Recenze

8 Majitel

Honda Jazz TREND 1.2 i-VTEC (GG2)

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Džezík Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,6 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 346 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Aneb můj první rok s Jazzem. Jezdím s ním několikrát tydne do práce (město, dálnice) a tak už mám nějakou představu o jeho schopnostech a možnostech. Je to holátko výbavový stupeň Trend 1.2 i-VTEC 90k. Výbava obsahuje mimo jiné: Manuální klimatizaci, el. přední okna, el. a vyhřívané vnejší zrcátka, palubní počítac, isofix, dálkové ovládání, 8 airbagů atd. Hledal jsem rozumně veliké auto pro mě i pro přítelkyni, které bude sloužit (žádná leštěnka) a nebude drahé na provoz. A vzhledem k tomu, že jsem spokojený majitel jiné Hondy (Civic TypeR FN2, dříve FK2), tak volba byla poměrně jasná. Byl jsem zkrátka na to nejlevnější a nejmenší autíčko, co Honda v Evropě nabízí (mimo Evropu jako Honda Fit), celkem zvědavý.

Interiér:
První co mě zaujalo, (krom obavy z toho, že auto je vyrobeno v Číne :) ) je trochu jiný posez za volantem, měl jsem docela problém najít vhodnou polohu. Zkrátka sedí se tu tak trochu jako v dodávce. Sedadla mají takový zvláštní U tvar, hlavové opěrky trčí moc dopředu a svádí vás sedadlo více položit a u řízení tak spíše ležet. Jenže pak nedosáhnu na volant a o ideální a bezpečné poloze za volantem nemůže být řeč. Záda mě ještě nebolí, ale když to srovnám se Civicem 8. generace, tak u něj si můžu více natáhnout nohy a stále dosáhnu na volant zápěstím. Navíc sedadla jsou mnohem pohodlnější a lépe tvarované včetně lepšího bočního vedení. Nádrž je pod předními sedadly (a má pouze 42 litrů), takže se zde sedí zhruba stejně vysoko jako v již zmíněném Civicu. Zadní sedačky mají funkci "Magic Seats", což znamená výklopný sedák a díky absenci nádrže se dají složit do roviny a vznikne tak prostor o objemu 1332L. Z původních 380L tak lze udělat malou dodávku. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že se do auta vejde až 6 euro palet na sobě a to je hlavně zásluha rovné podlahy a téměř kolmé zádi. Je to takové malé MPV a to doslova, prostoru je zde opravdu dostatek. Volant, jenž pochází z civicu 8. generace (mimo jiné), je potažený nějakou neurčitou imitací kůže (koženka / guma - nedokážu určit), která docela klouže, ale zato působí velmi trvanlivě. Taková zajímavost - kolem řidiče a spolujezdce se nachází přesně !8! pozic, kam lze strčit kelímek nebo plechovku či láhev s pitím, takový pojízdný minibar (ale prázdný, bohužel ). Kufr má pod podlahou rezervu a na ní formu z polystyrenu, která obsahuje prostory pro různé náčiní, ale bohužel bez ní nedrží podlaha na svém místě - zde se evidentně šetřilo, protože vyšší výbavy mají jinak moc pěknou multifunkční přepážku. Plasty tvrdé, na dveřích vypadají trochu lacině, občas něco povrzne, občas látka - nic nečekaného ani překvapujícího v této kategorii. Chybí mi loketní opěrka. Manuálni topení a klimatizace je pro mě trošku cesta zpět, ale jsem rád, že tu vůbec je a funguje. Vtipné jsou velká otočná kola voliče režimu a teploty plus velké čtecí lampičky jen dokreslují své zaměření spíše na starší generaci. Palubní počítač, který pochází opět ze Civica, je trochu zpomalený, ale naštěstí do něj vlezete jednou a pak už většinou nikdy. Radio hraje velmi slušně, pokud teda trochu doladíte bass a treble a žádný problém s příjmem se zde nekoná (anténka je tradičně na střeše). Aux ve formě 3,5 jacku potěší, ale ve své době už mohlo být USB. U Jazze člověk ušetří i za žárovky, jsou zde dvojvláknové H4 a vzadu LED svítilny. Velká lampy svítí dostatečně, ale relativně slabý alternátor nestačí dorovnávat odběr a tak při sepnutí kdejakého relé anebo klimakompresoru světla zakolísají. Ohledně bezpečnosti - ve standardu je asi 8ks Airbagů a 5 hvězdiček NCAP a auto obsahuje stabilizační systém VSA.

Exteriér
Design vozu je přirozeně subjektivní záležitost, ale řekl bych, že v porovnání s konkurenty vypadá více vyváženě a je poměrně líbivý. Jen mám trošku problém s předními reflektory, které sice zapadají do celkového konceptu, ale dělají auto tak trochu zženštilé. Plechy jsou docela tenké (asi v rámci zachování nízké hmotnosti 1.022kg) a některe sváry a šrouby již jeví známky koroze, včetně podvozku. Plechy v podbězích nemají ochranu žádnou, tam to bude asi brzo zrzavé.

Podvozek
pozdvozek je (a to o dost) komfortnější než v autě, ze kterého pochází, tedy ze Civicu 8. generace, zvaného ufoun. Není sice naladěn pro nějakou sportovní jízdu, ale pro městské přibližování a kodrcání - to podtrhují i 15" kola s 65mm profilem. Auto je přirozeně nedotáčivé a s občasnou tendencí k lehké přetáčivosti kvůli lehké zádi - nedoporučuji lidem, co jezdí rychle a pak brzdí až v zatáčce. Ale jinak musím říct, že podvozek mě velmi mile překvapil a jsem s ním spokojený. Vzhledem k zaměření vozu se chová naprosto prediktivně a stabilně i na dálnicích. Je i poměrně dobře odhlučněný, uvidíme co vydrží.
¨

Řízení
Někdo by řekl, ze Jazz má preposilované řízeni a spousta recenzentů to i potvrzuje. Ale ono není, spíš bych ho popsal jako tupé, bez odezvy s umělým odporem a postradá strmost Civicu (i když je teda o chlup strmější než u předešlé generace Jazze).

Motor a převodovka
V Jazzovi je to nejslabší, co Honda v Evropě nabízí - 1.2 i-VTEC L12B2 sdílející blok motoru s predešlou generací L12A známou z minulé generace Jazze (i-DSI). Jedná se o jednovačkovou koncepci SOHC (rozvod řetězem) a oproti L12A má o dva ventily více a o jednu svíčku méně. Motor má max. výkon 66kW při 6200ot a omezovač zasahuje pri 6500ot. Je to klasická i-VTEC koncepce, známá z řady R (lehké písty s nízkým třením, vysoká komprese, reverzní VTEC ne nepodobný Atkinsonově cyklu), má relativně nízký kroutící moment v nízkých otáčkách, ale poměrně vysoký výkon na litr objemu, který je dosažitelný až na opačné straně otáčkoměru. Motor se zkrátka musí točit a nedochází mu dech ani těsně před omezovačem. Zvuk je pěkný, neobtěžuje, v nízkých otáčkách takřka neslyšitelný s malinko výraznějším jakoby chrastivým zvukem vstřikovačů v nízkých otáčkách. Když ho držíte pod krkem, často se svým nejenom papírovým výkonem vyrovná koncernovým i jiným atmosférickým jednotkám o poměrně vyšším obsahu. Do kopce se sice občas zadýchá, ale stačí podřadit a není problém zrychlovat i při dálničních rychlostech. Sam mám vyzkoušeno, že dosáhnout a udržet papírovou maximální rychlost 180km/h není zas až takový problém, jak by se mohlo zdát. Pro klidného řidiče do města a kousek za město naprosto dostačující motorizace. Co naopak velmi potěší, je spotřeba, kde se dá po městě jezdit do 6l a na okreskách i za 4,5l na 100km (když jedete opravdu defenzivně). Převodovka je made by Honda, tedy přesné dráhy a neklade žádný nadbytečný odpor, vše zapadá kam má. Reakce na plyn je lehce letargická (EURO 4), ale i s meziplyny se dá celkem pěkně pracovat. Trochu zamrzí dlouhé odstupňování převodů, které se do města moc nehodí, jednička se musi vytočit skoro k 3-4 tisícům, aby měla 2ka dostatečný kroutící moment k další nepřerušené akceleraci. Jazz má v základu 5stupňový manuál, ale dá se sehnat i s robotizovaným automatem a po faceliftu i s mnohem lepším CVT automatem. Ve 130km/h točí přibližně 3500ot.

Závěr:
Jazz druhé generace je velmi jednoduché a nenáročné auto, které vás vždy doveze kam potřebujete. Navíc ve formě malého MPV, kde odvezete doslova cokoli. Jeho kabina a posez za volantem je ovšem dosti prizpůsoben spíše starší generaci a ze sportovních genů Hondy zde naleznete akorát nějaké pozůstatky v charakteru motoru. 1.2ka s 66kW je i přes mé obavy dostatečná, hlavně díky nízké hmotnosti uděluje autu celkem konkurence-shopné zrychlení, a pokud nemáte problém s tím, že se motor musí občas vytočit do vyšších otáček (proto tam také jsou, že), tak vás bude i bavit. Obecně si Jazz vede velmi dobře ve smyslu spolehlivosti a ceny ojetin tomu napovídají. Takto malé velké auto moc automobilek nenabízí a vlastně krom pravidelné výměny oleje, filtru, svíček pri 120tis a nějakého toho občasného seřízení ventilové vůle, se není čeho obávat. To auto je zkrátka dobře vymyšlené, spolehlivé a Honda motory prostě umí (teda kromě současné F1, ale kdo ví, co za tím vším je) a jsem si celkem jist, že motor bude to poslední,co se zde pokazí. Ohledně cen dílů - originalní budou vždy dražší, ale např. cena brzdových kotoučů a destiček na obě nápravy z kvalitní druhovýroby (ATE) se dá sehnat kolem 4tis Kč, to mi prijde více než příjemné. Tohle auto rozhodně nikoho nezruinuje.

Silné stránky

Variabilita a prostor v rámci kategorie, spolehlivost, nízká hmotnost.

Slabé stránky

Slabší antikorozní ochrana karosérie, ale zatím nic tragického.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím žádné poruchy a snad to tak i zůstane. Jinak většinou jezdím ke klukům z Typer.cz nebo do Hondy v Kolíně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám, auto je od soukromníka.

 


Přidat názorDiskuse: Honda Jazz TREND 1.2 i-VTEC (GG2)

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Tady bych dal i víc než 10 bodů...

prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

No závodní auto to není...

jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7

Kdyby tam byla 1.5 i-VTEC, je to král silnic...

spotřeba
9

Lepší je už snad jen hybrid (nebo smradlavý diesel) :) takže proto jeden bod minus.

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
9

Zadní kotoučové brzdy trochu méně brzdí a mají pak tendenci zatuhávat a reznout, ale když se o ně člověk stará, jezdí a brzdí, tak bez problému.

zavazadlový prostor
9

Malinko se člověk musí sklonit a natáhnout, ale jinak velmi slušné na svojí kategorii. A co pak když složíte sedačky...


Více o modeluHonda Jazz (2009-2014)
Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

 





Blesk.cz

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný střed nové trilogie fenoménu sci-fi

Star Wars: Poslední z Jediů je důstojný i vtipný…

Tak jsme se my, fanoušci Hvězdných válek, dočkali. Do kin slavnostně vstoupil osmý díl ságy, která modelovala…

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec války o její dům!

Herečka Slávka Budínová (†78) by měla radost: Konec…

Po 15 letech od smrti Slávky Budínové (†78) se stavební práce daly konečně do pohybu. Chátrající dům na Kampě se…

 

iSport.cz

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač. Co Růžička a ZOH?

Pomohla kombinace řevu a klidu, usmíval se Jandač.…

Dvě třetiny trnul, pak se mohl radovat. Trenér národního týmu Josef Jandač měl k výkonu české reprezentace proti…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A Čechy to bude bolet

Sociolog Martin Lux: Realitní bublina praskne. A…

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích, developeři nestíhají stavět. Obchodníci s realitami…

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…