Recenze

9 Majitel

Volkswagen Passat 2.3 V5 125 kW Highline

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Pasát Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:194000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2324 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Passata jsem koupil v roce 2011 jako ojetého s nájezdem skoro přesně 147.000, a to jako náhradu za Felicii z roku 1996.

Výběr novějšího vozidla byl velmi široký, kdy jsem měl v hledáčku i taková auta jako Alfa Romeo GTV, Audi A4 3.0, Fabia 1.4 nebo Ford Mondeo ST220. Nakonec mi však padl do oka tento Passat, a to hlavně kvůli velmi zachovalému stavu. Interiér taky nebyl "vyzdoben" dřevěným dekorem, který je jinak u vyšších výbav takřka pravidlem, a který se mi opravdu mírně řečeno nelíbí.

Přesednutí z Felicie do Passatu bylo jako průchod časovou bránou do budoucnosti. I triviální skutečnosti jako ticho v kabině, loketní opěrka, posilovač řízení nebo elektrické stahování okýnek byly v mé Felicii jenom zbožným přáním.

Passat je vybaven v úrovní Highline, takže nic důležitého nechybí. Rádio s kazeťákem sice nevyužiju, ale měnič na 6 CD už ano, přestože přehrávač neumí mp3. Ve výbavě bylo taky standardně (asi) 8 reproduktorů a 6 airbagů (přední, boční a okenní). Volant je kožený multifunkční (ovládání radia a tempomatu), palubní počítač je s velkým displejem (maxidot). Sedadla jsou polokožená s alcantarou. Klimatizace je digitální climatronic.
V provozu je neocenitelný tempomat, celkem obstojně funguje také senzor deště a úplně parádní jsou bi-xenonová světla. Výbojky byly ale po 10 letech provozu už dost vysvícené, takže byly záhy vyměněny. V zimě přijde vhod vyhřívání předních sedadel. Pro lepší pocit z parkování na sídlišti je vůz vybaven zámkem převodovky Defend Lock.
Z výbavy mi chybí snad jen krátké zablikání blinkrů po krátkém pohybu s jejich ovladačem, kdy tuto funkci novější auta mají. Za nedostatek lze také považovat chybějící výdechy větrání na zadních sedadlech, které třeba Superb ze stejného období produkce má. Vzadu ale nejezdím, takže těžko říct, zda a jak moc to ovlivňuje pohodu při cestování.

Motor je benzinový atomosferický čtyřventilový pětiválec o objemu přesně 2,324 l. Výkon je 125 kW, ale při vysokých 6200 ot/min. Tohoto motoru jsem se při výběru auta celkem bál, protože se u Passatů jedná v záplavě 1,9 TDI o celkem exotickou motorizaci a spolehlivost údajně není z nejvyšších. Diesel jsem ale nechtěl a auto bylo ve velmi dobrém stavu s doloženou historií.
Převodovka je 5ti stupňová automatická, která motor drží v poměrně nízkých otáčkách (při běžné jízdě zhruba kolem 1200 ot/min); zřejmě kvůli vysoké spotřebě ve vyšších otáčkách. Převodovku lze přepnout i do manuálního režimu, ale prodleva od pohybu páky po přeřazení je tak dlouhá, že tento režim žádnou výhodu v praxi nanabízí.

Jízdní vlastnosti jsou pro koncepci s motorem před přední nápravou typické a netřeba je rozebírat. Přestože se auto se hodí spíš na dálniční jízdu, kdy je velmi stabilní, dokáže i zatáčky vykroužit s jistotou. Zadní náprava je jednoduchá, ale při mén stylu jízdy jsem si v tomhle ohledu nevšiml žádných nedostatků. Podvozek je spíš tužší, ale přesto dostatečně pohodlný. Kotoučové brzdy (přední s vnitřním chlazením) na všech kolech brzdí velice dobře.
Řízení mi přijde oproti novějším škodovkám a VW mnohem méně gumové, tedy tužší, ale zároveň citlivější a komunikativnější. Kola jsou obuta do 16" pneu, a to jak letní s litými disky, tak zimní na plecháčích (rozměr 205/55 R16).

Interiér je velmi prostorný, kdy ani člověk vyšší postavy nebude mít na zadních sedadlech problém vměstnat za přední sedadlo nohy a kolena. Zadní sedák je ale poměrně krátký. Zavazadlový prostor je až přakvapivě velký, ale víko kufru samozřejmě neumožní naložení velkých předmětů. Zadní sedadla mají uprostřed za loketní opěrkou průvlak s vakem na lyže, nebo je lze sklopit téměř do roviny s podlahou kufru.

Silné stránky

Silnou stránkou auta je určitě rozsáhlá výbava, velký vnitřní prostor, pohodlný podvozek a výkonný motor.

Slabé stránky

Jako slabší stránku vidím spotřebu paliva, která činí v dlouhodobém průměru 9,3 l/100 km. Jezdím ale převážně kratší trasy ve městě. Poměrně velký atmosférický motor si řekne o své a jezdit pod 10 l na sto chce hodně sebeovládání. Navíc doporučené palivo je natural 98, přestože se dá za cenu snížení výkonu jezdit i na 95ku (nezkoušel jsem). Na druhou stranu ve většině běžných situací výkon nechybí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi auta byl proveden servis ve značkovém servise (Porsche Praha), kde byly měněny náplně a rozbité čidlo teploty motoru. S ohledem na cenu ale jinak jezdím do běžného servisu (A.T.U., nyní Best Drive).

Kromě spotřebních dílů (vlnovec) byla měněna zatím (v roce 2013, cca 13.000 km) jen lambda sonda (cca 5.000 Kč). Dále byly preventivně vyměněny oba přední světlomety, které měly popraskaný krycí plast a vysvícené výbojky. Po dvou sezonách byly měněny i letní pneumatiky.

V roce 2017 bylo vyměněno komplet uložení přední nápravy, ramena a přední i zadní tlumiče.

Jinak musím zaklepat, ale auto drží a jezdí v pohodě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno jako ojeté v Auto Slaný. Prodejce v pohodě, auto předvedl, nechal projet i prohlédnout a při prodeji odkoupil starou Felicii na protiúčet.

Úpravy

Jedinou úpravou oproti standardu bylo pořízení tmavých folií na zadní okna a nezatmavených na přední, které v létě pomáhají udržovat příjemnou teplotu uvnitř auta.

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
5
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery a slova o porodním personálu!

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery…

Zpěvačka Monika Bagárová (25) se v porodnici stále zotavuje z porodu. Dceru Rumiu přivedla na svět 26. května…

Prince Charlese děsí vlastní slova: Přání o menší rodině se mu vymstilo!

Prince Charlese děsí vlastní slova: Přání o menší…

Princ Charles (71) doplatil na vlastní slova vyřčená před drahnou dobou. Div ho nyní nestraší i ve snech. Kdo by…

 

iSport.cz

Finále MS v hokeji přece jen bude. I s Čechy! Jak se ho podařilo utajit?

Finále MS v hokeji přece jen bude. I s Čechy! Jak se…

Už jste se smířili s tím, že mistrovství světa v hokeji letos neuvidíte? Pokud ano, připravte se na velké…

Fotbal, ale i ženy a zpěv… Švach (†47) uměl žít, teď lovil talenty. Jaký byl?

Fotbal, ale i ženy a zpěv… Švach (†47) uměl žít, teď…

Zábava mimo hřiště, život naplno. Za každé situace. Ale na place profík, lídr kabiny a výborný hráč. Takový byl…

 

Reflex.cz

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při koronavirové krizi jsou jen malou částí jeho špatné práce

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při…

Jak zneužít koronavirus k zakrytí vlastní personální neschopnosti? To předvádí premiér se svým ministrem…

Nas*aná Schillerová, smutný Musk a Ortel hledající kytariSStu. Tak viděl uplynulý týden TMBK

Nas*aná Schillerová, smutný Musk a Ortel hledající…

Stejně jako minulý týden, i tentokrát hrála prim Alena Schillerová. Jenže zatímco před časem excelovala svým…