BMW řada 3 (1988)
13.9.2011Začátek Jak to všechno začalo? Inu, pár let zpátky mě na mém kabriu MX-5 spíš než jízda bez střechy bavila jízda s rozevlátou zádí, viz recenze Mazdy…
BMW E30 (!GAS!)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
!GAS! 02.11.11 18:40
« Re: Re: Re: MX-5 vs. E30
Řízení má určitě lepši MX-5, na druhou stranu E30 nezná pojem nedotáčivost, především tedy s šestiválcem. To Miata občas trochu nedotáčivost pocítila, když tedy člověk přehnal nájezdovou rychlost do vinglu. Pokud můžu mluvit za sebe, tak v E30 mě jízda ve štosu baví a uspokujuje víc. Nevím, zda za to může chrakter a hlavně zvuk motoru, nebo něco jiného. Každpádně se za volantem BMW se mnohem víc křením radostí. :-) Teda, zatím... -
Enthusiastic.driver 30.10.11 10:19
« Re: Re: MX-5 vs. E30
Díky moc za dojmy, tak to vypadá, že asi MXku nevyměním :-) Díly se mi nijak pekelně drahé nezdají. Teda hlavně mám pocit, že ani nejsou žádné třeba...
Nedostatek výkonu asi časem vyřeším kompresorem. Každopádně řízení a ovladatelnost jsou věci na které slyším nejvíc, a asi bych se jich těžko vzdával. I když představa vykuchané E30 se svorem a implementovaným nějakým novějším R6 mi stále připadá velmi lákavá.
Tož ať to jezdí! -
d.a.m. 21.10.11 09:41
« Re: Re: Pěkné, pěkné!
"...není cesty zpět..."
Tak to je asi bohužel pravda :-( .
Musíš to z práce vědět líp, než většina z nás - podle mě dnes automobilky nemají nejmenší zájem o výrobu vozu na statisíce/miliony kilometrů :no: . A odpovídá tomu většinou i design, který přežije maximálně jednu generaci plus FL...
Krásný a desítky let funkční auta, jako např. Tvoje báwo, dnes aby jeden lupou pohledal ;-\
Tak - konec nostalgie :-) - ještě jednou přeju mnoho radosti!!
PS: pořád mám v plánu se stavit - snad k tomu dojde ;-) ! -
-
d.a.m. 20.10.11 16:35
« Pěkné, pěkné!
Buď zdráv - rád tě opět vidím na MACZ a gratuluju - jednak k autu, které je opravdu krasavec :yes: :yes: , jednak k (opět) velmi kvalitní recenzi!
Jinak asi nejsem sám, komu podobný kousky v současný produkci vozů chybí... :'-( , chtělo by se říct:
-starý, dobrý časy!
Přeju jen a jen radost! -
!GAS! 19.10.11 11:36
« Re: MX-5 vs. E30
Stručně řečeno, MX-5 má oproti BMW skutečně výrazně lepší řízení = strmost, na druhou stranu zatím se to dá zvládat i s tím pomalým BMW převodem. Jen se člověk nesmí být upletení vánočky z rukou.
I v celkově hravější ovladatelnosti má MX5 navrch nemluvě o výrazně nižší spotřebě při relativně srovnatelné jízdě. Japonka potěší i sériově dodávaným samosvorem pro silnější motorizace.
BMW na druhou stranu MX-5 válcuje zvukem, projevem i charakterem motoru (4válce versus 6)… I dynamika E30tky je vyšší neboť váhový rozdíl mezi auty je zanetbatelných cca100kg. Šestiválec přitom velmi rád usápne zadní kola do powerslidu jak na suchu, tak na mokru. Například za mokra bych MX-5 manželce půjčil, E30tku 325i ne. Tedy pokud bych se nechtěl stát vdovcem. :-)
Co do náchylnosti na korozi si auta nemají co vyčítat, Mazda ač o 10let mladší na tom byla před renovací podobně…
Velikým + BMW je cena náhradních dílů, respektive možnost replik. Mazda patří co do dílů mezi pekelně drahé.
-
Enthusiastic.driver 19.10.11 10:01
« MX-5 vs. E30
Zdar
Tebe jsem přesně hledal! Když E30 srovnáš s MX-5, z čeho máš lepší pocit? Jezdím v MX-5 10th anniversary a i když nejsem v situaci, kdy bych MX musel prodávat, v hlavě se už pár krát objevila myšlenka, že bych MX vyměnil za 1 daily driver + 1 levnou zadokolku s potenciálem udělat z ní nějakého dravce na amatérské vrchy a trackdays a 325 E30 je první auto, které mě při té příležitosti napadá.
Takže kdybys srovnal Mazdu s E30, co se ti líp řídí? Co je větší *? Co na limitu? Je E30 stejně krásně čitelná jako Mazda? Co mokro? Předpokládám, že E30 pojede za deště bokem asi pořád... Je 170k v Bavoru rychlejších než 140 v lehčí Mazdě? Docela mě děsí ten poměr řízení, 4 otáčky mezi dorazy to je fakt na zauzlování rukou - v Mazdě se mi právě líbí to úžasně rychlé řízení s kterým chytíš nečekaný drift i s reakcí šneka... -