Recenze
Alfa Romeo 145 2.0 16v Quadrifoglio
Technické info
Přezdívka auta Alfinka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:108900 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 187 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Vůz mám čerstvě zakoupen, postupem času sem budu dávat víc a víc informací. Zatím jezdí bezchybně. Má prostě Cuore Sportivo (sportovní srdce:))
... To jsem tu napsal už skoro před dvěma lety:) Ale deaktivovali mi recenzi pro neobsáhlost. Není divu že..:)) Takže abych shrnul ty dva roky.
Co jsem byl na střední, jezdil jsem jen občas (pro zábavu). Do školy jsem chodil pěšky, protože pro chudého studenta je průměrná spotřeba jeho vozu dosahující 9l/100km, přeci jen trošku moc, a asi by mu už nezbyly peníze na nic jiného;) Nicméně časy se mění, úspěšně jsem odmaturoval, začal vydělávat peníze a už jezdím jen s plnou nádrží:).. pokud tedy pominu nemilou ale teď už úsměvnou událost z jednoho z pár předešlých dní, kdy po pokusu jet co nejvíce na spotřebu a nejvetší počet najetých km, mi došel benzín díky bohu přímo před firmou:)) akorát jsem dojel na parkovací místečko. Prostě "vypočítané":)) Spíš s pekla štěstí. Na plnou nádrž - tedy 62l, jsem najel 683km. Nemohu zapírat, že se často neubráním rychlé sportovní jízdě, to prostě s touto Alfou Romeo, v nejsilnější motorizaci - 2.0 benzín 114kW, nejde. A myslím, že by se tomu neubránil snad nikdo, čili hodlám tvrdit že tyto najeté kilometry na plnou nádrž u této Alfinky jsou skutečně maximum:)
Přes všechny "moudré" rady a odrazování od Alfy Romeo téměř ode všech okolo, jsem se tehdy rozhodl tento vůz koupit. Italský design a sportovnost těchto vozů je pro mne srdeční záležitostí. A rozhodně si nemyslím, že jsem prohloupil. Nevím, zda-li mám štěstí a patřím mezi pár 100% spokojených vlastníků Alfy Romeo, ale tento vůz opravdu po celou dobu jezdí bez vetších závad výborně. Jediná abnormální závada byla, když se nařízla hadice od klimatizace o hranu chladiče a unikla z ní náplň. Jinak klasika - výměna oleje, chladící kapaliny, stíracích gum stěračů, žárovek, šlupek (totálně sjetých pneu od předešlého italského majitele). Pneu jsem si objednal nové - Pirelli PZERO NERO 205/45 R16, a nemohu si je vynachválit. Auto jezdí úplně jinak, sedí na silnici v zatáčkách jak přibité, i na mokré vozovce. Byl jsem s nimi i na okruhu v Brně na Renocaru, maličko se sjely, ale s autem jsem byl v jeho živlu:) Obzvlášť v porovnání s předešlými šlupkami, kdy mi od rychlosti 80km/h začal nepříjemně vibrovat volant, je to obrovský rozdíl, jak se teď auto chová klidně a jistě ve velkých rychlostech. Maximální rychlosti jsem dosáhl zatím na dálnici, s 4 pasažéry, jedním psem a do mírného kopce, 202km/h. A to byly ještě staré pneu, dnes s novými, sám v autě a na lepší vozovce by auto dosáhlo rychlosti ještě daleko větší. Zrychlení z 0 na 100km/h, jsme nedávno s přítelkyní naměřili 8,7s, ale úplně naplno to taky nebylo:)
K autě jinak nemám co dodat, vozím se s ním každý den, a až na pár nežádaných zvuků od plastů v interiéru při přejíždění nerovností na vozovce, vůz jezdí bez chybičky:) Volnější plasty, např. přihrádka ve dveřích, se chystám pořádně utěsnit a upevnit. Při vypnutém rádiu ty zvuky občas ticho v interiéru ruší:) Obzlvášťe na našich českých autodromech.
Po spousty bezpečně najetých km, se chystám přes všechny klady tohoto auta udělat krok vpřed a koupit si nějakou novější, větší Alfu (z důvodu častějšího převážení většího počtu lidí) a tuto prodat. Kdyby měl tedy někdo zájem, neváhejte se mi ozvat. Auto je opečovávané, garážované, zacházeno s ním je velmi dobře, opatrně. Pro více informací se mi klidně ozvěte, na dobré ceně bychom se určitě domluvili.
Silné stránky
-Silný motor s krásným zvukem, 2.0 TS 114 kW / 155 koní při 6400 otáčkách, točivý moment 187 Nm při 3500 otáčkách
-Nadčasový krásný vzhled, model z posledního r.v.2000 - facelift, agresivní look
-Velice účinné kotoučové brzdy na všech kolech,a vůbec jízdní vlastnosti, auto skvěle drží v zatáčkách, rychlá akcelerace, přesné řízení, díky těmto vlastnostem - ovladatelnosti vozu a airbagům je vůz velice bezpečný
-Spolehlivost
Slabé stránky
-Praktičnost - je nizounká, má sportovní podvozek, musím jezdit opatrně a vyhýbat se skoro každé nerovnosti.. na polňačky s tímto autem vjezd přísně zakázán!!:))
-Sem tam nějaký nežádaný zvuk od plastů v interiéru, to se ale snadno odstraní.
-Už si asi nic nevybavím:) No leda, někomu by mohla vadit průměrná spotřeba 9l/100km
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto servisuji u známého - bežné výměny kapalin atd. Náhradní díly se mi nezdají vůbec nijak drahé, jak spousty lidí tvrdí a odrazují kvůli tomu od Alfy. Jsou v podstatě stejné jako na Fiat Bravo. Servis zkrátka zatím bez problémů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Standardní jednání, nic převratného.
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 145 2.0 16v Quadrifoglio
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Alfa Romeo 145
-
Alfa Romeo 145 (1996) Majitel: Sonny Crockett
Přidáno: 8.5.2010 4210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2010 229 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.1.2008 434 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.1.2008 59 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Alfa Romeo 145 (2000) Majitel: majkyD
Přidáno: 9.5.2013 198 Majitel 9.21 Uživatelé