Diskuse

Škoda Rapid (2017)

29.10.2017

Těžko popisovat vůz, kterých denně na silnicích potkáte spousty, ale i tak se o to pokusím. Škoda Rapid je automobil na kterém jsem když měl premiéru…

 

Škoda Rapid (vrkuboy)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 24.03.18  20:42

    « Re: Je tam cítit úzký podvozek i interiér

    Ano tohle auto je rozměry spíše Fábie s nataženým rozvorem.
    Nějaké ty svoje nedostatky má, nicméně v průběhu výroby Škodovka evidentně sbírala informace a co šlo to po faceliftu napravila. Zejména ty tvrdé sedačky jsou minulostí. Tedy minimálně ty co mám já (polokůže) jsou pohodlné, ale u základní výbavy se možná nic nezměnilo. Dokonce i podvozek není tak prkenný jako u modelu předfaceliftem a to je co říct protože mám 17".
    Když se ta 1,0 TSI vytočí tak slyšet je, ale na poměry lowendových aut je to pořád víc než slušný. Hlavně ho není potřeba nijak zvlášť vytáčet jako atmosférické motory takže se do spektra otáček kdy už je motor hlučný často člověk nedostane. Mnohem víc mě zajimala kultivovanost chodu motoru a ta je až nečekaně dobrá i když je vidět že to dalo práci protože třeba volnoběžné otáčky jsou 1000rpm >:D při nižších už by asi vibrace byly cítit.
    Na Tipo jsem koukal, ale ve škodovce jsem dostal tak dobrou cenovou nabídku, že byl Fiat ze hry. Předchozí auto byl Fiat, ještě jednoho Fiata vlastním a jsem fanouškem značky Fiat (snad to jasně naznačí jak výhodná ta cena byla) >:D Zvítězil rozum nad srdcem :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 15.03.18  15:39

    « Je tam cítit úzký podvozek i interiér

    Ahoj, pěkná recenze, mám doma R. Spaceback 1.2 TSI 2016, ale zároveň mi prošlo pod rukama několik jiných vozů jako F. Focus II fl. 1.6, VW Jetta 1.6 MPI až po R. Megane III 1.6, či novou Hyundai I30, nový Peugeot 308 1.6 HDI. Srovnání Rapidu s vozy třídy C je tak trochu trik Škodovky. Ty jmenované vozy jsou nejen širší v interiéru, ale cca o 10cm širší v podovzku!, a je to znát fatálně, zejména na dálnici při delších cestách, ale také na sněhu apod. Rovněž sedadla jakoby připomínala lowcost, jsou divně tvrdá přesně tam, kde by měla trochu pohltit záda, navíc jsou docela malá. Nevím jak motor 1.0 TSI, ale ten můj 1.2 TSI při větší zátěží jde slyšet docela dost, což mě překvapuje, protože v Golfu je stejný motor nádherně tichý. Brzdy jsou průměrné a to mám kotouče vzadu, bez nich je to ryze výkon Fábie I a brzdí se často i očima. Celkově je vůz praktický, ale je to pořád třída sama pro sebe a dokonce Fiat Tipo v kombíku nebo F. Focus III v kombíku pořídím za stejnou cenu v podobné výbavě, kde zejména Focus je o třídu lepší, nejen v interiéru, ale i prostoru a podvozku.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 25.01.18  10:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Fábiu I má brat. To auto je v pohode - len má už veľa km (180 tis) a kadečo už odchádza. Navyše na diaľnici má vysokú spotrebu (1,4 -50kW). V svojej dobe bola podľa mňa veľmi dobrá (až na sedan).
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 25.01.18  10:31

    « Re: Re: Re: Re: Rapid

    Ak mám starú technológiu, ktorá je dávno splatená, bolo by teoreticky možné robiť aj Octáviu I za cenu Dacie :). Ibaže dosiahnúť súčasné bezpečnostné štandardy + Euro 6 by asi nebolo možné. Ale v Afrike, Indii... by sa to dalo - aj za menej ako 7000€.
    Ja by som asi radšej sadol do novej Dacie, ako starej Octávie - predsa len bezpečnosť musí byť trochu inde pri takom vekovom rozdiele.
    Musím ale priznať, že Octávia I bola v čase svojho vzniku snom mnohých ľudí. Aj ja som vtedy o nej sníval. Od dôb mladosti som sa ale od Škody odklonil - hlavný dôvod = je ich všade plno a aj keď sú dobré, nie sú ničím výnimočné.
  • « 10 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 25.01.18  00:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Minimálně jeden zastánce interiéru fabky by tu byl… V autě rodičů na mě vždy ta palubní deska působila velmi dobře, možná i díky tomu, že auto se nestihlo moc opotřebovat. Designem na mě sice kokpit působil zastarale a unyle už tehdy (ono je to spíš mým jiným vkusem - ani nyní nemám z dnešních koncernových aut pocit o nic lepší), ale vyzařovala z něj určitá neodiskutovatelná solidnost, za kterou se ani dnes myslím nemá proč stydět.

    Mimochodem, co jsem tak pochytil od lidí ze Škodovky, dodnes někteří kroutí hlavou nad tím, že si tehdy Škodovka díky nadstandardně pečlivému zpracování fabky docela pustila žilou a musela tak prodávat fabky s prachmizernou marží. Po zkušenostech s ní i věřím, že na tom něco bude.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 25.01.18  00:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Já někde píšu o HTP? Buď jseš slepý, což by ti bylo bráno jako polehčující okolnost, tak se to snaž tímto směrem vést, nebo jsi ignorant a nechceš vnímat předešlé příspěvky, které byly dokonce adresovány tobě. Také zde nepíšu o tom, že je Fabia I 1.2 HTP nejlepší auto pod sluncem, to je tvůj výmysl. Stačí si přečíst mojí recenzi, tam jsou i negativa popsána...

    Na rozdíl od Tebe jsem si své důvody toho, co tu píšu odargumetoval věcně a fakticky. Dokonce jsem si to co píšu odzkoušel, zkus to taky.

    Mimochodem, HTP se dávalo i do Rapidu a dokonce jsem to jako dehonestující základní motorizaci neuvedl. Ono to taky jako dehonestaci brát moc nelze, ale to po tobě nechci abys hodnotil, protože jsi ji v Rapidu ani nejel, já ano, dokonce v kombinaci s nejvyšší výbavou, tento konkrétní kus v rámci tohoto testu [odkaz]
    Bylo by odvážné tvrzení, že na celém autě byl nejlepší ten motor, protože zde napsat o základní motorizaci, že je dobrá, je trestné, protože málokdo chápe smysl základní motorizace a srovnání jí s konkurencí, každý hned začne s výsměchem, včetně tebe, viz tvé neustálé vnucování HTP do Fabie, jako by neměla jiný motor než základní HTP.

    Ale to je asi ztráta času vysvětlovat něco někomu, kdo nechce chápat, proto zdr chodím méně než dříve.
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 24.01.18  22:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Ronaulte, vidím že jsi dnes jedl vtipnou kaši, ale máš to marné tady nepřesvědčíš nikoho že fabia 1,2 HTP je to nejlepší auto pod sluncem. Už by ses mohl posunou trošku dál.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.01.18  15:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Vidíš, něčím jsi jezdil, co ani neexistuje... možná by ses měl dovzdělat, jinak "2013" v nicku bude vypadat jako rok narození ;-)

    Já ti to řeknu tvou argumentací, vše co ty pochválíš jsem jel a bylo to to nejhorší pod sluncem. Zkus věcně.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 24.01.18  14:28

    « Re: Re: Re: Re: Rapid

    Ja mám 42 a začínam si tak trochu plniť sny. Keď dospejem, tak asi už asi budem niekde pred koncom mojej cesty ;).
    Mazda 3 je pre mňa taká univerzálna voľba - pekné, dobre jazdiace a relatívne silné auto :). Ešte by som chcel stihnúť motorku, ale to má jednu "maličkú" prekážku - manželku. "Lámem" ju už dlho a stále odoláva. Motorku má bratranec, brat, švagor... A ja nieee :(.
    Na mňa by bolo niečo ako Lancer EVO, alebo Subaru STI trochu silná káva. Stačila by napr Mazda MX5, prípadne niečo podobné - nie extrémne silné, ale zábavné. Pred rýchlosťou mám rešpekt - ako sa hovorí "rýchlosť zabíja". Aj motorka je pre mňa skôr na užitie si pocitu voľnej jazdy, ako naháňaním sa za vysokým zrýchlením a rýchlosťou.
    Čo máš ešte v garáži? Kde je recenzia? ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 24.01.18  11:55

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    posledních 20 let mám auta pouze s měkkými plasty na vrchu přístrojovky, ale jezdil jsem za ty roky lecčíms. Nicméně bezkonkurenčně nejhorší auto bez ohledu na plasty byla Fabia 1 gen s motorem 1,2 HTP 44Kw.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 23.01.18  20:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Všechna auta, co jsem měl, měla měkčené plasty :-! Včetně Fanouše, ale kdo ví, jestli to byl cíl výrobce nebo to tužší neuměl >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 23.01.18  20:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Takový nějaký průměr to bude ;-)

    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 23.01.18  18:51

    « Re: Re: Re: Rapid

    Octávia 1 za 7 000 eur sa predávať nemôže - pretože by to bolo určite pod výrobné náklady - myslím, že tu je latka Dacia (stará technika za cenu bez vývoja zabalená v jednoduchom obale), a že by som bral radšej O1 ako Daciu. Či jazdí o dosť lepšie ako fábia 1 je otázka - technicky to zázrak zrovna nie je - zlepenie zadku z O1 a predku z Pola.

    Ale tiež nesúhlasím s Ronaultom, že F1 je lepšie auto - poupravil by som to - v svojej dobe bola F1 lepšie auto, ako je v svojej doba Rapid.

    Ale čo sa týka motorov tam je to svetelný krok vpred :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 23.01.18  18:18

    « Re: Re: Re: Rapid

    Že jsi ještě nedospěl? >:D Tak moment mě je 30! >:D taky nejsem nejstarší >:D Rapid je daily car od kterého čekám spolehlivost, pohodovou jízdu, nenáročnost... jednoduše aby to jezdilo a nemusel jsem tomu věnovat pozornost. Jasně že moje mladé já by chtělo třeba Lancer EVO a podobně, ale jako daily car si to představit neumím >:D V téhle roli jsem s Rapidem spokojený. Pro zábavu mám jiné auto, které stojí v garážia rapid je venku na slunci, dešti, sněhu >:D
    Jednoduše k Rapidu nemám citovou vazbu a asi ani mít nebudu. Jsem s ním spokojený, ale beru to jako spotřební zboží. Na to aby mě Rapid bavil je až moc dokonalý. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 23.01.18  18:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Všechny auta co jsem kdy měl měly vždy palubku z tvrdého plastu a nikdy jsem v tom neviděl problém. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto vrkuboy

    vrkuboy 23.01.18  18:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Bezpečnost bude o něco horší, někde se šetřit muselo, ale zcela určitě to není pod průměrem dnešní doby. Minimálně na videích NCAP to nevypadá jako z papíru. Otázkou je jak by Rapid a vlastně všechna auta vypadala po nárazu, který je hodně vzdálený tomu normovanému. >:D

    Pokud myslíš pulzní ovládání oken tak ano na obou předních jsou, ale vzadu nevím nezkoušel jsem.

    P.S. fotky jsem nevybíral tendenčně... jen najít slušnou fotografii interiéru jedničkové Fábie ve vyšší výbavě je kumšt.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 23.01.18  15:11

    « Re: Re: Re: Re: Rapid

    Mäkčený plast nevystihuje kvalitu auta. Koľko z nás bežne chytá a stláča palubnú dosku? Ja len keď utieram prach, niekto nerobí ani to. Niekto možno ani nevie, že niečo také existuje ;).
    Japonské autá nemali dlho a niektoré nemajú ani teraz mäkčené plasty a patria medzi top autá, čo sa kvality týka. Ľudia to kupujú a na plastoch im nezáleží. U mňa to nie je kritériom, aj keď mäkčené plast mám :). Navyše aj tvrdý plast môže mať peknú štruktúru a môže vyzerať hodnotne.
    Rapid je zrejme robený pre ľudí, ktorí sa vozia na Fábiach I a II. Pre tých z FI to bude skvelé auto dokonale plniace ich sny. Pre tých druhých asi tiež - ak už prišiel čas na výmenu. Komu sa nepáči, ten si to nekúpi, prípadne má v danej kategórii celkom slušný výber.
    Mne sa napr páči nový Civic ;). Pretože je iný = celkom divočina ;).
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 23.01.18  15:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Když jsem s prvními kusy začínal a to ještě v autoškole (uteklo těch 15 let jak voda :-| :-O ), tak se mi ta strohost Fabie taky nelíbila, nejvíce mě štvaly ramena věnce volantu u predfaceliftoveho modelu.
    Jenže uběhlo 15 let co jsem dělal řidičák a v té autoškole jezdí pořád jedničková Fabie, dokonce na plyn. Teď už s ženinou Fabii jezdíme pomalu 5 let, samé nevděčné popojizdecky a i když je ten interiér strohy (mimochodem je trochu nefér srovnávat fotky z prezentace a někde z bazaru), tak nadmíru bytelný a už v žádné další Fabii se tak neplýtvalo... stejně staré P206 nebo Punta jsou proti tomu bohužel rozpadající se hračky. Nic neupadlo, nic nevrže.

    Od té doby ale už Škodovka nepotřebuje přesvědčit o své kvalitě a VW ji drží na uzdě a právě na tom Rapidu to jde vidět...a o tom mluvím... Podobně bytelná a poctivá mi aktuálně přijde současná i20, jen ta dvojitá těsnění na dveřích... :yes:

    Mimochodem, dole někdo píše o bezpečnosti... Byl jsem přímo na lince v Mladé Boleslavi a ukazovali nám skelet Rapida a nové Fabie vedle sebe a poměr vysokopevnostní oceli... Na Rapidu je ji násobně méně, asi tolik co na jedničkové Fabii nebo Octavii...

    Jo a jsou už po faceliftu ve vyšší výbavě dojezdy na oknech nebo ne? V základu chybí...ale to i i30 je má jen u řidiče v Best of Czech výbavě :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 23.01.18  15:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rapid

    Fábia 1 bola kedysi dobré auto. Bolo to v časoch, kedy si to človek ťažko dovolil. Začínalo to byť už vtedy lepšie, ale aj tak na Octáviu mal málokto - bolo to viacmenej podnikateľské auto. Preto jazdí aj toľko Fábii.
    Síce som Rapid nešoféroval (je m imo môj záujem), ale ak by som mal vyberať medzi Fábiou 1 a Rapidom, tak tiež jednoznačne beriem Rapid. Fábiu má brat a nie je to zlé auto, ale je malé... Čo sa motorov týka, tak u F1 boli super 16V motory - s takými sa ale neskutočne ťažko zháňa ako jazdená. A objem 2,0 bol podľa mňa na Fábiu veľa.
    Rapid je mi ale v jednom sympatický. Jeden červený mala istá pekná pani učiteľka v škôlke kde chodili kedysi moje deti :). Preto nikdy nepoviem, že Rapid nemôže vyzerať za istých okolností úžasne ;).

    Pohodlie auta je tiež relatívny pojem. Mal som Astru G, jazdil aj 1300 km trasy a aj ma bolel chrbát. Ale na lepšom som predtým nejazdil, tak som nevedel, že je to taký problém. Ak to bolo nepohodlné, zastavil som a oddýchol si. S rapidom to bude podobné. Isto by bol úžasným autom pre minimálne 1/2 Čechov a Slovákov, ak by ho mali.

    Na záver:
    Fábia I - bola super auto. Po Felícii prišlo auto, ktoré lepšie jazdilo, lepšie vyzeralo, malo aj lepšie motory... Nebolo to auto na diaľnice, ale používalo sa univerzálne ako rodinné auto. Akurát sedan bol dosť nepodarený.
    Fábia II - bola hrozná - pre mňa jedno z najškaredších áut od Škody v celej histórii. Ale v tej dobe bol hnusný aj Superb II, Roomster (fábia so skriňou), dokonca ani Yetti nebol super. Octávia ale bola vždy pekná - neviem ako to spravili ;)
    Fábia III - je perfektné auto. Krátka mi pripomína Fábiu I, kombi je úplne perfektná. Je to ale malé auto, ktoré sa možno zdá byť väčšie, ale keď zaparkuje oproti nižšej strednej triede, tak vyzerá malé. Rapid je isto väčší.

  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 23.01.18  14:47

    « Re: Re: Rapid

    Ahoj "vrkuboy". Myslím si, že ak by vyrábali napr Octáviu I, tak aj napriek dnes nevyhovujúcej bezpečnosti by sa kupovala ako teplé rožky - ak by bola cena napr 7000€, prípadne menej. Sú ľudia, ktorým je jedno na čom sa vozia, hlavne aky to išlo. Navyše Škoda má naozaj veľmi silné meno. Okrem toho, aj dnes je veľa ľudí, pre ktorých je aj Octávia I snom, lebo na lepšie nemajú.
    Rapid ako som písal môže byť auto snov pre človeka, ktorý presadne z napr Felície, ale aj "nočnou morou", ak ho dostaneš napr ako služobné auto a máš s ním najazdiť 10 000 km mesačne, pritom doma máš jazdené Audi A6 - napr :).
    Kolega má Octaviu II Tour. To auto kúpil za relatívne smiešné peniaze. Je s ňou veľmi spokojný. Ak by som kupoval auto o 4 roky neskôr, tak by som ju možno mal aj ja :). Sú ľudia, ktorých upodozrievam z fanatizmu k značke Škoda (napr môj brat), ale za peniaze, aké dal kolega za to auto by ho kúpilo veľa rôznych ľudí a bolo by im jedno, aká značka to je.
    V každom prípade prechod napr z Fábie I na Rapid má veľký význam z pohľadu bezpečnosti. A myslím si, že Rapid jazdí o dosť lepšie ako Fábia I. Kedysi som videl na takom mestskom okruhu Rallye 2 autá predjazdcov. Bolo to na veľkom parkovisku a bola tam vytvorená pomerne zatáčkovitá trať. Na trať vyšla Octávia 1 - TDi a Astra J (nejaký benzín). Bolo neuveriteľné ako sa nakláňala Octávia a Astra išla úplne s prehľadom. Ibaže diesel je ťažký, Octávia 1 je o 2 generácie staršia ako Astra J. Pokrok bol značne viditeľný. O bezpečnosti ani nehovorím.

    Ja pokles ceny auta neriešim. Predošlé auto som mal 10 rokov a predal som ho za cca 27% pôvodnej ceny. Nie veľa, ale auto poslúžilo, prišla príležitosť kúpiť si nové - dokonca také, aké sa mi páčilo, tak som vymenil. A to súčasné je oproti starému úplne inde. A čo bude o 10 rokov? Či auto bude lacnejšie / drahšie? To neriešim. U auta s istým vekom sa skôr na cene podpíše údržba, vzhľad, technický stav (v prvom rade).

    Otravné ponúkanie spôsobí to, že:
    1. väčšina ľudí si to kúpi a bude spokojná, že má to, čo je najlepšie
    2. nadobudneš k tomu odpor a nechceš to a kúpiš si niečo, o čom si presvedčený, že je skvelé pre teba a nemá to každý druhý sused ;). Neviem, či si pamätáš 90-té roky :). Vtedy sa nosili šuštiakové súpravy (také športové odevy). Mal to skoro každý, ľudia to nosili všade (aj do kostola). Ja som to neznášal, bolo to hrozné a nikdy som to nechcel ani nemal ;). Podobne je to s autami :).

    Škoda praktická je - dokonca ani ja, ktorý s ňou práve nesympatizuje to povie :). Má plno háčikov, sieťok... Moje auto to nemá a nie je tak praktické, ale ja som ešte stále celkom nedospel a v naše j rodine je tá praktická je moja žena (práca, robota, povinosti...) ;). Ja som všetko ostatné...
    S dĺžkou komentárov by som sa mal krotiť ;). Ale autá sú moja záľuba...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…