Recenze

Dendy (muž 49 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

MG F MGF 1.8 VVC TROPHY

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

MG F, foto 1 MG F, foto 2 MG F, foto 3 MG F, foto 4 MG F, foto 5 MG F, foto 6 MG F, foto 7 MG F, foto 8
MG F, foto 9 MG F, foto 10 MG F, foto 11 MG F, foto 12 MG F, foto 13 MG F, foto 14 MG F, foto 15 MG F, foto 16 MG F, foto 17 MG F, foto 18 MG F, foto 19 MG F, foto 20 MG F, foto 21 MG F, foto 22 MG F, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrnák Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:119000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 210 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Pokusím se přidat podruhé recenzi MGF, první z nějakého pro mě neznámého důvodu zmizela.
Kupoval jsem tohle auto proto, abych si splnil svůj sen o autě bez střechy. Vybíral jsem zpočátku auta s evropským původem, ale potom, po usilovném hledání v autobazarech, jsem narazil na auto, které jsem neznal a to nejdůležitější bylo, že nemělo střechu.
Slovo dalo slovo a už jsem si vezl "stříbrňáka" domů.
Posléze jsem zjistil, že se jedná o MG, což je zkratka Morris Garage. Ale značka vznikla díky panu Cecilu Kimberovi, vlastně proti vůli pana Morrise! Kdy přesně vznikla firma Morris Garage nevím, ale je jisté, že v roce 1921 se stal jejím šéfem pan Cecil Kimber. Své ambice zpočátku uspokojoval úpravou vozů Morris pro sport. Ale netrvalo dlouho a upravené vozy se vzdalovaly od předlohy natolik, že začaly nést nové, vlastní jméno - MG.
MG byla donedávna sportovní značka, patřící pod koncern Rover zabývající se úpravou koncernových vozů.
Zpět k autu - jedná se o dvoumístný kabriolet s motorem před zadní nápravou s pohonem zadních kol. Kupoval jsem vůz, který byl dovezen ze Švýcarska, s poškozeným světlem, blatníkem a v sériovém stavu.
Současný stav je "trošičku" jiný a určitě se časem vrátím k podrobnějšímu popisu uprav.

Silné stránky

Rozložení váhy vozu padesát na padesát.
Odpružení Hydragas (jedná se o kombinaci kapaliny a vzduchu).
Náhon na zadek.
Váha vozu cca 1000Kg.
Sundávací střecha :-).
Nádherný zvuk.

Slabé stránky

Jako slabou stránku bych vytknul rozhodně špatný servis, až na výjimky. Nevím, zda se na neochotě v servisech podepsal rozpad značky Rover nebo je to náš národní sport, ale také jsme prý národ velmi šikovný, takže pokud jste alespoň trochu zručný a nebo máte takového chlapíka či ženu v okolí, máte vyhráno.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem řešil jen běžnou údržbu a tak dolévám benzin a jednou do roka dopouštím pérování (bohužel kapalina v hydragasu je na většinové bázi alkoholu).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Asi jsem měl kliku v bazaru v ČR. Byli v pohodě a mluvili na mě známým jazykem.

Úpravy

Tak s úpravami to začalo trošičku nevině. Při hledání náhradních dílů jsem narazil na krásné třmeny a protože se jednalo o brzdy ze silnější verze "Thropy", které jsou čtyřpístkové s kotouči o průměru 30,5 cm, nedalo se nic dělat a vezl jsem si je domů...tak začala moje dlouhá cesta hledání.
Po namontování jsem s hrůzou zjistil, že kola, která jsem měl připravená s roztečí 4x100 (používají se pro MG), nepasují na rozteč kotoučů a to z jednoduchého důvodu, MGF/MGTF používá rozteč 4 x 95,4 :-(. Bohužel sehnat kola s touto roztečí je u nás problém. V servisu mi bylo řečeno, že jedno kolo stoji cca 12.500,- bez daně.
Tak že jsem nechal vyrobit distanční podložky, namontoval kola s roztečí 4x100 Allesio F1 (mimochodem byl jsem překvapen, když mi na každé, nikdy nejeté nové kolo, v pneuservisu museli nalepit cca devět závaží) a začal hledat ty originální. S důvěrou obrátil na ebay.co.uk a po zadání klíčových slov MGF mi vyskočilo nepřeberné množství náhradních dílů, od profesionálů nebo amatérů. Po překonání počátečních registračních problémů jsem zakoupil potřebná (nová) kola za cca 12 tis.
Pak došlo na:
- green EBC kotouče a destičky
- pancéřované hadičky
- výměna standardního sání za green filter
- výměna standardní plastové škrtící klapky za novou litinovou s průměrem 56mm
- nová benzínová pumpa s stavitelným tlakem
- audio
- nový tapec sedačky
- ochranné oblouky


Do budoucna mám k výměně připravený motor 1.8 VVC z Lotusu Elise ve standardu 160 koní, plus výměnu všech standardních silentbloků za polyuretanové silentbloky POWERFLEX a navíc bych rád vyměnil i svody.

 

Novinky v recenzi

3.9.2010 11:46

Plnička

Tak motor je tam, vrčí a jede :-) jinak nějaké drobnosti na dodělání budíky (už jsou) svody Janspeed tlumič TTMK4 viz. http://www.youtube.com/watch?v=-flNIwZo1CQ
Raději jsem koupil plničku na Hydragas bez ni to nejde.

17.5.2010 16:11

MOTOR

17. 5. 2010 Tak ze motor vymenen .....auto vrci a jede.
pokusim se dodelat zbytek :-))

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky MG



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mně nikde nenechal viset.

praktičnost
6

Auto pro radost není praktické.

prostornost
8

Pro dva super.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
8

Vše seženete na ebay.

výkon motoru
8

Zatím průměr ale bude líp.

spotřeba
10

Adekvátní

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
7

Jedná se o auto pro zábavu tak že pro mě splňuje vše. Akorát bych vytknul malý kufr nevejdou se tam dvě náhradní kola když jedem na okruh :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…