reklama


Recenze

xtalker (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 98× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan Qashqai, foto 1 Nissan Qashqai, foto 3 Nissan Qashqai, foto 4 Nissan Qashqai, foto 5 Nissan Qashqai, foto 6 Nissan Qashqai, foto 7 Nissan Qashqai, foto 8 Nissan Qashqai, foto 9
Nissan Qashqai, foto 10 Nissan Qashqai, foto 11 Nissan Qashqai, foto 12 Nissan Qashqai, foto 13 Nissan Qashqai, foto 14 Nissan Qashqai, foto 15 Nissan Qashqai, foto 16 Nissan Qashqai, foto 17 Nissan Qashqai, foto 18 Nissan Qashqai, foto 19 Nissan Qashqai, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta QQ Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:120000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,6

Popis vozu

Ten název se jim opravdu dvakrát nepovedl. Zatím nikdo ho napoprvé nenapsal dobře, pokaždé jej musím spelovat. Přitom v Asii se prodává jako evropsky znějící Dualis. No co už;-)

Když jsem se v létě začal poohlížet po novém voze, měl jsem jasno v jediné věci - auto více orientované na řidiče, kde bude zábava. Další van jsem nechtěl, nejvíc jezdím sám, maximálně ve dvou a ev. větší náklad jednou za rok dám na střechu. Proběhl jsem spoustu autosalonů, zaujala mě Alfa GT, ale hlavou jsem s dotýkal stropu, velmi vážným kandidátem bylo Volvo C30, ovšem přes veškerou touhu po změně zůstávám praktikem, jako hlavní vůz do "domácnosti" to byl extrém. Qashqai mě napadl na poslední chvíli a tak jsem se byl projet... prvním testovaným motorem byl 2.0 benzín ve verzi 4x4. Neuvěřitelně tiché, velmi komfotní svezení. Přitom prostornost akorát, design, který se mi líbí - už jenom najít správnou variantu;-) V dalším testu byl 2.0 dci, taky 4x4. Excelentní motor, výborný zátah, trochu hlučnější než benzínový dvoulitr, ale pořád nadstandard. Ten chci! Ovšem požadavek bílá barva a 2.0 dci ve verzi 2x4 mi továrna v Británii, přeplněná objednávkami, byla při objednávce v červenci schopna dodat v únoru 2008. To je trochu moc, Nissan není při vší úctě Ferrari. Ale když trochu slevím, tak víceméně k dodání okamžitě byly oba benzíny (2.0 a 1.6) a diesel 1.5 v barvě Urban Silver, což je taková světlá šedo-stříbrná. Ok, na 1.5 dci jsem slyšel samou chválu, do toho. Jednalo se o předváděčku manželky majitele autosalonu, najeto asi 3t. a to auto vůbec nejelo. 2.0 benzín vykázal během testovací jízdy spotřebu kolem 12l, 1.6 benzín je při rozdílu oproti dieselu 35t. Kč nezajímavý. Ale přece není možné, aby se ta 1.5 chovala tak letargicky! Jako poslední pokus před hledáním jiného cíle jsem si nechal připravit konkrétní vůz, který bych kupoval. A zajímavá změna, syrovost malého nafťáku je znatelná, ale jede mnohem lépe než předváděčka. Plácli jsme si;-)

QQ je zajímavý mezistupeň mezi hatchbackem nižší střední třídy a malým SUV. Vlastnosti hatchbacku se projevují v sympatických rozměrech, délka 4315mm dává dobrou šanci pohyblivosti ve městech, DNA z SUV zase nabízí zvýšenou světlost, spodní kryt motoru nebo plastové lišty okolo karoserie. Do terénu bych se s ním neodvážil (a ani to k životu nepotřebuji), stačí lesní cesta nebo vyšší obrubník ve městě - na to si troufne snadno. Oceňuji, že design není agresivní, zvlášť ve světlých barvách vypadá velmi čistě a technicistně, není to přitloustlý mastodont.

Interiér v provedení Tekna je v černo-stříbrné s bílým stropem. Sedačky mají potah z materiálu ala dámské punčocháče, efektní, ale umělé na první pohled. Jsou relativně měkké, ve Scenicu se mi sedělo lépe. Palubní deska je provedena až na prostřední konzoli z měkčených plastů, působí solidním dojmem, všechno je při ruce a vítězí jednoduchost. Co nepotěší a překvapí, je nedostatek odkládacích prostor. Třeba láhev 1.5 l se nevejde nikde, schránka před spolujezdcem je tak na manuál k vozu a mapu. Volant upoutá na první pohled, mohl by být i v mnohem sportovnějším voze. Je na něm ovládání radia a BT handsfree (standard u všech modelů). Klimatizace je duální s možností přepnutí do nízkotlakého režimu (tišší, vzduch vycházi zejména z horní části palubní desky), vestavěné rádio integruje BT handsfree s možností uložení 5 spárovaných mobilů a vlastního telefonního seznamu a hraje na fabrický model docela slušně. Ovšem neumí přehrávat z CD MP3, nemá žádný externí vstup a dokonce ani žádný zadní konektor pro rozšiřující příslušenství. Připojení něčeho z venku se musí řešit přes FM modulátor. Vyzkoušel jsem různé tipy se žalostným výsledkem, až Monster iCarPlay Wireless 200 pro iPod nabídl akceptovatelný zvuk, ale CD hraje pochopitelně pořád lépe.

Verze Tekna (resp. Acenta, která se liší jenom barevným pojetím), obsahuje všechno potřebné pro využití automobilu. Litá 16" kola, mlhovky, aut. klimatizaci, aut. světla a stěrače (konečně fungují tak, jak by člověk očekával), el. okna a zrcátka (také el. sklopná), vestavěné audio, BT, 6x airbag, ABS... Zato příplatková výbava je poměrně skoupá, pouze dva packety, kde jeden obsahuje parkovací senzory, ESP a tempomat, druhý prosklenou střechu a CD changer. Není možné si vůz sestavit podle vlastních potřeb, variant je málo - přitom v Německu to možné je.
Další verze jsou Visia (základní - man. klima, bez aut. světel a stěračů, litých kol atd.) a Tekna Pack, resp. Acenta Pack, která přidává oba packety a navíc xenony a 17" kola. Tato verze ale není dostupná pro 1.5 dci.

Motor a jízda. 78kW/240Nm a obsah 1461 cm krychlových pro 1407 kg vážící automobil, jaký je to kompromis? Překvapivě menší, než bych čekal. Do cca 2500 ot/min je rozjezd pozvolnější, pak se motor probudí, trochu cukne a QQ se rozjede poměrně dynamicky. Výkon začíná klesat kolem 5000 ot/min. Rozhodně není brzda provozu, na dálnici je schopen generovat tachometrových 200km/h (cca 185km/h v reálu). 6° převodovka je sladěna s motorem dobře, šestka je vyloženě volnoběh. Ve dvou na palubě jsou dynamické hodnot identické, pro plné obsazení už by dalších pár kW určitě prospělo.
Při vyloženě ekojízdě se spotřeba dá udržet hluboko pod 5l/100km, dálnice při 130km/h je za 6l/100km, město lehce přes. Dlouhodobou spotřebu mám 5,8 l/100km, což považuji za vynikající hodnotu.
Qashqai je naladět poměrně komfortně, ale dá se s ním užit i hodně legrace, nechá si líbit i ostřejší průjezdy zatáčkami, které ho extrémně nerozkývají, vyšší stavba nijak negativně pocit z jízdy neovlivňuje. Oproti předešlému Scenicu je to nesrovnatelné.

Silné stránky

- Motor a spotřeba
- Jízdní vlastnosti
- Potřebná výbava sériově
- Ohromná zpětná zrcátka
- Perfektní rejd

Slabé stránky

- Málo odkládacích prostor
- Radio nezvládá MP3
- Poměrně nepřehledná karoserie
- Ještě jsem si nezvykl na turboefekt a změnu nastavení ventilů mezi 2000 a 3000 ot/min. Prostě to dvakrát za sebou cukne - uvítal bych lineárnější chod jako měl 1.9 dci; zřejmě daň za downsizing:-/

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzniklé drobnosti řešili okamžitě (Color Car HK).

Ve 120t. destrukce motoru, krátce po skončení oficiální záruky. Praskla ojnice, prorazila blok motoru. Oprava = výměna motoru, cena byla 170t. Kč. Tento motor je sice úsporný, ale tím jeho klady končí. Něco podobného mi do auta už nesmí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nissan Color car v Hradci Králové, velmi vstřícný přístup.

 
reklama

Novinky v recenzi

10.9.2009 23:21

po dlvou letech a pár dnech...

... má QQ najeto 75t. km, spotřeba se ustálila na minule zmiňovaných 5,6 l/km, což stále obdivuji. Asi nejvic mě na autě štvou měkké sedačky, po delších trasách si připadám docela rozlámaně a byť jsem si myslel, že to překonám, tak absence držáku na 1,5l lahev mi pořád vadí taky;)
Jinak pohoda, převládá spokojenost, ve srovnání s vozy kolegů má QQ mnohem tvrdší lak, nevadí mu větve nebo běžná lišej z parkovisť. Začínám se ale pomalu ohlížet po náhradníkovi, uvidíme. Možná je ale i varianta, že QQ zůstane doma déle než je mým tříletým zvykem.

26.10.2008 00:00

Qashqai pomalu dokončuje prvních 50t. km, má za sebou druhou servisní prohlídku. Chová se prakticky pořád stejně, jízda je příjemná, motor má lehce nelineární chod, ovšem ještě klesla spotřeba; není problém jet za průměrných 5,6 a to včetně dálničních úseků. Na okreskách mimo město dosáhne i na průměr 4,5. Optimální rychlost na dálnici je kolem 122 km/h, pak odčerpává paliva nejméně. Palubní deska drží, nevrže, něco se občas ozve od sedadla řidiče a madla dveří spolujezdce. V součtu spokojenost, velikost/komfort/provozní náklady jsou dle mého za jedna.

12.1.2008 00:00

Právě mám za sebou kontrolu na 20t. km, byť lehce rozpačitě. Dva dny před plánovanou návštěvou mě totiž QQ nechal stát na dálnici a do servisu jsem se dostal až s pomocí odtahovky. Uvolnila se jakási hadička, management motoru inicioval ohrožení motoru a tak ho vypnul. Nissan Assistance zafungovala dobře, půjčení jiného vozu gratis, spokojenost. Ale je to už podruhé, co mě qashqai nechal na holičkách; poprvé na Ruzyni se během dovolené totálně vybila baterie. btw: Ad brzdy - zřejmě je to vlastnost, zatuhávají pedály i jiných 1.5tek. Hmm.

2.12.2007 00:00

Qashqai nemá v palubním počítači aktuální spotřebu, pouze průměrnou. Zajímalo mě, kolik si bere při takřka maximální zatížení. Na dálnici jsem ho rozjel, vynuloval průměrnou rychlost a průměrnou spotřebu a po 30km vypadal výsledek takto: Průměrná rychlost 182 km/h, průměrná spotřeba 11,9 l/100km. To považuji za solidní, čekal jsem větší vír v nádrži;-)

26.11.2007 00:00

V rámci svolávací kampaně na opravu držáků bočních airbagů jsem si nechal překontrolovat brzdy. Občas se stává, že pedál zatuhne, když je motor vypnutý, tj. při startování se nedá zmáčknout brzda a pokaždé je potřeba použít ruční brzdu, aby auto při zmáčknutí spojky neujelo. Hmm, závada nenalezena, prý je to normální (?). Což se mi nezdá, žádný předchozí vůz se takto nechoval a qq to dělá až poslední dobou. Bývám agresivní, když mi někdo vykládá nesmysly, uvidíme, co na to jiný servis při garanční prohlídce.


Přidat názorDiskuse: Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna

Další vozy značky Nissan


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

Úplně si nejsem jistý.

praktičnost
9

Rodinný vůz to není, ale něco se do něj vejde. Nejen ve městě přijde vhod vyšší světlost podvozku.

prostornost
9

Řidič i spolujezdec mají místa akorát.

jízdní vlastnosti
10

Vhledem k provedení a stavbě vozu výborné.

jízdní komfort
9

Pohodlné, dobře filtruje rázy od podvozku, na palubě ticho.

provozní náklady
10

Vynikající.

výkon motoru
9

Při obsazení 1-2 osobami překvapující.

spotřeba
10

Ještě jsem neměl úspornější auto.

hlučnost motoru
8

1.5-ka občas generuje mechanické zvuky, které se nefiltrují, dvoulitry jsou tišší. Ve finále je ale víc slyšet hluk odvalování kol.

kvalita sedadel
7

Poměrně měkké, boční vedení ucházející.

brzdy
10

Nejsou jedovaté, umožňují jemné dávkování.

zavazadlový prostor
10

Vyšší nákladová hrana, ale snadno přístupný a široký. Sklápí se pouze zadní opěradla, sedák zůstává na místě = ložná plocha není rovná.


Více o modeluNissan Qashqai
Dlouhodobý test: Nissan Qashqai dCi 130 Xtronic (1.díl) Dlouhodobý test: Nissan Qashqai dCi 130 Xtronic (1.díl)

Do redakce Auto.cz dorazil další vůz na dlouhodobý test.…

Nissan Qashqai a X-Trail Premium Concept: Více stylu a luxusu Nissan Qashqai a X-Trail Premium Concept: Více stylu a luxusu

Nissan se rozhodl oslavit prodejní úspěchy svých…

 

reklama





Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama