Diskuse

Renault Mégane (2008)

9.6.2021

Jednou Renault, vždycky Renault?! Asi jo ! Pro radost všem Renault haterům prosím o povšimnutí úvodního fota :D Takto jste si Renault vždy přáli…

 

Renault Mégane (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 09.06.2021  23:11

    megane

    Začal bych od konce. A není stočený? >:D >:D >:D

    Přesně podle úvodní fotky potkávám Renaulty nejčastěji, jen ten trojúhelník mají za sebou.
    Modrá barva tomu sluší. Ohlučnění s porovnání s Megane 4 si nejsem jist, ale o půl dB lépe než Corolla nebo PHEV Kuga.
    Obecně to je auto na pohodu, neurazí ( pokud bude fungovat ), nenadchne. Má spoustu výhod starších aut, prostornost nad designem, jednoduchost. Automat je línej, motor taky, ale, na běžné ježdění naprostá pohoda. Předjíždět se s tím dá, rychle s tím nikdo nechce jezdit, kvůli spotřebě nebo bezpečnosti, takže úplně v pořádku.
    A vždy, když ho vidím na živo, pořád si říkám, že ten design přece nemůže být 15 let, tak staře nevypadá.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 09.06.2021  23:18

      « Re: megane

      Rychle s tím jezdit chceš, protože když se ten motor vytočí, tak si vzpomeneš, proč máš rád auta, akorát rychle vystřízlivíš, když ti dojde, kolik tě to zmáčknutí plynu bude stát >:D A teď čekám, že sem přiběhne Barik, co jezdí za 8 s V6, jen už neřekne,že jezdí 50 na tempomat >:D

      Jo, ta barva mu hodně pomáhá, bezpečnosti bych se tolik nebál, málokdo ví, že Renault si v době Lagun a Meganu 2. generace hrál na etalon bezpečnosti, takže možná bourat v tomhle je bezpečnější, než v novější Fabii, navíc máš štít z velkého motoru >:D

      Jinak motor línej tak není, když to srovnáš s podobně výkonnými motorizacemi, tak mu to docela jede... Samozřejmě, že turbodvoulitry či HEV dvoulitry jsou mnohem rychlejší

      p.s. to auto je na trhu od roku 2002, tzn 19 let starej design :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 09.06.2021  23:45

        « Re: Re: megane

        ale ty máš facelift. Takže ne tak dlouho.
        A rychle fakt nechci, to auto prostě své stáří nezapře. Ale chápu, že když někdo jezdil ještě starším cliem, tak teď to je na jiné úrovní. Ta spotřeba už je jen potvrzení, že na rychlost to auto není. Ale pohodová jízda byla a je v něm super.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 09.06.2021  23:48

          « Re: Re: Re: megane

          Na rychlou jízdu mam moderního diesla >:D Tam je horší, že ta rychlost nestojí peníze, tak se víc riskuje >:D Jo, na tu pohodvou jízdu je to hrozně příjemný. Arese by namítal, ale prostě HDM a atmo benzín je na denní jízdu fakt dobrá kombinace.
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 10.06.2021  00:29

            « Re: Re: Re: Re: megane

            uz tomu chybi jen el.p.brzda, abys nemusel zatahovat pri kazdem zastaveni.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 10.06.2021  00:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: megane

              >:-[] Za mě jo, za "většinu" ne >:D Ale nechci tu zase rýpat do stejných lidí 2x >:D U automatu je vtipná manuální ručka, zkusil jsem s tim driftovat na sněhu... ne, není to nic moc >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Naughtilus

              Naughtilus 10.06.2021  00:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: megane

              To je prave vec, co mi vadila na Scénicu II, se kterym jsem jezdil v byvale praci, ta elektricka parkovacka. Pravda, bylo to to nejmensi, co bylo na tom aute ke vzteku.
              A taky me strasi Ozzmanuv pripad, kdy se mu vybila baterka, a auto diky elektricke parkovacce neslo ani odtlacit.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 10.06.2021  00:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: megane

                To se ale nestalo Renaultu >:D A musím prásknout, že se to stalo i Mikesusově hybridní Corolle >:D Sice tam dali při výrobě špatnou baterku, ale stalo se >:D A navíc, nakonec jsme na dovolenou odjeli >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Mikesus

                Mikesus 10.06.2021  07:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: megane

                Jo to se stalo i mne. Byla vadná, ale výsledek byl stejný. To uz je ale maličkost v porovnani s tím zdrzenim. Zavolám asistenci, přijede do pul hodiny oživí to a nikam se tlačit nemusí.
                Ale zase se nemuselo rozebírat půlka auta, aby se vyměnila.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 10.06.2021  08:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: megane

                  No, zase jsme věděli hned, že je to baterka a nemusel jsem 2x do servisu >:-[] To je tak, když máš auto, od kterého nějakou poruchu čekáš, nejsi pak překvapen! :-! Proto si nekupuju Toyoty >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Mikesus

                    Mikesus 10.06.2021  22:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: megane

                    já to taky věděl, ale servisní technik si byl jistej, že to baterka být nemůže >:D
                    Tak mně tam za 14 dnů měl znova
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 10.06.2021  13:00

    Spotreba masaker

    Naozaj pekný Megane a dobrá recenzia. Renaulty začali byť okolo 2010 roku celkom spoľahlivé autá, ale povesť už bola pokazená...

    Inak tá spotreba iný masaker . Škoda že už nemám Corollu s CVT zaujímal by ma rozdiel v dynamike. Lebo papierovo to vyzerá rovnako, len spotreba bola o jedného Priusa menšia. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.06.2021  13:10

      « Re: Spotreba masaker

      Jo, ta spotřeba je masakr, ale tak není se čemu divit, ten HDM drží auto v otáčkách, není tak intuitivní a třeba mnohdy i když pustíš plyn po akceleraci, tak neodřadí, protože čeká, jestli si to nerozmyslíš a nebudeš chtít předjíždět dál >:D CVT s povoleným plynem pustí otáčky okamžitě žejo ? Ještě jsem zapoměl napsat do recenze, že má i sekvenční režim, který ale nepoužívám, jen někdy, kdy si chci zařadit třeba 4ku dříve, než to udělá převodovka sama, ale i v tom sekvenčním režimu ti auto nedovolí narvat tam dvojku třeba ve 150ti, nebo nepodrží rychlost v omezovači, jako to umí třeba Powershift.

      To by bylo zajímavé srovnání, měla taky kolem 100kw ne ? Troufnu si říct, že do stovky by Corolla vyhrála, ta dynamika z nuly není nic moc, ale pokud bychom na to šlápli třeba na dálnici, tak tam bych si trochu věřil, díky té dlouhé trojce to Meganu jede hezky, když má otáčky >:D

      A návrhy na srovnání spotřeby neberu, v tom nesoutěžim, smířím se s poslední příčkou a spotřebou 3 Priusů >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 10.06.2021  14:07

        « Re: Re: Spotreba masaker

        Ako CVT vedela držať otáčky veľmi nízko - po meste to jazdilo prakticky na voľnobeh - okolo 1100ot.
        Inak pri svižnej jazde tiež držala ešte chvíľu vysoké otáčky, keby si chcel pokračovať. Tam tá prevodovka zlyhávala iba na brzdení motorom. Inak bola logika výborná. A mal 97kw.

        Asi čo do úspornosti, tam ten valvematic vedel nejaký pseudo attkinsonov cyklus takže asi jedno s druhým a rozdiel riadny .

        Na druhej strane ak toyotu a automat šiel by som do hybridu.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.06.2021  14:32

          « Re: Re: Re: Spotreba masaker

          Tak on ten hybridní systém je vlastně to nejspolehlivější, co se dá asi koupit, jenže proto si to taky drží dost ceny.

          Já s klasickým CVT asi nikdy nejezdil, nebo tedy né v autě s čistě spalovacím motorem (myslím totiž, že třeba Outlander PHEV má CVT a né planetovku, jako Toyoty či Ford), takže tuším, ale reálnou zkušenost nemám :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 10.06.2021  22:14

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba masaker

            chyba. Outlander PHEV má stálý převod. do 80 je odpojenej a jen nabíjí baterku a pak se jen připojí spalovák. Že ty jsi tim vůbec nejezdil >:-[] >:-[] ( na ten pokus o zabití při výjezdu z křižovatky radši zapomenu )
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 10.06.2021  22:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba masaker

              No, radši bych to ježdění zapoměl >:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 10.06.2021  13:41

    Hezký výlet do světa bazarových kovbojů

    Pěkná recenze na auto, které jsem taky měl. Jenom 1.5 dCI 78kW manuál. Bylo to moje druhé nové auto (po dodávce, přece jen ta byla důležitější, ta mě živila ;-) ). A na rozdíl od zánovní (roční) Octavie 1 1.9 TDI, kterou jsem měl před tím, s Meganem nebyly žádné problémy. Možná to ale bylo tím, že moc času jsem mu nedal a po 2 letech ho bez větší lítosti prodal.

    Historka s bazarníkem je příznačná, o tom bazaru na Klíši vím jenom to, že tam je. Ale jinde to není jiný. Ta chytristika se sadou kol vykoupených spolu s autem a následně prodávaných zvlášť (čistě náhodou tady mám pasující sadu v pěkným stavu >:D ) je zcela běžná i v našich největších A nejlepších A nejrenomovanějších A nejpoctivějších Mototechnách. >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.06.2021  14:00

      « Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů

      Máš bonus body, jak si poznal odkud to auto je, schválně jsem to nepsal napřímo >:-[] Když jsem tam jel, četl jsem si recenze u toho bazaru a nezklamal jsem se ! >:D

      Cituji "Do autobazaru jsme přijeli v sobotu v 11:00 hod, pán byl dost arogantní, auta nám sice otevřel ale div že nám nevynandal že jsme dopředu nezavolali......." Já mu volal a stejně to nebylo jiné

      >:D >:D

      Jinak ano, jasné, že je to všude stejné, ja snad narazil na jediného slušného prodejce a to právě v 3x A, když jsem kupoval Mondeo... bohužel on nebyl jediný lidský faktor, s kterým jsem musel komunikovat a pak přišel "MENEŽER PRODEJE" a to bylo značně horší >:D

      Ani jsem netušil, že si taky měl Megoše, ale udělal si dobře, že si se toho Dci zbavil, ten motor nemá dobrou pověst v jeho prvních verzích. Já si nedělám naděje, že to auto bude "držák", ale po faceliftu by měl mít vychytáno hodně mušek, neměl by reznout a měl by mít snadnější věci na opravu, když chybí turbo, dýzl a tak.. však víš, že nafťák se rozpadne hned po koupi >:D

      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 10.06.2021  14:37

        « Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů

        Tak tehdy byla nafta NEJVÍC. >:D A upřímně, není se čemu divit. Jednak se ti k laufům nepřivazovali Greenpeace a druhak to ve srovnání s různými těmi 1.6 atmo benzíny opravdu mělo tah VOCPODA a bylo docela snadný tomu podlehnout. Navíc to oproti benzínům nic nežralo. Turbobenzíny se teprve pomaloučku polehoučku začali dostávat na scénu...a taky se plácaly v porodních bolestech. A co se týká Megoše, ta silnější atmo1.6 s přesuvníkem taky nebyla žádnej etalon spolehlivosti. Ale já ho prodal hlavně, že se dařilo a chtěl jsem zase něco jiného.

        Bazarníci to je námět na film nebo seriál. Už jen ta jejich hantýrka. Na to musej mít nějakou školu, stejně jako na to nafoukaný vystupování. Zase mě někdy bavilo je dráždit. >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.06.2021  14:54

          « Re: Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů

          Heleď mne o dieslu povídej, já si pořád jednoho sazometa hýčkám >:D

          Tady ten motor alespoň jede, když už si vezme z nádrže jako dvě TDIčka, takže se fakt není čemu divit, že takové motory nikdo živit nechtěl. Ten přesuvník je dnes otázka pár korun, myslím, že pořád je to takové menší zlo, než řešit nové turbo, vstřikovače a podobné věci v takto staré ojetině, navíc u nafťáku, který za sebou asi statisticky bude mít horší život, než benzin :-)

          No jasný, já to jeden čas taky žral, ale jít tam jen z hecu a nebo tam fakt koupit a muset se s ním dohodnout, to je horší >:D Hezky to popisoval svého času DFENS, jestli znáš? Ale teď jen remcá na politiku a recenze bazarníků už odvál čas :/
          • 00 Reagovat !

            foto Kadibouda

            Kadibouda 11.06.2021  06:10

            « Re: Re: Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů

            To je zcestné, turbo sem na staré naftě( tdi pd ) vyměnil proto, protože to naopak vyšlo podezřele levně ( 12k nové ). A je to výměna, která se udělá jednou za životnost auta >:D Staré bylo pořád dobré, jen pískalo. Nepocituji nějak dražší servis. Ale přiznávám, že vstřikovačů se bojím jak čert kříže...
            Statisticky horší život mají právě benzíny. Nafty jako služební se drží servisního plánu. Když sem po dědovi převzal h. i20 řekl mi, že bych si měl vyměnit olej, že už bude mít 20 tis najeto ( ale po 4. letech provozu ) :D:D málem se mnou seklo. Bohužel se dozvídám, že to není vyjímka >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 11.06.2021  09:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hezký výlet do světa bazarových kovbojů

              To není zcestné a nemůžeš tohle přeci hodnotit na základě jednoho kusu. Nevím, jestli si četl recenzi, ale sháněl jsem ojetinu s automatem do 100 tisíc kč (+/-), kdyby to auto bylo hezké, tak 150, ale to se nekonalo.

              TDI (jen 1.9) by byla pro mne akceptovatelná volba, ale taková auta už dnes podléhají korozi (osobně jsem prošel hodně Oktávek, Golfů a Pol (Woody jak se skloňuje VW POLO? :D) a hlavně se pojí s pro mne neakceptovatelným DSG, navíc mívají nájezdy kolem 200 tisíc psaných (nepsaných kdoví kolik) a to je prostě ruská ruleta, kde to dříve či později smrdí obrovskými investicemi. Ostatní, větší 2.0TDI z té doby je pak průser i na motoru.

              U ostatních aut, co jsem jmenoval ( B a C segment) byly samé problematické diesly, trpící na všechno možné i nemožné, snad s vyjímkou 2.0 TDCI/HDI, ale tam byl opět problém, že byly výhradně s dvouspojkou = náklady na repasi dvojnásobné, než u hydroměniče.

              A k těm služebákům, oni sice drží servisní interval, ale jen když jsou ve firmě (a taky se k nim tak chovají zaměstnanci, takže olej dostane, ale tlumiče jsou vytřískané >:D Znám to, sám jsem se služebákem jezdil po polích :D), auta za 100 tisíc už dávno ve firmách nebývají a má je 3. majitel, který kašle na servis a u automatu prostě takové auto nechceš. Já turbo kdysi měnil na motoru 1.9Dci (chronický pacient), stálo tehdy asi 30 + práce. Kamarád pak má ten tvůj TDI PD, bude mít teď už skoro 300 tisíc, turbo dělal, převodovku dělal, vstřiky už dělá podruhé... to auto (Oktávka 2) koupil od mé ex, která ho měla od nova, takže žádná stočenka... jo a rezne, takže ani ten PD není vždy sázka na jistotu.. to ale není nic

              A děda by takto zanedbal i diesel, nemyslíš? >:D Každé auto se zanedbanou údržbou je průser, jen ten benzín může mít nevyměněny olej a když to není zrvona náchylná motorizace, přežije to, kdežto když koupíš turbodiesel, co točí už 3. či 4. stovku tisíc km, tak tam bude na odpis kde co i když motor pojede.

              Já jsem měl štěstí, že jsem měl servisní historii na každý rok s pravidelnou údržbou, viz recenze, jinak by to také bylo podezdřelé i ten malý nájezd :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 10.06.2021  23:53

    Konečně pořádný stroj

    Podívejme se kdopak se nám to rozepsal...
    Pěkné a trefné pocteni :yes: Asi není co dodat

    To já za svým teskním...dnes jsme s manželkou vzpomínali jak měl nejlepší automatickou klimatizaci ze všech aut a že Picasso ani Polo se na něj nechytají, protože v létě v nich bolí v krku a mrznou nohy a v zimě okorava nos... Megane byl gently...
    Mimochodem, s novým majitelem jsem v kontaktu a už má nějakých 160t km nalitáno, když jsem ho poprosil, zda to můžu vložit do recenze, tak byl překvapený, že si koupil auto od samotného Ronaulta >:D a že mě zná z diskuzí... nicméně od koupě kromě výměn oleje nemusel do auta vložit ani korunu, nic, i brzdy jsou stále původní i všechny díly podvozku a to přeji i tobě, ať ti Megane dobře k radosti slouží :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 11.06.2021  00:12

      « Re: Konečně pořádný stroj

      Chápu, on ten Renault je návykový, když bych to měl porovnat s trojkou, tak ta udělala obrovský pokrok v interiéru i na podvozku, škoda jen, že to šlo ruku v ruce s inovacemi pod kapotou a mimo toho Dci, co si měl ty (pořád ho vnímám jako jeden z nejlepších malých turbodieslů, jezdil jsem ho i v Talismanu s dvojitým přeplnovanim) a pár klasických jednašestek, tam překopali, co mohli. V době koupě jsem narazil na jeden Megan 3 s 2.0 F4R a CVT převodovkou, ale recenze nezněly dobře, tak jsem to zavrhnul, hlavně tedy na převodovku.

      Ale svěřím se ti s malým tajemstvím, chvílemi jsem si pohrával s myšlenkou, že bych prodal Mondeo a pořídil trojku GT220 >:D Byl by to asi nerozum prodat ověřené auto a jít do nejisté ojetiny... ale láká mne to >:D

      Jelikož tě znám, tak bych si o tebe koupil auto taky >:D Nikdy nezapomenu, jak si se pohoršil, když jsem ti řekl, že jsem dal auto do myčky >:D Takže nový majitel měl fakt štěstí. No a co recenze na další auta? Budou? >:D

      P.s. když budeš v matičce měst, tak dej vědět, nechám tě povozit, už musíš mít fakt velkej absťák >:D
    • 00 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 13.06.2021  17:19

      « Re: Konečně pořádný stroj

      Nejaka blbost, ja som dnes vytiahol Scenic a stale som musel nastavovat klimatizaciu, raz horuco, raz zima. Este ze to ma ovladanie koleckom. Celkom som si spomenul na vas, co stale nastavujete. V Picasse je to nastavene cez displej a je to dobre vzdy, tam to netreba nastavovat. Skoda uz to tak dobre nema, tam tiez treba nastavovat. Ale ku cti Renaultu sluzi, ze este po 4 rokoch vobec klimatizacia funguje a akuraz to fuka ladovy vzduch na ruky, ktore potom bolia. Ale zase v zime fuka na ruky teply vzduch a nejak mi nevadila absencia vyhrievania volantu.

      Inak k autu, o tom presne Renault je, za male peniaze najst auto s velmi dobrou starostlivostou a servisom a nasledne sa tesit. Teraz, ked take auta predavaju v lepsej vybave ako nove, za vacsie peniaze, vacsina ludi nadava :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 14.06.2021  13:56

    Mežán de France

    No ... tvrdy podvozok ? Toto je prekvapive, viezol som sa s 1.5DCi a bol makksi, myslim ze podobne to bolo s 1.6. Pes bude zakopany asi v tej motorizacii a prevodovke, ma to nejaky vykon aj vysoku hmostnost na predku, tedy nebolo moc na vyber. V tych rokoch sa uz nenosili velke naklony a plavby po necestách. Ochota zatocit bude mat podobny dovod.
    S tou spotrebou sa mi to nezda, F4R ma celkom vysoku kompresiu a vysoky zdvih tj by mal byt celkom ucinny. Na Cliu mam fakt slusnu spotrebu, hlavne mimo mesto. Na dialky by si sa mal vmestit do 8 kompletne, kratke trasy a mesto je s 10-11 normal. Co ta prevodovka robi, ked pustis plyn, normalne brzdi motorom ?

    Inak slusne autí, vyzera v pohode, akurat mne sa pacili tie pred FL zadne svetla a myslim ze aj tie ostrejsie ladene predky... to su len take drobnosti.

    Nech dobre sluzi, tu spotrebu nejak pories (lamda sondy, vaha vzduchu, kvalitne palivo moze ubrat kludne 1l/100)

    :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.06.2021  14:26

      « Re: Mežán de France

      No on je celkem komfortní, pokud nepříjdou velké příčné nerovnosti, to už prostě torzka začne uskakovat a k těm zatáčkám, je to spíš pocit, neříkám, že nezatočí, jen tomu autu klikatá okreska nic moc neříká, nechce se mu a když dáš plný plyn v prudší zatáčce, elektronika často v nižích rychlostech zatrhne motoru přenášet vše na kola aniž by bliklo ASR, ale chová se to přesně tak stejně, jako když má auto tendenci proklouznout, prostě ho ořízne.

      Já si myslím, že zakopaný pes bude v tom archaickém automatu, když pustíš plyn, většinou tam nechá ten zařazený stupeň, takže záleží jak jedeš, ale třeba strašně dlouho drží zařazený nižší stupeň i po akceleraci, protože prostě čeká, co bude, zkrátka to není tak chytré a pohotové. Tady ty s manuálem a lehčím autem šetříš.

      Zase musím říct, ať se na mne hybridisté nezlobí, že je to nejpříjemější automat na ty krátké trasy, kterým jezdím, po městě to popojíždění v kolonách či klidným tempem to jede strašně hezky a plynule, žádné turbo, žádné extra kopance (až na kickdown :D).

      A já s tím jezdím krátké trasy, do 20 km, z čehož většina je příměstský či městský provoz. Na dálku na tempomat s kolem na střeše jsem jel taky něco kolem 8mi, když na dálnici nedivočíš >:D
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 14.06.2021  15:44

        « Re: Mežán de France

        Aj tak mam za to, ze tie lahsie verzie na predok boli odladene komfortnejsie, moj ex sef mal 1.5DCi 78kW a velmi si pochvaloval pruzenie, ze nemusi brzdit na ziadnom retarderi a to iste tvrdi aj sucastny mechanik Clia >:D Mal nachipovane 1.5DCi 78 kW na nejakych 95kW. Najazdil s tym 350tis za celu dobu to prej zozralo 1x vstrek a 1x turbo a to ho nesetril. Tym by som aj premostil k 1.5DCi, pokial by sa nasla verzia so slusnym servisom a dobrym najazdom, myslim ze je to kupitelne. Nie pre teba, ale celkovo.

        Dialky za 8 je v poho, to mas tak o 1,5l viac nez na Mondeu, to nie je taka trága. Hybridy od Toyoty maju podobne chovanie, do mesta vytecne aj plynule, ziadne blbiny. Riesit v plynulosti rozdiely medzi tymito pohonmi je prast, alebo uhod - na diskustne podjebávky vsak dobré >:D Mne sa lubila aj Omega 2.5 V6 ktoru ma kamos, tiez tam ma 4st automat a s tym sytym zvukom benalovej V6ky to bol balzam...prijemna pruznost bola v cene.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 15.06.2021  06:51

          « Re: Re: Mežán de France

          No, asi takhle.... ono to opravdu ty nerovnosti projede slušně, jenže když máš pak srovnání s etalonem podvozků a odhlučnění v mainstreamu >:-[] >:-[] Tak nemohu říct, že bych ten rozdíl nepoznal.

          Ten 1.5 Dci je všude uváděn jako strašák, ale jedno se tomu motoru musí nechat - umí jezdit velmi kultivovaně a hlavně za ty legendární spotřeby TDI rotačky, když si vezmu, že i ten Megan 3 s EDC s tím s mou nohou jel za 5,5, když jsem jel svižněji, jinak za 5... Od roku 2010 by pak měl být inovovaný, jen bohužel zase v kombinaci s modernější převodovkou. Takže s manualem, ano, určitě ano, nebo pak vzít 1.6 Dci (těch je málo jako bazarovek), to je super diesel na svou dobu a objemovou kategorii (doufám, že to nečte ekoúderka :D).

          No, dálky za 8, ale klidným tempem, Mondeo umí jet do 7 i v kombinaci Autobahnu a tempomatem nad českými limity, když tedy pořád nemusíš bezhlavě akcelerovat na plný plyn (to jsi tak za 7,5-8) >:D Když bych jel takto s Mondeem, jedu za 6, někteří pak za 5,5 >:D

          Tak plynulé jako CVT či eCVT to prostě není, to je jasné, reakce na plyn je jiná a když převodovku přivedeš do situace, že musí náhle změnit stupeň, tak si kopne, třeba při prudké akceleraci, kdy to nečeká, ale jinak je to tkaové jinak plynulé, příjemné :-) Třeba to popojíždění, kdy na rozdíl od dvouspojky, která má tendenci v koloně poskočit vpřed, tady se to hezky rozjede samo.

          Tu Omegu V6 2.5 jsem řídil s manuálem, byla už v zuboženém stavu, ale i na dnešní poměry se mi líbil ten komfort :-) Mužeme se tiskíckrát bavit o tom, že je to staré a líné a že dnes tomu natře nějaké litrové TSI, ale cestovat v takovém autě je prostě příjemější, než v nějakém C segmentu.
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 15.06.2021  12:14

            « Re: Re: Re: Mežán de France

            ´´No, asi takhle.... ono to opravdu ty nerovnosti projede slušně, jenže když máš pak srovnání s etalonem podvozků a odhlučnění v mainstreamu Tak nemohu říct, že bych ten rozdíl nepoznal.´´ Pride mi, ze nevies co chces a s cim zrovnavat. Treba zrovnavat so zrovnatelnym, Megane nie je Hydractive3, poviem ti sam ked ma povozis, stracan sa v tom :-)

            Omega 2.5V6 si natrie turbo liter na chleba aj v hrubom zrychleni nad 80kmh >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 15.06.2021  13:00

              « Re: Re: Re: Re: Mežán de France

              Nejlepší je samozřejmě Mondeo >:D To má klasické pružiny a žehlí na nich excelentně >:D

              Proč ztrácíš? Když máš rozbitou silnici, typicky díry, tak je to přejede velmi slušně na to, že to má vzadu vlečku (rozuměj neslyšíš tupé rány od podvozku, jako to umí mnoho Škodovek této koncepce), ale takového toho přežehlení v kontextu neaktivního odpružení, jako umí Ford, to nedá (odhlučnění i filtrace nerovností jsou prostě horší, srovnání s Fokusem třeba, Mondeo je jiná třída, abych byl fér). Odskakování zadku je pak na příčných nerovnostech hlavně když měníš směr, tzn v zatáčkách, stejně se chovala i Laguna 2 co jsem míval.

              Je to takto srozumitelné ? >:D Prostě se přijd svézt >:D

              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 15.06.2021  13:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                Jo v pohode, narazal som na tie zrovnania s etalonmi.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 15.06.2021  13:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                  Mondeo je samozřejmě podvozkový etalon >:-[] >:D

                  Mne by ale nevadil ten Megane plavnější, myslím, že i 1. generace byla ještě taková měkčí :-) Né každý potřebuje tvrdý, pardon, sportovní podvozek :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto lamal

                    lamal 22.06.2021  13:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                    Podvozok musi byt ladeny na cestach po akych jazdi s tym makksim setupom suhlasim pri aute na bezne cestovanie. Kolega dostal v praci vybehovu O3 s 1.6tdi v nejakej vybave a nedavno sme s tym boli na chate... ty jo, to je terenak, mam pocit ze na konci zivota to je konecne dobre odladene, tie pred FL ktore uz maju 350-450tis boli oproti tomu riadne udrncane a tvrde... tato posledna velmi slusne tlmi nerovnosti, potesi aj tuha karoseria, MQB ma v tomto velku vyhodu je to skutocne tuhe a bezpecne auto.

                    Na bezne jazdenie to auto celkom dozrelo :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 22.06.2021  13:24

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                      Máme v práci MY2018 (konec roku už po WLTP), terénák dobrý, já s tím jezdil se sedmi lidmi na palubě po vinicích a po polích (nejlepší terénní auto je to služební :D), ale ten komfort je prostě nic moc, jakmile příjdou příčné nerovnosti na D1, či nějaké větší díry, tluče to hodně, aerodynamický hluk a hluk od kolo je také znatelný, prostě je vidět, že tady koncern šetří. Jinak to není špatné auto, to vůbec ne, ale tohle tomu dost škodí.
                      • 00 Reagovat !

                        foto lamal

                        lamal 22.06.2021  13:29

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                        Bude zalezat ako je obsadena, kolega nosi zatazeny kufor kvoli servisnej vybave inac sme pak sedeli 3ja a s touto zatazou na 16kach a balonoch to fungovalo fajn. Ja mam trochu rozladene vnemy, pretoze Clio je stale dost tuhe.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 22.06.2021  14:00

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                          Jo, asi to bude tím >:D Ono nejde o tuhost, ale spíš o rány od podvozku a hluk, jenže když přesedáš ze sportovního auta, i Oktávka se musí zdát komfortní >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto lamal

                            lamal 22.06.2021  14:06

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                            asi jo, urcite je vsak omnoho lepsie odladena ako pred FL, za ten cas to uslo kus cesty a naladili to poriadne, mam priame zrovnania :-!
                            • 00 Reagovat !

                              foto Ozzman

                              Ozzman 22.06.2021  14:13

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                              To asi nemohu rozporovat, já s předfaceliftem jel jen se Scoutem a kousek, ten měl multilink :-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto lamal

                                lamal 22.06.2021  14:22

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mežán de France

                                Scaut som skusal, na 17 trochu drncal, ale inac to jazdilo dobre, vacsie nerovnosti poberal dobre aj v zakrutach.
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 15.06.2021  12:50

    Jasna volba!

    Podle tech kriterii je to jasne, mel sis koupit ojety dvojkovy Prius! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 15.06.2021  12:55

      « Re: Jasna volba!

      Měl, chtěl.. nebyl! >:D Hele, přiznám se ti, že ten za tyhle peníze nebyl, ale koukal jsem se ! >:-[] Nejdostupnější byl nějaký brutálně vylítaný za 160 a pak Auris HSD první generace za 200.
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 15.06.2021  13:17

        « Re: Re: Jasna volba!

        Nojo, ja mel za to, ze uz ceny slezly pod 100 tisic a ono ne. Proste kvalitni auto, drzi hodnotu ;-) Budu na ty ceny myslet, az budu ten svuj prodavat :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 15.06.2021  13:23

          « Re: Re: Re: Jasna volba!

          No, Toyoty si drží ceny hodně dobře, za to může to vaše vychvalování spolehlivosti a pak jim umírají baterky >:D Viz Mikesus, či náš Yaris >:D
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaVejrazka

            JirkaVejrazka 15.06.2021  13:31

            « Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

            Nojo, vidis! Musim na MACZ napsat, ze mi taky umrela 12V baterka...
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 15.06.2021  13:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

              >:-[] Ale kdyby se ti zadřel motor, potěšilo by to mnohem více diskutérů, hlavně těch od VAG koncernu >:D
              • 00 Reagovat !

                foto JirkaVejrazka

                JirkaVejrazka 15.06.2021  13:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

                Tak to nemuzu slouzit >:D Tohle znam jenom od kamarada s Mondeem (stejny clovek vlastni i toho nestastneho Mustanga, jehoz fotky jsem ti ukazoval).
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 15.06.2021  13:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

                  Měl mít pod kapotou pořádnej nafťák >:D A neblbnout se zadokolkou, to by se mu v Mondeu nestalo >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto JirkaVejrazka

                    JirkaVejrazka 15.06.2021  13:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

                    To ne, v Mondeu se mu jen zadrel ten motor >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 15.06.2021  13:50

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

                      A co to bylo za motor? >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto JirkaVejrazka

                        JirkaVejrazka 15.06.2021  14:00

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

                        Nevim, ale zeptam se jestli to byl ten velky, nebo ten od steracu ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 15.06.2021  14:10

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jasna volba!

                          Předpokládám, že velký >:D Soukromě tipuji že papal benzín >:D Jestli se bavíme o těch novějších Mondeiích, jinak klidně diesel od Fordu, třeba první TDCi
  • 00 Reagovat !

    foto Robo91

    Robo91 16.06.2021  09:47

    Recenzia

    Recenzia prišla vhod, vidím že ešte má zmysel nad týmto autom uvažovať. Cena za akú sa to dnes predáva versus užitková hodnota je zaujímavá voľba. Megane II (viď moja recenzia) mi stojí na dvore vyradený z evidencie a vysnívaná Laguna III mi až tak nesadla. Možno by som o nej po dvoch rokoch jazdenia mohol napísať pár riadkov. Spomínam na zlaté časy s Meganom, že to vlastne nie je tak zlé auto. Inak výbavu ktorú opisuješ (až na pár detailov) som mal už v 2004. Nejakú dobu sledujem inzerát na Megane II 1,6 benzín z roku 2009 v peknom stave, len to dlhšie prepočítavam či do toho vôbec ísť...
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 16.06.2021  09:57

      « Re: Recenzia

      Ahoj,

      díky, tohle auto určitě má nyní smysl jako ojetina hlavně v kontextu zubu času, který vyřadil v této cenové kategorii dost tehdejších aut, které jako nové byly mnohem lepšími, využívali pokrokovější technologie, lepší materiály v interiéru a mívaly lepší jízdní vlastnosti.

      Renault totiž má dvě obrovské výhody v těchto letech výroby

      ANTIKOROZNÍ OCHRANA:

      Co si budeme nalhávat, koncernová auta z té doby už kvetou jak zahrádky a vůbec to není nic neobvyklého, Fordi to stejné a u Japonců je to také takové všelijaké.

      archaické, ale JEDNODUCHÉ BENZINOVÉ ATMOSFÉRY:

      žerou, nejedou, ale nemá se tam moc co pokazit.

      S tou cenou už to dnes není zase takové ideální, ojetiny zdražují a hezký a udržovaný Megan 2 s malým nájezdem a s historií z konce výroby stojí pořád kolem 100 tisíc, já za něj taky dal 100, přičemž nejlevnější kusy jsou snad za 15 - 20 >:D

      Vím, že hodně prvků výbavy míval už od začátku výroby, jen prý tyto pofacelifty už mají vychytáno hodně mušek, co uměly zazlobit v elektroinstalaci.

      Lagunu popiš, já jsem trojku hrozně chtěl (měl jsem 2. generaci), ale nebyly ojetiny a pak jsem si čuch k Fordu a u toho zůstal >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Robo91

        Robo91 16.06.2021  10:47

        « Re: Re: Recenzia

        V Megane som mal 1,6 benzín na LPG a iný motor by som do toho ani nechcel. Benzínu to žralo 7,5 litru, LPG tak za 9. V rámci rýchlostných limitov sa s tým dá jazdiť úplne v pohode vrátane predbiehania aj jazdy do kopca. Motor je na voľnobeh tak tichý až o ňom človek ani nevie. Nad 130km/h už je trochu hlučnejší, lebo točí nezmyselných 4000 ot/ min. S elektronikou, s výnimkou pokazenej štartovacej karty som nikdy problém nemal. Na Megane som mal rád kopu odkladacích priestorov, rovnú hranu kufra, pomerne veľký priestor v aute kde som vždy odviezol čo bolo treba. Protikorózna ochrana je super ak auto nebolo bucnuté. Na mojom Meganovi bol vyvarený pravý podbeh a aj keď som striekal dutiny a snažil sa to chrániť jak to len šlo, zvnútra to zhnilo na prach. Zvyšok plechov je ako nový. Podobne starý Focus II ktorý som chvíľu mal má spodok hrdzavý viac ako stará Škoda 120. A inak tá cena, no, kúpil som ho v 2013 ako 9 - ročné auto za 3300€. Pri započítaní amortizácie by to auto dnes už malo byť zadarmo >:D
        Laguna zatiaľ len v skratke - je to samozrejme o osobných preferenciách. Vôbec mi nesadol diesel, na krátke trasy alebo na také to motanie sa po okreskách mi benzín príde vhodnejší. Sprevodovanie - v dynamike rozjazdu na semafore ma trhne hocijaká Fabia HTP. Auto jednoznačne dominuje na diaľnici. Dáš šestku, ideš si povolenou rýchlosťou, o motore vieš len toľko že tam kdesi je a ťahá kedykoľvek to od neho potrebuješ. Spotreba kombinovaná dlhodobý priemer 6,6 litru, čakal by som aspoň o liter menej. Spoľahlivosť 100%, za rok a pol čo ju mám len tankujem (samozrejme olej, filtre a gumy som menil). Laguna je oproti Meganu hrozne nízka. Nastupuje sa do nej ako do kupéčka. Keď som to chcel riešiť zvýšením polohy sedáku, narážam hlavou a vadí mi vo výhľade slnečná clona. V Lagune žalostne chýbajú odkladacie priestory. Priehradky vo dverách či lakťovka stačia ledva na peňaženku. Tak sa mi stále po aute váľajú fľaše a iné blbosti. Stále je to ale lepšie ako v Peugeote 508. Na šírku v ramenách medzi B- stĺpikmi je Laguna aj Megane na tom úplne rovnako (myslím 125cm alebo tak nejak). Kufor má Laguna o tretinu menší. Priestor na nohy vzadu je v Lagune cca rovnaký ako v Megane, ale tým že sa sedí nižšie a človek je viac rozvalený, môže mať vyššia osoba vzadu problém ak je predné sedadlo posunuté viac vzad. Na pomaly 5 - metrové auto žiadna sláva. Pocitovo sa mi zdá, že má Laguna tenšie plechy. Kvalita spracovania interiéru a použité materiály sú v Lagune o riadny kus vyššie ako v Meganovi. Naopak základné audio je v Lagune otras, to už aj Megane sa mi zdá že hral lepšie.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 16.06.2021  10:51

          « Re: Re: Re: Recenzia

          Hezké shruntí,

          už i Laguna 2 měla rozválený posaz na silnici, to se mi na ní strašně líbilo :-) Skvelé textilní sedačky, auto do kterého sedneš a jedeš stovky km.. škoda té vlečky na zadní nápravě >:D

          Co máš za motoru v té Lagu 3? Dci je totiž charakteristické tém, že minimálně ty starší kusy 1.9, či 2.0 dci musíš vytáčet jako benzín, nejedou tak "vodspodu" jako TDI.

          Trochu mne zaráží ten prostor na zadních sedadlech, Megan 2 je určitě menší, než Laguna 2 vzadu. Mám ještě Mondeo MK5, to není extra štědré, ale také střední třída a rozdíl na kolenou je propastný, tam si sednu za sebe, do Megana s koleny v sedačce.
          • 00 Reagovat !

            foto Robo91

            Robo91 16.06.2021  10:59

            « Re: Re: Re: Re: Recenzia

            Je tam 2,0 DCI 96kW. Rok 2013. Ano s tým vytáčaním to viem, ten motor bežne točím do 3500 ot/ min keď treba a stále má chuť ísť vyššie.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 16.06.2021  11:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia

              To je řekl bych taková akorát verze :-) Jezdil jsem s 110kw Dci 2.0 a pak i s 1.6 96kw (Megane3 - tam byla super) a 118kw v Talismanu (To už na dvoulitry nestačilo na dálnici)
      • 00 Reagovat !

        foto Petr-Bilek

        Petr Bilek 23.06.2021  12:43

        « Re: Re: Recenzia

        Ahoj,

        s chutí jsme přečetl. :-) Stále mám před domem stejný, s manuálem, 1,6 benzin. První majitel, kupováno jako nové. Rok 2008. Nyní už jako druhé auto. Co se naběhal v létě do Chorvatska a v zimě do Rakouska na lyže a nikdy nezklamal!!!
        Antikorozní ochrana i nyní je 100%. Měnil jsem drobnosti jako stěrače, atd. Nejvážnější oprava byla v rámci záruky prasklá pružina na zadní nápravě a čelní sklo od kamínku v zimě. Pak jsem 1x měnil nějaké čidlo vačky, už si to ani nepamatuji přesně.
        Chybí mu 6. Na dálnici by to bylo fajn.
        Obrovskou bolestí jsou čelní světla, kde furt bouchají žárovky. Jejich výměna je hrozný opruz a ta gymnastika přitom se tam tím otvorem dostat.
        Je pohodlný, o tom žádná.
        A s tím, že se mu nechce do zatáček. Asi bych to fakt viděl na ten automat, protože on si chce podřadit a to asi automat nedává.
        Není to rychlík, teď jezdíme po městě za 7,2 L.
        A ten kufr s rovnou nakládací hranou he super!!
        Je to jednoduché, poctivé auto, kde se stále nemá nic moc co "podrbat" a servisák kam to vozím se mě furt ptá, kdy mu ho prodám. >:D
        Zatím to rozhodně nemám v úmyslu.
        Nelze ho v žádném případě srovnávat s dnešní nabídkou, je to prostě 13 let staré auto.
        Ale máme ho rádi a teď se v něm učí drandit syn.
        Ach jo, toto letí ten čas. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 23.06.2021  12:52

          « Re: Re: Re: Recenzia

          Ahoj,

          no vidíš, žárovky ! Na to sem úplně zapoměl, to snad ještě přidám do recenze >:D Já jsem to vzdal a vždy jedu do RPZ do jejich minute servisu a necham si to tam vyměnit s tím, že si koupím od nich ty drahé žárovky >:D Měl jsem stejnou zkušenost i na dvojkové Laguně, ale tady je ta výměna prostě pekelná >:D

          Do těch zatáček prostě nemá tu chuť, třeba jako Fokus, jezdil jsem hodně auty i z dobové konkurence a cítím, že to není takové, tady si taky můžeš podřadit, automat má sekvenci, ale i tak to prostě není ono.

          Je fak, že je to jedno z posledních evropských Oldschoolových aut... ale kdo tohle má rád, třeba u Japonských automobilek se dá pořád takovýto Youngtimer koupit, napadá mne zrovna Mitsubishi ASX, příšerné auto, ale asi spolehlivé >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Petr-Bilek

            Petr Bilek 23.06.2021  13:20

            « Re: Re: Re: Re: Recenzia

            Ano první, druhý Focus byl co se týká jízdních vlastnosti špička.
            A ty žárovky, já jsem se to nakonec naučil. Ale je úplně fuk jestli drahý, nebo levný, bouchaj stejně.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 23.06.2021  13:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia

              Jo to vím:D ale beru to tak, že připlatim za práci:D K potkavacce se dostat trochu dá, ale obrysovky jsou peklo. U mne je to i tím, že díky automatů a velkému motoru tam je ještě více tesno >:D
          • 00 Reagovat !

            foto idam-i

            idam.i 23.06.2021  20:35

            « Re: Re: Re: Re: Recenzia

            Keď Mitsubishi ,tak to radšej Lancer. ;-)
            Ešte pripadá do úvahy staršia Corolle a v SK ešte Hyundai Elantra. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 23.06.2021  21:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia

              U nás se Lancer už neprodává :/ Samozřejmě jsem ho měl na mysli, ale pak jsem kontroloval web a fakt není >:D Corolla je už jen taky ta moderní a Elantra zmizla někdy v 2010 ? To se spíš dal sehnat Megane Grandcoupe s 1.6 atmo :-) Ale ten taky vymřel po meči..
              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 24.06.2021  08:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia

                Cielil sim na jazdenky.Pokiaľ nové,tak tam je to bieda.TOP sa zdá byť i30 s motorom 1,5DPi.Atmosféra ,štvorválec s nepriamym vstrekovaním. :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Robo91

                  Robo91 14.07.2021  07:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia

                  Pocujte a co taky Fiat Tipo? Ten sa este do nedavneho FL predaval s 1,4 turbo, kto nepotrebuje zavodit tak mal v ponuke 1,4 atmosferu. Oba motory sa daju prestavat na LPG. Aj diesel 1,6 Multijet som nikde nenasiel ze by to bol vyslovene pruser. Vsade na to citam chvaly ze je to robustne, priestranne auto, ktore v dobrom slova zmysle zostalo zaseknute tak pred 15 rokmi. Ponuka jazdeniek je ale mala, do firiem sa to asi moc nekupovalo, kto to kupil tak len pre seba a verim ze to kupovali hlavne ludia ktori sa chcu drzat trochu pri zemi a toho auta sa budu neradi zbavovat.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 14.07.2021  13:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenzia

                    Jako ojetina to asi smysl mít bude, ale jako nové auto mne to nezaujalo. Když přišel na trh, byl jsem si ho zkusit s 1.4Tjet ve verzi kombi a v té době stál stejně, jako Fokus či Oktávka s 110kw turbobenzínem a mimo komfortního plavného podvozku mne to auto ničím extra nezaujalo a v kontextu ceny měl příšerný interiér,.

                    Motoricky to jako ojetina bude zajímavé, ty Tjety jsou prý odolné, tedy alespoň se to o nich píše. Jezdil jsem s tím stejným motorem ještě v Alfe Giuliettě a tam se mi líbil o poznání více a celé auto bylo o galaxii jinde jízdními vlastnostmi.

                    Je ale pradoxní, že auta, co jako nová lidi obejdou, mohou mnohem více nabídnout, jako ojetiny právě díky "zastaralé" a kvalitní techice, zvláště když se smaže cenový rozdíl.
  • 00 Reagovat !

    foto Mitan3

    Mitan3 09.09.2021  08:55

    Megane

    Ahoj,mám taky takového krasavce r.v.2007 barva stejná taky kombi,motor mám 2.0dCi 110kW manual,Výhody-nerezaví,dost prostorný,vynikající motor(najeto 320000km a na motoru vše originál)spotřeba léto 6,zima 6,5lNevýhody-už stárne,ale na model z roku 2002 vypadá pořád slušně
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.09.2021  11:24

      « Re: Megane

      Jo, vypada dobre a vim, ze motor co mas ty je velmi solidni, ale ja diesel nechtel, ten mam doma v novejsim aute. To 110kw dci s tim musi slusne hybat, nekde jsem nasel, ze se osazoval i 120kw 2.0T ale jen s MT, na tu dobu v Csegmentu hodne zajimava motorizace v neostre verzi. Ať slouží
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 10.09.2021  22:21

        « Re: Re: Megane

        Dcéra zvažuje Megana 1,6i 85kw.Ročník 2013,no chce kupé.Predsa len prvé,tak chce nejaku "štýlovku." Uvidím ako to dopadne,lebo best voľba bol Juke.;-(
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.09.2021  22:54

          « Re: Re: Re: Megane

          Megan 3 je asi nejlepší volba ojetiny za rozumné peníze, co jde koupit, už jsem to tušil (když nekoupíš slepenec jako já viz recenze >:D Proto jsem spokojen s dvojkovym :D) dlouho, sleduji Renault Fóra a posvětil to i guru Martin Vaculík v posledním vydání ojetin, kde Megan 3 dává za příklad skvělé ojetiny.

          To auto sice v běžných verzích nevyniká jízdními vlastnostmi, ale má bezkonkurenční antikorozní ochranu, motory, které snad nemají až na 1.2TCe slabinu, trvanlivé podvozkové součástky a elektroinstalace je prý dělána od Německého Continentalu, takže se nekazí - toto jsou slova z recenzenta pro Svět Motorů, né má. Renault se z vysmívané značky stává doporučovanou ojetinou ... zajímavé, že ? :-) Jinak mezi minusy bylo uvedeno pouze to, že je málo hezky vybavených aut a že je nedostatkový motor F4RT - tzn tenhle dvoulitr s turbem >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 12.09.2021  09:56

    Road Trip do Německa

    Tak jsme včera po návratu od moře Mondeem udělali ještě jeden takový výlet, tentokráte s Meganem, bylo mi ho líto a chtěl jsem otestovat 2 věci - jaké by to bylo cestovat delší dobu s C segmentem a také za jakou spotřebu.... vůbec to nebyl prubířský kámen francouzské spolehlivosti >:D

    Výsledek mne mile překvapil, byť pro absenci dálniční známky jsme se vydali v ČR po okreskách. Za cíl jsme si dali Drážďany, které jsou od nás +/- 200 km dle typu trasy. Cesta byla vesměs pohodlnná, Megan to zvládl a odměnil se pro mne naprosto šokujícími 8,3 litry za celou měřenou trasu a to i s tím, že na autobahnu se prolétl chvíli 180, což u Megana sice není problém co do výkonu (fakt neměl problém držet krok s auty na neomezeném useku), ale do spotřeby se tyhle blbosti promítají naprosto radikálně >:D

  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 24.10.2021  18:43

    Megane vs Prius

    Ste mohli zobrať ešte Subaru XV >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 25.10.2021  06:46

      « Megane vs Prius

      To ne, To až budeme závodit s Feliciema, tak pak by mělo XV šanci >:D
      • 00 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 25.10.2021  13:57

        « Re: Megane vs Prius

        Já bych to nepodcenoval. Prius se taky dlouho bral jako etalon zdechlosti a jak to dopadlo. Jede to na úrovni svého výkonu. Podle mě xv 1.6 pojede na úrovni 84kw, ne lépe ne hůře a ty jeho čísla 0-100 jsou jeho špatným začátkem. Ale treba se pletu, chtělo by to další test, nemá tu někdo Subaru?
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 25.10.2021  14:30

          « Re: Re: Megane vs Prius

          Ok, klidně to můžeme zkusit, ale naše "drag race" stroje mají 99kw, tak aby to Subaristé brali jako vhodného kandidáta, nicméně možná bych dohledal něco podobného výkonu >:D
          • 00 Reagovat !

            foto martinST

            martinST 25.10.2021  15:52

            « Re: Re: Re: Megane vs Prius

            ...Něco podobného výkonu, třeba tu Felicii >:D Dělám si srandu, ono i 2.0 110kw verze s cvt by mohla být zajímavá proti meganu. Teoreticky by mělo mít subo lehce navrch ale pro porovnání, proč ne?
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 25.10.2021  16:28

              « Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius

              Tak 110kw pojede asi lepe, ve vyssich rychlostech uz ty kw jsou znat, nevim jak je to s 4x4 jestli se odpojuje na dalnici, nebo to porad jede na vsechny 4 , to by ho mohlo zbrzdit >:D

              Meli jsme kdysi na letisti 180kw trilitr outbacka vs moje Mondeo a do stovky nemelo absolutne sanci, naopak ve 150 ti bych mu uz rozhodne neujel
              • 00 Reagovat !

                foto martinST

                martinST 26.10.2021  09:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius

                Hmm, tak to se přiznám, že bych tipoval 3.0 na vítěztví.. :yes:

                Jenom trochu odbočím k tvé převodovce. V případě, že DPO=AL4 (všude to tak píšou), tak přidám pár servisních rad. Možná, že všechno už víš, ale co kdyby... :-)

                Nevím, zda byl olej měněný i v převodovce, ale vzhledem k tomu, že první výměna je plánovaná na 90tis (a ty máš 68tis), tak nejspíš ne..

                Tzn: Určitě hned vyměn olej (je starý). U této převodovky nelze měnit filtr (bez rozebrání, filtr je uvnitř).
                Dále pak se má olej měnit co 60tis, ale při městskem provozu raději co 40tis km

                Může tam být olej Dexron III, ale PSA předepisuje raději svůj olej, který má trošičku jiné vlastnosti. Tzn Dexron může být, ale raději bych dal předepsaný výrobcem..

                Obecně tato předovka toho moc nevydrží, takže na výměnách oleje nešetřit, na druhou stranu - repas je zde velmi jednoduchý a levný!!! (Kdyby něco)

                Třeba ti jsou ty informace k prdu, ale třeba pomůžou.. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 26.10.2021  09:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius

                  No, tyto informace mi k prdu nejsou, rád to slyším, protože jsem to konzultoval s mnoha lidmi a každý má jiný názor a to diametrálně.

                  Renault - nezávisle dva servisy mi radili, ať neměním olej vůbec, že oni to nedělají a prý se výměnou oleje může převodovka oddělat, pokud řadí. A pokud v ní neklepe a řadí, je v pořádku a nemám to řešit. (RPZ a Nevecom Kladno)

                  "Odborníci" v diskuzích na Renault fórech tvrdí, že je nutná výměna, ale s proplachem skříně, což je docela drahé a né vždy prý to udělají pořádně (odbočkou napíšu, že tohle radili u Powershiftu, načež jsem se dozvěděl, že proplach se nedoporučuje a ani Ford to tak nedělá a prý se to nemá, tak jsem to dal do origo servisu při jarní výměně, když byl interval).

                  Další lidi tvrdící, že stačí klasická výměna, tak jak tedy ? >:D Já jsem plánoval po novém roce, až budu dělat olej v motoru, tak udělat i tu převodovku, má ted 72 tisíc, to budu mít tak 75, řadí dobře, tak to vyměním preventivně, jen pořád nevím, jestli klasicky, nebo investovat do proplachu.

                  Repase - koukal sem, že to je něco kolem 10-15 tisíc, což je skoro cena proplachu převodovky >:D Ale oproti dvouspojkám je to pakatel, což byl i důvod, proč jsem takovou skříň chtěl, kdyby cokoliv, pořád to není polovina ceny auta. Klidně napiš SZ s tip, jestli se ti to nechce psát sem, budu za to moc rád. Díky

                  p.s. že nevydrží může být tím, že tam nikdo nikdy olej nemění >:D Renault ho předepsaný fakt nemá
                  • 00 Reagovat !

                    foto idam-i

                    idam.i 26.10.2021  16:25

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane vs Prius

                    Čo som počul čítal,tak vyplachovanie he riskantné mal by stačiť pravidelne meniť olej.Vypláchnutie,hlavne u staršich prevodovkách môžé narušiť vnútornu rovnováhu. >:D V starej prevodovke všetko roky šlape v hustom oleji.Zrazu tam je nový riedky,no mechanika je opotrebená a nastavená na tú hustú "brečku".
                    Neviem či to je na 100% tak,ale osobne sa budem toho držať.Prvý krát vymením olej v prevodovke po 50 až 60 tisíc km a auto bude mať asi 4 roky.
                    P.S.Opel v SK automaty nerieši a odporúča špecializované firmy.
  • 00 Reagovat !

    foto Vitez1

    Vítěz1 14.08.2023  16:55

    Odvaha

    Tak to je odvážné, ojetého Francouze a v automatice!!!
    S mým štěstím na problémové kusy to přijde jako holý nerozum, ale prozatím jezdíš a nestojíš v servise.
    U mého starého Focuse jsem řešil skoro každý měsíc nějakou závadu a to byla 2003 kupovaná ve 2010. Od té doby raději novou fabku za cenu větší ojetiny.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…