Diskuse

Subaru Levorg (2018)

24.4.2019

Toto nebude recenze plná fotek a nadšených komentářů. Chci zde, pokud to bude v mých silách, objektivně zhodnotit všechny možné vlastnosti jinak dobrého…

 

Subaru Levorg (Tomogo)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 24.04.2019  15:16

    Podvozek

    Tak jak to s tím podvozkem vlastně je? žehlí dobře české silnice nebo je přehnaně tvrdý?

    V kladech píšeš : Podvozek skvěle žehlí české silnice a není zde ten pocit, jako třeba z Passatu CC, že jste na díře ztratili kolo. Příčné nerovnosti autu také nedělají žádné problémy.
    V záporech píšeš: Auto je opravdu hodně tvrdé, nedá se nic dělat, ale zábava prostě něco stojí a zde to je na úkor jízního komfortu. Naštěstí to není až taková hrůza a pokud máte rádi tvrdší podvozek, nebudete mít s jízdou problém. Pokud jste ale zvyklí na pohodlí houpavých francouzů, raději se tomuto autu vyhněte.
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 24.04.2019  15:39

      « Re: Podvozek

      No ono se to blbě popisuje. Podvozek je tvrdý, hezky tě natřásá. Ale když přejedeš nějakou díru, nemáš pocit, že se auto rozpadne a ty přijdeš o kostrč. Dokonce i kolegové v práci mi říkaly, že jim přijde, že velké nerovnosti zvládá skvěle, ale na malých moc skáče, přitom v zatáčkách neodskakuje.
      • 00 Reagovat !

        foto Fejkowy

        Fejkowy 24.04.2019  20:44

        « Re: Re: Podvozek

        Podvozek je asi tuhý, ale ne prkenný. Což tak u subaru bývá, že bys z toho podvozku měl cítit jistotu, ale ne prkennost.
      • 00 Reagovat !

        foto prosetup-sk

        prosetup.sk 01.05.2019  18:07

        « Re: Re: Podvozek

        Komfort podvozka ide zmeniť preladením tlakov (sériové nastavenie búcha a je nedotáčavé. Podobne ako sériová geometria). Možem Vám poslať vhodnejšie hodnoty. (..ladil som takto už 2 Levorgy a 1 WRX) Výrazne, najme dynamike a CVT, tiež pomôže pedal tuning a vhodnejšie oleje. V sumáre je rozdiel ozaj citeľný. Zlepší sa tiež spotreba. Ladenie podvozkov/jazdných vlastností je moje hobby, rád pomôžem ak bude záujem.
        • 00 Reagovat !

          foto Tomogo

          Tomogo 02.05.2019  07:17

          « Re: Re: Re: Podvozek

          Díky za nabídku, ale do nového auta nebudu vrtat.
  • 00 Reagovat !

    foto Fejkowy

    Fejkowy 24.04.2019  20:42

    Proč Levorg?

    Zdar, na to, že sis to auto koupil/vybral mi přijde, že ho hodnotíš až moc kriticky. Tos ho vyfasoval jako služebák? Nebo sis to auto před koupí ani nebyl projet?
    Zajímalo by mně, proč sis koupil právě Levorga a jaká jiná auto jsi uvažoval. Nechce se mi věřit, že bys nenašel auto, na kterém bys tolik negativ neviděl.
    A další věc - měls auto, které mělo 260 koní a teď máš 170. To je o 90 koní míň. A Ty to srovnáváš a píšeš, že to moc nejede... >:D Nesrovnávej prosím auta, která jsou úplně jiné - motor (přidušený emisními limity), výkon, převodovka, pohon AWD vs. předokolka atd. >:D
    Podle mně máš skvělé auto. Ale přiznávám, že mám jen krátkou zkušenost s Levorgem. Po delším užívání bych určitě taky našel nějaká negativa. Ale tolik?? To si myslím, že bych vybral auto s méně negativy...
    PS: radím starat se o ten Lineartronic co nejlépe...
    Gratuluju k autu a přeju mnoho štastných kilometrů!! ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 24.04.2019  21:15

      « Re: Proč Levorg?

      Ne, není to služebák. A proč Levorg? Protože jsem po šílených zkušenostech s prvním i druhým VW už německé auto nechtěl ani vidět a japonec nikdy neselhal. Ještě připadala v úvahu Mazda, ale trojka je malá, CX-5 je SUV s malým kufrem a šestku dělají AWD jen v dieselu. Škodovku bych sice asi taky vzal na milost, ale tam jsou zase jiná negativa. O Toyotě, Nissanu jsem už neuvažoval, protože ta auta mi přijdou nudná.
      Šel jsem cestou požitku z jízdy a toto auto mi ho dopřálo.
      Chtěl jsem zde zhodnotit všechna negativa, co jsem našel, protože to se nikde nedočtete. Některá jsem věděl už při koupi, roletka, výkon motoru atp., na jiná jsem přicházel postupně, Mirrorlink, EyeSight, přední hrana atd.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 25.04.2019  08:07

      « Re: Proč Levorg?

      Ak by boli samé chvály, tak tej recenzii veríš viac? Naopak, ja oceňujem aj kritiku, málokto si po kúpe nového auta dokáže priznať, že auto má aj nedostatky, väčšina si sama pred sebou kúpu obhajuje, aj keď to nebolo zrovna to pravé.
      Aj ja mám viaceré výhrady voči svojmu autu a bol som spočiatku kritický, ale zvykol som si a klady prevážili. Proste to, že človek vníma a pomenuje aj negatíva neznamená, že auto celé je zlé, len proste človek má určité očakávania dané recenziami, značkou i cenovkou (to je veľmi dôležité, pretože inak človek pristupuje k rovnakého nedostatku u auta za 15000 eur a inak u trikrát drahšieho).
  • 41 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.04.2019  08:20

    Subaru je pasé

    Ťažko sa mi to priznáva, ale moja plagátová značka (od puberty som túžil po Impreze XRX, modrá so zlatými diskami a veľkým krídlom) je už niekým úplne iným, než bola v 90. rokoch. Zo značky symbolizujúcej motošport a jazdnú dynamiku sa stala značka pre nenáročných dôchodcov (výnimkou budiž BRZ, ktoré ale zrejme onedlho skončí bez náhrady; a popravde bude to tak lepšie, než keby ho mala nahradiť nejaká skriplená verzia s CVT a Eye-sightom).
    Levorg vnímam ako posledný tieň dávnej slávy Imprez, to auto vyzerá výborne, dravo a dynamicky (najmä v červenej), akoby to bola kombi verzia STička. Ani ten motor na prvý pohľad nevyzerá zle, 170 koní na nižšiu strednú sa papierovo javí ako dosť, k tomu koncepcia boxer s nízkym ťažiskom, AWD a športovejšie ladený podvozok. Ako ale píšeš (a nie si sám), ten motor nie je žiadny športovec, ale tak "primeraný"; možno s manuálom by sa z neho dalo dostať viac radosti, ale v kombinácii s CVT zrejme športové pocity moc nevzbudí. Preto si nechcem ani predstaviť, ako bude jazdiť pofaceliftová verzia so slabšou atmosférou (keď Tvoja verzia bola vraj "moc športová"), to už bude presne to auto pre dôchodcov, ako píšem vyššie, proste premiestňovadlo bez akejkoľvek neželanej dynamiky (čo keby si dôchodca pomýlil plyn s brzdou!), kde prím hrajú asistenti a elektronika dokonale oberajúca o všetok pôžitok z jazdy a ovládania auta.
    Takže z môjho pohľadu je už Subaru mŕtva značka. V dobe, keď vyrábala nedostižné Imprezy WRX a STi, som na ňu nemal a teraz, keď na to mám, už neponúka nič, čo by ma oslovilo. Škoda. RIP Subaru.
  • 00 Reagovat !

    foto cajoch

    cajoch 25.04.2019  11:37

    Mirrorlink

    Řešil jsem podobný nákup jako ty a zkončil jsem u Outbacka.....víc místa, měkčí pohodlnější podvozek a světlá výška - obrubníky no problem, přes asfaltový zpomalovací práh to auto umí jet 50+..:-)...Nevím jak mirrorlink, ale Android aut i Apple car play fungují u mě bezchybně.....pokud máš android, najdi si stránku apk mirror a nainstaluj apku Android auto. Telefon musí být spárovaný s autem přes BT a připojen kabelem k datovému USB .....s Android auto je to tak že oficiálně nefunguje v ČR a nenajdeš ho tedy na českém Google Play. Po stáhnutí ale funguje bezchybně (tedy v mém Subaru , ale stejně tak chodil i v mé předchozí i40..).
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 25.04.2019  12:12

      « Re: Mirrorlink

      Vše mám nainstalováno, mobil mi ukáže, že je připojen k autu pomocí Mirrorlink, ale na rádiu je Mirrorlink stále zašeděn.
      • 00 Reagovat !

        foto cajoch

        cajoch 25.04.2019  12:42

        « Re: Re: Mirrorlink

        Zkus Android auto, mirrolink je staré řešení, které vymírá....krom toho by mobil měl jít připojit k autu také přes Subaru Starlink...
        • 00 Reagovat !

          foto Tomogo

          Tomogo 25.04.2019  12:49

          « Re: Re: Re: Mirrorlink

          Android Auto jsem zkusil taky a nic. Starlink je pár nepoužitelných aplikací, které sice +/- fungují ale nepomůžou se zrcadlením obrazovky. Navíc jejich úroveň je silně podprůměrná.
          Jakou máš modelovou řadu? A máš skutečně originální autorádio?
          • 00 Reagovat !

            foto cajoch

            cajoch 25.04.2019  13:39

            « Re: Re: Re: Re: Mirrorlink

            Outback MY 2018, ve zcela originálním stavu koupené nové, mám ho měsíc...Řekl bych že ty palubní systémy jsou stejné....a Android auto chodí v Subaru dle mého vzorově....být tebou, zkusil bych Android auto ve Tvém Levorgu s jiným telefonem, kde je AA nainstalováno....ostatně, kvalitní integrace AA do palubního systému byla u mě jedna z hlavních podmínek při výběru....nic jiného nepoužívám, přestože můj Outback má i tovární navigaci...ale jsem líný vyťukávat adresy, ovládat to hlasem je o tolik pohodlnější...

            • 00 Reagovat !

              foto Tomogo

              Tomogo 25.04.2019  13:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mirrorlink

              Tak to bych se docela rád potkal, jsi z Prahy, nebo kolem? Možná může být i problém s tím, že mám rádio bez navigace.
              • 00 Reagovat !

                foto cajoch

                cajoch 26.04.2019  09:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mirrorlink

                Ano jsem z Prahy a rád přispěju k vyřešení záhady..:-), bude li to možné.
  • 00 Reagovat !

    foto St-

    St. 27.04.2019  11:23

    Mé zkušenosti;

    mám MY 2017, tedy starší. Jsem s autem stále spokojený, o nedostatcích jsem věděl. U Levorga je trochu problém, že každý modelový rok je naladěn jinak, podle mě byl lepší MY 2016. Můj už je měkčí, opravdu se to špatně vysvětluje, ale nejlepší je Levorg na hladké silnice, miluje zatáčky. Na drobných nerovnostech drncá, na větších se zhoupne, někdy až moc (na doraz tlumičů a to je pak rána). V Austrálii je výměna tlumičů a per jedna z nejčastějších úprav. Sám jsem koukal po Bilsteinech, ale bojím se přílišné tvrdosti - dávají se do 2.0, Sport či STi. CVT musí člověk pochopit, po zahřátí motoru je to boží převodovka, nikdy mi neškubla. Přednastavené stupně se projeví po sešlápnutí plynu více jak 30%. Režim Inteligent je na spotřebu, pro předjíždění přepínám do “S”, Sport. Infotainment je tragický, stejně jako reprodukce hudby. Ale to se dá řešit dodatečnou montáží. Pro mě je důležité, že to auto má charakter, je bytelné a bezpečné. Eye Sight je skvělý. Spotřebu mám přesně 7,2. Některé cesty i 5,4, jindy i přes 8.
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 27.04.2019  11:49

      « Re: Mé zkušenosti;

      Tak víceméně potvrzuješ mé připomínky. U toho CVT to bude asi nějaká závada. Bohužel se k tomu servis postavil, tak jak se postavil - neřešíme. Ta spotřeba mi ukazuje trochu míň na počítači, než ve skutečnosti tankuju. Jinak bych CVT opravdu bral jinak naladěné, "I" režim je nastaven až příliš na spotřebu. Možná by tam mohly být režimy tři, Eko (dnešní Inteligence), Inteligence (někde mezi) a Sport.
    • 00 Reagovat !

      foto Taylor-PH

      Taylor-PH 02.05.2019  15:46

      « Re: Mé zkušenosti;

      ahoj, mel jsem 2 roky Levorg MY2016 a souhlasim se vsim co pises. Audio jsem resil hned na zacatku, protože jsem vedel, ze je tragicke. Pote, co jsem videl jaky materiál do toho montuji se vůbec nedivim, ze se to neda poslouchat. Repro je snad vyrobene z recyklovanych kelimku od jogurtu. Investice cca 25 000 Kc a upgrade na lepsi repro se zesilovacem vse vyresila. Problemy s telefonem jsem mel také. Nejdrive se mi telefon nacetl a mel jsem vse pristupne, pak se nejakou zahadou vyskytl problém a kontakty byly pryc a neslo to opravit...telefon vykazoval chzbovou hlasku. Po navsteve servisu a softwarovem upgradu problém pokracoval a tak nejak jsem to nechal byt. Po jiste době jsem to zkusil znovu a svete div se, ono to zase fungovalo...pak uz bez dalších potizich. Jejich systém si tak nejak zije svým životem a podle toho jak se probudi, tak se nastavi:-)

      Jinak na auto vzpominam v dobrem a opravdu je to prijemny sportovne ladeny kombik. Je fakt, ze motor by mohl byt o kapanek silnejsi, ale podvozkove neznam lepsi auto v této kategorii a je to prijemny komprosmis. Auto jsem prodal z duvodu nakupu WRX STi.....když rikali, ze uz nebude :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Tomogo

        Tomogo 03.05.2019  10:24

        « Re: Re: Mé zkušenosti;

        Tak jsem objednán do servisu, jsem zvědav. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto St-

    St. 27.04.2019  12:06

    MirrorLink

    jsem nerozchodil, chce to snad jen některé starší modely (snad HTC, Samsung). Android Auto podle mě nepůjde (auto není certifikované). Ale zatím se mi nepodařilo v Čechách stáhnout aplikaci. Řeším to mobilem, který mám jen pro auto. Hlasové ovládání (Siri u Applu) jde, ale je to tak vždy napotřetí, má angličtina asi není dostatečná pro toto auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 09.05.2019  13:31

    Levorg

    Pred skúšaním Levorgu som čítal iba samé oslavné ódy a po predvádzačke som bol sklamaný. Tvoja recenzia znie prevažne kriticky, ale vo väčšine sa asi zhodneme. Mňa ešte prekvapil podvozok nízkou zaťažitelnosťou, ale to bol model 2017. Ako popisujú chlapci vyššie, Subaru podvozok ladí rok čo rok a hádam sa im to podarilo lepšie. Ja som rád za každé zmienené "negatívum", lebo viem na čo si dať pozor a potom už dokážem sám zhodnotiť, či to pre mňa negatívom zostáva, alebo nie. Za mňa :yes: .
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 09.05.2019  14:11

      « Re: Levorg

      Dík, tak můžeš ohodnotit recenzi. Chápu, že fotky mám nic moc, ale o to mi tu opravdu nešlo.
      • 00 Reagovat !

        foto Dany

        Dany 09.05.2019  14:15

        « Re: Re: Levorg

        Môžem, ale tie fotky ti to zrazia. Máš to mať ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Tomogo

          Tomogo 09.05.2019  14:31

          « Re: Re: Re: Levorg

          Nojo, ta recenze opravdu není o fotkách. Ani to nebyl záměr z toho auta dělat modelku.
  • 00 Reagovat !

    foto MachiCZ

    MachiCZ 23.05.2019  14:31

    Mirrorlink III

    Ahoj, paradni recenze!!! Takove to, co vam jinde nereknou. Uplne se vsim se ztotoznuji, ale takhle skvele popsat bych to nedokazal. Druha vec je ta, zda mi ty slabe stranky vadi a tady muzu napsat, hned jak se ocitnu na okrsce, vse odpusteno.. :-) Podvozek je naprosto neuveritelnej.... Taky zalezi z ceho se useda do Levorgu, pac u me to bylo z Forestra MY2014, pres pul roku v Dokker MY2018, takze vsechno jako ACC, Keyless, velkej barevnej displej na radiu, bylo jako zjeveni... Kazdopadne jsou dve veci, ktere nemuzu rozdychat.

    Mirrorlink - Vyzkousel sem Samsung S9, S8, Sony Xperia Z1 Compact, Z3 Compact, nic... U S9 a S8 sem se dostal do faze, kdy se Mirrorlink na radiu podsvitil a ja mohl vlezt do menu, kde mi to napsalo, ze si musim stahnout apku od Samsungu CAR app. Kdyz jsem to udelal, pak uz se Mirrorlink na radiu nerozsvitil, kdyz jsem to odinstaloval, zase se Mirrorlink podsvitil na radiu, ale opet to po me chtelo instalaci CAR app a tak porad dokola. Jine aplikace jako Rockscout to vubec nevidi. Nevite nekdo, s jakym telefonem to muze fungovat? Je to na reklamaci jako nefunkcni?

    Automaticke zavirani dveri - Na Foresteru jsem mel nastaveno, ze jak opustim auto, auto se po 20s samo zamkne, To same jde u Levorgu, v nastaveni nastavim 20s, vystoupim, zavru dvere a .... nic. nezamkne se. Delam neco blbe?

    Díky
    Martin
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 24.05.2019  15:11

      « Re: Mirrorlink III

      Ahoj,
      Mirrorlink na reklamaci není, protože v návodu říkají že je to závislé na modelu atp. Mě to šlo na Samsungu S4 (dost stará záležitost). Spíš bych to viděl na verzi Androidu...
      S automatickým zamykáním nemám zkušenosti.
      Mě by zase zajímalo, jestli ti zadní repro ve dveřích hraje normálně, protože mě skoro nehraje. Musím mít vyvážení zvuku na druhé pozici zezadu, aby to hrálo podobně jako vpředu.
      • 00 Reagovat !

        foto MachiCZ

        MachiCZ 28.05.2019  15:36

        « Re: Re: Mirrorlink III

        Ahoj,

        diky za tip. Ja mam ted v ruce S6 Edge a zkusim otestovat. Pak holt pobezim do bazaru pro S4.:)) Hele a tobě se to samo zamyká nebo si to vůbec neřešil?

        Co se týče zadní repro, tak je to tragedie, u me dokonce nejde ani nastavit tak, aby to bylo tak nějak slyšet. Nicméně tohle jsem četl už dříve, že hudba nic moc.

        Viděl jsem, že píše o brzdách, takže ty mohly být lepší, pač i ten Dokker brzdil lépe. Výhodou je fakt, že brzdit není moc potřeba. Každopadně když jde do tuhého a zašlápneš to, pak to stojí na místě, takže spíš jde o takovéto dobrž´dování, což mohlo být lepší
  • 01 Reagovat !

    foto kovv

    kovv 08.06.2019  12:10

    Asi jste nepochopil auto

    Evidentně jste nepochopil filozofii Subaru a doporučuji koupit jiné auto. Níže uvádím pár rozporů k Vaší recenzi.

    Airbag spolujezdce nejde vypnout - nemusíte ho vypínat, protože když dáte dětskou sedačku na místo spolujezdce, tak se Vám vypne automaticky sám

    Adoptivní tempomat - vzdálenost na kterou má reagovat si nastavujete sám a taky si sám nastavujete rychlost reakce pro rozjezd

    Výhled přes středové zrcátko - nevadí Eyesight ale nízko položeny posedu řidiče vůči celé délce auta tzn. řidič sedí nízko a teprve v půlce auta. A co Vám brání zastavit o metr dále od semaforu

    Funkce Start/stop - nemusíte stále vypínat a zapínat, protože když se naučíte pracovat s brzdovým pedálem, tak si sám tlakem určite zda se motor vypne či nevypne

    Ruční brzdu nemusíte povolovat - při rozjezdu se sama povolí, jen se musíte naučit pracovat s plynem

    Dalková světla se v automatickém režimu utlumí vždy jak klesne rychlost po 60 kmh a není to nic nesmyslného, protože při tak nízké rychlosti lze předpokládat, že jedete městem či zatáčkovitým terénem a tam automatické přepínaní není nikdy optimalní (oslníte řidiče, který je za rohem).

    Pokud držíte volant, tak jak se má (pevně resp. oběma rukama) tak Vám line asistent nikdy neotočí sám auto, jen zavibruje volant a je drobné ťuknutí.

    To, že Vám systém špatně komunikuje s telefonem je telefonem. Samsungy mají obecně špatnou pověst v rámci komunikace s auty. Mně Samsung S9 a S10 občas blbě komunikuje jak se Subaru, tak i se Škodou a Oplem. Za to Sony od manželky jede všude bez problémů.

    Háčky v kufru jsou dělané na originál síťový program Subaru, potom nic nepadá a jejich velikost nevadí.

    K Vašim výčtům negativa k CVT se nemá cenu vyjadřovat, protože jste očividně nepochopil jeho fungování. Jen k těm zatáčkám, kdy si stěžujete že se po výjezdu neochotně sune vpřed, tak by jste měl vědět, že se Subaru se zatáčka projíždí pod plynem, tak aby při výjezdu byly otáčky tak aby mělo větší akceleraci tzn. něco kolem 3 az 4 tisíc.
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 08.06.2019  22:14

      « Re: Asi jste nepochopil auto

      Já jsem řekněme nezávislý pozorovatel, ale mám v autě start stop systém a vím jak funguje. Pochybuju že u Subaru funguje zásadně odlišně od evropských výrobců. Proto mě zaujalo že "Funkce Start/stop - nemusíte stále vypínat a zapínat, protože když se naučíte pracovat s brzdovým pedálem, tak si sám tlakem určite zda se motor vypne či nevypne." to nějak neumím pobrat.
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 09.06.2019  09:35

        « Re: Re: Asi jste nepochopil auto

        Myslím, že niektorí to tak majú, už som to čítal aj v nejakom teste. Proste keď zastavíš a stojíš len celkom jemne na brzde, tak sa motor nevypne, ak na brzdu pri státí pritlacis viac tak sa vypne.
      • 01 Reagovat !

        foto kovv

        kovv 09.06.2019  09:52

        « Re: Re: Asi jste nepochopil auto

        Je to jednoduché ale je nutné se to naučit (pracovat s brzdovým padálem). Když zastavíte a tlačíte na brzdový pedál větší silou tak se motor vypne, když na něj tlačíte lehce, nebo se aktivuje asistent rozjezdu do kopce (zapne se ručka), tak se motor nevypne (funguje i když stojíte z kopce). Tento způsob ovládání start stop jsem zažil i ve Fabií 1.2 dsg a Nissanu X-trailu s automatem.
        • 10 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 09.06.2019  12:04

          « Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

          Já jsem na základě rad zdejších diskutérů prostě odpojil kablík od baterky a tím je ta otravná věc vypnuta na trvalo. To mi vyhovuje ze všeho nejvíc.
          • 01 Reagovat !

            foto kovv

            kovv 09.06.2019  14:21

            « Re: Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

            Věřím, že u některých aut je to jediná možnost jak ochránit baterku a motor. Já jen reagoval na tuto recenzi Levorgu, která je úplně mimo mísu a připadá mi, že recenzent ani auto vůbec nepochopil. Respektive koupil něco o čem si myslel, že bude jako koncern, který vylepšíte o 100%. Koncern není špatný, ale auta Subaru jsou o tolik odlišné, že to nejde srovnávat a musí se s nimi řidič naučit jezdit a pak teprve poznáte jejich výhody.
    • 10 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 09.06.2019  20:18

      « Re: Asi jste nepochopil auto

      Tak to vezmeme popořadě:

      Airbag spolujezdce nejde vypnout - nemusíte ho vypínat, protože když dáte dětskou sedačku na místo spolujezdce, tak se Vám vypne automaticky sám.

      - To nemám vyzkoušeno, ale v návodu se nedoporučuje montovat autosedačku na přední sedadla, díky předním Airbagům.

      Adoptivní tempomat - vzdálenost na kterou má reagovat si nastavujete sám a taky si sám nastavujete rychlost reakce pro rozjezd

      - To samozřejmě vím, mění to něco? Prostě funguje tak jak funguje, nic moc.

      Výhled přes středové zrcátko - nevadí Eyesight ale nízko položeny posedu řidiče vůči celé délce auta tzn. řidič sedí nízko a teprve v půlce auta. A co Vám brání zastavit o metr dále od semaforu.

      - Takhle to má asi vypadat. Prostě se přispůsobíte.

      Funkce Start/stop - nemusíte stále vypínat a zapínat, protože když se naučíte pracovat s brzdovým pedálem, tak si sám tlakem určite zda se motor vypne či nevypne

      - Ano, to samozřejmě funguje, ale proč na to pořád myslet? Nechápu.

      Ruční brzdu nemusíte povolovat - při rozjezdu se sama povolí, jen se musíte naučit pracovat s plynem

      - tady souhlasím, ale já ji stejně povoluju ručně.

      Dalková světla se v automatickém režimu utlumí vždy jak klesne rychlost po 60 kmh a není to nic nesmyslného, protože při tak nízké rychlosti lze předpokládat, že jedete městem či zatáčkovitým terénem a tam automatické přepínaní není nikdy optimalní (oslníte řidiče, který je za rohem).

      - Co to je za nesmysl, dálková mají svítit pořád, dokud nejede auto proti. Například, když jedu lesem v serpentinách, tak chci dálková abych viděl i případnou zvěř na silnici i kolem ní a s tlumenými světly vidím tak akorát, s prominutím, víte co.

      Pokud držíte volant, tak jak se má (pevně resp. oběma rukama) tak Vám line asistent nikdy neotočí sám auto, jen zavibruje volant a je drobné ťuknutí.

      - To je lež. Normálně vám to otočí volantem.

      To, že Vám systém špatně komunikuje s telefonem je telefonem. Samsungy mají obecně špatnou pověst v rámci komunikace s auty. Mně Samsung S9 a S10 občas blbě komunikuje jak se Subaru, tak i se Škodou a Oplem. Za to Sony od manželky jede všude bez problémů.

      - Jste úplně mimo. Subaru nedodržuje standard PBAP a pak mu něco holt nejde. Samsung je naprosto v pořádku. Nejdříve si to trochu naštudujte, než vynesete takové nesmyslné soudy. Já na to přišel, protože jsem ajťák a mohu se hrabat surových datech kontaktů. Tam byl jeden kontakt, co měl jednu položku, co Subaru nezkouslo. To by nefungovalo se žádným mobilem. Ta položka měla pomlčku v názvu id, což je naprosto v pořádku, protože tam mohou být všechny běžné ASCII znaky, kam pomlčka normálně patří, ale Subaru to prostě nerozdýchalo.

      Háčky v kufru jsou dělané na originál síťový program Subaru, potom nic nepadá a jejich velikost nevadí.

      - Mluvím o horních háčcích. Na ty žádný síťový program není. Je tam síťový program, ale ten se na tyto háčky nedává.

      K Vašim výčtům negativa k CVT se nemá cenu vyjadřovat, protože jste očividně nepochopil jeho fungování. Jen k těm zatáčkám, kdy si stěžujete že se po výjezdu neochotně sune vpřed, tak by jste měl vědět, že se Subaru se zatáčka projíždí pod plynem, tak aby při výjezdu byly otáčky tak aby mělo větší akceleraci tzn. něco kolem 3 az 4 tisíc.

      - Asi jste neseděl v silnějším autě, protože by jste neplácal takové nesmysly. Můžu točit motor jak chci 3,4,5 tisíc a stejně to do kopce nejede.Prostě 170 koní a 250Nm je na 1.6 tunové auto málo.
      • 01 Reagovat !

        foto kovv

        kovv 09.06.2019  23:17

        « Re: Re: Asi jste nepochopil auto

        Doporučil bych Vám zůstat u počítačů a nejezdit vůbec žádným autem. Napsat či vyslovit něco takového ..... Proč bych měl myslet na to jak pracovat s brzdou..... může jen člověk, který nemá za volantem dle mého co dělat. Mohu se zeptat, kolik kilometrů ročně najedete? A na kolik pokusů jste dělal řidičák? Například ty dalková světla zvěř v lese přitahují a působí na ně jako magnet. Žádné auto, které je dneska ve výrobě, nemá Laneasistent, který by proti vůli řidiče otočil volantem, pokud ho má pevně pod kontrolou. Může to být sice nepříjemné či otravné ale nikdy Vám to neotočí volantem.

        Jezdím a jezdil jsem daleko silnějšími auty než je Levorg, ale Vaše recenze je psána člověkem, který prakticky nerozumí autům.
        • 10 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 10.06.2019  06:21

          « Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

          Prace s brzdou je důležitá, ovšem když stojím, tak mi také přijde jako nesmysl myslet na to, jak moc ji mám šlápnout , aby nenaskočil S&S. To bych raději ten systém nechal úplně vypnout.
          Mně by spíše zajímalo, jak auto pozná, že má v předu dětskou sedačku a ne člověka.
          Dále o zvěři a dálkových, to není pravda že přitahují. Ano, když zvěř oslníte, zůstane stát, i když by měla utíkat ze silnice. Pokud ji oslníte mimo silnici, šance na vběhnutí je docela malá. Těch 60 km/h mi přijde dost vysoké už. V mém autě to je 40 km/h a občas to taky otravuje.
          Z této recenze mi přijde, že autor chtěl vyzkoušet něco jiného a prostě sepsal své postřehy co mu vadí a co ne.
          • 01 Reagovat !

            foto kovv

            kovv 10.06.2019  11:38

            « Re: Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

            Nevím jestli máte systém S&S podle tlaku brzdy, ale ve všech autech které to měly, tak to bylo intuitivní a pokud nejste úplné dřevo, tak se to pak ovládá i intuitivně.
            S tou zvěří je to složité, každopádně jsem viděl statistiky a 80% nehod se zvěří v noci bylo se zapnutými dálkovými světly. Navíc se běžně doporučuje (i pojišťovny ve svých manuálech), když zjistíte zvěř u cesty, tak máte vypnout dalková světla.
            V sedačce jsou senzory a to jak na váhu, tak taky na rozložení váhy. Když dáte sedačku s 25 kilovým dítětem či podsedák, tak je airbag zapnutý, když dáte vajíčko či posadíte 25 kilového psa (či kufr), tak se airbag vypne. Prostě to pozná. Kdysi jsem viděl vykuchanou sedačku z amerického Fordu Fusion (ekvivalent evropského Mondeo) a byly tam tři druhy senzoru po čtyřech kusech (i v opěradle).
            • 00 Reagovat !

              foto Mikesus

              Mikesus 10.06.2019  12:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

              Auta s klasickým S&S se mi naštěstí vyhla, když pominu různá náhradní/předváděcí auta. V mém současném autě se motor vypíná až do 120 km/h, před tím to bylo pouze do 70 km/h, i tak to stačilo. Často se při rozjezdech ani nespustí a ve výsledku, ač je koncipován na časté starty, startuje méně než když jsem měl posledně jako náhradní dieselové c4 picasso. Já osobně bych to úplně vypnul v běžných autech.
              S tou sedačkou je to zajímavé, to jsem vůbec netušil. Snad si to poradí i se sedačkami, které mohou být protisměru až do tuším těch 25 kg.
              Zvěř je nepředvídatelná, pocházím z hor, kde se potkává zvěř denně a jednou jedinkrát jsem trefil lišku, byl zrovna den. Vyběhla těsně před auto.
        • 11 Reagovat !

          foto Tomogo

          Tomogo 10.06.2019  16:46

          « Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

          No, nejdřív se pozastavím nad vaším osobním projevem. Zamyslel jste se někdy nad sebou?

          A jen dodám: Vidím, že je Subaru Vaše velká láska a nemá cenu se tady o tom bavit. Prostě jsem zhodnotil klady i zápory. Na všech záporech trvám. Vy máte svou nadšenou recenzi, já mám svou recenzi nadšenou méně.
          Nechápu, proč mi něco rozporujete, když o tom evidentně nic nevíte. Klidně vás svezu a vše ukážu. Navíc vy máte Subaru Impreza, to je úplně jiné auto.
          Nevím, proč Vám zrovna Start/Stop leží tak v žaludku, protože je to absolutně zbytečný systém a vůbec mi je jedno, jestli se dá brzdou (ano dá) ladit, nebo ne. Vy ho používáte? Protože jestli jo, tak by jste větu "Vaše recenze je psána člověkem, který prakticky nerozumí autům" měl otočit na sebe. Protože jen člověk, který nerozumí autům, používá Start/Stop systém.

          Už tu svámi nebudu ztrácet čas, když se neumíte chovat dle pravidel slušnosti. Přeji příjemný den a hodně kilometrů bez nehod.
          • 10 Reagovat !

            foto tommas

            tommas 11.06.2019  09:36

            « Re: Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

            Dovolím si jen upozornit, co se týká té autosedačky a airbagu. Možná to má Subaru jinak, ale na naší současné Mazdě 6 2018 to funguje tak, že i Mazda pozná autosedačku na předním sedadle a airbag deaktivuje, nicméně manuálem i piktogramy je zakázáno vozit na tomto předním sedadle autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Může zde být jen klasická autosedačka, kdy dítě sedí ve směru - jinak tento systém nemusí fungovat korektně. tak jen na to raději pozor. ;-)

            Jinak co se týká recenze, oceňuji že se autor nebojí kritiky a případný zájemce má skvělou možnost se dozvědět slabiny auta.

            Když jsme vybírali auto my, tak se přiznám, že jsem Levorg automaticky vyřadil kvuli interiéru, užranému motoru a CVT a ani jsme si ho nebyli projet. Ale plně chápu, že pokud je tady požadavek na AWD, tak těch možností tolik není.
            • 10 Reagovat !

              foto Tomogo

              Tomogo 11.06.2019  11:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Asi jste nepochopil auto

              Ano, to jsem pochopil a v Subaru to funguje stejně, ale nejsem si jist, že když se sám airbag vypne, jestli se náhodou nemůže spustit. Je to riziko, které bych nerad s dítětem podstoupil. Možná se vyptat v servisu, jestli se to samo zaručeně v průběhu cesty nespustí. Bohužel návod ale hovoří jasně.
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 13.06.2019  00:26

    Asistent

    Tak ta Toyota vyzerá podľa mňa na chybu vodiča. Proste nepochopiteľne to dobrzdil až do zastavenia, aj keď nemusel. Mám tiež toyotu, síce Corollu, ale predpokladám, že asistent je rovnaký a auto mi sem-tam zapíska, že mám brzdiť aj, keď za mňa ešte nikdy nebrzdilo. Už som raz ale na diaľnici brzdil po upozornení zo 140 - 0 s tým, že najprv naplno, keďže sa predo mnou objavila stojaca kolóna a potom som to povolil, keď som videl, že stíham.
    To čo popisuješ ty mi pripomína moje predchádzajúce auto - p406, ktoré malo tak agresívne nastavený brzdový asistent, že keď sa človek naľakal a prudko siahol po brzde tak auto začalo naplno brzdiť, aj keď som na brzdu netlačil ďalej silno. V rýchlosti do 50km/h to prakticky znamenalo stopku na mieste - stalo sa mi to asi 3x za rok.

    Inak nedá mi povedať aj to, že ty si auto s ktorým by si bol spokojný asi nikdy nekúpiš >:D - úprimne myslíš, že také existuje len je nad limit, alebo si taký perfekcionista, že na každom dokážeš nájsť chyby, ktoré by ti radosť z neho pokazili? >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 13.06.2019  07:32

      « Re: Asistent

      No kdo ví, jak to v tom tunelu bylo.

      Co se týče mé spokojenosti. Možná to tu vypadá, že to tu moc kritizuju, ale jen popisuju to co jsem postupně našel.

      A moje auto snů dnes asi neexistuje, Levorg byl kompromis. Klidně bych si koupil Škodovku, ale tu ve 4x4 dělají jen s DSG a tu nemám rád. Navíc ten Haldex mi taky nesedí. Ta jízda v Levorgu je prostě úplně jiná.
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 13.06.2019  19:19

      « Re: Asistent

      Asi mi unikl nějaký model od Toyoty, ale já v tom zmíněném videu Toyotu nepoznávám. Do teď jsem pořád přesně nezjistil, co to bylo za model a značku.
      Přišlo mi to jako kombík, to má Toyota jen Auris nebo Avensis, v té době nová Corolla ještě vůbec nebyla. Ani jedno nemá takto umístěnou zadní RZ natož tvar světel.
      Neví někdo, co by to mohlo být za značku?
      Nicméně ten za volantem byl fakt *, říkal jsem to hned, jak se video objevilo.
      • 00 Reagovat !

        foto Tomogo

        Tomogo 13.06.2019  21:43

        « Re: Re: Asistent

        Ahoj, hele teď jak to říkáš, není to náhodou Hyundai i30 combi?
        V každém případě dík, vyhodil jsem tu Toyotu pryč.
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 14.06.2019  12:23

          « Re: Re: Re: Asistent

          No napadl mne nejdřív Ceed, ten ovšem taky moc nesedí. Jestli i30, možná jo, to uchycení značky docela odpovídá.
  • 00 Reagovat !

    foto MachiCZ

    MachiCZ 25.06.2019  20:39

    Mirrorlink IV

    Ahoj, rozchodil jsem MirrorLink na MY2017, Samsung S9.

    1. Nainstalujte Audioteka ver. 2.4.4., slouží jako vstup do MirrorLink
    2. Nainstalujte Button Savior, slouží k ovládání v MirrorLinku
    3. Nainstalujte aplikace LG MirrorDrive ver. 1.2.1.2

    Připojte telefon do USB pod radiem. V APPS vám "zbělá" MirrorLink. Když na něj kliknete, odsouhlasite, objeví se Vám 2 apliace, Audioteka a LG MirroDrive. Prvně kliknete na Audioteku a tam vvpravo/vlevo budete mít šipku, pod ktero use objeví Button Savior. Pak musíte zpět na seznam a vyberete LG MirroDrive. Objeví se Audioteka a pres ni bude vlevo/vpravo ovládací panel Button Savior. Zaroven 10x blikne upozornení, že LG MirrorDrive je jen pro telefony LG. Pak kliknete na ikonu dvou čtverců a vyberet aplikaci co chcete spustit. :-) Bezi Google Maps, Waze, Facebook, Youtube, Whatsapp, Brave... Tohle sem testoval, ale podle me pobezi vse.

    Dejte feedback a kdyby někdo něco potřeboval, rád zodpovím.
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 28.06.2019  10:13

      « Re: Mirrorlink IV

      Ahoj a moc veliké díky!
      Taky jsem zkoušel nějaké návody na Internetu a nikdy nefungovaly, nebyl tam ten step s Audiotékou.

      Tohle funguje, ale je to tak krkolomné, že se na to asi vykašlu. Ještě totiž používám místo domovské obrazovky Nova launcher a na tom to padá. Takže bych musel před každou jízdou přehodit výchozí launcher a pak teprve dělat tu anabázi s přepínáním aplikací.

      V každém případě je vidět, že je to jen softwarová záležitost a kdyby někdo chtěl, tak by to fungovalo... škoda.
  • 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 09.09.2019  07:26

    žihadlo

    Ahoj,
    nenapínej, co máš za nové žihadlo? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 11.09.2019  11:13

      « Re: žihadlo

      Koupil jsem Audi A6 Allroad.
      Sice jsem jaksi popřel sám sebe, protože to je diesel, ale jezdí to výborně a na to, že to váží 1.9 t, tak je to velice agilní vůz. Hodně mile mě překvapil!
      Taky jezdí za 7l a zrychlení 6.2s na 100 taky potěší. O omezovači v 250km/h nemá cenu v porovnání s Levorgem hovořit.
      Co je ale důležitější, tak zatím jsem na něm našel jen několik málo drobných nedostatků! Jinak je to auto prostě paráda a nedá se to srovnat ani s Levorgem, nebo Outbackem. Je to prostě jiná liga.
  • 00 Reagovat !

    foto RWD

    RWD 08.01.2020  10:35

    Díky

    Díky za super recenzi.
    Bude recenze i na tu A6 Allroad? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 16.01.2020  09:10

      « Re: Díky

      Jo, plánuju, ale moc toho asi nebude, k tomu A6 mám opravdu jen málo připomínek. Ale něco se taky najde. Jen se to nedá moc porovnat, A6 je mastodont a ten TDI ingot v předu mu na agilitě nepřidá. Jinak je A6 skvělý vůz a jsem rád, že jsem Subaru prodal.
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 25.01.2020  11:30

      « Re: Díky

      Tak nová recenze už je hotova:
      [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto Alexander-Hamar

    Alexander Hamar 13.05.2021  00:16

    2.0i MY2019

    Ahoj, napísal si skvelú recenziu, naozaj všetko sedí. S niektorými vecami by som nesúhlasil ale zas každý sme iný predsa. Ja by som len rad doplnil pocity z 2 litra ktorý mam a už som s nim niečo aj odjazdil. Podvozok je tu naozaj skvelý ako si písal to auto nemá chybu co sa toho týka a určite je to super kombinácia keď ten motor nedokáže ten podvozok potrápiť, ten pocit bezpečia a pritom možnosti zábavy je neopísateľný. Co ma ale tiež hnevá a divím sa ze to je aj s týmto motorom je ten prejav tej prevodovky pri tých zhruba 20km/h kedy proste nezmyselne klesnú otáčky motora skoro až na voľnobeh a naozaj treba viac pridať plyn aby sa to auto doslova rozbehlo.
    Vykon motora je naozaj "slabý" ale mal som voľakedy aj Feliciu takze ta ma pripravila na to ze mam dobre porozmýšľať predtým ako začnem predbiehať >:D ale samozrejme nieje to až tak tragické ako to znie. Keď sa auto už rozhýbe fakt sa s ním nemusí brzdiť a hlavne to ani nebudete chcieť brzdiť z čoho plynie aj spotreba. Ak sa musím ťahať za niekym 90 tak priemerna spotreba začína na 6.5 l (išlo by to aj za menej ale v meste to auto motor doslova podtaca tak tam prepinam do režimu Sport aby motor držal cca 1800 otacok aj pri 50km/h) ak je možnosť predbiehanía a sviznejsej jazdy tak 7.5 bez toho aby som sa nejak musel o tu spotrebu snažiť a cyklus okresky + diaľnica + mesto je tiež bez problémov pod 8. Treba si uvedomiť proste ze to auto nikdy nebude kráľ diaľnic a ani trhac asfaltu aj keď tak vyzerá. Kupoval som to s týmto vedomím a hlavne kvôli tomuto motoru. Je tam FB20B čiže nepriame vstrekovanie co som presne chcel aby som predisiel zbytočnému čisteniu sacich ventilov aj keď olej mením častejšie ako po 15000km a netankujem nekvalitné palivo, nerezové koncovky výfuku sú vďaka absencii turba krásne čisté ako keby boli nové :-) s CVT som zatiaľ nemal žiaden problém auto mam od novoty a správal som sa k nemu nanajvýš dobre takže ma úplne plynulý chod bez anomalii teda až kým nezapnem klimatizáciu >:D aj tu je to niečo neuveriteľné co to dokáže spraviť s tým autom ten kompresor. Nemám k tomu autu co viac dodať všetko tu už bolo povedané a je to pravda. Keď som sa rozhodoval aké auto si kúpim chcel som atmosférický benzín bez priameho vstrekovania a tento motor mi vyšiel ako jediný adept (okrem Lady samozrejme). Vedel som do čoho idem co sa týka výkonu, motor ma nemá prečo sklamať, z prevodovky mam stále ešte malú dušičku ale verím ze Subaru vie co robí, a jazdné vlastnosti auta sú neopísateľné. Ešte raz chcem pochváliť skvelú recenziu Tomogo a ja osobne by som toto auto bral znovu keby mam tu možnosť ešte niekedy v budúcnosti.
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 13.05.2021  10:24

      « Re: 2.0i MY2019

      Škoda,žé si z toho textu nevyrobil svoju recenziu.Určite by to vydalo
      :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 03.09.2022  00:36

      « Re: 2.0i MY2019

      Ahoj a moc díky za příspěvek. Jsem rád, že se můj článek alespoň někomu líbil.
      Omlouvám se za prodlevu, nevšiml jsem si nového příspěvku. Navíc mám teď oči jen pro mé Audi. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…