reklama


Recenze

xtalker (muž 42 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Scénic 1.9 dci Privilege Confort

9,74 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Scénic, foto 1 Renault Scénic, foto 2 Renault Scénic, foto 3 Renault Scénic, foto 4 Renault Scénic, foto 5 Renault Scénic, foto 6 Renault Scénic, foto 7 Renault Scénic, foto 8
Renault Scénic, foto 9 Renault Scénic, foto 10 Renault Scénic, foto 11 Renault Scénic, foto 12 Renault Scénic, foto 13 Renault Scénic, foto 14 Renault Scénic, foto 15 Renault Scénic, foto 16 Renault Scénic, foto 17 Renault Scénic, foto 18 Renault Scénic, foto 19 Renault Scénic, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Scénic Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:138000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1898 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Pár informací o Scenicu jsem chtěl napsat vždycky, ale nakonec se k tomu dostávám, až když už je v garáži jiný vůz. Tak mi eventuelní špetku sentimentu odpusťte:-)

Scenic mě zaujal od prvních fotografie, v předstihu získal moje sympatie. Poprvé naživo jsem si ho vyzkoušel v září 2003 ve Frankfurtu na autosalónu a koncem stejného měsíce jej doma objednal. Tedy v době, kdy ještě nebylo možné si ho v Čechách v reálu pořádně projet, nákup byl silně emotivně motivován. Jediné váhání bylo v motoru, 1.5 dci/60kW kontra 1.9 dci/88kW, nakonec vyhrál o kus dražší a výkonnější 1.9 - naštěstí. Neumím si ve Scenicu dost dobře představit slabší motor. Zato provedení a výbava byla jasná hned - zlatá metalíza, skleněná střecha a design Privilege s interiérem ve světle béžové kombinaci látka/kůže. Auto dorazilo v listopadu 2003, byl to jeden z prvních Sceniců druhé generace u nás.

Jako takový si s sebou přivezl pár drobností, které se dolaďovaly během záruky. Špatně se řadila dvojka a trojka, rozbil se zámek zadních dveří a něco bylo s klimatizací. Ale vyřešeno, ačkoliv první rok byl Scenic v servisu poměrně často. Postupem doby se stav stabilizoval, auto zrálo jako víno, převodovka se rozběhala, síla motoru subjektivně rostla. Jsem velmi citlivý na akustickou pohodu - interiér Scenicu je tichý, nic tam nevrže, ale od dveří se občas něco ozývalo. Dlouho se mně ani servisu nedařilo určit příčinu, něco vyřešilo opravení uchycení bočních lišt, ale nakonec na vině byly plastové plošky senzorů pod klikami - stačí je přilepit ke dveřím chemoprénem a je po závadě;-)

Design Scenicu mě pořád uchvacuje, mix ostrých hran a jemných oblin je vynikající. Zezadu je zřejmý vliv Avantime, lehce šípovitý profil propůjčuje vozu dynamičnost, detaily jsou výborně propracované. Interiér se nese v podobném duchu, možná je ještě futurističtější. Centrální displej, pod ním panel klimatizace a rádia, plynuje navazující na konzolu řazení. Horní část palubní desky je z jednoho kusu měkčeného plastu, měkčené jsou i výplně dveří. Slícování vynikající (až na napojení konzoly řazení), kvalita plastů solidní (lehké známky ohmatání volantu a madel dveří se začaly ukazovat až kolem 120t. km). Světlý interiér občas potřebuje údržbu, ale není to tak hrozné, kůži stačí umýt a zaimpregnovat přípravkem na kůži, látky drží. Nejvíc je používaní vidět na světlých kobercích, ale to se dalo čekat. Koneckonců stav na 138t. km je vidět z fotografií.

Úžasná je variabilita interiéru. Čtyři šuplíky pod sedačkami, čtyři boxy v podlaze vozu, posuvný box mezi sedadly s integrovaným opěrkami, ohromná klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem, uzavíratelné přihrádky v předních dveřích, do odkládacích prostorů ve dveřích se vejdou bez prolémů 1,5l lahve. K tomu posuvná/vyjmutelná zadní sedadla, sklopitelné sedadlo spolujezdce, integrované protisluneční clony v zadních dveřích, stolečky v předních sedadlech (ale notebook neudrží:-). A vše provedeno vkusně, elegantně. Stále zbývá dostatek prostoru pro cestující. Vepředu je místa dostatek ve všech směrech (měřím 193cm), vzadu prostor pro nohy a šířka jsou ok, pasažéři nad 185 cm se ale dotýkají hlavou stropu (sklo ve střeše zmenšuje výšku). Zavazadlový prostor není z největších, ale má dostatečnou šířku (vejde se tam pětioktávový syntetizér;-) a jeho víko má dvě možné výšky uchycení. Po sklopení dvou sedaček se do auta bez problémů vejdou dvě horská kola (s odmontovanými předními koly), při sklopení prostřední sedačky lze zase převážet v interiéru lyže + 4 pasažéry + jejich batožinu na týden lyžování.

Zvláštní odstavec zasluhuje skleněná střecha. Velmi oživuje interiér, uvnitř je rozdělena na na část nad zadními a část na předními sedadly, přičemž tato je otevíratelná. Buď lze vyklopit jako šíbr nebo odsunout nad zadní část. Lze ji překrýt vnitřní ručně ovládanou clonou. Jediná její nevýhoda je v propouštění hluku při vyšších rychlostech, od 150+ na dálnici hluk ze střechy je nejsilnější zvuková kulisa, trochu pomůže zatažení clony. V zimě v mrazu je od střechy taky občas slyšet vrzání, které zmizí po zachřátí vozu. Ovšem pozitiva jednoznačně převažují, světlo zezhora mi určitě v novém voze bude scházet.

Elektronika je přítomná na každém kroku. Dokonce i box mezi sedadly má servozámek na polohu. Karta místo klíčku, to je známé, displej nahrazující budíky taky. Automatická světla, stěrače, spousta systémů řídících pohon, klasika. Fancinující je zatím ne tolik běžná automatická parkovací brzda, nahrazující klasickou ruční brzdu. Její aktivace se provádí ručně, povolení automaticky. Stačí ji třeba v kopci nebo na semaforu aktivovat a pak se při rozjezdu uvolní sama. Automaticky se zamyká i při vypnutí vozu, znesnadňuje krádež vozu. Bál jsem se, jestli nebude náchylná k závadám, ale bez problémů, v létě i v zimě fungovala ok, celkově na elektronice vozu žádné problémy během provozu nebyly.

Motor a podvozek. 1,9 dci má 88kW a 300Nm, což je na 1,5t těžký automobil s velkým čelním odporem tak akorát. Na dálnici je optimální stálá rychlost 160km/h, maximum je cca 195. Za 3 a půl roku jsem měl spotřebu asi 7 litrů, na okreskách se dá jet svižnou jízdou kolem 6,5, rychlejší dálniční provoz a město odčerpají zhruba 8 litrů každých sto kilometrů. S tím jsem počítal a nijak mě to nepřekvapilo. Zato má motor velmi kultivovaný projev a je relativně tichý. Šestistupňová převodovka motor dobře doplňuje, uspokojivě ale začala fungovat až po ujetí přibližně 20t. km, z počátku byla hodně tvrdá. Podvozek se chová komfortně, ale poskytuje minimální odezvu - moc zábavy se s ním neužije. Zato je perfektně odhlučněný, rázy od od kol a podobné zvuky zde nejsou. Nejsem sportovní řidič, přeferuji pohodlí a komfort, což Scenic dokáže poskytnout.

V roce 2010 nebo 2011 se zřejmě představí další generace, jestli bude stejně povedená jako současný model, určitě bude v hledáčku při výběru dalšího vozu. K Renaultu cítím sympatie, Scenic mě nikdy nenechal ve štychu, nějaké porodní bolesti chápu. Tak uvidíme;-)

Silné stránky

Komfort, kvalita a provedení interiéru a exteriéru, nestárnoucí design.
Spousta místa, variabilita, úložné prostory.
Síla a charakter 1,9 dci.
Praktické inovativní systémy - karta, el. parkovací brzda, automatický ventil nádrže a mnoho dalších.

Slabé stránky

Praskání hlavních halogenových H7 žárovek, vydrží tak 10-15t. km. Výměnu by měl dělat servis (!), dostupnost k žárovkám od motoru je hooodně špatná. Ale časem jsem získal cvik, s trochou obratnosti a úzkým zápěstím se to dá zvládnout.
Zněčišťování bočních okének u zpětných zrcátek - přední sklo je hodně vypouklé a rozráží vodu, která se pak kumuluje před lištou na oknech předních dveřích. Trochu nepraktické.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jezdil jsem do značkového servisu v Chrudimi a v Pardubicích, někdy se něco nepovedlo a musel jsem tam vícekrát... ale poslední rok už to bylo lepší a servis se snažil vycházet vstříc.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Renault Boháč Chrudim - v pořádku. Příjemný prodejní i poprodejní servis

 
reklama

Novinky v recenzi

12.11.2007 00:00

Scenic jsem v létě prodával, možná by byla zajímavá rozvaha prodeje.
Nákupní cena 780t., prodej po 3 a 3/4 letech s najetými cca 140t. km za 310t. V AAA nabízeli při osobním jednání celkem solidních 290t., za 310t. se to prodalo ve značkovém bazaru přibližně po měsíci od přistavení. Tzn. pokles ceny na 39% původní. Zájemcům nejčastěji vadila zlatá barva, jinak vozu nebylo moc co vytknout.


Další vozy Renault Scénic


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Až na závady v rámci reklamace v podstatě v pořádku.

praktičnost
10

V dané třídě/velikosti excelentní.

prostornost
10

Stejně jako praktičnost - perfekt.

jízdní vlastnosti
7

Pohodlný rodinný vůz, ani špetka sportovnosti.

jízdní komfort
9

Solidní, aerodynamický hluk a hluk od motoru nízký, plavná jízda krajinou

provozní náklady
7

Ani málo, ani hodně. Není to malý vůz, žádá si svoje.

výkon motoru
9

Dostatečný, ale víc si představit ještě umím;-)

spotřeba
8

Solidní, ale znám i úspornější vozy.

hlučnost motoru
8

Diesel asi nemůže nikdy dostat desítku;-)

kvalita sedadel
10

Jako křeslo v obýváku, trochu tvrdší, vynikající na delší cesty.

brzdy
10

Dostatečné - parkrát mi moc pomohly.

zavazadlový prostor
10

Pro mé použití naprosto akorát.



reklama





Blesk.cz

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se podle pitvy utopilo

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se…

Na západě Kanady se v zoologické zahradě Calgary utopilo sedm tučňáků. Oznámila to místní…

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní hliník a kovový odpad

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní…

V Hostivaři můžete kromě plastů a papíru konečně třídit i hliník. Většina lidí je zvyklá třídit umělé lahve i…

 

iSport.cz

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i pro hráče, řekl kouč

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i…

Potřeboval tři body víc než sůl. Vladimír Kýhos v náročné době musí přesvědčit výsledky. Zvlášť poté, co mu…

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a domácí rozhodli v závěru

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a…

Sparta zakončila základní skupinu Evropské ligy porážkou 1:2 na hřišti Interu Milán. Svěřenci Davida Holoubka v…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama