Seat Leon (2017)
3.9.2019O Leonu Cupra a Hyundai i30N už toho bylo napsáno a natočeno docela hodně, přesto jsem moc nenarazil na přímé srovnání obou dvou aut z pohledu běžného…
Hyundai i30 (katkablesk)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Wentylos 01.12.19 18:51
« Letiště, světla, gumy
Pěkné srovnání, dík za to.
Chci se zeptat, vypada to že jsi někde od Brna, kam jezdíš blbnout na letiště?
Já mám taky Leona, pofaceliftového a ta LED mi příjdou že svítí stějně jako na GTIčku (2016) co mám taky, takže jako úplně v pohodě. Nicmně teď mám objednáno i30n fastback (měním za GTI), měl by být do konce roku. Někde jsem četl, že LED světla co mají víc než 2000 lumenu musí mít autoregulaci sklonu. Tím že Nko má manualní regularci, plyne z toho že ty LED světla nemají 2000 lumenu. Trochu se bojím jak to bude svítit.
Co se gum tyka, co máš na Nku na zimu? Nechal jsi 19 nky? Jakou gumu jsi koupil? -
musli 07.10.19 12:51
« Pekne srovnani!
Ahoj a diky za pekne pocteni. Na clanek jsem kliknul v podstate uplnou nahodou, ale rozhodne toho nelituji :-) Jako vlastnik Cupry 4x4 (a predchozi 280) s tim mohu jenom souhlasit. Musel jsem na aute dodelat par veci - vyfuk s klapkami, zvukovou izolaci, lehky vizualni tuning a nyni je to vuz v ramci sve cenove relace naprosto fantasticky a zcela bezkonkurencni. Nic podobneho na trhu (kombi) prakticky neexistuje a pokud ano, je to za dvojnasobne penize :-) -
katkablesk 06.09.19 08:40
« Re: CUPRA R vs CUPRA
ahoj. Ano, jedna se o tu druhou, ale predfacelifotovanu verzi (jine svetla). Pred tim byla jeste verze 280 s mensim infotaimentem.
Tu Cupru R, jsem chtel vyzkouset, ale jeste nez se vubec dostaly do Cech, tak me na autosalonu rekli, ze uz jsou vsechny rozprodane (udajne jen nejakych 22 kusu pro CR).
Ta verze 4x4 po FL porad vic pouzivala ten umely zvuk vevnitr a "odzadu" nic neslo. Z venku to slo mozna trocho vic slyset a mas pravdu ze to DSG pod plnym plynem pri prerazeni "zachrochtalo", ale s tou I30 se to fakt neda srovnat, tam to jsou v tom N rezimu rany jak u Subaru WRX z 90tek :-) . Dival jsem se do nejakych prospektu a je tam nakresleny vstrikovac benzinu u te druhe vyfukove klapky co tam normalne soupne trochu paliva, aby byla poradna pecka. Proste se s tim nemazali a sli na jistotu :-) -
Market 05.09.19 18:41
« CUPRA R vs CUPRA
Pekne porovnanie, rad som si ho precital.
Tvoja CUPRA je asi este predfaceliftova?
Mna by zaujimalo aj porovnie beznej CUPRY a CUPRY R.
Rko ma uplne iny vyfuk a zaprdiet uz vie :-)
Rko ma ine odklony na prednej naprave a vdaka inemu ET je aj sirsie a stabilnejsie.
Rko ma vykonnejsi motor.
V i30N som len sedel (nejazdil som ho) a naozaj ten interier na mna posobil strasne lacno, tie plasty a ich spracovanie sa mi vobec nepaciii.
Inak, podla vyjadreni youtube testerov, ktori maju nieco najazdene s Hothatchmi ten VW TSI EA888 Gen 3 motor je asi vazne najlepsi, co sa spotreby, dynamiky a vykonu tyka.
ABT to vie cipnut na 370 koni a 460 Nm a mne tvrdili, ze bez straty tovarenskej zaruky. -
iudex 03.09.19 17:41
« Chválim
Tiež sa pridávam k pochvale, zaujímavé čítanie, z ktorého jasne vidieť, že autor nepreberá frázy médií, ale sám najazdil a reálne posúdil klady i zápory.
Trochu mám predstavu o týchto autách a vidím to podobne, proste i30 je zábavnejšia, spraví viac parády a teda pre tých, čo kritizujú "koncernovú nudu", je to lepšia voľba. Ja nemám skúsenosť s 290k téesíčkom, mal som 230k verziu a tam bol ten motor i30ky subjektívne značne výkonnejší (čo ostatne zodpovedalo papierovým údajom). A určite mi dvojliter z i30 prišiel silnejší, ako nominálne výkonnejšia 1,8TCe z Meganu RS. No ale koncernový TSI je asi najvydarenejší v celkovom súčte vlastností (výkon, točivosť, spotreba), akurát v sérii znie bezpohlavne a chce to lepší výfuk (ja som vymenil za nerezový robený na mieru). Hyundai inak ale aj mňa odrádzal tým lacnejším interiérom.
Každopádne pri výbere medzi Cuprou a i30N by to nebolo jednoduché, každé má svoje klady a asi by medzi týmito dvomi rozhodla cena.
Aktuálne ale by som sa rozhodoval medzi inými favoritmi: MRS Trophy alebo Focus ST (s miernou prevahou Focusu, hlavne kvôli motoru a absencii 4controlu).
1) Letiste je mensi, ale na blbnuti a zakladni trenink treba rozjezdu a rucni brzdy staci: [odkaz]
2) Ten leon po faceliftu sviti vyrazne lepe nez byla moje cupra z roku 17, oproti te sviti Nko 2x tolik, Kdyz jedu v noci vedle nejakeho golfa, nebo novejsiho leona tak me prijde, ze to sviti stejne, kazdpadne Hundaj me velice prijemne prekvapil, me osobne to uplne vyhovuje. Lip uz sviti jen nove Peugeoty a pak jen mercedesy pripadne audy s temi segmentovanymi svetly.
3) Na zimu jsem mel 19ky Pirelli Sottozero 3 na Cupre. Na Hundaj jsem dal na zimu 18ky 225 Continental a tam uz to jde citit dost ze je to jednak mensi grip a jeste uzssi guma, takze treba zatacky je treba vyrazneji pribrzdit. Na druhou stranu ty 18ky jsou o dost pohodlnejsi treba do mesta.
Hodne spokojenosti s fastbekem.