Dacia Dokker (2014)
31.12.2014Zdravím všechny. Jak vlastně začít recenzi takového extra auta ? Co takhle Gangsta style ? Look, ya, ya, now ev´rybody from M.A.C.Z be all…
Dacia Dokker (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 03.01.15 19:10
« Re: Pivní k(v)óty
Dík. >:D Jakkoliv je SM celkem vzato plátek, tak ty kóty kufru v jejich testech se mi vždycky líbily. Je to krásně primitivní ale účinné. A u "služebníčka" se to přímo nabízí. Navíc jde o rozměry opravdu využitelné, takže si případný zájemce už nemusí do show-roomu tahat metr. Samozřejmě to nedělám zadarmo, Dacia mi za každou fotku posílá na účet 1.80 Kč. >:-[] -
michalpneu 02.01.15 22:29
« Re: Re: dokker je dobrý
To určitě dej, protože já jsem dokkery letos na podzim přezouval, tak vím, že převoz sady kol pro tohle auto není vůbec žádný problém. Jedna firma kupovala nové auta do vozového parku a jedním z těch aut byl dokker a když jsem mu tam dával letní kola, tak se v pohodě vešli dvě a dvě za sebe a ještě by tam tak tři sady v pohodě naskládal. Takže prostorově je to bomba. dokkera považuji za nejpovedenější užitečné MPV, jednak má moc pěkný design podle mě nejhezčí z dacie a mezi námi i celého renaultu a za druhé za ty peníze je to daleko lepší volba než dvojice berlingo partner....:-) -
woody-alien 02.01.15 09:11
« Re: Dokker
Díky. Jo, přesně tak - Dokker je především pracant a jako takový nefunguje vůbec špatně. A v kombinaci s pořizovací cenou a moderním motorem je to prostě dobrá koupě. Navíc i vnitřek už má daleko do prvních Loganů a ani zvenku nevypadá nijak nepatřičně. U nás ji jezdí hafo, většinou samozřejmě pro firmy a živnostníky, ale dost i zcela soukromých. Oproti předchozí H1 je Dokker výrazně pohodlnější a zůstávají výhody nadměrného kufru. -
woody-alien 02.01.15 09:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Jerry was here...
Jj, jsou to paradoxy. Slabé to není, navíc je Dokker docela lehké auto. Takže tu nadsázku týkající se motoru je nutno brát v souvislosti s celým textem. Naráží spíš než na samotný výkon motoru na celou řadu prvních majitelů, jimž jedno turbo a trochu vyšší krouťák stačí k tomu, aby verbálně zadupávali veškerý další silniční provoz do země. ;-)
Ale to se nevyhlo ani mě. Pamatuju na kulturní šok, který mi způsobil přechod ze Š120 k O1 1.9 TDI 81kW. To auto mi doslova ujíždělo pod pr.delí >:D , aspoň pocitově. -
woody-alien 02.01.15 08:54
« Re: Pěkné čtení...
Díky. Dokker je atraktivní především cenou, nebudeme si nic namlouvat. Ani tak bych do něj nešel, nebýt toho motoru, s kterým se jezdí docela fajnově. Takhle mi zatím přesně splňuje to, co jsem od něj vzhledem ke způsobu používání (70% práce, 30% rodina) chtěl. I v rámci konkurence samozřejmě existují auta "dospělejší", jednoduše lepší. Doblo Panorama by se mi líbilo, jenže s 1.4 T-Jet v přibližně podobné výbavě Plus stojí 405 tisíc a musíš přihodit min, dalších 23 tisíc za věci, které chci a potřebuju (hagusy, mlhovky, bouchačky vzadu, rezerva, výškově nast.sedadlo řidiče). Což je tedy oproti Dokkerovi rozdíl více než 100 tisíc (a to ani nepočítám metalízu) a to mi vzhledem k plánované době užívání maximálně po dobu záruky nedává u víceméně pracovního auta smysl. Na sousedy se můžu vykašlat, ti mají svých starostí dost s prestižním Touranem 2.0 TDI, z Německa po důchodci. ;-) Nefunkční klima, vstřiky na výměnu, za rok od koupě zatím dvakrát odtah - ale jinak moc pěkný auto. :-) -
woody-alien 02.01.15 08:36
« Re: dokker je dobrý
Díky, pokud vydrží spolehlivost, můžu nejspíš Dokkera jako vysoce praktické auto doporučit. Za tu cenu nic podobného nedostaneš. Časem přidám i fotky reálného využití nákladového prostotu, tvému oboru např. blízký převoz 4 sad pneumatik na vyvážení. -
white label 01.01.15 02:11
« Re: Re: Re: Re: Jerry was here...
Ještě mě při čtení pasáže "pohledem majitele prvního nového auta" napadlo, že ta nadsázka (aspoň co se výkonu motoru týká) není až tak nutná, protože třeba ještě do konce roku 1997 byl v nabídce VW Golf III GTI se zcela shodným výkonem (85kW) a navíc o 24Nm (166Nm) menším krouťákem, než má tento Dokker.
Byla to sice jeho slabší 8V verze dvoulitrové atmosféry (silnější 2.0 16V měla 110kW/180Nm), ale i tak, když to stačilo na kompaktní hh před 17 lety, nemělo by to být ani dnes slabé na verzi běžnou.
Tahle linolea byla vrcholem normalizačního průmyslu - v panelácích se je dodnes nepovedlo zničit ani národnostním menšinám, ani starým nokiím. :yes: >:D