Diskuse

Ford Mondeo (2015)

7.8.2019

Dlouho jsem přemýšlel, jak tuto recenzi začít. O Mondeu MK5 se napsalo hodně věcí a co člověk, to názor a to hlavně v porovnání s předchozí generací…

 

Ford Mondeo (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 07.08.2019  19:55

    recenze

    Moc pěkná recenze.
    Musím říct, že na fotkách opravdu vypadá jak nosorožec.
    Objektivitu je někdy těžké udržet, ale z tvé recenze ji cítím.
    Osobně bych tedy se spotřebou 6,8 až 7,2 nebyl spokojen, případně s hladkostí řazení převodovky ( i když nejlepší dvouspojka, se kterou jsem jezdil ), ale je to jen o subjektivním očekáváním. Na druhou stranu, když člověk pospíchá, na spotřebu nehledí.
    Ale za těch 9,5 v Praze by mě omylo tedy, ač je to adekvátní všem dieselům této kategorie.
    Ať ti slouží co nejlépe a nebudeš muset kupovat lístky na vlak >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 07.08.2019  20:21

      « Re: recenze

      Díky >:D holt ta spotřeba je daň za to, že po dálnici mohu jezdit 180+ >:D Akorát to pak žere jako tank. Spotřeba po městě je bohužel u všech těchto aut stejná, dnes jsem po dlouhé době jel po Praze a celkem klidně, škoda že jsem to nezemřel, protože těch 9.5 je ostřejší jízda , kdy se někam potřebuješ dostat v největší špičce, stejne na tom byl i Superb 4X4 TDi či O3 TDI , obojí s dvoulitry.
  • 00 Reagovat !

    foto Invisible

    Invisible 07.08.2019  21:05

    Spotřeba

    Ačkoliv pro tento typ auta nejsem a nikdy nebudu cílovou skupinou (a už vůbec ne pro diesel), tak musím uznat, že vypadá opravdu dobře. Recenze je taky hodně dobře napsaná. Musím se ale přidat k prvnímu příspěvku - ta spotřeba ve městě mně připadá skoro až vymyšlená... 8-s
    Přitom všude jinde mi spotřeba přijde docela v pohodě.
    Já po Praze jezdím s 2,5 benzínem max do 9 litrů, obvykle ale spíše kolem osmi a to má to auto najeto cca 2000 km.
    Každopádně ať ti slouží bez závad a co nejdéle, věřím, že jinak jsi spokojený... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 07.08.2019  21:12

      « Re: Spotřeba

      Podle mého docela adekvátní ta spotřeba. Jezdil jsem po Praze s Toyotou avensis 2.2 D-cat 130 kw nebo Superb 2.0 TDI CR 125 kw DSG a oboje se pohybovalo kolem 9,5. Beru běžný provoz přes den, žádné noční výlety a minimálně 50km vzdálenost
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 07.08.2019  21:12

      « Spotřeba

      Ta spotřeba je v dopravní špičce v Praze, kdy využíváš výkon že semaforu a aby si se prodral dopředu, stejně hodnoty jsem naměřil v tomto režimu i u 2.0TDI více kusů a to byly manuály (FWD i AWD). Normálním tempem to i po Praze umí jezdit do 8. Starší MK4 FWD s MT to umělo do 7.
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 07.08.2019  21:19

        « Re: Spotřeba

        tak to jsem tedy jezdil při běžné jízdě do centra, tam nějaké to zařizování a zpět. Žádné závodění, draní se vpřed. prostě běžná jízda po Praze mezi 7. a 18. hodnou.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 07.08.2019  21:24

          « Re: Spotřeba

          Ono to dost záleží, jestli popojíždí krokem nebo po 10-50meterch a zase brzda . Holt jsou to těžká auta a spotřeba roste .
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 07.08.2019  21:31

            « Re: Re: Spotřeba

            tak samozřejmě, zavřená Blanka a je veselo. Plynulý provoz mám samozřejmě nejradši, ale to už je v Praze přes den utopie, ještě ty uzavírky.
      • 00 Reagovat !

        foto Invisible

        Invisible 07.08.2019  21:21

        « Re: Spotřeba

        Zřejmě teda ano, nedokáži to dost dobře posoudit. Jediný diesel, kterým jsem tady jezdil, byl Civic 8G chipnutý na 180 koní, průměr jsem měl asi tak 6,5, přes 7 asi nikdy.

        Ale nic to nemění na tom, že se mi to zdá hodně... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 07.08.2019  21:25

          « Re: Spotřeba

          Civic váží o dost méně , než kombíky střední třídy s 4x4 , tam bych hledal první problém :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Invisible

            Invisible 07.08.2019  21:38

            « Re: Re: Spotřeba

            To je pravda, nicméně Civic měl celkovou hmotnost 1,9 t, takže taky žádný střízlík. Mondeo nevím, odhaduji tak dalších 300+ kg navíc. Ale zase má větší setrvačnost, i když u jízdy brzda plyn to samozřejmě výhoda není. Ale jak jsem řekl, s tímto nemám zkušenost. Každopádně zásadní nevýhoda tohoto auta v Praze je jeho délka, krásně je to vidět na fotce tuším č.19, být tam tři Mondea za sebou, tak bych nechtěl s tím prostředním vyjíždět jako první :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 07.08.2019  21:48

              « Re: Re: Spotřeba

              Civic má 1.9t? Mondeo má v TP 1.7t, ale prý mívá nadváhu, tak nevím, těžší ale je. Já s ním do Prahyoc nejezdím, jen když je to nutné, za ty nervy, aby to někdo poškrábal, mi to nestojí a navíc parkování je horší a horší. Dokonce i u nákupního centra jedu až někam dál od vchodu... Lidi jsou prasata. Když jsem měl kdysi zánovní MK4 , tak mi do ní bouchl dveřmi mladík a když jsem mu řekl, co to jako dělá, ještě mi vynadal, abych se nezbláznil..... Do Prahy mám Clio a je klid >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Rasto

                Rasto 08.08.2019  12:58

                « Re: Re: Re: Spotřeba

                Tak jeden hovoríte o celkovej a druhý o pohotovostnej hmotnosti - Civic má celkovú 1,9 - cca 500kg nosnosť = 1,4t - tj ľahčí o 300kg od mondea
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 08.08.2019  13:13

                  « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                  Taky mne pak napadlo, že každý mluvíme o něčem trochu jiném ;)
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 08.08.2019  13:44

                « Re: Re: Re: Spotřeba

                Parkovať ďaleko od vstupu do obchodov som sa naučil dosť dávno. A odvtedy nemám obúchané auto :). Ľudia nedávajú pozor na vlastné autá, lebo sú často len premiestňovadlom... ako potom môžu dávať pozor na cudzie autá?
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 08.08.2019  13:47

                  « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                  Přesně tak ! Ono i s autem, jako je Mondeo se kolikrát jinam nevejdeš, každý druhý je nakřivo, na čáře a podobně.... Už jsem jednou i takto někomu vynadal, když zajel vedle mne tak, že jsem nemohl vylézt a ani vyjet (dodávka nakřivo se mi nalepila na Clio).
                  • 00 Reagovat !

                    foto palix

                    palix 13.08.2019  14:34

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                    Mondeo je celkom "obor" :).
                    Stáva sa často, že niekto stojí za čiarou. Ako prvé ma napadne, že ani nemusí byť vinný, lebo už on mohol parkovať vedľa auta, ktoré stálo zle a už tam ani neparkuje :). Parkovanie čo najďalej od vchodu je ale istota. Sú ľudia, ktorí by vošli až do obchodu, keby sa dalo.
                    Potom sú takí, ktorí zaparkujú, vidia, že vodič je v aute a aj tak do auta vedľa buchnú dverami. To je už vrchol.
                    Sú aj miesta pre rodičov, ktoré sú širšie a často na nich parkujú autá, ktoré nemajú ani náznak, že sa v nich vozia deti. Potom ešte som si v Nemecku všimol širšie miesta pre ženy :). Na druhej strane ženy, ktoré poznám sú väčšinou výborné vodičky ;).
                    • 10 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 13.08.2019  14:43

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                      Tak na místech pro rodiny vídám pravidelně "mafiány" v cca 10 let starých prémiovkách či Superbech >:D Povětšinou tam sedí sám ten mafián lokálního významu >:D

            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 12.08.2019  07:06

              « Re: Re: Re: Spotřeba

              Asi jsi s Civicem nejezdil stále s plnou vytížeností a hlavně, splňoval jakou emisní normu?
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 08.08.2019  11:51

      « Re: Spotřeba

      Mne by pripadalo divné, keby bola uvedená spotreba v meste okolo 5 až 6 L ;).
      S benzínovou 1,4 -kou (66 kW) som mal po meste (krátke trasy) spotrebu 8 až 9l (leto / zima), s 2,0 L (88 kW) rovnako.
      Ak niekto uvádza výrazne nižšiu spotrebu, tak nejazdí celkom krátke trasy typické pre mesto, alebo nenuluje pravidelne palubný počítač ;).
      Ohľadne spotreby - je ťažké uveriť niektorým ľuďom, ktorí uvádzajú až neuveriteľné hodnoty. Napríklad jeden známy mal donedávna nový Passat 2,0 (totálka - už ho nemá)... a oproti tomu Mondeu uvádzal skoro skoro polovičné spotreby. Bola to asi tiež 4x4. A vraj nejazdil šetrne.. Ťažko uveriteľné :). Ale možno sa mýlim.

      Ináč Mondeo je skvelé auto - obrovské a dobre jazdiace. Prajem veľa šťastných kilometrov.
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 08.08.2019  12:19

        « Re: Re: Spotřeba

        A věřil bys spotřebě ve městě při podobně velkém autě spotřebu do 4.5 benzínu i při té největší špičce? Beru cestu z okraje Prahy do centra, po centru něco a zpět na okraj. Při plynulejší dopravě to mám kolem 4 litrů, když se zadaří i zelená vlna, jsem v Praze na nějakých 3.5. Zimu zatím se současným autem nemůžu hodnotit, předpokládám že to bude +litr.
        Ale je to normální pohon určený do města, ne diesel.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.08.2019  13:18

          « Re: Re: Spotřeba

          Zníš jak Hamuna >:D Ale s tím tvým "normálním" pohonem ( pro ostatní je to hybrid >:D )jsem i já s šutrem na plynu, jezdil za tyhle spotřeby >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 08.08.2019  15:19

            « Re: Re: Re: Spotřeba

            Tak podle mého po elektrice je to nejrozumnější pohon do města. Pokud tedy člověk jezdí převážné po městě. Výlety mimo už jsou jiná kapitola a každý musí zhodnotit sám, co je pro něj ( a okolí ) vhodnější. Někdo je prostě sobec a ten diesel koupí na jízdu po městě (Praze)
            • 00 Reagovat !

              foto palix

              palix 13.08.2019  14:40

              « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              Hybrid je veľmi zaujímavá voľba. Keby som si ešte nechcel užiť manuálnu prevodovku, tak sa vozím na hybride. Na druhej strane by ma dnes dosť mrzelo, že mám Auris a nie novú Corollu ;) (auto som kupoval pred 2 rokmi).
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 08.08.2019  12:26

        « Re: Re: Spotřeba

        Ještě k těm koncernovým dieselům. PD motory dokázaly být hodně úsporné, z vlastní zkušenosti, ale po zkušenostech s dnešními VW motory, 1.6 TDI i 2.0 TDI nebo TSI, tak polovině udávaným spotřebám nevěřím. Prostě ten superb jezdil za stejně hodnoty jako zde zmiňované mondeo. PP sice třeba ukazoval 5.5 spotřebu, ale reálná byla o litr víc.
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 13.08.2019  14:43

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          TSI motory majú ale veľmi pekné spotreby. Dokonca aj podľa "www.spritmonitor.de/".
          Na druhej strane objektívne porovnanie je často komplikované. Chcelo by to rovnakú trasu a rovnakého vodiča a podmienky.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 08.08.2019  13:26

        « Re: Re: Spotřeba

        A to je to, co se snažím vysvětlit výše já i Mikesus.

        On je městský provoz a městský provoz.

        Většina lidí ti takhle většinou popíše tu první variantu: Město, občas semafor, občas jedeš 50, občas 70, chvíli 30, retardér, chodec.... pak ti auta jezdí kolem 7-8 litrů dle pohonu, váhy, výkonu atd...A je skoro dnes jedno, jestli je to turbodiesel, nebo benzín (i když klasický benzín tam možná bude lehce za víc).

        No a pak máš městský provoz typu Praha (velké město), kdy ve špičce pořád jezdeš 0-30-0-50-0-70-20 a tak dále... několik kilometrů, desítky minut, defakto brzda plyn a to je přesně ta spotřeba, kterou uvádím.

        Nevěřím, že Passat 2.0 pojede za poloviční spotřeby, protože jezdím služebně se Superby i Oktáviemi 2.0TDI všemožného výkonu a ta auta žerou naprosto stejně, jako Mondeo. Já sem snad uploadnu fotky z PP, kdy na Superbu mám 9.8 na sto (103kw 4x4 II.generace po FL - ještě Dieselgate! MT) a Oktávce 9,5 na sto (110kw, FWD III.generace po FL). Než je najdu, Mikesus je mi svědkem, tomu jsem je posílal a s jedním autem semnou dokonce i jel >:D

        V tomto režimu mi jezdí i městské Clio 1.2, které má 800kg kolem 7-8 na sto, Jetta 1.6MPI jezdila přes 10 na sto a ještě někdy odměřím Kugu 1.6Ecoboost, která jezdí za 9 i normálně >:D Více benzinových aut nemám ihned k dispozici, ale bylo by zajímavé to zkusit a porovnat. Tady samozřejmě hybrid naprosto válí, protože většinu jízdy absolvuje na elektriku. Já dosáhl nižší spotřeby jen s Hondou na jedné stopě a to 2.2 na sto >:D

        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 13.08.2019  14:50

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          Práve že neverím, keď mi niekto povie, že nejakú jazdu s relatívne výkoným autom spravil za tak malú spotrebu. Osobne verím skôr spotrebe Mondea ako píšete. Ľudia si v spotrebe často vymýšľajú.
          Napríklad kamošova Honda CRV 2,2 ide tesne pod 7l pri kľudnej jazde. Pri 130 si už vezme viac. Na druhej strane má to veľký objem a je to krabica.
          O spotrebe sa ale nerád hádam ;).
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 13.08.2019  15:01

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

            Je to tak, dost lidí si přibarvuje, aby byli zajímaví... stejně tak s rychlostí a s tím, že někdy někoho předjeli (ale že ten druhý nezávodil už neřeknou) a podobně >:D

            Já věřím, že se velké motorizace s více, než 4 mi válci na dlouhé trase mohou srovnat, nebo dokonce i podlézt některé čtyřválce, ale v hustém provozu center velkoměst ? Tam se napije každé spalovací auto a kdo tvrdí, že ne, buď lže, nebo v takovém režimu nikdy spotřebu neměřil...
            • 00 Reagovat !

              foto palix

              palix 13.08.2019  15:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

              Ja presadzujem plynulú jazdu. Ponáhľanie sa, obiehanie a podobné často riskantné veci aj tak často neprinesú nič - okrem zvýšeného rizika a spotreby. Predbieham len veľmi pomalé autá a traktory ;). Normálne sa držím pekne v "dave" vozidiel.

              Poniektorí udávajú skvelú spotrebu, ale "dlhodobú". Údaj je často za 10 000 km a viac. Tam sa ten údaj ale ťažko mení. Ak auto jazdí často mimo mesto - spotreba je pekná, potom tých 20% v meste to nejako nepokazí.
              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 13.08.2019  15:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                Plynulá jízda je skoro nemožná dnes, více a více narážím na řidiče, kteří jakkoliv plynulost neumožní. Jezdí nesmyslně pomalu, hodinu jim tvrá odbočit na přehledném úseku, nebo jedou nevyrovnaně, což je asi nejčastější příčina... chvíli 70, pak 120 na okresce, ve vesnici to zahantnou na 40-30 km/h, či je tu opak, který jede ve vesnici 70, ale pak i dále mezi městem, takže když ho předjedeš, začne se ti po chvíli lepit na zadek. Nejhorší jsou ti váhači, kteří i když vidí zelenou, jedou 30 na přehledém úseku a klidně si nechají padnout červenou. Tím se neustále rozjíždíš a vzápětí zase brzdíš. Většinou takové nevyrovnané řidiče předjíždím, kde se dá, protože mi příjdou daleko nebezpečnější, než ti, co jedou trochu rychleji... navíc většina z nich neví, co je blinkr :/ A abych řekl pravdu, pokaždé, když předemnou takoví odbočí, troubím... nechápou proč... Začínají se z nich stávat nemyslící ovečky. Tolerance nulová, slušnost nulová a když je pak člověk předjede, ještě ukazují a blikají.
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 14.08.2019  10:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                  A vieš prečo to tak je? Pretože na rozdiel od minulosti dnes šoféruje každý kto má ruky a nohy, aj keď na to nemá vlohy. Teda dnes máš na cestách veľa vodičov, ktorí by v dobe nedávno minulej sami za volant ani nesadli a autoškolu by nespravili. Ale všetci vieme ako to dnes je - proste žiak v autoškole sú peniaze - samozrejme česť výnimkám.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 14.08.2019  11:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                    Já si nemyslím, že je to jen tím, ale taky dobou, kdy každý má svá práva a nikdo mu do nich nebude kecat, třeba do toho jak by měl řídit.... protože je ON/ONA... pak dlouho nic a pak až ostatní. Chovají se tak i mimo silnice, na chodníku, krásný příklad, zkus někdy projít městem tak, aby si šel po své straně chodníku a nikomu neuhnul... nejde to, jdou třeba 3 vedle sebe, zasahují do tvého "pruhu" a neuhnou, jdeš třeba s partnerkou a kolikrát i když uhneš za sebe, do ní narazí...... Pak se vždy vyměníme .... no Už jsem takhle párkrát nějakého vola srazil.. to bylo keců....škoda, že to takhle nejde v autě >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mikesus

                      Mikesus 14.08.2019  13:24

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                      Naprostý souhlas. Na chodníku už chodím vždy před partnerkou a "rozrážím" cestu. Ale upřímně, i na těch silnicích to tak vypadá a těch co nejsou schopni dát přednost protože oni jedou je čím dál víc. Když si člověk dovolí při tom prudkém brzdění ještě zatroubit, tak ještě přibrzdí.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 14.08.2019  13:52

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                        Včera mi paní vjela přímo pod kola motorky, tak jsem najel vedle ní a snažil se jí vysvětlit, že mne to tak dobře nebrzdí jako její 645i a že z 50km/h nezaflekuju... nějak se jí to dotklo >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto Mikesus

                          Mikesus 14.08.2019  14:07

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                          motorka se dá přehlídnout, ale většinou je jim to jedno.
                          Já minulý týden při vyjíždění od benzinky přehlédl starou audinu, proti slunci, nesvítil a vyjížděl ze stínu, samozřejmě černá. ale jakmile jsem ho zaregistroval, tak clovek proste prida, at ho omezi co nejmene, takze kdyz mne dojel, mel jsem tam 70.
                          Prehlednuti proste beru, vsichni jsme jen lide, ale kdyz se stane, tak aspon zrychlit, a ne že dalších pul kilometru jedou 30
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 14.08.2019  14:13

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                            Tady mne paní stoprocentně viděla, přehlédnutí beru a když se pak omluví, je to slušnost, kterou ocením, tohle není ten případ >:D
                            • 00 Reagovat !

                              foto woody-alien

                              woody-alien 15.08.2019  09:07

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                              Každej může udělat chybu, důležité je si to uvědomit, klidně se gestem nebo světlama omluvit a hlavně jak píše mikesus, snažit se ji co nejvíc eliminovat. Uhnout nebo přidat.
                    • 10 Reagovat !

                      foto wakantanka

                      wakantanka 15.08.2019  09:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                      To nie je dobou, to je výchovou a jej vštepovaním od útleho detstva. Očividne nám dorástla generácia, ktorá to proste neabsolvovala z rôznych príčin. A obávam sa, že tak skoro to nezmizne, pretože ak sú rodičia "burani" nevychovaní, tak deti budú to samé len v bledoružovom. :-) Inak k tomu chodníku, zásadne či už s manželkou, alebo s deťmi za ruku chodím tak, že týchto buranov rozrážam svojim plecom. :-) Ak aj niekto niečo povie, tak odpovedám zásadne anglicky, pretože očividne dlho žili na ostrovoch a zvykli si chodiť či jazdiť po druhej strane. >:D Mňa napríklad zjari dorazil zasran (možno 16 ročný), ktorý vyšiel z internátu s kávou z automatu v ruke, dopil a hodil na zem, pritom kôš 2 metre od neho . Keď som ho najprv slušne upozornil, aby to zdvihol, tak bol ešte múdry. No veru veľa nechýbalo k fyzickej konfrontácii, ale asi v ňom zvíťazil pud sebazáchovy. >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 15.08.2019  10:32

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                        >:D Já zase v cizině schválně mluvím na otrapy a žebráky česky, hlavně na západě jim říkám, že nemám peníze, protože jsem z chudé východní Evropy >:D Občas jim to i přeložim .... čekám, kdy dostanu euro či cigaretu já od nich ze soucitu >:D

                        Nicméně s tím ostatním souhlas >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto wakantanka

                          wakantanka 15.08.2019  10:56

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba

                          :yes: :yes: :yes: :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 08.08.2019  13:04

    Parádna recenzia

    Recenzia super, aj skúsenosti s AAA - presne to čo tvrdím ja, ak sa nenecháš napáliť a nepodpíšeš im všetko čo ti dajú, tak sa tam dá kúpiť dobré auto a aspoň má človek väčšiu istotu, že tam nie je problém charakteru záložné právo/kradnuté auto a pod... Keby som mal za auto vysoliť 500 000 + CZK tiež by som to radšej bral z AAA ako od súkromníka na parkovisku. Tak nech slúži - mne sa Mondeo páči v bielej a designovo je to podľa mňa oproti minulej generácií veľký posun vpred.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.08.2019  13:30

      « Re: Parádna recenzia

      Ahoj, díky moc za pochvalu, snažil jsem se popsat auto co nejobjektivněji a hlavně asi jako jeden z mála diskutérů mám dlouhodobou zkušenost i s jinými modely, tak jsem chtěl vyvrátit diskuzní mýty :-)

      Ano, na parkovišti bych takové auto taky nekoupil, určitě bych se znovu do AAA podívat šel, protože dnes mají větší marže spíše na leasingu, než na autech samotných, ale nedůvěřivý bych byl zas a znovu. Chvíli po koupi Mondea jsem viděl pořad v Černých Ovcí, kdy pán koupil zánovního Passata B8, který byl po totálce, z Áček a dokonce z Mototechny (pod tu mé auto naštěstí nespadalo). Problém byl, že velký TP už byl vydaný jako duplikát, tak se nevědělo o předchozím majiteli... no než jsem dohledal ten svůj TP, dost jsem se zapotil strachy... naštěstí mám originál >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Londonbridge

        Londonbridge 08.08.2019  13:53

        « Re: Re: Parádna recenzia

        Pekna recenzia :yes: Mne sa Mondeo celkom pozdava som ho chcel povodne kupit ako nove bol som par krat vo Forde kedze som pred tym kupoval manzelke novu Fiestu. Nedaleko parkuje jedno hnede Vignale a to otacam vzdy hlavou aky fesak to je.
        Prajem vela stastnych km :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.08.2019  13:56

          « Re: Re: Re: Parádna recenzia

          Díky :-) Ty jezdíš Eklasse, že ? Docela by mne zajímalo o jak moc velký rozdíl bude v jízdním komfortu (samozřejmě ve prospěch MB). Zkoušel jsi Mondeo ?

          Jinak Vignale se mi taky líbí, ale dnes bych upřednostil STline, Vignale musí být snad ještě o tunu těžší, než Titanium ! >:D Na Mondeo klubu ČR si někdo vymontoval masku z Titania a vyměnil ji za ST line, což vypadá naprosto parádně, protože nepřišel o stříbrné doplńky (které ST line nemá) a lišty, zároveň má sportovní masku, takže to je teď můj favorit >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Londonbridge

            Londonbridge 08.08.2019  16:08

            « Re: Re: Re: Re: Parádna recenzia

            Cau. Ano kupil som potom E 350 koli vyhodnej cene. V Mondeu som sedel len na test drive a je velmi pohodlne ja mam rad take pohodlne auta. Tam vela nechybalo aby som skocil vtedy do Mondea . V UK nie su take lacne ale asi ani v CR , Fiesta ma vysla na nej. 18 000 Eur a nebola v plnke a za Mondeo chceli nej 28 000 , zalezi ako to vybavis atd. lepsie sa oplati trosku pojazdene , som aj lutoval ze som vyvalil za Fiestu zbytocne vela. Mondeo aj Mercedes su pohodlne krizniky ciest poskytuju komfort a relax, nepotrebujeme aby nas auta vytriasli. Som bol teraz tyzden na dovolenke a pozical som novu Oktaviu to auto je v celku fajn ale uz buchnutie dveri je lacne, vsetky plasty vnutri su lacne , nesedi pri vacsich rychlostiach je nej nerozne ako kacka na lade , radio hra otrasne atd. Mondeo je ina liga a aj vyzorovo je ovela krajsie lepsie poskladane robustnejsie atd.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 08.08.2019  18:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Parádna recenzia

              Já bohužel s prémií moc srovnání nemám, ale ohledně třeba Oktávky dost, protože Oktávky a Superby jezdím služebně, nejsou to špatná auta, ale první retardér odhalí výhodu Fordu... zase jsou lehčí a na stovce o trošku rychlejší... mne prostě sedí více Ford :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 08.08.2019  13:37

    výborná recenze i fotky

    Předevčírem jsem se vrátil z USA a Mondeí/Fusionů ani tam až tak moc nejezdí. Většinou je vidět hybrid/sedan. Tamní konkurence nejen japonců a korejců ale i místních Chevroletů, GMC je pro Mondeo dost tvrdá. Asi nejvíc mě na recenzi zaujala ta kapitola nákupu v AAA. Kdysi jsem o něco u nich projevil zájem a pak mě ještě půl roku otravovali. Já bych na to asi žaludek neměl. Ale jak píšeš, když si vytrvalý a neústupný tak se dá nakoupit asi dobře.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.08.2019  13:45

      « Re: výborná recenze i fotky

      Ahoj, díky za koment :-) Abych byl naprosto upřímný... docela jsem se za to, že jsem od nich nakoupil styděl.... >:D Vždy když kupuji auto, jdu tam a i do ESA, protože na jejich ploše většinou najdeš pohromadě všechny auta, která tak nějak sháníš, uděláš si obrázek, jak vypadají ( i když je vlastně důkladně znáš z provozu, přecijen si je tam projít v klidu je jiné), projedeš, vyzkoušíš a tak... no a tentokráte mne tam konkrétní kus zaujal natolik, že jsem to riskl. Dnes, kdy mám o 22 tisíc km více a vím, že jsem měl štěstí, se mi to kecá, ale risk to je a lepší popsat zkušenost, než to zapírat. Klidně kdyby měl někdo zájem, tak to popíšu podrobněji, na co si dát pozor >:D

      Hlavně si taky myslím, že to bude i tím, že jsem kupoval auto v trochu dražší cenové. Většina negativních recenzí je právě na auta kolem 50-100 tisíc pochybného původu, kde zase chápu AAA, že pro to, aby byznys fungoval, musí mít vše dokonale pořešené a radši "ojebou" zákazníka, než sebe >:D

      Já s nimi mám taky i jiné zkušenosti, prodávali jsme tam párkrát auto, někdy jsme se domluvili, jindy ne, takže jsem čekal, že to nějak tak bude >:D

      To je zajímavé, že tam moc Fusionů nejezdí, ja v USA nebyl, ale když koukám na nějaké nové filmy, Fusiony tam jsou dost často vidět >:D

      P.s. Fotky nejsou má silná stránka, určitě ještě nějaké dodám, ale ty nejhezčí fotil Jirka Vejrazka na srazu ACZ, ostatní jsou z mobilu >:D
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 08.08.2019  15:10

        « Re: Re: výborná recenze i fotky

        Dik :-)

        Jinak Fusion jsem mel pujceny v USA v roce 2011 a nemuzu rict, ze bych si ho pochvaloval. Ale uz tehdy jsem byl zhyckany hybridem ;-)

        Kdyz uz v USA auto, tak neco takoveho, ne? [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.08.2019  15:15

          « Re: Re: Re: výborná recenze i fotky

          Nebyl to jiný Fusion ? [odkaz]

          To by mělo být něco jako americká MK4, ale asi totálně odlišné.... Poslední Mondeo, které se prodávalo tady i v USA byla MK1 jako Ford Contour. Pak to byly právě tyto prapodivné Fusiony a musím říct upřímě, že mne se taky nelíbí :/

          Výhoda v USA je, že ten nový Fusion (MK5) šel objednat s 2.7Ecoboostem V6 >:D

          A když už Ameriku, tak pro mne jsou to spíš 70-90tky >:D
          • 10 Reagovat !

            foto JirkaVejrazka

            JirkaVejrazka 08.08.2019  15:19

            « Re: Re: Re: Re: výborná recenze i fotky

            Je to mozne, ze to byl asi ten cos odkazal. Uz si to tak dobre nepamatuju, musel bych prohrabat fotky z te cesty a na to ted nemam cas :-(
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 08.08.2019  17:49

      « Re: výborná recenze i fotky

      Tak možno záleží, kde si bol. Ja som bol tiež nedávno v USA, a to nielen na jednom mieste, ale precestoval som vyše 3000 míľ a 4 štáty a tých Fusionov som videl naopak dosť. Je pravda, že mnohé boli hybridy (čo ma prekvapilo), ale celkovo ich bolo dosť na to, aby som nechápal zámeru Fordu ukončiť tento model bez náhrady. Odhadol by som že početne bol Fusion v top 5 strednej triedy, za Camry, Accordom a nejakým Nissanom (už neviem názov), určite ale pred ostatnou americkou konkurenciou (Chevrolet, Buick, Dodge...).
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 09.08.2019  11:24

        « Re: Re: výborná recenze i fotky

        Ahoj, jel jsem Z Chicaga do San Francisca celkem asi 3800 mil celkem přes 8 států. V kategorii naší střední třídy byly nejvíc vidět Toyoty Camry, Hondy Acord + Acura, Nissany, pak Kia ( už nevím jak se jmenovala ), Chevrolety Malibu, Mazdy 6 a pak až Mondea. Ale nepočítal jsem to, je to jen hrubý odhad. Pro mě bylo překvapivé že tradiční domácí značka je až někde vzadu za japonci i korejci. A s těmi hybridy souhlasím, bylo jich určitě víc jak 50% všech Mondeí..
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 12.08.2019  10:40

          « Re: Re: Re: výborná recenze i fotky

          Tak to si tam strávil asi celkom dosť času, odhadujem mesiac, či? Ja som bol 3 týždne a vzhľadom na to, že tá cesta bola len vedľajší produkt, nie hlavný cieľ (tým boli národné parky, ktoré sú žiaľ ďaleko od seba), tak skoro 5000 km už bolo miestami únavných.
          Inak čo sa týka tej strednej triedy, stále je pomerne silno zastúpená a či je Fusion štvrtý či siedmy, stále to musia byť slušné čísla celkovo. Ja som bol skôr prekvapený, že nebolo viac zástupcov tradičných domácich značiek ako ten Buick, Dodge, Cadilac atp., keď som bol pred 17 rokmi v USA prvýkrát, tak strednotriedne americké sedany tam ešte boli silno zastúpené, dnes sedan od Buicku stretneš veľmi sporadicky (a aj ten je vlastne Insignia so znakom Buick).
          To, že sa Japonci v USA predávajú dobre ma neprekvapuje, tak to je už dlhšiu dobu, Camry je tam najpredávanejší sedan dlhodobo, skôr je prekvapivá miera tej dominancie. Ale ako som trochu surfoval po ponuke v tejto triede v US, tak by som napokon asi tiež skončil pri Japoncovi, najmä nový Accord sa mi páči, Sport s 2,0T, 252k a 10st automatom, to by som si tam vedel predstaviť. [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 13.08.2019  16:50

            « Re: Re: Re: Re: výborná recenze i fotky

            Byl jsem tam sice 3 týdny ale na tripu s autem jen 11 dni. Nakonec recenzi na Corollu jsem tady před pár dny pověsil. S těmi tradičními americkými značkami máš pravdu, ale objevovaly se spíš ještě o třídu výš a pak samozřejmě jako SUV a pickupy. tam mají tradiční ameriky mnohem větší zastoupení.
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 14.08.2019  10:39

            « Re: Re: Re: Re: výborná recenze i fotky

            Tak ako posledný Civic beirem, tak tento Accord proste z designovej stránky nie. Jeden som stretol pred dvoma týždňami v BG ešte na amerických značkách a ani naživo to na mňa nefungovalo.
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 22.08.2019  11:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: výborná recenze i fotky

              Nemusí sa všetkým páčiť to isté, to je jasné. Ale na mňa ten americký Accord pôsobil (vo verzii Sport) dobre, také športovo-elegantné línie, vidím tam trochu (najmä v tej zadnej, plynule klesajúcej časti) štýl A5 a podobných "štvordverových kupé", čo sa mi páči.
              Civic sedan je oproti tomu dizajnový paškvil, nevyvážené a disproporčné. Ale každý to vidíme inak.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 13.08.2019  16:29

      « Re: výborná recenze i fotky

      Taky mě to zaujalo. Evidentně když vidí, že si člověk nenechá s*át na hlavu, dovedou se přizpůsobit. Já bych tam ale šel fakt jen v případě nejvyšší nouze.
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 08.08.2019  22:52

    Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

    Dobrá práce, Ozzy. Tvojí recenzi se nedá upřít snaha o objektivitu, ale zároveň je z ní zřetelně cítit velmi kladný vztah autora k recenzovanému autu. To ale není žádná výtka. Spíš naopak. Bylo by zpochybněním vlastní soudnosti dštít síru na něco, co sis sám pečlivě vybral.

    Za sebe aktuální Mondeo i nadále považuji za typického představitele hodnot střední mainstreamové třídy, auto s tradicí a vzor konzervativního cesťáku . Je smutné, že ho Ford hodlá zaříznout v rámci vaření crossovero-suvéčkových amarounů.

    No, tak ať ti dlouho vydrží. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 09.08.2019  09:27

      « Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

      No, vzhledem k tomu, jakou tady má MK5 v diskuzích reputaci, jsem prostě něco musel udělat ! >:-[] Škoda, že zrovna takové kapacity, jako je Topper či Andy, nebo další, si to ani nepřečtou, ale což.. >:D

      Jasně, že k autu mám kladný vztah, však si viděl, jak jsem brečel, když jste mu s Emelem zapálili brzdy >:D >:D

      Zvěsti o Crossoveru jsou hodně smutné, já pořád doufám, že se rozmyslí a MK6 bude. Někde jsem četl, že by nové Mondeo mělo být něco ve stylu Allroada od Audi, či řady XC od Volva, což by se ještě dalo zkousnout, kombi 4x4 s trochu zvýšeným podvozkem, proč vlastně ne?

      Jinak mé další kroky povedou nejspíš o třídu níže, protože Fokus dorostl, v kufru Mondeo překonal více než 100 litrů ! A na palubě je taky dostatek místa.

      Každopádně díky a snad se brzy uvidíme >:D
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 09.08.2019  21:36

        « Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

        Sestup o třídu níže nemusí být vůbec marný řešení, obzvlášť pro toho, kdo rád řídí. Novej Focus se povedl a pokud se týká podvozku, u Fordu se opět vytáhli. Tam bych vůbec neviděl důvod lovit ve střední. Můj koncern je jiná píseň, ale mně to nevadí. Konejšivé pohupování není zatím můj cíl. SSS taky pro komfort u konstruktérů dvakrát nebyl, ale neskutečně mě baví. Když pak přesednu do Leona, všechno je nějak rozbředlý, pomalý a odtažitý. :-) No však uvidíš, že se ve třídě supermini dá jezdit i jinak než s "velkým sousedem". >:D
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 12.08.2019  07:14

          « Re: Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

          No ale co do Fíkuse za motor?
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 12.08.2019  08:39

            « Re: Re: Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

            To je jasný, 2.0TDCi >:D Ideálně ST, popřípadě i 1.5TDCi. Zkoušel jsem jen litr 92kw, jelo to obstojně, ale asi bych jako rodinné auto preferoval něco silnějšího. Nový R3 1,5 prý jezdí dobře, ale já jsem na něj ještě nenarazil jako předváděčku.
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 12.08.2019  10:22

            « Re: Re: Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

            2,3EB, nie je o čom. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 12.08.2019  10:30

              « Re: Re: Re: Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

              Já bych počkal, až jestli se někomu zase nezapeče, potom tě podpořím >:D >:-[]
              • 10 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 12.08.2019  10:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

                Tak pri tretej evolúcii (Focus RS, Mustang, Focus ST) to snáď už vychytali. >:D A ja mám na Fordy šťastie, môj kazový Ecoboost už prekročil 140.000 km a je v najlepšej kondícii. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 12.08.2019  10:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o Mondeu, ale báli jste se zeptat

                  >:D Ten taky jednou vystaví v muzeu ! >:D

                  Já se tady směju Ecoboostům, ale Ford od 2019 začal nasazovat svoje nové TDCi, které už není PSA, takže se může stát, že ten Ecoboost proti tomu bude sázka na jistotu >:D Ale snad ne >:D
  • 00 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 12.08.2019  07:18

    Parádní recenze...

    ...je moc hezké, že jsi si pořídil další modrý ovál, na druhou stranu máš pořád lítačku na vlak >:-[] (vtip).
    Psal jsem o něm, řešili jsme ho i spolu a na pohodlný přesun je to v dané třídě perfektní řešení. Určitě pomohlo, že jsi údajně kvůli motokárám prošel sám redukcí, sedačky o číslo menší byly spolu s vatovaným řízením asi největší kompromisy, které u auta byly a jsou.
    Ticho a komfortní podvozek to ale na dálkových trasách vyváží.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 12.08.2019  07:35

      « Parádní recenze...

      Teď už mi po roce tak špatné sedačky nepřijdou, ale že začátku to byl nezvyk, třeba na delší cestě mne i bolely záda. Vatované řízení asi taky nevnímám, protože nepřesedam často do aut, které jsou na tom lépe, možná Kuga , ale s tou jsem dlouho nejel. Jinak střídám s Cliem ( to je ale jiná kategorie totálně >:D ) a Oktavii či Superbem a proti tomu je Mondeo docela poslušné >:D No a jestli si někdy jezdil třeba s ASX (což si tuším jezdil), tak proti tomu je Mondeo hotový supersport >:D

      To je další věc, ze někdo, kdo má najeto, tyto nedostatky pozná, ale pak slyšíš, jak je to jedno auto nejlepší, protože člověk má jiné standardy nastavené jeho omezeným rozhledem.

      Auto, které je výrazně lepší na ovládání, kterým jsem v nedávné době jel, byl Fokus 4. Tam to musí praštit do ruky i nejzatvrdelejsiho fanouška vlastní garáže >:D

      P.s. snad se podaří uspořádat letiště 2, tak doufám, že se ukážeš :-)
  • 00 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 13.08.2019  14:58

    Pochvala Ozzmane

    Výborne napísaná recenzia, bez predsudkov, bez vyzdvihovania vlastnej garáže, objektívne. Redaktori by sa mohli učiť ... nielen od teba. Well Done ! :yes: :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto removed

    removed 29.11.2019  01:28

    Mondié

    Teda zes nevyzkousel zadnou Mazdu ;-) ... Jak jsem si tak procital tvou umirnenou recenzi, pristihl jsem se, ze smutnim po svem bíťovi... budiz mu predcasna recyklace lehka... Je to tichej a pohodlnej korab ...i kdyz ma sve mouchy. Uzivej.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.12.2019  10:25

      « Re: Mondié

      Ahoj, na Mazdu jsem koukal, ale chtěl jsem naftu a neslyšel jsem nejlepší recenze na jejich 2.2D a navíc bylo zoufale málo aut a nebo byla drahá.

      Vyzkoušel jsem novou Mazdu 3 a zároveń i Fokuse 4 a vzal bych radši Fokuse, takže asi ani šestka by mne nepřesvědčila >:D

      Biturbo bych si chtěl někdy projet, RIP po této motorizaci :-) Jinak já se do Mondea strašně rád vracím, jezdím s ním jen delší trasy soukromě, takže né moc často a pokaždé, když do něj přesednu ze služební Škodovky, užívám si ten komfort :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.03.2020  21:55

    Spotřeba Mondeo

    Koukal jsem na ty příspěvky o spotřebě a míval jsem kdysi Mondeo 2.2TDCI, čipnuté na cca 135kW/460Nm. Nebylo to špatné auto, ale dost odcházelo a po 150tis.km z něj byl vrak. Ale dokázalo jezdit kolem 5ti litrů. Ale za celou dobu byla spotřeba 6,7 litru. U novějších aut je spotřeba nějak stále vyšší.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 05.03.2020  14:01

      « Re: Spotřeba Mondeo

      Emise + váha způsobená AWD a AT.... Taky jsem měl Mondeo 2.0TDCi, které jezdilo za 5-6 litrů..tohle to umí taky, jen to chce dost sebeodříkání
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 13.09.2021  01:12

        « Re: Re: Spotřeba Mondeo

        Všimol som si tvoju spotrebu na dovolenke.
        Asi jazdim pomalšie ako ty, (limit + 10%) no spotrebu na dovolenke podľa PP som mal 6,8 litra.Takže prechod na benzín nebude pre teba taky bolestivy.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 13.09.2021  06:35

          « Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo

          Jde spíš o to, že mne ta spotřeba neroste moc se zátěží >:D To je prostě deviza nafty, já se občas svezu a když je někde chumel aut, tak jim poodjedu a neváhám dát podlahu.

          Benzínu se nebojím, ale spíš jaké auto s tím benzínem bych po Mondeu sehnal...minulý týden jsem četl recenzi ojetiny tvé Insignie (pro mne po Mondeu jeden z možných nástupců, když se ještě na rozdíl od Mondea bude vyrábět) a snad mimo tu verzi, kterou máš ty tam je všechno dost problematické a dost draze opravitelné. Hlavně diesly, nebo pohon 4x4, byl jsem docela šokovaný, vyšlo to ve světě motorů tuším v čísle 30 či 31.

          Jinak k tomu benzínu, v sobotu jsme se vydali do Německa na výlet s Meganem a srazil sem hruzostrašných 10-11 na sto na 8,3 a to jsem taky nejel ekojízdu >:D Asi jdu do sebe >:D

          • 00 Reagovat !

            foto idam-i

            idam.i 13.09.2021  08:08

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo

            Musím sa popozerať po to SM.No ako píšeš ani nafta ani 4x4 ma moc netrápia. :-)
            Bol dom prekvapený s akou ľahkosťou ta 1,5 zvláda situácie tipu zrýchlenie na dialnici.Jasne,že 400Nm to nie je.V spoluprácii s prevodovkou to išlu fajn.Ja by som radil možna päť a čakal,tak automat s kľudom 3,4,5 .Chvíľku si zahučal a šlo to.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 13.09.2021  08:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo

              Mne to popravdě dost vyděsilo, protože Insignii znám a je to fakt dobré auto, hlavně tam psali negativa, že ty součástky nejde třeba zrepasovat po částech, ale kupovat celé a stojí to desítky až stovky tisíc. Ono když se podíváš na recenze ojetin od VW, tak jsou tam ty průsaky oleje a podobné věci u TDI taktéž a jsou draze opravitelné, ale co jsem tak pochopil, na Insignii je to ještě dražší. On i ten Ford tu a tam řeší něco i na motoru, já sám třeba zrovna řešil prasklej chladič.

              Ohledně 4x4 , je to prý nejlepší nestálá 4x4 na trhu do jízdních vlastností, ale prý strašně trpí a repase vyjde na 200 tisíc ! To je šílené peklo. Někde ten SM mám, když si na to vzpomenu doma, mohu ti to do SZ vypsat podrobněji.

              Automat je do takových aut lepší volba, protože přesně ví, co auto potřebuje a je to komfortnější. Myslím, že si vybral zatím asi nejlepší možnou verzi.

              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 13.09.2021  09:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba Mondeo

                Díky,budem rád.
                Dúfam,že najdeš niečo čo ťa poteší,ako mňa Insignia.
  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 06.06.2020  19:47

    Střední třída

    Dnes jsem měl možnost si vyzkoušet Mondeo na větší vzdálenost, ne jen předváděcí jízdu po okolí.
    Pár postřehů už mám z hybridního Mondea, se kterým jsem trávil celý den v pražských uličkách. Teď jsem měl možnost si Ozzmanovo Mondeo vyzkoušet na trase Praha-Plzeň a okolí a zpět.
    Moc se mi líbí odhlučnění a nastavení podvozku. Je to doslova polykač dálničních kilometrů, kdy člověk pomalu ani nepozná co je to únava. Jediná vada na kráse jsou sedačky, které mne absolutně nevyhovují ( ale jsem hodně specifický případ, kdy mám zdravotní potíže se zády ).
    PP je intuitivní a i když jsem ho prakticky ovládal poprvé, hned jsem pochopil, kde co je. Dotyková obrazovka je ovšem jiná kapitola a několik dálničních kilometrů jsem hledal, jak si naladit jinou rozhlasovou stanici, než které byly na výběr.
    I když převodovka se nedá srovnat s e-CVT, na kterou jsem zvyklý, při řazení nijak moc necuká. Normláně člověk to asi ani nezaznamená, ale když znáte ještě něco plynulejšího, hned vás to trkne. Ale rozhodně to není takové jako u DSG. Parkování už je tedy z mého pohledu a zvyku mnohem horší. Není z toho moc dobře vidět po okolí ( zadní parkovací kamera, případně 360° systém by se hodil ) a pak lehké popojíždění má k plynulosti daleko. Tam to je bezkonkurenční u hybridu, ovšem zde nijak rozdílné od DSG. Místo plynulého pomalého zaparkování to jsou spíše přískoky, i když to může být nohama a rukama a trocha cviku by pomohla. Mně se tedy nepodařilo najít úroveň sešlápnutí brzdy, abych popojel třeba jen o centimetr plynule bez jakéhokoli přískoku.
    Do Plzně jsem vezl zrcadlo, takže žádné skopičiny, dal jsem v klidu na tempomat 90 a dojel za krásných 4,8 ( po cestě u Berouna jsme dokonce viděl číslo 3,4 ). Cestou zpět, Ozzman chtěl vědět, jakou budu mít spotřebu při 130, tak jsem nastavil tempomat na 140 a jelo se. Nevím tedy, co by se tam mělo vymýšlet, když člověk jede pořád na tempomat, ale výsledných 6,2 je dle mého odpovídající jakémukoliv jinému autu i motoru. I s hybridem pojedu za podobnou spotřebu při 140. Ovšem čím vyšší rychlsot bude, tím více ve prospěch dieselu bude spotřeba.
    Pokud někomu nevadí sedačky, nebo mu vyhovují, nevidím jediný důvod kupovat Passat nebo Superb, se kterými mám taktéž něco naježděno. Jedině snad chybějící silný benzín.
  • 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 20.08.2020  20:08

    Inteligentné dobíjanie.

    Túto vychytávku spolu so systémom Stop/Start to majú všetky nové auta v EU.
    Vďaka súdruhovia z Eco kliky. :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 22.08.2020  19:23

      « Re: Inteligentné dobíjanie.

      To není pravda, že to mají všechna nová auta. Já to nemám na žádném a ani na objednaném to není. A upřímně, tuhle srágoru bych fakt v autě nechtěl.
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 23.08.2020  11:54

        « Re: Re: Inteligentné dobíjanie.

        Toyota nemá Stop/Start? Myslím,že má.Pokiaľ viem,tak tento systém ide ruka v ruke so systémom inteligentého nabíjania.No je možné,že hybridy to majú inak.
        Vždy sú výnimky čo potvrdzujú pravidlo.Nakoniec aj moje auto registrované 2017 nemá ani jednu z týchto fajnovostiek.:-)
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 23.08.2020  21:45

          « Re: Re: Re: Inteligentné dobíjanie.

          Mikesus ma jen hybridy od Toyoty (jako ja) a ty stop/start nemaji. Vypinaji si motor klidne i za jizdy, takze kdyz ho vypnou na krizovatce tak je to uplne normalni. Ale taky se s vypnutym spalovacim motorem umi rozjet, takze to neni zadny problem ani otrava. Celkove jsou udelane tak, ze jim caste startovani motoru nevadi (nemaji starter, alternator, spojku, ...)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.08.2020  08:55

            « Re: Re: Re: Re: Inteligentné dobíjanie.

            Tak tady nemachrujte kluci ! >:D Nám to zase jezdí nad 180! >:D Když nastartuje...
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 24.08.2020  10:43

          « Re: Re: Re: Inteligentné dobíjanie.

          Ani ten nehybridní 1,2T nebo 1,6 nemají start stop.
  • 00 Reagovat !

    foto Otrava

    Otrava 21.12.2020  03:15

    Pohodlí

    Díky za úžasnou recenzi. Pro mě zatím nejzajímavější čtení o Mk5. Ale chci se zeptat - jak hodnotíš rozdíl v pohodlí mezi Mk4 a Mk5? Odhlučnění, komfort odpružení, sedadla (i když mají menší rozměry)... je to (hodně) znát? Zvlášť při delších cestách?
    • 20 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 21.12.2020  07:03

      « Re: Pohodlí

      Ahoj, díky moc :-)

      Takže, pohodlí jednoznačně ve prospěch MK5, snad mimo Insignie (ta se taky povedla) z mainstreamu asi neznám lépe odhlučněné a pohodlnné auto, zvláště při těch dlouhých cestách, po jízdách v Mondeu ti pak vše příjde hlučnější >:D Samozřejmě, prémie to umí v levnějších verzích stejně dobře a v těch vyšších lépe. Na hezké silnici jsem ale nepozoroval rozdíl ani oproti S500 se vzduchovým podvozkem, na rozbité silnici pak samozřejmě ano (ber to trochu s nadsázkou) :D. Když pak cestuješ dlouhé trasy na dálnici, často se pohybuješ v rychlostech, kde už je to o pokutu a nepříjde ti to. MK4 byla taky dobrá, ale tady Ford zapracoval ještě více.

      Je to vlastně i kámen úrazu, protože tím MK5 přišla o prostornost předchůdce, či konkurence, Passat je prostě prostornější, Superb ještě víc. Aktuálně mám ještě Megana 2 kombi a ten má prostornější kufr a to je auto o třídu menší :-)

      Sedadla, už jsem si zvykl, ale jsou menší, mají kratší sedák a hlavně Ford nenabízí žádné jiné příplatkové. Vše jsou ty stejná, jen některá mají jiný potah, možná masáž (vignale). Ale kamarád, co má Passata B8 říkal, že jsou skvělá >:D Já si to nemyslím. Je pak smutné ,že pořádná anatomická křesla ti dneska nabídnou auta jako Yaris, či Clio, ale střední třída Fordu ne >:D .

      A jestli je to znát? No, bezprostřední přesedání z MK4 do MK5 ano, chvíli mne záda bolely, ale tak to se mi stává i když jedu dlouhou slžuebku v Superbu či Octavii, než si zvykneš na jiný sedák, dnes už mi to nepříjde vůbec, byl jsem s tím ve Španělsku, Holandsku, hodiny v sedadle, i jsme tam spali, není to nic hrozného, pokud nemáš citlivá záda. Objektivně to je mínus, ale pro mne zanedbatelný vůči kvalitám auta.
      • 00 Reagovat !

        foto Kubajs122

        Kubajs122 29.12.2020  19:59

        « Re: Re: Pohodlí

        Ahoj Ozzmane, jen bych chtěl říci, že do aktuálního Mondea jdou pro výbavu Trend nebo Titanium objednat sedadla s certifikací AGR které mají nastavitelnou délku sedáku.

        Z ceníku aktuálního Mondea:
        Ergonomické sedadlo řidiče s certifikací AGR pro zdravá záda za 9 500kč
        - látkové čalounění sedadel Cypress v černé Ebony
        - sedadlo řidiče s nastavitelnou délkou sedáku
        - opěrka hlavy nastavitelná ve 4 směrech
        - bederní opěrka elektricky nastavitelná ve 4 směrech
        - nastavitelný sklon předního sedadla

        Ergonomická přední sedadla s certifikací AGR pro zdravá záda za 18 000kč
        - látkové čalounění sedadel Cypress v černé Ebony
        - přední sedadla s nastavitelnou délkou sedáku
        - opěrky hlavy předních sedadel nastavitelné ve 4 směrech
        - bederní opěrky předních sedadel elektricky nastavitelné ve 4 směrech
        - nastavitelný sklon předních sedadel
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 29.12.2020  23:34

          « Re: Re: Re: Pohodlí

          Len v aktuálnej ponuke Mondea je problém vybrať si benzínový motor. :-(
          • 00 Reagovat !

            foto Kubajs122

            Kubajs122 30.12.2020  00:32

            « Re: Re: Re: Re: Pohodlí

            Bohužel čistý benzín už není v nabídce... Zůstala Nafta a Hybrid ale ten není špatný pokud auto používáš na krátké trasy. :-|
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 30.12.2020  10:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

              Hybrid se dá i na dálnici, vezme si +/- jako dvoulitrový benzín a dynamicky to není žádný průser, ty kilowatty tam jsou. Asi na křižování Evropou bych si ho nevybral, ale kdo jezdí do práce pár km tam i zpět a 2-3x ročně někam dál na dovolenou, pro toho to bude dávat smysl. Nejvíce na hybridu mne štve, že nemá digitální přistrojovku, tedy pokud už to nenapravili, MY2019 ji neměl a to už byl facelift.
              • 00 Reagovat !

                foto Kubajs122

                Kubajs122 11.01.2021  15:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                Hybrid i nadále nemůže mít digitální přistrojovku.... Jinak svoje Mondeo MK5 r.v.2018 budu za půl roku měnit a uvažuji nad Hybridem a 2.0EcoBlue 140kw s automatem. Ale zatím si nejsem jistý zda půjdu po třetí do Mondea MK5.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 12.01.2021  12:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                  V loni v létě jsme dělali velký srovnávák mezi tímto TDCi a Hybridem, bohužel EcoBlue 140kw jsem nezkoušel, papírově to má hodnoty shodné s 132kw TDCi, ale realitu neznám. Hybrid je fajn, pokud jezdíš hodně město a není pro tebe tak klíčový kufr, stojí to za úvahu, Prahu pod 5 v koloně jentak s naftou neprojedeš >:D
                  • 10 Reagovat !

                    foto Kubajs122

                    Kubajs122 26.02.2021  11:16

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                    Tak nakonec to Mondeo nebude :/ Bohužel, za tu cenu co jsem koupil v roce 2018 Titanium 2.0TDCi 132kw manuál s celkem dobrou výbavou, bych teď dostal Titanium jen s led světly, metalickou barvou a 2.0EcoBlue 110kw. :-(
                    • 00 Reagovat !

                      foto Midlosek

                      Midlosek 26.02.2021  13:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                      Taky bych rád Mondeo, ale už mám objednáno jinde ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 30.12.2020  10:22

          « Re: Re: Re: Pohodlí

          Slyšel jsem, že mají přijít, v loni ještě nebyly, ale ještě jsem je nezkoušel a vlastně ani neviděl v nějakém autě. Tak dobrá zpráva, že se prodávají :-)
          • 00 Reagovat !

            foto idam-i

            idam.i 30.12.2020  18:08

            « Re: Re: Re: Re: Pohodlí

            Chvíľu som o hybride ako čerstvej jazdenke uvažoval.V ponuke ich je veľa hlavne v DE.No keď som zistiľ,že 2018-19 mali starší variátor.Navyše kombík nepotrebuje a sedan mal mini kufor.Ako hatchback sa nerobia.Výbavy mohli byť aj Vignale.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 30.12.2020  21:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

              No, on to není variátor, i když se to někde mylně uvádí, ale je tam planetovka, jako v Toyotě. Jinak sedan hybrid jsem nikdy nejel, netuším, jak vypadá kufr, kombík pak má hrb na baterky >:D To je vidět v našem blogu, kde jsme je srovnávali.

              Vignale bych asi nechtěl, příjdem i to už až moc chromu, nejvíc se mi líbí Titanka předělaná na ST line, tzn chromované lišty oken + agerisvní černá maska a 18" kola :-)
              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 30.12.2020  21:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                V novšich kusoch po fl. už mala prevodovka prednastavené stupne a správala sa menej vysaváčovo.Teda podľa testu osobne som neskúšal.No tvrdili,že výrazne lepšie ako prvé kusy .
                Ani mne moc Vignale nereže.Top je určite StLine.Krátke sedáky vyriešil asi až vyššie spomínaný AGR sedák.Taký istý hrb ako v kombi má aj sedan.Z kufra už veľa použiteľného nezostalo.
                Aj preto som nakoniec zvolil niečo iné.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 30.12.2020  22:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                  Já chápu, že na tvé trasy je lepší HDM a benzín, to Mondeo nemá, ale myslím, že to HEV by tě potěšilo, jede fakt dobře a po městě i já jezdil za 4,5 >:D A to mluvím o Praze a plném provozu. I tak si myslím, že si zvolil dobré auto, snad bude sloužit.

                  No, jestli se ta převodovka chová jinak, to netuším, ja jezdil až MY2019 a planetovku by mělo mít každé HEV, žádnou změnu tam nedělali... vysavač mi taky moc nesedí, ale reálně skoro vubec neakceleruješ nějak dlouho, aby tě to štvalo. Týden před vánoci jsem najel s hybridy s eCVT asi 300 km (Yaris, Yaris, Corolla) v kuse a naplno jsem zmáčkl plyn asi 5x >:D Naopak na rozdíl od TDCi mne to nenutilo pořád zrychlovat >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto idam-i

                    idam.i 30.12.2020  23:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pohodlí

                    Díky,ja dúfam tiež.Snáď budem spokojný ako ty. ;-)
                    Jazdil som s Kia Niro hybrid.Nebolo to zlé ,no zatiaľ ma viacej baví Insi. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 06.05.2021  12:24

    Mohlo byť horšie

    Ja už som myslel, že sa Powershift nedožil výmeny olej... >:D Toto si ešte dobre obišiel >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 06.05.2021  12:33

      « Re: Mohlo byť horšie

      >:D To bych to asi dotlačil na skálu a pustil dolu! >:D Má teprve 102 tisíc, to snad přežije i DSG, tak snad to bude ještě chvíli jezdit >:D

      Ale přiznám se, že když mi řekli, že ta voda může být od hadičky po nějaké kanálky v hlavě válců a oprava od 1000-100 000 Kč, tak jsem uvažoval, jestli to neprodat, ale na nové nemám a ani bych nevěděl, co koupit :/ >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 06.05.2021  12:47

        « Re: Re: Mohlo byť horšie

        No tak držím palce Powershiftu, nech to vydrží. Ja keď som teraz menil, tak som obzeral aj Mondeo a práve PS nemal moc dobré hodnotenia, čo sa týka dlhodobej spoľahlivosti, tak nakoniec preto a pre malý výber manuálov na trhu ľahkých ojetin volil konkurenciu. Inak sa mi Mondeo dosť páčilo.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 06.05.2021  12:57

          « Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

          Ono Mondeo už dnes PS nemá, tu pověst si údajně vysloužily starší verze ve Fokusech a MK4. Dnes má 8st HDM či eCVT v případě hybridu. Nevím po jaké verzi si koukal, ale Mondea s MT jsou docela dost, ale pokud si požadoval třeba 4x4 a MT, tak těch je hodně málo. A co si vybral ?
          • 00 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 06.05.2021  13:18

            « Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

            No ja som hľadal r.v. okolo 2018 +-1, vtedy ešte čo viem, tak mali dvojspojku. Ja som hľadal 132kw, manuál a vo výbave s lepším infotainmentom, budíkmi, LED svetlami a polokoženými sedačkami. Aby to vyzeralo nejako OK, s nájazdom 60 -90 000km, štvorkolka by bola pekný bonus.

            Nakoniec som skončil s Passatom 140kw TDI, manuálom R-Line packetom, prednokolkou. Napíšem potom recenziu, keď najazdím viac tisích km, ale zatiaľ som spokojný. Teda 4x4 chýba pri 400Nm, inak v pohode. Je to tvrdé, ale s tým som počítal nejako...
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 06.05.2021  13:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

              Tvrdé? Ten Rpaket má jiné tlumiče? Já jezdil 2x s Passatem, jedno bylo BitDI s DCC, na sport to bylo na českou okresku strašně tvrdé, ideál byl komfort (srovnatelné s mým tehdejším MK4, akorát se Passat v tomto režimu více nakláněl) a pak s obyčejnym 150k TDI a to auto je možná trošku hlučnější, než MK5 a podvozek prkenější, ale vesměs mu nebylo nic moc co vytknout a z koncernu asi to nej.

              Ok budu se těšit na recenzi :-)

              P.s. ty polokožené sedačky máme v Kuze a já bych to tedy nechtěl, tam už to bylo takto nakonfigurované jako skladovka...
              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 06.05.2021  17:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                Čo máš proti polokoženým sedačkám ? Ja ich mám pól roka (AGR) a úplne v poho.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 06.05.2021  18:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                  Mam radsi textilni , navic v Kuze jsou uplne stejne , zadne AGR , jen maji kozene bocnice a kdyz tam davam autosedacku, bojim se, ze to protrhnu >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto idam-i

                    idam.i 06.05.2021  19:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                    Jj tie som myslel.To nie je polokožá? 8-s
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 06.05.2021  20:12

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                      Ted nerozumim ? Nejsou celokozene ale maji kombinaci kuze a textilu . Tvarove jsou ale totozne s temi co mam v mk5 , lisi se jen material.
                      • 00 Reagovat !

                        foto idam-i

                        idam.i 06.05.2021  20:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                        ;-) písal som o svojich sedačkách v Insignii.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 06.05.2021  21:09

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                          Ty neznám, nebo nepamatuji se i když jsem v Insi jel :-) Ale obecně bych kůži nemusel mít.
                          • 00 Reagovat !

                            foto idam-i

                            idam.i 06.05.2021  21:41

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                            Celokožu určite nie.S týmto problém nemám.Sedím na látke a bočnica a celá zadná časť je v koži.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Rasto

                              Rasto 08.05.2021  13:51

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                              Hej no ja celokožu mám... Nie, že by som ju chcel a neteším sa na leto moc... >:D Mimo leta to vyzerá byť fajn, nešpiní sa aspoň.
                  • 00 Reagovat !

                    foto woody-alien

                    woody-alien 10.05.2021  08:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                    Počkej,Ozzy. I Ford přece používá AGR sedačky. Jenom u modrého oválu ta zkratka neznamená certifikaci německých lékařů ale vztahuje se k použitému potahovému materiálu sedaček. Almost Good Rubber. >:D >:D ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 14.09.2021  06:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

                      Potahovej materiál je v pořádku... horší je ten tvar, který ti instantně způsobí křeč >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 06.05.2021  14:09

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

    Hej rline podvozok znížený o 1 5cm + tuhšie tlmiče + r18 kola. DCC som nechcel, vzhľadom na servisné náklady. Ešte keď som to kúpil boli na tom runflat pneumatiky, po výmene za klasické run-full je to o poznanie pohodlnejšie. Ale aj tak v nízkej rýchlosti corolla tlmila diery lepšie . Uvidime na zimu, asi kúpim r16, tak som zvedavý na rozdiel. Samozrejme pri vyšších rýchlostiach sa passat oveľa menej nakláňa a podvozok je istejší.
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 06.05.2021  17:38

      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

      Používam 17palcové a komfortné je to super. Nemám pocit ,že by auto bolo nestabilné.
      12 ky a znížený podvozok musí byť cítiť,aj keď parádu to narobí. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 08.05.2021  13:53

        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

        Hej no 17-tky by boli ideálne, ja by som to tak aj nakonfiguroval, ale pri ojazdenom si nevyberieš.
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 08.05.2021  14:36

          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

          Vyberieš,len som dlhšie hľadal. ;-)
          P.S. teším sa na recenziu.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 09.05.2021  21:24

          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

          Passat až na 16" je snesitelná volba ;) A to říkám jako někdo s rozmazleným zadkem >:-[]
          • 10 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 09.05.2021  21:36

            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

            Rozmazlený zadek? To je nějaká procedura z Modré ústřice? >:-[] >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.05.2021  23:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohlo byť horšie

              To je diagnóza jezdců Fordů... nic jiného už nám nezbylo >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Naughtilus

    Naughtilus 08.06.2021  09:48

    Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5

    Jako dlouholetý Ozzmanův pasažér (a příležitostný šofér, když se jako správná rocková hvězda na koncertě napije) můžu porovnat jízdní (a hýždní) zážitek z obou jeho Fordů.
    Můj již zmíněný glutteus maximus je navyklý na relativně tuhé posezení v O1 z roku raz dva v minimální výbavě, takže za sedačky u mně plichta. Asi bych musel mít přímé porovnání, přesedávat z jednoho do druhého.
    Ani v jednom jsem neměl problem s nohama jak vepředu tak vzadu, a že jsem ještě o trochu vyšší než Ozzman, navíc moje kráčivé končetiny zabírají větší část mé výšky. Ale mám pocit, že toho místa bylo víc ve čtyřce.
    Ve vnitřní vybavenosti z pasažerského hlediska vyhrává pětka. Rozdílová je lepší propojitelnost a množství rozličných zdířek, jenž značně usnadňuje dýdžejing, svatou to povinnost spolujezdce při delších cestách.
    A celkový dojem z jízdy? Na nepohodlí ani hluk si ani u jednoho stěžovat nemůžu, a i tak velké auto působí obratně i na českých okreskách. Ale v pětce je celkový pocit rychlosti utlumenější, člověk se kolikrát diví, co ten tachometr ukazuje.

    Mé zkušenosti řidičské se až na malou výjimku omezují na čtyřku a štreky o délce několika desítek kilometrů, převážně v noci. Ač zapřísáhlý benzíňák, tenhle naftový automobil, pro jeho černou vizáž přáteli přezdívaný pohřebák, mi k srdci přirostl. Jelo se v něm zkrátka dobře. Nebylo mi ale dáno do vínku využít plný potenciál vozidla. S cizím prostě jedu jinak. Jen jednou mi Ozzman ve značně podroušeném stavu nařídil, ať na to šlápnu (na víceméně rovném a táhlém úseku), ale při pohledu na tachometr si to vzápětí rozmyslel.

    Pětku jsem měl v ruce a noze jen krátce jednou, a musím říct, stačilo.Jednoho nedávného večera se Ozzman rozhodl, že si tu pětku zkusit musím. Jakožto zarytý odpůrce veškerého "pokroku" v automobilismu (jinými, značně subjektivními slovy přetechnizovanost a sklony k přílišné automatizaci) za poslední zhruba dekádu jsem z toho dvakrát nadšený nebyl, ale podvolil jsem se a po krátké instruktáži nasedl za volant výše recenzovaného vozu. Po zhruba tříkilometrové opatrné jízdě jsem rád předal otěže zpátky.
    Předem podotknu, že většina věcí, co mi na pětce vadily, nebyla vázaná na typ auta, ale konkrétní konfiguraci a/nebo na všeobecné trendy automobilového průmyslu.
    Startstop nebudu rozebírat, nebyl potřeba a myslím, že byl i vyplý. Ihned mě samozřejmě praštily do očí světlomety, za mně příšerně přesvícené s nepříjemně studeným namodralým světlem. I s automatickým svícením si myslím, že to musí protijedoucí řidiče neskutečně štvát. Ale taková je dneska doba, předhání se ve svítivosti, ale nějak se zapomíná, co na to ten chudák, co mu to v protisměru svítí do očí. A automatické dálkovky? Jsou věci, které jsem zvyklý si dělat v autě sám, a systémy, co je automaticky dělají za mně, spíše znervózňují a odvádějí pozornost. I když více mě rozptylovalo příliš jasné osvícení palubky, se kterým si v té chvíli ani Ozzman nevěděl rady.
    Po krátké instruktáži a menším klopýtání jsem tedy vyrazil, bedlivě střežen Ozzmanovým ostřížím zrakem ze sedadla smrti. Jelo se příjemně, lehce, a kupodivu i v rámci pravidel silničního provozu. Když se chce, dá se s tím skutečně jezdit i klidně. Nervozita ale byla, a ke klidu nepřidaly ani všemožné věci, co si auto dělalo samo, daleko silnější brzdy, než jsem zvyklý, navíc s posilovačem, který zabírá už při polechtání pedálu, a nemožnost prostě pustit plyn a brzdit motorem (a ano, vím, můžu si podřadit páčkou pod volantem). Rád jsem si i přes opakované ujištění, že bych si zvyknul (o čemž vážně pochybuji) sedl zpátky doprava.
    Abych to shrnul, pro člověka staromilského, jako jsem já, tohle auto prostě není. Někdo může namítnout, že automatická převodovka je tu už s námi nějaký ten pátek, a má pravdu. Stejně ji rád nemám a nezvykl bych si, i když mě Ozzman evidentně chce zkonvertovat - nedávno mi "vyhrožoval", že mě posadí do Mégana s hydroměničem, že prý poznám, jak se automat má chovat. Osobně doufám, že mu to jeho přítelkyně zatrhne.

    A nyní již konečný verdikt: Na přesun na Moravu po malebných okreskách spojenou s kocháním se jadernou elektrárnou Dukovany za zvuku hitů z devadesátých let, a zpáteční cestu pár dní nato hezky rychle po D1, ať se stihne oběd, volím jako spolujezdec Mk5.
    Na cestě z koncertu v brzkých ranních hodinách, přerušenou mimo jiné kontrolou policejní hlídkou, která prostě musí vykazovat nějakou aktivitu, s kufrem naloženým až po střechu aparaturou, basákem střídavě spícím a střídavě požadujícím zastávku na zvracení, a kytaristou, ovíněně se ptajícím příslušníků státní policie, jaké vlastně mají motory v těch jejich služebních Oktávkách, bych ale chtěl jednoznačně sedět za volantem staršího Mk4.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.06.2021  14:20

      « Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5

      On ten automat reaguje dost vlažně na Drive, dříve v době psaní recenze mi to nepřišlo, ale musím ti dát za pravdu s tou reakcí. Ty si jel taky na Drive a já jak teď přesedám pravidelně mezi dvěma odlišnými koncepcemi automatu, tak mi příjde strašně líný a musím dávat více plynu, než jsem zvyklý z Megana.

      U Megana totiž funguje něco jako "sytič", kdy na lehké sešlápnutí motor vyrazí z místa (je tam dle mne rychlejší reakce na plyn) do otáček, kde má celkem slušný kroutící moment a jede pocitově jako nějaký diesel s turbem posazeným hodně nízko, když chceš jet trochu rychleji a stlačíš pedál více, nic se neděje, atmosféra, pak tlačí a tlačíš nohu do podlahy a nic moc se neděje, dokud nepřepneš kickdown a HDM milostivě podřadí, klidně o 2 stupně a letí do otáček a točí a točí až nad 6 tisíc a taky to tam teče >:D .

      Mondeo na drive funguje jinak, na lehkou nohu se motor válí v nízkých otáčkách, kde turbo ještě nezabírá a když jedeš klidně, je to takové vlažné, ale stačí dát o trochu více pedál a automat hned zareaguje, podřadí a jde do otáček ( a na dvouspojku řadí docela hladce), takže slušné akcelerace dosáhneš i na půl plynu. Na Sport pak plyn reaguje mnohem ostřeji, drží si i vyšší otáčky a tam je pak cítit, žetěch 180 koní asi někde v útrobách motoru bude >:D

      Na tu běžnou klidnou jízdu mi ale příjde lepší HDM, možná i proto, že mi příjde divné mít auto pořád ve sportovním režimu >:D Ale co vím tak Webpaja s tím jezdil jen takhle, protože mu to přišlo na Drive líné.

      P.s. MK4 měla lepší audio, tedy ta moje konkrétní verze měla SONY audio, kdežto tato MK5 má obyč audio.
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 10.06.2021  23:38

      « Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5

      To musíš zkusit automat, kterej funguje normálně. Reaguje hned a necuká. Ne nějakej archaickej HDM, kterej nevíš kdy se rozpadne a reaguje až druhej den, nebo dvouspojka, která při přeřazení zacloumá s autem, že se člověku zvedá žaludek a děti zvrací v sedačkách >:-[] >:-[] >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 10.06.2021  23:46

        « Re: Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5

        Jo a jako bonus si užije hučení vysavače, to každej miluje ! >:D

        p.s. tohle není DSG! >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 10.06.2021  23:47

          « Re: Re: Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5

          To víš, vysavač a minisukně, to je klasika >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 10.06.2021  23:52

            « Re: Re: Re: Re: Definitivně subjektivní pocity z Mk4 vs Mk5

            >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 13.09.2021  10:52

    Zdravim montazni penu :)

    Ahoj, zdravim zenu a at se nekdy zastavi, naucime ji balit na dovolenou do Chorvatska. Ve ctyrech v Priusu PHEV, bez rakve >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.09.2021  06:30

      « Re: Zdravim montazni penu :)

      Tak jsem dostal vyčiněno jak o ní tady píšu >:D Nutno podotknout, že my tahali kočárek a dětskou postýlku ještě.. to mám za úkol důrazně vysvětlit >:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 13.09.2021  22:48

    Líná huba....

    Kdybys něco cekl, přenechal bych ti svojí Thule rakev za hubičku. Oboustranně otevíratelnou, perfektní systém uchycení. Použil jsem ji asi třikrát a od tý doby ji nenávidím, stejně jako SUV, jelikož má SUV malej kufr ale zato je vysoký a na tu blbou rakev jsem lezl ze stoličky, kterou jsem si zabíral už tak malej kufr. >:D >:D >:D
    PS: Jednou byla rakev použita i na moji maličkost, ale to bych ti zatajil a co oči nevidí, srdce nebolí. >:-[]
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.09.2021  06:29

      « Re: Líná huba....

      Tyjo ! To mne nenapadlo se poptat... a byla by ta rakev i s náplní jako na fotce? >:D

      Hm, neleze se do toho nejlépe, to uznávám, ale pořád nemám to kýžené SUV, takže ji na střechu s trochou zručnosti dám sám >:D Na dovolené jsem to pak nedemontoval ,to víš že jo, abych tam dělal tyjátr pro 3 rodiny ožralejch poláků co tam vysedávali u apartmánu.. >:D >:D

      Teď je hezky v garáži (už se mi to plní a to jsem si zezačátku liboval, co se do té garáže vejde :D) a tam taky zůstane doufám do příštího léta nejméně.
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 11.04.  08:41

    Konecne!

    Konecne ses zbavil Fordu a budes si moct koupit nejake poradne auto ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 11.04.  09:36

      « Re: Konecne!

      Tohle si vyprošuju! >:D Ale nové auto už mám...bohužel to není Ford :/ Myslím, že jsi to mohl z náznaků v diskuzi vytušit, k jaké partě teď patřím >:D
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 11.04.  10:59

        « Re: Re: Konecne!

        Skúter parta >:-[] >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 11.04.  11:15

          « Re: Re: Re: Konecne!

          Já ten skútr mám i doopravdy ! >:D To mi připomíná, že jsem se ještě nedokopal k odzimování >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 11.04.  13:08

            « Re: Re: Re: Re: Konecne!

            Tak odzimuj a dáme moto zraz.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 11.04.  13:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konecne!

              Ok, ale víš, že je to skútr, žejo? Tak aby nebyl sraz někde v Brně >:D
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 11.04.  20:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konecne!

                Teraz už máš dva skútre >:-[]
                Kamoš jazdi so skútrom (650??) aj Alpy ale fakt svizne.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 11.04.  20:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konecne!

                  Ok, s tím Toyotím to zvládnu, už mam SPZ a hned jsem si koupil tu nově naceněnou dálničku za 2300 >:D Ten Hondí je jen 125ccm, to by bylo na dlouho >:D Ale už jsem s tím dal PHA-Mariánské Lázně-Praha, když jsem býval mladší >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 11.04.  23:56

        « Re: Re: Konecne!

        A čo za skúter to je, Corolla 2.0?
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 12.04.  07:33

          « Re: Re: Re: Konecne!

          Je to tak :-)

          Corolla 2.0 kombi, style, faceliftovaná verze 144kw. Skladovka 2023.
          • 00 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 12.04.  08:51

            « Re: Re: Re: Re: Konecne!

            Tiež som po ňom pokukoval, tie skladovky vyzerajú byť veľmi slušná ponuka. Nezabudni potom spísať recenziu :-) .
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…