Recenze

x.kiska (muž 49 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Ka Trend

8.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Ka, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta blob Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 69 kroutící moment [Nm]: 102 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.2 maximální rychlost [km/h]: 159 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 224 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.9

Popis vozu

Hned na úvod je potřeba říci, že toto opravdu není recenze vozu a umlčet všechny rýpaly a vysvětlit proč ne Fiestu, 500, Polo, Cígo nebo nedejbože něco od rejžáků...(Clint Eastwood již ví).
pro ty z Vás, které zajímá jaké je to auto, vřele doporučuji následující odstavec přeskočit.

Zadání jsem měl jasně dané, proč to nepřiznat, od manželky - malý auto na pojížďky a hlavně hezký, něco pro holku. Do 200k a nové. Velké auto nepotřebujeme, bude to druhé až třetí auto v baráku. Nechci kupovat nic složitého, takže atmosféru benzín. Jo a 4 válec, protože liché počty sluší Wartburgu a Volvu. Starý Jimny 4x4 s navařenou kolejnicí místo nárazníku jsem si neprosadil. Navíc už káčko, staré, měla a nové se jí líbí taky...
Všudypřítomé reklamy na nejkvalitnější auta za sto tisíc už mi lezou krkem, ale nedalo mi to a zkusil jsem... příště radši rovnou zavolám Horsta Fuchse a poslechnu si úžasnou nabídku na dva MultiChoppery za cenu jednoho a masážní polštářek proti hemoroidům zdarma. Aspoň to bude mít styl a vola ze sebe udělám sám. Asi jsem ve škole nedával pozor anebo nejspíš dával, ale sto tisíc na leasing není sto tisíc... i když to prodejce tvrdí, no a za hotové to máme za stovosumdesátdevět, ale leasing na šest let je i s úžasným nejskvělejším povinným ručením (bez bonusů) a voňavoučkou, sluníčkovatou havarijkou s jen pětiprocentní spoluúčastí..(no minimálně desettisíc, že..) takže za sto jo nebo ne?!!! ... 안녕히 가세요 내 엉덩이에 키스!

Ford Ka - 1.2 Trend / zelená Jump
Akce Green Cars Ford Charouz 2012
Sada Trend Plus (CD rádio s MP3, AUX, 6x repro, man.klimatizace)

Jen, kdyby náhodou někoho zajímala současná "cenotvoroba" tak tady je nabídka... základní cena 229.790,- a k tomu 25.500,- za paket Trend Plus, nějaké ty neodškrtnutelné drobnosti jako lékárnička a dopravy auta ... 258.554,- což by byla samosebou naprostá zhůvěřilost za tohle auto ... taky si to nikdo nikdy za tyhle peníze nekoupil a nekoupí, že :-)
Ale po započtení akcí a slev - 174.254,- s DPH

Jestli hledáte test jízdních vlastností, srovnávání výkonů a videa z Nordschleife, zklamu Vás...zaprvé toho už bylo napsáno a natočeno habakuk a zadruhé ať to radši dělá někdo kdo to umí. Já se tu pokusím napsat pár postřehů jak se s autem žije.

Ford se snažil udělat z nového Ka stylovku, něco jako 500...zkusil to hlavně cenou. A takhle to ale evidentně nefunguje! Ka je malé auto, možná proto zastoupení Ford sestoupilo z bájných výšin marketingového nebe na zem mezi smrtelníky, zhodnotilo prodeje, upravilo první cenu pro výbavu Trend a z Ka se stalo malé levné auto - takhle už to smysl dává. S akční cenou a paketem od dealera začíná všechno pěkně zapadat do sebe. Pokud se na něj budete takhle dívat nemusíte mu nic "odpouštět" naopak mnohdy příjemně překvapí. Prostě si kupujete sociální výbavu a hledáte nejlepší poměr cena/výkon.

I. kvalita zpracování, materiály
plasty - ano, opravdu jsou všude tvrdé plasty. Dělicí roviny mají otřepy a lícování :-) třebas přední práh (scuff) se spodkem palubovky. Občas (pořád) něco drnčí - třeba středový kryt palubky.

koberce - nečekejte sílu peršanu, slaboučký jekor musí stačit.
sedačky - trochu plátýnko, lesklé a klouzavé :-) ale jinak příjemné
šrouby - občas vidíte i to co by vidět být nemuselo, ale o tom více v kapitole praktičnost a vychytáfky

II. no a ta je tady - praktičnost a vychytáfky
zadní sedačky - obnažené šrouby oceníte. I z pidiauta můžete hbitě udělat stěhováček. K úpravě na akční model "Gruzavik" stačí odmontovat 6 šroubů a zadní nedělené opěradlo (4x šroub M8) a zadní sedák (2x šroub M8) jsou venku.
přední sedačky - bez možnosti snížit sedadlo. Škoda mít sedadlo řidiče o 5cm níž, hned je to jak v Alfě :-) Co je ale trochu problém, je mezera pod opěradlem, mobil, cigára, peníze, klíče...nekonečná studnice věcí propadávajících za sedačku spolujezdce.

odkládací prostory jsou všeobecně problém, mobil není kam položit, do dveři se vejde maximálně malá půllitrová lahev, ale nebojte se nic, do držáku na kelímek plechovku Březňáka nacpete :-)

III. kde udělali soudruzi chybu
nádobka ostřikovače - malé hrdlo a dost pod úrovní kapoty, pokud si nemyslíte, že motor je potřeba pravidelně omývat nemrznoucí směsí do ostřikovačů, trychtýřek se šikne...

kryt zrcátka - spíš než chybu, to vidím jako optimalizaci vývojových nákladů .-) nevím, kdy si toho vývojáři všimli, že jim nevychází klimatesty a spára vnějšího krytu zrcátka je větší a větší a větší...předělávat formu na plechy je drahé, moc drahé, úprava formy na plasty taky není zadarmo, takže ten další klip co by držel kryt nahradíme, ale čím? Samolepka bude stačit:-) Docela by mě zajímalo, jestli to nakonec tou klimakomorou prohnali a jak dlouho hledali odpovídající samolepku s tím správným lepidlem, splňující požadavky na UV záření, návodku na lepení, degradaci plastu .-)

rádio - všude se to píše a světe div se, je to pravda - tlačítka jsou titěrná a ještě zapuštěná, takže ten kdo vlastnil v šesté třídě japonský digitálky s kalkulačkou má zřetelnou výhodu a odpovídající trénink. Na obranu celé "muziky" v autě je nutno říci, že se šesti repro hraje velice slušně!

opěrky hlavy - a především ty zadní...nečekal jsem že budu často někoho vozit vzadu, popravdě auto beru jako 2+0 možná 2+1 za spolujezdcem. Zadní opěrky budete mít stažené dolu, už tak malé zadní okno zakryjí celkem spolehlivě, když jsou nahoře. A v tom je ten problém, usadíte se dozadu, opřete a dostanete bodyček mezi lopatky od stažené opěrky. Zde začíná první dějství vtipné gymnastiky. Zatím je v hlavní roli nešťastník, který se uvolil cestovat na zadním sedadle. Za předpokladu, že to není dítě - to by mělo stejně dětskou sedačku, začíná spolujezdec s vtipnou gymnastikou ne nepodobnou výkonům hadích žen z Mongolska. Zkusí dát ruce za hlavu, ale jak je předkloněný se zaraženou opěrkou v páteři nejde to a radši se otočí. Vytahuje oběma rukama opěrku, která jde dost ztuha. Ve zpětném zrcátku věru vtipné... druhé dějství ale čeká nejspíš Vás jako řidiče. Hadí žena, popřípadě muž vystoupí a opěrka zůstává nahoře...a vadí! Znalý komičnosti prostocviků nutných k vytažení opěrky, sklápíte opěradlo svého sedadla a noříte se k opěrce na zadním sedadle za spolujezdcem. Logicky očekáváte, že mírným tlakem dolů ji zasunete, pak si vzpomenete na bezpečnostní předpisy a šátráte levou rukou po pojistce nožičky a modlíte se aby byla zrovna na téhle straně - máte štěstí - je tam! ...no ono to "štěstí" budete mít tak jako tak, ale to zjistíte hnedle vzápětí, když opěrka stále nepůjde dolů. Nu což, ponoříte se ještě hlouběji do útrob vozu, hlavu frajersky ohnutou na stranu pod stropem. Jednou rukou zamačkáváte levou pojistku, druhou rukou pravou pojistku...ale čím mám proboha zasunout opěrku! Můžete poprosit spolucestujícího, který Vás jistě se zájmem sleduje, o pomoc - dovnitř už se nejspíš nevleze, ale kufrem by to bylo optimální...
Ano, teď nadchází ta pravá chvíle, která vás definitivně přesvědčí, že těch šest tisíc za domontáž centrálního zamykání (v tomto případě především odemykání) budou jedny z nejlépe vynaložených prostředků na tunning Vašeho vozu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

FORD Charouz Praha Černokostelecká. Spokojenost, co nabídnul to splnil, příjemné a profesionální vystupování. Jedinou vadou byla doba doručení TP - dle vyjádření prodejce způsobená zasíláním TP z centrály FORD...

 


Přidat názorDiskuse: Ford Ka Trend

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Ford Ka



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

nové...

praktičnost
7

malé auto, s ohledem na požadavky je praktické

prostornost
5

malé auto...

jízdní vlastnosti
9

je s nim prostě prdel .-)

jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
10

nové, takže spokojenost...

výkon motoru
8

no jo no, 1,9 TDI to není :-D

spotřeba
8
hlučnost motoru
8

mohl by hlučet víc

kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…