Recenze

liborauta (muž 35 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Audi 80 Audi 80 cabrio

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi 80, foto 1 Audi 80, foto 2 Audi 80, foto 3 Audi 80, foto 4 Audi 80, foto 5 Audi 80, foto 6 Audi 80, foto 7 Audi 80, foto 8
Audi 80, foto 9 Audi 80, foto 10 Audi 80, foto 11 Audi 80, foto 12 Audi 80, foto 13 Audi 80, foto 14 Audi 80, foto 15 Audi 80, foto 16 Audi 80, foto 17 Audi 80, foto 18 Audi 80, foto 19 Audi 80, foto 20 Audi 80, foto 21 Audi 80, foto 22 Audi 80, foto 23 Audi 80, foto 24 Audi 80, foto 25 Audi 80, foto 26 Audi 80, foto 27 Audi 80, foto 28 Audi 80, foto 29 Audi 80, foto 30 Audi 80, foto 31 Audi 80, foto 32 Audi 80, foto 33 Audi 80, foto 34 Audi 80, foto 35 Audi 80, foto 36 Audi 80, foto 37 Audi 80, foto 38 Audi 80, foto 39 Audi 80, foto 40 Audi 80, foto 41 Audi 80, foto 42 Audi 80, foto 43 Audi 80, foto 44 Audi 80, foto 45 Audi 80, foto 46 Audi 80, foto 47 Audi 80, foto 48 Audi 80, foto 49 Audi 80, foto 50 Audi 80, foto 51 Audi 80, foto 53 Audi 80, foto 54 Audi 80, foto 55 Audi 80, foto 56 Audi 80, foto 57 Audi 80, foto 58 Audi 80, foto 59 Audi 80, foto 60 Audi 80, foto 61 Audi 80, foto 62 Audi 80, foto 63 Audi 80, foto 64 Audi 80, foto 65 Audi 80, foto 66 Audi 80, foto 67 Audi 80, foto 68 Audi 80, foto 69 Audi 80, foto 70 Audi 80, foto 71 Audi 80, foto 72 Audi 80, foto 73 Audi 80, foto 74 Audi 80, foto 75 Audi 80, foto 76 Audi 80, foto 77 Audi 80, foto 78 Audi 80, foto 79 Audi 80, foto 80 Audi 80, foto 81 Audi 80, foto 82 Audi 80, foto 83 Audi 80, foto 84 Audi 80, foto 85 Audi 80, foto 86 Audi 80, foto 87 Audi 80, foto 88 Audi 80, foto 89 Audi 80, foto 90
 

Technické info

Přezdívka auta Audi 80 Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:148000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2309 výkon [kW]: 98 kroutící moment [Nm]: 186 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Historie (staženo)

Audi 80 je automobil střední třídy, který v letech 1966 až 1996 vyráběla německá automobilka Audi. Jeho předchůdcem bylo Audi 72 a po třiceti letech výroby jej nahradilo Audi A4. Vyrábělo se jako čtyřdveřový sedan nebo pětidveřové kombi.
Původním modelem bylo Audi F103. Poté začala automobilka používat stejný podvozek, jako u vozu Volkswagen Passat a přešla na označení začínající písmenem B.
B1
Generace B1 se vyráběla od roku 1972 do roku 1978. Kromě klasických verzí byl v nabídce i dvoudveřový sedan. Nabízel se s motory 1,3, 1,5 a 1,6 litru. Na americkém a australském trhu se prodávalo jako Audi Fox. Hlavnímy konkurenty byly Opel Ascona nebo Ford Taunus. V roce 1976 prošel vůz faceliftem a byl vzhledově sjednocen s Audi 100.
B2
Generace B2 se vyráběla od roku 1978 do roku 1986. K dispozici byl i jako dvoudveřové kupé, ale z nabídky zmizela karoserie kombi. Kromě zážehových motorů o objemech 1,3 až 2,1 litru byl v nabídce i turbodiesel o objemu 1,6 litru. Design vytvořil Giorgetto Giugiaro.
V roce 1983 se objevila sportovní verze Audi 80 Sport. Měla litá kola shodná se závodním typem Audi Quattro, gumové zadní křídlo, sportovní interiér od firmy Recaro a zbarvení inspirované závodními vozy.
B3
Třetí generace označovaná jako B3 se vyráběla v letech 1986 až 1991. V nabídce karosářských verzí byl sedan a kupé. K pohonu sloužily zážehové motory o objemech 1,4 až 2,3 litru a vznětové o objemech 1,6 až 1,9 litru.
B4
Generace B4 se vyráběla od roku 1991 do roku 1995 jako sedan, kombi, kupé a kabriolet. Byla to poslední generace prodávaná pod názevm Audi 80. Jejím nástupcem bylo Audi A4 označované jako B5. Poháněly ho zážehové motory o objemech 1,6 až 2,8 litru nebo vznětový motor 1,9 litru.
S2
Audi S2 byla sportovní verze Kupé, odvozené od třetí generace modelu 80. Poháněl ho řadový dvacetiventilový pětiválec o objemu 2,2 litru, který pocházel z vozu Audi 200 a závodního Sport Quattra, který dosahoval výkonu 162 kW. V roce 1993 byla verze S2 faceliftována. Facelift obsahoval nová kola a změny vzhledu, zejména přední části. Začala se dodávat i verze S2 sedan a kombi, která byla založená na základě generace B4.



Tak proč jsem se vlastně rozhodl koupit cabrio a
zrovna od Audi.
Nikdy mě nenapadlo, že budu mít kabriolet. Navíc jedno auto mám a celou dobu jsem si chtěl koupit nějakou silnou motorku. Dokonce jsem si udělal papíry na neomezenou kubatůru. Přes zimu jsem šetřil a zároveň pokukoval po motorkách. Pak měl spolužák nehodu,což mě trochu odradilo. Sousedky vnuk měl Mercedes kabrio z 95 roku,a mě se to líbilo, tak jsem mrknul na net a koukal jsem po kabrioletech. Nejvíc se mi líbili Audi 80 a BMW E36. Samozřejmě v mé cenové hladině. kabria se docela držej v ceně. Audi u mě zabodovala svým vzhledem a že má pozinkovanou karosérii. BMW mi zase příjde technicky vyspělejší. Podle článků co jsem si přečetl tak Audi je i spolehlivější. No prostě Audinka se mi líbila tak jsem koukal po ní. Moc jich na internetu nebylo,ale jak se tam ta moje objevila,tak jsme pro ní hned jeli.


Moje Audi a její výbava
Moje audi je vyrobena v roce 91 a v provozu od roku 92. (Je to skoro veterán:-)...) Od té doby má najeto 148 000km. Má tmavě zelenou metalízu. Chromové lišty kolem předního okna a kolem celé hrany kde je vlastně uřízlá střecha. Uvnitř je dřevěný volant a imitace dřeva v interiéru. Sedačky jsou obyčejné s dobrým bočním vedením,ale žádná kůže. Okýnka jsou všechny v elektrice a na tunelu uprostřed je centrální tlačítko na všechna čtyři okna. Zrcátka jsou také v elektrice. Zamykání je centrální s dálkovým ovládáním. Centrální zamykání je rozvedeno vzduchem,takže každé dveře mají Vzduchový pístek,který pohání kompresorek uložený v prvém boku auta. Uprostřed pod rádiem jsou tři budíky, které ukazují tlak oleje, teplotu oleje a dobíjení. Vypadá to v autě moc hezky, ale jinak se přiznám že to k ničemu nepotřebuju. Benzínová nádrž je na 70litrů benzinu a je za sedačkama, nikoli pod. A LPG nadrž je v kufru místo rezervy,takže na výšku. Výbava není nic moc,ale na 92 rok to je dobrý, v té době se vyráběli Favoriti. Nemám žádnou Klimatizaci,Airbagy ani jiné vychytávky, to co jsem tam napsal to to opravdu má. Vím že to není nic moc,ale mě to bohatě stačí.

Střecha
Střecha je plátěná a skládá se manuálně. Složit střechu je otázka půl minuty a jeden na to stačí. Skládá se do kufru,ale moc místa nezabírá a má schránku zvlášť nikoli se zavazadli v kufru. Tento prostor pro střechu je přístupný ze zhora po odklopení výka, které je potaženo měkčeným černým plastem. Střecha je vpořádku a nikde nezatýká, ale asi je už měněná.
Střechu skládám následovně: Mám zapnutý klíček a musím střechu odjistit pákou u stropní lampičky. Automaticky sjedou okna. Střechu mírně zvednu a vystoupím z auta. Zvenčí musím zvednout zadní čast třechy, abych zvedl poklop od úložného prostoru pro střechu Ve dveřích u zámku, tam kde do sebe zapadají zámky se nachází tlačítko na otevírání poklopu, kam se střecha skládá. po zvednutí poklopu už jen střechu jednoduše složím jako harmoniku (jde to samo) a pak už jen zaklapnu poklop a jedu.

Motor
Motor jsem chtěl 2.3 benzín,nebo 1.9TDi. To jsou podle mě nejlepší motory co se tam dávali. 1.9 TDi se ale držej v ceně a nakonec jsem volil benzín. Navíc jsem slyšel, že nafta po nějaké době máslovatí a může nadělat dost velkou škodu, když se s autem nejezdí a já v zimě nejezdím.
Motor je tedy řadový pětiválec o objemu 2309ccm uložený podélně. Má pouze 2ventily na válec. Nejvyžší výkon 98kW při 5500ot/min. Kroutící moment 186Nm. Nejvyžší rychlost 198km/h. Je to euro 2, takže jsem při přepisu platil 3000Kč. Psaná spotřeba město 12.3 Mimo město 6.8 Kombinovaná 8.5 Já s tím ale jezdím za trochu víc. Vzhledem k tomu že jezdím hodně ve městě a užívám si zvuk motoru jezdím za 14 litrů benzínu. Nebudu tu spotřebu raději komentovat. Proto jsem to nechal předělat na LPG a nyní jezdí za 15 litrů plynu, což už se docela dá. Dynamika vozu však určitě neodpovídá spotřebě. A ještě bych podotkl, že LPG není znát na výkonu (teda aspoň pro lajka ne). Provozní hmotnost auta je 1350kg a ve spojení s dlouhými převody je Audina dost líná... Motor jede pěkně už od spodu a nemusí se moc točit, bohatě stačí do třech tisíc. Převodovka je celkem přesná,ale třeba s Octavií bych to nesrovnával:-) Zvuk je nádhernej,no co bych k němu řek, prostě to není čtyřválec.

Jízdní vlastnosti
Na autě je sportovní podvozek a 17palcová kola 215/45. Audina sedí jako přibytá a kam zatočím tam jede, to je ale asi jediná výhoda. Auto je strašně tvrdé nepohodlné a trpí všechny součástky na autě. Přemýšlel jsem o sériovém podvozku, ale škoda peněz. Auto je snížené což vypadá dobře a výborně sedí. Brzdy jsou horší. Má sice 4 kotouče, ale jejich průměr je dost malý. Na pedál se musí vyvinout větší síla. Nejsem ale šílenec, abych s tím jezdi na okruhy, takže mi vždycky stačily. Zrychlení z 0-100km/h je asi 11,5s a nejvíc jsem s tím jel 190. Do 160 to táhne a pak už se tomu nechce a hodně to bojuje s odporem vzduchu. Tyto rychlosti jsem zkoušel samozřejmě na uzavřené soukromé silnici a nikoli za plného provozu:-).

Jízda v Audi, tedy v kabrioletu
Nejdřív musí bejt hezké počasí,jinak nikam nejezdím. A samozřejmě udržovat lesk. Pak naladím správnou muziku a můžu vyrazit. Se zataženou střechou je to pohoda, nefouká na vás,ale je slyšet každé auto které kolem vás projede a při vyžších rychlostech je slyšet obtékající vzduch. Bez střechy je slyšet už úplně všechno a to včetně toho co si v autě říkáte. Každý se na vás kouká a jste středem pozornosti. Hodně se to líbí dětem, kolikrát se mi stalo že na mě i ukazovali. Když někoho vezu tak dost často z toho maj zážitek a většinou říkaj že v kabrioletu ještě nejeli. Největší nezvyk je když se podíváte za sebe, no a samozřejmě nahoru. Prostě to vypadá divně, ale mě už to nepříjde. Mě se líbí hlavně ten zvuk a když jedu někde mezi barákam tak to je nádhera. Kolikrát jsme se domluvily s kámošema a jen tak jsme se projížděli. Jednou mě známí požádali abych odvezl jejich rodiče, kteří měli 50 let výročí svatby. Takže jsem je posadil dozadu a jeli jsme malou okružní jízdu. Známí jeli přede mnou a natáčeli nás.

Tuning
Jediná úprava na autě je sportovní podvozek a 17palcová kola.
Chvíli jsem měl Angel Eyes světla, ale ty jsem prodal, protože se mi to s nima nelíbylo.
Do budoucna bych chtěl kožený interiér.
Hned na začátku jsem udělal muziku, to znamená 4xrepro Vibe, radio JVC na DVD a Subwoofer.
Auto vypadá dobře v originále a není třeba žádný tuning. S tímto autem jsem byl na jaře 2011 na Rozkoši na tuningu a měl jsem radost že si auto lidi fotili. Jinak se tuningu zůčastňuji pouze jako divák.

LPG
Vím že to spousta lidí nepochopí. Dnes už bych LPG do vozu nedával, myslel jsem že najezdím víc.
Přesto napíšu těm co to zajímá něco málo.
Cena přestavby 18 000Kč, cena LPG cca 17Kč. Auto má mechanické vstřikování, to znamená nižší cena přestavby než u novějších aut. Nádrž je na 30litrů a je uložena místo rezervy (netradičně na výšku!!). Přepínání je automatické, ale můžu si zvolit přímo na co chci jet a nemusím čekat na zahřátí motoru. Přepínač je vlevo pod volantem. Na autě není znát ubytek výkonu. S LPG mám dobré zkušenosti a doporučuji. Dost lidí se LPG bojí, ale ještě jsem neslyšel kritiku od majitelů vozů konzumující LPG (Nebo si nestihly stěžovat?) :-)...

BMW E36 z fotek
Tak tohle BMW je supr. Je to 6 válec 150 koní.
V kůži a s digitální klimatizací. ASR a ABS. rok 1996. Občas ho mám možnost řídit. Výbava je o několik kroků jinde a je to taky na LPG. Vzhled taky supr a na BBS kolech s leštěným límcem by vypadalo opravdu super. Ale obě najednou mít nemůžu:-(.

Silné stránky

-Hezký vzhled
-Supr zvuk
-Nepadá na ceně
-Spolehlivé
-Nerezatí
-Dobré jízdní vlastnosti

Slabé stránky

-Vysoký počet vandalů v Čechách
-Velká spotřeba
-Nepohodlné (kvůli sportovnímu podvozku)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Audina má špatnej termostat, ale zatím to neřeším
Kufr měl posunuté dorazy, Ty jsem poladil aby se tam za jízdy nemlátily kufrové dveře.
Blbne centrál na dálku tak ho nepoužívám
Nefungovala regulace ventilátoru-shořela tepelná pojistka
Chyběl pylovej filtr a byla tam jen punčocha aby nelítalo listí a jinej bordel do kabiny, ale už to tak smrdělo že jsem to musel celý rozebrat a vyčistit.
Některé diody ve vipínačích na okna už nesvítily tak jsem je všechny vyměnil (ty co ještě svítily tak byli vysvícené)
Popraskané žárovky také vyměněny
Nefungovalo nulování denního tachometru. Rozebral jsem to a prostříkal VD sprejem a už to maká.
Dříve blikala kontrolka vody ale asi zlobil kontakt na čidle, už to nedělá.
Vyměněn klínový řemen. Už byl zpuchřelý a rozpraskaný.
Prostě samé prkotiny

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Majitel byl majitel bazaru. Byli tam tři a pěkně vyčůraný. Na co jsme nepřišli tak nám neprozradily, ale byli jsme zaslepeni krásou auta. Smlouva napsána: Auto beru jak to leží a běží. Ale tak nakonec jsme to vzali. Dodnes z předešlých majtelů nemám dobrý pocit.

 

Novinky v recenzi

3.11.2011 18:46

Audi mezi nejlépe hodnocenými a na titulní stránce Auto.cz mezi články doporučujem.

Musím zde vyjádřit svou radost z toho, že moje auto se dostalo na titulní stránku mé nejoblíbenější internetové stránky. To sem rozdejchával dlouho a všem jsem to doma ukazoval jako malej kluk :-). Tyto stránky navštěvuji a čtu pravidelně už asi od 13 let a netajím se tím že jsem náruživý fanda do aut. Děkuji mám to zdokumentováno a zařazeno ve fotogalerii :-)


Další vozy Audi 80



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Vzhledem ke stáří vozu ze něco občas porouchá

praktičnost
4

Prostě Kabrio. Bojím se to někde nechat, Kufr je taky malej a má to jen 2 dveře

prostornost
6

je to pro čtyři a vzadu je to malý

jízdní vlastnosti
10

daň za komfort

jízdní komfort
4

Daň za jízdní vlastnosti

provozní náklady
7

díky LPG to není tak hrozné, ale vysoké povinné ručení.

náhradní díly
10

Ceny dobré, dostupnost také dobrá

výkon motoru
7

Dostačující, řekl bych dnešní průměr

spotřeba
10

neodpovídá tomu jak auto jede, nebo spíše nejede

hlučnost motoru
10

Motor je hodně tichý, výfuk je sériový

kvalita sedadel
10

Pohodlné a dobré boční vedení

brzdy
6

brzdy jsou tužší, ale bohatě mi stačí. spíše podprůměr

zavazadlový prostor
5

kufr je malej, no není to Avant






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…