Diskuse

Ford Mondeo (2006)

17.3.2007

========= !POZOR! =========== recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem z výroby. Proto bylo chování vozu divné. Recenzi upravím podle zkušeností po…

 

Ford Mondeo (superkutil)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [85.71.130.XXX] 04.04.2007  19:31

    Hlasové ovládání klimatizace, radia a telefonu :-)

    Ahoj, měl sis koupit BT sadu s hlasovým ovládáním (ve výbavě za 9.900,-) Perfektní ovládání CD, MP3, rádia a telefonování, s ergonomíí nemám problém, akorát mám Monda z AT, nevěděl jsem, že jazyk pro ovládání mám volit už při objednání, poté už nelze změnit, takže jsem musel naladit povely v DE.... Ale spokojenost! Radio, ani klimu nemusím klikat, hlasem je to OK. Navíc hlasové vytáčení, super...
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 06.06.2007  12:24

      « Re: Hlasové ovládání klimatizace, radia a telefonu :-)

      Dostal jsem auto tak jak bylo, nemohl jsem si nic doobjednat. :-( Teď mám HF od Nokie a celkem to jde. Celkově mě Mondeo zklamalo vnitřní výbavou. Na to do jaké třídy se řadí a jaká je jeho cena, tak je to bída. Kolega má nového Passata a ten je elektronikou přeplněný. Kamarád má Scenic což je auto o třídu horší a přesto má standardně integrované rádio s MP3, integrovaný HF bluetooth, centrální display atd. Takže když chceš volat, tak jen ovládáním pod volantem hledáš v seznamu jmen, který se ti zobrazuje na centrálním barevném displayi, a zvolené číslo voláš. Když ti někdo volá, tak se ti zobrazí jméno volajícího na centrálním displayi. Také stanice rádia hledáš v seznamu stanic. Prostě, to co je v Mondeu je humus. To platí jak pro klimu, tak pro rádio. Při slunci na to není vidět, ovládání klimy tlačítky se dnes už také nepoužívá, používají se otočné ovladače. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.04.2007  21:08

    Zrkadlá

    Tiež sa mi pozdáva Mondeo, len z môjho subjektívneho pohľadu má malé vonkajšie spätné zrkadlá. Neprekáža to v premávke?
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 24.05.2007  22:09

      « Re: Zrkadlá

      Nemám s tím problén, horší je to s viditelností dozadu, díky malým oknům a širokým zadním sloupkům se zadními svítilnami je videt hodně špatně. Naštěstí má auto couvací asistent.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.04.2007  16:21

    Názor jiného majitele.

    Našel jsem názor jiného majitele a musím říct, že po těch 2 měsících co ho mám, mám občas podobný pocit. :-) "Co bych řekl? Sedí se v tom mizerně (mám lehce přes metrák), přístrojová deska a ovládání je nevkusné a odpudivé, vzhled...no bída. Motor dobrý, to jo. Ale to je to jediné, co na téhle prefabrikované a umělohmotné plechovce je dobré. Vzhledem k tomu, že mi má být přidělen jako služební vůz, nejsem vůbec nadšen. Ten kdo to kupoval, měl asi pominutí smyslů. Asi si nechám 5 let staré Volvo S 70." >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Lord Mystic" [80.188.190.XXX] 16.04.2007  17:09

      « Re: Názor jiného majitele.

      Jeden o voze, druhý o koze - viz. nesmyslně to srovnávat s S70! Ve své třídě špičkový podvozek, komunikativní řízení, svižnej dynamickej motor, solidní spotřeba a krom obecného problému s tankováním nekvalitního paliva do CR i absolutní spolehlivost.
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 17.04.2007  21:41

        « Re: Re: Názor jiného majitele.

        Byl to názor jiného majitele. Já to v globálu nevidím tak černě. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.04.2007  16:22

    Zkušenost po 2měsících provozu.

    Motor se zlepšuje, ale stále je použitelný moment mezi 2000-3000ot s tím, že výrazný tah je mezi 1900-2500ot. Podvozek je dobrý, spotřeba okolo 7,5litru (30% město, 50% dálnice, 20% silnice), sedačky stále tuhé a úzké, jinak nic nevrže, vše funguje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "lucky" [89.176.61.XXX] 29.04.2007  23:53

    jiny nazor...

    Mám přesně opačný názor, mám zkusenosti jak s tímto autem (2.2 TDCi 114 kw/360 Nm) tak s Mondeem MKII 2,5 V6 125 kw/220 Nm takže můžu celkem srovnávat, obě auta maj výbavu verze Ghia a jsou to kombíky. Materiál palubní desky je podle mě v novém mondeu výrazně kvalitnější (nikde nic neskřípe a kvalita dílenského zpracování je imho o něco lepší) a pro mě příjemnější než v tom starém, designově se mi líbí víc to nové i když MKII není vůbec špatné po vzhledové stránce. Interiér je v obou autech dost dobře utlumen a i v rychlostech 200 km/h není hluk nijak výrazný. Po stránce ovladatelnosti bych opět vyzdvyhl nové mondeo (má lepší brzdy a podvozek si nechá víc líbit, řízení je přesnější) ovšem nejsem si jistý jestli to není způsobené hlavně tím, že nové obsahuje ESP, kdežto to staré se kterým teď jezdím ho nemá. Motor - ačkoliv je u nového mondea diesel tak oproti jiným dieselům se kterými jsem měl tu čest (1.9 TDI@66 a 96 kw od VW a 1.8 TDCi od fordu) nemá takový pokles síly ve vyšších otáčkách, celkem v poho ho můžete vytáčet pokud je potřeba. Ovšem podle mých zkušeností je zbytečné ho výtáčet dál jak do 3500 ot/min. Má opravdu dostatek síly, což oceníte hlavně při předjíždění. Jediný co mi vadí (a nejenom mně, potvrdil mi to každý kdo s tímto autem jel) je zvykat si na trochu "podivné" chování spojkového pedálu, nejednomu člověku to "chcíplo" při prvním rozjezdu. Mondeo MKII - jde o benzín a ještě k tomu o vrcholný /v té době/ motor 2,5 V6 125 kw/220 Nm, auto má díky němu opravdu dobrou dynamiku. Ve srovnání s novým mondeem (2.2 TDCi) má tah rozložený do většího spektra otáček a jako každý benzín se nechává rád vytáčet. Dynamiku mají obě auta hodně podobnou s tím rozdílem ze u nového mondea si musíte přičíst hodně výrazný turboefekt a naopak u benzínu logicky s vyššími otáčkami roste výkon. Celkově obě auta jsou na velmi vysoké úrovni, jen bych možná místo nového mondea uvažoval o Mazdě 6 (je jsem v 2,0 dieselu), protože mě jako auto (vzhled, interier, motor, podvozek) více nadchnulo.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.05.2007  15:52

      « Re: jiny nazor...

      jojo, ta spojka mě při první jízdě opravdu překvapila, chcíplo mi to snad třikrát :-) Měl sem z toho skoro depresi :-) Když člověku po několika letech ježdění takhle chcípne auto :-D
      • 00 Reagovat !

        foto TonyOL

        TonyOL 06.06.2008  11:25

        « Re: Re: jiny nazor...

        Koupili jsme ojete 2.0 TDCI. A je na spojku je potreba si zvyknout, chciplo mi to ani nevim kolikrat :).
    • 00 Reagovat !

      foto

      "anonym" [88.100.227.XXX] 18.11.2007  14:10

      « Re: jiny nazor...

      No nevím proč si všichni stěžujete na spojku,já vlastním Ford Mondeo 2,5 V6 r.v.01 a už jsem s ním najel cca 150tkm, spojka je sice trošku jiná,ale není problém si na ni zvyknout...asi jste ještě neřídili např.Hyundai Lantra:-),tam je to opravdu děs. Jinak mondeo je skvělé auto se skvělými jízdními vlastnostmi,jel jsem s ním i 230km/h a bylo to opravdu v pohodě...kdybych to porovnal např. s Oktávkou tak mondeo je při 180stabilní asi jako oktávka při 130:-)
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 04.01.2008  09:23

        « Re: Re: jiny nazor...

        Spojka v benzínu a TDCI je u Mondea úplně jiná. U TDCI kvůli většímu momentu má mnohem silnější pružiny a v tom je ten problém. Vedle Mondea jezdím i s Oktávkou II a tak velký rozdíl bych neviděl, ale je pravda že Mondeo sedí skutečně výborně!
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 11.10.2008  17:11

        « Re: Re: jiny nazor...

        Ahojky. Ja mám doma 2 rokom Mondeo 2.0 TDCi GHIA 2002 a musím povedať, že sme trafili ten najväčší zmätok. Je to dovoz z Nemecka automat ale za tie 2 roky čo ho máme nás stálo neskutočné peniaze. Všetko sa na tom aute kazí, od motora, prevodovky, klimového čerpadla až po najnovšie vystreleného airbagu. Po druhej stránke je to super auto od výzoru až po jazdné vlastnosti. Jazdí sa na ňom úplne skvele. Je to moja srdcovka až nato kazanie.
        • 00 Reagovat !

          foto Vette

          Vette 11.10.2008  20:07

          « Re: jiny nazor...

          to mi je luto :-(
        • 00 Reagovat !

          foto Nicco

          Nicco 01.10.2009  11:40

          « Re: Re: Re: jiny nazor...

          Vystreleny airbag? Akoze za jazdy vystrelil alebo auto bolo burane?
          Bud to teda predosly majitel poriadne hovado, alebo mas smolu na zly kus.

          Je tu jeden koleda s BMW123d a tiez po prvom majitelovi a nejakych 20.000km uz menil prevodovku a este nieco na motore. Nastastie este v zaruke.

          Tiez som cital o jednom Mondeu, co po zahriati zhasinalo a oficialny servis vymenil vsetko co sa dalo (erg, cerpadlo, vstrekovace,...), tiez v zaruke. Potom niekoho (asi v neautorizovanom servise) napadlo zmerat kompresne tlaky v motore a zistilo sa, ze niekto zabudol pri skladani bloku motora vo vyrobe vlozit piestne kruzky do dvoch valcov. 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.2007  16:49

    hodnocení

    Pěkné mondeo a navíc nafta. Dávám deset bodů!!! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.05.2007  15:20

      « Re: hodnocení

      Já taky!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.2007  08:52

    muxa

    Hezké auto, počkám si na verzi ST se stejným motorem, už je prý na světě! Jinak přidej fotky, rozepiš se ještě v recenzi. Dávám 9!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.06.2007  22:34

    mondeo 2,2TDCi

    takže .... dnes po obede som si bol vyzdvihnut moje nové približovadlo s touto motorizáciou. Podarilo sa mi najazdit cca 30 km a co povedat? som jednoducho očarený!!!! uz nech tu je vikend a asi z neho ani nevyleziem ;-) trosku ho otestujem a coskoro napisem viac + foto samozrejme
  • 00 Reagovat !

    foto Focusman

    Focusman 06.06.2007  14:07

    body

    mi se celkem zamlouvá.Dávám 9B!
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Jarda" [195.47.42.XXX] 08.06.2007  16:45

    Mondeo

    Jelikož jsem vcelku spokojeným majitelem tohohle vozu tak přidám svoje postřehy. Mám mondeo 2.2TDCI ve vybavení GHIA, navíc xenony a bůhvíco ještě, koupil jsem jeden z prvních aut s 2.2 motorem dovezených do ČR v prosinci roku 2004 a dodnes jsem najezdil 85000 Km.

    Auto má svoje pozitiva i negativa takže asi začnu negativy protože haní se vždycky líp než chválí :)

    1) autoradio - mám klasický zabudovaný SONY radio co tam montovali - musim podotknout že už třetí a zase nefunguje, pokaždý se pokazí stejná věc - nepřehrává CD, po vložení disku to nic neudělá a zachvíli ho to zase vyplivne, kolega který má stejné auto už má rovněž třetí rádio - tzn velká slabina tohohle auta alespoň dle mých zkušeností

    2)Podivnej zvuk - tady se projeví moje totální analfabecie co se týče motoru a ostatních věcí které jsou pod kapotou. Od začátku auto dělá občas šílenej zvuk všímám si toho když třeba vystoupíma motor nechám běžet každou chvilku něco cvakne a najednou to začne tak nějak divně vibrovat a hlučet pak to zas cvakne a je to OK, u charouze mi řekli že to je normální i když mě to přijde děsný - pokud se najde někdo moudřejší a řekne mi co by to mohlo bejt tak budu rád :) v charouzu tvrdí že to je kompresor klimatizace ale pak mi přijde podezřelý proč to dělá i když je klimatizace úplně off.

    3) Za tohle teda výrobce nemůže a potká to jen řidiče kteří chtějí ušetřit na DPH - mám N1 úpravu - kvalita a provedení mříže je totálně otřesný. Na první pohled je řešení posuvné mříže praktické ale přišerné je zejména kvalita jejího zpracování - první věc - uvnitř trubek ze kterých je vyrobena jsou upadané částečky materiálu které se v každé zatáčce přemisťují z místa na místo za přisušného akustického doprovodu - příšerný, při jízdě přes hrboly drnčí kolejnice o plechovou desku - i když jsem se snažil maximálně všechno dotáhnout a upevnit, tohohle jsem se zbavil až zasunutím deštníku mezi kolejnice a desku čímž jsem to celé rozepřel dostatečně na to aby nedošlo ke kontaktu plech-plech ani na největších hrbolech.

    4)Xenony - zhruba po roce začal jeden z nich blikat a pak přestal svítit úplně - vyměnili mi žárovku s komentářem asi jako že toto se stane maximálně jednou ! za deset let ! nicméně za dva měsíce jsem tam byl se stejnou záležitostí znovu kdy vyměnili ještě pár dalších součástek a od té doby je to OK

    Teď k pozitivům

    Obrovský auto, člověk má pocit že skutečně řídí něco, motor je parádní 155k točák krátkodobě 400N prostě když na to člověk šlápne tak to jede, jízdní vlastnosti paráda, prostě všechna ta chvála co jste kde četli na tohle auto je pravda. V interiéru ani po 85000 Km nic nevrže, nepiští ani se jinak zvukově neprojevuje (až na tu zatracenou mříž). Spotřeba dle zapnuté klimatizace, dlouhodobě 7l (léto 7,5 zima 6,5)s tím že jsem asi ukázkovým přikladem - 30% město 40 silnice a 30% dálnice - jezdím jak se dá - dálnice 160-170, jedničky 120-130 a okresky co to dá :)

    Toť odemě asi vše
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 11.06.2007  15:53

      « Re: Mondeo

      Mříž je hrozná, ale pomůže podložit kolejnice v místě kontaktu s mříží. Já spíš narážím na to, že tu mříž dělal opravdu inteligent, protože ubírá v obou polohách cca 10-15cm podélného prostoru. Jinak mi mříž vyhovuje, vozím těžké a velké věci. Trochu je sice moc robustní (při porovnání např s Nemeckou mříží) ale jinak OK. Co je horší, že podlahu kufru prokleknu kolenem. Nedokážu si představit, že tam dám něco těžšího. Jinak k jízdě. Pokud jedu do 120km/h, tak spotřeba OK, pokud jedu rychleji, tak to začne pěkně žrát. Taky mezi 4kou a 5kou je pěkná díra.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Jarda" [195.47.42.XXX] 12.06.2007  10:06

        « Re: Re: Mondeo

        No je pravda že spotřeba na dálnici jde nahoru ale já to stejně pálim 160 takže se neni čemu divit, jinak s tou mříží je pravda že 15cm minimálně ubírá ale zas tam před ní naházim kufr s nářadim(ne na opravu auta, ale stále ho vozím z praktických důvodů ssebou :)), tu roletu, svojí tašku a kufřík a mám to zaplněný a navíc oddělený od nákladu tak mi to moc nevadí. K podlaze kufru - sice je pravda že se dá promáčknout celkem snadno, ale ze zkušenosti vím že po to nemá cenu řešit, po odstranění nákladu se vše vrátí do původního stavu bez nějakých škod - velice často převážim 300-450kg plechovek s barvou.

        Jinak co se týče tý mříže a hlučnosti, opravdu jsem zkoušel podložit vše, jak se dotýkají ty kolejnice mříže tak tam jsou sice gumové silent bloky ale jsou na špatné straně - asi aby to nepoškodilo podlahu ale na straně styku z s mříží chybí tak jsem tam zkrátka narval ten deštník a žádnej hluk to nedělá a jsem spokojenej :)
    • 00 Reagovat !

      foto Chaotik

      Chaotik 25.06.2007  17:45

      « Mondeo

      Zdravím... co se týče autoradia, tak s ním problém není, ale mám klasiku (ne-mp3). Slyšel jsem ale o problémech s tím sony mp3 rádiem. Ale je fakt, že zvuků jsem si taky všiml a taky mě to občas točí a co se týče xenonů, tak zatím nikdy nic...
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Jarda" [195.47.42.XXX] 02.07.2007  16:16

        « Re: Mondeo

        Já mám právě to Sony a fakt tragédie
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.07.2007  12:32

      « Re: Mondeo

      ta klimatizace.. napadlo mě jeslti ten motor nemá mezichladič stlačeného vzduchu (Intercoler). A ten by se logicky mel chladit klimatizaci, nebo ne? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto M-U-

    M.U. 08.07.2007  23:27

    10 b

    Super recenze a auto...
  • 00 Reagovat !

    foto vl-sl

    vl.sl 13.07.2007  08:55

    Mondeo je vrchol segmentu

    Teda chudak mondik tady schytal celkem kritiku,verte ze v teto tride automobilu nenajdete lepsi,max stejne dobre.Nazor respektuji,ale tech testu co jsem precetl nez jsem to sve koupil,a vzdy mezi prvnimi.Je to spis o tom ze clovek za ty penize chce jaksi neco extra,neco vic coz tohle auto neumi splnit,ale podivejte na ostatni auta v tehle tride,problemy problemy(az na mazdu 6). Ja jsem max spokojeny,a pokud nove tak jedine mondeo,nebo Bmw...Mel uz nekdo s 2,2tdci nejaky problem?Ten motor me zajima diky
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Jarda" [195.47.42.XXX] 16.07.2007  12:26

      « Re: Mondeo je vrchol segmentu

      Já nekritizoval, spíš sem vypíchnul 3 věci který mě štvou, jinak na svý mondeo nedám dopustit, mám motor 2.2 tdci a za 100000 km žádnej problém, motor mi přijde super.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 18.07.2007  18:32

      « Re: Mondeo je vrchol segmentu

      Na základě testů a kladných recenzí jsem Mondeo kupoval a po zkušenostech s MK II je pro mě opravdu zklamáním. Nejenže je technicky na úrovni roku 2001, ale za ty peníze co za něj Ford chce se dá sehnat lepší auto (např. ta Mazda 6). Měl jsem možnost s ní najet okolo 500km a pokud někdo uvažuje o Mondeu, tak bych doporučil spíše tu Mazdu. Majitel té Mazdy jí má asi 2 roky, najeto dnes už skoro 70tis. a bez jediného problému. Mě u Mondea od začátku nejdou pořádně zavřít zadní dveře, je odlepená lišta na střeše, zasekává se pedál plynu, chrastí ve dveřích a to Sony autorádio po zapnutí zamrzá. Možná má Mondeo dobrý podvozek, ale interiér v porovnání např. s tou Mazdou 6 je příšerný. Hlavně se to týká ovládání klimatizace, která je dokonce horší jak u Oktávky. A ovládání rádia a klimatizace není o moc lepší ani v novém Mondeu.

      Pokud by někdo o výše uvedených slovech pochyboval, tak stačí kouknout na statistiku prodeje Fordu a jeho snahu prodat co může, (viz prodej Volva), protože je těžce ve ztrátě.

      Netvrdím, že Mondeo je špatné, ale pro mě za ty peníze a svým chováním je velkým zklamáním. A pokud by ho někdo chtěl vyměnit za S-MAX nebo C-MAX, tak jsem pro.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Pepis" [147.32.65.XXX] 25.09.2007  14:58

        « Re: Re: Mondeo je vrchol segmentu

        Ja nechapu co to porad meles o roce 2001, hlavne ze ty jsi na urovni, vid? Kup si priste auto s centralnim displejem Maxi DOT a pripojkou pro USB. Budes spokojenej ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "anonym" [194.212.94.XXX] 26.09.2007  10:19

          « Re: Re: Re: Mondeo je vrchol segmentu

          Tot Mondeo nemělo od roku 2000 dělané změny na PP ani na technickém vybavení interiéru. Integrace rádia s PP není, chybí HF s propojením na centrální display. Maxi DOT je jen u nejvyšší výbavy. To o čem já mluvím je standardní vybavení vozu nižší střední třídy (např. Renault Scenic 2006 nebo Opel Astra z roku 2000). Myslel jsem, že mi to nebude chybět, Mondeo jsem kupoval hlavně kvůli motoru. Jenže vývoj jde dál a osobní potřeby také. A to abych si auto za 800tis. dodělával doma mi přijde jako trapárna. To co v autě chybí není nijak finačně náročné. Je to jen o tom, že Ford Mondeo od roku 2000 nemodernizoval v oblasti interiéru a PP. :no:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.07.2007  19:53

    xenon

    Pises ze mondeo nema nastavitelny xenon a preto nedoporucujes mondeo so xenonom. No ale toto podla mna nie je pravda. Kazdy automobil ktory ma instalovane xenonove svetlomety musi mat automaticke nastavovanie ich vysky. Takze problem bude asi niekde inde. Mozno fakt zapnute dialkove svetla ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 31.07.2007  10:45

      « Re: xenon

      No, xenon nemá ruční nastavení výšky, má mít automatické. Jenže to asi nefunguje jak má, protože často xenony oslňují, ale jindy svítí hrozně blízko před auto. U jiných automobilek je v autě systém, který podle pohybů vozu vůči vozovce stále reguluje úhel svitu xenonů. To u Mondea nějak moc nefunguje. Dálkové jsem neměl, ty poznám, jsou proti xenonům hodně žluté. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 31.07.2007  12:09

        « Re: Re: xenon

        RE: "U jiných automobilek je v autě systém, který podle pohybů vozu vůči vozovce stále reguluje úhel svitu xenonů. To u Mondea nějak moc nefunguje." .......... no v tom mas sice pravdu ale pokial viem ja tak tento system mali xenony pred par rokmi (mozno aj 10 r. dozadu) a sposobovalo to blikanie xenonov a nasledne oslepovanie protiiducich aut. A pokial viem tak je zakaz pouzivat tento system a novsie auta ho nemaju. A mozno je to aj inak :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.08.2007  09:42

    Mondeo vs. CMax :-O

    V niektorej diskusii si pisal, ze by si svoje Mondeo radsej vymenil za CMaxa 1.6TDCi...
    Ja stojim pred rozhodnutim, ci svojho maxika 1.6 TDCi vymenit za raketu ST TDCi...
    Mondeo sa mi velmi paci ako auto. Interier je mozno nevkusny, ale citim sa v nom dobre. Interier Focusu je krajsi, ale urcite nie priestrannejsi... Cena auta nie je vobec zla, len pohlad do cennikov Fordu je otrasny. Fordaci ale neustale ponukaju rozne akciove ponuky z ktorych sa da vybrat. Pri porovnani s Passatom predchadzajucej generacie je Mondeo (predchadzajucej generacie) ovela solidnejsie vozidlo, ktore naviac vykazuje ovela vyssiu spolahlivost. Mondeo (zvlast vo verzii kombi) ma lepsie jazdne vlastnosti ako Mazda 6.
    Z motoru 2.2TDCi mam obavy. Jazdim casto na dlhe cesty...ale ked sa neovladam na maxovi, tak jazdim za 5.5l. Predstava, ze jazdim za 7.5 nie je nic moc ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 29.08.2007  15:19

      « Re: Mondeo vs. CMax :-O

      Mám za sebou 2500km dovolené v Chorvatsku. Motor 2.2TDCI není špatný, spotřeba 6,5litru a průměrná rychlost 104km/h není zlá. Motor se v poslední době hodně zlepšil. Auto je dost těžké a hlavně hodně plave! Hlavně když naplníš kufr ke stropu. Chvilkama jsem měl pocit, že dokonce plave víc jak MKII. Je mi jasné, že C-MAX 1.6TDCI není žádné dělo a že v kopcích bude mít problémy, ale při dodržení rychlostních limitů stačí. Za celou dobu dovolené jsem nejel víc jak 150km/h a i když je výkon 2.2TDCI úžasný, tak na předjetí byl často málo. A zvýšený posaz C-MAX je super! Dobře si to vyzkoušej než to vyměníš. Mondeo má hlavně tragické vybavení interiéru. Žádný display PP, minimum funkcí PP, žádná dělená klima, žádné úložné prostory, mizerná ergonomie. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto Ajin-MoDo-Team-

    Ajin(MoDo Team) 29.08.2007  17:53

    Xenony

    Ahoj máš hezké auto i vyčerpávající recenzi. K tomu oslňování, i když mají xenony aut. nastavování, tak každé auto má u světla nahoře šroubek, kterým si to nastavís manuálně. Stejný problém jsem měl u Audi, i když bez xenonů. Prostě si nastavíš sklon níž a automatika víc nahoru nesvítí
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 30.08.2007  11:28

      « Re: Xenony

      Bohužel tam není šroubek, ale je potřeba nějaký klíč, který jsem na dovolené neměl. Navíc auto bylo seřízené ze servisu a mě nepřišlo, že by to svítilo extra vysoko. Vlevo to svítilo v pohodě, ale vpravo to bylo výš a v zatáčce a při přidání to asi oslňovalo.
  • 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 30.08.2007  14:57

    Xenony aj.

    Me se zda, ze spis to auto bylo tak prelozeny, ze automatika vic proste svetlomety nesklopila a tak svitily vice nahoru nez obvykle.

    Jinak z 2.2 TDCi zkusenost nemam, ale mame doma 2.0 TDCi (96kW) r.v. 2004. Se Sony MP3 zatim zadny problem neni, nebo jsem zadny neznamenal. Interier mi pripada OK, dost mista a ti i za mnou, coz ve vsech autech neni :). Pravda levou ruku si taky nemam kam odlozit coz mi vadi take, ale nadruhou stranu pazoury maji byt na volante a ne nekde jinde.

    Btw. uvedom si, ze jsis koupil vybehovy model, konstrukcne je to auto 7 let stary, takze nemuzes cekat zazraky. Nebo jsi mel pockat na nove Mondeo. Ja jsem k tomu takhle pristupoval, vw jsem nechtel, drzej si bezduvodne cenu a chtel jsem podobne velke auto. Mondeo je velke, super ovladatelne auto, s 2.0 TDCi primerene rychle a usporne (6,5/100). Nepresedli jsme z nejaky felicie, ale z omegy B. I kdyz ty dve auta deli cca 6 let vyvoje a jsou podobne velky, tak mondeo je porad stredni trida a je to znat a musi se tak brat.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 30.08.2007  15:37

      « Re: Xenony aj.

      To auto je sice z roku 2000, ale mezi tím byl kompletně předělaný interiér v roce 2003. A v roce 2000 to byla MK III, já mám MK V. Beru to tak, že je to to špička toho, co Ford nabízí. Nové Mondeo mě neoslovilo, bral bych akorát sedačky a barevný display PP. Ale i o tom jsem slyšel kritiku, že je to nedodělek. Podle mě poslední Ford Mondeo bylo MKII, nové už jsou moc německé ve snaze dohnat Passat. Vlez si do jakéhokoliv Forda v USA a pochopíš, co nám tady v EU cpou. :no:

      Asi bylo auto opravdu přeložené, protože jsem měl pocit, že se mi zdvíhají přední kola. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto

        "anonym" [194.228.96.XXX] 30.08.2007  16:00

        « Re: Re: Xenony aj.

        Tak v USA jsem nebyl, ani me to nelaka. Ale co jsem slysel a zazil (kdysi v Cherokeem), tak interiery nic velkeho. Srovnatelne tridy jsou jizdnymi vlastnostmi a zpracovanim v evrope pry mnohem lepsi. Proto mozna amici kupujou evropsky a japonsky auta :).

        Ve faceliftu z 2003 se sice predelal interier, ale nijak radikalne - trochu jine ovladace, materialy ale zbytek zustal stejny (aspon se mi zda). V kazdem pripade je na kazdem co mu vyhovuje a podle toho at si koupi stroj. Proto me udivilo, ze jsi sis koupil Mondeo a ted spis na nej nadavas? To jsi v tom pretim nejel? U noveho auta napred vyzkousim, projedu se, srovnam s konkurenci a pak koupim.

        V novym jsem jenom sedel, palubka me celkem zaujala, ale to uz v S-maxu a v Galaxy a celkem se dalo ocekavat, ze prejde i na mondeo.
        • 00 Reagovat !

          foto sybokcz

          sybokcz 30.08.2007  16:22

          « Re: Re: Re: Xenony aj.

          Aj, to jsem byl ja, odhlasilo me to.
          • 00 Reagovat !

            foto superkutil

            superkutil 31.08.2007  10:44

            « Re: Re: Re: Re: Xenony aj.

            Musel jsem koupit auto narychlo. Prodali mi S-MAX protože jsem váhal kvůli hmotnosti a výkonu motoru a s Mondeem jsem se párkrát projel u prodejce a připadalo mi dobrý. 2.2TDCI jsem koupil proto, že bylo skoro stejně drahé jako 2.0TDCI a výkon se vždy hodí. Vycházel jsem hlavně z toho, že jsem měl Mondeo i předtím. To že se tak hrozně nové Mondeo liší od mého starého mě nenapadlo. ;-\

            Facelift obsahoval kompletní změnu interiéru, protože právě na materiály a provedení interiéru si zákazníci stěžovali. Ford chtěl výrazně snížit výrobní cenu mondea a tak v roce 2000 vypustil Mondea s hodně levným interiérem.

            Ty evropský a japonský auta v USA ale nejsou stejný jako u nás. >:D To je úplně jiný standard. To co se tady prodává by vůbec američani nekoupili, mají mnohem vyšší standard. Jezdil jsem tam s Fordy a GMC a i po ujetí 800mil tě nic nebolí, dvě opěrky máš u každé sedačky, klima odděleně vpředu a vzadu, můžeš jet po kamenité cestě s šutry o průměru 6cm rychlostí 45mil a žádné rázy necítíš. Měli jsme motor 4,9litru a spotřeba byla 12litrů benzínu. Potom ti každé evropské auto připadá jak Tatra 111.
            • 00 Reagovat !

              foto sybokcz

              sybokcz 31.08.2007  12:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Xenony aj.

              No stejne, nez bych koupil novy auto, tak rozhodne bych porovnaval, aspon i na rychlo (nastesti uz o vetsine aut toho vim spousty :-) ).

              Tak vetsinou se nova generace lisi od starsi dost podstatnym zpusobem - obvzlast chtel-li ford nahradit mondeo a scorpio jednim vozem. Snizovani nakladu je halt vsude, pockej az vlezes do x-typu (cili mondea taky) nebo do s-typu, kde jsou prakticky ty same packy, volanty atd.

              Nevim tedy co je v USA za standard, kdyz nepocitam pick-upy :). Vim, ze se specifikace lisi. Pokud myslis vybavu tak bych i souhlasil, klima v kazdem aute apod. Pokud ale vim tak uroven zpracovani a materialu v ciste americkych autech je dost tristni, viz treba caliber, ktery nedavno prisel i sem.

              Osobne nejsem priznivec mekkeho nastaveni podvozku, mozna proto mi mondeo na 17´´ celkem vyhovuje, dobry kompromis mezi pohodlim a sportem. Kdyz se mi to naklani v zatackach necitim co se deje pod kolama, tak je to dost na nic.
              • 00 Reagovat !

                foto superkutil

                superkutil 31.08.2007  17:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony aj.

                No S-MAX se mi líbí a až na drobnosti vyhovuje, nové Mondeo až na sedačky ne. Takže pokud Ford, tak jedině S-MAX nebo C-MAX, ale spíš jsem s Fordem skončil. To jedině, že by byl Maverick s 2.2TDCI ;-) Hodně pokukuju po Subaru Forester.
  • 00 Reagovat !

    foto majki

    majki 03.09.2007  11:24

    10b

    Aktualizace jsou perfekt :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.2007  19:08

    Tak trochu smutné......

    Po přečtení Tvé recenze mi je trochu smutno...... Přiznávám, že jsem jako spokojený majitel Fordu Mondeo asi trochu zaujatá, nicméně když jsem četla tvé stížnosti a povzdechy nad tím, co je všechno špatně a jak by jiné auto bylo lepší a jak to nesplňuje tvé představy, říkám si - proč Mondeo tedy neprodáš a nejdeš do něčeho lepšího? Třeba do Tebou opěvované Mazdy? Nebo jsi možná měl počkat na nový model Mondea - třeba by Tě svou výbavou a drobnými vychytávkami uspokojil víc ......... Jen by Tě asi neuspokojil cenou, obávám se..... Výběhové modely 2007 se prodávaly o 200 až 300 tisíc laciněji než byla původní cena - logické, když byl za dveřmi nový model...
    A možná jsem taky mimo já :-) se svou snahou vidět vše pozitivně a se svou láskou k autům..... ;-) Pokud rád řídíš a máš auta rád, neubližuj sám sobě a kup si něco, v čem se ti bude jezdit líp a s radostí.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 06.09.2007  23:19

      « Re: Tak trochu smutné......

      Už jsem to tu psal. Prodali mi S-MAX a tak jsem musel něco vzít. A protože jsem měl Mondeo, tak jsem chtěl jen silnější motor a nižší spotřebu a čekal jsem, že nový model bude lepší než předchozí. Vycházel jsem i z recenzí. Bohužel zakoupené Mondeo je hodně jiné a Ford mě hodně zklamal. Dnes vím, že volbou byl ten S-MAX nebo Škoda Scout 2.0TDI nebo Subaru Forester. Interiér Mondea MK V i palubní deska a PP je na úrovni roku 2000 a neodpovídá současné době. Z nového Mondea bych bral akorát tak sedačky, jinak mi nevyhovuje a je strašně předražené. Za tu cenu se vyplatí koupit Passat. Jeho cena neklesá tak rychle jako Mondea a spotřeba je nižší. Mondeo bych prodal ale je na leasing a budu rád, když ho vůbec prodám. Další auto chci vyšší posaz. Auta mám moc rád a několik let jsem je i dělal a tím mě Mondeo mrzí víc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "fruit" [85.71.77.XXX] 13.09.2007  17:48

    Taky názor

    Málo úložných prostor < nevím co tím myslíš. Bohužel v kabině není prostor na 1,5litrovou petku, ale jinak nedostatkem netrpím.
    špatná ergonomie interiéru < blbost. Při řízení nemusíš dát ruku z volantu. A když ano, je vše nadosah. Možná máš jen sedačku moc daleko.
    horší přístup do kufru - úzký otvor < >:D tohle neberu vážně
    horší výhled z vozu dozadu < vyndej si tu mříž, jo ty to máš s odpočtem, tak to máš asi smůlu.
    nepřehledné ovládání klimatizace (složité, odvádí pozornost řidiče a tlačítka vyžadují větší sílu na stisk, jsou nespolehlivá s malými kontrolkami). mám stejný, bohužel zase jsi schopen ho ovládat od volantu. Hlasitost, ladění, přepínání na CD, listování. apod. Jediný co je na něm blbý, že je za dne skoro nečitelné. Zase tak dobré uši nemám, jestli tomu rozumíš, budeš mít pravdu. Zkus si ale hloubky snížit a výšky přidat.

    Motor má zátah jen od 1700-3500ot. a je hodně citlivý na těžkou nohu. Při velmi lehké noze a otáčkách do 2500 a rychlosti do 120km/h lze spotřebu udržet do 6,5litru. Při normálním stylu jízdy a rychlosti do 160km/h je spotřeba okolo 7,5litrů. < mám 96Kw patrně se motory dost liší. Jezdím maximálně do 6 po městě, když jedu střelbu po dálnici jsem zase na šesti. 6,5 mi to ukazovalo nocí při rychlostech 180km apod.
    Tím chci říci že 170km/h je pro mondeo na kvalitní silnici ideální rychlost. Auto není nervózní, příjemně odkrajuje. Je snadno ovladatelné a šestka to všechno odpracuje.

    Při přejetí nerovnosti se ráz šíří celou karosérií. < blbost. máš v pořádku tlumiče?na máš přehuštěné gumy? Mám tam lité 17" je to tvrdší a rázy se mi nešíří!

    Rozdíl motorů 2.2TDCI a 2.0TDCI 85kW neodpovídá rozdílu ceny. Mondeo je výrazně předražené< nepřipadne mi.

    respektive ve své třídě je vnitřní výbavou i ergonimií velmi chudé a nesourodé. Hlavně PP a ovládací prvky neodpovídají dnešnímu standardu. Mondeo chce konkurovat Passatu, ale nemá na to. < Do jaké třídy řadíš mondeo? Jsou tací co třeba Superba automaticky řadí do luxusních vozů. >:D Naopak mondeo se řadí do střední třídy. Nevím jestli jsi viděl pořizovací náklady passatu a netuším s jakým passátem to srovnáváš máš-li namysli B6 tak jsi mimo. Je to rovnocenný soupeř.

    Při porovnání např. i s Mazdou 6 je vidět obrovský rozdíl ve výbavě. Technicky je na úrovni roku 2000. Nová verze Mondea z roku 2007 je na tom už lépe.< Blbost ceny jsou velmi podobné. možná je mazda o trošku líbivější. Technicky na úrovni roku 2000 není, leda bys měl smůlu na mondeo s kabátem po modernizaci a vnitřkem před.

    Mondeo s motorem 2.2TDCI doporučuji pro tahání přívěsů. Pro běžné ježdění (50% město a 50% dálnice) auto není vhodné, protože po městě je vysoká potřeba a jsou problematické rozjezdy a na dálnici zase výrazně roste spotřeba pokud se jede více jak 120km/h. < po městě maximálně do 6 i s klímou. Dálnice v provozu 140 - 150 ukazuje průměr 5,8 jak jedu 130 leze to někam k 5,6. (Chorvatsko jsem otočil za 5,4 litru. SuperB jel o 0,2 deci lépe :'( >:D ) CO PŘIZNÁVÁM BEZ MUČENÍ, JSOU ROZJEZDY. KDYŽ SE ZAMYSLÍM (předtím jsem měl benzíny), ZAKOUKÁM PO HEZKÉ SLEČNĚ, TAK MI TO OBČAS CHCÍPNE. Jde ale o zvyk >:D rozjezdy jsou vcelku zvláštní, jak se na to ale myslí není problém. Mondeo má krapet gumovější řazení (krapet víc) a delší dráhy než třeba koncern VW (zkoušel jsem passata, superba, A6).

    Pro běžné ježdění by ale stačil mnohem menší výkon a s ním i nižší spotřeba a pro předjíždění díky poklesu momentu ve vyšších otáčkách (potřebovalo by max výkon ve 4000ot.) nemá dostatečný tah. < tohle spíš vypadá, že s naf'tákem neumíš jezdit 2,2 motor má nejvyšší výkon při 3500 ot./min. Toč. moment má ale 360Nm při 1800ot/min musíš. viděls někdy křivku benzínu a nafty? Musíš to v dané škále chvilku podržet;-) a ne, že kotluješ až na podlahu.

    Tvrdit že ve focusu je více místa, že se nevejdeš do sedačky je samo o sobě podivné. Nechápu.
    Nastav si sedačku pořádně, přečti si manuál a odplísni to. Tvoje recenze budí dojem, že jsi nastrčený od konkurence, NEBO JSI MĚL SMŮLU NA KUS! To asi spíš :-/ Sem tam člověk narazí na někoho , komu poskládali špatně auto. To je smutný.
    :-)
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 18.09.2007  11:13

      « Re: Taky názor

      Máš motor 2.0TDCI a to je zřejmě opravdu jiný motor. Navíc já mám EURO4 a ty asi EURO3 (dost velký rozdíl ve spotřebě). V každém případě:

      - klimatizace opravdu vyžaduje velký stisk a i tak ne vždy na stisk reaguje. Měřím 188cm a pokud nemám mít nohy naražené na palubku a ovladač rádia, tam se pro ovládání klima musím předklonit. Navíc by měla mít klima již dávno ovládání otočnými prvky.

      - rádio Sony mi soustavně při startu zamrzá. Na výšky tam už mám přidané výškáče.

      - sedačky jsou užší jak v Mondeu do roku 1999.

      - motor ve vyšších rychlostech (nad 130km/h) nemá pro předjetí potřebný moment na kolech (podřadit nepomůže). Může se jednat o problém motoru, půjde na brzdu. Pokud točím mezi 1800-2600ot, tak to jede skvěle, ale pak ztrácí, nechce zrychlovat. A pro zrychlování je třeba motor využívat az do 3500ot. Opět nesrovnávej 2.0 96kW a 2.2 jsou jinak naladěné.

      - dveře do kufru jsou užší jak u mondea do roku 1999. Nevejde se mi bedna co do Mondea 1999 šla. Navíc předchozí Mondeo mělo vyšší strop.

      - není pro mě důležité, jak auto sedí v extrémních situacích, jako to, jak jsou pohodlné sedačky a jak tlumí rázy od vozovky nebo jak sedí na nerovné silnici.

      - spotřeba se dá udržet okolo 5,5litru, ale jen v případě že jedeš do 90km/h a často vyřazuješ a motor točíš do 2000ot. Při normální jízdě po dálnici 130km/h je spotřeba okolo 6,5litru. Ve městě se dá jezdit za 6,5litru, ale člověk je překážkou provozu. Běžná spotřeba viz spritmonitor. Je otázkou, kde a jak tvůj kamarád jezdí. Podle spiritmonitoru je pro 2.2TDCI průměrná spotřeba od 36 aut 7,06litru a nejmenší je 6litrů.

      - Mondeo r.v. 2/2007 je technicky na úrovni roku 2000. Facelifty se týkaly jen vzhledu kastle, ne podvozkové části, PP atd.

      - Papírově má vnitřní rozměry moje Mondeo menší jak Focus, nevím co na tom chceš řešit. Nebo tvrdíš, že Ford do dokumentace píše blbosti?

      - auto není špatně poskládané, ale po Mondeu do roku 1999 mi připadá hodně technicky nedotažené. Chlubí se funkcemi, které jsou jinde standardem ve vozech o třídu níž. Týká se to hlavně PP, rádia, klimatizace a HF. Konkurence má již dávno integrované rádio spojené s klimou, PP a bluetooth HF. Případně centrální display PP mezi budíky. Opel to měl již u Astry z roku 2000. Úroveň vozu neodpovídá ceně a proto je tak výrazný pokles ceny při prodeji. Kupoval jsem vrcholný model Forda ve skoro nejlepším vybavení Ghia+ a tomu auto opravdu neodpovídá.

      - Plusem je to, že vůz je vyrobený dobře a že nikde nic neupadává (na rozdíl od předchozího mého vozu). :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "MiraZR" [89.24.60.XXX] 14.09.2007  00:13

    Nemohu s tebou souhlasit

    Přečetl jsem celou tvoji recenzi i diskuzi a nemůžu s tebou souhlasit. Několik let jsem působil na prodeji i servisu Ford, takže jsem měl dostatečnou možnost ty auta vyzkoušet. Svoje výhrady zkusím shrnout do několika bodů:
    1. nevím jak jsi přišel na to, že máš Mk.V. Dle interního značení Fordu byl model 93-00(vč. faceliftu) Mk.I, 01-07(opět vč. faceliftu) Mk.II a momentálně prodávaný nový model je Mk.III
    2. ve srovnání vnitřního prostoru i jízdních vlastností s Mk.I jednoznačně vítězí Mk.II(viz výše) - stačí se do toho auta posadit a zkusit ho poslat do pár zatáček...
    3. výkon a spotřeba - dva roky a asi 40 tis km jsem vlastnil Mk.II 2001 TDDi 85kW (pravda, s řídící jednotkou WOLF - 107kW) a přesto, že to auto jelo MOC a kamarád s BMW 745i 2003 (245kW) mi nebyl schopen na klikaté okresce ujet, tak 2,0TDCi 96kW zabírala mnohem plynuleji a pružněji. Tudíž nechápu, při jakém předjíždění se ti nedostává výkonu. Spotřeba byla běžně kolem 6,3l, na dálku 5,6l do 160km/h a to s pětikvaltem. S 2,0TDCi, taktéž pětikvaltem jsem byl bez problémů schopen jezdit průměr 5,5l. Kamrád má 2006 2,2TDCi a průměr na PP je 5,7. To se mi momentálně s C-Maxem 1,6TDCi nedaří, tam jsem na 6,2l.
    Takže v tvém případě bych viděl dvě možné příčiny - 1. špatný program řídící jednotky (což se Fordu občas stane), tzn, návštěva servisu, nová kalibrace, cca 15min na dílně; 2. problém je mezi volantem, pedály a sedačkou - těžko říct jaké doporučit řešení... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Pepis" [147.32.65.XXX] 25.09.2007  15:05

      « Re: Nemohu s tebou souhlasit

      Asi tak. Moc to taky nechapu.
      • 00 Reagovat !

        foto TonyOL

        TonyOL 06.06.2008  11:49

        « Re: Re: Nemohu s tebou souhlasit

        Souhlas mam 2.0 TDCI 96kW. Vše jsem přečetl. Jsem s autem spokojený. Spotřeba 6,9l, hodně město, dálnice - svižně. Málo odkládacích míst - sedni si do Oplu Vectra :). Ani v passatu není tolik odkládacích míst. Spojka - ano slabina TDCI. Recenze mi přišla trochu tendenční, mám porovnání. Myslím, že tohle auto bylo řekněme 2001-2006 na špici střední třídy.
        • 00 Reagovat !

          foto superkutil

          superkutil 13.06.2008  09:35

          « Re: Re: Re: Nemohu s tebou souhlasit

          Recenzi jsem psal jako zkušenost s autem koupeným v roce 2007 a jako porovnání s Mondeem MKII z roku 1999. A těch 8let rozdílu na autě nevidím, nejvýš tak 2-3roky. Mám možnost Mondeo MKIII porovnávat s jinými vozy vyrobenými v roce 2005-2007 a Mondeo MKIII je na úrovni roku 2002-2004. Pak jakoby Ford s modernizací stagnoval. V Mondeu chybí chlazená schránka, integrované HF s palubním počítačem, úložná schránka na PET láhev, pod sedačkou, sklopná sedačka spolujezdce, podsvícený tempomat, atd. Když třeba porovnám Mondeo MKIII s S-MAX tak rozdíl je obrovský. je mi jasné, že jsem koupil výběhový model ale to že bude Mondeo na úrovni roku 2004 jsem nečekal. Mám možnost jezdit s Renault Grand Scenic z roku 2007 a co se týče účelnosti a úložných prostor a tech. vybavení je na tom Mondeo hůř. Také objem i výška kufru Laguny z roku 2000 i Grand Scenicu z roku 2007 jsou větší jak u MKIII.
          • 00 Reagovat !

            foto Vette

            Vette 31.10.2008  15:23

            « Re: Re: Re: Re: Nemohu s tebou souhlasit

            Laguna ma vacsi objem kufru ako Mondeo? Kritizovat nadstandardnu vybavu u vybehoveho modelu je tiez smiesne. Porzi si aku vybavu ponuka nove mondeo. Aj tak je tam asi 80% priplatkovej vybavy zbytocnych. Som zvedavy ci by si si pri kupe noveho auta za tiedo drobnosti priplatil. Mam v Mondeu nadstandardnu vybavu asi za 200.000Sk a myslim si ze 70% z toho som ani nepotreboval, ale bolo to vramci akciovej ceny. Samostatne by som to nedokupoval.
    • 10 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 13.06.2008  09:42

      « Re: Nemohu s tebou souhlasit - spotřeba

      Jet za 5,5 se mi daří jen při velmi kontrolované jízdě s otáčkami do 2200ot a do rychlosti 100km/h. Netvrdím, že nemám špatný kus, ale servis Ford tvrdí, že je motor v pořádku. motor se zlepšuje, ale nad 3000ot se mu stále nechce. Je zajímavé, že při ostré jízdě mimo město je spotřeba do 7mi litrů, ale při běžné jízdě se mi nedaří dostat pod 6,5litru. Také spotřeba 5,6 při rychlosti 160km/h se mi zdá jako utopie. Už proto, že dle www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba Mondea 2.0TDDI 85kW 6,91litru a Mondeíí TDCI 2.0 96kW a 2.2TDCI 114kW ze vzorku 212 aut je 6,93litrů.

      Také je rozdíl mezi Mondeem 2.0TDDI 85kW a 2.2TDCI 114kW s EURO IV. I podle Forda přechod z EURO III na EURO IV zvýšil spotřebu o 0,5litru.

      Takže věřím více údajům z www.spritmonitor.de, kde je uvedena dlouhodobá spotřeba než když někdo napíše, mám spotřebu 5,5litru. To mě připadá jako vytahování se a zkreslování údajů.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 31.10.2008  14:05

      « Re: Nemohu s tebou souhlasit

      MiraZR: Problém byl způsobený vadným EGR ventilem. Co se týče spotřeby, tak 5,7 na PP neznamená takovou skutečnou spotřebu. Také jsem schopný udělat 5,3litru na PP, ale je to dlouhou ustálenou jízdou 90-100km/h po rovině bez řazení a startování.
  • 00 Reagovat !

    foto David-Silver

    David Silver 25.09.2007  14:56

    pěkné

    máš to tu pěkné :yes: akorát ty houby >:D >:D jsem ještě neviděl v autě... máš to za 10b
  • 00 Reagovat !

    foto Vette

    Vette 03.10.2007  20:23

    Mondeo

    Pozeram ze si mi pekne ohodnotil auto Dakujem . :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto petr16

    petr16 28.11.2007  15:35

    motor

    moc pěkný kousek a motor 2,2 není vůbec špatný,na dálnice jako dělaný,u mě za 10
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.2007  12:34

    FORD MONDEO-UNIVERSÁLNÍ KůŇ

    Zdravím všechny majitele fordu mondeo od roku 2001-2006,sám mám mondeo kombi 2002 2.0 16v 107KW bělouše,kterého jsem zakoupil u šejdířu z AAA auto.Je to opravdu kůň,co zastane jakoukoliv službu,využívám ho prakticky na cokoliv,jak pro rodinu,tak k práci a i k odvozu uhlí,dřeva atdl.Měl jsem i možnost mít k půjčení na 4.dny podobné auto 2.2 TDI a to je raketa.Závěrem:je to auto,které udělá jakoukoliv službu,ale jakmile začnou závady,tak to stojí ranec.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 04.01.2008  09:30

      « Re: FORD MONDEO-UNIVERSÁLNÍ KůŇ

      Z tohohle pohledu je opravdu lepší benzín. Technologie TDCI je už opravdu hodně složitá a citlivá na palivo.
  • 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 16.12.2007  16:21

    Oceňuji nezaujatý pohled

    Musím tuto recenzi pochválit, protože není zatížena zaujetím pro značku či nesoudnou obhajobou vlastního vozu...
    Tuto generaci Mondea znám velmi dobře a mimo jiné musím souhlasit s názorem na „kvalitu“ sedadel. Především jimi mne Ford velmi zklamal, protože přesednutí například ze Scorpia II. do této generace Mondea je šokem i pro otrlé povahy. Nevím kolik procent populace má zadek rozměrů anorektičky, ale mně přehnané boční vedení neskutečně obtěžuje. Nevím proč, ale zážitek ze sezení v tomto autě vždycky přebije ostatní kvality auta, a to je velká škoda.
    K motorům TDCI mám mnoho výhrad, počínaje od ubohé životaschopnosti při rozjíždění s minimem plynu (ano, je to vlastnost typická pro mnoho moderních turbodieselů, ale zde nabrala extrémní podoby), a konče absurdní přecitlivělostí na kvalitu paliva (žijeme přece v reálném světě bývalého východního bloku, nikoliv v laboratořích Fordu).
    Mondeo určitě není špatný vůz, ale čím dál více je na něm znát tlak na snižování výrobních nákladů. Pokládám za neodpustitelné, aby první ročníky v určitých partiích rezivěly (přitom výrobce udává záruku 12 let), z architektury přístrojové desky mám pocit, jako by vznikla snad v Legolandu, nelíbí se mi stěrače, které jsou v klidové poloze z místa řidiče stále vizuálně přítomny, neuvěřitelně skoupý ofuk předního okna vytápěcí soustavou (to i dvacet let stará Sierra má lépe vyřešeno), a mnoho a mnoho dalších věcí, otevírání kapoty klíčkem také nepovažuji za čťastné řešení, o sedadlech již byla řeč...
    Chválím naopak ohled na případnou snadnou demontáž dílů (např. světla, blatníky atd.), odolný podvozek, možnost vybavení elektricky vyhřívaným předním sklem (zde přímo nutnost), líbí se mi i nejedovaté brzdy s lieárním nástupem účinku, a v benzínovém provedení velmi dobré odtlumení hluku motoru.

    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 01.01.2008  20:20

      « Re: Oceňuji nezaujatý pohled

      Ani prečítanie tejto recenzie ma neodradilo od kúpy Mondea 2.2 Tdci, pretože za tie peniaze, ktoré som za neho dal, by som určite lepšie auto nezohnal. Auto mám síce iba týždeň no nechápem tie reči o problematickom rozjazde, zlých sedačkách, , zastaralom interiéry atp. Rozjazd je u môjho auta absolútne bezproblémový, auto sa s lahkosťou odlepí z križovatky. Sedadlo vodiča je pre mňa akurát a to vážim 90kg a meriam 182 cm. Posed je výborný, nič ma netlačí a všetko mám po ruke a nemusím sa k ničomu nakláňať. Interiér je podľa mňa veľmi solídny, spracovanie kvalitné, nič nedrnčí, nevrzga, nič nie je ošúpané, poškriabané alebo inak zničené a to má auto najazdené takmer 90 tis. km. To otváranie kapoty kľúčom vadí aj mne, ale nepovažujem to za žiadnu tragédiu. Z auta mám zatiaľ iba samú radosť. Motor je perfektne odhlučnený, ochotne ťahá už tesne nad voľnobehom a pružné zrýchlenie je fantastické. Napr. zo 40 na 80 km/h na 3. pr.stupni to auto
      "zmákne" za 3.6 s a zo 60 na 100 km/h za 4.3 s! Predbiehanie mnou nenávidených kamionov s návesmi, ktorí idú veľakrát schválne tesne za sebou, sa tak pre mńa stane omnoho bezpečnejšim. Z motora som jednoducho unesený. Ak budem mať s autom nejakú negatívnu skúsenosť, určite sa o nej zmienim v mojej recenzii. Ročne najazdím zhruba 40 tis. km takže nejaké problémy sa určite objavia, no verím, že to nebude nič vážne.

      Uznávam, že človek, ktorý zaplatí za nové auto nemalé peniaze, má nárok aj na ostrejšiu kritiku, ale to bude tak asi vždy, keď nie je s autom spokojný. Ja si kupujem zásadne jazdené autá, pretože tie čo sa mi páčia stoja zvyčajne okolo jedného milióna a viac a zatiaľ som bol vždy spokojný. Maličkosti neriešim(za tie peniaze) a servis sa ani zďaleka nikdy nepredraží natoľko, aby sa to čo i len priblížilo k obstarávacej cene nového auta.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "anonym" [194.212.94.XXX] 04.01.2008  09:28

        « Re: Re: Oceňuji nezaujatý pohled

        Škoda, že neuvádíš, jak staré auto máš a kolik má najeto. Myslím, že tvůj pohled zkreslila i cena za jakou jsi auto pořídil. Sedačky i rozjíždění se po zajetí zlepšilo. Motor je opravdu špičkový a zátah kolem 2000ot je plně dostačující. horší je to trochu s výkonem nad 3000ot. Uvidíš, jak bude TDCI spolehlivé aby se ti nízká pořizovací cena nevrátila v nákladech na servis.
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 04.01.2008  10:21

        « Re: Re: Oceňuji nezaujatý pohled

        A co se týče interiéru, tak není špatný, na mě je ale až moc přepychový, ale málo účelný, chybí mi úložná místa, chlazená schránka, výdechy ventilace k zadním sedadlům, držáky na nápoje atd. Psal jsem, že v porovnání s interiérem S-MAXu je interiér Mondea zastaralý a chudý. Naopak nechápu proč jsou u řidiče i spolujezdce 2 lampičky a ještě střešní světlo. Navíc lampičky pro řidiče a spolujezdce na středovém světlu nejsou bodové a svítí hodně po voze ale ne na mapu na klíně. Např. Renault Megane má tyto lampičky bodové a je to mnohem lepší. Pokud třeba provnám účelnost Renault Grand Scenic a Mondeo, tak Scenic vyhrává.
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "dani66" [88.212.21.XXX] 18.01.2008  10:36

        « Re: Re: Oceňuji nezaujatý pohled

        No ja som si kupil to iste ,ale aj s kozenymi sedackami a pri tej ceste z Prahy do Ke to nebolo nic moc dost tvrde .Jednym slovom mi velmi nesedia.Ale co uz ked ho mam.
    • 00 Reagovat !

      foto TonyOL

      TonyOL 06.06.2008  11:54

      « Re: Oceňuji nezaujatý pohled

      Me sedacky s bocnim vedenim vyhovuji a zarucene nejsem anorektik :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.2008  10:31

    uprava mk3 na mk4

    Jedna otazocka este. Pasuju chormovane listy, chromovana mriezka a narazniky z Mk IV na Mk3 ??? Ja by som povedal,ze hej. Neviete niekto zohnat? alebo aspon co to stoji zhruba. Dakujem :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [195.189.1.XXX] 02.02.2008  10:01

    kecy

    lol mondeu se nechce do zatacek co to je za kec? kufr mensi nez predchudce?
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 05.02.2008  15:00

      « Re: kecy

      Mám kombi a přesvědčit ho, že chce má kličkovat je díky hmotnosti trochu problém. Jedná se o porovnání s předchozím modelem! :-)

      Kufr u kombi je opravdu menší. Díky svislým světlům je šířka otvoru do kufru menší, navíc plasty na boku kufru prostor zužují a také na stropě nového jsou nějaké prolisy. možná objemově je stejný, ale po praktické stránce je méně použitelný. Nejhorší jsou ty světla na boku. :no: Do starého se v pohodě vešly dva snowboardy, u nového je to problém. Je to možná i tím, že u MKIII jsou mnohem víc do středu vyběhlé boky na kterých leží roleta. Také u MKII byly v kufru dvě boční kapsy a u MKIII je jen jedna. Ono nestačí koukat jen do papírových údajů. Z pohledu kufru to chtělo S-MAX.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.2008  07:26

    Super

    Fakt super recenze... takovej postoj ocenuji. Mondeo jsem taky chtěl ale pak vyhrála A6ka. Mas to za 10b.
    Tak at to jezdí....
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Méďan .cr" [88.102.173.XXX] 18.02.2008  12:30

    mondeo B5Y a jeho průsery

    Zdravím všechny Forďáky . Mám mondeo B5Y 2001 GHIA Liftback a už jsem vyměnil skoro vše, hned jak jsem ho koupil (to mu byly 4 roky 127 000 km) mi začal sáknout paliv. filtr od začátku mi něco klepalo na nápravě tak jsem postupně měnil ,a se všema mechanikama od fordu počínaje,garážovýma konče , detekoval co to může být , stabilizátory nové , ramena nové ,silentbloky , tlumiče a pořád klepe a pořád klepe, kompresor klimatizace repas , chladic klima, tyč řízení, oba zadní brzdiče , teď mi odešla spojka to vše samozřejmě v průběhu tří let v neposledí řadě mi rezla karoserie (dveře a prahy) tak to jsem zvládl ještě v šestileté záruce, ale překvapilo mne to. Dnes má najeto 174 tis. tak nevím mám-li být spokojen , :-( asi bych byl kdybych ho kupoval jako nové v tomto stáří a kilometrech se projeví u všech aut jejich kvalita.Navíc mnoho km absolvuje po Praze.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 18.02.2008  20:58

      « Re: mondeo B5Y a jeho průsery

      Vítej v klubu. Já na tom byl podobně s předchozím Mondeem. Opravovalo se 4roky (vše v záruce). Když auto bylo 6let a 150tis.km, tak odešel chladič klima a díky blbosti servisu i kompresor klima. Tak šlo auto z domu. Opravovaly se dokola stejné věci. Od začátku trpělo auto vibracema přední nápravy a do konce nikdo nepřišel na to, co s tím je.

      Doporučuji prodat a více se s ním netrápit... Prostě, když se něco nepovede, tak se nepovede...
  • 00 Reagovat !

    foto 2-0VTEC

    2.0VTEC 24.02.2008  20:32

    Hodnotenie

    Pekna recenzia,kopec foto,tak uz iba 10b a vela stastnych km bez poruchy. ;-) Toto Combi sa mi velmi paci a vzdy sa za nim otocim,sa Fordu naozaj podarilo. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Tiborek" [217.196.213.XXX] 04.03.2008  00:22

    mondeo

    teda chlape na týhle recenzi je vidět že to auto úplně miluješ:-D
  • 00 Reagovat !

    foto Midlosek

    Midlosek 10.03.2008  21:28

    Graf motoru

    Máš pravdu, že je to trochu "zubatý". Snad se neděje pod kapotou něco nekalého. Co chtějí za test a je třeba se objednávat dopředu? Myslím, že to může lecos napovědět, jak je vidět.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 11.03.2008  09:26

      « Re: Graf motoru

      Ano, je třeba se objednat dopředu. Cena je 1620,-Kč bez DPH, ale vzhledem k ceně měřícího zařízení a hodinové sazbě u VW je to odpovídající. Koukalo na to více techniků a všichni se shodli, že to v pohodě není, buď má motor problémy v danných otáčkách a nebo to byla časová záležitost, kdy v nezávislosti na otáčkách ŘJ zblbla a něco restartla. Bohužel nebylo možné udělat měření motoru znovu.
  • 00 Reagovat !

    foto Marker

    Marker 23.07.2008  16:48

    Opravdu pěkný kousek !

    Přesně Mondeo podle mého gusta :-).
  • 00 Reagovat !

    foto tigerbp79

    tigerbp79 29.07.2008  15:13

    pěkná rezence

    pěkná rezence... skvělý motor
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 31.07.2008  11:42

      « Re: pěkná rezence

      Ano, motor není špatný, akorát v porovnání s konkurencí disponující šestiválcem 2.5TDI, případně 3.0TDI či 4.0TDI, by Mondeu slušel např. 6ti válec 2.7HDI. Stále není Ford schopen nabídnout výkonný diesel. Vždyť i 2.0TDI v Oktávce je schopna nabídnout výkon 125kW, který je o 11kW vyšší. Nový motor 2.2TDCI 129kW je zajímavý, ale Mondeo by si zasloužilo silnější. Kupoval jsem auto u kterého jsem očekával, že nebude mít problém předjíždět a dost často se mi nedaří předjet.
  • 00 Reagovat !

    foto pacias

    pacias 28.09.2008  19:55

    otázka ohledně historie motoru

    Dobry den, mam zajem o koupi tohoto typu motoru (2,2tdci), chtel bych ale rv2004-2005 nevite zda od vyroby tohoto typu motoru predpokladam nejak polovina roku2003 probehli nejake zmeny? jako napriklad u dvoulitrovich motoru v breznu 2003. nemohu se nikde dopatrat proto volim tuto cestu. predem dekuji
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 07.10.2008  14:03

      « Re: otázka ohledně historie motoru

      Někdy v srpnu 2005 byl motor modifikován z EUROIII na EUROIV. Stoupla spotřeba a výkon a moment. Více na [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto pacias

        pacias 08.10.2008  21:10

        « Re: otázka ohledně historie motoru

        podle toho co jsem se docetl, si myslim, ze na spolehlivosti motoru a komponentu by to nemelo mit vliv, nemusim se tedy bat zakoupit RV 2004? dekuji za odkaz je to presne to co jsem hledal ;-) u nekolika inzeratu jsem si totiz vsiml EURA 3 a 4 DEKUJI :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 27.10.2008  23:47

    Moje zkušenost.

    Pokud někdo uvažujete o koupi Mondea 2.2 TDCi hlavně neberte za bernou minci názory "superkutila". Ten člověk je absolutně mimo. Kecy o tom jak to auto nejezdí atd. jsou úplný nesmysly. Mám ho asi 2.měsíce. Pravda 5-ti dvéř. v limitovaný edici Titanium X se sníženým podvozkem a nárazníkama ST, ale motor je stejnej 2.2 TDCi. Předtím jsem měl několik silnejch benzíňáků, naposled Mondeo 2.5 V6 benzín 170 koní. Nikdy jsem diesel neměl a ani ho nechtěl. Dá se říct, že jsem byl dieselu přímo odpůrce. Ale teď jsem absolutně nadšenej. Musel jsem se s tím trochu naučit jezdit, chová se to pravda jinak než benzín. Ale to auto je absolutní raketa. Pružný zrychlení úžasný. Předjíždění absolutní bomba. 200 na dálnici úplně v klidu. A to vše s velmi zajímavou spotřebou. Ano když to člověk honí jezdí za 8 a já do toho ještě liju dražší Verva Diesel od Benziny, ale to auto jezdí jak hodně výkonej benzín a ten by žral při tomhle stylu 13 a víc. A nesmysly o tom jak je to menší než předchozí Mondeo, nepohodlný, nepraktický atd. - absolutní blbost. Měřím 196cm a předchozí Mondeo jsem měl. Tohle je absolutně v pohodě jak vnitřním rozměrem tak ovládáním. Jo pokud se někomu líbí francouzský sračičky, tak bude možná nespokojen, ale ten kdo ocení strohou německou praktičnost jako já, ten bude spokojen.
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 29.10.2008  10:40

      « Re: Moje zkušenost.

      Devil666: Když budeš pořádně číst, tak moje auto nejezdilo proto, že byl zřejmě z výroby vadný EGR ventil. Od výměny v 50tis.km je to už v pořádku a 230km/h není problém. Do té doby bylo 200km/h strop. Co se týče sedačky, tak pokud chci sedět výš, tak je prostor pro nohy malý. Sedačka totiž když jede nahoru jede i dopředu. Ano, pokud dám sedačku úplně dolů, tak je i prostor na nohy, ale to sedím jak na zemi. Nevím jak dlouho auto máš, ale mám najeto 50tis.km a svůj názor na porovnání MKII a MKIII bych moc neměnil. A to pružné zrychlení je sice úžasné, ale na to že je motor 2200ccm tak není na předjíždění přebytek výkonu. Ale samozřejmě oproti benzínu se ti musí zdát zrychlení v otáčkách okolo 2000ot. úžasné. Ale netvrď mi, že 2.2TDCI je lepší jak 2.5 V6, to se nedá porovnávat. Od koupě se moje auto hodně vylepšilo a pro klidné pohodlné ježdění předepsanými rychlostmi je super a tiché se spotřebou do 7mi litrů což je běžný průměr. A co se týče velikosti kufru, tak si vem metr a uvidíš. Nemáš kombi, tak nemůžeš hodnotit co píšu o kombi. MKIII oproti MKII má ve stropě nějaké výstupky, takže se do auta vejde míň, šíře kufru u MKIII je menší, v kufru je méně úložných prostor, sedadla zadní řady se složitěji skládají atd. Nevím, zda máš aut.klimu, ale mě dodnes tlačítka nechodí spolehlivě. Také kontrolky od mlhovek na ovladači světel jsou horší řešení než u MKII kde byly v zorném poli řidiče. A takových věcí je tam víc. Možná než budeš dělat unáhlené závěry, tak si to po sobě pořádně přečti a hlavně si přečti vše co píšu. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Devil666

        Devil666 01.11.2008  12:53

        « Re: Moje zkušenost.

        Superkutil: Ano skutečně znovu tvrdím, že na předjíždění je to absolutní bomba - lepší než moje předchozí 2.5 V6. A když jsem si zvykl tak jsem s tim schopen jet hodně sportovní jízdu. Nedávno jsem s tím jel palbu v serpentýnách v Jizerkách a bylo to celkem v pohodě. Ale jak říkám musí se s tím jezdit jinak, než s benzínem. Holt to chce asi talent pro řízení. Samozřejmě, že benzín je benzín, ale tohle auto fakt umí jezdit jak hodně silnej benzín a spotřeba je někde uplně jinde. A znovu podotýkám, že než jsem se svez v tomhle tak jsem byl spíš nepřítel nafty. Aut. klima? auto je starý 4.roky nemám pocit, že by to nechodilo. Interiér, ovladače - v pohodě. Já mám prostě německou jednoduchost rád. Prostě jsi si vsugeroval, že auto nestojí za nic a teď trpíš stihomamem. Jak už tady napsalo hodně lidí, některý tvoje hodnocení jsou fakt k smíchu. Asi by to chtělo fakt přemýšlet příště nad tím co vlastně chceš. Protože nezlob se na mě, ale pokud si koupíš Mondeo a pak se rozplýváš nad Scenicem tak to fakt nechápu. To je absolutně odlišná filozofie - já bych Scenic nechtěl ani zadarmo.
        • 00 Reagovat !

          foto superkutil

          superkutil 02.11.2008  19:53

          « Re: Re: Moje zkušenost.

          Ok, zkusím to napsat ještě jednou. Mšl jsem Mondeo 1.8 kombi. Trpělo různými neduhy hlavně z výroby, ale jinak bylo dobré. Po 6ti letech ale odešel chladič a kompresor klimatizace a motor často vařil a nechtěl jet. Tak jsem se rozhodl vyměnit za S-MAX, který se mi líbil vyšším posezem. Problém byl ve zrychlení, protože ani 2.0TDCI mi v S-MAX nepřipadal živějsí jak moje předchozí Mondeo. Navíc byly problémy okolo koupě a tak jsem narychlo hledal něco funkčního a protože jsem byl s předchozím Mondeem z pohledu účelnosti spokojen, vzal jsem Mondeo s co nejsilnějším, ale úsporným motorem. Bohužel byl asi na motoru od počátku vadný EGR ventil a tak se mé Mondeo chovalo jako líný vůz s maximem výkonu ve 3000ot. Po výměně EGR v 50tis.km se vše změnilo a s autem jsem spokojený. Za to, že musím 3x stisknout tlačítko klimatizace nemůžu a nemohl jsem to ani tušit při koupi. Ale třeba se časem rozchodí. Také jsem netušil, že nové Mondeo bude v některých parametrech horší jak předchozí. Neměl jsem čas na dětailní výběr, spoléhal jsem se na parametry předchozího Mondea.

          A co se týče sportovní jízdy, tak to samozřejmě jde, ale TDCI má rozsah otáček 1750 - 3750ot. což je 2000ot rozsah a benzínové Mondeo má 1750 - 6750ot. což je 5000ot rozsah. Díky tomu musím u TDCI řadit jak šílený. Navíc má TDCI turboefekt a nástup výkonu není okamžitý. Ale na dlouhé cestování a pohodlnou jízdu je výborné. Je to první auto, kde mám na běžnou jízdu dostek výkonu a to i v nízkých otáčkách.

          A pokud jde o Scenic, také bych ho taky nechtěl, ale v některých parametrech je opravdu dál jak Mondeo. Třeba jen vybavenost palubního počítače je u Mondea bída proti Scenicu. Ten má v PP integrovaný display rádia, bluetooth HF i s adresářem, informaci o tlaku v pneu a další drobnosti. Také má např startování tlačítkem, které u nového Mondea uvádí Ford jako nějakou novinku.

          A co chci vím přesně. Vyšší kombi s úsporným a silným motorem a nejlépe pohonem 4x4. A Mondeo to až na 4x4 a vyšší posez splnilo. :yes: Dnes bych volil Subaru Forester 2.0D, ale to v době koupě Mondea nebylo.
          • 00 Reagovat !

            foto Vette

            Vette 02.11.2008  20:28

            « Re: Re: Re: Moje zkušenost.

            za rovnaku cenu ako mas to Subaru mozes kupit nove Mondeo 2,2 TDCI s 175PS oproti 150PS v Subaru. Ten rozdiel v motore je vyrazny. mylsim ze kufor bude tiez u subaru mensi.
            • 00 Reagovat !

              foto superkutil

              superkutil 03.11.2008  10:57

              « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost.

              Vette93: Vím, že je slabší a menší, ale to 4x4 je k nezaplacení. Pokud by Ford zase začal dělat Mondeo 4x4, tak bych se možná rozhodoval jinak. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Vette

                Vette 03.11.2008  21:15

                « Re: Moje zkušenost.

                jazdim vela ale zatial som potrebu 4x4 nepocitil. Tych par jazd na lyzovacku sa da bez problemov zvladnut aj na predokolke. V hlbokom snehu som zapadol aj na Pathfindri. Subaru som zvazoval, ale vzdladom na cenu servisu oproti inym znackam som ho vyradil servisna hodina stoji v Bratislave raz tolko ako na Forda.
                • 00 Reagovat !

                  foto superkutil

                  superkutil 05.11.2008  22:29

                  « Re: Re: Moje zkušenost.

                  Jezdím hodně v horách, na sněhu, na trávě, přístup k chalupě je po louce, tahám loď a to musím zajet až k vodě. Takže 4x4 využiju. Měl jsem VW Passat 4x4 a byl super. Chtěl jsem i Mondeo 4x4 MKII, ale bylo jich málo. MKIII se už ve 4x4 nedělalo vůbec. Do terénního 4x4 se mi moc kvůli spotřebě, zrychlení a stabilitě nechce.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Vette

                    Vette 05.11.2008  22:59

                    « Re: Re: Re: Moje zkušenost.

                    potom to uz je ine. Na take veci Mondeo urcite neni. Skor asi Allroad
          • 00 Reagovat !

            foto Devil666

            Devil666 02.11.2008  22:57

            « Re: Moje zkušenost.

            Pro superkutila: Takže je mi to myslím již zcela jasné. Největší problém je v tvém případě zřejmě mezi pedály a volantem. Takovej nesmysl jako s tím rozsahem využitelných otáček jsem už dlouho nečetl. Vysvětlovat ti, že je to přesně naopak a právě u TDCI řadit tak často nemusíš je zcela zbytečný. Ty jseš teoretik, kterej snad absolutně neumí řídit a auta posuzuje jen podle článků v časopisech. Ostatně o tvém "přehledu" svědčí už výběr tvých aut snů. Hummer - terénní auto pro běžný použití absolutně nevhodný. A jako druhý Touareg (správně se to píše takhle :-) ) - pseudoterénní předražená plechovka, oblíbený to vůz paniček zazobanců.
            • 00 Reagovat !

              foto superkutil

              superkutil 03.11.2008  10:42

              « Re: Re: Moje zkušenost.

              Devil666: No nevím, jak jezdíš ty, ale já v zatáčkách v horách musím řadit i za dvě (trojka sleze otáčkama pod 1750ot a tam už netáhne) a zase na rovince už točit 4000ot u dieselu opravdu nechci. Takže abych se udržel mezi 1750 - 3500ot, tak musím řadit. Samozřejmě vím, že diesel je jinak zpřevodovaný a že nepotřebuje takový rozsah otáček atd.

              Ale budu rád, když mi poradíš, co dělám špatně a jak jezdit, abych nemusel moc řadit. Míval jsem VW 1.6D a u něj jsem ve 40km/h zařadil 5ku a víc jsem neřadil. Ale u Mondea 6ku řadím až ve 110km/h, respektive motor pod 1750ot moc duní a nechci ho ničit. Také pro předjíždění má TDCI nevýhodu v tom, že na rozdíl od benzínu s rostoucími otáčkami ztrácí moment a tím i zrychlení a abych předjel musím přeřadit. Ale zase nemohu předjíždět na vyšší stupeň, protože nemá dostatečný moment na kolech. Také v zimě má TDCI značné problémy i se zapnutým ESP, protože moment motoru je moc velký a nedají se otáčky tak dobře regulovat jako u benzínu.

              Ale znovu opakuji: Recenze byla ovlivněna vadným EGR ventilem. Pokusím se jí upravit podle současných zkušeností.

              Auto snů nemusí být auto na běžné ježdění. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 25.04.2009  18:42

                « Re: Re: Re: Moje zkušenost.

                Co se týká netáhnoucí trojky u 2.2 TDCi od 1750ot. asi budeme mít jiná auta-vyzkoušel jsem cca 4 Mondea 2.2 TDCi a u všech se trojka sbírala bez cukání z 1000 ot a od cca 1400 táhla jako čert.
                • 00 Reagovat !

                  foto superkutil

                  superkutil 06.05.2009  12:23

                  « Re: Re: Re: Re: Moje zkušenost.

                  Zlepšuje se to s přibývajícími kilometry. Asi se motor musí hodně dlouho zajíždět. Teď mám najeto 66000km a už není problém točit 3ku od 1500ot.
  • 00 Reagovat !

    foto v3jc3

    v3jc3 04.02.2009  12:20

    Nazdar Forďáku

    moc pěkné mondeo, ta barva není moc vídaná ;-) ať jezdí :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto superkutil

      superkutil 11.02.2009  12:01

      « Re: Nazdar Forďáku

      Jo, byla to nejlepší volba, co u Mondea je. Benzíny 2.5T jsou taky pěkný, ale ta spotřeba je skoro dvojnásobná. Tu barvu jsem také neznal, dokud jsem si tohle nekoupil. Teď jich jezdí čím dál víc, asi s touhle barvou nasekal Ford před ukončením výroby hodně kusů.
      • 00 Reagovat !

        foto peterpan

        peterpan 24.02.2009  23:41

        « Re: Re: Nazdar Forďáku

        Benzíny 2.5T nejsou pěkný, ale nejlepší a pokud nejseš socka, tak na benál máš. Mezi nama, proč furt poslouchám kamoša u pivka, jak mu to Mondeo 2003 kombi Tdci 130PS žere po městě 10l a mimo 7-8l a je hrozně tvrdý... To potom ty jezdíš jenom na šestku a rovinky dědina-dědina. Jezdím s S60 2.5T a za 10l jezdím taky a mám rád vůni a zvuk benzínu. Takže trošku seš Andersen, ale už sem si zvyk, že dieselaři rádi krmí a přehání o spotřebě nebo jenom bezmezně věří palubnímu PC :-)
        • 00 Reagovat !

          foto superkutil

          superkutil 26.02.2009  09:36

          « Re: Re: Re: Nazdar Forďáku

          To vypadá, že tvůj kámoš má buď auto rozbité, nebo jezdí jako prase (brzda/plyn) a ani tak si myslím nedostane na spotřebu co uvádí. Nemá náhodou v autě power-box?

          Mrkni se na moji spotřebu na www.spritmonitor.de (kdyz klikneš na moji spotřebu) a uvidíš moji skutečnou spotřebu.

          Taky mám rád zvuk benzínového motoru v otáčkách a s turbem je super zátah u podlahy, ale nechce se mi dávat o 50tis.Kč ročně víc.

          Navíc zvuk TDCI je super, motor skoro vůbec není slyšet a na dálnici je na 6ku v autě pohoda. :yes: A hlavně na zátah dieselu nic nemá. Měl jsem možnost jezdit s off-roady s benzínem i dieselem a ten benzín není to ono, ten je do závoďáků. Já nepotřebuju závoďák, potřebuju dělníka. U Mondea mi chybí akorát 4x4, takže příště je jasné co to bude. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.06.2012  09:37

    A je po autě

    Tak mi ho nějaký blbec naboural a tak už nemám Mondeo. Prý totální finanční škoda a i když to nevypadalo, tak by oprava přišla na moc a to by se ještě musely udělat rozvody, vstřiky, vyměnit tlumiče, opravit dveře (nějaký blbec do nich najel). Celková oprava by vyšla na skoro 200tis. A cena auta podle pojišťovny je 150tis. Ve skutečnosti má ale auto cenu 130tis a i oprava v neznačkovém servisu by vyšla na víc jak 130tis.
    • 00 Reagovat !

      foto -Vojtas-

      [Vojťas] 25.06.2012  16:26

      « Re: A je po autě

      Uprimnou soustrast. Tohle nikoho nikdy nepotesi. Bude nejaky nahradnik?
      • 00 Reagovat !

        foto superkutil

        superkutil 30.01.2013  16:46

        « Re: Re: A je po autě

        KIA Sportage 2.0CRDI 103kW 4x4 z roku 2007, najeto 120tis.km za cenu 160tis.Kč.
        • 00 Reagovat !

          foto superkutil

          superkutil 01.12.2019  16:25

          « Re: Re: Re: A je po autě

          KIA sloužila 7 let a bylo to moje nejlepší auto! A do dnes lituju, že jsem ji neuváženě prodal. A u toho Mondea byla zajímavá věc. Po nájezdu 150tis.km bylo celkově v mnohem horsim stavu jak KIA ve 250tis.km. Dilenske zpracování měla KIA výrazně lepší jak Ford.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…