Škoda Superb (2021)
1.6.2021VÝBĚR Poslední služební vůz jsem měl od firmy přidělený v roce 2007 a byla to naftová Octavia II 1.9 TDI PD. Pak jsem začal od roku 2010 už kupovat…
Škoda Superb (Technoid)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
s0va 13.08.22 10:20
« Re: Bezpečnostné skrutky
Já bych po podobné zkušenosti u jednoho našeho auta nedával bezpečáky vůbec. Stačí aby jednou někdo nenasadil ořech dokonale, v něm se to žvejne/zhobluje a je zaděláno na problém. Šroub pak nešel oddělat univerzálem, nešlo to odsekat ani odvrtat a nakonec nám museli navařovat matku na šroub. S úlevou jsem pak ty bezpečáky zahodil do popelnice. Zlatý normální šrouby. -
Rasto 12.08.22 09:34
« Bezpečnostné skrutky
A to si ešte dobre dopadol. Mne to naposledy dotiahli a poškodili orech tak, že som to sám nedokázal uvoľniť. Tak som v nedeľu volal mobilný servis, kde týpek striedal pneumatickú odťahovačku s kladivom a kľúčom s metrovou pákou... Po 10 minútach sa mu to podarilo za 20eur a iba mierneho odrenia disku...
Sranda bola aj nákup nových bezpečnostných skrutiek, kde som volal a sada bezp.skrutiek na passata bratku +-1500 kč. Po zistení, že ich nemajú skladom, mi ponúkol skrutky na Superba - že sú rovnaké a tie stáli tak tretinu... -
Midlosek 26.08.21 22:17
« Re: Re: Pár detailů
S tím servisem jsme na tom podobně. Tak deset dní zpět přijdu k zaparkovanému autu a koukám, že mi někdo pokřtil zadní nárazník. No a jak jinak - ujel bez vzkazu :-(
Jinak v autě mám Amundsen a ta navigace se vážně moc nepovedla. Asi vyzkouším nějakou alternativu. -
Technoid 23.08.21 18:44
« Re: Pár detailů
O přímém a nepřímém vstřiku asi nemohu polemizovat, čerpal jsem z oficiálního stroryboardu. Diskuze na toto téma jsem viděl, ale nemám jiná data, než ta z PDF dokumentu.
8 l je pro mne zatím nesplnitelný sen, aktuální kombinovaná spotřeba je 9,6, na dlouhé trasy s dálnicí mám reál tak 8,4, ale čekám, že to spadne.
Dík za tip, vypínání eko tipů jsem našel.
O dokódování zavírání budu přemýšlet, ale aktuálně mám jiné starosti (auto půjde na opravu, zadek je pochroumaný od jiného řidiče).
Další klíče jsou uklizené, tak ostatní jezdí na hosta, ale většinou stejně jezdím jen já.
Navigace si žije svůj život, možná jí jednoho dne nahradím Wazem.
Dotykový volant mi nevadí, jen bych radši trojramenný, ale co, jezdit se dá i s dvouramenným.
Neviditelné koncovky provokují ty lepiče na zadek, trochu trvá, než pochopí, že předjet mne chce trochu nadupanější mašinku... ;-) -
Ozzman 10.08.21 06:57
« Re: Pár detailů
Columbus - mám ho ve služební O3fl ze stejného r.v. jako tvůj Sup a ta navigace na to jak parádně vypadá grafika, tak moc dobře nefunguje. Nejen, že zamrzá či se občas seká, ale dostkrát mi třeba sundala z dálnice a zavedla úplně mimo cestu, aby mne pak na tu dálnici dostala zpět (nejen v ČR, ale i v Německu či Francii), nebo zamrzla a začal se zvyšovat čas dojezdu v řádově hodin i když jsem se blížil k cíli a překážky nebyly >:D -
poterienko 06.08.21 07:44
« Pár detailů
Ahoj, moc zajímavý Superb. Osobně mám podobné a přitom úplně jiné auto (PředFL s dotykovým Columbusem s VK, 2.0TSI 200kW), ale dovolím si pár poznámek:
- 2.0TSI 200kW má jen přímý vstřik, informace o kombinaci je tisková chyba. Řešil jsem to několikrát kvůli karbonování motoru.
- moje auto je schopné jezdit předpisově i pod 8l bez výraznější námahy.
- eko tipy se dají vypnout, pak tě to nebude otravovat.
- zavření kufru tlačítkem v autě se dá dokódovat.
- personalizace se umí automaticky nahrát ke klíčku. Prostě přijdeš se svým klíčkem, nastavíš si vše, od sedačky, barev podsvícení, zástupců na Home atd. Pak přijde manželka se svým a nastaví si to zase ona. Pokud pojede s tvým klíčkem, profil se dá přepnout při startu na volantu. Logicky pak ale její profil bude na tvém klíčku, takže si to musíš přepnout zase zpět.
- navigace mě už taky potrápila, poslala mě do lesa. Ne na lesní cestu, prostě do lesa.
- buď rád za dotykový volant, na mě auto na dálnici velmi často řve, takže pak musím lehce zahýbat volantem.
PS: Je škoda, že má Scout schované koncovky výfuku, které 2.0TSI odlišují od zbytku dehtového světa. -
Midlosek 27.06.21 13:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý popis
Je to bílá Candy, ta už se objednat nedá. Stejně tak se už nedá k 1.5 TSI objednat manuál a tmavě hnědý interiér.
Auto jsem převzal v pátek a zatím mám najetých nějakých 65 km. První překvapení byla nádrž. Pokud se nemýlím, tak je papírově 66 l a prodejce deklaroval, že v autě budou asi tři litry paliva. Ukazovalo to dojezd asi 75 km. Zajel jsem k oblíbené benzínce a vzal jsem plnou. Bylo to téměř 68 l a přitom dojezd svítil ještě nějakých 60 km.
Auto mě překvapilo jak je hlučné, motor, převodovka a vlastně i hluk od kol. Ford byl v tomto ohledu asi lepší, což mi tvrdí i manželka.
Motor není tak agilní jako ve Fordu, ale je to ještě hodně syrové, tak doufám že se to aspoň trochu zlepší.
Asistenti jsou tak trochu hlavně pro zlost, chce to všechno přenastavit jak je potřeba, bohužel něco nejde vypnout trvale. První příčné zaparkování a následně vycouvání z místa ven. Požádal mě člověk v SUV, zda odjíždím, to jsem potvrdil, tak trochu couvnul a čekal. Superb ale díky defaultně aktivnímu asistentu se začal úkonu vzpínat, napřed řval a pak mi zadupl brzdu. Předpokládal asi, že se cpu někomu do jízdní dráhy :-) . No budu si muset na Škodovku hodně zvykat... -
Technoid 25.06.21 11:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Pro ty zvýšené kombíky mám slabost
Altea bylo trochu zvláštní auto, při první jízdě po dálnici mne překvapilo podélné kolébání auta. Design byl rozhodně lepší než předcházející Toledo s useknutým zadkem. Já měl smůlu na motor s retězem, který nechtěl jezdit na Shell (hlásilo to poruchu kvality paliva), tak jsem pak jezdil na Benzinu.
Také rádio bylo trochu divné, nemělo Bluetooth, ale to mělo v té době asi málo aut.
Jinak to nebylo špatné auto, posez byl pohodlný a kufr dostatečný. I když ten krabiciodní tvar měl negativní dopad na spotřebu.
Švagr má ten starý model Balena - sedan (1998 - 2001), po celou dobu provozu s ním byl spokojený, jen teď už lavíruje na vrakovištěm. -
palix 24.06.21 15:48
« Re: Re: Re: Super recenze
Povedal by som, že keď už EU chce aby autá vedeli čítať značky, prípadne o chvíľu aj obmedzovať rýchlosť, tak každý úsek by mal byť označený značkou na začiatku a na konci... Napr obmedzenie na 50 a potom znova 90 a podobne. Auto samo nepozná križovatky a predpisy - vie len čítať značku... Aj údaje o povolených rýchlostiach v navigáciách sú často nesprávne...
A samozrejme nebudem hovoriť o niektorých značkách, ktoré ani nie je vidieť, lebo sú zarastené kríkmi, stromami..., alebo sú zle umiestnené... -
palix 24.06.21 15:41
« Re: Re: Re: Infotaiment
Samozrejme - niekedy je pri novom silnejšom motore aj rovnaká spotreba, prípadne aj nižšia... To sa mi potvrdilo aj u môjho auta...
V najhoršom prípade prebehne nejaká aktualizácia a auto ostane nepojazdné, lebo sa niečo pokazí, alebo nejaká vec začne fungovať ináč. Aktualizácie by nemali byť automatické, lebo... ako sa mi už neraz potvrdilo: "ak niečo dobre funguje tak do toho netreba babrať" - platí u počítačov, mobilov, áut...
Väčšinou nie je problém aktualizovať, ale ak niečo nie je OK, tak je obrovský problém vrátiť to späť na funkčný a vyhovujúci stav. Vlastne je to pre laika takmer nemožné. -
palix 24.06.21 15:35
« Re: Re: Re: Re: Pro ty zvýšené kombíky mám slabost
Altea bola ak sa nemýlim o niečo vyššia - také "neforemné" auto - z môjho pohľadu najhoršie obdobie Seatu :-)
Staré Baleno, alebo nové? Staré sa predávalo kedysi koncom 90-tých rokov... Kolega má to nové... To auto je veľké v interiéri, vyzerá celkom lacno... Auto za dobré peniaze pre človeka, ktorý potrebuje auto s dobrými úžitkovými vlastnosťami (spotreba, priestor...), ale vôbec si nepotrpí na dizajn, kvalitu, detaily... Kolega je spokojný, ja by som to nekúpil... -
Technoid 23.06.21 16:50
« Re: Re: Infotaiment
Proč nové auto? Protože třeba silnější motor ;-) . Také mám obavu s postupujících sankcí ohledně EURO norem, až to bude jednoho dne člověk chtít prodat, nebude chtít platit pokutu zanízké EU. Aktualizace jsou pak nutné zlo. Třeba budu mluvit jinak, až se mi poprvé samy aktualizují mapy a já nebudu muset běhat s médiem mezi počítačem a autem... -
-
palix 23.06.21 15:41
« Re: Super recenze
Konkrétne spomínaná lampička je taký malý detail, žeby som to asi ani nezaregistroval ako problém ;-). Ja ju síce mám v kufri, ale mám ju vypnutú. Keď ju raz za čas potrebujem - zapnem ju...
Oveľa horšie veci sú zle fungujúce asistenčné / bezpečnostné systémy (ktoré si žijú viacmenej svojím životom), zlý infotaiment, poruchové auto od novoty... a podobné vysoko funkčné záležitosti.