Recenze

9 Majitel

Renault 1,6 16v kaleido

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault , foto 2 Renault , foto 3 Renault , foto 4 Renault , foto 5 Renault , foto 6 Renault , foto 7 Renault , foto 8 Renault , foto 9
Renault , foto 10 Renault , foto 11 Renault , foto 12 Renault , foto 13 Renault , foto 14 Renault , foto 15 Renault , foto 16 Renault , foto 17 Renault , foto 18 Renault , foto 19 Renault , foto 20 Renault , foto 21 Renault , foto 22 Renault , foto 23 Renault , foto 24 Renault , foto 25 Renault , foto 26 Renault , foto 27 Renault , foto 28 Renault , foto 29 Renault , foto 30 Renault , foto 31 Renault , foto 32 Renault , foto 33 Renault , foto 34 Renault , foto 35 Renault , foto 36 Renault , foto 37 Renault , foto 38 Renault , foto 39 Renault , foto 40 Renault , foto 41 Renault , foto 42 Renault , foto 43 Renault , foto 44 Renault , foto 45 Renault , foto 47 Renault , foto 53 Renault , foto 54 Renault , foto 55 Renault , foto 60 Renault , foto 61 Renault , foto 62 Renault , foto 63 Renault , foto 64 Renault , foto 65 Renault , foto 66 Renault , foto 67 Renault , foto 68
 

Technické info

Přezdívka auta Mikuláš Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:206000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 79 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Můj Scénic byl vyroben v roce 1999. Jedná se o jeden z posledních před faceliftových modelů, ale techniku má již společnou s modely po faceliftu. Například: motor 1,6 16v, větší přední brzdy které si vyžádaly větší průměr disku 15" (původní standardní rozměr disku byl 14")
Výbava: 4 x airbag, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant, přední el. okna, el. zrcátka, přední reflexní sklo, klimatizace, ABS, dálkové centrální zamykání, imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, palubní počítač, vyhřívané zrcátka, stavitelné pásy, autorádio atd.
Ale teď už obecně o modelu scénic ;)
Scénic je postavený na podvozkové platformě Mégane Classic (sedan) a má společných cca 40% dílů, ale to není vše! Scénic z modelové řady převzal i většinu designových prvků a je to na něm vidět. A kdyby někdo náhodou pochyboval, tak ho jistě přesvědčí nápis na víku kufru ve znění Mégane Scénic. S faceliftem v roce 2000 se vytratila část Mégane a zůstal pouze název Scénic.
Na svou dobu toto auto nabízí až neuvěřitelně velkou variabilitu vnitřního prostoru. Mnozí z vás jistě znají posuvnou lavici v renaultu twingo. Proč sem pletu Twingo? Protože Scénic má tuto vychytávku také s tím rozdílem, že v Twingu se posouvala celá lavice, kdežto ve scénicu se posouvá každé sedadlo zvlášť a to přibližně v rozmezí 20 cm. Bohužel prostřední sedadlo je zúženo o 5cm na šířku a tak je spíše vhodné ho po sklopení použít jako stolek nebo loketní opěrku. Dále můžete po sklopení opěradel sedadla jednoduše překlopit dopředu a nebo je úplně vyjmout. Jasně tyto vychytávky už dnes nikoho nepřekvapí a jsou již považované za standard ve třídě malých MPV, ale uvědomme si, že scénic přišel na trh v roce 1996 a je tím pádem zakladatelem této třídy. Ale tím hraní se zadními sedadly stále nekončí. Pokud vyjmete prostřední sedadlo můžete krajní sedadla posunout směrem ke středu o 11 cm a to jistě ramena cestujících ocení a vzniklým prostorem mezi sedaly můžete prostrčit snowboard nebo lyže. Celý Scénic je taková hra na schovávanou protože nabízí spoustu skrýší kterých si hned nevšimnete. Pod zadními sedadly jsou úložné schránky například na nářadí. Tyto schránky jsou přístupné až po sklopení sedadel a tak pokud potřebujete za jízdy něco uložit koukněte pod vaše nohy. Ano přesně tam naleznete úložné schránky, nebo využijte kapsičku na zadní straně předních sedadel. V předu už je to o poznáni horší máte na výběr pár odkládacích míst na drobné předměty v palubní desce a přihrádku před spolujezdcem. Dále pod sedadlem řidiče naleznete šuplík který pod sedadlem spolujezdce není protože je na tomto místě autobaterie. Situace se zlepšila po faceliftu v roce 2000 kdy byla baterie přesunuta do motorového prostoru a tak jsou již k dispozici šuplíky dva a přibyla ještě jedna schránka v horní části palubní desky, která má i víko takže obsah schránky nebude na parkovišti dráždit některého z početných řad nenechavců.
Není tajemstvím že renault vyrábí jedny z nejbezpečnějších aut na světě a prosazuje v automobilovém průmyslu spoustu inovativních řešení. Byl to právě Renault který začal upozorňovat na nebezpečí neupevněných předmětů v interiéru, které mohou v případě nehody vážně ublížit. Na tuto skutečnost upozorňuji proto, že scénic nabízí na zadních sedadlech odkládací prostor na větší pet lahve. Na první pohled si jich málokdo všimne, ale stačí se pouze otočit za sebe a nepřehlédnete je. Věřím, že většině z vás to přijde jako zbytečnost ale taková neupevněná 1,5 litrová láhev v případě kolize dokáže nadělat hodně škod... například poškodit krční páteř. Když už jsme u bezpečnosti tak musím zmínit airbagy. Scénic jich může mít dle výbavy až 6.
Ale vraťme se zpět k pitnému režimu. Kam odložit pet lahve už víme, ale to rozhodně není zdaleka vše. Sklápěcí stolečky na zadní straně opěradel předních sedadel mají vykrojení do kterých se vejde kelímek nebo jiné předměty kónického tvaru. Plechovka se nevejde a i kdyby propadla by. Držák na dvě plechovky je umístěný před řadící pákou a modely po faceliftu ve spojení s klimatizací můžou mít na tomto místě i klimatizovanou schránku.
Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci sedadel objem 410l ale postupným posouváním, sklopením či úplným vyjmutím se můžete dostat až na 1800 litrů. Po vyjmutí sedadel vznikne rovná plocha. V zavazadlovém prostoru po obou stranách je úložná schránka a plato které má dvě polohy a můžete si tak rozdělit úložný prostor na dvě části. Plato je vyztužené a mělo by unést až 50 kg.
Mezi nejvíce doporučované motory patří benzínové s šestnácti ventily protože nabízí nejlepší poměr výkon - spolehlivost, to neplatí pro motor 2,0 16v který se často potýká s poruchami. Motory 8v jsou už na dnešní dobu zastaralé konstrukce, ale nedá se o nich říct, že by byly vyloženě špatné, spíše jim chybí ta chuť do práce, kterou nabízí motory 16v. Pro ty co chtějí jezdit na spotřebu doporučuji DCi. Z dieselů jsou na výběr dále D, DT a DTi, ale tyto motory rozhodně nenabídnou takovou kultivovanost chodu a spolehlivost jako DCi.
Brzdy nejde zhodnotit jednou větou protože během výroby se nabídka měnila. Například první kusy mají brzdy identické s klasickým meganem který je o cca o 185 kg lehčí (zaleží na motorizaci) a v případě že auto není vybavené ABS tak to opravdu není žádný zázrak. Proto doporučuji koupit Scénic s větším průměrem předních kotoučů, který už brzdí velmi dobře. Poznáte to velmi jednoduše a to tak, že Scénic vybavený většími brzdami má zároveň větší průměr kol 15".

Silné stránky

Nejsilnější stránka Scénicu je variabilita a prostornost interiéru. S interiérem se dají dělat doslova psí kusy. Na svoji dobu je to velmi nadčasové auto a i dnes v autobazarech v této cenové kategorii prakticky nemá konkurenci. Zároveň je to i relativně bezpečné auto. V nárazových testech získal scénic 4 hvězdičky což bylo povážovano za vrchol protože získat 5 hvězd bylo téměř nemožné. V dnešních měřítcíc by pravděpodobně neobstál.

Slabé stránky

Žvýkačka... ano to je výstižný název pro řazení které je nepřesné a má dlouhé dráhy, dále krátké sedáky které dlouhánům (není můj případ) dostatečně nepodpírají stehna a při vyšších teplotách se díky špatným potahovým látkám budete potit. Proto doporučuji koupit Scénica s klimatizací protože díky velké prosklené ploše se interiér hodně rychle prohřeje.
S lehkou nohou můžete jet i za 7 litrů, bohužel v dnešní uspěchané době se tato hodnota zdá spíše jako z říše snů a tak počítejte s hodnotou okolo 8 litrů.
Komunikativní řízení? Kdepak :-)zejména při vysokých rychlostech je výkon posilovače zbytečně silný.
Ještě bych vytknul tvrdé plasty v interiéru, ale to je drobnost, která mě nevadí. Na druhou stranu design palubní desky je dle mého názoru povedený.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím se neprojevila žádná vážná porucha. Pouze bylo potřeba vyměnit některé dily které už odmítaly dále vykonávat svoji službu. (toto nepovažuji za závadu, ale za běžné servisní ukony vzniklé vlivem opotřebení). Například: Brzdy, filtry, oleje, rozvody...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno v autobazaru eurocar v Brně. Jednání slušné, testovací jizda proběhla, upozornili na nutné opravy a nakonec dali ještě slevu. Celkově sem s autobazarem velmi spokojený jen ta leasingovka je pravým opakem křesťanské charity :-D

úpravy

Přední světla devil eyes , Nové brzdy Lucas, 17" kola BSA Motorsport BSA 315 Black, pneu 205/40, černé folie na sklech s homologací, zadní skla propustnost 5% a přední max. hodnota povolená zákonem, Chromová boční směrová světla autostyle. Přední sportovní pružiny JOM.

 

Novinky v recenzi

6.12.2010 08:10

Dnešní výročí

Tak přátelé a kamarádi dnešním dnem slavíme se Scénicem 4 roky společného a hlavně bezproblémového soužití. Teď přemýšlím co mu koupit... asi wunderbaum :-D

22.8.2010 15:36

Video

Video není o tomto autě, ale chci se jen pochlubit svojí tvorbou. Tak snad se bude líbit.

26.4.2010 18:23

Fish eye fotky.

Dnes přezuto na letní a když začalo tak krásně pršet tak si to říkalo o nějaké fotky "fish eye" objektivem.

27.2.2010 15:43

Mskvič

Přidal sem jednu fotku mého prvního auta. :-)

4.2.2010 21:24

Náhradní vůz.

Tak Scénic je v servisu, no jak jinak je to Renault takže tam je každej týden :-D no, ale protože bez auta se nedá žít dostal jsem náhradní vůz. Je to vrchol německé automobilové produkce! VW Polo Fox... až se vrátí Scénic slibuju, že už budu hodnej protože takovej trest už znovu nechci zažít :-D

25.11.2009 00:28

Audio

Nové audio. Kompletní kabeláž, autobaterie, aktivní subwoofer, reproduktory a plato. Plato je z MDF desky potažené látkou kortexin a pod ním 5mm molitan a to celé prošité šedou nití. Není to žádný extrém, ale hraje to hezky a nesrovnatelně líp než originální audio.

30.5.2009 16:10

Nové fotky

přial sem několik fotek z výletu ;)

28.12.2008 00:00

nové video (postup úprav)

28.12.2008 00:00

Pokořena hranice 180 000 km! A zatím nezlobí, nikde nezůstal stát, neprotestuje... prostě jezdí a jezdí. Ty Renaulty jsou ale šmejdy :-D

9.8.2008 00:00

dvě nové fotky ze Slovenska

30.6.2008 00:00

16" kola vyměněná za 17", tonovaná skla

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault 1,6 16v kaleido

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Občas zazlobí, ale zatím jsou to jen drobnosti.

praktičnost
8

I přez to jak je scenic vychvalovaný za praktičnost dávám 8 diky malým odkládacím prostorům v palubní desce i schranka před spolujezdcem je velmi malá

prostornost
9

Prostornost je perfektní snad jen zadní sedadla by mohly být větší

jízdní vlastnosti
8

Jízdní vlastnosti jsou poměrně dobré až na trochu větší náklony v zatačkach. Brzdy jsou k neutahaní a mají ryclý nástup.

jízdní komfort
9

prostě pohodlí :) co jiného čekat od francouze.

provozní náklady
7

Ach ta spotřeba

náhradní díly
7

originální díly jsou drahé

výkon motoru
9

79kw je tak akorát.

spotřeba
6

víc než bych si pedstavoval.

hlučnost motoru
8

Odhlučnění je na dobré urovni.

kvalita sedadel
8

Přední sedáky jsou kratší. Zadní sedadla mají celkově menší rozměry.

brzdy
10

Nevadnou a maji ostrý nástup.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…