Recenze

8 Majitel

Honda Jazz TREND 1.2 i-VTEC (GG2)

10,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Džezík Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,6 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 346 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Aneb můj první rok s Jazzem. Jezdím s ním několikrát tydne do práce (město, dálnice) a tak už mám nějakou představu o jeho schopnostech a možnostech. Je to holátko výbavový stupeň Trend 1.2 i-VTEC 90k. Výbava obsahuje mimo jiné: Manuální klimatizaci, el. přední okna, el. a vyhřívané vnejší zrcátka, palubní počítac, isofix, dálkové ovládání, 8 airbagů atd. Hledal jsem rozumně veliké auto pro mě i pro přítelkyni, které bude sloužit (žádná leštěnka) a nebude drahé na provoz. A vzhledem k tomu, že jsem spokojený majitel jiné Hondy (Civic TypeR FN2, dříve FK2), tak volba byla poměrně jasná. Byl jsem zkrátka na to nejlevnější a nejmenší autíčko, co Honda v Evropě nabízí (mimo Evropu jako Honda Fit), celkem zvědavý.

Interiér:
První co mě zaujalo, (krom obavy z toho, že auto je vyrobeno v Číne :) ) je trochu jiný posez za volantem, měl jsem docela problém najít vhodnou polohu. Zkrátka sedí se tu tak trochu jako v dodávce. Sedadla mají takový zvláštní U tvar, hlavové opěrky trčí moc dopředu a svádí vás sedadlo více položit a u řízení tak spíše ležet. Jenže pak nedosáhnu na volant a o ideální a bezpečné poloze za volantem nemůže být řeč. Záda mě ještě nebolí, ale když to srovnám se Civicem 8. generace, tak u něj si můžu více natáhnout nohy a stále dosáhnu na volant zápěstím. Navíc sedadla jsou mnohem pohodlnější a lépe tvarované včetně lepšího bočního vedení. Nádrž je pod předními sedadly (a má pouze 42 litrů), takže se zde sedí zhruba stejně vysoko jako v již zmíněném Civicu. Zadní sedačky mají funkci "Magic Seats", což znamená výklopný sedák a díky absenci nádrže se dají složit do roviny a vznikne tak prostor o objemu 1332L. Z původních 380L tak lze udělat malou dodávku. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že se do auta vejde až 6 euro palet na sobě a to je hlavně zásluha rovné podlahy a téměř kolmé zádi. Je to takové malé MPV a to doslova, prostoru je zde opravdu dostatek. Volant, jenž pochází z civicu 8. generace (mimo jiné), je potažený nějakou neurčitou imitací kůže (koženka / guma - nedokážu určit), která docela klouže, ale zato působí velmi trvanlivě. Taková zajímavost - kolem řidiče a spolujezdce se nachází přesně !8! pozic, kam lze strčit kelímek nebo plechovku či láhev s pitím, takový pojízdný minibar (ale prázdný, bohužel ). Kufr má pod podlahou rezervu a na ní formu z polystyrenu, která obsahuje prostory pro různé náčiní, ale bohužel bez ní nedrží podlaha na svém místě - zde se evidentně šetřilo, protože vyšší výbavy mají jinak moc pěknou multifunkční přepážku. Plasty tvrdé, na dveřích vypadají trochu lacině, občas něco povrzne, občas látka - nic nečekaného ani překvapujícího v této kategorii. Chybí mi loketní opěrka. Manuálni topení a klimatizace je pro mě trošku cesta zpět, ale jsem rád, že tu vůbec je a funguje. Vtipné jsou velká otočná kola voliče režimu a teploty plus velké čtecí lampičky jen dokreslují své zaměření spíše na starší generaci. Palubní počítač, který pochází opět ze Civica, je trochu zpomalený, ale naštěstí do něj vlezete jednou a pak už většinou nikdy. Radio hraje velmi slušně, pokud teda trochu doladíte bass a treble a žádný problém s příjmem se zde nekoná (anténka je tradičně na střeše). Aux ve formě 3,5 jacku potěší, ale ve své době už mohlo být USB. U Jazze člověk ušetří i za žárovky, jsou zde dvojvláknové H4 a vzadu LED svítilny. Velká lampy svítí dostatečně, ale relativně slabý alternátor nestačí dorovnávat odběr a tak při sepnutí kdejakého relé anebo klimakompresoru světla zakolísají. Ohledně bezpečnosti - ve standardu je asi 8ks Airbagů a 5 hvězdiček NCAP a auto obsahuje stabilizační systém VSA.

Exteriér
Design vozu je přirozeně subjektivní záležitost, ale řekl bych, že v porovnání s konkurenty vypadá více vyváženě a je poměrně líbivý. Jen mám trošku problém s předními reflektory, které sice zapadají do celkového konceptu, ale dělají auto tak trochu zženštilé. Plechy jsou docela tenké (asi v rámci zachování nízké hmotnosti 1.022kg) a některe sváry a šrouby již jeví známky koroze, včetně podvozku. Plechy v podbězích nemají ochranu žádnou, tam to bude asi brzo zrzavé.

Podvozek
pozdvozek je (a to o dost) komfortnější než v autě, ze kterého pochází, tedy ze Civicu 8. generace, zvaného ufoun. Není sice naladěn pro nějakou sportovní jízdu, ale pro městské přibližování a kodrcání - to podtrhují i 15" kola s 65mm profilem. Auto je přirozeně nedotáčivé a s občasnou tendencí k lehké přetáčivosti kvůli lehké zádi - nedoporučuji lidem, co jezdí rychle a pak brzdí až v zatáčce. Ale jinak musím říct, že podvozek mě velmi mile překvapil a jsem s ním spokojený. Vzhledem k zaměření vozu se chová naprosto prediktivně a stabilně i na dálnicích. Je i poměrně dobře odhlučněný, uvidíme co vydrží.
¨

Řízení
Někdo by řekl, ze Jazz má preposilované řízeni a spousta recenzentů to i potvrzuje. Ale ono není, spíš bych ho popsal jako tupé, bez odezvy s umělým odporem a postradá strmost Civicu (i když je teda o chlup strmější než u předešlé generace Jazze).

Motor a převodovka
V Jazzovi je to nejslabší, co Honda v Evropě nabízí - 1.2 i-VTEC L12B2 sdílející blok motoru s predešlou generací L12A známou z minulé generace Jazze (i-DSI). Jedná se o jednovačkovou koncepci SOHC (rozvod řetězem) a oproti L12A má o dva ventily více a o jednu svíčku méně. Motor má max. výkon 66kW při 6200ot a omezovač zasahuje pri 6500ot. Je to klasická i-VTEC koncepce, známá z řady R (lehké písty s nízkým třením, vysoká komprese, reverzní VTEC ne nepodobný Atkinsonově cyklu), má relativně nízký kroutící moment v nízkých otáčkách, ale poměrně vysoký výkon na litr objemu, který je dosažitelný až na opačné straně otáčkoměru. Motor se zkrátka musí točit a nedochází mu dech ani těsně před omezovačem. Zvuk je pěkný, neobtěžuje, v nízkých otáčkách takřka neslyšitelný s malinko výraznějším jakoby chrastivým zvukem vstřikovačů v nízkých otáčkách. Když ho držíte pod krkem, často se svým nejenom papírovým výkonem vyrovná koncernovým i jiným atmosférickým jednotkám o poměrně vyšším obsahu. Do kopce se sice občas zadýchá, ale stačí podřadit a není problém zrychlovat i při dálničních rychlostech. Sam mám vyzkoušeno, že dosáhnout a udržet papírovou maximální rychlost 180km/h není zas až takový problém, jak by se mohlo zdát. Pro klidného řidiče do města a kousek za město naprosto dostačující motorizace. Co naopak velmi potěší, je spotřeba, kde se dá po městě jezdit do 6l a na okreskách i za 4,5l na 100km (když jedete opravdu defenzivně). Převodovka je made by Honda, tedy přesné dráhy a neklade žádný nadbytečný odpor, vše zapadá kam má. Reakce na plyn je lehce letargická (EURO 4), ale i s meziplyny se dá celkem pěkně pracovat. Trochu zamrzí dlouhé odstupňování převodů, které se do města moc nehodí, jednička se musi vytočit skoro k 3-4 tisícům, aby měla 2ka dostatečný kroutící moment k další nepřerušené akceleraci. Jazz má v základu 5stupňový manuál, ale dá se sehnat i s robotizovaným automatem a po faceliftu i s mnohem lepším CVT automatem. Ve 130km/h točí přibližně 3500ot.

Závěr:
Jazz druhé generace je velmi jednoduché a nenáročné auto, které vás vždy doveze kam potřebujete. Navíc ve formě malého MPV, kde odvezete doslova cokoli. Jeho kabina a posez za volantem je ovšem dosti prizpůsoben spíše starší generaci a ze sportovních genů Hondy zde naleznete akorát nějaké pozůstatky v charakteru motoru. 1.2ka s 66kW je i přes mé obavy dostatečná, hlavně díky nízké hmotnosti uděluje autu celkem konkurence-shopné zrychlení, a pokud nemáte problém s tím, že se motor musí občas vytočit do vyšších otáček (proto tam také jsou, že), tak vás bude i bavit. Obecně si Jazz vede velmi dobře ve smyslu spolehlivosti a ceny ojetin tomu napovídají. Takto malé velké auto moc automobilek nenabízí a vlastně krom pravidelné výměny oleje, filtru, svíček pri 120tis a nějakého toho občasného seřízení ventilové vůle, se není čeho obávat. To auto je zkrátka dobře vymyšlené, spolehlivé a Honda motory prostě umí (teda kromě současné F1, ale kdo ví, co za tím vším je) a jsem si celkem jist, že motor bude to poslední,co se zde pokazí. Ohledně cen dílů - originalní budou vždy dražší, ale např. cena brzdových kotoučů a destiček na obě nápravy z kvalitní druhovýroby (ATE) se dá sehnat kolem 4tis Kč, to mi prijde více než příjemné. Tohle auto rozhodně nikoho nezruinuje.

Silné stránky

Variabilita a prostor v rámci kategorie, spolehlivost, nízká hmotnost.

Slabé stránky

Slabší antikorozní ochrana karosérie, ale zatím nic tragického.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím žádné poruchy a snad to tak i zůstane. Jinak většinou jezdím ke klukům z Typer.cz nebo do Hondy v Kolíně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám, auto je od soukromníka.

 


Přidat názorDiskuse: Honda Jazz TREND 1.2 i-VTEC (GG2)

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Tady bych dal i víc než 10 bodů...

prostornost
10
jízdní vlastnosti
8

No závodní auto to není...

jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7

Kdyby tam byla 1.5 i-VTEC, je to král silnic...

spotřeba
9

Lepší je už snad jen hybrid (nebo smradlavý diesel) :) takže proto jeden bod minus.

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
9

Zadní kotoučové brzdy trochu méně brzdí a mají pak tendenci zatuhávat a reznout, ale když se o ně člověk stará, jezdí a brzdí, tak bez problému.

zavazadlový prostor
9

Malinko se člověk musí sklonit a natáhnout, ale jinak velmi slušné na svojí kategorii. A co pak když složíte sedačky...


Více o modeluHonda Jazz (2009-2014)
Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve skutečnosti má jen jednu chybu! Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve skutečnosti má jen jednu chybu!

Současná třetí generace jazzu je ve výrobě od roku 2014.…

Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

 





Blesk.cz

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla. Znetvořenou ženu (23) šikanovali, ale nedala se

Jako batole utrpěla popáleniny na 70 % těla.…

Život Angličanky Raiche Mederick (23) se krutě změnil, když jí byl teprve rok a půl. V domě jejích rodičů, kde…

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o důchodech

Chat s odborníky z ČSSZ: Všechno, co chcete vědět o…

V čem je nevýhodný předčasný starobní důchod? Kdy a jak je omezený přivýdělek k důchodu? Co dělat, když chybí…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Příbram pro charitu. Kluky jsem obvolával pět hodin denně, přiznal Barák

Příbram pro charitu. Kluky jsem obvolával pět hodin…

Rozhodl se, že pomůže potřebným. Že peníze, které vydělával ve Slavii, a teď v Udine, můžou posloužit malé…

 

Reflex.cz

Až na dno: Lara Croft ve žluté ponorce versus Islámský stát

Až na dno: Lara Croft ve žluté ponorce versus Islámský stát

Až na dno je film, který dá divákovi naprosto přesně to, co mu slibuje. Za prvé, dá mu Jamese McAvoye a Laru…

V Plzni čepují české filmy. Na Finále se opět bojuje o Ledňáčka

V Plzni čepují české filmy. Na Finále se opět bojuje…

Jestli jste váhali s koupením lístku na nějaký český film tak dlouho, až ho stáhli z kin, máte druhou šanci.…