Diskuse

Toyota Auris (2016)

6.12.2017

Výběr auta Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu…

 

Toyota Auris (Aspon)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 29.09.2018  19:42

    downsizingovy teoretici

    Ano downsizingovy teoretici maji jiste svoji teorii, ale kdyz mas ted spotrebu pod 6 litru, tak asi u atmosfery jsi mel vyssi a nemela takou pruznost. Ted jsem cetl, ze atmosfericke motory konci u Oplu, .. a take u Toyoty, protoze i v realistictejsim mericim cyklu NEDC+RDE maji vyssi spotrebu = emise CO2, za ktere se plati pokuty (vyrobci) a dane (zakaznici v nekterych zemich), tak je potom na miste otazka - je i novy merici cyklus spatny a neodpovida realite, nebo je opravnu downsizingovy motor uspornejsi?
    Treba i posledni test nemeckeho casopisu v srovni spotreby, kde byly v prvni desitce jenom nafty a benzinova Mazda. Jenomze co je za nizkou spotrebou Mazdy? Opravdu realne usporny motor, kdy vsichni potom delaji neusporne downsizingy? Jeji nizka hmotonost? Nebo specificky styl rizeni nekterych lidi, kteri treba turbomotor vytaceji jako atmosferu?
    Zkusme si takhle srovnat Mazdu 2.0i 88kw a Golf 1.4TSI 90kw manual od 2014 na spritmonitoru a vyjde nam:
    Mazda 6.63
    Golf 6.11
    Navic Golf je i v kombi, kdy asi zere o neco vic (mozna jenom o deci), kazdopadne Golf usetri pul litru a ma lepsi pruznost. Jiste ma vetsi servisni slozitost, ale pul litru na 100 vydela 16500Kc za 100tisic km a Mazda jak vime ma problem s rzi, takze neco si veme na nastrik dutin cca 3000Kc, ale obecne motor je to mene narocny, to ano. Pro bezneho zapodonemeckeho ridice (typizovany zakaznik pro vetsinu automobilek v EU), co proda auto po 100 tisic km, to ale asi neni argument.
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 01.10.2018  16:55

      « Re: downsizingovy teoretici

      Čo chcel autor týmto povedať ? :-O
      • 00 Reagovat !

        foto Aspon

        Aspon 02.10.2018  10:54

        « Re: Re: downsizingovy teoretici

        Taky trošku nechápu, co tím autor myslel. Za mě po zkušenostech s 1.2T můžu říct, že menší motor s turbem je fajn, především zátah z nízkých otáček je návykový a přechod zpět na atmosférické motory není moc příjemný (občas jezdím s atmo Aurisem I 1,33) Samozřejmě je tu pořád otázka životnosti, nicméně turbo samo o sobě není žádná novinka a vstřiky se snažím udržovat čisté tankováním paliva s aditivy.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 02.10.2018  14:21

        « Re: Re: downsizingovy teoretici

        Napis co presne si nepochopil.
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 22.07.2019  16:53

          « Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

          Nadšenie zo spotreby.Rovnaku spotrebu mám aj ja.
          Úprimne nevidím zásadny rozdiel.V čom potom spočíva výhoda dow.....?
          • 00 Reagovat !

            foto Aspon

            Aspon 25.07.2019  11:26

            « Re: Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

            To není nadšení ze spotřeby, ale jen spokojenost se spotřebou na dálnici. Často se tvrdí, jak malé turbomotorky na dálnici sežerou i řidičovi gatě, ale mně se to prostě nepotvrdilo. Jet v dálničním tempu s naloženým autem a klimou pod 6 litrů benzínu je prostě slušné. Jinak stále nejsem žádný zastánce downsizingu ale mám rád charakter turbomotorů. A když už bych měl zmínit výhodu menších motorů, tak je to cena za povinné ručení :-)
            • 10 Reagovat !

              foto idam-i

              idam.i 25.07.2019  18:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: downsizingovy teoretici

              V tom môžem s tebou súhlasiť. ;-)
              Najlepšie sa mi javí poriadný objem a k tomu turbo.Potom len nájsť toho,kto to bude živiť.
              Nech ti to dobre šlape.
  • 00 Reagovat !

    foto Zetti

    Zetti 05.04.2019  06:18

    0W - 20?

    To by mi zajimalo, jaky olej mate doporuceny v navodu. 0W - 20 povazuju v nasich zemepisnych sirkach za kurvitko motoru. Muzete se do toho manualu kouknout?
    • 00 Reagovat !

      foto Aspon

      Aspon 05.04.2019  06:42

      « Re: 0W - 20?

      Je tam 0W20 a jako alternativa 5W30. S olejem nechci nijak experimentovat.
      V manuálu je psané toto: Ve vašem vozidle je použit olej "Toyota Genuine Motor Oil SAE
      0W-20 for Downsized Turbo Gasoline Engines". Používejte Toyotou
      schválený "Toyota Genuine Motor Oil SAE 0W-20 for Downsized
      Turbo Gasoline Engines" nebo ekvivalentní motorový olej, aby odpovídal
      následující třídě a viskozitě. Pokud není dostupný olej SAE 0W-20, může být použit olej SAE 5W-30. Při příští výměně oleje by však měl být nahrazen olejem SAE 0W-20.
      • 00 Reagovat !

        foto Zetti

        Zetti 06.04.2019  08:43

        « Re: Re: 0W - 20?

        To sou veci. Evropa se asi pomatla. Me to taky do auta cpali, ale ja bych to memu motoru nikdy neudelal. Nakonec jsem zvolil 0W-40, uvidime co to udela.
        • 00 Reagovat !

          foto Rasto

          Rasto 06.04.2019  23:10

          « Re: Re: Re: 0W - 20?

          Mne do 1.6 atmo lejú v Toyote tiež 0W-20 a takisto to dávajú aj do hybridnej 1.8. Čo viem žiadna z tých atmosfér netrpí problémami. Ja by som to s tým kurvitkom videl na dedinské múdrosti - lebo keď som do Felicie lial 10W-40 tak o 30 rokov novší motor to potrebuje tiež...
          • 00 Reagovat !

            foto Zetti

            Zetti 07.04.2019  06:52

            « Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

            Jake dedinske mudrosti? OIej 0W-20 je urcen pro teploty do +10°C [odkaz] . Ptal jsem se proto, ze muj manual k autu (2017) se tehle jak rikas moudrosti drzi a presto servis taky doporucuje 0W-20. Je to takova emisni epidemie, ktera se srvisum musi libit. Me uz zivot naucil neverit slepe vsemu co slysim, ale zamyslet se nad logikou tehle informace.
            Ridke zimni oleje sice snizi spotrebu o slzu benzinu ale zkracuji zivotnost motoru. To se projevi az za cas
            • 00 Reagovat !

              foto Rasto

              Rasto 07.04.2019  09:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

              No a v zime má olej v moderných autách nejakú inú pracovnú teplotu ako v lete? Teda v zime bude mať olej 80 a lete 110 pri dlhej jazde po diaľnici?
              • 10 Reagovat !

                foto Aspon

                Aspon 07.04.2019  10:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                Osobně si myslím, že motory trpí na špatné mazání především při startu za studena a tohle zrovna 0W20 bude zvládat líp jak hustší olej. Jezdit denně 100ky kilometrů po německých dálnicích maximální rychlosti, tak možná řeším jiný olej, ale s naším stylem krátkých jízd po městě plus víkendové delší cesty pohodový tempem považuju 0W20 za dobrou volbu. Motor má přes 90.000 km a spotřeba oleje je stále nulová.
              • 00 Reagovat !

                foto Zetti

                Zetti 07.04.2019  12:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                Teplota oleje zahrateho benzinoveho motoru je kolem 120 stupnu, v zime nemusi dosahnout ani 100 stupnu. Neco odebere topeni auta a neco proudici vzduch. Taky ten olej muze byt povazovan za jakysi kompromis prizpusobeny letnim a zinim podminkam.

                Maloktere auto ma teplomer oleje, vetsinou jen teplomer vody nebo ani to. Teplomer u meho Z4 meril teplotu oleje, nez jsem to zjistil, byl jsme drobet vydeseny co to ukazuje.

                Nicmene ridky olej JE slyset pokud clovek neni hluchy a muze nedomazavat nejen valce, ale i rozvodovy retez, nebo zmensit vule hydrostelu a tim vest k podpaleni ventilu. Tohle vsecko je vyrobcum u zadele, spis jim to nahrava zkracenim zivotnosti auta. Moje Evo X dostavalo olej 10W-60 a nemelo problem se startem ani v zime. Dneska je na Slovensku, misto 300 koni ma 400 a lita jak streleny. Mozna i proto ze jsem kaslal na doporuceni vyrobce a ridil se radami cloveka, ktery ty auta stavi i s nima zavodi.

                Tim koncim diskusi z me strany, lejte si do sveho auta co chcete, nepotrebuju se tu obhajovat. Ja bych proste tohle svemu motoru neudelal.
                • 00 Reagovat !

                  foto Rasto

                  Rasto 07.04.2019  12:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                  Nj typický Zetti a nediskutuj s vtákom o lietaní .
                • 00 Reagovat !

                  foto Jach-Priboy

                  Jach Priboy 08.11.2019  14:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                  pozor s olejmi to ani zďaleka nie je také jednoduché ako to tu je prezentované a o čom sa tu debatuje.. Motor je svojou konštrukciou neuveriteľne zložitý celok, u ktorého konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek (použité materály, materiál tesnení, vzájomné vôle dielov, vzájomné rozmerové rozťažnosti jednotlivých mazaných dielov, potreba chladenia dielov motora a čo najvyšší odvod tepla..atď, atď..).
                  Dnešné moderné motory z hľadiska zabezpečenia mnohých priam až protichodný požiadaviek (vysoký litrový výkon, vysoký krútiaci moment pokiaľ možno už od voľnobehu, nízka spotreba, nízke CO2, nízke NOx...) sú samé o sebe kurvítkom a vyžaduje si to mnohé kompromisy.. jedným z týchto kompromisov aby to celé ako tak fungovalo je aj vyvinutie a použitie špeciálnych olejov (nízká viskozita pre čo najvyšší odvod tepla z mazaných dielov a efektivitu chladenia, nakoľko tieto dnešné motory topia o dosť viac ako tomu bolo pred dekádou...(len pre zaujímovosť: 1,8 a 2,0tsi tretej generácie má prevádzkové teplotyv priemere o cca 6-7°C vyššie než tomu bolo u druhej generácie) ..čím nižšia viskozita oleja - tým vyššie prietoky oleja a efektívnejšie chladenie - čím efektívnejšie chladenie - tým vyššia výdrž motora a vyššia odolnosť voži detonáciam, samozápalom, tým nižšie EGT a nižšie namáhanie turba/piestov atď.), ďalej tieto oleje sú koncipované svojim aditivačným konceptom na potlačenie rizika vznikov LSPI, čo je len vyústením tých mnou spomenutých doslova protichodných požiadaviek na dnešné motory.. Ďalej hlavne japonské novodobé motory majú naozaj minimálne vôle na ložiskách, kde dostatočný prietok oleja je alfou a omegou..

                  P.S na margo 0w-20 olejov... tieto oleja z dôvodu zníženej HTHS viskozity majú výkonné aditivačné zloženie ako z hľadiska detergentov, antioxidantov, tak aj a hlavne z hľadiska protioderových vlastností (prísady na báze bóru, molybdénu, wolfrámu..) ktoré vytvárajú po aktitovaní pri tej ktorej teplote naozaj výkonných účinných ochranný film.. Podstatné je oleje meniť vo vhodných intervaloch.. častokrát aj o polovicu skôr, než to robí drvivá väčšina užívateľov.. tribologické rozbory olejov to potvrdzujú.

                  Mohol by som tu o tom teraz písať fakt veľa, ale myslím že na načrtnutie tejto problematiky (že to nie je ani zďaleka také jednoduché ako sa to mnohým zdá) to stačí.. Budte obozretný v tom čo do svojho motora lejete.. áno EKO tú hrá svoju značnú rolu, ale bežný laik nemá žiadnú predstavu o tom, čo všetko musí konštruktér brať do úvahy pri stanovení požiadaviek na olej pre daný motor.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Zetti

                    Zetti 10.11.2019  09:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                    Spravne si to napsal

                    """"konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek ****

                    Tady je sken z myho manualu od vyrobce [odkaz]
                    V textu o viskozite se pise v prvni vete Podle teploty vzduchu vyberte motorovy olej s vhodnym cislem viskozity.
                    V dalsi vete se pise jaka ustanoveni musi splnovat ruzne oleje. Nic se nikde nepise o tom, ze jediny spravny olej je 0W-20.

                    Tady u nas si to proste nekdo predelal k obrazu svemu zrejme emisnimu s tim, ze pripadne zkraceni zivotnosti motoru plati majitel auta a ne ten, ktery ten jedinyspravny olej doporucuje.

                    Jinak web [odkaz] uvadi a s tim se asi ztotoznis:

                    Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro !!!!evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50!!!! plně dostačující

                    Nasledek nizke viskozity se muze projevit az po nekolika desitkach tisic kilometrech, vsimni se ze nepisu projevi, ale jen muze.

                    Ja se ridim striktne manualem od vyrobce presne ve smyslu tvoji trefne vety ze konštruktér musí zohľadnovať množstvo premenných a množstvo rôznych požiadaviek
                    • 10 Reagovat !

                      foto Jach-Priboy

                      Jach Priboy 10.11.2019  14:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                      Pointa môjho predošlého "vstupu" bola o tom aby sa náhodou nevhodným spôsobom nedegradovali nízkoviskózne oleje (v tomto prípade 0w-20) do pozície kde rozhodne nepatria.
                      A tým že spomínam požiadavku konštruktéra toho ktorého motora na olej je pochopiteľne zahrnuté v príručke k vozidlu.. ak konštruktér povoľuje viac viskozitných tried, tak s tým počítal pri konštrukcii a nie je to problém.. to je pochopiteľné.
                      Môj vstup sa snažil problematiku olejov v moderných motoroch popísať o niečo podrobnejšie než tomu býva vo všeobecnosti na internetových fórach a pod. (aj na základe toho, že v oblasti tribológie som sa zopár rokov aktívne pohyboval a pôsobil..).

                      Ak niekto hodnotí výkonnosť olejov a ich schopnosť chrániť motor len na základe svojich domnienok podporených len a jedine triedou SAE, resp. hodnotou HTHS viskozity, (ako to býva zaužívané), v zmysle čím vyššia viskozita-tým odolnejší olejový film a lepšie mazanie.. toto je ale hodne naivné ponímanie problematiky (nenapíšem rovno absolútne odborná neznalosť).

                      P.S hodnota HTHS viskozity nemá priamu väzbu s pevnosťou/odolnosťou mazacieho filmu voči pretrhnutiu.. Totiž mnoho ľudí (aj tých trochu znalejších v oblasti olejov/tribo..) sa mylne domnieva že to tak je.. no nie je tomu tak. V určitých prípadoch môže a býva nízkoviskóznejší olej (s nižšou hodnotou HTHS) odolnejší voči pretrhnutiu mazacieho filmu..a to práve z dôvodu že dokáže rýchlejšie a ľahšie pretekať mazacími kanálmi a ľahšie zmáčať mazané povrchy.. Všetko je to o konštrukcii toho ktorého agregátu, a aké sú kladené špecifické požiadavky na jeho mazací systém a samotný lubrikant.. (ako som už naznačil v predošlom). Preto tu absolútne neplatia žiadne bežne zaužívané poučky a tvrdenia vo všeobecnosti pre všetko.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Rasto

                      Rasto 11.11.2019  08:27

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                      Tak prečo si si vybral zrovna olej, ktorý medzi doporučenými nie je? >:D (0W-40) Inak z manuálu vyplýva asi iba to, že 10W-X používať od -25, 15W-X od -15 a 20W-X od -10 stupňov.
                      A stále to nemá nič moc s tým, že keď Toyota do novej generácie hybridných motorov napríklad doporučuje 0W-16, prípadne 0W-20.
                      Napríklad v Americkom manuáli pre výbehový model Corolly sa doporučuje výhradne 0W-20 [odkaz] . Tu neobstojí ani argument s európskymi normami, že značky odporúčajú schválne zlý olej aby ušetrili deci na spotrebe a tým znížili pokuty... Proste v USA, kde je najpredávaniejší Ford F-150 asi o deci spotreby nikomu nejde, ale Toyota sa rozhodla zničiť motory aj tam... Ešte viď test Rapidu 1.0TSI na 100 000km, ktorý tu nedávno bol bežal na 0W-20 Longlife výmeny po 30 000km, ťahali s tým karavan do HR, jazdili diaľnice a motor nebol vôbec nijako opotrebený po rozobratí...
                      • 00 Reagovat !

                        foto Zetti

                        Zetti 11.11.2019  09:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 0W - 20?

                        Precti si ten sken jeste jednou a poradne. Sou tam vypsany oleje ktery smis pouzivat ale s podminkou splneni specifikaci, neni tam ani slovo o tom ze se maji striktne pouzivat.
                        Priznam se ze trochu zistne sem vybral 0W-40, protoze je o poznani tissi nez 0W-20. Mel sem na vikend puceny ten novy model s 2,4i motorem a olejem 0W-20 a rozdil v hlucnosti oproti memu autu byl markantni, pokud to nebylo tim ze ten motor mel najety jen asi 400 km. Sem vybral Mobil 1 FS 0W-40, ten plni uplne vsechno a jeste je to solidni znacka.

                        Mits oficialne pripousti docasne pouziti 5W-30 s tim ze by se mel pouzivat k dalsi vymene 0W-20. Proc to tak je se da snadno vydedukovat. Proste je obecny zajem pouzivat 0W-20, to mi nikdo nevymluvi, nakonec riziko si nesu sam.
  • 10 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 04.05.2019  10:09

    Vrzání od přední nápravy

    Řešil jsem na Aurisu úplně to samé, při lehkém brzdění při prejezdu příčných nerovností bylo slyšet docela silné povrzávání od přední nápravy.
    Bohužel Auris jsem dřív prodával než jsem to stihl dořešit. Takže řešení ti neporadím, nicméně mi promazávali stabilizátory, měnili horní uložení tlumičů a nic z toho nepomohlo.
    Navíc u mne, čím bylo tepleji, tím se to ozývalo více.
    Po internetu na diskuzích se to objevovalo často a někomu pomohlo jen promazání stabilizátorů, někomu ne.
    • 00 Reagovat !

      foto Aspon

      Aspon 06.05.2019  07:52

      « Vrzání od přední nápravy

      Díky za info, zkusím se na to poptat v Toyotě, jak tam pojedu příští týden řešit ty dveře. Nějak jsme předpokládali, že to bude všechno závislé na brzdách, ale evidentně ne.
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 06.05.2019  09:36

        « Re: Vrzání od přední nápravy

        Mně od začátku se v servisu zaměřili na stabilizátory a tlumiče. O brzdách nikdo nemluvil
        • 00 Reagovat !

          foto Aspon

          Aspon 09.05.2019  08:20

          « Re: Re: Vrzání od přední nápravy

          Tak mně v té době ještě dělaly kravál brzdové třmeny, tak se předpokládalo, že to bude všechno způsobené brzdama. Teď po výměně brzd jsou třmeny v klidu, ale to vrzání tam pořád je :-( Poptám se na to teď v úterý, jak tam pojedu, ale bohužel auto už není v záruce...
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 09.05.2019  16:23

            « Re: Re: Re: Vrzání od přední nápravy

            Tak to je mrzuté. Já se snažil to vyřešit ještě v době záruky. Hledali to přes rok, nebo lépe řečeno, prvních půl roku mi tvrdili, že se jim to nijak neprojevilo, pak přišla zima, kdy to vůbec nebylo a na jaře jsem se naštval, vzal jsem technika na projížďku a na to už nemohl říct, že se to neprojevilo. No, ale bohužel ( nebo naštěstí ) mi přišlo nové auto dřív, než bych to musel akutně řešit před vypršením záruky.
            Měl jsem najeto jen 76tis km, takže s brzdama jsem nemusel řešit vůbec nic, koutouče i destičky byly stále v pořádku.
  • 10 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 22.05.2019  12:33

    Nová Corolla

    Trochu odpovědí na tvoje dotazy ke corolle.
    Přepínání počítadla km je opruz a už nepoužívám vůbec. Na druhou stranu jsem v Aurisovi používal hodně málo.
    Ukazatel spotřeby můžeš nastavit jen od tankování/startu/resetu a to pouze jedno. Netuším proč se můžu podívat na čas strávený od startu ale na spotřebu ne. Lze to obejít trochu tím, že si nastavíš spotřebu od tankování a v nastavení ještě dáš, že po vypnutí ti ukáže statistiky jízdy a tam dáš spotřebu. Takže tam pak uvidíš i to. Jen pozor, ukáže ti to jen tehdy, když vypneš motor a nemáš otevřené žádné dveře a mne ani když stojím na brzdě ( u bezklicoveho startování to asi nebude, protože mne místo toho pak ukazuje, že je detekován klíč ).
    Infotainment je mnohem rychlejší, ale navigace je katastrofa, stále jsem si nezvykl. Chybí mi tam tlačítko přímo na tok energie. Jinak myslím že ty grafy jsou primárně pro hybrid, tam to má dost vypovídající hodnotu.
    • 00 Reagovat !

      foto Aspon

      Aspon 22.05.2019  12:56

      « Re: Nová Corolla

      Díky za komenty.
      To přepínání vzdálenosti právěže na Aurisu využívám hodně často, tak mě to tady zklamalo.
      Ukazatel spotřeby je jak píšeš, jde nastavit jen jedna jediná možnost s tím, že okamžitou spotřebu to ukazuje vždy jen graficky. Takže taky docela na nic, protože fakt nejde poznat, jestli jedeš momentálně za 6 nebo 7 litrů. Přitom u Aurisu jde nastavit až na 3 obrazovky (já mám jen 2) všechno možné, co se týká spotřeby, ujeté vzdálenosti, času atd. dle libosti. Statistiky jízdy po vypnutí jsou pak úplně stejné jak na Aurisu, tam žádný rozdíl nevidím. Palubní PC je pro mě zklamání, čekal jsem víc možností nastavení než je v Aurisu a zatím je jich spíš míň.
      Abych ale jen nekritizoval, jinak je auto určitě mnohem dál, především co se jízdy týká (kromě motoru). Těším se, až otestuju BiLED světla :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 22.05.2019  13:41

        « Re: Re: Nová Corolla

        V PP jsou jiné možnosti než v Aurisovi , něco navíc něco míň. Ano, ta spotřeba mi tam chybí. Zároveň u aurise stačilo bez nastartování znovu načíst údaj o jízdě, jen se pustila elektrika a vpnulo se. Tady to ukáže jen nuly.
        Projektorované BiLED, tuším že parabolické u téhle výbavy už nejsou, předpokládám budou stejné jako měla minulá corolla. Tam jsem s nimi tolik spokojen nebyl jako s BiLED u Aurise ( hlavně kvůli dálkovým, které svítily sice široce, ale nízko, na rozdíl od Aurise, kde svítily užším kuželem, ale krásně vysoko), ale cokoli lepší než halogeny.
        Spíš se trochu obávám toho, že to nemá autonivelaci a kdejaký jouda to nebude nastavovat při zatížení. Což se přesvědčuji každý den na našich silnicích.
      • 10 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 28.05.2019  19:43

        « Re: Re: Nová Corolla

        Zajímavé postřehy z nové corolly. Pár věcí je hodně zajímavých, kterých jsem si nevšiml ( a musím kouknout na další verze, jestli je to i u dalších ), jako např. ta loketní opěrka. U mne je normálně posuvná jak znám z Aurisu.
        Co z vlastní zkušenosti vím, tak 2.0 hybrid je odhlučněn lépe než 1.8 ( oboje v TS, a to jak hluk motoru, tak i aerodynamický a od kol ), takže je možné, že ten dvoulitr má víc tlumících hmot.
        Sedačky jsou v sedanu jiné než v HB nebo TS, víc lowcostové mi přišlo.
        Tenkých plechů v přímém srovnání s Aurisem jsem si vůbec nevšiml, kapota mi přišla o dost těžší oproti Aurisu, dveře mi přijdou taktéž o něco těžší ( ale těžko se posuzuje ), souhlasím, že je potřeba více síly na zavření. Víko kufru je plastové, takže bude určitě lehčí.
        V Toyotě ten sedan budu muset prozkoumat víc z blízka, zdá se opravdu více lowcostový než jsem čekal a má mnohem víc rozdílů oproti HB/TS.
        Schránka na brýle mi také chybí, s lahvema zatím problém nemám, ale pravda, že 1,5l jsem ještě nevezl.
        Kamera mi při prvním usednutí taktéž přišla horší, ovšem v přímém srovnání při přeskakování mezi oběma auty už bylo poznat, že je o něco lepší v Corolle ( hlavně při horším světle ). Zdá se horší, protože má stejné rozlišení na větším displayi.
        Ve výsledku jsi to shrnul naprosto parádně s tím, že tenkých plechů a hluku od pneumatik jsem si u sebe nijak nevšiml ( možná opět rozdíl sedan a TS ) a těch laciných plastů je tam taky jen pár ( kapsy ve výplni dveří a malý kousek u řidiče ).
        Naprostý souhlas, že čtení značek je horší než v Aurisovi nebo méně možností v PP
        • 00 Reagovat !

          foto Aspon

          Aspon 29.05.2019  06:33

          « Re: Re: Re: Nová Corolla

          Díky za koment, snažil jsem se popsat takové ty detaily, které člověk začne vnímat až po nějakém čase, na zkušební jízdě si toho nejde skoro všimnout :-) Ještě jsem zapomněl napsat pár postřehů, jako že mám trochu nakřivo uchycený volant (to bych asi reklamoval být to moje auto) a že tempomat konečně zobrazuje nastavenou rychlost a dá se přidávat a ubírat po 1km (u adaptivního po 5 km). Plechy mi přijdou tenké především na té kapotě, tam se to probýbá jen při lehkém doteku a zadní víko kufru, to u sedanu je plechové. Jo a ještě sedan nemá zadní stěrač a už mi opravdu chyběl, když bylo ráno auto komplet orosené, takže jsem dozadu nic neviděl. Neposuvné loketní opěrky je škoda, takto si skoro nejde opřít pravou ruku a mít ji současně na volantu, ale to už je docela detail.
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 29.05.2019  09:26

            « Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

            No ja ti neviem,na sedanoch zadné stierače nezvyknú bývať kvôli dobrej aerodynamike.
            Sklo stačí ráno otrieť a je hotovo,prip ja zapnem vyhrev okna.
            • 00 Reagovat !

              foto Aspon

              Aspon 29.05.2019  10:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

              Jojo, při jízdě je to už v pohodě, ale jak je to sklo jednou špinavé nebo zamlžené, tak pomůže jedině hadra. Já jsem to řešil vyhřívání při jízdě, ale i tak to trvalo tak 10 minut, než šlo přes sklo vidět.
              • 00 Reagovat !

                foto speedfred

                speedfred 29.05.2019  10:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                Keby si niečo pojazdil na kamiónoch či dodávkach tak by si na vnútorné zrkadlo aj zabudol že existuje. (ftípkujem :-) )
          • 00 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 29.05.2019  10:43

            « Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

            Tak bohužial Toyota zachovala lowcostovejšiu tvár sedanu aj v novej generácií :-( .
            Porovnanie minulogeneračnej Corolly s Aurisom (stredné výbavy s paketmi):
            - neposúvateľná stredová opierka v Corolle
            - Obmedzenejšie možnosti nastavenia informácií o jazde medzi budíkmi (namiesto 3 len 2 konfiurovateľné obrazovky)
            - Volant v aurise je naozaj kožený. V corolle je to nejaká hnusná plastová "koža".
            - zadný stierač nie je tiež, ale to je u sedanu štandard
            - hrozné spracovanie kufra - ako podlaha, tak holé plechy hore - auris to má pekné
            - horšie odhlučnenie od motoru oproti HSD (neviem či len hybrid alebo aj benzíny v Aurise sú lepšie odhlučnené)
            - lowcostovejšie sedadlá v strednej výbave
            - corolla nemá nastaviteľnú bedrovú opierku
            - typ zadnej nápravy
            + jediné plus Corolly sú ostrekovače na LED svetlách a dvojzónová klíma
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 06.11.2019  14:59

    hlučnost pneu

    A ty letní eco-Micheninky máš taky 16" nebo větší rozměr? Já mám zkušenost že 17" jsou znatelně hlučnější než stejné 16". Stejně tak sjetá guma pod nějakou úroveň hučí víc než nová.
    • 00 Reagovat !

      foto Aspon

      Aspon 07.11.2019  07:15

      « Re: hlučnost pneu

      Letní jsou taky 16ky. Neřekl bych že ty Micheliny hučí, ale spíš hlasitě šumí, je to vyšší frekvence zvuku.
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 07.11.2019  12:50

        « Re: Re: hlučnost pneu

        A tie Micheliny máš pôvodné od nového auta, alebo si kupoval nové?
        • 00 Reagovat !

          foto Aspon

          Aspon 07.11.2019  14:12

          « Re: Re: Re: hlučnost pneu

          Micheliny byly na autě v době koupě, ale to už mělo auto najeté přes 60.000 km. Otázka je, jestli jsou původní. DOT je 2015, takže bych i řekl, že jsou na autě od výroby. I vzhledem k tomu, jak pomalu se ojíždí. Příští sezona bude jejich poslední.
          • 00 Reagovat !

            foto Rasto

            Rasto 07.11.2019  14:44

            « Re: Re: Re: Re: hlučnost pneu

            Super, díky, ja ich mám tiež na Corolle, tak som chcel vedieť, na koľko km s nimi môžem počítať. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Aspon

              Aspon 07.11.2019  22:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: hlučnost pneu

              Samozřejmě záleží, kde jezdíš a jakým stylem, ale těch 50.000 km ty gumy musí vydrží asi každému. Mně ubývá tak půl mm za sezónu, což je kolem 10.000 km.
  • 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 07.11.2019  16:05

    Re: hlučnosť pneu

    Z pravidla ECO gumy dlhšie vydržia.Sú tvrdšie ,ale aj hlučnejšie.
    Zimné so silikou bývajú už často tichšie ako letné.
  • 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 20.11.2019  20:38

    Nové

    Píšeš,že to bude atmosféra.
    Že by Mazda? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Aspon

      Aspon 21.11.2019  07:32

      « Re: Nové

      Nene, zůstáváme u Toyoty, bude to Avensis TS 1.8 benzín.
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 21.11.2019  13:50

        « Re: Re: Nové

        On sa ešte Avensis predávs. :-O
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 21.11.2019  20:39

        « Re: Re: Nové

        Spíše jak Avensis vyřeší nebo zlepší situaci se dvěmi dětmi? Moc mi nepřijde o nic vhodnější než Auris, resp. jako otec 4 děti vůbec nevím, co to pomůže... ještě s třemi dětmi nám stačil kombík nižší střední třídy, teď už máme MPV a to prostě v případě nutnosti vozit pravidelně vzadu 3 lidi a z toho dvě malé v sedačkách smysl má, dvě děti odvozim i ve Fabii v kombíku ;-) Jestli to spíše nebyla výmluva si nové auto prosadit >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Aspon

          Aspon 23.11.2019  09:17

          « Re: Re: Re: Nové

          Jak jsem psal jinde, tak pokud se dá v Aurisu dětská sedačka na přední sedadlo a to se posune tak, aby pak dítě nekopalo do palubní desky, tak vzadu za ním nezbyde vůbec žádné místo. Pak se tam nedá dát ani vajíčko ani si tam nikdo nesedne. Tohle je u Avensisu samozřejmě velký rozdíl díky většímu podélnemu prostoru. Samozřejmě jediná možnost s Aurisem je mít obě děti vzadu, to ale nechceme. Na delší vzdálenosti, které týdně jezdíme, je to hodně nepraktické k řešení
          • 10 Reagovat !

            foto idam-i

            idam.i 23.11.2019  17:31

            « Re: Re: Re: Re: Nové

            Tak držím palce,nech dobre slúži.
            • 00 Reagovat !

              foto Aspon

              Aspon 23.11.2019  18:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nové

              Díky moc, je to fakt rozdíl, Avensis je proti Aurisku příjemný koráb.
              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 24.11.2019  12:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové

                Nezabudni sa s nami podeliť o skusenosti. ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…