Ford Mondeo (2006)
17.3.2007========= !POZOR! =========== recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem z výroby. Proto bylo chování vozu divné. Recenzi upravím podle zkušeností po…
Ford Mondeo (superkutil)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
superkutil 01.12.19 16:25
« Re: Re: Re: A je po autě
KIA sloužila 7 let a bylo to moje nejlepší auto! A do dnes lituju, že jsem ji neuváženě prodal. A u toho Mondea byla zajímavá věc. Po nájezdu 150tis.km bylo celkově v mnohem horsim stavu jak KIA ve 250tis.km. Dilenske zpracování měla KIA výrazně lepší jak Ford. -
superkutil 25.06.12 09:37
« A je po autě
Tak mi ho nějaký blbec naboural a tak už nemám Mondeo. Prý totální finanční škoda a i když to nevypadalo, tak by oprava přišla na moc a to by se ještě musely udělat rozvody, vstřiky, vyměnit tlumiče, opravit dveře (nějaký blbec do nich najel). Celková oprava by vyšla na skoro 200tis. A cena auta podle pojišťovny je 150tis. Ve skutečnosti má ale auto cenu 130tis a i oprava v neznačkovém servisu by vyšla na víc jak 130tis. -
Nicco 01.10.09 11:40
« Re: Re: Re: jiny nazor...
Vystreleny airbag? Akoze za jazdy vystrelil alebo auto bolo burane?
Bud to teda predosly majitel poriadne hovado, alebo mas smolu na zly kus.
Je tu jeden koleda s BMW123d a tiez po prvom majitelovi a nejakych 20.000km uz menil prevodovku a este nieco na motore. Nastastie este v zaruke.
Tiez som cital o jednom Mondeu, co po zahriati zhasinalo a oficialny servis vymenil vsetko co sa dalo (erg, cerpadlo, vstrekovace,...), tiez v zaruke. Potom niekoho (asi v neautorizovanom servise) napadlo zmerat kompresne tlaky v motore a zistilo sa, ze niekto zabudol pri skladani bloku motora vo vyrobe vlozit piestne kruzky do dvoch valcov. 8-s -
superkutil 26.02.09 09:36
« Re: Re: Re: Nazdar Forďáku
To vypadá, že tvůj kámoš má buď auto rozbité, nebo jezdí jako prase (brzda/plyn) a ani tak si myslím nedostane na spotřebu co uvádí. Nemá náhodou v autě power-box?
Mrkni se na moji spotřebu na www.spritmonitor.de (kdyz klikneš na moji spotřebu) a uvidíš moji skutečnou spotřebu.
Taky mám rád zvuk benzínového motoru v otáčkách a s turbem je super zátah u podlahy, ale nechce se mi dávat o 50tis.Kč ročně víc.
Navíc zvuk TDCI je super, motor skoro vůbec není slyšet a na dálnici je na 6ku v autě pohoda. :yes: A hlavně na zátah dieselu nic nemá. Měl jsem možnost jezdit s off-roady s benzínem i dieselem a ten benzín není to ono, ten je do závoďáků. Já nepotřebuju závoďák, potřebuju dělníka. U Mondea mi chybí akorát 4x4, takže příště je jasné co to bude. >:D -
peterpan 24.02.09 23:41
« Re: Re: Nazdar Forďáku
Benzíny 2.5T nejsou pěkný, ale nejlepší a pokud nejseš socka, tak na benál máš. Mezi nama, proč furt poslouchám kamoša u pivka, jak mu to Mondeo 2003 kombi Tdci 130PS žere po městě 10l a mimo 7-8l a je hrozně tvrdý... To potom ty jezdíš jenom na šestku a rovinky dědina-dědina. Jezdím s S60 2.5T a za 10l jezdím taky a mám rád vůni a zvuk benzínu. Takže trošku seš Andersen, ale už sem si zvyk, že dieselaři rádi krmí a přehání o spotřebě nebo jenom bezmezně věří palubnímu PC :-) -
superkutil 11.02.09 12:01
« Re: Nazdar Forďáku
Jo, byla to nejlepší volba, co u Mondea je. Benzíny 2.5T jsou taky pěkný, ale ta spotřeba je skoro dvojnásobná. Tu barvu jsem také neznal, dokud jsem si tohle nekoupil. Teď jich jezdí čím dál víc, asi s touhle barvou nasekal Ford před ukončením výroby hodně kusů. -
superkutil 05.11.08 22:29
« Re: Re: Moje zkušenost.
Jezdím hodně v horách, na sněhu, na trávě, přístup k chalupě je po louce, tahám loď a to musím zajet až k vodě. Takže 4x4 využiju. Měl jsem VW Passat 4x4 a byl super. Chtěl jsem i Mondeo 4x4 MKII, ale bylo jich málo. MKIII se už ve 4x4 nedělalo vůbec. Do terénního 4x4 se mi moc kvůli spotřebě, zrychlení a stabilitě nechce. -
Vette 03.11.08 21:15
« Re: Moje zkušenost.
jazdim vela ale zatial som potrebu 4x4 nepocitil. Tych par jazd na lyzovacku sa da bez problemov zvladnut aj na predokolke. V hlbokom snehu som zapadol aj na Pathfindri. Subaru som zvazoval, ale vzdladom na cenu servisu oproti inym znackam som ho vyradil servisna hodina stoji v Bratislave raz tolko ako na Forda. -
superkutil 03.11.08 10:42
« Re: Re: Moje zkušenost.
Devil666: No nevím, jak jezdíš ty, ale já v zatáčkách v horách musím řadit i za dvě (trojka sleze otáčkama pod 1750ot a tam už netáhne) a zase na rovince už točit 4000ot u dieselu opravdu nechci. Takže abych se udržel mezi 1750 - 3500ot, tak musím řadit. Samozřejmě vím, že diesel je jinak zpřevodovaný a že nepotřebuje takový rozsah otáček atd.
Ale budu rád, když mi poradíš, co dělám špatně a jak jezdit, abych nemusel moc řadit. Míval jsem VW 1.6D a u něj jsem ve 40km/h zařadil 5ku a víc jsem neřadil. Ale u Mondea 6ku řadím až ve 110km/h, respektive motor pod 1750ot moc duní a nechci ho ničit. Také pro předjíždění má TDCI nevýhodu v tom, že na rozdíl od benzínu s rostoucími otáčkami ztrácí moment a tím i zrychlení a abych předjel musím přeřadit. Ale zase nemohu předjíždět na vyšší stupeň, protože nemá dostatečný moment na kolech. Také v zimě má TDCI značné problémy i se zapnutým ESP, protože moment motoru je moc velký a nedají se otáčky tak dobře regulovat jako u benzínu.
Ale znovu opakuji: Recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem. Pokusím se jí upravit podle současných zkušeností.
Auto snů nemusí být auto na běžné ježdění. :-) -
Devil666 02.11.08 22:57
« Re: Moje zkušenost.
Pro superkutila: Takže je mi to myslím již zcela jasné. Největší problém je v tvém případě zřejmě mezi pedály a volantem. Takovej nesmysl jako s tím rozsahem využitelných otáček jsem už dlouho nečetl. Vysvětlovat ti, že je to přesně naopak a právě u TDCI řadit tak často nemusíš je zcela zbytečný. Ty jseš teoretik, kterej snad absolutně neumí řídit a auta posuzuje jen podle článků v časopisech. Ostatně o tvém "přehledu" svědčí už výběr tvých aut snů. Hummer - terénní auto pro běžný použití absolutně nevhodný. A jako druhý Touareg (správně se to píše takhle :-) ) - pseudoterénní předražená plechovka, oblíbený to vůz paniček zazobanců. -
superkutil 02.11.08 19:53
« Re: Re: Moje zkušenost.
Ok, zkusím to napsat ještě jednou. Mšl jsem Mondeo 1.8 kombi. Trpělo různými neduhy hlavně z výroby, ale jinak bylo dobré. Po 6ti letech ale odešel chladič a kompresor klimatizace a motor často vařil a nechtěl jet. Tak jsem se rozhodl vyměnit za S-MAX, který se mi líbil vyšším posezem. Problém byl ve zrychlení, protože ani 2.0TDCI mi v S-MAX nepřipadal živějsí jak moje předchozí Mondeo. Navíc byly problémy okolo koupě a tak jsem narychlo hledal něco funkčního a protože jsem byl s předchozím Mondeem z pohledu účelnosti spokojen, vzal jsem Mondeo s co nejsilnějším, ale úsporným motorem. Bohužel byl asi na motoru od počátku vadný EGR ventil a tak se mé Mondeo chovalo jako líný vůz s maximem výkonu ve 3000ot. Po výměně EGR v 50tis.km se vše změnilo a s autem jsem spokojený. Za to, že musím 3x stisknout tlačítko klimatizace nemůžu a nemohl jsem to ani tušit při koupi. Ale třeba se časem rozchodí. Také jsem netušil, že nové Mondeo bude v některých parametrech horší jak předchozí. Neměl jsem čas na dětailní výběr, spoléhal jsem se na parametry předchozího Mondea.
A co se týče sportovní jízdy, tak to samozřejmě jde, ale TDCI má rozsah otáček 1750 - 3750ot. což je 2000ot rozsah a benzínové Mondeo má 1750 - 6750ot. což je 5000ot rozsah. Díky tomu musím u TDCI řadit jak šílený. Navíc má TDCI turboefekt a nástup výkonu není okamžitý. Ale na dlouhé cestování a pohodlnou jízdu je výborné. Je to první auto, kde mám na běžnou jízdu dostek výkonu a to i v nízkých otáčkách.
A pokud jde o Scenic, také bych ho taky nechtěl, ale v některých parametrech je opravdu dál jak Mondeo. Třeba jen vybavenost palubního počítače je u Mondea bída proti Scenicu. Ten má v PP integrovaný display rádia, bluetooth HF i s adresářem, informaci o tlaku v pneu a další drobnosti. Také má např startování tlačítkem, které u nového Mondea uvádí Ford jako nějakou novinku.
A co chci vím přesně. Vyšší kombi s úsporným a silným motorem a nejlépe pohonem 4x4. A Mondeo to až na 4x4 a vyšší posez splnilo. :yes: Dnes bych volil Subaru Forester 2.0D, ale to v době koupě Mondea nebylo. -
Devil666 01.11.08 12:53
« Re: Moje zkušenost.
Superkutil: Ano skutečně znovu tvrdím, že na předjíždění je to absolutní bomba - lepší než moje předchozí 2.5 V6. A když jsem si zvykl tak jsem s tim schopen jet hodně sportovní jízdu. Nedávno jsem s tím jel palbu v serpentýnách v Jizerkách a bylo to celkem v pohodě. Ale jak říkám musí se s tím jezdit jinak, než s benzínem. Holt to chce asi talent pro řízení. Samozřejmě, že benzín je benzín, ale tohle auto fakt umí jezdit jak hodně silnej benzín a spotřeba je někde uplně jinde. A znovu podotýkám, že než jsem se svez v tomhle tak jsem byl spíš nepřítel nafty. Aut. klima? auto je starý 4.roky nemám pocit, že by to nechodilo. Interiér, ovladače - v pohodě. Já mám prostě německou jednoduchost rád. Prostě jsi si vsugeroval, že auto nestojí za nic a teď trpíš stihomamem. Jak už tady napsalo hodně lidí, některý tvoje hodnocení jsou fakt k smíchu. Asi by to chtělo fakt přemýšlet příště nad tím co vlastně chceš. Protože nezlob se na mě, ale pokud si koupíš Mondeo a pak se rozplýváš nad Scenicem tak to fakt nechápu. To je absolutně odlišná filozofie - já bych Scenic nechtěl ani zadarmo.