Škoda Scala (2021)
4.9.2021ÚVOD Ani sme to veľmi neplánovali, ale rozhodli sme sa po 11 rokoch dopriať si radosť z nového auta. Pôvodný plán bol počkať na fabiu IV do roku 2023…
Škoda Scala (umo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Meky 20.09.21 15:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita Scaly
Scala je nekvalitne spracovane auto.
Vrzganie plastov je hroza - pri dotyku vrzga vsetko, zvlast ozdobna lista vpredu, okolie budikov, A stlpiky, nadla dveri.
Pri jazde to zial tiez pocut.
Karoseria sa kruti, pri prejazde nerovnosti pocut ako sa o seba tru tesnenia.
Stredova opierka nie je vyskovo nastavitelna.
Na druhu stranu je to pomerne priestranne vozidlo, jazdi inak ticho a stabilne. Motory su usporne a zive. Auto ma k dispozicii moderne bezpecnosnostne systemy, ktore ini (korejci napr) maju len k najvyssim vybavam a za mastny priplatok.
Za plnu cenu zmysel nema, ale pred casom sa dala kupit dobre vybavena Style verzia za cca 16000 € - co bolo bezkonkurencie.
Ak nove, tak potom skor M3 v cene okolo 20k, alebo Golfa alebo Leon
Nik iny nedokaze ponuknu podobnu protihodnotu.
-
Ozzman 13.09.21 06:38
« Re: Re: Re: Aj ja vyberám nové
Od roku 2008 se ale změnily trendy v oblizování plastů, tehdy chutnal nejlépe ten měkčený, protože to tak měl koncern VW ve většině aut... dnes je nejchutnější ten tvrdý, ale na pohled dobře vypadající.... protože ho má koncern ;) >:D Tak jen poučka, já byl taky olizovač plastů >:D -
Ptk 12.09.21 21:02
« Re: Re: Aj ja vyberám nové
Ešte som nič neskúšal, som úplne na začiatku vyberania, zatial čítam recenzie, testy, pozerám čo najviac videí. I30 (hatch aj kombi) mám 4 ks vo svojom okolí, vidím ich každý deň, scaly "máme" 2 ks na sídlisku, dokonca aj to clio. Ešte som nejazdil ani 1.0 tsi to bude pre mňa premiéra (ale vozil som sa v 1.2 tsi 63-66 ? kW - tá "s tou reťazou") >:D Všetko si musím vyskúšať, ohmatať, pooblizovať plasty (na auto.cz som od 2008 ;-)) môže to trvať aj do budúcej jari. Dovtedy aj 3x zmením názor. -
Ptk 12.09.21 16:21
« Aj ja vyberám nové
Práve pozerám nové auto, som na kombíky ale rozhodujú: cena a využitie auta. Mám fábiu 1 kombi, od novoty, vyberám nové.
Keby som potreboval kombi dal by som 20.500 - 24.000 € za leon, astru, p308, ceed, corolu hybrid, fokus.
Keďže 85 % jázd som sám, sem-tam 2 - 3 osoby na krátke trasy do 35 km a 1 - 2 x ročne dovolenka vyberám medzi hatchbackmi.
Malé auto typu polo, fabia, cio, nechcem, suv, crossover nechcem.
Scala mi vyhovuje, viem že je postavená na podvozkovej platforme menšieho auta - oproti golfu, leonu - ale veľmi slušný vnútorný priestor + velký kufor a nižšia cena oproti krátkemu golfu, leonu, i30. Výbava JOY čo je nad ambition, 1.0 81 kW 6° manuál za 16.500 €.
Pozeral som aj ja i30 s atmosférou 1.5 dpi, výbava Family za 16.900 €, ale hnusná maska, hnusné denné led, hnusné disky (videné naživo) a po 15 rokoch s fábiou by som chcel viac ako 144 Nm, toto asi nie.
Sám som zvedavý či si nakoniec vyberiem scalu, zatial je to horúci kandidát. -
Ozzman 12.09.21 11:55
« Re: Re: Re: Kvalita Scaly
Co mohu říct, tak všechny auta s vlečkou, co jsem řídil na rozbité okresce odskakují. Ať už to byla stará Laguna, či jiné Renaulty s vlečkou, nebo i pofaceliftovaná Oktávie 3 2.0TDi či zrovna Scala TSI. Jediné auto, kde jsem to nezažil, ale nejel jsem s tím tak dlouho, byl Fokus 4 (jenže Ford dělal přechod u nějakých nejlevnějších verzích z víceprvku na vlečku i když tam tedy měla být vlečka, dodnes nevím, jestli už bylo auto s víceprvke či vlečkou :D).
Rozumím, takových malých bolístek je dost, nicméně tě mohu ubezpečit že se to tu a tam objeví i na autech dražších a renomovanějších značek. Dost lidí to neřeší, pak se tváří, že je auto spolehlivé, ale je dobře, že to někdo napíše...
přeji silné nervy a snad se tyhle porodní bolesti vychytají a bude sloužit... asi pořád lepší, než řešit rozvody a nebo dokonce potkaný motor, jako tomu bylo u starších TSI :-! >:-[] -
slovacik 12.09.21 11:29
« Re: Re: Kvalita Scaly
K tej naprave. Je to neprijemne ked clovek sa spolieha na auto a v zatacke nabehnes na vyrez kanala alebo poklop a auto odskoci ak to robia aj ine tak potom ok Ja som to postrehol az na Scale.
K reklamaciam sa zatial Skoda postavila seriozne. Co bolo objektivne a zbadatelne hned opravili (geometriu, plutvu anteny, piskanie okien pri stahovani, vrganie tapaciru dvier, vrganie tesnenia zadnych dvery počutelnych za jazdy - aj ked po roku je to zas, sklapanie operadla vodicovej sedacky najprv odmietali, ze to nieje mozne potom ma sami telefonicky kontaktovali, ze mam prist na vymenu, mierne natoceny volant aj ked skusali gemoetriu dodnes nevedia dat do poriadku ale ako pise na foru jeden chlapik je to piplacka a potrebny nejaky pripravok co asi v Skode nemaju. Pocas zapnutia vyhrievania sedadla nie stale naskoci ohrev, samozrejme v servise to naskocilo hned tak to ostalo otvorene lebo zavada sa neprejavila. Kedze servis mam od ruky cca 25km budem musiet ak nenaskoci v zime ist k nim okamzite a ukazat im to. Vrganie A stlpiku som riesil svojpomocne podla rady pana na fore tesnenim. Zasekavanie v zaciatkoch radia a toho ich tabletu co vyriesila aktualizacia. Aj ked to vsetko su malickosti musel som brat dovolenku v praci a vykonat zbytocne cca 50km do servisu. Taktiez mi ostalo nedoriesene zarosenie zadnych svetiel, kedze sa to prejavilo v zime pocas Corony a nechcel som sa zbytocne vystavovat riziku takze predpokladam, ze teraz s prichodm jesene a zimy sa to prejavy a uz pojdem.