Renault Clio (2001)
21.7.2020Taky jste jako malí kluci snili o tom, že budete mít jednou červené auto, co má jen dvě dveře, atmosférický motor a manuální převodovku ? Já ano a až po…
Renault Clio (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- recenze 21.07.2020 13:04 Mikesus
-
Re: Re: recenze 21.07.2020 15:23
Mikesus
-
Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 19:07
idam.i
-
Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 19:57
Ozzman
-
Re: Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 20:30
idam.i
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 21:02
Ozzman
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 21:51 idam.i
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 21:02
Ozzman
-
Re: Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 20:30
idam.i
-
Re: Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 19:57
Ozzman
-
Re: Re: Re: recenze 21.07.2020 19:07
idam.i
- Clio sport ph1 21.07.2020 20:41 dr.biker
- Pěkná recenze 27.07.2020 22:12 ericn
- Fotky 09.08.2020 12:10 Mikesus
- Konečně jsi měl pořádné auto... 12.01.2021 23:35 Ronault.
-
Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 13:24
Ozzman
- Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 16:05 Verny_2013
-
Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 18:10
Ronault.
-
Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 18:23
Ozzman
-
Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 19:59
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 21:49 Ozzman
- Otáčky Megane 18.01.2021 07:34 Ozzman
-
Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 19:59
Ronault.
-
Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem 15.01.2021 18:23
Ozzman
-
Gerapá 26.01.2021 20:45
lamal
- Re: Gerapá 28.01.2021 22:39 Ozzman
-
-
Ozzman 21.07.2020 13:12
« Re: recenze
Fotky někdy dodělám >:D Můžeme zas udělat minisraz >:D
Jo, v tom autě vidíš přerostlost dnešních aut, byť stejné třídy, nejvtipnější je pak jezdit třeba za takovou Oktávkou a vyčkávat, kam se nevejde on, ty zaparkuješ luxusně :D.
Elektrika zlobit může, svítí kontrolka airbagu, kdo ví, kolik z nich jich po dvaceti letech vystřelí, taky provozem bude spoustu kontaktů vyskákaných, gumy zpuchřelé, takovým prkotinám se nevyhneš, nicméně nerezne a je možná víc eko, než nový elektromobil, protože tohle už někdo vyrobil ! >:D A plní Euro 3 ! Vždyť si to řídil, tak víš >:D-
Mikesus 21.07.2020 15:21
« Re: Re: recenze
Vím vím. Euro 3 benzín je ok, narozdíl od euro 5 nafty.
Jo s tou oktavkou už jsem taky párkrát zažil ještě s Aurisem, ten měl o pár cm méně a často o stačilo. Corolla už bohužel je na tom hůře. Tam těch cca 10cm navíc je znát. A oproti tomuhle je to jak nebe a dudy. Ale taky ten přední nárazník je v parádní výšce.
-
-
-
Mikesus 21.07.2020 15:23
Re: Re: recenze
Vím vím, ale stejně bych to měl spíš za trest. Euro 3 benzín je ok, narozdíl od euro 5 nafty.
Jo s tou oktavkou už jsem taky párkrát zažil ještě s Aurisem, ten měl o pár cm méně a často o stačilo. Corolla už bohužel je na tom hůře. Tam těch cca 10cm navíc je znát. A oproti tomuhle je to jak nebe a dudy. Ale taky ten přední nárazník je v parádní výšce.-
-
Ozzman 21.07.2020 19:57
« Re: Re: Re: Re: recenze
Ahoj, díky moc, snažil jsem se to auto popsat tak, jak ho vnímám, ono by bylo lehké ho odsoudit proti moderním Bčkům, ale v kontextu ceny to vlastně je dobré auto :-)
Kugu FL nemáme ještě ani rok a má snad kolem 5 tisíc najeto >:D Vzhledem k tomu, že jsem tu měl recenzi na skoro totožné auto se k tomu jen tak nechystám, ale pokud tě cokoliv zajímá, rád se pokusím pomoct :-) Tak se ptej.-
-
Ozzman 21.07.2020 21:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze
Takže:
Podvozek je na svou třídu top, to zůstalo stejné jako před faceliftem, na to, že je to SUV umí hbitě jezdit v zatáčkách, ale i tlumit nerovnosti. Mondeo je trochu lepší a na dálnici lépe odhlučněno (což je dáno i stavbou auta, kdy SUV je vyšší = vyšší aerodynamický hluk).
Je to Titanium plus (nebo něco takového) v barvě Magnetic Grey (stejná jako mám na Mondeu).
Je to 1.5 EB 110kw FWD a MT. Motor ještě vlastně není zajetý, starší 1.6EB mi přišel po zajetí trochu výbušnější (nemyslím teď ty pověstné pístní kroužky, ale odezva na plyn), hlavně v nejnižích otáčkách, zde díky vyšší emisní nálepce musíš překonat takové hluché místo při rozjezdech, pak jede velmi dobře a hezky graduje, obecně velmi povedený R4 turbomotor v této kategorii, určitě lepší, než 1.5TSI (tedy ten do 2020, teď je prý předělali, což jsem nezkoušel).
A spotřeba mi příjde skoro o litr nižší, než 1.6EB a to 7,5-8,5 dle jízdy, s jednašestkou jsem jezdil já kolem 9 a víc >:D-
-
Ozzman 21.07.2020 22:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze
Vůbec není zač. Za ty peníze je to dobré auto, byť dnes již o generaci zestárlo, ale zase co se vyprodávaly na podzim 2019 skladovky, byly za až směšné ceny, my za ní dali asi 550 tisíc z původních 720 ceníkových. Já vlastně moc zkušeností ještě nemám, byl jsem s tím párkrát tady po okrese, poskakoval párkrát v Praze v koloně (proto mi vadí ta prodleva po přidání plynu, což trápí i jiná nová auta s MT po WLTP) a asi 2x v Norimberku, tzn cca 1000 km za volantem :D. Nemám moc důvod si ji půjčovat, žere víc, než Mondeo >:D
Jinak samozřejmě Mondeo bude vždy lepší, lépe odhlučněné, má i trochu lepší interiér, je přeci jen o třídu výše. Ta Insignie by mne dost zajímala, protože byla nová za +/- cenu ojetého Mondea a koukal jsem po ní. Jezdil jsem jen Emelovou 2.0T, takže tu jednapětku neznám a to je podle mne jediné auto, které může v mainstreamu podvozkem konkurovat Mondeu. Když ji v té 1.5T projedeš, určitě dej vědět, jak to jede :-)
-
-
-
-
-
-
-
dr.biker 21.07.2020 20:41
Clio sport ph1
Ahoj, také děkuji za příjemné počtení, jsme stejná generace, Clio II jsem taky vždycky chtěl, jeho "vajíčkový" design se mi vždy strašně líbil. Pak jsem objevil verzi sport a já ho ve 12-ti letech chtěl mít...
Tento sen se mi splnil až po 19-ti letech, kdy jsem si konečně minulý rok Clio sport ph1 koupil jako víkendové auto pro radost z řízení. Do auta jsem sice už nasypal hodně peněz, ale koupě nelituji, je to taková hračka pro dospělé kluky, která mě strašně baví.
Pokud tedy budeš mít možnost toto auto koupit, tak neváhej, v dobrém stavu je jich už docela málo a ceny začínají stoupat...
Více informací nalezneš v mé recenzi.
-
Ozzman 21.07.2020 21:07
« Re: Clio sport ph1
Ahoj, díky, my už jsme si psali a já tvé PH1 obdivoval >:D
Mne malá auta okouzlila až s tímto Cliem a od té doby a od svezení v Lamalově RS3 mi to leží v hlavě >:D PH1 je jako máku, dost se jich bojím (kdo ví co s nimi předchozí majitelé dělali) a nebo jsou drahá na úrovni RS3,zatím to není aktuální, ale třeba se jednou rozhoupu. Má druhá alternativa je FieSTa 150, která je levnější, byť pomalejší a k modrému oválu mám silný vztah :D.
Děláváme občas srazy ACZ, kdyby se ti chtělo s tímto skvostem ukázat, rádi tě přivítáme.-
dr.biker 22.07.2020 20:06
« Re: Re: Clio sport ph1
Ano, vozidel Clio sport ph1 je na trhu opravdu málo a většinou mají nejistou historii. Můj kousek na tom není jinak, jsem asi šestý majitel a ani nechci vědět, co auto zažilo.
Za rok vlastnictví jsem ale auto dal do dobrého stavu, nyní zbývá dořešit pouze kosmetika karoserie a to i přes to, že auto již nemá originální lak. Chtělo by to nový celolak.
Fiesta St první generace je také dobrá volba na auto pro radost z řízení, viděl jsem teď na okruhu ve Vysokém Mýtě, to auto jezdí taky dobře.
Pokud budete pořádat sraz MACZ, tak mi klidně napište zprávu, rád bych se potkal s dalšími členy.-
Ozzman 23.07.2020 07:22
« Re: Re: Re: Clio sport ph1
Ono se všude píše, že ty PH1 jsou vlastně blbuvzdorné, ale občas může zazlobit převodovka a to je už věc, kterou bych repasovat zrovna nepotřeboval, pokud něco takového koupím >:D Nicméně když je auto 20 let staré a má 6 majitelů, je to obrovský risk :). Ty hezčí a méně jeté kusy pak stojí jako RS3....Jediná věc, co je velké pozitivum Clií je, že nereznou... to se o Fordech z doby FieSTy150 říct nedá, tam se stačí špatně podívat a už hnije blatník >:D
Určitě dám vědět :-)
-
-
-
-
ericn 27.07.2020 22:12
Pěkná recenze
Naprosto rozumím tomu, proč to auto máš. Btw stejně to mám já s C3. Taky mě baví občas si ho vzít a jet se projet. Je to nedokonalá pixla, kterou ti nikdo nezávidí, atmo motor co umí překvapit a u mě ještě houpavý podvozek, jak se na citrouše patří a vejde se taky všude. Takže ať slouží :yes: Btw přihoď ještě fotky...-
Ozzman 28.07.2020 12:57
« Re: Pěkná recenze
Díky, já bych ještě k tomu dodal jednu věc, a to že právě v takových autech by se možná měli dnešní mladí učit řídit. Naučí se, jak auto funguje, jak předvídat a přemýšlet, a né se jen spoléhat na automat, ESP, ABS, AWD automatické parkování a podobně. Řidiči by třeba získali trochu respektu.
Fotky dodám :-) On ten Renault má taky houpavější podvozek, s C3 jsem jel krátce (tou první) a ta druhá už byla taková prknenná, takže předpokládám, že mluvíš o první generaci :-)-
ericn 28.07.2020 15:49
« Re: Re: Pěkná recenze
No mluvím sice o té druhé generaci (mam tu recenzi), ale je to o rozměrech pneu. Na zimních 15” kolech je pohodlná a houpavá, letní 16” s nízkým profilem hodně přitvrdí hlavně zadek a pak se mu nelíbí rolety.
Btw mám to auto právě pro syny na naučení se řídit, jeden už papíry má cca 4roky a ten nejdřív jezdil s 207 a teď z C3 a ten druhý je právě začal dělat. Tj ideál na začátek :yes:
-
-
-
Mikesus 09.08.2020 12:10
Fotky
Nebuď lenoch a přidej fotky. Ať aspoň si můžeme prohlédnout auto my, co ho pořádně neznáme >:-[]
Jo a auta na fotce č.3 neznám >:D -
Ronault. 12.01.2021 23:35
Konečně jsi měl pořádné auto...
...a ty ho prodáš... 8-s >:D
I když já už taky Renaulta nemám, tak tě to trochu omlouvá... ale mě se po něm docela stýská :-( :'-(-
Ozzman 13.01.2021 07:07
« Re: Konečně jsi měl pořádné auto...
Neboj, koupili jsme si dalšího Renaulta >:D Do teď jsme měli dva měsíce dva Renaulty! Tak tenhle musel z domu >:D
Já tě chápu, mám k nim taky vztah, podceňovaná auta, která umí velmi mile překvapit....Proto padla zase volba na tuto značku, recenzi přidám až bude víc najeto.
Jinak Clio se mělo hezky, zbytek života u mne strávilo v garáži, protože do něj teklo >:D a její právoplatný obyvatel stál v mrazech venku, což mi trhalo srdce, ale už je zase v teple :-)
-
-
-
Ozzman 14.01.2021 21:47
« Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...
Megana 2 kombi, poslední měsíc výroby 12/2008 2.0i AT 99kw. Kdyby to nezralo i trávu kolem cesty, tak to i dobře jede, zrychlení mezi 100-170 je fakt slušný, takže na dálnici to potrápí nejedno novější auto. Má drahá polovička chtěla automat a výběr takových aut je strašnej problém mezi ojiteinami. Tohle byl nejdražší megan 2 v ČR >:D Ale mel origo původ a 62 tisíc najeto, tak snad bude sloužit >:D Brzy přidám recenzi i s tím jak jsem postupoval při koupi takové dost specifické ojetiny s automatem a snaze se vyhnout co nejvíce problematickým věcem :-)
P s. Na 48 hodin jsem byl i majitelem megana 3 s 1.5dci a EDC, ale vrátil jsem ho, protože byl v trochu horším stavu, než se že začátku tvářil >:D Ale to je aj delší psaní.
-
-
-
-
Ozzman 15.01.2021 13:24
Jak koupit starší ojetinu s automatem
Takže, partnerka nechtěla moc Cliem jezdit, protože jsem ji já vůl ukázal v Mondeu, jak jednoduché je se rozjet s automatem >:D
Cliu v létě začaly odcházet spotřební věci, tak jsme přemýšleli, jestli opravit, nebo tedy zkusit sehnat automat. Nejdříve byl limit do 50 tisíc.
Řekl jsem si, že auto nesmí být velké, musí mít spolehlivý motor a spolehlivý automat.
Z toho vypadávají veškeré dvouspojky, roboti, turbodiesly, turbobenzíny a podobně a začal jsem pátrat. Ideál by byl Clio 3 s AT. Ale rozšířil jsem ihned pátrání i do C segmentu, přičemž střední třídu jsem druhou nechtěl.
Do 50 tisíc jsou to 20+ stará auta, jako Oktávie a Fabie 1g, Golf 4g - auta s 4stupnovým měničem, který bych vzal na milost, jenže za auta v průměrném stavu i v tomto stáří chtějí prodejci skoro 2x tolik a zbytek má objetou zeměkouli, tuny rzi a to i přes motory jako 1.9TDI nechci akceptovat za ty peníze.. za 20-30 tisíc ok.
U Renaultu se objevilo pár Scéniků 1. a 2. generace, většinou s Dci motory, což fakt jako ojetinu nechceš, nebo stejná Clia, co jsem měl a za ceny 40-50 tisíc... to taky asi ne.
Tak jsme zvýšili rozpočet na 100 tisíc (postupně až na 150 kdyby bylo auto fakt hezké) a zase jsem začal běhat po minovém poli.
Koncern - VW,Škoda,Seat - DSG pryč, 2.0TDI pryč, EA111TSI pryč - nezbude nic, akorát jedna A4ka s 2.0i a hydroměničem, jedna jediná v ČR, jiné byly multitronic - pryč.
Peugeot - Ojetiny s motory VTI - probém - pryč
Opel - Astra H - Easytronic (robot) pryč, motorizace 1.8i a 1.9diesel má měnič, cca 4 kusy na prodej, šílené nájezdy. Corsa větišnou 3dv a easytronic. Našel jsem pak jednu Astru J s měničem, ale už stála asi 160.
BMW (jo i na to sem koukal) - E46 - rez všude kam se podíváš
MB - Bklasse - to se mi líbilo, bohužel v první generaci špatné automaty
Ford - Powershift ojetý nechci, navíc ten starý byl problematický a většina s motorem 1.6TDCi - pryč, Fokus 2 s CVT - to taky není ideální automat, navíc asi 2ks v ČR s vysokým nájezdem. Fiesta by možná šla, ale byla to ještě ta stará hranatá a chtěli za ně dost.
Suzuki - když jsme ještě uvažovali v cenách do 50ti, byl jeden Swišť, na který mne upozornil Emel, kdyz jsem zvyšil rozpočet, už tam nebyl.
Toyota - Yaris i Auris s CVT, což je škoda, protože by to byly slušné ojetiny, radši jsem taky neriskoval, navíc výběr aut je malý.
A nakonec Renault - pozink karoserie, měničový automat, takže volba padla na Mégana 2... problém je ten užraný motor, ale jinak je to fajn auto :-)
A eskapáda s Meganem 3 z Auto Esa - nejdrive jsem se nechal nalákat, všude psali, že EDC je naprosto spolehlive, rozbilo se ještě ten den večer >:D Pak jsem zjistil doma, že byl bourany trochu hodně více, než jen plech na blatníku, tak se vrátil.. přitom byl fakt peknej a jezdil za 5,5 ! >:D Snad ti to trochu pomůže-
Verny_2013 15.01.2021 16:05
« Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
U škody jsi zapomněl na roomster a fabii 2 s 1,6 mpi. k tomu dávali klasický měničový automat. Do 150 by ses vešel. Z tvého výběru bych asi nejspíš volil toyotu s variatorem. Když po tom moc nechceš, je to v pohodě. Nesmí se s tím jezdit moc agresivně. Ale pro ženu myslím ok. Já té své koupil dsg a taky si lebedí. Já už míň. Řadí sice pěkně, nečeká, ale problém je, že v příliš nízkých otáčkách.-
Ozzman 15.01.2021 17:00
« Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Dsg jsem nechtěl, ty převodovky mají hruzostrasne pověsti a kdo ví co s tím kdo dělal předemnou a jak to servisoval. Navíc u hodně inzerátu vw aut s dsg je napsáno, že dsg je už repasované, či vyměněné a podobně.. A k tomu ještě nabídka motorizaci slibujici další investice.
Obecně koncern nemám moc rád, většina aut co jsem viděla byla v hroznem stavu, koroze nebyla výjimkou a to u aut TYPU golf5 či oktavka 2generace.
Fabie s 1.6 jsem koukal, ale nejlevnější byla asi za 130 s dost velkým najezdem, pak Ibiza s tím stejným motorem jen 3dv. Ale myslel jsem, že tahke auta už nemají ten starý měnič?
Jinak proti tomu Megane aspoň jede >:D Jak jsme psal výše, já koupil s plnou historii a s 62 tisíc najeto to je defakto predvadecka >:D fakt ten stav sedí, mám k tomu papíry i kontrolu v ofiko servisu. Tak snad bude sloužit :-)
Kdyby to auto nebylo v takovém stavu, tak třeba taky koukám dal a vezmu jiné, třeba dražší, ale tohle bylo za 100. No s tím dsg přeji hodně štěstí, pokud k němu máš aspoň historii, bude to lepší.-
Verny_2013 15.01.2021 17:22
« Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Jo historii mám. Pravidelně servisovano u vw, jinak bych do toho nešel. Myslim že powershift od fordu má ještě mnohem horší pověst než DSG. Mám tu na golfa plus novou recenzi. Zatím za 9 měsíců najeto 13000 km bez zaváhání.-
Ozzman 15.01.2021 17:32
« Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Ten starej u Fokusu je na tom +/- jako dsg, ale jak jsem psal výše, taky jsem se mu vyhnul a aktuální Mondeo už by mělo mít ten PS v pořádku, navíc ten můj jede dle servisního plánu,mám ho skoro od nova. teď mě bude čekat další výměna oleje. Ale upřímně ani to Mondeo třeba s 200 tisíci km bych s tím powershiftem zvažoval, jestli do toho jít.. nikdy nevíš co s tím kdo dělal..
-
-
-
-
Ronault. 15.01.2021 18:10
« Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
No ten výběr odpovídá i mým zjištěním.
Klidně bych se i smířil s jedničkovou Fabii s nějakou 1,4, přece jen je to sestře na naučení. Hledal jsem i Swifta, ale marně.
Jako nebál bych se vzít na milost i nějakého robota, máme ho v Picassu. Pravda, my máme jeho poslední generaci a ta řadí rozumně (určitě logičtěji než DGS u PGTI), jen prostě pomalu, což tolik k užití auta nevadí, navíc pokazit se může v podstatě jen spojka, která 200t vydrží. Problém je, že u těch levnějších aut to jsou starší generace a to opravdu není žádná výhra.
Ten Megane za ty prachy vypadá jako docela dobrá koupě :yes:
[odkaz] škoda, že až v Táboře...
[odkaz]
[odkaz] - trochu přes limit
-
Ozzman 15.01.2021 18:23
« Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
No, Fabie aby byla hezká, dáš aspoň 80, navíc prostě koncern = koroze :/ tedy v těchto letech. Robot by mi nevadil svým charakterem, ale co jsem četl tak u těch ojetin to jsou jen problémy. Ono HDM není žádný rychlík >:D výhoda toho meganu je velký motor, takže na dvojku to podřadí i v 70ti a trojku točí do 170ti >:D Navíc ten dvoulitr má asi 191 NM což je na atmosféru slušný a když jedeš klidně, tak to jede "na kroutak" a když chceš fakt jet, nestačí trochu přidat plyn jako u dvouspojky, ale musíš proslapnout do podlahy na kickdown. Je to takove přemlouvání auta, kdy se nic neděje, pak pomalu pořadí, výročí motor a nastoupí velmi přesvědčivej zátah, kterej je stejně v 80ti i 140ti, což je pecka >:D Ale kdzy predjizdis, tak mackas plyn s předstihem >:D
Ten swist by stál za to vyzkoušet , Ty Fabky sou nastreleny :/-
-
-
-
Ozzman 16.01.2021 12:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Tak mne první šok čekal při přechodu z mk4 na mk5, to jsem ale nějak zkrotil a umím i pod 7, takže toto pro mne není takový šok. >:D Včera jsem jel centrum Prahy za 6.3 s Meganem.. To budu říkat v diskuzích, ale bylo půl 6 ráno a byla zelená vlna >:D-
Ronault. 16.01.2021 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Já vždycky nastartuju a říkám si "dneska ráno to dám na spotřebu" po pěti kilometrech tam mám 10l/100km a vztekle nadávám na ostatní, že se vlečou jak s hnojem >:D Jediné, co mě udrží na uzdě, je adaptivní tempomat. Na dálnici jsem zjistil, že moc pomalu reaguje, ale mezi město v koloně je to příjemný pomocník na to abych nejel jako prase >:D
Kupodivu s Picassem tyhle problémy se sebeovládáním nemám >:D-
Ozzman 16.01.2021 13:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Tak s Mondeem už mne to trochu přešlo, na okolní provoz působí jako moderní auto, takže na dálnici na mne neblikají, nebo mi i uhnou z levého, protože tak nějak čekají, že nemá jen 50 koní, ale u starého Megana ne, to je plevel silnic pro služební Fabie,Rapidy, Scaly a Oktávky (samozrejme ty slabší, ty silnější na ty nemam :D) a pak mi tak nějak baví jim ukázat, že to jede... akorát když pak jim vítězoslavně ujíždím po dálnici, jim to žere 10 a mne 30 >:D
Jo a taky s potomkem na palubě uz se snažím klidnit >:D
-
-
-
-
-
-
Ronault. 18.01.2021 12:21
« Re: Otáčky Megane
Ti říkám, že je to skvělý adept na LPG ;-)
Tak to je lepší. Moje Laguna (1,6 16V 74 kW) ve 130 km/h točila na pětku 4000 ot. a ani novější verze se šestikvaltem nebo Megany II i III s těmi motory nebyly o moc lepší. Jen některé 1,4 TCe měly delší převody a točily na šestku nějakých 3000-3400 ot/min. Nicméně s tímto se dá už příjemně jezdit dlouhé trasy, když neřešíš náklady samozřejmě >:D-
Ozzman 18.01.2021 14:41
« Re: Re: Otáčky Megane
Já LPG moc nefandím, vlastně o tom nic nevím >:D Ale třeba to přijde... zeptám se Barika >:D Ten má bohaté zkušenosti..
On má dost dlouhé ty převody, protože jsou jen 4, trojku vytočí do 170ti cca, takže podle toho to pak vypadá. Má to zase nevýhodu, že když chceš předjíždět, musíš donutit automat podřadit, někdy i o dva stupně. Samozřejmě to má i manuální řazení, ale žádné elegantní pádla pod volantem nečekej >:D-
-
-
Ronault. 18.01.2021 19:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Otáčky Megane
To porovnáváš auta z roku 2008 a 2016, v mezičase se událo mnoho změn díky euronormám v ladění převodovek. V roce 2008 a dříve se obecně převodování dělalo tak, aby na nejvyšší rychlostní stupeň ve 130 motor měl otáčky ve kterých má nejvyšší točivý moment a to tak povětšinou odpovídalo. Proto i TDI měly nižší, třeba. S příchodem přísnějších norem se prodlužovaly převody. Proto moje Laguna z roku 2001 točila ve 130 km/h skoro 4000 ot., pozdějších verzích po roce cca 2012 už byly se stejným motorem převody delší. Problém ale je, že subjektivně pak kombinací delších převodů a emisnímu přiškrcení jedou atmosférické motory podstatně hůře než dříve, i když papírově mají vyšší výkony. Třeba ten 1,6 GDI 99 kW v roce 2014 vůbec nejel lépe než 1,6 16V 74 kw ve větší Laguně z roku 2001... ale zase na dálnici v těch novějších autech je akusticky příjemněji.
Tak to prostě je, něco za něco ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
lamal 26.01.2021 20:45
Gerapá
Fajne citanie : ) Na nase zvezenie v trojici nezabudnem : D Ked si mi so strachom v ociach dohovaral, ze to auto je uz stare, ma tenke gumy a nebrzdi to :DD
Som rad, ze som ta trochu nakazil nejakou malou hrackou s par konmi... kup to, pretoze za 5r uz bude problem jednak cena PHM a aj spalovak ako taky... za 10r to uz bude cele pass.-
Ozzman 28.01.2021 22:39
« Re: Gerapá
Tak dnes vím, že víš, co děláš, ale je fakt, že v Cliu byl potenciál, který nemá dost nových Bček - prostor, velmi komfortní podvozek a sedačky ! Vždyť o těch se před pár týdny rozplývala diskuzní smetánka s Fostekem v čele.... proč je nedostal Megane ? Tedy ten první asi jo, ale pak už ne....
Hračku bych hrozně chtěl, sice asi budu rád, když seženu "trojku", ale snem zůstane PH1 či PH2 :-) Jak už jsem ti psal, začal jsem motorem >:D Tenhle krok do neznáma už jsem udělal >:D Tak snad do budoucna >:D-
lamal 02.02.2021 13:47
« Re: Re: Gerapá
Teraz som bol u Kouta v Renaulte, zlozit zalohu za podvozok (konecne idu von tie Eibach Pro-Kit znizene pruziny) a bavil som sa so servis poradcom v style, ze ceny 3kovych RS s lavym riadenim uz nepadaju, pomaly to ide hore.
Zalezi co preferujes, na tratiach je 3RS rychlejsie ako 2RS a to napriek lepsiemu pomeru vykon/vaha 2RS... co to znaci ? Ak 3RS dokaze urobit vyznamne lepsie casy ako 2RS aj napriek tomu, ze ma horsie zrychlenie, to je uz co povedat o kolko lepsi ma podvozok a brzdy ;-) Toho vykonu resp zrychlenia zas az tak moc nepotrebujeme... podstatne je to vyuzit na max aj na okreske, co plnia obe RS na 1cku. Bral by som vsak 3ku aj z hladiska bezpecnosti a antikoru, je to celkovo lepsie auto.-
Ozzman 03.02.2021 06:58
« Re: Re: Re: Gerapá
Já vím, že to co říkáš je fakt a asi s ohledem na nabídku ojetin to bude i lepší volba, ale mně se ta dvojka líbí více, hlavně je menší a nenapadnejsi :). No ještě budu muset chvíli počkat, pro mne je ještě zajímavá Fiesta st 150, ta je levnější a je trochu větší výběr, uvidíme, každopádně kdyby něco, budu se tě určitě dotazovat >:D-
lamal 03.02.2021 11:03
« Re: Re: Re: Gerapá
ST150 a 3RS je uplne ina liga, myslim ze aj 2RS... Na druhej strane, s ST150 by si mal Forda a Fiesta je od r.2002 je teda novsia, ma lepsi NCAP ako Clio2, je pravdepodobny aj lepsi stav.
Z tychto 3 by to mohola byt tvoja zlata stredna :-) ... teda ked pride vhodny cas-
Ozzman 03.02.2021 11:42
« Re: Re: Re: Re: Gerapá
My dva máme ale trochu odlišné pohledy na HH :). Ty si užiješ ten podvozek a rychlost, pro mne by to byly nižší rychlosti a zábava vytoečného motoru, takže i když pomalejší FieST mi příjde zajímavá, pořád to není pomalé auto. Pak jsou tu ještě třeba Swiště sport, což by možná jako začátečnické auto stačilo :-)-
lamal 03.02.2021 12:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá
Suhlas, je len otazka na kolko rokov ho chces, 3kove RSo by si si uz mohol nechat na furt, zatial co Swift Sport by si mozno casom chcel vymenit... Fiesta je niekde medzi a s dobrym vyfukom a sanim by si z nej dostal cca 125kw... to by stacilo v tom aute na dlhsiu dobu.
PS: pridal som tiez testík...-
Ozzman 04.02.2021 10:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá
To je otázka >:D Na furt si asi nechám Mondeo, protože je poslední svého druhu >:-[] Zatím je to hudba budoucnosti a mít třetí auto už mi příjde takové...:D Taky jsem uvažoval, že až Mondeo bude starší, tak se prodá Mégane (ale toho by mi asi taky byli líto, takto zachovalý kousek v ČR podle mě už není v takové kombinaci a motorizaci) a já bych si koupil něco menšího a zábavěnjšího s manuálem, jenže to je hudba budoucnosti.
Vyhrát tak sportku ! >:D Mohl bych si nechat všechno a ještě nakoupit další ojetiny >:-[] >:-[]
Kam si přidal test? Dej link :-)
-
-
-
-
-
-
-
Tohle je do města jak dělaný a naprosto dostačující. Teď už jen mít kde parkovat mimo zóny a máš vystaráno na delší dobu.
Výhoda tohoto Renaultu, že na těch pár kabelech se nemá co rozbít. I když to mistři ve Francii evidentně už zvládli u zadního světla >:D