Toyota Prius (2016)
18.4.2016Minulý týždeň som v Toyote objednával dve Aurisy v kombi prevedení a keďže mi nevedeli vyjsť salóny s ponukou v ústrety, nakontaktoval ma importér pre…
Toyota Prius (zaso)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
honza_f 22.04.16 11:07
« Re: Re: Re: Re: DSG
Já jsem Superba s DSG tak trochu nafasoval, ačkoliv jsem si manuál vybrat mohl, chtěl jsem do Prahy DSG, už mě nebaví řadit. No a když jsem se pak během čekání jel s tou konfigurací projet, byl jsem z toho DSG hotovej. V rychlostech kolem 50 to motor neskutečně podtáčelo, reakce na plyn divná, pořád to řadilo tam a zpět. Rozjezdy na nic, vůbec to nechtělo jet.... Skoro jsem z toho nespal. Pak přislo moje auto a pln očekávání, že převodovku budu házet jen do "S" jsem usednul za volant.... No a překvapivě (asi jsem se v té předvádečce trochu bál, přeci jen to bylo drahé a velké auto a vedle mě seděl prodejce) jsem podobné dojmy vůbec neměl. S DSG se dá naučit krásně pracovat, jediné, co mi chybí, je důraznější brzdění motorem, ale není problém mu občas trochu pomoci manuálně a po cca 6000km jsem se už naučil co dělat aby si motor podřadil a brzdil sám. Při předjíždění tam házím "S", jinak se dá i po městě nebo v zácpě pohodlně jezdit na "D". Žádné cukání nepociťuji a rozjezd z místa je bleskový (zvlášť díky 4x4), jen se člověk nesmí bát zadupnout plyn do podlahy. Jediné, co mi trochu vadí, je občasné podřazení při kick-downu až moc dolů, kdy je motor už za špičkou a moc nejede, než se zařadí o stupeň nahoru.
Takže z mé strany s DSG (v kombinaci se Sup Combi 2.0 TDI 140kW 4x4) naprostá spokojenost a už nikdy nechci v daily car manuál! -
xpaja 19.04.16 20:39
« Re: Re: DSG
Souhlas, až na to, že eCVT Priusu nemá s CVT převodovkou nic společného, teda krom zvukového projevu.
eCVT je v podstatě planetový diferenciál na který jsou napojené dva elektromotory. Kola jsou přimo spojená s motorem přes jeden převodový poměr. Proto mají hybridy nízkou maximální rychlost. Teprve nedávno přidali u lexusu dvoustupňovou převodovku, aby tu maximálku trochu zvedli. O ostatních hybridech od Toyoty se dá říct, že převodovku vůbec nemají. -
SCHROJF 19.04.16 20:28
« Re: Re: DSG
A co takto pouzit kickdown...pre okamzite zrychlenie?A jazda v zacpe...staci predsa iba puscat brzdu...a s citom potom pridavat plyn...tak isto pri parkovani...vsetko chce cvik,dotetaz som bol v tom,ze na trhavy rozbeh DSGecka sa stazoval iba kazdy novinar...no vidim,ze trosku cviku by nezaskodilo viacerym... ;-) -
zaso 19.04.16 18:01
« Re: DSG
Dakujem za vysvetlenie panovi o prispevok vyssie. Golfa sme kupovali prave kvoli DSG v nafte kvoli dlhym presunom po SVK. Do mesta mame benzinovu Aurisku, ale manzelka samozrejme radsej automat, takze berie do mesta na skusy Golfa. Riadiaca jednotka DSG vsak motor neskutocne podtaca - 50km/h = 1150 otacok z coho ma motor tendenciu skocit na kolena. Riesenie je jednoduche, manualne zaradit za 4 a ist, lenze pre manzelku je to o ukon navyse - cize problem. Aj na DSG sa da rozbehnut plynule, treba len spravny cit v nohe, tot vse. Pani, viacej v recenzii na Golfa. ;-) -
Toky1 19.04.16 14:21
« Re: DSG
Ja by som povedal že manželka autora recenzie má problém s chovaním sa DSG v golfe v mestskej prevádzke v autorežime, takže jej radšej pomáha manuálnym radením aby nezničila dvojhmotu. Už tak má problém s trhavým prejavom a pomalým zrýchlením. Že to je nelogické? No asi si preto nekupovali auto s DSG ale čo s tým keď už je auto na dvore, vrátiť sa nedá a tento prejav nieje podľa VW vadou zrelou na reklamáciu? Autor tým chce povedať, že eCVT prevodovka sa javí užívateľsky príjemnejšia. Teda až na ten trolejbusový zvukový prejav.
Osobne mám čosi najazdené s DSG ale v kombinácii s 1,2TSi a niečo mám za sebou s toyotou s 1,6CVT. A musím povedať, že s týmto sa dá len súhlasiť. Na tie posuny v mestských zápchach atď sa aj mne vidí CVT komfortnejšie. Ak povedzme s DSG keď ideš 60 a je zaradená 7čka a potrebuješ prudko zrýchliť tak podradí do 6ky, potom do 5ky, potom do 4ky, potom do 3ky kde sa chytí a zaberie. Každý medzistupeň cítiš, trhne autom. CVT nie. Dupneš na akcelerátor a riadiaca jednotka podľa polohy plynového pedála vyhodnotí aký virtuálny stupeň má zaradiť pre optimálny záber a ten "zaradí" (nie je to celkom presný pojem, konštrukcia CVT prevodovky je z podstaty iná ale to je na dlhšiu debatu). Takže autom nelomcuje. Neradí tak rýchlo medzi dvoma susednými stupňami ako DSG ale trúfam si povedať že zo 7ky zaradí rýchlejšie 3ku ako DSG, bez trhania. A to trhanie sa časom a najazdenými kilometrami možno zvýrazňuje. DSG v 1,2TSi golfe radilo vyšší stupň tuším pri 2000ot. Ak toto robí aj jemu pri 2,0TDi tak ma pomalý rozjazd neprekvapuje, čiastočné riešenie je jazdiť na Sport režim.
Ale ten vysávačový zvuk CVT fakt ťahá za uši, i keď už konštruktéri popracovali aj na tom, už to nieje typický skútrový rev - vždy pri pridaní plynu na 6000 otáčok až dokiaľ človek nepovolí nohu na akcelerátore. -
Toky1 19.04.16 09:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče
Ja idem o taký mesiac do Južnej Kórei, omrknem ako sa tam vyskytujú priusy. Ale pokial viem oni sú tam neskutoční národniari, drvivá väčšina áut tam sú Samsungy. I keď to môže zavádzať, pretože i Renault Fluance sa tam predáva pod značkou Samsung. -
Dylan McKay 19.04.16 08:48
« Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče
V Barceloně jsem viděl nejvíc Priusů. To samé v Itálii. Samozřejmě nejvíc taxíků. Vzadu je hodně místa, což třeba levnější Auris nenabídne. Ale hodně mě překvapily fotky z Mongolska. Tolik Priusů a v takových podmínkách.
Citroën se mi líbí Cactus a samozřejmě i C6. DS mě zaujalo svým diesel-elektrickým hybridem, stejně jako Peugeot 508 RXH. -
Toky1 19.04.16 08:39
« Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče
To ako fakt sa tak dobre predáva v Španielsku, Taliansku atď aj v USA? Fuha, tak to som v šoku. Ázijci a arabáci sú mi jasní, tam milujú pozlátka, cetky, komplikované tvary a strašne preozdobované veci. Ale nemci? Ejha.
Pežotíky sú v poslednej dobe celkom pekné, povedzme dizajnovo sa 2008čka či 508 celkom vydarila. Ale s technikou a kvalitou si niesom celkom istý. Citroen je pre mňa out, akurát tak divízia DS. Alebo to už je samostatná značka? No to je jedno. PSA sa mi vidí že veľa predáva v nafte a cestu tadiaľto ja osobne nevidím, naftu nie. -
Dylan McKay 19.04.16 08:29
« Re: Re: Re: Re: auto které pláče
Kde píšu o Evropě? Diskutují zde CZ a SK. Priusy se dobře prodávají ve Španělsku, Itálii, Německu, Nizozemí, Norsku, Švédsku, Belgii... A to vůbec nechci připomínat USA a asijské (arabské) trhy. Ani to, že v Japonsku jde snad od roku 2004 měsíc co měsíc o nejprodávanější auto.
Každý jsme nějaký. Až na Renault a Citroën mi evropský design přijde nudný, absolutně nezajímavý. A jak to chodí v testech, která automobilka v ČR platí nejvíc za reklamu, to si nechám pro sebe, ač je to každému jasné. S nadsázkou- pak není divu, že Golf první generace je lepší než třeba nový Mégane... ;-) -
Toky1 19.04.16 07:56
« Re: Re: Re: auto které pláče
Pre mňa je ten dizajn nepochopiteľný, fakt úlet aký býva obvykle pri konceptoch.
Dylanove ospravedlňovanie dizajnu tým, že niesme cieľové trhy toyoty u mňa neobstojí, s týmto nielen u nás - ale v celej Európe dieru do sveta nespravia. A mám pocit že ani v USA. Mali by chcieť vyrábať autá, po ktorých ľudia siahnuť chcú a nie za ktorými sa ľudia síce otočia ale pokrútia neveriacky hlavou. Verím, že technika skrytá vo vnútri je výborná ale ten kabát je ustrelený. Keď sa na ten prius pozerám, pomaly začínam chápať VW s ich destaťročia nudným výzorom a štatistikami predaja. Ľudia tuto sú konzervatívni, blbo povedané radšej si kúpime byt v paneláku alebo postavíme kubistický dom, akoby sme mali pozerať na svet z nejakého budhistického chrámu - pagody. A presne toto prius (aj mirai) je, snaží sa svojim dizajnom kopírovať prvky tradičnej japonskej architektúry. Lenže nás európanov tento štýl jednoducho neoslovuje. A Európa celá Toyotu nezaujíma? Trošku krátkozraká politika, nie? Ľudia autá s touto technikou chcú, tak prečo im s ňou vnucovať aj takýto výzor a neurobiť radšej dizajnovú verziu pre nešikmooký svet? -
Dylan McKay 18.04.16 18:59
« Re: Re: auto které pláče
Nejsme cílové trhy a Toyotě je úplně jedno co na nový Prius říkáme. Tady kupujeme auta, jejichž vwýrobci z nás dělají blázny. Nový Prius je perfektní auto a mile mě překvapil. Jsem zvědavej kolik kilometrů dáš za ten týden. Každopádně piš! ;-) :yes: -
zaso 18.04.16 18:08
« Re: auto které pláče
Informacie fovoria za vsetko, ani jeden objednany kus na Slovensku - sme prilis konzervativna krajina. Importer ani s velkymi cislami nepocita. Vela ludi meni nazor, ked si auto skusia, dizajn hlavne v noci vyskoci ked sa prida grafika svetiel, musim to cvaknut. -
Verny_2013 18.04.16 17:32
« auto které pláče
Při pohledu zepředu je to celkem zřejmé. Aby bylo jasno nemám nic proti hybridům a dalším technologickým vychytávkám. A z recenze i z jiných testů je patrné že hybridní technika postoupila zase o kus vpřed. Ale ten design z něj dělá pro většinu zájemců o nové auto nekoupitelného exota. Vše je navíc podpořeno cenou která je mimo realitu. Takže asi proto prius dostal do vínku od svých stvořitelů oči které pláčou.