Přezdívka auta Pontík Rok výroby 1968 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 6555 výkon [kW]: 270 kroutící moment [Nm]: 598 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 počet rychlostí: 3 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 20
Veterán s tvary láhve od Coca-Coly. Typický zástupce muscle-cars, tedy extrémně výkonných vozů z druhé poloviny šedesátých a první poloviny sedmdesátých let. Ne příliš velký, ani malý (5,5m). Karoserie přišroubovaná na rámu, základ A-body společný pro širokou paletu příbuzných vozů od GM (Chevrolet Chevelle/El Camino, Pontiac Tempest/Lemans/GTO, Oldsmobile Cutlass/442, Buick GS, atd.) Jednoduchá konstrukce, vcelku robustní a prostorný vůz s nezaměnitelným charisma, které mu přímo kape z výfuků.
V roce 1968 získalo GTO, jichž bylo ve verzi Convertible vyrobeno jen 10.000ks, ocenění Auto Roku COTY Motor Trend.
Přední nárazník není ocelový ani plastový, ale z "gumové" hmoty Endura, která absorbuje spoustu malých nárazů. John DeLorean v dobovém klipu ponouká celé vývojové oddělení, aby velkoým kladivem po jednom bušili do čumáku auta, kterému se nic nestane.
Auto je dnes v kurzu sběratelů, před krizí se za něj ve špičkovém původním nebo renovovaném stavu platilo až 80.000 USD.
GTO je na přebalu většiny amerických pubilkací věnujících se éře tzv. muscle cars, možná znáte verzi Judge, to je ale ročník '69. A GTO z filu XXX s Vinem Dieselem je zase ročník 67. Toho chci příště.
Upřesňuji:
Motor: 400 cui (6,5 litru), cca. 360 bhp
Karburátory: 4bbl Holley
Výfuky: "ostré" svody, celonerezové 2,5" MagnaFlow Performace Stainless X-pipes
Převodovka: 3-stupňová Turbo Hydra-Matic, volič na konzoli
Přední čelo: Endura bumper, hide-away podtlakové ovládání krytů světel
Brzdy: vpředu GM diskové (po konverzi), vzadu GM bubnové
Kola: v současnosti Cragar S/S 14" (nerenovované), alternativně Progression 15" (nové)
Pneu: původně Winston Winner 215/70/14 (př.) a 245/60/14 (zad.), alternativně Cooper Cobra T/A Radial 225/70/15 (př.) a 255/60/15 (zad.)
Potahy: kůže
Střecha: látková, elektro-hydraulické písty
Rádio: GM AM/FM, 5 pamětí, reproduktor
Auto prošlo celkovou renovací frame-off v letech 2008-2011.
Silný motor V8, přijatelná velikost. Nezaměnitelný vzhled. Dostupné díly a snadné opravy. Je to auto prostě s "koulemi". Dodávám ještě: neuvěřitelně uším lahodící zvuk a celkový sex-appeal ;)
Ročník 1968 dost je v něketrých oblastech specifický (palubka, interiér, výplň přední masky, zadní světla), proto jsou zrovna na tento ročník díly mnohem dražší, než na 67 nebo 69. Jinak slabých stránek moc není, snad vyjma některých oblastí ve zpracování. To mu ale mile rád odpustím.
Servis = hoši, co tomu rozumí. Marek & Karel.
K tomu se nebudu vyjadřovat.
Cadillac Klub Rallye 2011: cena sponzora za nejkrásnější vůz
první ocenění, první zatěžkávací zkouška, první měření spotřeby
Květen 2011: Na druhém ročníku Cadiilac Klub Rallye 2011 bylo GTO sponzorem akce oceněno jako nejkrásnějjší vůz a majitel obdarován velkou lahví kvalitní kanadské whisky. Celkem při akci najezdilo i s přesuny bezmála 500 km, bez jediného problému (vyjma neustále padající sluneční clony :D). Měření spotřeby po cca. 240 km (150km) vůz spolykal 60 litrů natrulau, což odpovídá 25l/100 km, ale za to to stojí :D
Postup renovace
Duben 2011: Tak renovace (kompletní) byla dokončena, interiér dostal nový kožený povrch i na palubní desce. Samotná palubka vznikla spojením dvou dílů z rozbitých a nekompletních palubních desek, dostala nový lak a chybí ještě dřevěný dekor. Na fotkách ještě nejsou poznávací a rozlišovací znaky GTO, tzn. GTO emblem na předních blatnících, nápisy GTO u zadních obrysových světel a nápis GTO na víku kufru. První seznamovací jízda dopadla (dle očekávání) fiaskem - baterie nebo alternátor (ačkoliv přeložiskovaný) má již svůj horizont za sebou, takže přišlo startování přes kabely. Zbývá dodělat správné zadní lampy a prověřit dobíjení. Snad ještě vyměnit "chrastící" reproduktor v paubní desce za nový.
Pontiac Fiero (1987)
Majitel: JirkaS
Přidáno: 4.9.2014
5
10 Majitel 8,17 Uživatelé
skoro vše na uatě bylo po 40 let původní, takže spolehlivost příkladná (kde by byly toyoty s půlmilionem najetých kilometrů a 40 letech?)
praktičnostvzhledem ke spotřebě zanedbatelná
prostornostprostoru přehršlě
jízdní vlastnostito je veliký otazník, protže tohle auto už nikdo trápit nebude, s tím se mazlí
jízdní komfortchybějící prvky vývaby jako klimatizace a elektrické stahování oken trochu jízdní komfort snižují
provozní nákladyvyjma benzínu a nutnosti pravidelné údržby veterána velmi nízké
náhradní dílybez problému. celé auto by šlo postavit znovu z nových součástek
výkon motorunelze ani plně využít. ale ten zvuk ;-)
spotřebajako tryskáč
hlučnost motoruto je přece ono!
kvalita sedadelodpovídá stáří vozu, nově potaženy kůží
brzdypo konverzi jsou diskové s posilovačem
zavazadlový prostorasi tak na 2-3 mrtvoly, dle zvrůstu
Značka Pontiac zanikne na konci roku 2010, ze segmentu…
Historie značky Pontiac se uzavřela koncem roku 2010, ale…
Apple dnes oznámil první krok, kterým chce zbořit bariéry mezi lékaři a pacienty.
Japonská kosmická sonda Hajabusa 2 v noci na pátek českého času úspěšně odebrala vzorky z asteroidu Ryugu…
Zápas Plzně se Slavií opanoval taky nový díl Odezřena na iSport TV. Pojďte se podívat, jak vypadal jeden z…
V pondělí končí v NHL přestupní období. Favorité posilují a týmy na dně tabulky cílí na budoucnost. Které kluby…
Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…
Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…