Diskuse

Toyota Prius (2018)

17.10.2018

Když bylo v rodině jasné, ze nám jedno auto nestačí, nastala klasická otázka. Co koupit? Jedno bylo po zkušenostech s Priusem jasné - bude to hybrid a…

 

Toyota (JirkaVejrazka)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 13 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 02.11.2018  21:21

    Sorry jako,...

    ...ale tak strašidelný design bych nerozdýchal, ani kdyby to auto bylo pozlacené... :-O Jinak ale samozřejmě každému dle jeho gusta a přání mnoha spokojených kilometrů! ;-)
    • 32 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 03.11.2018  07:04

      « Re: Sorry jako,...

      Me zase prijde evropska uniformita zejmena koncernovych plecek pomerne nudna, ale nemam potrebu to nikomu sdelovat, zvlast kdyz ma dotycny radost z noveho auta.

      Jirko nic si z toho nedelej, auto je japonsky pekny a japonsky dokonaly. Vyjimecny evolucni design sviti na kazdem parkovisti ve stadu pres 20 let porad stejnych oktavek a fabii. Ani je nerozeznam od sebe.

      PS sveho Outlandera PHEV jsem kvuli stejnym reakcim z MA smazal a mam od podobnych rejpalu klid
      • 11 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 03.11.2018  21:35

        « Re: Re: Sorry jako,...

        A oni ti jako ti rejpalové chodili před dům a zvonili u dveří, že jsi neměl klid? :-O
        Já teda nevím, ale když nechci reagovat na něco, tak na to nereaguji, nesvádím svůj neklid na někoho jiného.

        Mimochodem, outlander není proti tomuhle nikterak extravagantní, prostě jedna z mnoha škatul SUV stádu na parkovišti, jedno jako druhé.

        Prius je hodně jiný, hodně... a pro Evropské oko a evropský design velmi těžce pochopitelný. Pravda, třeba tohle mi je milejší než asijské kopie typu H. Kona, ale pořád velká disproporce tam je.

        A Arese to nenapsal nikterak vulgárně, prostě jen napsal, že by to nerozdýchal.
        • 12 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 04.11.2018  06:55

          « Re: Re: Re: Sorry jako,...

          Nakouk sem do tve garaze. Jestli auta vybiras podle designu, tak chapu tvuj pohled, ze jsou pro tebe vsechny auta stejny.

          Svet ma na asijska auta jiny pohled nez cechacek z horni dolni. Koukni na tenhle obrazek [odkaz]
          • 01 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 04.11.2018  09:26

            « Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...

            Umíš číst a chápat psaný text? Obávám se, že ne.

            Takovéto obrázky dneska jde docela krásně vyrábět ve Photoshopu a statistiky upravovat ještě lépe než dříve.
            Realita je taková, že zatím žádná evropská značka nekopíruje design asijské, natož Japonské značky, ale kopií evropských značek se vyrábí ve světě více než samotných originálů a to nejen ve světě automobilismu.
            • 11 Reagovat !

              foto Zetti

              Zetti 04.11.2018  10:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...

              Obavam se zes nepochopil ty o co na tom obrazku jde. Je to prosta statistika TOP hledanych slov rozlozena na oblasti v souvislosti s automobilovymi znackami. Ze je to delane v grafickem programu odhali i male dite, neni divu zes na to taky prisel.

              Design TY neres. Na to jsou jiny odbornici treba v prestizni americke agenture Good Design Awards. Tady je [odkaz] . Evropa v designu aut slusne zaspala, i kdyz tu a tam se nejaka vlastovka objevi. Takze mlit neco o kopirovani je uz dneska uplne zcestne.
              • 01 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 04.11.2018  15:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako,...

                Výborně, takže budeme hodnotit design podle toho kolik puberťáků dá do googlu slovo Tesla >:D :yes:

                Miluju ocenění, hlavně ty, kde vyhrává ten, kdo si to v pozadí objednal. Ale i tak, hned na titulce na mě kouknul Range Rover, Bentley, Ferrari a z asijských značek Sonata, kterou navrhli v hlavním městě asijského designu Irvine v Kalifornii >:D
                V ročníku 2017 je ve všech kategoriích naprostý zlomeček, resp. promile těch, co sídlí v Asii, s přehledem vede Itálie a Německo.
                Prostě východní designéři udávájí směr. :yes:

                Když už chceš tahat mé recenze, nyní již v nich není z aktuální garáže nic krom Silvera a asi bych to měl aktualizovat, tak Design awards 2008 byla Laguna coupé druhá, hned za Sciroccem . Fabia III dostala Red Dot 2015 [odkaz]

                A takhle by se různá možná i nemožná "veledůležitá" ocenění mohla hledat do nekonečna. Základní určovací pravidlo je, že Japonci a asiatu berou design a architekturu od detailů, neřeší tolik celek, podle toho to i vypadá, viz nový Civic s detaily ze superspostu, nebo tohle hybridní obludárium. Evropský desing bere produkt jako celek. Ale to je vidět kompletně na celém designu, od elektroniky po nábytek.
  • 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 04.11.2018  17:59

    Prius

    sa mi pozdáva ale jedine v 7 miestnej verzii,tam to vypadá ešte kúkateľne. Ak sa bude dariť tak možno by som išiel do toho,ale táto verzia ako recenzuješ by u mna z dizajnového hľadiska neprešla aj keď farba je celkom pekná. Technika je tam asi overená a každou generáciou lepšia a lepšia.
    Prečo nie solárnu strechu ?
    Po čase nápis ďalšie poznatky a vcelku ma zaujíma aj ekonomika prevádzky z dlhodobého časového horizontu.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 05.11.2018  08:55

      « Re: Prius

      Solarni strecha nedava moc smysl. Mozna nekde v Kalifornii, kde slunce prazi 300 dni v roce. Ja parkuju casto pod strechou a mozne zisky "az" na 5km za den jsou proste prilis teoreticke. Nehlede na hlavni nevyhodu - zvysuje to vahu auta a souvisejici komponenty zabiraji misto. Potrebuje to dalsi elektroniku a extra baterku uvnitr, takze se musi vyhodit head-up displej, hlidani mrtveho uhlu a jeste neco dalsiho.
  • 00 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 12.11.2018  18:29

    Super

    Super, že tu konečně někdo sepsal recenzi na plug-in Prius, díky. Jako majitel Aurisu hybrid ti mohu doporučit aplikace hybrid assistant + hybrid reporter, mám je i trochu popsané zde v recenzi na MA. Lze z nich vyčíst spoustu zajímavých dat z jízdy. Ale to není hlavní důvod, proč píšu - chci se zeptat na 2 otázky, které mi vrtají hlavou. 1) Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid? Tím pádem dobíjí jízdou jen určitou kapacitu baterie, nebo se jizdou snaží dobit komplet celou kapacitu? 2) Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu... Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g? Mam na mysli, zda napr system prepina na elektriku casteji, i pri vyšších rychlostech atd. Nebo energii ve velke baterii system šetří čistě na EV režim? Jaké jsou hlavní rozdíly v klasickém hybrid režimu mezi tvým priusem 2g a plug-inem? Díky za případné info.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 12.11.2018  20:55

      « Re: Super

      Diky, ale techniku fungovani HSD znam celkem detailne (vcetne napr. toho, ze ukazatel kapacity baterky jen malo souvisi s realnou kapacitou baterie). Aplikace urcite nevyuziju. Auto mam na jezdeni a teplota baterie, otacky vsech motoru apod. jsou mi lidove receno "ukradene".

      "Pokud baterii nenabiju z elektriky, funguje auto jako klasicky prius hybrid?"

      Ano. Dokonce ho tlacitkem HV-EV muzes donutit k tomu, aby se choval jako klasicky hybrid *kdykoli*. Pak se ukazatel kapacity baterie pohybuje v rozmezi nejakych 2-3%.

      "Pokud mám nabitou baterii, ale nechci jet vyloženě na ev režim, ale v režimu klasického hybridu"

      Ano - to je ten HV rezim. Proste stisknes tlacitko a zacne se to chovat jako klasicky hybrid. Baterka priblizne drzi kapacitu. Vhodne pokud chces jet po okreskach na benzin a pak ve vetsim meste na elektriku, aby ti nejaka zbyla.

      Auto se nikdy nesnazi baterku dobit za jizdy zpet na maximum. Pri brzdeni apod samozrejme dobiji co jde, ale zbytecne nezvysuje vykon motoru proto, aby poslal neco "navic" zpet to baterky. Vyjimkou je dobijeci rezim, ke kteremu ho muzes donutit. Pak postupne dobije baterku az na 80% nabiti (indikovaneho :), coz zvysuje spotrebu benzinu pri jizde asi o 10%. Sam jsem to jeste nezkousel, nebylo proc.

      "Chová se auto jinak , než treba tvůj Prius 2g?"

      Ano - i v ciste hybridnim rezimu jezdi velmi rad na elektriku. Je to podle mne zpusobene dvema faktory - silnejsim motorem a zvysenim limitu elektricke jizdy z puvodnich cca 65km/h na 135km/h. Zatim jsem pri kazde jizde v hybridnim rezimu jel minimalne 45% vzdalenosti ciste na elektrinu (pocitam jizdy nad 100km), obvykle lehce pres 50%. Je to ale bez dalnic - chovani na dalnici zatim vyzkousene nemam.

      • 00 Reagovat !

        foto MBambus

        MBambus 13.11.2018  08:53

        « Re: Re: Super

        Super auto i recenze, já sem Toyotě věrný už přes 15let i když stále jen těm čistě spalovacím, ale co tak vidím, tak ten plug-in hybrid je podle mě nejlepší možné řešení. Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži :-) ? Jakmile bude nějaký plug-in od Toy/Lex s náhonem na všechny čtyři kola, tak neváhám.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 21.11.2018  10:14

          « Re: Re: Re: Super

          Promin, nejak jsem tvuj komentar prehledl :-(

          "Když tankuješ tak málo, nekazí se ti už benzín v nádrži?"

          Muze :-) V manualu je napsano, ze bys mel natankovat aspon 20 litru noveho benzinu za rok :-) Dokonce to auto muze zobrazovat nejake varovani "benzin je uz moc stary, natankujte" - ale to se mne netyka, na benzin normalne jezdim. Po 2000 ujetych km uz jsem projel skoro 40 litru.
      • 00 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 13.11.2018  13:29

        « Re: Re: Super

        Díky moc za info. Zase mám trochu jasněji. Ještě bych poprosil o případné doplnění jízdy na dálnici, zde by navýšení limitu pro čisté elektrický provoz na 135km/h mohlo taky slušně pomoct. Ale rád si přečtu reálné zkušenosti. Jeste jednou díky a ať slouží. Teď mne napadl ještě jeden dotaz: Pokud jedu v EV režimu a potrebuju najednou plný výkon (baterie nabitá), zapne auto spalovak, nebo u plug-inu zrychluje porad elektricky? Vzhledem k většímu vykonu elektromotoru bych se nedivil. Typicky - prudší vjezd z vedlejší na hlavní v hustějším provozu např...
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 13.11.2018  14:31

          « Re: Re: Re: Super

          Dalnice bude az v prosinci, nechce se mi kupovat dalnicni znamku, kdyz muzu na dalnici se starym Priusem :-)

          Kdyz das plyn az na podlahu, tak se *vzdy* nastartuje benzinovy motor - bere se to jako nouzova situace, kdy potrebujes vsechen vykon. Kazdopadne to neni caste - zrychleni v ciste elektrickem rezimu v pohode staci na to, abys vjel z vedlejsi na hlavni atd. Takze kdyz das plyn "do tri ctvrte", tak benzin nenastartuje a auto bude slusne zrychlovat. Plati porad to co u stareho Priusu - na semaforech z mista ti na prvnich par desitkach metru ujede malokdo (i kdyz mas ciste elektricky rezim).
          • 00 Reagovat !

            foto Zetti

            Zetti 14.11.2018  09:21

            « Re: Re: Re: Re: Super

            Taky kdyz seslapnes plyn az na podlahu v hybridnim rezimu, ma generator tendenci spolu s akceleraci dobijet baterii, nebo dava vsechnu energii do té akcelerace?
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaVejrazka

              JirkaVejrazka 14.11.2018  11:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Super

              Musel jsem to dnes vyzkouset, takovehle detaily jsem nikdy neresil. Vypada to, ze se pri plne seslapnutem pedalu zadne dobijeni nekona, vsechna energie jde do zrychleni. Ale zkusil jsem to jen jednou na okresce.
              • 00 Reagovat !

                foto Zetti

                Zetti 14.11.2018  12:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                Super, lehka zavist. Uvidime jestli to mits odstrani v novem modelu 2019 s rezimem sport.
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaVejrazka

                  JirkaVejrazka 14.11.2018  13:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                  Co by meli odstranovat?
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 18.11.2018  08:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                    To je vcelku jasny, neduh Outlandera PHEV sem popsal v puvodnim dotazu. Mam jeste jeden. Prius topi ciste elektricky? Muzes si auto pred jizdou predehrat ze zasuvky?
                    • 00 Reagovat !

                      foto JirkaVejrazka

                      JirkaVejrazka 18.11.2018  16:14

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                      Topi ciste elektricky (tepelnym cerpadlem), pokud neni venku hur nez -10 stupnu. Pri vetsi zime musi zapnout benzinovy motor.

                      Auto muzu predehrat ze zasuvky tlacitkem na dakovem ovladani. Jeho stisknutim se zapne klimatizace a vytapeni a dostane teplotu interieru na posledni nastavenou teplotu.

                      Americke verze maji vetsi moznosti vytapeni a klimatizovani pres aplikaci v mobilu, ale ta u nas myslim nefunguje (nezkousel jsem).
                      • 00 Reagovat !

                        foto Zetti

                        Zetti 18.11.2018  20:03

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                        Taky to muzu zapnout, ale topeni ma vyssi prikon nez unese zasuvka a tak bere energii z baterie. Podle mne kolem 4 kW.
                        • 00 Reagovat !

                          foto JirkaVejrazka

                          JirkaVejrazka 19.11.2018  08:40

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                          Aha, tak to tady fakt neni problem, to topeni je energeticky dost efektivni.

                          Ale dnes jsem vyzkousel, ze pokud neni pripojeny nabijeci kabel, tak to po stisknuti tlacitka na dalkovem ovladani nevytapi. To jen tak na okraj.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Zetti

                            Zetti 19.11.2018  08:44

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super

                            Zajimavy. Ja muzu zapnout topeni i pres wifi treba z obchodaku. [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto Borak

    Borak 29.11.2018  17:11

    Jirko, Jirko!

    Kdypak ty uz konecne vyrostes? I kdyz posun od auticek na klicek k tem na baterky se taky pocita ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 20.12.2018  10:46

    Adaptivní tempomat

    Taky se s adaptivním tempomatem teprve sžívám. I předchozího auta jsem měl jen ten "hloupý" a ten mi naprosto vyhovoval. Nicméně já na rozdíl od Tebe nemám na výběr. U VW nelze u tempomatu vypnout radar. Má ale naštěstí možnost nastavení citlivosti, tj. odstup od předchozího vozidla. Použitelné jsou pouze větší odstupy, protože při těch krátkých jede při hustějším provozu brzda plyn. Jinak spotřeba na dálnici i přes nižší reálnou rychlost je super. Až se mi to skoro nechce věřit. Já bych za těch podmínek měl kolem 6 L.
    • 00 Reagovat !

      foto vondry87

      vondry87 20.12.2018  14:34

      « Re: Adaptivní tempomat

      Naprosto stejná zkušenost i pocity :-) Zlatý klasický tempomat. Jen já mám tedy nastavenou nejkratší možnou vzdálenost, protože jinak se v hustém provozu do té mezery pořád někdo cpe a auto pořád brzdí a vytváří další mezeru pro další auto a tak pořád dokola, což vede k tomu, že mě někteří nervózní řidiči měli za brzdiče provozu a začali mě předjíždět zprava a zařazovat se přede mě, takže jsem nastavil nejkratší možnou vzdálenost a mám klid.
  • 00 Reagovat !

    foto AurisHSD

    AurisHSD 21.12.2018  21:24

    Hezké

    Ten desing jsem nezkousl ani u C-HR, proto auto HSD pohonem se mi nejvíce líbil Auris.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 06.02.2019  09:15

    po doplnění

    perfektní recenze, ta spotřeba je opravdu výborná, ekonomika skoro na úrovni aut na CNG. Vylepšuji hodnocení.
  • 00 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 09.02.2019  05:48

    Paráda!

    Všechno. I barva. Spokojenost přát nebudu, protože ta je u Priusu automatická. Tak snad jen trpělivost s neznaPriusy ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 21.02.2019  14:49

    Při 130 GPS

    Je to fakt slušný těch 5,8L/100Km. Já mám jedno z nejúspornějších benzínových aut a reálně bych se za stejných podmínek pohyboval tak o 1L výš. Holt jsou v Toyotě motoroví kouzelníci. Mohu jen závidět.
    • 00 Reagovat !

      foto Rasto

      Rasto 21.02.2019  17:59

      « Re: Při 130 GPS

      No to bude sčasti aj lepšou aerodynamikou, ale aj vyššou účinnosťou vďaka attkinsonovi. Každopádne pekná a uveriteľná hodnota. Aspoň je jasné, že všetci tí čo tvrdia, že s ľubovoľným benzínovým autom jazdia po diaľnici pod 6 pri 130 kecajú.
  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 30.07.2019  22:06

    Diesel po hybridu

    Taky jsem měl v poslední době pár výletů s různými diesely a i když byly s automaty, nebyla to zrovna výhra. Jednalo se o HDM i dvouspojky. Při rozjezdech to hučelo, při řazení cukalo, i když ostatní si pochvalovali, jak to jede plynule. Jednalo se o Hyundai, Ford, Peugeot, Renault, VW a Škodu.
    V tom jsem si uvědomil, dokud člověk jezdí s dieselem, je spokojenej. Ale když už si člověk zvykne na něco pohodlnějšího, diví se jak s tím mohl jezdit.
    Jezdil jsem s diselem 15 let a nedokázal si představit nic jiného na větší nájezdy.
    Pak před 3 lety přišel první hybrid a teď nechápu, že si někdo koupí diesel na jízdy mimo dálnice. Zatím si pořád myslím, že na dálnici nafta vyhrává, ale do měst bych jim vjezd omezil.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 31.07.2019  10:40

      « Re: Diesel po hybridu

      "do měst bych jim vjezd omezil" - že by majitelé dieselů museli na hranici města přestoupit na MHD? To není reálné. Myslím, že současné nízkoemisní zóny ve městech jsou nejlepším kompromisem. Zrovna dnes jsem si na ně vzpomněl, když přede mnou na semaforu stála stará dodávka. Když řidič šlápnul na plyn, chvíli jsem přes ten černý oblak nic neviděl :-/
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 31.07.2019  21:46

        « Re: Re: Diesel po hybridu

        Proto říkám omezil, nikoli zakázal. I když bych si to dokázal představit, ale chybí infrastruktura.
        Nejvíce se mi jako kompromisní řešení líbí nizkoemisni zóny jak píšeš, ale mít je sjednocené po celé Evropě. Tedy jedna nálepka, všechna města.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 01.08.2019  08:16

      « Re: Diesel po hybridu

      Hele hele >:D Neříkej, že mezi diesly nenajdeš i auta, která cukají znatelně méně, než druhé >:D O tom kamarádovi, který ke mne přesedl z Kodiaqa DSG a divil se, že dvouspojka nemusí cukat (pro něj pak i Powershift jel hladce! >:D ), jsem ti vyprávěl >:D

      A omezení dieslů - když už, tak omezit všechny spalováky, které neplní určité emisní normy, protože je snad jasné, že Euro6 diesel bude pro životní prostředí lepší volbou, než Euro 1 benzin...
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 01.08.2019  11:06

        « Re: Re: Diesel po hybridu

        Neboj, to nerozporuju, že někteří to umí lépe. Ve tvém Mondeu to je zatím nejlepší dvouspojka, kterou jsem jel.
        Určitě je Euro 6 lepší než benzín Euro 1 benzín. Pokud je dobře funkční, tedy bez podvodů, tak s tím nemám problém. To je taky jediný diesel, který bych do města pustil. U benzínu to je rozporuplné, tam takové rozdíly nejsou, ale někde kolem euro 3/4 myslím je ok.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 27.11.2019  14:05

    hlídání mrtvého úhlu

    Souhlasím s tebou - výborná věc. Mám ho taky poprvé a funguje bezvadně. Nehlásí zbytečné a nesmyslné poplachy. Jen by mohlo být grafický alarm trochu výraznější. Ale krom Toyoty to umí dobře nastavit i u VW.
  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 23.06.2020  16:34

    chladivo klimatizace

    Dali nějaké info čím a jak byla kontaminace způsobena?
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 23.06.2020  19:18

      « Re: chladivo klimatizace

      Ne, pry by rozbor prisel na dalsich 5000. Podle technika Würthu, ktery to prijel udelat, by to mohl byt nejaky olej (domnenka vystrelena od boku), servis Toyoty zase zvazoval, ze se to mohlo stat pri vylozeni z lodi po vyrobe, pry se klima mozna plni az v Evrope. Ale vsechno je to vesteni z kavove sedliny.
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 23.06.2020  22:00

        « Re: Re: chladivo klimatizace

        Aha. Takže nikdo nic neví, jen plnička hodila chybu.
        Úplně bych se odbit asi nenechal, přeci to auto zas tak dlouho nemáš.
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 15.10.2020  00:08

    Denní nájezd

    S tím výpočtem, resp. závěrem, si dovolím nesouhlasit. Nikdo asi nezpochybňuje průměrný denní nájezd, což je velmi málo vypovídající číslo, ale to, zda lze jezdit občasné dlouhé trasy bez omezování. Spousta lidí potřebuje pravidelně přejet na druhý konec republiky a nechce se u toho stresovat s nabíjením. Já bych měl s Citigo-e akorát trápení a to ročně najedu 10 tisíc km.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 15.10.2020  19:35

      « Re: Denní nájezd

      " Spousta lidí potřebuje pravidelně přejet na druhý konec republiky a nechce se u toho stresovat s nabíjením."

      Promin, ale ja nedelam obecny zaver. Jasne tam pisu, ze nase rodina by to s EV zvladla, protoze vim, jak jsem se k tomu dennimu najezdu dopocital a jake trasy jezdim. Nikomu z te spousty lidi nerikam, jak a cim maji jezdit.

      Vychazim take z toho, ze baterku na cca 120 km denniho dojezdu jsem schopny dobit i pres noc z bezne 240V zasuvky. Tj. az na vyjimky (pri delsich cestach) bych nemusel nabijet jinde, nez doma.
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 15.10.2020  21:51

        « Re: Re: Denní nájezd

        Ok, já to napoprvé pochopil, že mluvíš o průměrné rodině s průměrným nájezdem. Často se v souvislosti s elektromobily mluví o průměrném denním nájezdu, ale ten je potřeba brát s rezervou.
  • 00 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 18.05.2021  14:33

    420kW za 400 Kč?

    420kW za 400 Kč?
    Jaký máš tarif?
    Já mám komplet domácnost na elektřinu, tariv D57 a na takovou scifi cenu kw + distribuce se nemohu dostat ani omylem
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 19.05.2021  14:34

      « Re: 420kW za 400 Kč?

      Myslíš tuhle větu?

      "To samozřejmě nezahrnuje elektřinu. Od koupení auta jsme dobili cca 420 kW (měřeno digitálním měřákem z hobby marketu), což hrubým výpočtem vychází v průměru na nějakých 400 Kč za elektřinu za jeden měsíc (nebo 1300 ujetých km)."

      Nikde nepisu o tom, ze bych platil 400 Kč za 420kW ;-)

      EDIT - tarif mám normální D02d, nic jiného se mi nevyplatí. Zvažoval jsem přechod na D27d, ale návratnost by byla v letech a ještě bych musel řešít, kdy auto nabíjet.
      • 00 Reagovat !

        foto Martin911Turbo

        Martin911Turbo 19.05.2021  14:52

        « Re: Re: 420kW za 400 Kč?

        Ok, ale při tarifu klasika je 420 x 4,6Kč = 1932 Kč elektřina a distribuce
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 19.05.2021  16:50

          « Re: Re: Re: 420kW za 400 Kč?

          To asi souhlasi, jenom uplne nevim, co se mi tim snazis rict. Ano, zaplatil jsem cca 2000 za elektrinu, misto abych zaplatil mnohem vic za benzin.
          • 00 Reagovat !

            foto Martin911Turbo

            Martin911Turbo 19.05.2021  16:57

            « Re: Re: Re: 420kW za 400 Kč?

            No, jen se snažím říct že při normálních tarifech nabíjení doma to moc levné není
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaVejrazka

              JirkaVejrazka 19.05.2021  17:37

              « Re: Re: Re: Re: 420kW za 400 Kč?

              V porovnani s jezdenim na benzinku, a cenou benzinu to jeste docela jde :-) Ale ano, samozrejme by to bylo vyhodnejsi pokud by clovek mel doma solarni panely a technologii okolo toho. Ja solar nemam, staci mi ze na cesty okolo komina muzu nekolikrat denne vyjet "s plnou" a ze to je pohodlnejsi (a levnejsi) nez benzin.
  • 00 Reagovat !

    foto priusjezek

    priusjezek 02.10.2021  17:04

    dojezd

    Dobrý den,pane kolego - zajímalo by mě,kolik v této podzimní době ukazuje dojezd po plném nabití...
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 03.10.2021  07:52

      « Re: dojezd

      Zdravim :-) Schvalne jsem se ted zasel podivat. Pri vypnutem topeni ukazuje dojezd 57,5km, pri zapnutem 53,5. Venkovni teplota 12 stupnu (podle auta).
      • 00 Reagovat !

        foto priusjezek

        priusjezek 03.10.2021  16:02

        « Re: Re: dojezd

        ..diky...hm,tak že by nějaký problém??...v létě to ukazovalo 53.....teď to nabiju,a při rozjezdu cca 44,5...má najeto /asi/...42 tisíc...
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 03.10.2021  17:12

          « Re: Re: Re: dojezd

          To zalezi na spouste faktoru - odhad se dela na zaklade minule spotreby auta. Podivej se do historie spotreby, mas ji detailne rozepsanou na jedne z informacnich obrazovek.

          Zavisi to na tom jake trasy typicky jezdis, jakou rychlosti a take jak mocenergie spotrebujes na vytapeni auta.
  • 00 Reagovat !

    foto priusjezek

    priusjezek 03.10.2021  17:57

    dojezd

    jo,kouknu na to -/spotřeba Kwh,že?/ sice ty obrazovky moc nesleduju - většinové jízdy jsou do zaměstnání /20km/ a stejná trasa. speed kolem té 100/h. Jinak pouze letněčervencový výlet k Jadranu. Vytápění zatím nic /nastaveno na 20C- ventilátor puštěný na jeden/dva dílky,klima jen občas - v létě tedy více. Já,že mě trošku překvapil ten parádní dojezd - a já mám o dvacku míň...jsem u tohoto nováček - přecházel jsem od druhé verze,přes třetí a W50 k Pluginkovi. "Tankuju " v garáži - vyjímečně u veřejné ČEZ.. Jinak: parádní recenze - to byl taky impulz,že jsem se odvážil přejít z minulé verze...
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 03.10.2021  19:10

      « Re: dojezd

      Diky za pochvalu recenze :-)

      Ja jezdim asi pomaleji, moje denni trasy jsou kratsi a vetsinou pres vesnice, k te stovce se dostanu jen na dvou usecich. Zase ale neresim topeni a klimu, mam to celorocne nastavene na 22-23 stupnu a plna automatika.

      Muj mesicni prumer spotreby se hybe od 12 kWh/100km (letni prazdniny) nekam k 24+ (zimni mesice). Za zari mam prumer cca 15-16, musel bych se podivat na presna cisla. Najdes je na jednom z mnoha informacnich displeju :-)
  • 00 Reagovat !

    foto priusjezek

    priusjezek 03.10.2021  19:21

    dojezd

    taky presne nevim,jake jsou hodnoty kwh - zitra na to kouknu. No,rychlost asi nutná,když jedeme konvoj do Jihlavy,tak abych nebrzdil.. :-). Stejně jsem přišel na to že když se "neloudám" 90km/h - auto si to víc pochválí když jedu 100. Hlavně aby ten menší km dojezd nebyl nějaký problém -- za týden jedu do servisu na olej,takže když udělají test, snad to bude OK - uvidím.
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 28.07.2022  12:26

    Černá hora je nic

    A teď to zkus v plném obsazením na Ještěd, jestli je to alespoń tak dobrý, jako Fabie 3 kombi s 1.0MPI ! >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 28.07.2022  15:23

      « Re: Černá hora je nic

      Az na spicku, nebo staci parkoviste pred restauraci? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 03.08.2022  11:05

      « Re: Černá hora je nic

      jako že fabia MPI tam vyjela jen na elektriku?
  • 00 Reagovat !

    foto St-

    St. 19.11.2022  10:18

    Nový Prius

    Dobrý den, jak se Vám líbí nový Prius. Zdá se, že odstraňuje většinu negativ..?
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 20.11.2022  10:27

      « Re: Nový Prius

      Libi se mi moc, ale pockam si na nejake recenze z jizd, zatim jsou jen staticke dojmy. Ale pokud nebude neco zasadne spatne, tak to bude asi velka parada. Zkazit to muze cena, ale jinak Toyota dost prekvapila, protoze pokud se jim povedlo zachovat emise a spotrebu a zaroven z toho udelat opravdu vyrazne sviznejsi auto, tak je to obdivuhodne. Momentalne to vypada, ze nejvetsim problemem budou uzke pneu - kdo by si to o Priusu kdy pomyslel? :-)

      Na prvni dojem se mi nelibi nahrazeni centralnich displeju a HUD tim minidisplejem nad volantem, ale tohle je asi potreba posoudit osobne.

      EDIT: Videl jsem prvni detailni videa a uz se mi tolik nelibi. Mam z toho takovy rozpacity dojem, uplne mi nedochazi pro koho je to auto vlastne urcene. Z auta pro bezne rodinne jezdeni se stalo ... nevim co. Auto pro mlade a bohate? Interier se mi moc nelibi, prijde mi ze si s nim Toyota moc nedala praci. Prostor na zadnich sedackach zmenseny (hlavne na vysku), kufr o tretinu mensi oproti soucasne generaci...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…