Recenze

woody-alien (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Suzuki Jimny JLX 1.3 VVT

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 79× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Jimny, foto 1 Suzuki Jimny, foto 2 Suzuki Jimny, foto 3 Suzuki Jimny, foto 4 Suzuki Jimny, foto 5 Suzuki Jimny, foto 6 Suzuki Jimny, foto 7 Suzuki Jimny, foto 8
Suzuki Jimny, foto 9 Suzuki Jimny, foto 10 Suzuki Jimny, foto 11 Suzuki Jimny, foto 12 Suzuki Jimny, foto 13 Suzuki Jimny, foto 14 Suzuki Jimny, foto 15 Suzuki Jimny, foto 16 Suzuki Jimny, foto 17 Suzuki Jimny, foto 18 Suzuki Jimny, foto 19 Suzuki Jimny, foto 20 Suzuki Jimny, foto 21 Suzuki Jimny, foto 22 Suzuki Jimny, foto 23 Suzuki Jimny, foto 24 Suzuki Jimny, foto 25 Suzuki Jimny, foto 26 Suzuki Jimny, foto 27 Suzuki Jimny, foto 28 Suzuki Jimny, foto 29 Suzuki Jimny, foto 30 Suzuki Jimny, foto 31 Suzuki Jimny, foto 32 Suzuki Jimny, foto 33 Suzuki Jimny, foto 34 Suzuki Jimny, foto 35 Suzuki Jimny, foto 36 Suzuki Jimny, foto 37 Suzuki Jimny, foto 38 Suzuki Jimny, foto 39 Suzuki Jimny, foto 40 Suzuki Jimny, foto 41 Suzuki Jimny, foto 42 Suzuki Jimny, foto 43 Suzuki Jimny, foto 44 Suzuki Jimny, foto 45 Suzuki Jimny, foto 46 Suzuki Jimny, foto 47 Suzuki Jimny, foto 48 Suzuki Jimny, foto 49 Suzuki Jimny, foto 50 Suzuki Jimny, foto 51 Suzuki Jimny, foto 51 Suzuki Jimny, foto 53 Suzuki Jimny, foto 54 Suzuki Jimny, foto 55 Suzuki Jimny, foto 56 Suzuki Jimny, foto 57 Suzuki Jimny, foto 58 Suzuki Jimny, foto 59 Suzuki Jimny, foto 60 Suzuki Jimny, foto 61 Suzuki Jimny, foto 62 Suzuki Jimny, foto 63 Suzuki Jimny, foto 64 Suzuki Jimny, foto 65 Suzuki Jimny, foto 66 Suzuki Jimny, foto 69 Suzuki Jimny, foto 70 Suzuki Jimny, foto 71 Suzuki Jimny, foto 72 Suzuki Jimny, foto 73 Suzuki Jimny, foto 74 Suzuki Jimny, foto 75 Suzuki Jimny, foto 76 Suzuki Jimny, foto 77 Suzuki Jimny, foto 78 Suzuki Jimny, foto 79 Suzuki Jimny, foto 80 Suzuki Jimny, foto 81 Suzuki Jimny, foto 82 Suzuki Jimny, foto 83 Suzuki Jimny, foto 84 Suzuki Jimny, foto 85 Suzuki Jimny, foto 86 Suzuki Jimny, foto 87 Suzuki Jimny, foto 88 Suzuki Jimny, foto 89 Suzuki Jimny, foto 90 Suzuki Jimny, foto 91 Suzuki Jimny, foto 92
 

Technické info

Přezdívka auta Suzuki Jimny Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:27390 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1328 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.2 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 113 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Úvodem je třeba říct, že nejsem myslivec, nerybařím a ani nebydlím v sousedství Krakonoše a jeho poněkud upovídané sojky. Jaké důvody mě tedy vedly k tomu, abych k „přepravě osob a nákladu“ pořídil malý off-road ortodoxní konstrukce a tomu odpovídajících jízdních vlastností ?

Když odhlédnu od chuti „hrát si“ i v dospělém věku, pak to byla především potřeba menšího, obratného auta ,nenáročného na servis a údržbu pro zdolávání krátkých a ještě kratších vzdáleností. Auta, s kterým by se ve městě snadno parkovalo i ženě, auta pro jednu až dvě osoby + příruční „žebradlo“. A to všechno do 250.000 Kč.

Požadoval jsem alespoň minimální osobitost, trochu nevšednosti. A to Jimny splňuje do značné míry. Nicméně rozhodujícím důvodem, proč dát přednost ojetině před zcela novým malým autem(např.Fusionem) byla lokalita mého obydlí. To se nachází v kaňonu na březích Labe. Silnice do dvou nedalekých okresních měst věrně kopíruje řeku, je zcela v rovině a dala by se jistě zvládnout i limuzínou typu Taty Nano. Zato vyjet do sousední vsi znamená překonat převýšení téměř 300m na třech kilometrech silnice. S trochou nadsázky se dá říct, že v zimě je někdy takový výlet běžným autem možný pouze s pomocí přídavného traktoru.

Poté, co jsem absolvoval testovací jízdu s vypůjčeným Jimnym do lesů, vod a strání, bylo rozhodnuto a mně zbývalo pouze nějak šetrně to sdělit manželce, která nejspíš tajně snila o nové Fiestě. V hlavě jsem si skládal perly typu „baby-SUV“ , „auto s duší“, „žádná tuctovka“ apod., ale nebylo to potřeba. Když ta dobrá žena uviděla vyhlídnutej kousek in natura, zalíbil se jí a další věci neřešila.

Jimnyho jsem tedy koupil v menším, ale celkem známém bazaru. Vyrobili ho na konci roku 2004, prodali v Německu a v roce 2010 s promáčklým pravým bokem dovezli k nám. Oprava boku byla provedena v autorizovaném servisu , včetně fotodokumentace. Celkově je auto ve velmi zachovalém stavu.

Suzuki Jimny je zcivilizovaným nástupcem legendárního malého off-roadu Samurai. Účelné hrany na karoserii ustoupily líbivějším oblinám, blatníky se vytáhly ven a celkově auto získalo modernější a hravější vizáž. Popravdě, při prvním přímém setkání jsem měl dojem, že jsem se ocitl v království hraček pro dospělé. Že jde o seriózní auto, které zvládne i něco víc než polní cestu, poznáte vzápětí. Masivní žebřinový rám, tuhé nápravy s vinutými pružinami, minimální převisy, chybějící zástěrky a slušná světlá výška. Vpředu podélně uložený benzinový čtyřválec přenáší přes pětistupňovou převodovku náhon na zadní kola. Rok výroby 2004 znamená, že přední náhon se přiřazuje postaru druhou pákou. Zamačknutím a posunutím ještě vzad pak zařadíte redukci 2:1, která se náramně hodí v terénu.

Uvnitř najdete relativně dost prostoru pro řidiče a spolujezdce, pohodlná sedadla, která ale mají pro mě dost úzký sedák. A to nejsem žádný Otesánek. Volant ani výška sedadla řidiče nejdou nastavit, přesto je pozice za volantem dobrá. Dvě zadní sedadla jsou spíše nouzová a pohodlně se na ně vejdou pouze děti nebo pasažéři zvyklí z Octavie I. Z auta je naprosto skvělý výhled do všech stran. Nepřekáží ani rezerva na zadních dveřích. Při prvním couvání jsem se úplně lekl, jak je zadní sklo blízko. K dokonalému přehledu přispívají i velká zpětná zrcátka. Ve městě vás nadchne schopnost Jimnyho vmáčknout se i do takové podélné mezery, kterou řidiči většiny malých vozů míjejí se sklopenýma ušima. Rozvor 2250 a velký rejd vám umožní otáčet se prakticky na fleku. Z nadstandarní výbavy má můj Jimny el.ovládání předních oken, el.zrcátka, rádio s kazeťákem, manuální klimatizaci a centrál na klíček.

Jízda po silnici není Jimnyho doménou, ale drží se statečně. Lze ji srovnat s jízdou v osobních dodávkách typu Berlingo nebo Kangoo starších generací. Zvýšené těžiště, krátký rozvor a výška větší než šířka vás donutí být obezřetný hlavně při nájezdu do zatáčky. Není to ale nic dramatického, jen je třeba si uvědomit že kromě ABS v autě nejsou žádní elektroničtí přisluhovači. Je to jen na vás. K tomu vám pomůže řízení. Doporučuju odpustit si ležérní držení volantu. Kontakt řízení se silnicí je totiž absolutní. Auto samo o sobě není tak tvrdé a uskákané, jak byste čekali, naopak je jízda celkem poklidná, ale na volantu se o silnici dozvíte úplně všechno. Dá vám pocítit každou díru, hrbol, rýhu nebo obyčejné zvrásnění.

Motor, šestnáctiventilová 1.3ka s rozvodem DOHC (řetězem) o výkonu 60 kW a točáku 110 Nm, mě mile překvapil. V nízkých otáčkách mu nehrozí klinická smrt, naopak slušně zabírá, vytáčení se nebrání a do rychlosti 100 km/h je i tichý. Ideální cestovní rychlost leží mezi 80 až 100 km/h. Do vyšších rychlostí se pouštím sporadicky, kromě narůstajícího hluku to není ani zábavné. Zkusil jsem si za sucha předjet pár umírněnějších řidičů a jde to taky. Na tachometru jsem měl 120 a žádný předsmrtný třas se nekonal.

Jízdu v nějakém extrémním terénu jsem zatím nezkoušel. V podmáčeném lesním porostu mimo cesty ale Jimny neměl ani na univerzálních gumách Bridgestone Dueller žádný problém. Jistě i díky váze kolem 1050 kg, což je o téměř dvě stě kilo míň než má třeba Niva. Kvůli těmhle výletům jsem sundal i tažné zařízení, aby mi nezmenšovalo zadní úhel. Přední náhon a redukci jsem řadil, až když jsem potřeboval jet opravdu pomalu, jinak to zvládl zadní náhon. Přední náhon se dá přiřadit i za jízdy, ale měl by se používat jen na kluzkém povrchu nebo při těhle terénních vložkách.

Jimny mě prostě okouzlil. V určitém věku se člověk rád vrací ke starým dobrým věcem a Jimny takovou starou dobrou věcí je. Pokud mu odpustíte trochu toho nepohodlí a strohý, serepetiček prostý interiér, je to ideální auto na kratší vzdálenosti nejen pro Trautenberga a jeho lidi. Auto které můžete použít na cestu do práce a při návratu se vyblbnout někde na louce nebo v lese. Auto, ve kterém si spíš než na policejní Passaty budete muset dávat pozor na zuřivé ochránce přírody a majitele „postižených“ pozemků. Jako jediné auto do vícečlenné rodiny Jimny určitě vhodný není, ale pro doplnění „vozového parku“ můžu jedině doporučit.







Silné stránky

Vyjímečnost
Jednoduchost a robustnost
Schopnosti jízdy mimo silnice
Živý a pružný motor
Vynikající výhled všemi směry
Snadné parkování

Slabé stránky

Strohý interiér
Úzké sedáky
Kufr malý až žádný

Z hlediska užívání auta jsou to ale prkotiny.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto prošlo technickou hned po dovozu, nicméně jsem ho vzápětí vzal na výměnu kapalin, filtrů a celkovou kontrolu. Vše v pořádku a doufám, že v tomhle trendu budeme pokračovat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem našel na netu, zavolal do bazaru a dojel se na něj podívat. Absolvoval jsem asi 30 minutovou zkušební jízdu a hned druhý den jsem ho odvezl. Prodej proběhl hladce a bez problémů. A ještě k tomu bylo venku krásně...

První drobná nehoda

Ano, nechal jsem se trochu unést při jedné terénní vyjížďce a poněkud necitlivě napálil levé přední kolo o kámen. Jimny potom začal na silnici v rychlosti kolem 80 km/h vibrovat, resp. vibroval volant.

Po ohledání jsem zjistil ťuklej disk a odvezl Jimnyho na převážení kol. Disk jsme opravili a po vyvážení už zase Jimny jezdí jak novej.

Jinak spotřeba měřená stylem plná nádrž-jízda-plná nádrž se v režimu krátkých jízd do 20 km v kombinaci s objevitelskými cestami po necestách ustálila mezi osmi a půl a devíti litry. To je příznivá cena za radost.

 

Novinky v recenzi

12.1.2011 22:10

Jimny Must Go On !!!

Těžko se mi to píše, ale po necelém roce soužití se loučím se svým kamarádem do deště i bláta - Jimníkem Prvním. Původně jsem to neměl v úmyslu, ale naskytla se možnost dobrého prodeje prakticky bez ztráty koruny, a zároveň se trochu (dost) změnila moje osobní situace a Jimny se stal mírně nadbytečnou ozdobou.

Kupující je nadšenec a na Jimnyho prý dostal zálusk na dovolené na Krétě, kde si s ním ve verzi cabrio užíval výlety do přírody.

Takže gratuluji pánovi, který Jimníka koupil, ke štice městských uliček a lesních pěšin a přeju ať mu slouží ve zdraví tak jako mně.

Tímto zároveň oznamuji, že moje recenze zde na auto.cz bude stažena v neděli 16.ledna.

Díky všem, kteří Jimníka tak krásně hodnotili i všem ostatním, kterým moje recenze třeba něco přinesla.

17.10.2010 00:59

Návrat Jimnyho

Takže po měsíci užívání mi sestra vrátila Jimnyho. Její Partner je jako nový a pojišťovna slízla od servisu účet na 106 tisíc.

Za ten jeden měsíc bylo najeto cca 2000 km, z čehož většinou byly kratší pojížďky, ale také se párkrát jelo do Prahy (přibližně 130 km tam, 130 zpátky).

Požádal jsem o krátké zhodnocení a na adresu Jimníka zaznělo zhruba toto. Je to překvapivě šikovné a svižné auto do města a ani na delších tratích nepřivede uživatele k myšlenkám na sebevraždu. Naopak má pro průměrnou českou ženu po třech dětech nepříčetně úzký sedák (zámek pasů tlačí do boku) a pro častou přepravu více než dvou lidí je zcela nevhodný, neboť majiteli hrozí chronická destrukce zad z manipulace se sedačkami. Pokud se vůbec týká rodinného používání , ke kladům lze přičíst pouze šetření rozpočtu, protože co se do auta nevejde, to si prostě nekoupíš....Tož tak. Tohle všechno jsme ale věděli, a tak nám to při zdolávání terénních zlomů chmury na čele nedělá.

16.9.2010 22:13

Jimny slouží lidu !!!

Již přes týden Jimny slouží dělnému lidu, konkrétně mojí sestře k přepravě do práce a po nákupech. Způsobila to drobná nehoda, při níž řidič náklaďáku při couvání prakticky zrušil zadek sestřina Peugeota Partner. Než dojde k nápravě (což střízlivě odhaduju nejmíň na měsíc), bude Jimny plnit mission impossible - přepravovat sestru, jejího přítele a tři děti plus nespočet bagáže. Bude to nejspíš zajímavej hlavolam, protože najednou to určitě nepůjde. Naštěstí je sestřin přítel vášnivej cyklista.

Všechno zlé je ale pro něco dobré, a tak jsem této příležitosti využil k tomu, abych pod dohledem sestřina znalého oka a za pomoci jejího "nádobíčka" trochu zaexperimentoval s HDR. Výsledek myslím není špatný a přidávám ho do galerie.


Přidat názorDiskuse: Suzuki Jimny JLX 1.3 VVT

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Skromný dělník nevyžaduje než kontrolu kapalin a občas pronést pochvalnou řeč.

praktičnost
8

Praktický - ale jen pro U2.

prostornost
5

Vpředu celkem v pohodě a vzadu....počkejte, jak to myslíte vzadu ? Tam už přece nic není.

jízdní vlastnosti
5

Zábavné, líp to vystihnout nejde. Začátečníkům nedoporučuji.

jízdní komfort
5

Komfort ????? To slovo se nenachází v Jimnyho slovníku.

provozní náklady
9

Když se nebourá, je to v pohodě.

náhradní díly
8

Díly nejsou nijak zvlášť drahé, navíc se nabízejí také z druhé ruky od různých fan-spolků.

výkon motoru
6

Tak akorát, jezdí svižně ale co by jste chtěli od třináctistovky...

spotřeba
7

Jimnyho nijak nešetřím, krátké jízdy, výjezdy do přírody a pod., takže výsledných 8 a půl až devět litrů považuju za přijatelné.

hlučnost motoru
8

Záleží na otáčkách, ehmmm, lepší než jsem čekal.

kvalita sedadel
7

Až na úzké sedáky si nestěžuju.

brzdy
6

Brzdy v normě.

zavazadlový prostor
3

Cože ? Nic takového ona nemá...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…