Recenze
Honda CR-V 2.2 i-CTDi
Technické info
Přezdívka auta Dříč Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:140000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2204 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 628 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Honda CR-V je tátovo služebním vozem, který vystřídal Hyundai Tucson v polovině roku 2008. Táta už pár let nemá vlastní vůz.
Jedná se o druhou generaci po faceliftu, která mi designově připadá nejzdařilejší, navíc celkem nestárne. Designe nové Hondy se mi vůbec nelíbí. Velice pěkné jsou originální doplňky jako rám vpředu a nášlapy vzhledu velmi pomohly.
Ve výbavě vozu je klimatizace, která funguje lépe než v Hyundai či Toyotě. Já si na to tolik nepotrpím, ale v autě vám může bejt dost velká zima i v létě. Vůz je vybaven šesti airbagy a veškerými systémy jako ABS, EBD, EBA, ASR nebo ESP. Poprvé také používáme vůz vybavený tempomatem, takže jízda po dálnici se stala ještě odpočinkovější a úspornější, ale současně i nudnější. Na co si šlověk rychle zvykne je ovládání rádia (ale i tempomatu) na volantu. Bohužel rádio neumí přehrávat formát mp3 a nemá žádný AUX vstup. Vzhledově vypadá starší než ve skutečnosti je. Umí se ale propojit s blutoothem a telefon vám přehrává přes reproduktory. Těch je v autě celkem 6. Honda má pochopitelně alarm a dálkové centrální zamykání. Zrcátka jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná. Vůz je vybaven podélnými střešními nosiči, ke kterým máme i příčné. Ty se ale musí sundat, jinak vydávají protivné pískání. Jako tradičně u všech generací, tak i u druhé je navíc pod podlážkou kufru kempinkový stolek, praktické, ale nemáte židličky a ruku na srdce, použili byste ho někdy? Myslim že je to podobné jako deštník, co mají Superby ve dveřích. Celkově je vzhled interiéru je poněkud zastaralý.
Sedadla jsou pohodlná vpředu i vzadu. Přední mají navíc dobré boční vedení. Velice dobře je vyřešeno sklápění. Praktické jsou i otvory v zadních sedácích, ve kterých jsou úchyty na bezpečnostní pásy. Nemůže se vám tak stát, že by zapadly mezi sedadla, což se často stávalo u Tucsona. Mezi předními sedadly je sklopný stoleček se dvěma držáky nápojů a odkládacím prostorem. Nad ním je loketní opěrka s úložnou schránkou. Pod stolečkem je jen podlaha bez středového tunelu. Díky velkému rozvoru a šířce je uvnitř opravdu hodně místa. Stejně jako Tucson má I CR-V rovnou podlahu na zadních sedadlech. Kufr nabízí opravdu velkorysé rozměry. Avšak vzhledem k faktu že se opět jedná o vůz N1, sou třetí okna polepená folií. U Hyundaie to bylo jedno, protože okénka byla dosta malá, tady by krz ně normálně asi šlo něco vidět. Opět lze otevřít pouze zadní okno, ale bohužel jediný čudlík je na klíči. U Hyundaie ste mohli otevírat i páčkou nad SPZ. Tady než abych vylovil klíč, otevřu radši celé dveře.
Vůz má velice výkonný motor. Myslím jako na SUV opravdu výkonný. Jedete 140 do táhlého kopce na pětku a máte napůl sešláplý pedál a když ještě došlápnete, tak vás trošku zatlačí do sedačky a přidá abyste mu hodili šestku. Motor 2,2 je opravdu živý a ne nadarmo sem slyšel, že je to nejlepší diesel. Z těch co jsem řídil mohu jen potvrdit. Problémem u tohoto auta je, že nejezdíte jen na dálnicích a na normálních silnicích je znát, že agregát hodně váží. Takže nedotáčivost vás bude pronásledovat kdykoliv pokud nezatáčíte volantem na dvojku. Na trojku a výš vás Honda poslechne jen nerada. Možná by autu slušel líp náhon na zadek s připojitelným předkem. Takhle se chová jak retrívr co vidí v pangejtu hárající fenu. Přesto jakýkoliv zkušenější řidič nemá s vozem žádný problém. Vlastnost se dá obejít pokud před zatočením lehce cuknete volantem na druhou stranu (ale opravdu jen lehce protože jinak zrovna v téhle situaci posilovač reaguje nepříjemě hbitě), ale musíte mít štěstí, aby vám v tom nebránilo ESP. Jinak i spotřeba je vcelku přijatelná.
Silné stránky
Klimatizace
Tempomat
Ovládání rádia a tempomatu na volantu
Zabudované Handsfree
Prostorný interiér a kufr
Výkon motoru
Jízdní vlastnosti v zimě
Slabé stránky
Umístění ruční brzdy pod rádiem
Funkce rádia
Komplikované otevírání okna pátých dveří
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Kvůli tahání přívěsu prokluzuje spojka
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Honda MTX v Plzni již bohužel nefunguje, ale dokud fungovala, tak na výbornou.
Novinky v recenzi
Fotky z letošní dovolené
Honda se letos projela, když jela přes Rakousko, Maďarsko, Chorvatsko a Bosnu opět do Chorvatska a přes stejné státy v opačném pořadí a jinou cestou zpět. Táhla Caravan, na střeše surf a v kufru nafukovací člun. Ale jela skvěle
Sraz byl super
něco málo fotek, protože sem měl u sebe jen mobil. Ale aspoň to přidávám. Ještě jednou dík za sraz
fušérství
takže Honda byla asi před měsícem v servisu a táta požadoval výměnu brzd a destiček. Vzhledem k faktu, že tahá karavan, chtěl před létem mít nový. Teď po měsíci začalo auto vibrovat zejména při akceleraci a při sepnutí ESP. Při zkoumání faktury se zjistilo, že na brzdy nikdo nešáh. pohchubuju, že by se takto sjely najednou. Takže opět servis a opět brzdy.
Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2.2 i-CTDi
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Honda CR-V
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2007 439 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Honda CR-V (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.3.2011 159 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Honda CR-V (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.11.2009 210 Majitel 9.19 Uživatelé
-
Honda CR-V (2010) Majitel: GregorZV
Přidáno: 11.8.2011 3010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda CR-V (2014) Majitel: barabnl
Přidáno: 5.1.2016 489 Majitel 9.81 Uživatelé