Dacia Dokker (2014)
31.12.2014Zdravím všechny. Jak vlastně začít recenzi takového extra auta ? Co takhle Gangsta style ? Look, ya, ya, now ev´rybody from M.A.C.Z be all…
Dacia Dokker (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 04.01.15 15:25
« Re: Re: mám otázku, ale není životně důležitá
Jj, samozřejmě plný 1000 l kontejner by bylo dost brutální přeložení auta, takovou nosnost často nemají ani "dospělé" dodávky v kratších provedeních. Ty běžně začínají s nosností ve verzích L1H1 hluboko, opravdu hluboko pod 1 tunou. -
dr.biker 04.01.15 14:58
« Re: mám otázku, ale není životně důležitá
Pokud se ti kontejner vleze, tak otázka je, jestli to uvezeš. 1000 l vody je docela dost. Myslím si, že by se ti zvedla přední část auta do vzduchu a ani by jsi se nerozjel.
A stejně si myslím, že bys ten kontejner s paletou do toho Dokkera ani nedostal kvůli výšce.
Co jsem jednou měřil moje Kangoo minulé generace, tak můj vstupní otvor je vysoký 1,15 m, takže nějakých 5 cm chybí. Ostatní rozměry mám napsány v recenzi. Jinak se mi často stává, že při přeloženém autu si auto sedá na zadek a celý předek se mi zvedá a já potom mám co dělat, abych se rozjel v kopci. Pokud jsou tam mokré kostky, tak to je potom podívaná pro kolemjdoucí…
Kolega s Dokkerem takové problémy nemá, auto je celkově mohutnější a těžší, na přední nápravě je více hmotnosti.
-
woody-alien 04.01.15 09:58
« Re: mám otázku, ale není životně důležitá
No, jak jsem se tak koukal na rozměry, tak vysoce pravděpodobně nevešel. Tedy alespoň ne v provozním stavu s náplní. Šířka i délka jsou v pohodě, ale uváděná výška cca 116 cm by se možná s chlupem vlezla dovnitř, ale neprojde vstupním otvorem, kde nemáte kvůli dalším rozměrům možnost kontejner dostatečně naklonit.
Pokud by šlo čistě o přepravu prázdného kontejneru, zřejmě by šlo ho sundat z palety a pak by se jistě vešel a paleta by se šoupla vedle kontejneru, kde je na šířku mezi podběhy dostatečná rezerva.
MCV má na kombi dané třídy kufr opravdu úctyhodný. ;-) Nicméně já potřeboval co nejgeometričtější krabici, i z toho důvodu jsem upustil od MPV, u kterých využitelnost ložné plochy kvůli designovým křivkám boků a sklopeným sklům se stoupající výškou dramaticky klesá. -
Martin 03.01.15 20:59
« mám otázku, ale není životně důležitá
Vešel by se dovnitř IBC kontejner 1000L ? Mám pocit že o pár cm ne, ale možná se pletu.
Co se přepravek týče, u mého MCV II se do kufru vejdou 4 přepravky na plochu, pokud se vycvaknou zadní opěráky, je možno jít do výše a myslím že to byly 3 - 4 patra, v nějaký moment nešly dovřít páté dveře. Každopádně příjemné překvapení. -
šmoula nešika 03.01.15 19:47
« Re: Re: Pivní k(v)óty
A ta ochranná gumová podlaha ve mně vyvolala vzpomínky na tramvaje „před protiskluzovkou“ či krytinu na základní škole.
Tahle linolea byla vrcholem normalizačního průmyslu - v panelácích se je dodnes nepovedlo zničit ani národnostním menšinám, ani starým nokiím. :yes: >:D -
woody-alien 03.01.15 19:10
« Re: Pivní k(v)óty
Dík. >:D Jakkoliv je SM celkem vzato plátek, tak ty kóty kufru v jejich testech se mi vždycky líbily. Je to krásně primitivní ale účinné. A u "služebníčka" se to přímo nabízí. Navíc jde o rozměry opravdu využitelné, takže si případný zájemce už nemusí do show-roomu tahat metr. Samozřejmě to nedělám zadarmo, Dacia mi za každou fotku posílá na účet 1.80 Kč. >:-[] -
michalpneu 02.01.15 22:29
« Re: Re: dokker je dobrý
To určitě dej, protože já jsem dokkery letos na podzim přezouval, tak vím, že převoz sady kol pro tohle auto není vůbec žádný problém. Jedna firma kupovala nové auta do vozového parku a jedním z těch aut byl dokker a když jsem mu tam dával letní kola, tak se v pohodě vešli dvě a dvě za sebe a ještě by tam tak tři sady v pohodě naskládal. Takže prostorově je to bomba. dokkera považuji za nejpovedenější užitečné MPV, jednak má moc pěkný design podle mě nejhezčí z dacie a mezi námi i celého renaultu a za druhé za ty peníze je to daleko lepší volba než dvojice berlingo partner....:-) -
woody-alien 02.01.15 09:11
« Re: Dokker
Díky. Jo, přesně tak - Dokker je především pracant a jako takový nefunguje vůbec špatně. A v kombinaci s pořizovací cenou a moderním motorem je to prostě dobrá koupě. Navíc i vnitřek už má daleko do prvních Loganů a ani zvenku nevypadá nijak nepatřičně. U nás ji jezdí hafo, většinou samozřejmě pro firmy a živnostníky, ale dost i zcela soukromých. Oproti předchozí H1 je Dokker výrazně pohodlnější a zůstávají výhody nadměrného kufru. -
woody-alien 02.01.15 09:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Jerry was here...
Jj, jsou to paradoxy. Slabé to není, navíc je Dokker docela lehké auto. Takže tu nadsázku týkající se motoru je nutno brát v souvislosti s celým textem. Naráží spíš než na samotný výkon motoru na celou řadu prvních majitelů, jimž jedno turbo a trochu vyšší krouťák stačí k tomu, aby verbálně zadupávali veškerý další silniční provoz do země. ;-)
Ale to se nevyhlo ani mě. Pamatuju na kulturní šok, který mi způsobil přechod ze Š120 k O1 1.9 TDI 81kW. To auto mi doslova ujíždělo pod pr.delí >:D , aspoň pocitově.
Woody - tvá recenze je báječná.klobouk dolů. Doufám, že se potkáme na srazu Dacia piknik v letošním roce. Vřele doporučuji.
Mám dotaz. Co diesel? myslím, že ceny dieselu a turba jsou stejné. Náklady na servis jsou stejné, diesel možná míň žere a s vyšším výkonem má i šestku, ne?