Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dany 27.03. 15:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Iudex, díky, čítal som. Veľmi prospešná recenzia. Vnímam to tak, že by to bolo nutné skúsiť, ale pravdepodobne by mi to bolo moc tvrdé.
V Mazde som sa bol previezť s tým istým predajcom, fajn pokec. Zrejme sme išli ako cez kopírák. Prierez trhom, zadokolková 6 >:D
Prekvapilo ma, že na predvádzačke M6 2,5 mali takú istú cenovku ako na novom kuse, lepšie vybavenom, v červenej. Vraj ceny určuje importér. Na novú je vyššia zľava, tak predvádzačka vychádza rovnako
Na DSG robia preprogramovanie SW a celkom to funguje. Kolega to dal spraviť na Pasat a je to celkom slušné. -
pradeda777 27.03. 14:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Odjinud.....Z britských dat zveřejněných kolegy z Car Throttlu totiž vyplývá, že takřka polovina zákazníků, kteří si loni pořídili BMW M3, sáhla po kombíku - na jeho konto připadá 690 z celkových 1 495 exemplářů, tedy 46 procent. Automobilka dál uvedla, že modely M3 a M4 dosáhly na britském trhu celkově 4 536 registrací, což ve srovnání s rokem 2022 představuje 19,4procentní posun. Dá se přitom předpokládat, že za tím stojí i možnost objednání verze s manuální převodovkou, kterou třeba u Audi RS4 nebo Mercedesu-AMG C63 nedostanete.
Svědčí o tom ostatně americké registrace, neboť v případě M3 a M4 má trojice pedálů na veškerých prodejích 20procentní zastoupení, jak zjistili lidé z Motor1. Již to je pěkné číslo, uvážíme-li, že ruční řazení koupíte jen s nejslabším motorem a pohonem zadních kol, což část nadšenců chtít nebude. Ještě lépe je na tom tedy model BMW M2, kde jsou manuál i automat k dispozici pro jinak totožný pohon - v tomto případě totiž po manuálu sáhla víc než polovina zákazníků. Něco takového si jistě zaslouží potlesk, už jen proto, že je otázkou, kolikrát ještě bude možné rukama plácat. Politici se totiž snaží utahovat opasek stále více, načež jsou stávající generace možná opravdu těmi posledními, u kterých je ručně řazená převodovka ještě k dispozici.
[odkaz] -
pradeda777 27.03. 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg....problémem změn je nutná změna s každým novým modelem a v mezičase i u F/L. Někdy je to k lepšímu....jindy k horšímu, ale změna je život... :-! ;-) -
iudex 27.03. 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: jo, bol to ten istý predajca v Mazde. Vyznal sa, o to pokoj, pokecali sme o všeličom vrátane zadokolkovej 6ky s R6, len žiadna snaha predať tam nebola, viacmenej v štýle: CX-5 ide dobre na odbyt, berte alebo nechajte tak.
Ad DSG: ja mám k nej rovnaké výhrady, v normálnom režime podtáča stále a v každom modeli (vrátane RS3, ale proste tam ten výkon a krútiak dokážu potiahnuť aj pri podtočenom motore). Aj preto som zvažoval Tigiho s naftou, proste 2,0 dízel lepšie poberie tie nízke otáčky ako 1,5 benzín. Ale polovička práve povedala, že ona radšej benzín, hlavne kvôli kultivovanosti a tichosti. Tak som pozeral Tigiho a ono papierová dynamika je pri 1,5TSI dokonca o chlp lepšia, ako pri 2.0TDI a podľa prvých testov vraj pomáha ten mildhybrid, ako dynamike tak hladkosti rozjazdu. Ako je mi proti srsti do stredného SUV brať len 1,5ku, ale na 2,0TSI proste nevydá a ten dízel objektívne dynamicky nevyhráva. A napokon Tigi 1,5 má mať DSG s mokrými spojkami (čo inde pri 1,5 nie je).
Proste chcelo by to exteriér Tiguana s interiérom CX-5 a motorom Kugy. >:D -
Leg 27.03. 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Děda: je nemám problém infotainment pochopiť, problém mám s tým, že ma ho nútia používať za jazdy, aj keď zrovna u A3 je to celkom v pohode. Skôr mi vadí, že od krásne minimalistického dzajnu prešli ku čudne komplikovanému bez nejakej ústrednej myšlienky. A to platí pre celé Audi od A3 až po etron GT a do značnej miery nielen interiérový ale aj exteriérový dizajn. -
Leg 27.03. 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ja nikde, to rodinný známy odletel na rok do Ameriky a dostal som za úlohu raz za čas vyhnať pavúky z výfuku.
Inak asi znegujem sám seba keď som tvrdil, že jazdne sú tieto autá všetky rovnaké. Práve DSG a ich nastavenie vnímam ako slabinu v mnohých autách VW group. Keď som kedysi vyberal ja SUV, tiež som sa zviezol na Tigi 2.0 TDI a prevodovka držala šialene nízke otáčky, bez problému 1200 ot hore kopcom, alebo sport mode zasa išiel okolo 2000 a to je zasa moc. Manuálne si klikať rýchlosti v podobnom aute odmietam a potom to nemá uspokojivé riešenie. A ďalši vec je, že dvojspojky vo všeobecnosti, hlavne v starších autách sú občas "cukavé" a necitlivé pri rozjazdoch a jemnom manévrovaní pri parkovaní, (skúsenosť nielen s DSG ale aj rodinné Volvo V40). V hothatchi s prioritou rýchleho radenia a odozvy super, do SUV zlatý klasický automat alebo aj CVT.
Inak v Trnave je celkom fajn predajca, nedávno sme kecali o MX-5 a je to evidentne fanúšik áut všeobecne, dá sa pokecať aj o iných autách a nemaže len med okolo huby. Takisto keď som zvažoval CX-5 a povedal som mu, že kandidát je aj Lexus, tak žiadny bullshit, nemal problém priznať kvality konkurencie. Tuším sa volá Miloš, z nejakého dôvodu som si to zapamätal. :-) -
iudex 27.03. 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: ďalšie auto z požičovne, na ktorom konci sveta si aktuálne? Pochváľ sa. Inak plne súhlasím, minulá generácia interiérov Audi bola skvelá, to bol pre mňa vrchol interiérovej ergonómie a kvality (inak interiéry Mazdy sa trochu podobajú, plus s kolečkom "idrive") a najnovšie generácie išli kvalitou aj ergonomicky dolu.
A my stále vybrané nemáme, práve včera sme boli skúsiť Kugu a teda nič sa nerozhodlo. Páčil sa pohonný reťazec, ten hybrid je jazdne veľmi príjemný, tichý a hladký. Interiér jednoduchý a oldschoolový v dobrom zmysle (kolečká, ovládateľnosť), ale žiaľ aj v zlom (kvalita materiálov a spracovania sa na Mazdu nechytá), plus trochu vadil uskákaný podvozok (ST-line X na 19"). A prichádzajúci facelift práve dostane megatablet á la Tiguan. Takže polovička nebola predvedčená.
Potom sme sa len naslepo zastavili v Škode pozrieť Kodiaq, ale starý sa nedá objednať a nový ešte nie je na salónoch; podľa cenníka by to vydalo na 1,5ku v základnej výbave, aj to bez jediného príplatku. Plus manželke sa zdal Kodiaq už zbytočne veľký.
Takže furt nič. ;-\
-
pradeda777 27.03. 08:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg....ano, taková přístrojová deska by byla pro mě ideál. Tu v RS3 asi nikdy úplně nepochopím.
Když mají problém s infotaimentem "mladí"....co potom dědkové... >:D >:D >:D
-
Leg 27.03. 01:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
wl: hentaký modrý hatchback som včera videl, aj som mal pokušenie ho odfotiť a pridať sem do pradědovej zbierky, ale bolo mi blbé fotiť cudzie autá. A bolo to v podzemnej garáži, takže aj tak by to nemalo moc vypovedajúcu hodnotu. Taká... modrá, nemastná neslaná, trochu pripomína základnú škodovácku bezpríplatkovú modrú. Ale znova, bolo to v podzemí, vonku by možno pôsobila ináč.
Kolesá sa mi celkom páčia, nie že by som si z nich cvrkol, ale lepšie ako to, čo je na väčšine RS3. Chcelo by to inú povrchovú úpravu, matná tmavosivá tomu fakt nepomáha.
i30N ako investičné auto... >:D >:D >:D Niektorí predajcovia sa fakt snažia.
iudex: za mňa, v tejto kategórii je asi najdôležitejší user interface a praktickosť pre rodinu, všetky aj tak jazdia +- rovnako genericky. Takže ako to sadne manželke. Ale hlavne sa kvôli služobnému autu neochodubňujte o dovolenky. >:D
A čo to teda bude, Kuga či Tigi?
BTW ako tu všetci riešite RS3... práve pár dní sedlám A3 minulej generácie trochu z opačného konca: 1.6 TDI DSG, strieborná, relatívne chudobná výbava. Ak si odmyslíme pohonný reťazec (nechápem ako môže niekto nadávať na ujačané hybridy a potom odfrčať na štvorvalcovom nafťáku v kombinácii s prevodovkou, čo ho vytrvalo drží na 1100 otáčkach - dal som mu pracovný názov dunihlav), tak je to super kára a hlavne interiér minulej generácie je geniálny. Zasúvateľný displej, kolečko MMI, ergonomické ovládanie klimošky s krásne spracovanými gulatými výduchmi, veľký kutáč a elektrická ručná na stredovom tuneli. Och, prečo ste sa v Audi tak opustili... [odkaz] -
pradeda777 26.03. 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
wl....to nevadí....na první pohled vypadají podobně čili "po čem nic" a proto také ty origoš kola nejsou nikde moc vidět. Zrovna tak jako sedany ve Veselé zelené, protože ta barva sedanu moc nesluší. Jo, jsou k vidění v US, jelikož tam SB není v nabídce. -
Thomasino 25.03. 22:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Tak teď jsi mě hoooodně pobavil !! i30N jako investiční auto ?? Tak ať se podívá, kolik je jich na prodej a za jaké ceny !! >:D >:D A znám pár lidí, co to po roce nebo dvou prodali, právě kvůli tomu že tuhé je to až moc. -
white label 25.03. 14:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
iu
Samotných 30% zní trochu hrozivě, ale je to (jen vpředu) z šířky 265 mm, takže v reálu je ten profil jen o 2,75 mm (což je cca 1/3 vzorku nové letní pneu) nižší, než dnešní hh klasika (235/35).
Dnes jsem jel kolem Hyundai, tak jsem se zastavil, měli tam předváděčku i30N hb v červené metalíze, byla taková do cihlově červeno/oranžova,a spíš tmavší a snad trochu i do vínova..., no nelíbil se mi ten odstín.
Na předání tam byl nachystaný (s mašlí) i30N hb v bílé perleti. Oba byly s DCT a sport. sedačkama.
Skladem už jsou ale jen nějaké fb.
Šéf mě docela pobavil, když tvrdil, že i30N je investiční auto... -
iudex 25.03. 13:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Dany: už to je pre Teba neaktuálne, ale tu je celkom podrobná recenzia nového i30N Fastback A/T, teda presne verzie, o ktorej si uvažoval: [odkaz]
Autor je Poterienko, chalan, čo sem na MACZ dakedy chodieval a myslím, že zodpovedal asi všetky Tvoje otázniky ohľadom Nka týkajúce sa prevodovky a najmä podvozka a jeho vhodnosti na každodenné jazdenie. A teda sa javí, že Nko by nebolo pre Teba ako daily auto: "Celé každodenní použití kazí krom odhlučnění ještě podvozek, protože je sportovní. A to velmi. Reálně mi podobně nesmyslně tvrdá přišla jen Tesla Model Y Performance. Každý výmol, kamínek, nerovnost, čivavu…o všem vám dá vědět. Nechci tvrdit, že je to nepoužitelné, ale prostě tohle se nedá kupovat bez vyzkoušení."
Inak práve preto zvažujem, či moja RS3 nebude podobne tvrdá, lebo v meste denne jazdím po mačacích hlavách a gumy s 30% profilom ma asi hodne vytrasú. -
pradeda777 25.03. 09:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
iu....Rasto a video.....dobrá reklama....ale je jasné, že musel být opatrný a myslet na to, aby ho pozvali i příště..... ;-) >:D >:-[]
Jinak máš pravdu. S RS3 jsem zatím na delší vyjížďce ještě nebyl. Čekám totiž na instalaci fólie i na zadní část vozu. Rozhodl jsem se pro to po tom, když jsem viděl na jiné starší zelené RS3 SB, jak barva rychle ztrácí lesk.
Ale, to co jsem zatím najel naznačuje, že v nastavení podvozku "auto" je vůz tužší a "až moc dobře" kopíruje povrh vozovky. Jiné nastavení jsem ještě nezkoušel.
-
Thomasino 24.03. 22:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Firemní a nefiremní, běžně dotuji čas od času své podnikání (vedlejšek) ze svých vlastních již zdaněných peněz (ze zaměstnání), abych si koupil lepší auto. Říká se tomu taky půjčka do podnikání >:-[] Jak bych asi tak pořídil Caymana ;-) (částečně firemní a částečně soukromé auto). Ale vzhledem k tomu že poslední dvě auta jsem prodal dráže než koupil, tak to ani nejde brát že bych stát okrádal o dph při prodeji >:-[]
iudex - nebuď labuť a nějaké peníze jí na to dej ;-) Ale samozřejmě pokud to není její firma a je jako zaměstnanec, tak to je pak smůla. Pak to chce ukecat prodejce. -
iudex 24.03. 20:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Dany ma predbehol. Firemný badžet je daný, to nevyriešime priplatením z vlastného. Takže sa varí z toho, čo je. A vyzerá to tak, že CX-5 proste nevojde do limitu. Tiguan vojde vo verzii 2,0TDI Limited (keby to bolo za vlastné, samozrejme že priplatím za 2,0TSI).
Polovička chce ešte skúsiť Kugu a potom sa rozhodneme.
Dany: aj dnes som sa utvrdil, že 340i je univerzál. Na prázdnej ceste Naháč - Trstín v Sporte ako hotheč, potom v Comforte ako cestovná limuzína. Z tohto pohľadu mi je jasné, že RS3 v tom druhom ohľade bude strácať (aj by som sa opýtal pradedu na jeho skúsenosti s komfortom RS3 na dlhších cestách s RS3, ale asi žiadne nemá).
Tom: 17" na Tiguane budú vizuálne balónové, ale aspoň to bude komfortné, na 20kach to bolo fakt uskákané pre rodinné potreby. A 18ky nemajú nijak pekný dizajn, to už tie 17ky sú krajšie.
P.S. Rasťo s prvým elektrickým hothečom na okruhu. Takejto elektrike by som sa vôbec nebránil: [odkaz] -
Dany 24.03. 19:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Chlapi, koľko ste tu? Iudexová manželka vyberá firemné auto. Nepomôže jej vynechávať dovolenky ani pripožičať si. Rozpočet by musela navýšiť firma.
U nás doma sme sa zhodli, že trojka bude pre moje potreby vhodnejšia ako ostrý hatch. Navyše na okruhu sa bude dať niečo ostrejšie vždy požičať.
-
pradeda777 24.03. 07:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Co o nás říká barva auta.....[odkaz]
Nejbezpečnější barva auta
Úplně nejlepší barvu auta z pohledu bezpečnosti, kterou můžete zvolit, je bílá. Nejlépe odráží světlo a je proto na silnici nejvíce viditelná. Navíc je okolí silnic často tmavé a bílá je tedy maximálně kontrastní. Dalším plusem při volbě této barvy je to, že ji automobilky nabízejí bez příplatku. Pomůže tak nejen vašemu bezpečí, ale i rozpočtu.
Jako nejnebezpečnější se obecně jeví barvy šedá, fialová a stříbrná, oproti bílé zvyšují riziko účasti na nehodě o 10 procent. Následují růžová, červená, černá, modrá a tmavě hnědá. Naopak bezpečnější je zbarvení oranžové, rovněž tak světle fialové, světle hnědé, krémové a žluté.
Zajímavé, že o zelené se moc nepíše. Řekl bych, že Veselá zelená bude patřit do těch bezpečnějších barev a naopak tmavší odstíny zelené mezi ty méně bezpečné....
-
Thomasino 23.03. 22:16
« Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
iudex - 17" kola na tom Tiguanu budou vypadat hrozně, ony i 18" kola vypadají malá a navíc to na tom plave. Za mě ideální jsou 19" kola (mám nyní na zimu 255/45 R19, ale z hlediska spotřeby by byly lepší 235/50 R19, což byla druhá možnost), max. na zimu pak 18" kola možná. Já jsem ale v pohodě i na 20" kolech 255/40 co mám na léto - což je stále slušný profil (naopak jsem nepřiplácel za 21" s rozměrem 255/35). Ale pak to chce tlumiče na Comfort na těch 20" a záleží na naladění podvozku u nové generace, to nemohu posudit (ale eRko má tužší naladění a to moje ještě o kousek tužší, ale já jsem zvyklý a raději mám menší náklony v zatáčkách a ty moc měkké SUV mi nevyhovují). -
white label 23.03. 21:32
« Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Th
Pokud chceš být primárně dobře viděn, ber bílou (případně hodně světlou stříbrnou), tmavě modrá nic neřeší a ta profláklá červená od Mazdy je už taky docela tmavá.
A pokud chceš šedou (a přitom být dobře viděn), pak je tu křídová! >:-[] ;-)
P.S.
U všech barev (včetně nebarev) je to hlavně o světlosti odstínu. Viz pradědova RS3 vs speedfredův Spyder, obě jsou přitom zelené. -
Thomasino 23.03. 21:17
« Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Praděda, jen pro upřesnění, ty píšeš o předchozím Tigoušovi, druhé generace, ale tady Iudex řeší novou 3.generaci ;-) Ale jinak u mě tehdy vyhrál z hlediska podvozku právě Tigouš proti CX5 (i materiály uvnitř), nový jsem ale ještě neviděl. Na ty slidery na klimu se dá v pohodě zvyknout, pokud nejsou teda nahoře jako byly v Golfu mk8, to mi v Tigoušu nevadí. Horší je dotykové ovládání na volantu a od toho už upustili. Naštěstí. Ale velký tablet uprostřed ala Tesla bych určitě nemusel, stejně jako mraky malých ikon. To mě trochu děsí taky u toho 2 Active Toureru, ale tam se to dá aspoň nějak prý uzpůsobit. No nic, uvidíme jak to půjde >:-[]
Pokud manželce i tobě vyhovuje CX5, tak bych navýšil rozpočet, holt vynecháte jednu dovolenou, nebo si něco málo půjčíš ;-) Pak bys litoval u dotykového Tiguana že jsi zbytečně šetřil a nepřiplatil za CX5. A zkusil jsi jiného dealera na Mazdu? Chce to vždy aspoň 3 reálně fyzicky navštívit a poptat. Každý má jiné hranice a možnosti :-) Hlavně nešetři tentokrát na barvě a kupte tu pěknou vínovou, ikdyž už celkem ohrabou, ale stále nádherný odstín. Je to z velké části taky kvůli bezpečnosti, šedé auta na silnici lehce přehlédneš, chce to viditelnou barvu (píše jeden manták, co si objednal šedé BMW :-( ). -
pradeda777 23.03. 11:33
« Re: Výber nudného rodinného dostavníka
CX-5 jsem jezdil a to ve všech verzích v roce 2016. Nejvíc mě oslovil nejsilnější diesel. Ale se všemi bylo příjemné svezení. Tiguan jsem v tu dobu zkoušel také a byl tenkrát velkým zklamáním. Tuším, že jsem tu o tom kdysi již psal.
S toho, co píšeš jasně vyplívá, že soudružka by preferovala tu CX-5. Já bych ji to dopřál i kdybych si musel nějaký ten peníz půjčit... :-! ;-) -
iudex 22.03. 22:36
« Výber nudného rodinného dostavníka
Dnes som bol s polovičkou vyskúšať finalistov na rodinný dostavník a nástupcu 6ky. Finalistami boli nový Tiguan, CX-5, Kuga a X-trail. Kugu už som mal doma na celý deň, takže zostávali traja.
Papierovo (rozumej podľa fotiek) sa manželke najviac pozdával nový Tiguan.
[odkaz]
[odkaz]
A čo som ho bol najprv staticky pozrieť, tak ma celkom oslovil. Jednak je to už plnohodnotné rodinné auto, ten priestor vnptri je prekvapivý na to, že je to "len" 4,53 m auto. Vzadu je miesta ako v Superbe (platí pri sedadlách vzadu, je tam totiž posuvná zadná lavica), kufor tiež veľký, hlavne je ale skvelý výhľad z auta, klasické SUV (nie ako moderné crossovery, kde je to častokrát ako v tanku). Mne sa páči aj nová červeno-oranžová persimmon. Vnútri je to žiaľ moderný Volkswagen, obrovský stredový tablet, žiadne tlačidlá; iba na stredovom tuneli tam, kde bol volič automatu, je teraz jediné otočné tlačidlo, ktoré je akože multifunkčné, ale v reále má len dve funkcie: ovládanie hlasitosti a prepínanie režimov jazdy; jasne nevyužitý potenciál niečoho, čo mohlo byť multifunkčné ako iDrive. Na volante sú našťastie opäť klasické tlačidlá ako vo f/l Golfe. Ale klíma je dotykovými slajdermi (majú byť už podsvietené) a všetko ostatné je na mega displeji, ten príplatkový je veľký ako monitor notebooku, na ktorom práve píšem. Ale ikoniek plná r.ť, strašne malé a ťažko trafiteľné, snáď sa to bude dať nejako zjednodušiť. Inak materiály slušné, nie úplne úroveň VW z najlepších čias, ale rozhodne lepšie, ako Golf 8 pred face či ako ídéčka. Viac som staticky nezistil.
Dnes sme teda išli jazdiť, cestou tam ona, naspäť ja. Prvé prekvapenie, že manželke sa tá červená moc nepáčila (čo som nečakal). Na nový automat prekvapivo nefrfľala, podľa nej zbytočná zmena, ale vraj si zvykne. Volič prevodovky je totiž na mieste stieračov, je otočný, točením dopredu N, D a S, dozadu R. Netradičné, ale rýchlo sa zvyká. Výhľad a posed sa manželke páčil, všade je dobre vidieť, na mňa posed moc vysoký a chcel by som nižšie sedadlo, holt SUV. Jazdne také konzumné rodinné auto, všetko ide ľahko, volant na mňa až moc, pre manželku fajn. Podvozok prekvapivo tvrdý, čo bol hlavne dôsledok 20" kolies verzie R-line, ktorých hmota bola cítiť, najmä na priečnych nerovnostiach, kde trochu búchali; naša voľba Limited má balónové 17ky, takže by to malo byť iné. Riadenie neciteľné a ľahké, ale holt je to SUV, nie hotsedan. DSG tradične podtáča, ale dízel to zvládal. Dynamika priemerná, ani v športovom režime nijak výrazná zmena, ale na rodinné účely v pohode postačujúca. Skvelé sú sedačky Ergo active, aj manželka si ich chválila, žiaľ to platí pre R-line a naša výbava ich nemá.
Manželka ale nebola celkovo tak nadšená, ako som čakal. Napriek avízu, že musí ísť s dobou a dotykáče jej nebudú vadiť skonštatovala, že asi trochu budú, ani nie tak z hľadiska zložitosti či neprehľadnosti, ale toho, že to sa proste nedá ovládať naslepo a chce to veľa pozerania na displej a odvádza to pozornosť od vozovky (čo je žiaľ fakt). Ale možno sa väčšina bude dať ovládať z volantu a na displeji sa bude riešiť iba klíma. A tiež čakala menší hluk, resp. lepšie odhlučenenie auta (faktor, ktorý na 6ke kritizuje).
Potom sme išli do Mazdy (jednak vyzdvihnúť 6ku zo servisu a vrátiť náhradnú CX-30ku, ktorú mala požičanú) a pri tej príležitosti skúsiť CX-5ku.
[odkaz]
Trasa rovnaká ako s Tiguanom, takže úplne priame porovnanie. Od CX-5 som nečakal žiadne prekvapenie, je to v podstate 6ka vo vyššom vyhotovení, technika, motor, prevodovka, ovládače, tlačidlá, všetko rovnaké. Ale tie rozdiely sú presne to, čo manželka chcela, t.j. vyššie auto s lepším výhľadom všetkými smermi (pre porovnanie CX-30 nie je moc vyššia ako 6ka, je to crossover a tam žiaden benefit nie je, ale CX-5 je klasické SUV s jeho výhodami). Manželka bola ako doma, ovládanie pozná, čiže hlavný rozdiel bol ten výhľad. Ja som mal som pocit, že CX-5 je tichšia, ako Tiguan (tu hlukovo svoje robí rozdiel benzín vs dízel), ale aj ako 6ka, čo mi moc nedáva logiku (vyššie auto s väčšou plachou), ale predajca tvrdil, že je dôkladnejšie odhlučená ako 6ka. Inak jazdne je to veľmi podobné 6ke, trošičku sa mi zdalo mäkšie pruženie a logicky o chlp väčšie náklony karosérie, ale pri rodinnom jazdení nič citeľné. Interiér mi prišiel aj pri tom veku stále hodnotnejší, ako v Tiguane, ako materiálmi, tak vypracovaním, ale najmú mi oveľa viac sedelo ovládanie. A nie je to tým, že to poznám a som na to zvyknutý, proste je to tak objektívne ergonomickejšie a lepšie, človek to ovláda po hmate bez pozerania. Presne to skonštatovala manželka, že si všetko nastaví poslepiačky, nemusí nič zložito riešiť. A skonštatovala, že je to výhoda. Takže hoci pôvodne CX-5 moc nepreferovala, proste chcela zmenu a nie to isté v ružovom, nakoniec usúdila, že je to vlastne dobré.
No ale potom nastal problém. Predajca dosť jasne povedal, že do manželkinho badžetu sa nedostane, určite nie s autami, čo sú k dispozícii a s objednávkami je problém, lebo CX-5 tento rok končí a kvóty sú nízke. Ešte skúsi niečo nájsť, ale bol skeptický, či to cenovo pôjde (zľavy určuje priamo importér, predajcovia nemajú vraj z čoho spustiť).
Takže možno nakoniec kontumačne vyhrá Volkswagen.
Btw. Nissan sme ani nešli skúsiť, predajca vytrvalo ignoroval moje maily so žiadosťami o predvádzačku aj cenovú ponuku a takémuto "obchodníkovi" s princípu odmietam dať zarobiť. -
iudex 22.03. 08:09
« Re: Vážení Caymana GTS 4.0
Tom: tak hmotnosť 1395 kg je super, notabene v dnešnej dobe, keď aj kompakt váži aj 1,5 tony.
Ale aby si si moc nenamýšľal, náš rodinný kombík strednej triedy, 5-miestny, 5-dverový, s automatom, 511 l kufrom a plnou * výbavy váži 1496 kg. Takže dvojmiestne maličké kupátko s manuálom by malo byť výrazne ľahšie. >:-[]
P.S. Niekto v našej dedine si kúpil nový G8 GTI, červená metla, veľké disky a (minimálne zvonku) to auto vyzerá dosť dobre. A aj sa chcel trochu pretekať, takže hotheč v správnych rukách.
Hezké Velikonoce všem......