Recenze
Volvo S40 T5
Technické info
Přezdívka auta T5 Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:182980 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 162 / 195 * kroutící moment [Nm]: 320 / 390 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.8 / 6.1 * maximální rychlost [km/h]: 240 / 260 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 404 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6
Popis vozu
Tak dámy a pánové zde je moje v pořadí druhá recenze na moje.auto.cz, tak se Vám snad bude líbit a pokud ne, klidně napište na čem bych měl zapracovat.
NĚCO MÁLO O ZNAČCE A VOZIDLE
Společnost Volvo byla založena roku 1926 ve švédském městě Götenburg jako odnož firmy na výrobu kuličkových ložisek. Slovo volvo pochází z latiny a znamená přibližně „já se valím“. První automobil pod značkou Volvo vyjel roku 1927, pojmenován „ÖV4“. Zkratka znamená „Öppen vagn „ otevřené auto a čtyřka značí 4-válcový motor. Kvůli drahému vývoji nových modelů, se společnost rozhodla prosadit nejdříve v kategorii nákladních vozidel a upevnit tak svou pozici na trhu. Motto automobilky „Volvo pro život“ vyjadřuje i všeobecné povědomí o spolehlivosti, trvanlivosti a bezpečnosti těchto severských vozů. Důraz na bezpečí pasažérů potvrzuje fakt, že Volvo je průkopníkem většiny bezpečnostních prvků montovaných do dnešních vozidel.
Volvo S40 je sedan, který měří téměř 4,5 m a spadá do střední třídy mezi vozy jako jsou Audi A4, BMW 3, Mazdu 6, Hondu Accord nebo VW Passat. Jedná se o model druhé generace, který se začal vyrábět od roku 2004 v Belgickém Ghentu. Souběžně s modelem S40 se vyrábí model V50, který je vlastně kombi.
Auto má bohužel jen přední pohon (FWD) v nabídce byla i verze s AWD. Na výběr byla jak manuální tak automatická převodovka, které Volvo říká Geartronic.
Rozměry: Délka: 4468 mm
Šířka: 1770 mm
Výška: 1452 mm
Rozvor náprav: 2640 mm
Rozchod kol vpředu: 1535 mm
Rozchod kol vzadu: 1531 mm
Počet dveří: 4
Počet míst: 5
Pohotovostní hmotnost: 1454 kg
Užitečná hmotnost: 476 kg
Brzdy přední: kotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy zadní: kotoučové
Sériový rozměr pneu: 205/55 R 17 W
Druh paliva: Natural 95, Natural 98
Objem nádrže: 62 litrů
Emise CO2: 208 g/km
DŮVOD KOUPĚ
Předešlé auto přešlo pod patronát mladšího bratra, který ho začal dost využívat pro vlastní potřebu a mě se otevřela vrátka ke koupi něčeho nového. První náznak nahlodnutí se objevil již někdy v lednu, kdy jsem měl určitý finanční strop k nákupu vozu, jenže tento strop se několikrát výrazně navýšil a já pořád spekuloval nad tím co si pořídit.
Jenže to je vždy to nejhorší, když je člověk limitován rozpočtem. Původní myšlenka padla na BMW 320i/325i E46 po FL, zde mě štvala jedna věc, že ty auta ač jsou naprosto skvělá tak ať se to někomu líbí nebo ne, začínají být morálně zastaralá. S postupným navyšováním rozpočtu se vytvořila dosti nesourodá skupina favoritů, jako byla Audi A4 2.0 TFSI, BMW 120d, BMW 320d/320i e90, Ford Focus ST II, VW Golf V GTI a dokonce Škoda Octavia RS II. No a v hlavě se mě rodili i nějaký úlety o kterých se nebudu raději rozepisovat.
Tak, když byly vybrání potencionální kandidáti začal jsem je postupně vyřazovat. Nejprve přišli na řadu naftový motory páč jsem s nimi v životě najezdil všeho všudy 1000 km a prostě mě nějak nesedly. Pak jsem vyškrtl Audi protože tu znaku moc nemusím i když dělá super auta, Golf GTI a Focus ST vypadli z důvodu toho, že to jsou hatchbacky dalším vyřazeným bylo i BMW 320i, páč to bylo prostě motorově slabé. Ze všech kandidátů zbyla Octavia RS, tak jsem si řekl, proč ne v modré metalíze vypadá dobře a nejede taky špatně, do toho se ale vložil otec, že si mám koupit něco více neobvyklého no a už jsem byl s rozumem v koncích a hledání mohlo začít nanovo. Chtěl jsem tedy ještě nějaký ten čas počkat a přišetřit si na BMW 325i E90 což je pro mě ideální auto, ale bez auta to už vážně nešlo dál a já se chopil činů.
Nechal jsem to pár dní ustát a začal jsem znova hledat na internetu a náhoda tomu chtěla, že jsem zabrouzdal na nabídku Volva. Koukám a hledám a najednou tam byla rozumná nabídka na S40 T5 říkám si fajn, Volva mám rád S40 se mě líbí a T5 není špatný motor. Druhý den jsme se na něho jeli podívat. Vše vypadalo, že je v pořádku no a asi po hodině rozmýšlení a prolézání a kontrole auta jsem zaplatil a vydal se k domovu s novým autem.
VÝBAVA
ABS a EBD, DSTC, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka s ukazateli směru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 17“kola z lehké slitiny, vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti a zabudovaným kompasem, sluneční roleta na zadních oknech, audiosystém High Performance.
INTERIÉR
Proti interiéru nemám jediného špatného slova i když se vždy najde nějaká drobnost. Podsvětlení přístrojové desky je světle do zelena což mě docela vyhovuje. Hrozně se mě líbí hliníková středová konzole, výborně se ovládá a je skvěle po ruce. Další věcí z které jsem unešený jsou sedačky, jsou dost pohodlné a doslova si v nich lebedím. Dále musím zmínit ticho a pocit bezpečí ve vozidle, které navozují masivní dveře. Aby té chvály nebylo málo, musím zmínit audiosoustavu, která sice není ta nejvyšší v nabídce se 12 reproduktory, ale i tak hraje myslím nadprůměrně v porovnání s konkurencí.
Na ředě je i nějaká ta kritika. V autě nejsou skoro žádné odkládací prostory do dveří se nedá dát téměř nic, prostor pod loketní opěrkou je tak maximálně na brýle a kapesníky a klasický prostor před spolujezdcem je vůbec titěrný stěží se mě tam vejdou doklady od auta a nějaká ta CD.
ŘÍZENÍ
První dojem je takový, že auto je tvrdé a v zatáčkách drží velice dobře jen je cítit ta větší váha na předku a bohužel přední pohon k tomu pocitu také moc nepřidá. Auto není tak hravé (však to se po Volvu ani moc nechce) jako tomu bylo u minulého auta, kde se s vhodnými pneumatikami dají dělat divy. Dá se říci asi to, že je nenuceně rychlé a předjíždění je s ním hračka. Problém spatřuji v tom, že se často přistihnu, že nechtěně jedu rychleji než si myslím, dodržovat 50 km/h v obci je opravdu dost těžké.
MOTOR
Je zde pětiválcový motor o objemu 2521 ccm, který, má v sobě zabudovanou 20V techniku a je dopovaný turbodmychadlem. Výkon je 162kw při 5000 ot/min. a nejvyšší točivý moment je 320Nm je v pásmu 1500 - 4800 ot/min.
Motor má diky svému obsahu a turbu dost síly již v 1500 ot/min. Je to trochu nezvyk, když jsem byl zvyklí z předchozího auta, že motor začíná chytat saze až někde za 3000 ot/min. Má skvělou tendenci akcelerovat na každý převodový stupeň.
Někdy mám problém s tím, že pomalu zapomínám řadit 5 a 6 převodový stupeň. Například v rychlosti okolo 100 km/h motor na 6ku točí necelé 2000 ot/min, když hodnoty porovnám s minulým autem, tak to ve 100 km/h točilo na 5ku téměř 3000 ot/min.
Motor se moc nehodí na nějaké to popojíždění po městě jeho přirozeným teritoriem jsou hlavně dálnice a silnice 1.kategorie.
Zrychlení z 0-100 km/h má dát auto za 6.8 což je docela nic neříkající údaj. Co jsem se dočetl, tak 0-160 km/h by měl dat za nějakých 16-17s. a 0-200 km/h bezpečně pod 30 s. Ty časy nejsou nějak fenomenální, ale v čem to auto je opravdu dobré je pružné zrychleni. Maximální rychlost jsem nezkoušel a myslím, že ani nebudu, ale reálných bude těch 240 km/h co je psáno v TP. Podle tachometru by to mohlo být tak 250 km/h, ale to nevím pouze spekuluji.
SPOTŘEBA
Dlouhodobá spotřeba se pohybuje na 7.6 litru Naturalu 95. Na takový objem a výkon je to překvapivě málo a proto se u toho pozastavím. Každý týden jezdím do Prahy za prací, to znamená v pondělí 90 km tam a v pátek 90km zpět plus nějaké to drobné jezdění po Praze, z toho 50% cesty tvoří dálnice D11 od Poděbrad. Pokud řídím dle limitů, to znamená okresky do 100, dálnice 130, Jižní spojka 80 mám vždy spotřebu hluboce pod 7 litrů. Další případ co mě napadá, cesta z Nového Bydžova do Pardubic. Výsledek při dodržování limitů, spotřeba pod 6 litrů. Rekord mám při cestě z Náchodu do Poděbrad, to si auto řeklo až o neuvěřitelnou spotřebu 5.3 litrů. Pokud se využívá výkon tohoto vozu, tak se dá bezpečně jezdit pod 8 litrů a to se rozhodně o nějaké brzdě provozu mluvit nedá. Párkrát jsem zkoušel, jakou bude mít auto spotřebu při využití veškerého výkonu a výsledek byl odběr 11.6 litrů, ale to bylo už opravdu na hradě, kdy rychlosti kolem 200 km/h nebyly žádnou výjimkou. Pokud to shrnu, za vděk této spotřebě dávám:
A) auto je předokolka
B) nemá automat
C) žiji v místě, kde téměř nemáme žádné kopce
D) něco málo pomohl srazit chip dle odhadu cca 0.5 l
E) díky výkonu od nízkých otáček není třeba motor neustále vytáčet
F) jezdím především delší cesty po kvalitních silnicích
G) velký vliv mají i použité pneu, rozdíl mezi zimním a letním obutím děla také cca 0.5 l, kdy zimní jsou úspornější z důvodu že jsou na plecháčích a tudíž jsou lehčí.
ZÁVĚR
Musím napsat, že jsem s autem zatím spokojen, aby taky ne když jsem přesedlal z úplně jiné kategorie. Doufám, že bude nějaký ten pátek věrně sloužit než ho vyměním za něco jiného.
Silné stránky
+ benzin
+ motor
+ zvuk motoru
+ zvuk audiosoustavy
+ vzhled
+ interiér
+ sedadla
+ spotřeba
+ bezpečnost
+ pohodlí a klid při vysokých rychlostech
+ tempomat
Slabé stránky
- málo odkládacích prostorů v interiéru
- chybí pořádný držák na nápoje
- chybí parkovací asistent
- nemá vyhřívané sedačky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruch na voze bylo minimálně, vždy se jednalo spise o nějaká čidla, což je pouhá drobnost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Myslím, že vše proběhlo bez problému.
Novinky v recenzi
Prodej
Auto bude v nejbližších týdnech či měsících na prodej, nastává pomalu čas na změnu, jediným problémem je vybrat ten nejvhodnější vůz k mým potřebám a nárokům.
Chip
Po dlouhé době lehce upraveny a aktualizovány základní informace o voze z důvodu změny výkonu...
Fotky...
První série fotek není nic moc rozhodně na tom zapracuji, ale mám výron kotníku tak prosím o malé strpení.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volvo S40 T5
- Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 16.06.2010 02:19 element5
- Volvíno z AlcanSASU 16.06.2010 00:37 FRPE
- Re: naozaj stredna trieda ? 15.06.2010 23:48 -SaS-
- naozaj stredna trieda ? 15.06.2010 16:59 ORBiTH
- Re: Re: Re: pěknej kousek 15.06.2010 11:52 -SaS-
- Re: motor 15.06.2010 11:47 -SaS-
- Re: Re: pěknej kousek 15.06.2010 08:13 element5
- ten motor 14.06.2010 21:42 Sammy
- motor 14.06.2010 20:16 tomas 130i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 19:57 element5
- Re: pěknej kousek (po druhé) 14.06.2010 19:10 -SaS-
- pěknej kousek (po druhé) 14.06.2010 18:59 Matt26
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 18:04 -SaS-
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:58 Merkur
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:57 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:51 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:45 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:12 rarsch
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:11 rarsch
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 17:00 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 16:01 rarsch
- Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 15:58 -SaS-
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 15:56 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 15:23 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 14:51 rarsch
- Re: Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 14:41 -SaS-
- Re: Re: pěknej kousek 14.06.2010 14:36 Hanss (MoDo Team)
- Re: pěknej kousek 14.06.2010 14:26 -SaS-
- Re: Re: Spotřeba docela malá. 14.06.2010 14:20 -SaS-
- pěknej kousek 14.06.2010 14:20 Hanss (MoDo Team)
Další vozy Volvo S40
-
Volvo S40 (2005) Majitel: mnich
Přidáno: 8.9.2011 41 Majitel 9.54 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.8.2009 119 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Volvo S40 (2004) Majitel: Volvodrive
Přidáno: 30.3.2015 310 Majitel 6.33 Uživatelé
-
Volvo S40 (2001) Majitel: yetti z hor
Přidáno: 26.1.2011 389 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volvo S40 (2001) Majitel: jakub.sustal
Přidáno: 12.6.2012 09 Majitel 9.38 Uživatelé