km/h ukazu dost optimisticky skoro?-
AdyS 20.01.2015 17:00
« Re: re-upload auta?
Chtěl jsem udělat opravdu spíše recenzi, to předchozí byl spíše popis s příliš mnoho kecama na téma prodejce. Měl jsem zájem na tom být objektivnější a přinést více dojmů než problémů s prodejcem.
Údaje jsou změřené stopkami ve dvou lidech zpravidla. Rozhodně to není supersport, to je naprosto evidentní. Ale není nejmenší problém dost rázně předjíždět i s naloženým autem. Akorát prostě řadit, řadit, a točit. Převodovka je až nechutně dlouhá a ten relativně vysoký výkon dokáže udusit.
-
Koukám ale, že áčka nezklamali, zase švindl, ještě, že to dopadlo, tak ja to dopadlo.