Recenze
Dodge Charger R/T Max
Technické info
Přezdívka auta maxík Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:204875 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5654 výkon [kW]: 275 / 291 * kroutící moment [Nm]: 530 / 555 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 275 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Po ročním fungování s dieslovým Jaguarem XF, které bylo sice až na výměnu 2 zámků bezproblémové, ovšem motor 3,0 V6 od PSA má doslova tragickou pověst (zadírání, problémy s DPF atd) a nechtělo se mi čekat až dojde řada i na mě, rozhodl sem se pro návrat k americkým sedanům a navázat na moje první tři auta, což byly v letech 2004-2012 Chryslery. Taktéž sem dorovnal skore Chrysler vs GM na 4:4.
Ted přijde jeden krátký odstavec o tom, jak si barik plivající na FCA koupil výrobek FCA - takže pár detailů:
1) tohle je ještě papírově výrobek Chrysler Group LLC
2) vyvinuto DaimlerChrysler a dotaženo Cerberusem už v roce 2009 před příchodem fiatu, fiat jen pozdržel rozjezd sériové výroby.
3) s Fiatem to tedy nemá nic společného, jen to vyrobili v továrně, která už v té době patřila částečně fiatu. Z techniky tam není z fiata ani šroubek.
Tentokrát padla volba na sesterský Dodge Charger druhé, novodobé generace. Dle mého osobního vkusu je i hezčí jak druhá generace 300C.
Jedná se o verzi R/T, konkrétně R/T Max, což byla vůbec nejvyšší výbava. Motor samozřejmě legendární HEMI, 5,7 V8 (345 CUI) tentokráte už ve verzi s VCT (proměnné časování ventilů) a větším výkonem 375 HP. Barva Tungsten metallic.
Na první pohled klasický zástupce moderních amerických fullsize.
5místný sedan s pohonem zadních kol, motorem V8 a automatickou převodovkou..Vyrobeno v Kanadě, dovezeno letos z USA.
Druhá generace dua Chrysler 300/Dodge Charger, jehož prodej na americkém trhu začal na jaře 2011 je velkým faceliftem původní první generace vyráběné od roku 2004.
Využívá ještě posledních pár dílů pocházející z Mercedesů - jednak 5ti stupnovou převodovku W5A580 - kterou důvěrně znají krom majitelů některých modelů Chrysler, Dodge a Jeep i majitelé Mercedesů (ovšem po názvem MB 5G Tronic),vozů Maybach, Jaguarů a některých dalších aut a jednak část náprav.
Legendární motor HEMI.
Ten navazuje na slavné motory z 50. let a svoje označení dostal podle polokulového tvaru spalovacích komor.
Motor má tradiční rozvod OHV a využívá u zapalování dvou svíček na válec.
Další "vymožeností" tohoto motoru je systém MDS - tedy vypínání válců a nově VCT, proměnné časování ventilů.
Při jízdě ve městě nebo ustálenou rychlostí elektronika automaticky vypne přívod paliva pro 4 válce a rázem máte místo 5,7 V8 2,8 R4 :o)
Pokud je potřeba výkonu V8, elektronika během 0,04 s zareaguje a z vozu je zas plnohodnotný osmiválec.
Oproti první generaci, kterou jsem měl taky (300C) a jejíž recenze je zde rovněž byl upraven podvozek.
Co se týče zrychlení - 5,6 s je velmi slušný parametr a novější Chargery od roku 2015 s 8st převodovkou ZF ho mají ještě lepší (cca 5,1 až 5,3 s).
O točivém momentu 540 Nm si většina konkurence může nechat zdát a dosahuje tak čísel řady slabších dieslů.
Přitom motor z nákladáku - jak někteří HEMI říkají (ono to i sedí, poprvé byl použit v pickupech Dodge RAM) díky MDS nebaští překvapivě o tolik víc, ve srovnání s těmi luxusními německými uberwageny.
Když to srovnáme s přímou konkurencí z D3 - Audi A6 4,2 FSI bralo 10,9 průměr; BMW 550i s motorem 4,8 V8 bralo 11,1 L a MB E500 s 5,5 V8 11,4 L. A to jsou všechno rozměrově a často i hmotnostně menší (lehčí vozy) i ikdyž ve stjené třídě. Skutečně nic tragického na to, že HEMI je OHV a má větší objem.
Tvary karoserie prošly změnou, nový je celý předek a zadek, s agresivnější přední částí vozu, s klasickou maskou ve tvaru kříže Dodge, zde v černém provedení, chrom mají pouze slabší V6 Pentastar a základní verze R/T.
Nová je i zadní část s velkým křídlem, kompletně v LED a svítící celá zadní část, tj svítí i prostřední část víka kufru.
Zadní deflektor je vybavený dvojící chromovaných koncovek výfuku. Na střeše přibyla nezbytná modní anténka ala ploutev. Nově jsou dvířka nádrže ovládána elektricky a zcela chybí klasické víčko, konstrukce dvířek je taková, že víčko má v sobě. Takže už žádná víčka zamykaná klíčkem.
Zcela přepracován byl interiér s novým volantem, novou palubní deskou naklopenou směrem k řidiči, kvalitnějšími výplněmi dveří vč kůže (madla a část nad madly dveří), 8,4" obrazovka multimediálního systému UConnect, dekory z leštěného hliníku.
A dostáváme se k výbavě - moje další oblíbená kategorie neb zde ameriky pořád výrazně bodují. A tady je výbava doslova nabitá, protože tohle je ta nejlepší verze co se v USA prodávala.
10x airbag, ABS, ASR, BAS,TCS, ESC, Rain brake, duální automatická klimatice, adaptivní tempomat, 20" originální kola SRT, el. ovl. kožená sedadla (NAPPA Poltrona Frau Foligno) s vyhříváním vpředu i vzadu, ventilovaná vpředu (řidičovo a spolujezdcovo stavitelné ve 12 směrech), vyhřívaný volant, kožená loketní opěrka, chromované kliky dvěří, kožené pdručky dveří, kůže od Poltrona Frau, palubní počítač zobrazující i informace o voze jako teplotu oleje, ATF v převodovce, chladící kapaliny, TPC, vnitřní teploměr, venkovní teploměr s varovním před námrazou, digitální kompas, denní svícení, LED zadní koncová světla, el. ovládaná boční okna, el. střešní okno, el. ovl. a vyhř. zrcátka - řidičivo s aut. stmíváním, vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, deštový senzor, zadní parkovací asistent, parkovací kamera, forward collision alert, blind spot monitoring v zrcátkách, rear cross path detection, navigace Garmin, CD/DVD přehrávač+SD a USB vstup,BlueTooth; 8,4" dotykový displej Uconnect, 9 repro Alpine + subwoofer- (origo)audiosystém s 506W, el. stavitelný volant - výškově i podélně, + ovládání PP a audiostému na volantu, el. stavitelné pedály, chlazené a vyhřívané držáky na nápoje, odkládací schránky na co si vzpomenete (vč. brýlí). Bezklíčový vstup, startování tlačítkem, automatické otevírání víka kufru po zmáčknutí tlačítka.
Navíc je vůz vybaven pamětí - lze si nastavit sedadlo řidiče, zrcátka, pedály, nastavení volantu a oblíbené rádiové stanice - to vše uložit do paměti - pro 2 řidiče.
Dále jde nastavit v palubním počítači a nastavení systému v rámci Uconnect sklopení zrcátek při couvání, posun sedadla vzad a volantu nahoru jako usnadnění vystupování, denní svícení, hill asisst atd.
Palubní počítač má zhruba 100 funkcí - vedle těchto personálních nastavení bežné funkce PP (prům. spotřeba, dojezd, počítadlo kilometrů, vnitřní teploměr,digit. kompas atd.; ukazatel závad, ovládání audiostému a navigačního systému atd.
Původní halogenové světlomety s žárovkami H11 nahrazeny konverzí s LED žárovkami, dálkové světlomety s žárovkami PIAA 9005. Provedeno předchozím majitelem.
V neposlední řadě je třeba zmínit desing vozu, který nikdo nepřehlédne. Oproti luxusnějšímu a usedlejšímu 300C je Charger spíše sportovní dravec. Víc agresivní, víc sportovní, víc hranatý.
Na voze instalovány mufflery Magnaflow.
Silné stránky
Výkon, zrychlení, výbava, vzhled, komfort a pohodlí - v autě prostě bydlíte. Místa je tady jako v žádném jiném autě, měřím 193 cm a když otevřu dveře dokořán, mam problém dosáhnout na madlo dveří bez natažení. Jinde sem nezažil.
Tohle není dopravní prostředek z bodu A do bodu B z kterého jste po pár kilometrech dřevění a jste rádi že máte jízdu za sebou, tady si jízdu užíváte.Pohodlí, komofrt, výbava.
Slabé stránky
Občas něco vrže, chtělo by to kůží ptaženou palubku jako má Lancia Thema nebo luxusnější verze Chrysleru 300. Stejně tak head-up display by neškodil.
Servisuju stejně jako předchozí auta.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Veškerý servis provádím bud osobně nebo větší věci u kamarádů.
Proběhla výměna oleje a filtru, olej Mopar 5W20, filtr FRAM, výměna žárovek dálkáčů PIAA Hyper Arros,žárovky mlhovek Samsung LED SMD, nový kabinový filtr, nerezové prahové lišty s vylisovaným nápisem Charger, KN cold air intake sání, vyčistění plastů interiéru, impregnace kůže, výměna 2 ks matic kol, osazení smyboly R/T a několik nálepek. Výměna ATF+ filtru+těsnění, antifreeze a paken ruční brzdy. Instalace LPG. Upgrade interiéru. Upgrade systému U Connect vč. SRT menu.
V plánu přední nárazník z verze SRT8.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromý majitel.
Novinky v recenzi
Nové zadní kotouče a destičky
Kotouče Textar, destičky Raybestos, práce osobně.
Výročí - Dneska 5 let od koupě
Dneska je to přesně 5 let, co sem koupil Charger.
Počtvrté s Chargerem na Howlingu
účast i spanilka pěkná, horko se dalo přežít
Servis přední nápravy
nové uložení tlumičů, vé tlumiče KYB , nové horní a prostřední ramena Lemforder, nové uložení tyče stabilizátorů, nové Balljoint . Zbytek byl dělán minule, takže kompletně nová přední náprava
20 let s amerikami po Česku
tento týden velká oslava - 20 let co jezdím s amerikami . Přes 130 tis km najeto se všemi amerikami co sem měl
Výměna čidla tlaku oleje
čidlo přestalo fungovat a hlásilo to závada a svítila kontrolka, nové čidlo Mopar, práce - osobně. Klínák dolů, altík ven, vyměnit čidlo a celé to složit
18 Jarní Bublání
po 18té v Jizbicích a po čtvrté s Chargerem. Tentokrát mizerné počasí stejně jako v roce 2016, ale fajn pokec s kamarády a pěkná spanilka
50 000 kilometrů
s Chargerem, zároven 60 000 km s motory HEMI a 80 000 km s motory V8 obecně
Výměna oleje
olej Mopar 5W20, filtr Mahle, práce osobně :)
nové vzpěry kapoty
staré už nedržely, takže zakoupeny nové. Práce - osobně :)
Zimní servis
nová hadice topení, nová hadice od chladiče k termostatu, nový chladič. Hadice odešly věkem a praskly a chladič začal drobně téct
Nové svíčky
výměna svíček, nové Champion Iridium, práce osobně.
Výměna oleje v motoru
olej Mopar Maxpro 5W20, filtr Mahle, práce osobně :)
Potřetí Jizbice aneb 18. První jarní bublání
o víkendu sme s Chargerem dali potřetí Jizbice (2021-2023) , čímž sem vyrovnal účast se Stratusem a 300C (oboje taktéž 3x). Tentorkát obrovská účast 480 aut a minimálně 1200 lidí včetně těch co přišli z okolních vesnicic nebo přijeli na čumendu evropskými auty. Další stovky lidí po trase spanilky
Takže pak že věteráni a velkoobjemové motory nefrčí.... každým rokem jezdí těch aut víc a víc.
Nové přední brzdy
Výměna kotoučů a destiček vpředu, Raybestos, promazání vodích tyček. Práce - osobně
Výměna ATF a filtru v automatu
ATF Mopar ATF+4, nový filtr a těsnění vany
Výměna oleje
olej Mopar MaxPro 5w20, filtr KN, práce - osobně :)
Výměna náplně v diferenciálu
Millers CRX LS 75W140 NT+ ; práce osobně
Servis podvozku
nová spodní ramena přední nápravy, nové čepy řízení, nové tyčky a gumy stabilizátorů
Nové zadní pneu
nové pneu na SRT diky - Zimní Kumho
Silvestrovský servis
výměna oleje v Motoru (Mopar 5W20), filtru (KN) a výpustního šroubu. Nový kabinový filtr. Umytí a naleštění vozu (Meguiars)
Výměna žárovek a stěračů
aneb příprava na zimu.
Výročí - dnes 2 roky od zakoupení
Dneska výročí, 2 roky co sem koupil Charger
Další sraz
v sobotu sem byl s Chargerem na dalším srazu - Howling American cars and bikes u Staré boleslavi
První sraz s Chargerem
v sobotu První letní bublání - Jizbice pod Blaníkem
Výměna oleje v motoru
olej Mopar MaxPro 5W20, filtr K&N
Překonání Camara V
Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel s Camarem V. Čím se Charger stal autem, s kterým sem najel nejvíce ze všech aut.
Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Charger, Camaro V,Sebring, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.
Geometrie
nastavení sbíhavosti a odklonu hotovo.
Nové disky z SRT8
instalace nových disků z vrcholného modelu SRT8
Překonání Sebringu
Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel se Sebringem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Charger, Sebring, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.
STK
hotová, revize LPG hotová a můžu zas drandit dál :)
Překonání Stratuse
Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel se Stratusem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Charger, Stratus, CTS, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.
Překonání Alera
Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel s Alerem. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Stratus, CTS,Charger, Alero, Smart ForTwo, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i, RR Silver Spirit a Caliber.
Překonání 300C
Dnes sem s Chargerem překonal to, co sem najel s 300C. Takže aktuální pořadí podle mnou najetých km od toho co sem najel nejvíc je: Camaro V,Sebring, Stratus, CTS,Alero, Smart ForTwo, Charger, 300C, XF, XJ Super V8, Camaro IV, 650i a Caliber
Výročí
dneska 1 rok od koupě
Výměna oleje
olej Mopar Maxpro 5W20, filtr Fram, práce osobně.
Odvzudšnění brzd a update SW Uconnect
odvzdušnění brzd, nová brzdovka, update SW rádia a navigace Garmin
SRT performance menu
Instalováno performance menu do nabídky rádia UConnect 8,4, jedná se o o menu z vrcholného modleu SRT8. Ukazuje tlak oleje, teplotu oleje, teplotu převodovky, zrychlení z 0-60 mph, přetížení G, zařazený rychlostní stupen, úhel natočení kol, přetížení v zatáčkách, výkon motoru na který vůz aktuálně jede i točivý moment atd + nová verze navigace Garmin
Upgrade Interiéru z chrysleru 300C Luxury series/Lancia Thema Executive
ventilované a vyhřívané sedačky čalouněné kůží Nappa od fa Poltrona fra, stejně tak loketní opěrka a područky dveří. Panel ovládání oken v bílé barvě pro každé dveře, dřevený kryt držáku nápojů, nové vyhřívané/chglazené držáky nápojů.
Letní servis
výměna Antifreeze - Mopar 5years/250 000 km Coolant, výměna atf a filtru - Mopar ATF+4, filtr a těsnění Meyle, seřízení ruční brzy a nové pakny Raybestos
Další rekord
81 litrů za 769,- Kč :)
Další rekord
81 litrů za 769 Kč :)
Nejlevnější tankování v historii
76,55 litru za 811 Kč. :) LPG rulezzz
Ugrade interiéru
chrom doplňky výdechů ventilace, kolem klik, středové konzole a kolem voliče automatu. Hand made by American Car craft,made in usa, pravá chromovaná ocel, žádný plast...
Nejlevnější tankování v historii
81,6 litru za 1016 Kč :)
LPG
Instalace LPG systému se sekvencí LPGTech, reduktor na 450 HP, vstřikovače Alex Barracuda
Výměna svíček
nové svíčky Champion
nová hlavice voliče automatu Mopar T shifter
nová chromovaná kovová hlvice ala Charger a Challenger ze 70. let, s logem a nápisem Mopar
nové zimní pneu
Nokian
KN Cold air intake
dneska instalce KN Cold air intake, performace sání , lepší zvuk, + 12 HP
Přidat názorDiskuse: Dodge Charger R/T Max
- Překonání všech rekordů 16.04.2023 20:50 Barrichello
- Re: Olej 5W20 09.03.2022 09:59 Barrichello
- Olej 5W20 03.01.2022 14:32 Martin911Turbo
- Re: Interiér 11.08.2020 11:15 Barrichello
- Re: Re: Re: HEMI v úspornom režime 05.06.2020 10:49 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Kup si naftu 05.06.2020 10:48 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Kup si naftu 01.06.2020 10:40 Martin911Turbo
- Re: Re: HEMI v úspornom režime 01.06.2020 10:39 Martin911Turbo
- Re: Re: Re: Re: Re: Kup si naftu 14.05.2020 16:55 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Kup si naftu 13.05.2020 18:47 Mikesus
- Re: Re: Re: Kup si naftu 13.05.2020 15:22 Barrichello
- Re: Re: Re: Kup si naftu 13.05.2020 15:20 Barrichello
- Re: Re: Re: Kup si naftu 13.05.2020 15:18 Barrichello
- Re: Re: Kup si naftu 13.05.2020 13:45 Ozzman
- Re: Re: Kup si naftu 13.05.2020 12:52 Mikesus
- Re: Kup si naftu 13.05.2020 12:27 Barrichello
- Kup si naftu 12.05.2020 14:20 Ozzman
- Re: Re: Interiér 17.10.2019 22:53 Barrichello
- Re: Re: Re: Gratulace k americe 15.10.2019 15:38 Martin911Turbo
- Re: Re: Gratulace k americe 15.10.2019 15:33 Barrichello
- Re: HEMI v úspornom režime 15.10.2019 15:29 Barrichello
- Re: Gratulace k americe 15.10.2019 15:23 Martin911Turbo
- Re: Gratulace k americe 15.10.2019 14:54 Barrichello
- HEMI v úspornom režime 15.10.2019 14:26 okoloidúci
- Re: Interiér 15.10.2019 12:41 Martin911Turbo
- Gratulace k americe 15.10.2019 12:37 Martin911Turbo
- Re: Interiér 14.10.2019 22:02 Barrichello
- Interiér 14.10.2019 20:55 drdel
Další vozy značky Dodge
-
Dodge Charger (2010) Majitel: aldenson
Přidáno: 16.3.2012 357 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Dodge Magnum (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.5.2008 3710 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Dodge Caliber (2009) Majitel: RS
Přidáno: 11.5.2010 485 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Dodge Ram (2014) Majitel: tichucko
Přidáno: 21.5.2020 1610 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Dodge Durango (2005) Majitel: batoo6
Přidáno: 11.4.2015 169 Majitel 9.27 Uživatelé