Renault Mégane (2016)
17.7.2020Tato recenze je věnována Renaultu Mégane GT v modré metalíze Iron Blue, který nám dělá společníka už téměř rok. Než se doberu k tomu, jak jsem se k…
Renault Mégane (HandyMan)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
HandyMan 28.01.21 13:17
« GT
@ceen: Na ty lamely v převodovce se v přerovském servisu CMN zeptám, díky za tip. Ale jinak to zatím řadí dobře. Olej a filtr v převodovce jsem měnil samozřejmě dřív, hned po koupi při necelých 60.000km. To zapískání turba by mělo být Ok, pokud to je jen vyloženě "pod plynem". Jel jsem letos přerovský Pretiox Autoslalom, taky jsem si toho během ostrých jízd všiml. Jinak jezdím svižněji, ale na pohodu a tam je turbo tiché. -
ceen 14.01.21 11:12
« GT
Zdravím do Přerova. Moc pěkná recenze. Mám taky GT v kombíku, za měsíc jdu poprvé na technickou, zatím 70 tkm a po motoristické stránce jsem moc spokojen. Dokonce jsme se asi v Přerově potkali na kruháči, mám tam dost kamarádu a občas tam sjedu. Ohledně spolehlivost. Ověř si dvojspojku a její "prý nedostatečně dimenzované lamely". Nejsem automechanik nevím víc. Jen jsem jednou byl přezouvat (nájezd ca 28 tis.) a v servise se mě zeptali, zdali bych tam auto nemohl nechat ještě ca 2-3 dny. Vyměnili to v rámci výrobní vady a se slovy "máte spojku o 28 tkm novější" jsem po tom dál nepátral. Od té doby je vše OK. No pak mám dotaz pro všechny. Letos jsem si v nějakém kaňonu v horách při otevřeném okýnku a plném plynu všimnul, že turbo jakoby hvízdá. Vím že turba "trochu hvízdají pod plynem", ale nikdy před tím jsem si toho nevšiml, tak nevím, asi se zeptám teď na servise. No a ještě k těm brzdám. Nemůžu to srovnávat, ale proti autům co jsem měl v poslední době v ruce (Forester, Octa, A4) jsou brzdy dimenzované parádně. Navíc když jsem loni sjel dolů z Grossglockner hochalpenstrasse, tak jedinému mi moc nesmrděly kotouče (jeli jsme GT, i40 a nový Superb). Jinak jsme mysleli, že i40 hoří :-) Měj se a ať GT jezdí :yes: -
HandyMan 24.07.20 11:57
« Re: Megan GT
Děkuji za kladné hodnocení,
s tvým pohledem na převodovkou souhlasím, tuším, že v tom asi bude nějaký technický problém, proč 6° a 7° nemůže být delší. Vzpoměl jsem si na jednu poznámku pana Vaculíka, který to řešil u recenze Rapidu s DQ200, do jejíž skříně se prý kolečka rozdílných velikostí pro lepší odstupňování nevejdou. Ale jistý si nejsem -
Dany 24.07.20 11:48
« Re: Re: GT
Som rád, že som ťa inšpiroval. Dúfam, že budeš s výberom spokojný.
Z mojho pohľadu je najväčší fail, že v nastaveniach nejde nastaviť zvlášť motor a prevodovka. V Perso by som mal nastavenú prevodovku na komfort a zároveň reakcie motora na sport. V sporte jazdím výhradne na manuálny režim. Ďalšia vec, čo ma irituje je, že po prepnutí z režimu Sport sa nevráti do posledného režimu, ale nastaví Normal. -
HandyMan 24.07.20 11:47
« Re: Jste frajer
Děkuji za pochvalu,
Máte pravdu, to jak vnímáte konkrétní auto, dost závisí na předchozích zkušenostech Proto jsem sepsal na úvod to "historické ohlédnutí" . Ale minulost se oživit nedá, napsat každému z těch aut objektivní recenzi po 20 letech jen na základě vzpomínek, to už dost dobře nejde. Paměť je zrádná a ráda fabuluje :-) -
Koubes84 21.07.20 13:01
« 4 control
Předem skvělá recenze. Sice dlouhá, ale skvěle napsaná. Vidím, že projíždíš denně tím naším nešťastným městem. Přeju pevné nervy.
S 4 controlem jsem se taky něco najezdil v trojkové Laguně (GT verze 205k v benzínu) a nemůžu jinak než souhlasit. I když rozdíl tam asi bude v tuhosti podvozku. V Laguně se jednalo o prvotinu tohoto typu u Renaultu a podvozek je přecejenom dost tvrdý. Ale agilita neskutečná.
Když jsem před 5 lety řešil rodinný kombík, tak jsem taky tohle uvažoval právě při přesedlávání z Laguny. No nakonec to dopadlo jinak. Přiznám se, že po přesednutí do auta s klasickou koncepcí by mě už ani 4 control nedonutil uvažovat o předokolce. Přeju hodně šťastných kilometrů. -
Verny_2013 19.07.20 17:20
« Megan GT
Jsem kdysi taky zkoušel. Výkon byl opravdu příjemný ale ten nesmyslně krátký automat mě odradil. Navíc v kombíku je bych si to GT představoval spíš jako Grand Turismo - tj. výkonné auto na delší štreky a nikoliv jako sportovní náčiní. Ta 7°by mohla točit při 130 2500 ot. a bylo by to na dálnici OK. Škoda. Jinak pěkné fotky ( modrá mu fakt sluší ) i recenze. Ale celou jsem ji louskal přes 1/2 hod. Každý to asi nedá. Mě ale moc bavila ta historie tvých aut. To bylo príma počteníčko.