Dacia Dokker (2014)
31.12.2014Zdravím všechny. Jak vlastně začít recenzi takového extra auta ? Co takhle Gangsta style ? Look, ya, ya, now ev´rybody from M.A.C.Z be all…
Dacia Dokker (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 06.01.15 11:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Rychlost byla plus mínus v pořádku, možná nějakých 60 km/h, ale trochu jsem si ten oblouk "narovnal" přes střed kruháče, kterej je udělanej z příznivě navazující zámkovky, takže nehrozí poškození auta, jen si tak malinko (čistě pro radost) poskočí. ;-) Radost za 300 Kč. -
woody-alien 06.01.15 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Chytli mě, jak jsem se Swištěm profrčel prázdnej kruháč tak trochu nestandardně a hlavně na výjezdu bez blinkru. ;-\ Sem to nestihl, když jsem měl plný pazoury řízení. >:-[] Byli někde zašitý a za pár vteřin mě dojeli a začli na mě houkat jak v Americe. -
woody-alien 06.01.15 11:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Díky, náčelníku, že ses mě zastal. >:-[] ;-) Už bych ale přece jen rád jezdil něčím, co má téměř dvakrát tolik výkonu i krouťáku, o tom ostatním ani nemluvě. :*)
PS: Na dnešní příspěvek do státního rozpočtu mi ovšem stačilo 69kW a 118Nm úplně v pohodě. 8-s -
white label 06.01.15 11:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
Rozdíl 19kW, při výkonech, které tu řešíme, není jen "o něco málo měně kW". Jak píše woody, nehnul, +10Nm neumí kompenzovat -19kW. Dokonce ani silnější 1,5dCi/79kW u Lodgy (který má o 50 Nm vyšší krouťák a jen o 6 kW menší výkon, než 1,2TCe) nestačí v dynamických parametrech (maximálka, 0-100, 100m s pevným startem) na 1,2TCe/85kW. -
white label 06.01.15 11:16
« Re: Re: Re: Re: Dokker
Asi jsem to s tím s výkonem špatně pochopil, takže to ohledně výkonu beru zpět. Každopádně doporučení směrem k dieselu mi tady moc nedává smysl: +25 tis. Kč, -19kW/+10Nm.
Taky je možné, že si s tím 6kvaltem u Lodgy spletl i nejvýkonější verzi dieselu, který je u Lodgy 79kW, kdežto u Dokkera jen 66kW. -
woody-alien 06.01.15 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Dokker
No, jsem přesvědčenej, že nehnul. Rozdíl v krouťáku je jenom 10 Nm (200 vs. 190), jen to dCi ho má o kousek (250 otáček) níže. Kdybys srovnával s 1.6 atmo, tak jasně, ale u TCe máš max.krouťák už ve 2.000 a ne ve 4.000 jako u atmosféry. I ten silnější diesel je dělanej na klid a úsporu paliva. Rozdíl v dynamice 1.2 TCe a 1.5 dCi 66 kW se nedá okecat ani s poukazem na "papírové" hodnoty. Ve zrychlení i v maximálce hraje TCe jinou ligu, pružnost je dost dobrá, takže zbývá otázka spotřeby, kde dCi na tom bude jistě lépe. 5-kvalt u TCe má do ideálu daleko, takže většinou se s tím jezdí podobně jako s nafťákem, jenže máš možnost s TCe přiměřeným podřazováním opravdu zajímavě "odpálit", u dCi to je bez šance. Mně šlo opravdu hlavně o to,abych nemusel být trpným pozorovatelem provozu a už mám dostatečně vyzkoušený, že s TCe jím být nemusím. Ostatně tady ho chválí i Rasťo. A soudím podle výsledné spotřeby, že se s ním zrovna nemazlil. ;-) [odkaz] -
Ronault. 05.01.15 23:50
« Re: Re: Re: Re: Dokker
Myslím si, že ten silnější ze dvou 1,5 dCi by s Dokkerem podle mě pohnul více než 1,2 TCe, sice má o něco málo méně kW, ale zase více Nm, což se při naložené dodávce pozná dost. Samozřejěm ta otázka FAPu na popojíždění je opravdu reálná. Já s tím problémy nemám, ale já auto v podstatě pod 40 km nevytahuju z garáže a občas si říkám, že si musím nějaké popojíždědlo do města pořídit. Teď jsem chtěl jít na druhou stranu města na bazén, hnusně bylo, ale automi bylo líto vytahovat... >:D -
woody-alien 05.01.15 23:27
« Re: Re: Re: Dokker
Díky. Tvé doporučení ohledně 1.6 LPG beru, ovšem já jsem nechtěl připustit, abych se byť s pracovním autem stal otrokem provozu. Přece jen předchůdce měl 2.5 litrovej diesel se 170 koni a i když to nebyl žádnej sprinter (už vzhledem ke své hmotnosti), dokázal slušně prohánět osobáky. S Dokkerem 1.2 TCe není problém bezpečně předjíždět auta jedoucí na hranici povolené rychlosti, čili nemusím trpně snášet postupně se vytvářející kolony. Nejezdím pochopitelně s takovým autem jako blázen, ale tohle je můj požadavek. A ten nesplní ani silnější z obou Dokkerovských dieselů, nemluvě o tom, že dieselům s FAP (předchůdce ho neměl) zrovna příměstský a městský provoz s častými zastávkami nesvědčí. Jediná neznámá tedy byla spotřeba a i ta se ukázala být jako naprosto uspokojivá (pro srovnání, s benzínovým atmo Partnerem 1.6 80kW jsem jezdil kolem 8 litrů/100). -
white label 05.01.15 22:13
« Re: Re: Re: Dokker
Jak to myslíš, že diesel je s vyšším výkonem? Jako, že 66kW je víc, než 85kW? Navíc ten 66kW diesel stojí o 25 tis. Kč víc, než benzín s 85 kW. A (do třetice) všechny motorizace mají shodně 5kvalt.
Te 6kvalt sis zřejmě spletl s Lodgy (viz tvá garáž), která ji má u nejsilnějšího dieselu (1,5dCi/79kw + 40 tis. Kč proti 1,2TCe/85kW), ale ani těch 79kW, není víc, než 85kW.
P.S. Upřímně, od "Dacfan" bych čekal o poznání větší přehled o relativně skromném značkovém portfoliu Dacie. :-) -
Dacfan 05.01.15 22:04
« Re: Re: Dokker
Já bych základní motor 1,6 benzin společně s LPG vřele doporučil řidičum s vysokým nájezdem, kteří volí pohodové tempo:)
Woody - tvá recenze je báječná.klobouk dolů. Doufám, že se potkáme na srazu Dacia piknik v letošním roce. Vřele doporučuji.
Mám dotaz. Co diesel? myslím, že ceny dieselu a turba jsou stejné. Náklady na servis jsou stejné, diesel možná míň žere a s vyšším výkonem má i šestku, ne? -
woody-alien 04.01.15 15:25
« Re: Re: mám otázku, ale není životně důležitá
Jj, samozřejmě plný 1000 l kontejner by bylo dost brutální přeložení auta, takovou nosnost často nemají ani "dospělé" dodávky v kratších provedeních. Ty běžně začínají s nosností ve verzích L1H1 hluboko, opravdu hluboko pod 1 tunou. -
dr.biker 04.01.15 14:58
« Re: mám otázku, ale není životně důležitá
Pokud se ti kontejner vleze, tak otázka je, jestli to uvezeš. 1000 l vody je docela dost. Myslím si, že by se ti zvedla přední část auta do vzduchu a ani by jsi se nerozjel.
A stejně si myslím, že bys ten kontejner s paletou do toho Dokkera ani nedostal kvůli výšce.
Co jsem jednou měřil moje Kangoo minulé generace, tak můj vstupní otvor je vysoký 1,15 m, takže nějakých 5 cm chybí. Ostatní rozměry mám napsány v recenzi. Jinak se mi často stává, že při přeloženém autu si auto sedá na zadek a celý předek se mi zvedá a já potom mám co dělat, abych se rozjel v kopci. Pokud jsou tam mokré kostky, tak to je potom podívaná pro kolemjdoucí…
Kolega s Dokkerem takové problémy nemá, auto je celkově mohutnější a těžší, na přední nápravě je více hmotnosti.
-
woody-alien 04.01.15 09:58
« Re: mám otázku, ale není životně důležitá
No, jak jsem se tak koukal na rozměry, tak vysoce pravděpodobně nevešel. Tedy alespoň ne v provozním stavu s náplní. Šířka i délka jsou v pohodě, ale uváděná výška cca 116 cm by se možná s chlupem vlezla dovnitř, ale neprojde vstupním otvorem, kde nemáte kvůli dalším rozměrům možnost kontejner dostatečně naklonit.
Pokud by šlo čistě o přepravu prázdného kontejneru, zřejmě by šlo ho sundat z palety a pak by se jistě vešel a paleta by se šoupla vedle kontejneru, kde je na šířku mezi podběhy dostatečná rezerva.
MCV má na kombi dané třídy kufr opravdu úctyhodný. ;-) Nicméně já potřeboval co nejgeometričtější krabici, i z toho důvodu jsem upustil od MPV, u kterých využitelnost ložné plochy kvůli designovým křivkám boků a sklopeným sklům se stoupající výškou dramaticky klesá. -
Martin 03.01.15 20:59
« mám otázku, ale není životně důležitá
Vešel by se dovnitř IBC kontejner 1000L ? Mám pocit že o pár cm ne, ale možná se pletu.
Co se přepravek týče, u mého MCV II se do kufru vejdou 4 přepravky na plochu, pokud se vycvaknou zadní opěráky, je možno jít do výše a myslím že to byly 3 - 4 patra, v nějaký moment nešly dovřít páté dveře. Každopádně příjemné překvapení. -
šmoula nešika 03.01.15 19:47
« Re: Re: Pivní k(v)óty
A ta ochranná gumová podlaha ve mně vyvolala vzpomínky na tramvaje „před protiskluzovkou“ či krytinu na základní škole.
Tahle linolea byla vrcholem normalizačního průmyslu - v panelácích se je dodnes nepovedlo zničit ani národnostním menšinám, ani starým nokiím. :yes: >:D
V tom Hodinovém manželovi si chtěl borec někdy zkusit couvat po kruháči, tak když se v noci naskytla možnost šel do toho, kruháč sice prázdný, ale za chvíli rána, někdo chtěl na kruháč vjet a jaksi s couvajícím vozem nepočítal. Za chviličku jel kolem policajt, dal nejdřív dýchnout tomu co se pokoušel vjet na kruháč, no a slušně nadýchal. Tak policajt šel k tomu co couval a říká mu, ten je na mol, byste nevěřil, co mi tvrdil, prý jste na tom kruháči couval..., tak ten musí mít fakt dost..., tak jeďte.